quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:37 schreef Curiosity het volgende:
ik zag in een tijdschrift deze thee, iemand hier mee bekend?
[ afbeelding ]
http://www.legendswebshop.nl/home.php?cat=249
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:41 schreef THEFXR het volgende:
nee,maar die Assortimentbox van 8,95 lijkt mij wel wat!
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:59 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Mij ook, ik houd wel van mooie thee verpakkingen, maar het moet natuurlijk ook nog een beetje smaken.
Bestel jij het online of heb je een ander adresje?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:15 schreef Kimbell het volgende:
Ik heb hem. Ziet er prachtig uit, maar smaakt niet heel speciaal.
Smaakt de thee anders met zo'n filter?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:19 schreef huhggh het volgende:
Over een Brita-waterfilter:
Hoeveel liter kraanwater zou je per filter er doorheen kunnen jagen voordat 'zo'n filter verzadigd raakt?
100 liter zeggen ze zelf, maar daar is een of ander kleurtje wat verkleurd dacht ik als de filter verzadigd is.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:19 schreef huhggh het volgende:
Over een Brita-waterfilter:
Hoeveel liter kraanwater zou je per filter er doorheen kunnen jagen voordat 'zo'n filter verzadigd raakt?
In een ander topic raadde mensen mij zo'n brita waterfilter aan in plaats van gebruik te maken van Spa Blauw.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:22 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Smaakt de thee anders met zo'n filter?
Hmm ik ga het eens uitproberen, kijk of ik veel verschil merk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:38 schreef huhggh het volgende:
[..]
In een ander topic raadde mensen mij zo'n brita waterfilter aan in plaats van gebruik te maken van Spa Blauw.
Ik heb thee voor mijzelf herontdek toen ik bij een kennis thee dronk dat zoveel beter smaakte dan wat ik ooit gewend was.
Het bleek dat hij Spa Blauw gebruikt om thee mee te zetten.
Dus ik ben alleen vanwege het grote smaakverschil op dit moment gevallen voor Spa Blauw, en niet van horen zeggen.
Maar ik merk wel vaker dat het gebruik van Spa Blauw soms nogal rare reacties oplevert.
Heb afgelopen zaterdag in Den Haag Twining Earl Grey in theezakjes gehaald, en Earl Grey losse thee bij Simon Lévelt.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:34 schreef morgane het volgende:
Ik ga binnenkort maar eens op zoek naar Twinings thee. Er zit hier een Simon Lévelt, De Tuinen en Makro dus moet lukken. Welke smaken zijn aanraders? De Lady Grey heb ik al, erg lekker, en ik wil sowieso de 'appeltaartthee' en Green Tea & Lemon nog proberen.
Zo maar eens een pot Simon Lévelt speculaasthee zetten
Licht.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:02 schreef morgane het volgende:
Chai-thee heb ik in voorgaande topics ook al vaker voorbij zien komen ja. Misschien een moeilijke vraag, maar hoe rook het?
De Simon Lévelt hier in Nijmegen is ook een paradijsje
Onlinequote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:18 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Bestel jij het online of heb je een ander adresje?
Een iets zachtere variant van een gerookte thee is Keemun Congou. Voor als je niet gelijk aan de sterke Lapsang Souchon wil.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:56 schreef huhggh het volgende:
Daarnaast rook Chai-thee ook erg lekker, dus dat staat nu ook op mijn verlanglijst om uit te proberen, naast Lapsang Souchon.
Heb jij Lapsang Souchon al eens geprobeerd?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:27 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Een iets zachtere variant van een gerookte thee is Keemun Congou. Voor als je niet gelijk aan de sterke Lapsang Souchon wil.
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:34 schreef Lief-visje het volgende:
Welke rooibos thee uit een zakje is wel lekker? Ik vind die van pickwick niet echt lekker. Overigens heb ik normaal altijd losse rooibos thee.
Ja, meerdere varianten ook. De normale Lapsang Souchon heeft een sterke, rokerige smaak, maar die valt in het niet bij de Formosa Lapsang Souchon (uit Taiwan), die ik ook iets zoeter vond. En dan heb je nog de Golden Lapsang Souchon, die nog sterker en krachtiger is. Dat was voor mij net te veel van het goede. Volgens mij zijn er nog wel meer rookthee-soorten, die ook wat minder krachtig zijn. Keemun Congou is geen echte rookthee, maar er zit wel een soort barbecue-smaak (beter kan ik het niet omschrijven) aan.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:22 schreef huhggh het volgende:
Heb jij Lapsang Souchon al eens geprobeerd?
Zo ja, hoe smaakte dat?
Rokerig is wat ik het meeste hoor van anderen.
Bedankt zal eens gaan kijken !quote:
Bijna overal verkrijgbaar, Kruitvat, de tuinen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:38 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
Bedankt zal eens gaan kijken !
bij de chinese toko?quote:Op maandag 16 augustus 2010 03:06 schreef waffles het volgende:
Weet iemand waar ik Chinese gunpowder thee kan halen?
Het zegt mij niets misschien het restaurant opbellen en vragen?quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:05 schreef _Loki het volgende:
Oh misschien weten jullie dat wel!
Ik was laatst bij een restaurantje aan het high tea'en, en die hadden geweldige thee. Witte thee met een soort paars bloempje erdoorheen, in een piramidezakje, en alle soorten zaten in kubusdoosjes. Iemand enig idee welk merk dit is? Ben er al een tijdje naar op zoek. Website van het restaurant zegt ook niks.
quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:05 schreef _Loki het volgende:
Ik was laatst bij een restaurantje aan het high tea'en, en die hadden geweldige thee. Witte thee met een soort paars bloempje erdoorheen, in een piramidezakje, en alle soorten zaten in kubusdoosjes. Iemand enig idee welk merk dit is? Ben er al een tijdje naar op zoek. Website van het restaurant zegt ook niks.
Revolution misschien?quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:05 schreef _Loki het volgende:
Cay Dut !quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:42 schreef emss het volgende:
Ik ben niet zo van heet water met een smaakje, dus doe mij maar:Bubble Tea![]()
Oh, en Chai lust ik ook wel.. lekkere 'romige' thee. Mijn Indiase huisgenote neemt al die kruiden mee uit India en maakt heerlijke Chai met melk voor ons :-)
Ik heb het ook wel eens zelf gemaakt, maar ik kan dat niet zo lekker maken als de echte. Al die verschillende smaken!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:16 schreef emss het volgende:
Niet zo moeilijk om zelf te maken hoor... Hier een recept voor de bubbels. Die grote tapioca ballen zijn te koop in de toko.
Stel je niet te veel voor van die appeltaartthee. Ik vind m tegenvallen. Die Green Tea & Lemon daarentegen!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:34 schreef morgane het volgende:
ik wil sowieso de 'appeltaartthee' en Green Tea & Lemon nog proberen.
Ik vind dit eigenlijk de enige waardige rooibos van Pickwick:quote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:34 schreef Lief-visje het volgende:
Welke rooibos thee uit een zakje is wel lekker? Ik vind die van pickwick niet echt lekker. Overigens heb ik normaal altijd losse rooibos thee.
Jumbo heeft t ook!quote:Op maandag 16 augustus 2010 03:06 schreef waffles het volgende:
Die van de Xenos zijn heel lekker. Niks aan toegevoegd, alleen rooibos.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:43 schreef mrcool het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk de enige waardige rooibos van Pickwick:
[ afbeelding ]
Kan m alleen nergens meer vinden...
En, wat vond je ervan?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:08 schreef Lief-visje het volgende:
Ik heb gisteren bij de Kruidvat zo´n doos met Rooibos gekocht. Vandaag eens uitproberen
Ik heb chinese gunpowder van simon levelt, die smaakt prima.quote:Op maandag 16 augustus 2010 03:06 schreef waffles het volgende:
Gemiddeld 2 a 3 litter per week.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:05 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Hoeveel thee drinken jullie gemiddeld?
Ik denk dat ik nu met de kou wel 5-6 flinke mokken per dag haal.
Ik drink 's ochtends een mok ceylon thee, op het werk drink ik ook minimaal 4/6 kleinere kopjes thee, op dit moment losse thee met sinaasappelschilletjes.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:05 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Hoeveel thee drinken jullie gemiddeld?
Ik denk dat ik nu met de kou wel 5-6 flinke mokken per dag haal.
Ziet er wel handig uit... ik heb wel een paar van die papieren versies, die zijn wel handig, alleen je losse thee moet niet te klein zijn, anders werkt het niet...quote:Op donderdag 18 november 2010 00:45 schreef loecje het volgende:
een thee topic![]()
ik wil losse thee uitproberen en heb zoiets gekregen als het onderstaande. werkt dat?
[ afbeelding ]
maar eerst heb ik nog een Pickwick Thee variatiedoos (9x5) + Lipton Piramide variatie ( 5x10 ) en aantal zakjes van twinings. die moeten eerst maar eens bijna op voordat ik nieuwe koop.
Ik vind die zakjes nou net het enige wat prettig werkt met fijne losse thee. Met zo'n ei, of koker zoals loecje laat zien komen er altijd stukjes theeblad in m'n drankjequote:Op donderdag 18 november 2010 10:26 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ziet er wel handig uit... ik heb wel een paar van die papieren versies, die zijn wel handig, alleen je losse thee moet niet te klein zijn, anders werkt het niet...
Dat is inderdaad een lekkere thee, is die alweer verkrijgbaar?quote:Op donderdag 18 november 2010 01:39 schreef Selyn het volgende:
Ik dacht dat ik wel een theeleut was. maar niet zo diehard als jullie
![]()
Ik drink bijna alleen Wintergloed van pickwick.
Vlak voordat het uit de schappen word gehaald sla ik massaal in om de zomer door te komen.
Ja, die hebben wij ook liggen, dat werkt idd het best. Maar ik gebruik ze nooit, geef mij maar gewoon een normaal theezakjequote:Op donderdag 18 november 2010 10:29 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Ik vind die zakjes nou net het enige wat prettig werkt met fijne losse thee. Met zo'n ei, of koker zoals loecje laat zien komen er altijd stukjes theeblad in m'n drankje
Met deze niet:
[ afbeelding ]
Van de site van pickwick:quote:Op donderdag 18 november 2010 16:18 schreef The_Boss2010 het volgende:
Ik zoek eigenlijk alleen nog Zomerlust.. die was heel erg lekker maar volgens mij nergens meer verkrijgbaar.
quote:Waarom kan ik Zomerlust niet meer verkrijgen?
Helaas was de vraag naar Pickwick Zomerlust te klein om deze variant te blijven produceren.
Hmm jammer en toch ook wel raar om de rest van de seizoenen wel uit te geven... naar mijn idee hoort zoiets compleet te zijn...quote:
Volgens mij nog niet, maar weet het niet zeker. Ik heb nog 3 pakken van vorig jaar over. eerst die opmaken.quote:Op donderdag 18 november 2010 10:30 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een lekkere thee, is die alweer verkrijgbaar?
quote:Op maandag 22 november 2010 15:39 schreef johnybh het volgende:
Hoorde net op de televisie dat pickwick de hele dag door de lekkerste thee maakt. Ik vraag me echt af of ze die dan allemaal weggooien en de baggerthee verpakken die ze al jaren verkopen -_-
quote:Op maandag 22 november 2010 15:39 schreef johnybh het volgende:
Hoorde net op de televisie dat pickwick de hele dag door de lekkerste thee maakt. Ik vraag me echt af of ze die dan allemaal weggooien en de baggerthee verpakken die ze al jaren verkopen -_-
Ik moest gniffelen.quote:Op maandag 22 november 2010 15:39 schreef johnybh het volgende:
Waar koop jij die thee? Ben nog op zoek naar een supermarkt waar ze dat merk verkopen.quote:Op donderdag 25 november 2010 03:44 schreef RabbitHeart het volgende:
Twinings Green Tea met appel en peer
Hebben ze.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:55 schreef infp2009 het volgende:
Iemand ervaring met Pu-erh? Hebben ze dat bij de toko?
Wat dan?quote:
Probeer het eens bij de Jumbo of de grotere AH's. Wil wel eens per vestiging verschillen, maar vaak hebben ze wel een paar smaken staanquote:Op donderdag 25 november 2010 19:58 schreef morgane het volgende:
[..]
Waar koop jij die thee? Ben nog op zoek naar een supermarkt waar ze dat merk verkopen.
Supermarkt. In Engeland, sorryquote:Op donderdag 25 november 2010 19:58 schreef morgane het volgende:
[..]
Waar koop jij die thee? Ben nog op zoek naar een supermarkt waar ze dat merk verkopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |