abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 03:26:05 #1
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85217222
Veel pubers denken nog niet al te goed na en denken dat iemand als Mark Rutte of Geert Wilders goed is voor dit land. Mensen die wat ouder en wijzer zijn gaan vaak inzien dat links toch nog altijd de sociale kant is en meestal verandert hun stem dan ook.
Vanaf welke leeftijd denken jullie dat de intelligentere mens gaat inzien dat je links moet stemmen als je een beetje een sociaal gevoel in je donder hebt?
I'll fuck you up real hard!
pi_85217233
Het echte besef komt vaak zo'n beetje rond het 17e levensjaar. Later is farizeïsme.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_85217237
Geen idee. Ik ben 19 en heb liever links dan rechts (hoewel links alleen ook geen ideaal is).
pi_85217241
Obvious troll :')
pi_85217243
Dit topic bevat exact de reden waarom links de verkiezingen heeft verloren.
pi_85217244
Geen idee...bij mijn eerste keer stemmen zat ik al links. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85217247
Zodra alle mooie beloftes van rechts niet worden waargemaakt in komend kabinet draait het weer om en is de SP ineens weer "cool" onder de populismestemmers.
pi_85217264
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:26 schreef Falconetti het volgende:
Vanaf welke leeftijd denken jullie dat de intelligentere mens gaat inzien dat je links moet stemmen als je een beetje een sociaal gevoel in je donder hebt?
Uiterlijk tijdens hun puberteit.

Maar het probleem is dat intelligente mensen slechts een klein deel van electoraat zijn. Grote groepen kiezers verdiepen zich niet of nauwelijks in politiek (ik laat hun IQ even in het midden), praten als papegaaien na wat ze in de media opvangen en zijn gevoelig voor populisme.

Ik raad je dit topic aan en de documentaire die ik daarin noem:
Documentaire over strategie achter politiek succes
pi_85217272
Hier antwoord ik niet eens op :')

Edit: toch wel :')

[ Bericht 32% gewijzigd door Sportex op 13-08-2010 03:45:56 ]
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 03:34:18 #10
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85217273
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:27 schreef Dubby het volgende:
Het echte besef komt vaak zo'n beetje rond het 17e levensjaar. Later is farizeïsme.
Dat zou best eens kunnen. Ik bedoel, het is algemeen bekend dat de wat minder intelligente mens eerder rechts zal stemmen dan de intelligente mens. Ik denk dat die intelligentie en dat inzicht begint vanaf het 17e of 18e jaar inderdaad.
pi_85217281
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:34 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Dat zou best eens kunnen. Ik bedoel, het is algemeen bekend dat de wat minder intelligente mens eerder rechts zal stemmen dan de intelligente mens. Ik denk dat die intelligentie en dat inzicht begint vanaf het 17e of 18e jaar inderdaad.
Oh?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 03:36:22 #12
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85217285
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:33 schreef Boldface het volgende:

[..]

Maar het probleem is dat intelligente mensen slechts een klein deel van electoraat zijn. Grote groepen kiezers verdiepen zich niet of nauwelijks in politiek (ik laat hun IQ even in het midden), praten als papegaaien na wat ze in de media opvangen en zijn gevoelig voor populisme.

De meerderheid is helaas niet al te slim en daarom heeft rechts altijd een behoorlijke macht in dit land. De opkomst van Wilders laat dat ook erg goed zien. Toch wel jammer dat de wat intelligentere mens zo zeer afhankelijk is van de minder bedeelden onder ons. En dat bedoel ik niet lullig, maar het is helaas wel zo.
pi_85217295
Dat is geen kwestie van leeftijd, maar van intelligentie. Mensen die rechts stemmen zijn doorgaans debiel; mensen die links stemmen... niet.
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 03:38:24 #14
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85217297
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:35 schreef Sportex het volgende:

[..]

Oh?
Echt? Wist je dat nog niet? Dat hebben al zo enorm veel onderzoeken aangetoond. Als je alleen al in programma's over verkiezingen kijkt wat voor soort mensen rechts stemmen (bv PVV) dat weer je genoeg. Dat zijn echt de tokkies van de samenleving. En serieus onderzoek heeft ook aangetoond dat de PVV in verhouding meer laag opgeleide stemmers heeft dan welke andere partij dan ook.
pi_85217299
quote:

[..]

Volksbuurters die zich laten ompraten door een geblondeerde demagoog met een certificaat. _O_
pi_85217314
Wat ik zie is dat oudere mensen juist rechtser worden en dat dit niets te maken heeft met hoge opleiding maar met verbittering en conservatisme waarvan ze zelf nog altijd zeggen er tegen te zijn. Ouwe hippies. Men gaat voor veiligheid, denk ik. Wat er opgebouwd is uit eigen handen mag niet afgenomen worden. Zoiets zal het wel zijn heb ik het idee.

Tvp trouwens voor de link van Boldface. Morgen bij de koffie.
pi_85217323
de mensheid kan alleen in eenheid de evolutiesprong maken, in die verdeelde toestand van nu is het kwetsbaar waardoor het machten tegen individuen is
pi_85217329
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:33 schreef Boldface het volgende:

[..]

Interessant. Bedankt!
Zeker nu met de gebeurtenissen in Suriname met Bouterse.
pi_85217336
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:38 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Echt? Wist je dat nog niet? Dat hebben al zo enorm veel onderzoeken aangetoond. Als je alleen al in programma's over verkiezingen kijkt wat voor soort mensen rechts stemmen (bv PVV) dat weer je genoeg. Dat zijn echt de tokkies van de samenleving. En serieus onderzoek heeft ook aangetoond dat de PVV in verhouding meer laag opgeleide stemmers heeft dan welke andere partij dan ook.
Ja, oke, ik las het verkeerd en daar kan je gelijk in hebben. Maar als je zegt dat je louter links stemt als je intelligent bent slaat natuurlijk nergens op.
pi_85217371
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:38 schreef Falconetti het volgende:
Ben ik niet met je eens. Veel mensen die nu PVV stemmen, zijn proteststemmers die de vorige keer nog SP stemden. Het toverwoord hier is populisme. Zeggen wat 'het volk' graag wil horen. Het volk wil graag horen dat alle problemen aan moslims liggen, in plaats van te horen dat onze hypotheekschuld explosief stijgt en dat ingrepen nodig zijn.

Uit mijn andere topic, maar goed om nog eens te lezen: een column van een hoogleraar psychologie in de Volkskrant: http://extra.volkskrant.n(...)sychologisch_vernuft
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 03:56:26 #21
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85217396
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:51 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Veel mensen die nu PVV stemmen, zijn proteststemmers die de vorige keer nog SP stemden. Het toverwoord hier is populisme. Zeggen wat 'het volk' graag wil horen. Het volk wil graag horen dat alle problemen aan moslims liggen, in plaats van te horen dat onze hypotheekschuld explosief stijgt en dat ingrepen nodig zijn.
Klopt. Maar het zal toch duidelijk zijn dat vooral de minder intelligente mens daar vatbaar voor is. Ik bedoel, mensen die echt intelligent zijn trappen natuurlijk niet in de kreten van een idioot die roept wat mensen met een lager IQ willen horen. Godzijdank trouwens, want anders was de PVV nog veel groter geweest. Dat is namelijk een partij die komt met de meest 'simpele' oplossing, die echter grondwettelijk vanzelfsprekend niet mag.
pi_85217438
Minder intelligente mensen zijn vatbaarder voor populisme, ja. Maar populisme kan van links en van rechts komen. Op dit moment scoort rechts populisme beter. Waarbij trouwens moet worden aangetekend dat de SP inhoudelijk veel meer heeft te melden dan de PVV.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 04:08:15 #23
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85217455
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 04:04 schreef Boldface het volgende:
Minder intelligente mensen zijn vatbaarder voor populisme, ja. Maar populisme kan van links en van rechts komen. Op dit moment scoort rechts populisme beter. Waarbij trouwens moet worden aangetekend dat de SP inhoudelijk veel meer heeft te melden dan de PVV.
De SP denk gewoon echt sociaal en daar is natuurlijk niets mis mee. De armen moeten beschermd worden. Er mogen dan mensen zijn die het sociale stelsel misbruiken, maar als je het afbreekt heb je daar ook de vele honderduizenden mee die daar niets aan kunnen doen. Rechts schijnt te denken dat je schijt aan die mensen moet hebben. Links denkt dat je op de eerste plaats de mensen moet helpen die ongewild enorm arm zijn en daarna de misbruikers keihard moet aanpakken.
pi_85217793
"Wie jong is en rechts stemt heeft geen gevoel"
"Wie oud is en links stemt heeft geen geld"

Maar afijn.... Wanneer realiseert die "slimme" linkser zich nou eens dat de PVV helemaal niet rechts is? De denkbeelden van de PVV zijn linkser dan die van de PvdA. Hij is echter ook zo conservatief als de neten... De hele stelling over intelligentie en rechts stemmen is dan ook stieren uitwerpselen.
pi_85217880
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 04:55 schreef Kumerian het volgende:

Maar afijn.... Wanneer realiseert die "slimme" linkser zich nou eens dat de PVV helemaal niet rechts is? De denkbeelden van de PVV zijn linkser dan die van de PvdA. Hij is echter ook zo conservatief als de neten... De hele stelling over intelligentie en rechts stemmen is dan ook stieren uitwerpselen.
En het heeft toevallig niets met angst te maken?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 06:47:45 #26
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_85218195
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 04:55 schreef Kumerian het volgende:

Was ook mijn teede gedachte. De eerst was dat het hier een lemming betreft. :+
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 06:57:52 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85218211
Wat heeft verstandig met Links te maken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85218239
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:28 schreef Kandijfijn het volgende:
pi_85218403
Even voor de de duidelijkheid, wat noemen we links en wat noemen we rechts?

Voor een PVV'er is het CDA links, voor een SP'er rechts.

Edit: niet dat ik CDA stem trouwens :')
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85218434
quote:
Dus dat. Is de TS trouwens Scanman? :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_85219582
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 07:48 schreef DroogDok het volgende:
Voor een PVV'er is het CDA links
Dat komt omdat de PVVer geen flauw idee heeft waar hij over praat.....
Wat wel weer de kern van de originele stelling bevestigd: De gemiddelde PVV stemmer is niet zo heel erg slim.... De PVV is, zoals al gesteld, behoorlijk links. De gemiddelde kiezer heeft dat echter niet door....
pi_85219591
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 06:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat je dan niet op een partij stemt die dolgraag samenwerkt met de extreem-rechtse idioten van de PVV :). Dat is om te beginnen al erg verstandig :Y.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:26:12 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85219619
Ik denk dat in de regel de jeugd progressief is en derhalve ook eerder links stemt. Wanneer je ouder wordt (en meer te verliezen) worden mensen in het algemeen behoudender en zal je dat ook in stemgedrag zien.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:26:23 #34
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85219624
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 06:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen idee ook....

Wie verstandig is stemt met m'n verstand, niet met z'n emoties. :)
Iets wat helaas maar al te vaak gebeurd. :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  † In Memoriam † vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:27:04 #35
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_85219633
quote:

[..]

Mensen met verstand gebruiken geen dwang en stemmen dus sowieso niet.
Carpe Libertatem
pi_85220048
Kinderen stemmen juist links door basisscholen en opvoeding. Oh natuur, boze bedrijven mken dat stuk, we moeten de arme helpen, rijke mensen zijn gemeen. Gelukkig ben ik daar nooit ingetrapt. :Y)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:55:55 #37
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85220213
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:49 schreef Schuifpui het volgende:
Kinderen stemmen juist links door basisscholen en opvoeding. Oh natuur, boze bedrijven mken dat stuk, we moeten de arme helpen, rijke mensen zijn gemeen. Gelukkig ben ik daar nooit ingetrapt. :Y)
Door opvoeding kunnen kinderen ook later rechts gaan stemmen.
Oei.... daar gaat je "argument"....
Sorry. :@
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:05:20 #38
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_85220446
quote:
Dit.

Dat het tegenwoordig steeds meer ook jongeren zijn die rechts denken komt door buitenlandse "invloeden" en dat hebben ze helemaal aan zichzelf te danken.

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_85220482
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:55 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Door opvoeding kunnen kinderen ook later rechts gaan stemmen.
Oei.... daar gaat je "argument"....
Sorry. :@
Ik weet toch vrij zeker dat het grootste deel van de kinderen links is en kan me ook nog wel van de basisschool herinneren hoe die onderwerpen behandeld werden. Op de middelbare school beginnen kinderen pas een beetje een eigen mening te krijgen, maar dat heeft tijd nodig en veel studenten stemmen links, terwijl ze als ze werken rechts stemmen.

:*
pi_85220497
Als je jong bent heb je nog hulp van de staat nodig, dus stem je links. Als je ouder bent, ben je minder afhankelijk van anderen en stem je eerder liberaal. Zo dacht ik er iig over.
pi_85220766
quote:
Veel pubers denken nog niet al te goed na en denken dat iemand als Mark Rutte of Geert Wilders goed is voor dit land. Mensen die wat ouder en wijzer zijn gaan vaak inzien dat links toch nog altijd de sociale kant is en meestal verandert hun stem dan ook.
In mijn middelbare school-tijd werd er door de jeugd vooral links gestemd. Ik denk dat het kiesgedrag van jongeren net zo aan verandering onderhevig is als dat van het stemgerechtigde deel van de bevolking. Vandaag de dag neigen ze misschien meer naar rechts, maar dat kan over een paar jaar weer anders zijn.

quote:
Het sociaal gevoel, of eigenlijk het gebrek daaraan, is precies waar het hem in zit. Volgens mij stemt het gros van de mensen, of ze nu rechts of links stemmen, namelijk enkel en alleen vanuit eigenbelang. Dat de linkse kiezer socialer is dan de rechtse geloof ik dan ook niet.
pi_85220819
als links dan zo slim is, waarom zijn er de afgelopen jaren dan zoveel domme dingen gedaan die het land alles behalve verder geholpen hebben? :')
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_85221009
Och, ik ben dus jong en onvolwassen. Niet sociaal genoeg en eigenlijk ook gewoon dom.

En dan roepen dat je mensen niet in hokjes mag plaatsen en dat ''rechts'' nog verwijten ook!
pi_85221766
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:30 schreef FiekeV het volgende:
Och, ik ben dus jong en onvolwassen. Niet sociaal genoeg en eigenlijk ook gewoon dom.

En dan roepen dat je mensen niet in hokjes mag plaatsen en dat ''rechts'' nog verwijten ook!
Ja
pi_85222445
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:30 schreef FiekeV het volgende:

Je weet ook wat voor een flapdrol TS is? Die moet je sowieso niet serieus nemen :')
Porcupine Tee - Normal
pi_85223594
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:14 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Je weet ook wat voor een flapdrol TS is? Die moet je sowieso niet serieus nemen :')
Zo vaak kom ik hier niet, dus nee dat weet ik niet ;)

En ach, ik kon er wel om lachen.
Links waar iedereen gelijk is volgens de linksstemmer, tenzij je rechts stem.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:19:33 #47
310835 supereend1984
supereend1984 rulez
pi_85224995
=troll=

[ Bericht 95% gewijzigd door Ferdo op 13-08-2010 19:00:28 ]
pi_85225111
wanneer je commie bent opgeleid o.a vmbo
Lost my ipod :`(
pi_85225124
quote:
Lost my ipod :`(
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:23:10 #50
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85225128
OP slaat nergens op. Als je jong bent en je stelt nog geen reet voor dan stem je links. Als je ouder bent, succesvol en maatschappelijk geslaagd dan stem je rechts. Zo is het al tientallen jaren en zo zal het altijd blijven.
pi_85226395
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:56 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Klopt. Maar het zal toch duidelijk zijn dat vooral de minder intelligente mens daar vatbaar voor is. Ik bedoel, mensen die echt intelligent zijn trappen natuurlijk niet in de kreten van een idioot die roept wat mensen met een lager IQ willen horen. Godzijdank trouwens, want anders was de PVV nog veel groter geweest. Dat is namelijk een partij die komt met de meest 'simpele' oplossing, die echter grondwettelijk vanzelfsprekend niet mag.
Dat geld net zo hard voor linkse partijen dus. Of slik jij alles wat Femke en Cohen zeggen als zoete koek?
Overigens je topic alleen al toont wel erg aan dat je nu zelf waarschijnlijk ook niet tot de meest volwassen en/of intelligente mensen behoort.
pi_85226956
quote:
Ook bij het Jeugdjournaal wordt altijd links geïndoctrineerd. 'Mohammed zit al x jaar in een azc en nu wil de enge regering hem eruit trappen.' Waarom dat gebeurt wordt er natuurlijk niet bij verteld ('te ingewikkeld voor kinderen', nou begin er dan helemaal niet over 8)7 ). Ze interviewen ook altijd alleen maar kinderen die benadeeld zijn door het rechtse beleid. :r En die gaan dan de rest van de kinderen opstoken om links te gaan stemmen. of kinderen die zijn bevoordeeld door het linkse beleid. Zielig allemaal hoor. Zulke headlines wil ik dan ook horen:: 'de vader van kind A moet plotseling honderden euro's extra betalen aan belasting'.

Al die leraren zijn natuurlijk ook links, en dan in het bijzonder die van maatschappijleer, net de plek waar je uitleg krijgt over de politiek.
pi_85226966
quote:
Als het leeftijdsgebonden zou zijn, is links mooi genaaid aangezien er nu problemen zijn met de vergrijzing. Als die zijn opgelost/relatief minder ouderen, gaat het dus alleen maar slechter met links? Succes ermee.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_85232198
Als mensen ouder worden, gaan ze vaak rechtser stemmen.
A signature (from Latin signare, "sign") is a handwritten (and sometimes stylized) depiction of someone's name, nickname or even a simple "X" that a person writes on documents as a proof of identity and intent.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:17:55 #55
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85234786
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:49 schreef Pietepietje het volgende:
Als mensen ouder worden, gaan ze vaak rechtser stemmen.
^O^
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:37:35 #56
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85236427
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:20 schreef chibibo het volgende:

[..]

In mijn middelbare school-tijd werd er door de jeugd vooral links gestemd. Ik denk dat het kiesgedrag van jongeren net zo aan verandering onderhevig is als dat van het stemgerechtigde deel van de bevolking. Vandaag de dag neigen ze misschien meer naar rechts, maar dat kan over een paar jaar weer anders zijn.
[..]`
Ik denk wel dat jongeren voornamelijk links stemmen. Dat komt gewoon doordat kinderen socialer zijn ingesteld en niet naar bepaalde consequenties kijken. Daarnaast tellen inkomsten, veiligheid, etc bij een kind (zo goed als) niet mee. Vaak een paar hele belangrijke standpunten van rechtse partijen.

quote:
Het sociaal gevoel, of eigenlijk het gebrek daaraan, is precies waar het hem in zit. Volgens mij stemt het gros van de mensen, of ze nu rechts of links stemmen, namelijk enkel en alleen vanuit eigenbelang. Dat de linkse kiezer socialer is dan de rechtse geloof ik dan ook niet.
Natuurlijk stem je uit eigen belang. Dat doe ik ook. Waarom zou ik stemmen op een partij waar ik geen drol mee op schiet. Dat kan voor een groot gedeelte van de nederlandse bevolking dan wel beter zijn, maar ik stem niet voor de bevolking, ik stem voor mezelf. Dan nog is het maar een relatief begrip. Je stemt naar eigen inzicht en altijd zal je eigen situatie daar in meespelen.
Als je succesvol bent en een eigen huis hebt zul je eerder natuurlijk VVD gaan stemmen dan PvdA. Anders snij je jezelf in de vingers. Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling toch?

Linkse partijen hebben zelf het sociale gedeelte uitgevonden. Ja een partij kan als sociaal gezien worden, maar dat wil niet zeggen dat de kiezer die daar op stemt ook dan gelijk sociaal is aangezien hij hoogstwaarschijnlijk voor een groot gedeelte in eigen belang stemt.

Dat links socialer is dan rechts is trouwens totale onzin. Alleen rechts heeft het wat beter voor met de mensen die wat meer geld hebben en links met de mensen die wat minder geld hebben.(even simplistisch gezien) Dat links dan vind dat rechts maar wat meer moet betalen is net zo goed asociaal als dat rechts er voor zorgt dat mindere inkomens minder geld hebben te besteden, want welke je ook kiest er is altijd een groep de dupe en ook de met wat meer geld voelen het in de portomonnee als ze meer moeten betalen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:45:41 #57
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85246451
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:37 schreef Komakie het volgende:

Natuurlijk stem je uit eigen belang. Dat doe ik ook. Waarom zou ik stemmen op een partij waar ik geen drol mee op schiet. Dat kan voor een groot gedeelte van de nederlandse bevolking dan wel beter zijn, maar ik stem niet voor de bevolking, ik stem voor mezelf.
Dat kan ik alleen maar walgelijk vinden. Ik vind dat je zo behoort te stemmen dat het mensen helpt die het hard nodig hebben. Ik heb zelf geld zat, maar stem mijn hele leven al links. Gewoon omdat ik er kotsmisselijk van word dat er zoveel mensen nauwelijks normaal kunnen leven en de rijken alleen maar rijker worden. Voor mezelf zou het beter zijn als ik op een partij als de PVV zou stemmen. Maar zo werkt het wat mij betreft niet en godzijdank denken heel veel rijke links stemmers er net zo over.
pi_85247949
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 17:45 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Dat kan ik alleen maar walgelijk vinden. Ik vind dat je zo behoort te stemmen dat het mensen helpt die het hard nodig hebben. Ik heb zelf geld zat, maar stem mijn hele leven al links. Gewoon omdat ik er kotsmisselijk van word dat er zoveel mensen nauwelijks normaal kunnen leven en de rijken alleen maar rijker worden. Voor mezelf zou het beter zijn als ik op een partij als de PVV zou stemmen. Maar zo werkt het wat mij betreft niet en godzijdank denken heel veel rijke links stemmers er net zo over.
Mensen die niet kunnen werken dienen geholpen te worden! De rest moet geholpen worden aan werk!
Wil je dat niet, dan moet je maar op een houtje bijten.

En ik ben nog steeds van mening dat er voldoende werk is en omscholing mogelijkheden dat als je wilt dat je werk kan krijgen.

PS. de PVV is links wat dit betreft ;)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:02:01 #59
45206 Pietverdriet
pi_85249570
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 18:19 schreef FiekeV het volgende:

PS. de PVV is links
QFT
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:11:15 #60
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_85250004
Bla bla, alleen verstandige mensen stemmen links, bla bla. Het leven moet toch saai zijn, als je zo kortzichtig bent dat je denkt dat jouw mening de enige is die goed doordacht is. Wat een faalhaas, onze TS.
Laffe huichelaar
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:14:47 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85250176
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:11 schreef timmmmm het volgende:
Bla bla, alleen verstandige mensen stemmen links, bla bla. Het leven moet toch saai zijn, als je zo kortzichtig bent dat je denkt dat jouw mening de enige is die goed doordacht is. Wat een faalhaas, onze TS.
Kom, kom, "rechts" en "lkins" hier zeggen precies hetzelfde, namelijk: alleen "mijn groep" is verstandig. Lood om oud ijzer. En zal altijd zo blijven Gaap!
Maak je niet zo druk ;) :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:16:49 #62
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_85250283
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kom, kom, "rechts" en "lkins" hier zeggen precies hetzelfde, namelijk: alleen "mijn groep" is verstandig. Lood om oud ijzer. En zal altijd zo blijven Gaap!
Maak je niet zo druk ;) :*
En op welke leeftijd word jij verstandig, en stem je SGP? :+
Laffe huichelaar
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:19:45 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85250422
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En op welke leeftijd word jij verstandig, en stem je SGP? :+
_O- _O- Ga je je nu op mij afreageren? ;)
Ga lekker weekend vieren! ^O^
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:58:05 #64
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85252246
quote:

[..]

Ok dan vind je mij maar walgelijk. Ik vind dat heel veel mensen die nauwlijks normaal kunnen leven hier ook voor een gedeelte zelf wat aan kunnen doen. Begin nou niet gelijk over mensen die niet kunnen werken, want er is een hele grote groep die wel kan werken, maar het niet doet. Kijk eens hoeveel baantjes er zijn waar niemand op solliciteerd. Ok het zijn veel rotbaantjes, maar als je wilt kun je er op solliciteren.
Ik ben vorig jaar nog vrij lang werkeloos geweest. Ik kreeg geen uitkering omdat ik eerst naar het buitenland was geweest na mijn laatste baan en als je zo lang al werkloos bent kun je het niet meer aanvragen.
Ik heb toen ook niet overal op gesolliciteerd, omdat ik genoeg geld om handen had om het even te redden zonder werk, maar ik had kunnen werken. Wel met vervelende baantjes, maar het had gekund. Ik hoefde maar een uitzendbureau in te lopen en ze vroegen al of ik interesse had in een bepaald baantje.
Dus de kansen zijn er best, ook voor mensen die niet 100% alles kunnen, je moet het willen. Dat heb ik in dat half jaar wel geleerd.

Voorbeeldje: Laatst zag ik op Animal Planet een documentaire over de "Air Shark". Een haai die van onderen aanvalt en daardoor door de lucht vliegt met zijn prooi in zijn bek. Hij eet voornamelijk zeehondjes (of iets in die richting).
Ze varen daar met een boot om die documentaire te maken. Wordt een zeehond aangevallen. Hij ontwijkt een aanval en vrij snel wordt hij in de boot geladen door de crew van die boot. Zeehondje ergens anders vrij gelaten en zo bleef hij leven.
Later was er een soort gelijke situatie. Alleen de crew greep nu niet in. Wat blijkt, het zeehondje blijft heel dicht bij de haai en weg bij de bek zodat de haai hem nooit kan krijgen. Uiteindelijk wordt de haai moe en het zeehondje heeft zichzelf gered.
Conclusie: Het zeehondje redden was leuk en aardig, maar uiteindelijk bleek hij zichzelf ook heel goed in veiligheid te kunnen brengen. Als hij geen andere optie had.

Je moet stemmen op de partij waarvan jij denkt dat dit het beste is voor het land, niet voor de arme mensen. Wat voor die arme mensen goed is, hoeft nog niet goed te zijn voor het land.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:34:06 #65
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85256635
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:58 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ok dan vind je mij maar walgelijk. Ik vind dat heel veel mensen die nauwlijks normaal kunnen leven hier ook voor een gedeelte zelf wat aan kunnen doen. Begin nou niet gelijk over mensen die niet kunnen werken, want er is een hele grote groep die wel kan werken, maar het niet doet.
Dit moet ik even schreewerig doen: MAAR HET GAAT OM DIE GROEP DIE ER NIETS AAN KAN DOEN!!!!!!!
Je gaat toch niet die mensen benadelen omdat er ook een groep is die van de samenleving profiteert.

En sorry, de rest van je bericht is zo stompzinnig, dat ik zelfs geen moeite ga doen om je uit te laggen waarom hou vergelijkingen en ideeën totaal ongepast zijn.
pi_85258611
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:34 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Dit moet ik even schreewerig doen: MAAR HET GAAT OM DIE GROEP DIE ER NIETS AAN KAN DOEN!!!!!!!
Je gaat toch niet die mensen benadelen omdat er ook een groep is die van de samenleving profiteert.

En sorry, de rest van je bericht is zo stompzinnig, dat ik zelfs geen moeite ga doen om je uit te laggen waarom hou vergelijkingen en ideeën totaal ongepast zijn.
MAAR DIE GROEP DIE ER NIKS AAN KAN DOEN, WORDT OOK GEWOON GEHOLPEN!

Ja sorry, dat moest ook even met capslock!
pi_85259007
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:58 schreef Komakie het volgende:
Dus de kansen zijn er best, ook voor mensen die niet 100% alles kunnen, je moet het willen. Dat heb ik in dat half jaar wel geleerd.
Situatie:
Vrouw, 58 jaar oud, last van staar, niet opereerbaar.
UWV stelt dat de vrouw kan werken. Tenslotte heeft ze nog 10% zicht.

Door alle nieuwe regels die Rechts de laatste jaren geintroduceert heeft heeft ze geen enkel recht op WAO/AWBZ. Ze kan werken en is dus 100% goedgekeurd.
Door de kapitalistische instelling van alle bedrijven heeft ze geen enkele kans op een baan. Niemand gaat iemand van 58 aannemen die maar 10% kan zien.
De gemeente stelt dat ze verplicht van haar bijstand minimaal een krant, een televisie, een internet verbinding met PC en een auto moet hebben. Heeft ze dat niet dan is ze niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en wordt dus gekort op haar uitkering. Een uitkering die niet veel meer dan 1000 euro per maand netto bedraagt en waar ze samen met haar man van moet leven.

Beweer nou voor de grap nog eens dat mensen "moeten willen" en dat er dan "best kansen zijn".
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:21:33 #68
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85259208
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:18 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Situatie:

Door alle nieuwe regels die Rechts de laatste jaren geintroduceert heeft heeft ze geen enkel recht op WAO/AWBZ. Ze kan werken en is dus 100% goedgekeurd.
Door de kapitalistische instelling van alle bedrijven heeft ze geen enkele kans op een baan. Niemand gaat iemand van 58 aannemen die maar 10% kan zien.
De gemeente stelt dat ze verplicht van haar bijstand minimaal een krant, een televisie, een internet verbinding met PC en een auto moet hebben. Heeft ze dat niet dan is ze niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en wordt dus gekort op haar uitkering. Een uitkering die niet veel meer dan 1000 euro per maand netto bedraagt en waar ze samen met haar man van moet leven.

Beweer nou voor de grap nog eens dat mensen "moeten willen" en dat er dan "best kansen zijn".
*zucht*

Ja er zijn dan minder kansen, maar ze zijn er wel. Het spijt me zeer. Kansen zijn er altijd.
Ik neem aan dat dit een praktijk voorbeeldje is van je?

Even iets aangepast...

[ Bericht 7% gewijzigd door Komakie op 13-08-2010 22:27:21 ]
pi_85261539
quote:
WHAHAHAHAHAHAHA MENSEN VAN 25 STEMMEN LINKS MENSEN VAN 50 STEMMEN RECHTS ALTIJD AL ZO GEWEEST EN DAT BLIJFT OOK ZO
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:09:39 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85264330
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:04 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

WHAHAHAHAHAHAHA MENSEN VAN 25 STEMMEN LINKS MENSEN VAN 50 STEMMEN RECHTS ALTIJD AL ZO GEWEEST EN DAT BLIJFT OOK ZO
Hou eens op met schreeuwen... :{
pi_85264436
Ik stem rechts-liberaal. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit op een andere partij dan de VVD zal stemmen. Of het zou vol moeten komen te zitten met types als Verdonk en Teeven. Dan is D'66 eventueel nog een optie.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:14:18 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85264539
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:11 schreef cultheld het volgende:
Ik stem rechts-liberaal. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit op een andere partij dan de VVD zal stemmen. Of het zou vol moeten komen te zitten met types als Verdonk en Teeven. Dan is D'66 eventueel nog een optie.
Teeven..Breek etc..
Maarre, kloon, je opereert ietwat doorzichtig..
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:17:23 #73
313740 HenkenAnnie
gezellig stel uit spanbroek.
pi_85264687
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 07:15 schreef Citizen.Erased het volgende:

Links wil vooral politiek correct zijn. Mensen die hun mening niet delen bestemmen ze als moreel inferieur. Hun eigen ego en vermeende superioriteit is hun ondergang geworden deze verkiezingen.

Ze hadden de problemen destijds aan moeten pakken, dan was de PVV of de LPF nooit opgekomen.
Ze denken nu ook alles op te lossen door tegen de PVV aan te gaan schoppen :') alsof er geen andere partij daarna komt mocht de PVV ten onder gaan.

[ Bericht 54% gewijzigd door HenkenAnnie op 14-08-2010 00:23:59 ]
pi_85265359
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:18 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Situatie:

Je voorbeeld staat vol met onzin...
pi_85265993
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Teeven..Breek etc..
Maarre, kloon, je opereert ietwat doorzichtig..
Wie is uw psychiater?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:42:08 #76
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_85268151
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

QFT
Een samenrapsel van tegenstrijdige ideeën betekent nog niet dat ze links zijn.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 02:11:41 #77
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_85269014
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:34 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Ik moet om je lachen :) Vooral het totaal niet kunnen accepteren dat anderen een andere mening dan jij hebben. En ga voor de lol eens wel op zijn argument in dat een hoop mensen te lamlendig zijn om rotbaantjes aan te nemen.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 02:31:25 #78
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85269509
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 02:11 schreef Telates het volgende:

[..]

Ik moet om je lachen :) Vooral het totaal niet kunnen accepteren dat anderen een andere mening dan jij hebben. En ga voor de lol eens wel op zijn argument in dat een hoop mensen te lamlendig zijn om rotbaantjes aan te nemen.
Het gaat om die enorme groep mensen die gedupeerd wordt omdat jullie de drang voelen om die groep profiteurs te pakken te nemen. Je hebt alleen niet door dat dat ten koste gaat van die grote groep mensen die NIET te lamlendig zijn om te werken en daarom is jullie aanpak zwaar asociaal. Maar dat past wel bij rechts natuurlijk.
pi_85269571
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:20 schreef chibibo het volgende:

Volgens mij stemt het gros van de mensen, of ze nu rechts of links stemmen, namelijk enkel en alleen vanuit eigenbelang.
Je vergeet het onderbuikgevoel dat Verhagen een rat is / Wilders het land uit moet / alles links van het CDA verderfelijk is / Christelijke partijen niet in de politiek thuishoren / je de kop van Femke totaal niet uit kan staan / noemt-u-het-maar-op. Doorhalen wat niet van toepassing is.

Denk dat daar nog meer stemmen door worden bepaald dan voor eigenbelang gaan.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_85269640
Zolang politiek niets nuttigs toevoegd aan het menselijk leven, stem ik niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2010 02:38:13 ]
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 02:56:17 #81
158641 Babbelegoegje
geen babbelegoegjes
pi_85269920
Even los van dit alles, daar kan ik me zo kwaad om maken, en het tekent het verstand van de mensen voor politiek. jaja, ik heb campane gevoerd voor de verkiezingen. En er waren mensen, die zeiden, dat het zo slecht ging in de zorg, met hun moeder, maar dat niemand er wat aan deed en dat stemmen dus geen zin had. Zij hebben nooit begrepen, waarom Agnes Kant zich zo voor tweehonderd procent heeft ingezet. 8)7
Liefde vind je niet als je het zoekt, liefde overkomt je, tegen wil en dank.
Liefde kan je maken en breken.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 05:29:30 #82
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_85271285
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 02:31 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Het gaat om die enorme groep mensen die gedupeerd wordt omdat jullie de drang voelen om die groep profiteurs te pakken te nemen. Je hebt alleen niet door dat dat ten koste gaat van die grote groep mensen die NIET te lamlendig zijn om te werken en daarom is jullie aanpak zwaar asociaal. Maar dat past wel bij rechts natuurlijk.
Haha ja hoor je hebt al helemaal bepaald waar ik sta. Weet jij wat ik gestemd heb dan?

Niemand hoeft in Nederland onder een bestaansminimum te leven en dat zal in de toekomst ook niet zo zijn, zelfs als de VVD helemaal haar zin krijgt. Het is ongetwijfeld niet leuk onderaan de maatschappij te leven maar er is nou eenmaal verschil, het gaat toch niet lukken armoede uit te bannen.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 06:05:00 #83
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_85271371
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 05:29 schreef Telates het volgende:

[..]

Haha ja hoor je hebt al helemaal bepaald waar ik sta. Weet jij wat ik gestemd heb dan?

Niemand hoeft in Nederland onder een bestaansminimum te leven en dat zal in de toekomst ook niet zo zijn, zelfs als de VVD helemaal haar zin krijgt. Het is ongetwijfeld niet leuk onderaan de maatschappij te leven maar er is nou eenmaal verschil, het gaat toch niet lukken armoede uit te bannen.
Ik denk dat het meer een kwestie is van keuzes maken is wat verder weinig met rechts of links te maken heeft. Een generaal zij al zo een jaar of 500 BC dat geld uitgeven aan een zinloze oorlog een staat kapot kan maken. Stoppen we al dat geld in armoede bestrijding zodat iedereen in redelijke welvaart kan leven hebben we wellicht geen oorlog meer.

Lukken zal dat nooit rechts of links. Stalin of Hitler. Elke politicus denkt alleen maar aan het eigenbelang. En het grappige is dat we maar op dat tuig blijven stemmen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 06:18:05 #84
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_85271401
quote:

[..]

Waarom zou het voor jou beter zijn als je op de PVV zou stemmen?
This isn't even my final form.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:37:02 #85
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85274186
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 07:53 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Dus dat. Is de TS trouwens Scanman? :')
QFT

Mooi topic weer dit. Vooral de zelfverklaarde intelligentie _O-
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:39:00 #86
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85274237
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hou eens op met schreeuwen... :{
Toch heeft hij gelijk.

Ik snap het ook wel. Doorgaans met je minder vermogend als je jonger bent, en wil je vooral alles hebben wat anderen ook hebben maar wat jij niet kan betalen. Dus ga je lekker nivelleren. Een aantal faalhazen blijft altijd in dit stadium hangen en zal dus ook tot in de lengte der dagen hierom roepen, zoals een Paul Tang die ik een reportage ooit hoorde zeggen dat boven de ton successiebelasting naar 100% kon om zo de welvaart te verdelen _O-
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:28:53 #87
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85275472
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 05:29 schreef Telates het volgende:

[..]

Ik las laatst dat er meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens leven in Nederland.
Dus wat lul je nou?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:26:51 #88
45206 Pietverdriet
pi_85277245
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:28 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Ik las laatst dat er meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens leven in Nederland.
Dus wat lul je nou?
het ligt er natuurlijk maar net aan waar je die armoedegrens op baseerd. Weet je überhaupt hoe die tot stand komt?
Hint, het zit zo in elkaar dat zolang er verschillen in inkomen zijn er volgens deze definitie altijd armoede zal zijn, hoe hoog het laagste inkomen ook is.
pi_85278192
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 11:37 schreef eriksd het volgende:

[..]

QFT

Mooi topic weer dit. Vooral de zelfverklaarde intelligentie _O-
Heerlijk. Hopelijk mag hij nog even doorposten, want dit is altijd weer genieten. Aandoenlijk hoe hij zich iedere keer weer krampachtig blijft vasthouden aan zijn eigen kansloze retoriek _O-
Porcupine Tee - Normal
  † In Memoriam † zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:04:47 #90
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_85278246
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:28 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Dus wat lul je nou?
Als je geen aanvullende ziektekostenverzekering kan/wil ophoesten of niet elke dag warm eet val je daar al onder. Tenminste, als je de grenzen van het CBS aanhoudt die met die 1 miljoen is komen aanzetten.
Carpe Libertatem
pi_85278546
betere vraag:

Wat zegt dit over Limburg?
  Moderator zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:18:12 #92
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_85278596
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:04 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als je geen aanvullende ziektekostenverzekering kan/wil ophoesten of niet elke dag warm eet val je daar al onder. Tenminste, als je de grenzen van het CBS aanhoudt die met die 1 miljoen is komen aanzetten.
In Nederland val je zelfs al onder de armoedegrens als je geen geld hebt om op vakantie te gaan (ook een van de CBS maatstaven).
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:24:02 #93
45206 Pietverdriet
pi_85278765
Leuk toch, je trekt een willekeurige grens, noemt het armoedegrens en gaat dan lopen gillen dat er mensen onder zitten.
pi_85278875
Mensen stemmen juist vaak links wanneer ze jong, naief en idealistisch zijn. Later krijgt men verstand en stemt men rechtser. Uitzonderingen zijn krakers, wereldvreemden, salonsocialisten, of megalomanen die zich moreel superieur willen voelen en de rechtsmens als bruinhemd in de hoek proberen te zetten.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:40:23 #95
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85279143
Het klopt helaas ook _O-
Bis bis bis
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:39:45 #96
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85280697
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Leuk toch, je trekt een willekeurige grens, noemt het armoedegrens en gaat dan lopen gillen dat er mensen onder zitten.
Niet willekeurig. Er zijn exacte regels voor, vastgesteld door het CBS. Als je aan bepaalde noodzakelijke levensvoorwaarden niet kunt voldoen, dan leef je onder de armoedegrens. En dat is in dit rijke land het ongelooflijke aantal van meer dan een miljoen. Maar ik snap dat de rechts stemmers dat niet willen horen en dat die dan komen met opmerkingen als 'die armoedegrens slaat nergens op' enz enz. Zo praten ze hun stemgedrag een beetje goed.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:47:35 #97
45206 Pietverdriet
pi_85280889
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:39 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Niet willekeurig. Er zijn exacte regels voor, vastgesteld door het CBS. Als je aan bepaalde noodzakelijke levensvoorwaarden niet kunt voldoen, dan leef je onder de armoedegrens. En dat is in dit rijke land het ongelooflijke aantal van meer dan een miljoen. Maar ik snap dat de rechts stemmers dat niet willen horen en dat die dan komen met opmerkingen als 'die armoedegrens slaat nergens op' enz enz. Zo praten ze hun stemgedrag een beetje goed.
en het CBS trekt dat willekeurig.
Zoals ik al eerder zei, en waar je niet op reageert is dat er volgens de definitie van het CBS altijd armoede zal zijn zolang er verschillen in inkomen zullen zijn, hoe hoog het laagste inkomen ook ligt.
Als je daar nu eens op inging...
Voor de rest wordt 1/3 van het BNP in NL besteed aan de sociale voorzieningen, wat wil jij, dat daar NOG meer aan besteed wordt?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:55:42 #98
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85281105
Zo lang bepaalde gemeentes vanuit de bijzondere bijstand flatscreen tv's sponsoren voor de 'minima' heeft niemand te zeuren over armoede in Nederland. Stelletje decadente uitvreters. :|W
Die Lebenslust bringt dich um.
  † In Memoriam † zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:56:48 #99
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_85281133
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:55 schreef Morendo het volgende:
Zo lang bepaalde gemeentes vanuit de bijzondere bijstand flatscreen tv's sponsoren voor de 'minima' heeft niemand te zeuren over armoede in Nederland. Stelletje decadente uitvreters. :|W
Die arme mensen krijgen er ook gesponsorde computer met extragratis internet bij, want dat is tegenwoordig een Europees mensenrecht. ;)
Carpe Libertatem
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:25:54 #100
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85281701
Armoedegrens: het inkomen dat iemand nodig heeft om te kunnen voorzien in de basisbehoeften (minimale voorwaarden die nodig zijn om menswaardig te kunnen leven: kleding, goed drinkwater, voldoende voedsel, goede huisvesting, goed onderwijs en goede gezondheidszorg). Zit je daar onder, leef je dus onder de armoedegrens en loop je gezondheidsrisico's.

Maar dit noemen is verder zinloos, want rechts zal altijd, om hun straatje schoon te vegen, zeggen dat die armoedegrens belachelijk is omdat die mensen echt wel genoeg hebben om te leven. Terwijl het dus en feit is dat dat niet zo is.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Armoedegrens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')