Uiterlijk tijdens hun puberteit.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:26 schreef Falconetti het volgende:
Vanaf welke leeftijd denken jullie dat de intelligentere mens gaat inzien dat je links moet stemmen als je een beetje een sociaal gevoel in je donder hebt?
Dat zou best eens kunnen. Ik bedoel, het is algemeen bekend dat de wat minder intelligente mens eerder rechts zal stemmen dan de intelligente mens. Ik denk dat die intelligentie en dat inzicht begint vanaf het 17e of 18e jaar inderdaad.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:27 schreef Dubby het volgende:
Het echte besef komt vaak zo'n beetje rond het 17e levensjaar. Later is farizeïsme.
Oh?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:34 schreef Falconetti het volgende:
[..]
Dat zou best eens kunnen. Ik bedoel, het is algemeen bekend dat de wat minder intelligente mens eerder rechts zal stemmen dan de intelligente mens. Ik denk dat die intelligentie en dat inzicht begint vanaf het 17e of 18e jaar inderdaad.
De meerderheid is helaas niet al te slim en daarom heeft rechts altijd een behoorlijke macht in dit land. De opkomst van Wilders laat dat ook erg goed zien. Toch wel jammer dat de wat intelligentere mens zo zeer afhankelijk is van de minder bedeelden onder ons. En dat bedoel ik niet lullig, maar het is helaas wel zo.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:33 schreef Boldface het volgende:
[..]
Uiterlijk tijdens hun puberteit.
Maar het probleem is dat intelligente mensen slechts een klein deel van electoraat zijn. Grote groepen kiezers verdiepen zich niet of nauwelijks in politiek (ik laat hun IQ even in het midden), praten als papegaaien na wat ze in de media opvangen en zijn gevoelig voor populisme.
Ik raad je dit topic aan en de documentaire die ik daarin noem:
Documentaire over strategie achter politiek succes
Echt? Wist je dat nog niet? Dat hebben al zo enorm veel onderzoeken aangetoond. Als je alleen al in programma's over verkiezingen kijkt wat voor soort mensen rechts stemmen (bv PVV) dat weer je genoeg. Dat zijn echt de tokkies van de samenleving. En serieus onderzoek heeft ook aangetoond dat de PVV in verhouding meer laag opgeleide stemmers heeft dan welke andere partij dan ook.quote:
Volksbuurters die zich laten ompraten door een geblondeerde demagoog met een certificaat.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:34 schreef Falconetti het volgende:
[..]
Dat zou best eens kunnen. Ik bedoel, het is algemeen bekend dat de wat minder intelligente mens eerder rechts zal stemmen dan de intelligente mens. Ik denk dat die intelligentie en dat inzicht begint vanaf het 17e of 18e jaar inderdaad.
Interessant. Bedankt!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:33 schreef Boldface het volgende:
[..]
Uiterlijk tijdens hun puberteit.
Maar het probleem is dat intelligente mensen slechts een klein deel van electoraat zijn. Grote groepen kiezers verdiepen zich niet of nauwelijks in politiek (ik laat hun IQ even in het midden), praten als papegaaien na wat ze in de media opvangen en zijn gevoelig voor populisme.
Ik raad je dit topic aan en de documentaire die ik daarin noem:
Documentaire over strategie achter politiek succes
Ja, oke, ik las het verkeerd en daar kan je gelijk in hebben. Maar als je zegt dat je louter links stemt als je intelligent bent slaat natuurlijk nergens op.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:38 schreef Falconetti het volgende:
[..]
Echt? Wist je dat nog niet? Dat hebben al zo enorm veel onderzoeken aangetoond. Als je alleen al in programma's over verkiezingen kijkt wat voor soort mensen rechts stemmen (bv PVV) dat weer je genoeg. Dat zijn echt de tokkies van de samenleving. En serieus onderzoek heeft ook aangetoond dat de PVV in verhouding meer laag opgeleide stemmers heeft dan welke andere partij dan ook.
Ben ik niet met je eens. Veel mensen die nu PVV stemmen, zijn proteststemmers die de vorige keer nog SP stemden. Het toverwoord hier is populisme. Zeggen wat 'het volk' graag wil horen. Het volk wil graag horen dat alle problemen aan moslims liggen, in plaats van te horen dat onze hypotheekschuld explosief stijgt en dat ingrepen nodig zijn.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:38 schreef Falconetti het volgende:
Echt? Wist je dat nog niet? Dat hebben al zo enorm veel onderzoeken aangetoond. Als je alleen al in programma's over verkiezingen kijkt wat voor soort mensen rechts stemmen (bv PVV) dat weer je genoeg. Dat zijn echt de tokkies van de samenleving. En serieus onderzoek heeft ook aangetoond dat de PVV in verhouding meer laag opgeleide stemmers heeft dan welke andere partij dan ook.
Klopt. Maar het zal toch duidelijk zijn dat vooral de minder intelligente mens daar vatbaar voor is. Ik bedoel, mensen die echt intelligent zijn trappen natuurlijk niet in de kreten van een idioot die roept wat mensen met een lager IQ willen horen. Godzijdank trouwens, want anders was de PVV nog veel groter geweest. Dat is namelijk een partij die komt met de meest 'simpele' oplossing, die echter grondwettelijk vanzelfsprekend niet mag.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:51 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Veel mensen die nu PVV stemmen, zijn proteststemmers die de vorige keer nog SP stemden. Het toverwoord hier is populisme. Zeggen wat 'het volk' graag wil horen. Het volk wil graag horen dat alle problemen aan moslims liggen, in plaats van te horen dat onze hypotheekschuld explosief stijgt en dat ingrepen nodig zijn.
De SP denk gewoon echt sociaal en daar is natuurlijk niets mis mee. De armen moeten beschermd worden. Er mogen dan mensen zijn die het sociale stelsel misbruiken, maar als je het afbreekt heb je daar ook de vele honderduizenden mee die daar niets aan kunnen doen. Rechts schijnt te denken dat je schijt aan die mensen moet hebben. Links denkt dat je op de eerste plaats de mensen moet helpen die ongewild enorm arm zijn en daarna de misbruikers keihard moet aanpakken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 04:04 schreef Boldface het volgende:
Minder intelligente mensen zijn vatbaarder voor populisme, ja. Maar populisme kan van links en van rechts komen. Op dit moment scoort rechts populisme beter. Waarbij trouwens moet worden aangetekend dat de SP inhoudelijk veel meer heeft te melden dan de PVV.
En het heeft toevallig niets met angst te maken?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 04:55 schreef Kumerian het volgende:
"Wie jong is en rechts stemt heeft geen gevoel"
"Wie oud is en links stemt heeft geen geld"
Maar afijn.... Wanneer realiseert die "slimme" linkser zich nou eens dat de PVV helemaal niet rechts is? De denkbeelden van de PVV zijn linkser dan die van de PvdA. Hij is echter ook zo conservatief als de neten... De hele stelling over intelligentie en rechts stemmen is dan ook stieren uitwerpselen.
Was ook mijn teede gedachte. De eerst was dat het hier een lemming betreft.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 04:55 schreef Kumerian het volgende:
"Wie jong is en rechts stemt heeft geen gevoel"
"Wie oud is en links stemt heeft geen geld"
Maar afijn.... Wanneer realiseert die "slimme" linkser zich nou eens dat de PVV helemaal niet rechts is? De denkbeelden van de PVV zijn linkser dan die van de PvdA. Hij is echter ook zo conservatief als de neten... De hele stelling over intelligentie en rechts stemmen is dan ook stieren uitwerpselen.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:28 schreef Kandijfijn het volgende:
Dit topic bevat exact de reden waarom links de verkiezingen heeft verloren.
Dus dat. Is de TS trouwens Scanman?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:28 schreef Kandijfijn het volgende:
Dat komt omdat de PVVer geen flauw idee heeft waar hij over praat.....quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 07:48 schreef DroogDok het volgende:
Voor een PVV'er is het CDA links
Dat je dan niet op een partij stemt die dolgraag samenwerkt met de extreem-rechtse idioten van de PVVquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 06:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat heeft verstandig met Links te maken?
Geen idee ook....quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 06:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat heeft verstandig met Links te maken?
Mensen met verstand gebruiken geen dwang en stemmen dus sowieso niet.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:34 schreef Falconetti het volgende:
[..]
Door opvoeding kunnen kinderen ook later rechts gaan stemmen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:49 schreef Schuifpui het volgende:
Kinderen stemmen juist links door basisscholen en opvoeding. Oh natuur, boze bedrijven mken dat stuk, we moeten de arme helpen, rijke mensen zijn gemeen. Gelukkig ben ik daar nooit ingetrapt.
Dit.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:49 schreef Schuifpui het volgende:
Kinderen stemmen juist links door basisscholen en opvoeding. Oh natuur, boze bedrijven mken dat stuk, we moeten de arme helpen, rijke mensen zijn gemeen. Gelukkig ben ik daar nooit ingetrapt.
Ik weet toch vrij zeker dat het grootste deel van de kinderen links is en kan me ook nog wel van de basisschool herinneren hoe die onderwerpen behandeld werden. Op de middelbare school beginnen kinderen pas een beetje een eigen mening te krijgen, maar dat heeft tijd nodig en veel studenten stemmen links, terwijl ze als ze werken rechts stemmen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Door opvoeding kunnen kinderen ook later rechts gaan stemmen.
Oei.... daar gaat je "argument"....
Sorry.
In mijn middelbare school-tijd werd er door de jeugd vooral links gestemd. Ik denk dat het kiesgedrag van jongeren net zo aan verandering onderhevig is als dat van het stemgerechtigde deel van de bevolking. Vandaag de dag neigen ze misschien meer naar rechts, maar dat kan over een paar jaar weer anders zijn.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:26 schreef Falconetti het volgende:
Veel pubers denken nog niet al te goed na en denken dat iemand als Mark Rutte of Geert Wilders goed is voor dit land. Mensen die wat ouder en wijzer zijn gaan vaak inzien dat links toch nog altijd de sociale kant is en meestal verandert hun stem dan ook.
Het sociaal gevoel, of eigenlijk het gebrek daaraan, is precies waar het hem in zit. Volgens mij stemt het gros van de mensen, of ze nu rechts of links stemmen, namelijk enkel en alleen vanuit eigenbelang. Dat de linkse kiezer socialer is dan de rechtse geloof ik dan ook niet.quote:Vanaf welke leeftijd denken jullie dat de intelligentere mens gaat inzien dat je links moet stemmen als je een beetje een sociaal gevoel in je donder hebt?
Jaquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:30 schreef FiekeV het volgende:
Och, ik ben dus jong en onvolwassen. Niet sociaal genoeg en eigenlijk ook gewoon dom.
En dan roepen dat je mensen niet in hokjes mag plaatsen en dat ''rechts'' nog verwijten ook!
Je weet ook wat voor een flapdrol TS is? Die moet je sowieso niet serieus nemenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:30 schreef FiekeV het volgende:
Och, ik ben dus jong en onvolwassen. Niet sociaal genoeg en eigenlijk ook gewoon dom.
En dan roepen dat je mensen niet in hokjes mag plaatsen en dat ''rechts'' nog verwijten ook!
Zo vaak kom ik hier niet, dus nee dat weet ik nietquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:14 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Je weet ook wat voor een flapdrol TS is? Die moet je sowieso niet serieus nemen
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:28 schreef Kandijfijn het volgende:
Dat geld net zo hard voor linkse partijen dus. Of slik jij alles wat Femke en Cohen zeggen als zoete koek?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:56 schreef Falconetti het volgende:
[..]
Klopt. Maar het zal toch duidelijk zijn dat vooral de minder intelligente mens daar vatbaar voor is. Ik bedoel, mensen die echt intelligent zijn trappen natuurlijk niet in de kreten van een idioot die roept wat mensen met een lager IQ willen horen. Godzijdank trouwens, want anders was de PVV nog veel groter geweest. Dat is namelijk een partij die komt met de meest 'simpele' oplossing, die echter grondwettelijk vanzelfsprekend niet mag.
Ook bij het Jeugdjournaal wordt altijd links geïndoctrineerd. 'Mohammed zit al x jaar in een azc en nu wil de enge regering hem eruit trappen.' Waarom dat gebeurt wordt er natuurlijk niet bij verteld ('te ingewikkeld voor kinderen', nou begin er dan helemaal niet overquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:49 schreef Schuifpui het volgende:
Als het leeftijdsgebonden zou zijn, is links mooi genaaid aangezien er nu problemen zijn met de vergrijzing. Als die zijn opgelost/relatief minder ouderen, gaat het dus alleen maar slechter met links? Succes ermee.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:26 schreef Falconetti het volgende:
Veel pubers denken nog niet al te goed na en denken dat iemand als Mark Rutte of Geert Wilders goed is voor dit land. Mensen die wat ouder en wijzer zijn gaan vaak inzien dat links toch nog altijd de sociale kant is en meestal verandert hun stem dan ook.
Vanaf welke leeftijd denken jullie dat de intelligentere mens gaat inzien dat je links moet stemmen als je een beetje een sociaal gevoel in je donder hebt?
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:49 schreef Pietepietje het volgende:
Als mensen ouder worden, gaan ze vaak rechtser stemmen.
Ik denk wel dat jongeren voornamelijk links stemmen. Dat komt gewoon doordat kinderen socialer zijn ingesteld en niet naar bepaalde consequenties kijken. Daarnaast tellen inkomsten, veiligheid, etc bij een kind (zo goed als) niet mee. Vaak een paar hele belangrijke standpunten van rechtse partijen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:20 schreef chibibo het volgende:
[..]
In mijn middelbare school-tijd werd er door de jeugd vooral links gestemd. Ik denk dat het kiesgedrag van jongeren net zo aan verandering onderhevig is als dat van het stemgerechtigde deel van de bevolking. Vandaag de dag neigen ze misschien meer naar rechts, maar dat kan over een paar jaar weer anders zijn.
[..]`
Natuurlijk stem je uit eigen belang. Dat doe ik ook. Waarom zou ik stemmen op een partij waar ik geen drol mee op schiet. Dat kan voor een groot gedeelte van de nederlandse bevolking dan wel beter zijn, maar ik stem niet voor de bevolking, ik stem voor mezelf. Dan nog is het maar een relatief begrip. Je stemt naar eigen inzicht en altijd zal je eigen situatie daar in meespelen.quote:Het sociaal gevoel, of eigenlijk het gebrek daaraan, is precies waar het hem in zit. Volgens mij stemt het gros van de mensen, of ze nu rechts of links stemmen, namelijk enkel en alleen vanuit eigenbelang. Dat de linkse kiezer socialer is dan de rechtse geloof ik dan ook niet.
Dat kan ik alleen maar walgelijk vinden. Ik vind dat je zo behoort te stemmen dat het mensen helpt die het hard nodig hebben. Ik heb zelf geld zat, maar stem mijn hele leven al links. Gewoon omdat ik er kotsmisselijk van word dat er zoveel mensen nauwelijks normaal kunnen leven en de rijken alleen maar rijker worden. Voor mezelf zou het beter zijn als ik op een partij als de PVV zou stemmen. Maar zo werkt het wat mij betreft niet en godzijdank denken heel veel rijke links stemmers er net zo over.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:37 schreef Komakie het volgende:
Natuurlijk stem je uit eigen belang. Dat doe ik ook. Waarom zou ik stemmen op een partij waar ik geen drol mee op schiet. Dat kan voor een groot gedeelte van de nederlandse bevolking dan wel beter zijn, maar ik stem niet voor de bevolking, ik stem voor mezelf.
Mensen die niet kunnen werken dienen geholpen te worden! De rest moet geholpen worden aan werk!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:45 schreef Falconetti het volgende:
[..]
Dat kan ik alleen maar walgelijk vinden. Ik vind dat je zo behoort te stemmen dat het mensen helpt die het hard nodig hebben. Ik heb zelf geld zat, maar stem mijn hele leven al links. Gewoon omdat ik er kotsmisselijk van word dat er zoveel mensen nauwelijks normaal kunnen leven en de rijken alleen maar rijker worden. Voor mezelf zou het beter zijn als ik op een partij als de PVV zou stemmen. Maar zo werkt het wat mij betreft niet en godzijdank denken heel veel rijke links stemmers er net zo over.
Kom, kom, "rechts" en "lkins" hier zeggen precies hetzelfde, namelijk: alleen "mijn groep" is verstandig. Lood om oud ijzer. En zal altijd zo blijven Gaap!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:11 schreef timmmmm het volgende:
Bla bla, alleen verstandige mensen stemmen links, bla bla. Het leven moet toch saai zijn, als je zo kortzichtig bent dat je denkt dat jouw mening de enige is die goed doordacht is. Wat een faalhaas, onze TS.
En op welke leeftijd word jij verstandig, en stem je SGP?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kom, kom, "rechts" en "lkins" hier zeggen precies hetzelfde, namelijk: alleen "mijn groep" is verstandig. Lood om oud ijzer. En zal altijd zo blijven Gaap!
Maak je niet zo druk![]()
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En op welke leeftijd word jij verstandig, en stem je SGP?
Ok dan vind je mij maar walgelijk. Ik vind dat heel veel mensen die nauwlijks normaal kunnen leven hier ook voor een gedeelte zelf wat aan kunnen doen. Begin nou niet gelijk over mensen die niet kunnen werken, want er is een hele grote groep die wel kan werken, maar het niet doet. Kijk eens hoeveel baantjes er zijn waar niemand op solliciteerd. Ok het zijn veel rotbaantjes, maar als je wilt kun je er op solliciteren.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:45 schreef Falconetti het volgende:
[..]
Dat kan ik alleen maar walgelijk vinden. Ik vind dat je zo behoort te stemmen dat het mensen helpt die het hard nodig hebben. Ik heb zelf geld zat, maar stem mijn hele leven al links. Gewoon omdat ik er kotsmisselijk van word dat er zoveel mensen nauwelijks normaal kunnen leven en de rijken alleen maar rijker worden. Voor mezelf zou het beter zijn als ik op een partij als de PVV zou stemmen. Maar zo werkt het wat mij betreft niet en godzijdank denken heel veel rijke links stemmers er net zo over.
Dit moet ik even schreewerig doen: MAAR HET GAAT OM DIE GROEP DIE ER NIETS AAN KAN DOEN!!!!!!!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:58 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ok dan vind je mij maar walgelijk. Ik vind dat heel veel mensen die nauwlijks normaal kunnen leven hier ook voor een gedeelte zelf wat aan kunnen doen. Begin nou niet gelijk over mensen die niet kunnen werken, want er is een hele grote groep die wel kan werken, maar het niet doet.
MAAR DIE GROEP DIE ER NIKS AAN KAN DOEN, WORDT OOK GEWOON GEHOLPEN!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:34 schreef Falconetti het volgende:
[..]
Dit moet ik even schreewerig doen: MAAR HET GAAT OM DIE GROEP DIE ER NIETS AAN KAN DOEN!!!!!!!
Je gaat toch niet die mensen benadelen omdat er ook een groep is die van de samenleving profiteert.
En sorry, de rest van je bericht is zo stompzinnig, dat ik zelfs geen moeite ga doen om je uit te laggen waarom hou vergelijkingen en ideeën totaal ongepast zijn.
Situatie:quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:58 schreef Komakie het volgende:
Dus de kansen zijn er best, ook voor mensen die niet 100% alles kunnen, je moet het willen. Dat heb ik in dat half jaar wel geleerd.
*zucht*quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:18 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Situatie:
Vrouw, 58 jaar oud, last van staar, niet opereerbaar.
UWV stelt dat de vrouw kan werken. Tenslotte heeft ze nog 10% zicht.
Door alle nieuwe regels die Rechts de laatste jaren geintroduceert heeft heeft ze geen enkel recht op WAO/AWBZ. Ze kan werken en is dus 100% goedgekeurd.
Door de kapitalistische instelling van alle bedrijven heeft ze geen enkele kans op een baan. Niemand gaat iemand van 58 aannemen die maar 10% kan zien.
De gemeente stelt dat ze verplicht van haar bijstand minimaal een krant, een televisie, een internet verbinding met PC en een auto moet hebben. Heeft ze dat niet dan is ze niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en wordt dus gekort op haar uitkering. Een uitkering die niet veel meer dan 1000 euro per maand netto bedraagt en waar ze samen met haar man van moet leven.
Beweer nou voor de grap nog eens dat mensen "moeten willen" en dat er dan "best kansen zijn".
WHAHAHAHAHAHAHA MENSEN VAN 25 STEMMEN LINKS MENSEN VAN 50 STEMMEN RECHTS ALTIJD AL ZO GEWEEST EN DAT BLIJFT OOK ZOquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:26 schreef Falconetti het volgende:
Hou eens op met schreeuwen...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:04 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
WHAHAHAHAHAHAHA MENSEN VAN 25 STEMMEN LINKS MENSEN VAN 50 STEMMEN RECHTS ALTIJD AL ZO GEWEEST EN DAT BLIJFT OOK ZO
Teeven..Breek etc..quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:11 schreef cultheld het volgende:
Ik stem rechts-liberaal. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit op een andere partij dan de VVD zal stemmen. Of het zou vol moeten komen te zitten met types als Verdonk en Teeven. Dan is D'66 eventueel nog een optie.
Links wil vooral politiek correct zijn. Mensen die hun mening niet delen bestemmen ze als moreel inferieur. Hun eigen ego en vermeende superioriteit is hun ondergang geworden deze verkiezingen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 07:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
Je voorbeeld staat vol met onzin...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:18 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Situatie:
Vrouw, 58 jaar oud, last van staar, niet opereerbaar.
UWV stelt dat de vrouw kan werken. Tenslotte heeft ze nog 10% zicht.
Door alle nieuwe regels die Rechts de laatste jaren geintroduceert heeft heeft ze geen enkel recht op WAO/AWBZ. Ze kan werken en is dus 100% goedgekeurd.
Door de kapitalistische instelling van alle bedrijven heeft ze geen enkele kans op een baan. Niemand gaat iemand van 58 aannemen die maar 10% kan zien.
De gemeente stelt dat ze verplicht van haar bijstand minimaal een krant, een televisie, een internet verbinding met PC en een auto moet hebben. Heeft ze dat niet dan is ze niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en wordt dus gekort op haar uitkering. Een uitkering die niet veel meer dan 1000 euro per maand netto bedraagt en waar ze samen met haar man van moet leven.
Beweer nou voor de grap nog eens dat mensen "moeten willen" en dat er dan "best kansen zijn".
Wie is uw psychiater?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Teeven..Breek etc..
Maarre, kloon, je opereert ietwat doorzichtig..
Ik moet om je lachenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:34 schreef Falconetti het volgende:
[..]
Dit moet ik even schreewerig doen: MAAR HET GAAT OM DIE GROEP DIE ER NIETS AAN KAN DOEN!!!!!!!
Je gaat toch niet die mensen benadelen omdat er ook een groep is die van de samenleving profiteert.
En sorry, de rest van je bericht is zo stompzinnig, dat ik zelfs geen moeite ga doen om je uit te laggen waarom hou vergelijkingen en ideeën totaal ongepast zijn.
Het gaat om die enorme groep mensen die gedupeerd wordt omdat jullie de drang voelen om die groep profiteurs te pakken te nemen. Je hebt alleen niet door dat dat ten koste gaat van die grote groep mensen die NIET te lamlendig zijn om te werken en daarom is jullie aanpak zwaar asociaal. Maar dat past wel bij rechts natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:11 schreef Telates het volgende:
[..]
Ik moet om je lachenVooral het totaal niet kunnen accepteren dat anderen een andere mening dan jij hebben. En ga voor de lol eens wel op zijn argument in dat een hoop mensen te lamlendig zijn om rotbaantjes aan te nemen.
Je vergeet het onderbuikgevoel dat Verhagen een rat is / Wilders het land uit moet / alles links van het CDA verderfelijk is / Christelijke partijen niet in de politiek thuishoren / je de kop van Femke totaal niet uit kan staan / noemt-u-het-maar-op. Doorhalen wat niet van toepassing is.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:20 schreef chibibo het volgende:
Volgens mij stemt het gros van de mensen, of ze nu rechts of links stemmen, namelijk enkel en alleen vanuit eigenbelang.
Haha ja hoor je hebt al helemaal bepaald waar ik sta. Weet jij wat ik gestemd heb dan?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:31 schreef Falconetti het volgende:
[..]
Het gaat om die enorme groep mensen die gedupeerd wordt omdat jullie de drang voelen om die groep profiteurs te pakken te nemen. Je hebt alleen niet door dat dat ten koste gaat van die grote groep mensen die NIET te lamlendig zijn om te werken en daarom is jullie aanpak zwaar asociaal. Maar dat past wel bij rechts natuurlijk.
Ik denk dat het meer een kwestie is van keuzes maken is wat verder weinig met rechts of links te maken heeft. Een generaal zij al zo een jaar of 500 BC dat geld uitgeven aan een zinloze oorlog een staat kapot kan maken. Stoppen we al dat geld in armoede bestrijding zodat iedereen in redelijke welvaart kan leven hebben we wellicht geen oorlog meer.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 05:29 schreef Telates het volgende:
[..]
Haha ja hoor je hebt al helemaal bepaald waar ik sta. Weet jij wat ik gestemd heb dan?
Niemand hoeft in Nederland onder een bestaansminimum te leven en dat zal in de toekomst ook niet zo zijn, zelfs als de VVD helemaal haar zin krijgt. Het is ongetwijfeld niet leuk onderaan de maatschappij te leven maar er is nou eenmaal verschil, het gaat toch niet lukken armoede uit te bannen.
Waarom zou het voor jou beter zijn als je op de PVV zou stemmen?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:45 schreef Falconetti het volgende:
[..]
QFTquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 07:53 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Dus dat. Is de TS trouwens Scanman?
Toch heeft hij gelijk.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hou eens op met schreeuwen...
Ik las laatst dat er meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens leven in Nederland.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 05:29 schreef Telates het volgende:
[..]
Haha ja hoor je hebt al helemaal bepaald waar ik sta. Weet jij wat ik gestemd heb dan?
Niemand hoeft in Nederland onder een bestaansminimum te leven en dat zal in de toekomst ook niet zo zijn, zelfs als de VVD helemaal haar zin krijgt. Het is ongetwijfeld niet leuk onderaan de maatschappij te leven maar er is nou eenmaal verschil, het gaat toch niet lukken armoede uit te bannen.
het ligt er natuurlijk maar net aan waar je die armoedegrens op baseerd. Weet je überhaupt hoe die tot stand komt?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:28 schreef Falconetti het volgende:
[..]
Ik las laatst dat er meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens leven in Nederland.
Dus wat lul je nou?
Heerlijk. Hopelijk mag hij nog even doorposten, want dit is altijd weer genieten. Aandoenlijk hoe hij zich iedere keer weer krampachtig blijft vasthouden aan zijn eigen kansloze retoriekquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
QFT
Mooi topic weer dit. Vooral de zelfverklaarde intelligentie
Als je geen aanvullende ziektekostenverzekering kan/wil ophoesten of niet elke dag warm eet val je daar al onder. Tenminste, als je de grenzen van het CBS aanhoudt die met die 1 miljoen is komen aanzetten.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:28 schreef Falconetti het volgende:
[..]
Ik las laatst dat er meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens leven in Nederland.
Dus wat lul je nou?
In Nederland val je zelfs al onder de armoedegrens als je geen geld hebt om op vakantie te gaan (ook een van de CBS maatstaven).quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als je geen aanvullende ziektekostenverzekering kan/wil ophoesten of niet elke dag warm eet val je daar al onder. Tenminste, als je de grenzen van het CBS aanhoudt die met die 1 miljoen is komen aanzetten.
Niet willekeurig. Er zijn exacte regels voor, vastgesteld door het CBS. Als je aan bepaalde noodzakelijke levensvoorwaarden niet kunt voldoen, dan leef je onder de armoedegrens. En dat is in dit rijke land het ongelooflijke aantal van meer dan een miljoen. Maar ik snap dat de rechts stemmers dat niet willen horen en dat die dan komen met opmerkingen als 'die armoedegrens slaat nergens op' enz enz. Zo praten ze hun stemgedrag een beetje goed.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Leuk toch, je trekt een willekeurige grens, noemt het armoedegrens en gaat dan lopen gillen dat er mensen onder zitten.
en het CBS trekt dat willekeurig.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:39 schreef Falconetti het volgende:
[..]
Niet willekeurig. Er zijn exacte regels voor, vastgesteld door het CBS. Als je aan bepaalde noodzakelijke levensvoorwaarden niet kunt voldoen, dan leef je onder de armoedegrens. En dat is in dit rijke land het ongelooflijke aantal van meer dan een miljoen. Maar ik snap dat de rechts stemmers dat niet willen horen en dat die dan komen met opmerkingen als 'die armoedegrens slaat nergens op' enz enz. Zo praten ze hun stemgedrag een beetje goed.
Die arme mensen krijgen er ook gesponsorde computer met extragratis internet bij, want dat is tegenwoordig een Europees mensenrecht.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:55 schreef Morendo het volgende:
Zo lang bepaalde gemeentes vanuit de bijzondere bijstand flatscreen tv's sponsoren voor de 'minima' heeft niemand te zeuren over armoede in Nederland. Stelletje decadente uitvreters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |