abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:39:49 #151
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85221286
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:11 schreef Sjabba het volgende:
Tij voor een stelling;

Koopwoningen zijn nog nooit zo toegankelijk geweest.

Waar of niet waar?
ooit wel:

pi_85222136
Hypocrisie viert hoogtij bij de VVD en PVV

quote:
VVD wil Prius-rijder weer belasten

De VVD wil weer wegenbelasting heffen voor auto's als de Toyota Prius en de Fiat 500. De schone auto's rijden nu belastingvrij, maar door de populariteit van de zuinige wagens is een gat van tientallen miljoenen euro's in de begroting ontstaan. Tweede Kamerlid Anne Mulder noemt de belastingvrije auto's een groot probleem.

"Dit lek moet worden gedicht, ook al is het een teleurstelling voor veel mensen die nu net zo'n auto hebben gekocht", zegt Mulder in het AD. Zij weet niet of er over herinvoering van de wegenbelasting voor alle auto's wordt gesproken tijdens de formatie. "Wat ik wel weet is dat dit een ondoordachte maatregel is die ons heel veel geld kost."

Als er over de kwestie wordt gesproken tijdens de onderhandelingen, kan Mulder op bijval van de PVV rekenen. Die partij stemde eerder tegen de invoering van de milieumaatregel die Priussen belastingvrij maakte.

Mulder is sowieso tegen belastingen die goed gedrag, zoals rijden in een schonere auto, moeten belonen. 'Levensgevaarlijk' noemt ze dat in de krant. "Belastingen zijn er niet om gedrag te veranderen maar om geld binnen te halen. Het risico is heel groot dat je met een gat in je begroting zit als mensen inderdaad hun gedrag veranderen."

Uit cijfers van Bovag blijkt dat een op de vijf nieuwe auto's nu belastingvrij is. De superzuinige diesels kunnen tot duizend euro per maand schelen.

Bron: Telegraaf
Ongekend 8)7

De VVD is de grootste voorstander van belastingen die juist tot doel hebben om gedrag te beinvloeden, denk daarbij aan de HRA en de fiscale wetgeving omtrent het pensioen, hoezo..... belastingen zijn er om geld binnen te halen :')
Kennelijk hebben ze bij de VVD geen vriendjes in de auto industrie :X
De dubbele moraal en hypocrisie kent geen grenzen bij de VVD w/

[ Bericht 0% gewijzigd door xenobinol op 13-08-2010 11:10:18 ]
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_85222228
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:11 schreef pberends het volgende:
[..]

[..]

VVD laat zich weer van zijn meest hypocriete kant zien _O_ :r.
GMTA _O_
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:08:45 #154
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85222253
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:58 schreef Foksnor het volgende:

[..]

vroeger toen was er iedere dag reclame op TV dat de overheid 30% van je nieuwbouwoning wilde betalen en dan kreeg je op je nieuwbouwwoning met bouwgarantie 40.000 gulden premie contante waarde.
Met gemeentegarntie die toen gratis was
Dat was toegankelijk
Dus toen was een koopwoning toegankelijker volgens jou? De zogenaamde premie-woningen.
En nu met de HRA, starterssubsidie, starterslening, huidige prijsdaling?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:10:10 #155
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85222305
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:39 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

ooit wel:

[ afbeelding ]
Ah nee weer dat plaatje....

En wat wil je ermee zeggen? Misschien waren ze ooit wel goedkoper (dit ene huis in de Herengracht dan). Maar daar ging het niet om.

Nutteloze reactie met een heel afgezaagd niets zeggend plaatje. Verdiep jezelf eens in wat je bedoeld met het plaatje en kijk dan of het nog ergens op slaat.
and made it rain upward
pi_85222342
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:08 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dus toen was een koopwoning toegankelijker volgens jou? De zogenaamde premie-woningen.
Hoezo.... spreek je uit ervaring? Nog wat premie opgestreken naast je HRA dan?

Wat noem jij betaalbaar? De rente is al tijden lang enorm laag... nog even en ze gaan je geld toe geven op je lening... dan word het misschien betaalbaar :)
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:12:08 #157
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85222377
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:11 schreef pberends het volgende:
[..]

[..]

VVD laat zich weer van zijn meest hypocriete kant zien _O_ :r.
Kortom, alles wat ze doen is om geld binnen te harken, dan moeten ze dat gewoon zeggen.

Wat betreft het Prius gebeuren ben ik het eens hoor, afschaffen, maar dta is ene andere discussie.
and made it rain upward
pi_85222379
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:08 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ja de starter kreeg toen gewoon 30% van de woning cadeau in een keer , totale som van de uitgekeerde bedragen was ruim 85.000 gulden, tegen een aankoop prijs van 140.000 gulden

Echt iedereen kon die woning kopen, letterlijk iedereen
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_85222431
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:12 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Kortom, alles wat ze doen is om geld binnen te harken, dan moeten ze dat gewoon zeggen.

Wat betreft het Prius gebeuren ben ik het eens hoor, afschaffen, maar dta is ene andere discussie.
Dat is het niet... het getuigd nl. van een enorme hypocrisie en gebrek aan principieel handelen. Hoe kan je zo'n partij nog op zijn woord geloven?
Opportunisme..... dat is waar het VVD voor staat :r
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:14:23 #160
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85222446
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoezo.... spreek je uit ervaring? Nog wat premie opgestreken naast je HRA dan?
Haha, nee dat was alleen weggelegd voor de babyboomers, en die hebben dat wel nodig want die zijn zo zuur omdat ze alles altijd maar hebben gehad. Die kunnen geen geluk meer vinden. Ik ben een stuk jonger.

Maar ik bedoel ermee te zeggen dat koopwoningen momenteel gewoon erg bereikbaar zijn in vergelijking met het verleden. En wat gebeurt er dan, dan gaat men van alles eisen.
and made it rain upward
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:17:10 #161
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85222547
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat is het niet... het getuigd nl. van een enorme hypocrisie en gebrek aan principieel handelen. Hoe kan je zo'n partij nog op zijn woord geloven?
Opportunisme..... dat is waar het VVD voor staat :r
Dat is het wel. Vanwege het geld binnen halen worden princiepes aan de kant gezet. Gene enkele huidige partij handeld vanuit een ideologie, laat staan het beschikken over princiepes. Gaat puur om je je baantje voor het volgende kabinet behouden.
and made it rain upward
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:18:57 #162
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85222617
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:12 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Ja de starter kreeg toen gewoon 30% van de woning cadeau in een keer , totale som van de uitgekeerde bedragen was ruim 85.000 gulden, tegen een aankoop prijs van 140.000 gulden

Echt iedereen kon die woning kopen, letterlijk iedereen
En nog heeft niet iedereen dat toen gedaan. Waarom?

Omdat het voor sommige nooit goed genoeg is?

En zitten deze mensen hier toevallig in dit topic te klagen dat het nu weer niet goed is?
and made it rain upward
pi_85222639
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:14 schreef Sjabba het volgende:

Haha, nee dat was alleen weggelegd voor de babyboomers, en die hebben dat wel nodig want die zijn zo zuur omdat ze alles altijd maar hebben gehad. Die kunnen geen geluk meer vinden. Ik ben een stuk jonger.
:D

quote:
Maar ik bedoel ermee te zeggen dat koopwoningen momenteel gewoon erg bereikbaar zijn in vergelijking met het verleden. En wat gebeurt er dan, dan gaat men van alles eisen.
Maar je zei dat ze 'bereikbaarder' zijn geworden.... ik denk eerder dat de mentaliteit omtrent het woningbezit is verandert. Wat ik van mijn grootouders begreep is dat je vroeger het liefst iets contant afrekende. Lenen was iets dat particulieren niet snel zouden doen, het was dus sparen totdat je een woning kon kopen.
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:26:26 #164
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85222873
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

:D
[..]

Maar je zei dat ze 'bereikbaarder' zijn geworden.... ik denk eerder dat de mentaliteit omtrent het woningbezit is verandert. Wat ik van mijn grootouders begreep is dat je vroeger het liefst iets contant afrekende. Lenen was iets dat particulieren niet snel zouden doen, het was dus sparen totdat je een woning kon kopen.
Nee, de stelling was; Koopwoningen zijn nog nooit zo toegankelijk geweest.

Misschien zijn ze idd tijdens het premie gebeuren nog toegankelijker geweest. En zelf toen kocht niet iedereen. Ik denk dat de bouw sowieso niet als aanjager van de economie gezien moet worden. Nieuwbouw met dure wijken werkt gewoonweg niet meer. Voorlopig alleen renoveren, er zijn voldoende woningen. Kopers moeten hun eisen bijstellen. verkopers hun prijzen en er moet volop gerenoveerd worden. Tijd dat er voor duurzaam wordt gekozen.
and made it rain upward
pi_85222890
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:17 schreef Sjabba het volgende:

Dat is het wel. Vanwege het geld binnen halen worden princiepes aan de kant gezet. Gene enkele huidige partij handeld vanuit een ideologie, laat staan het beschikken over princiepes. Gaat puur om je je baantje voor het volgende kabinet behouden.
Hoe kan je nu stellen dat politieke partijen geen idealen en principes hebben? Natuurlijk hebben ze dat wel, je moet tenslotte je politieke overtuigingen ergens op baseren, je fundering op mul zand bouwen zorgt binnen no time voor het instorten van de partij. Bij de VVD is het voornaamste principe: opportunisme
Hoewel iedere politieke partij daar in zekere mate gevoelig voor is, hebben ze het bij de VVD tot absolute maatstaf verheven. Wat dat betreft heb ik meer respect voor Geert Wilders dan voor Mark Rutte... bij de eerste weet je dat je voor hem moet uitkijken, maar bij de laatste weet je nooit wanneer hij een mes tussen je ribben gaat steken :)
I'll sing you a lullaby.
pi_85222997
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:18 schreef Sjabba het volgende:

[..]

En nog heeft niet iedereen dat toen gedaan. Waarom?

Omdat het voor sommige nooit goed genoeg is?

En zitten deze mensen hier toevallig in dit topic te klagen dat het nu weer niet goed is?
Ik als liberaal vind dat de overheid geen subsidies, premies of andere 'stimulerende' maatregelen moet nemen. Als ik menig huiseigenaar moet geloven op dit forum is het huizenbezit een dusdanig geweldig iets dat je spontaan in extase moet raken.... dus waarom heeft nog niet iedereen een huis gekocht? Misschien zit de zaak toch wat gecompliceerder in elkaar?
I'll sing you a lullaby.
pi_85223242
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:26 schreef Sjabba het volgende:

Nee, de stelling was; Koopwoningen zijn nog nooit zo toegankelijk geweest.
Volgens mij zijn ze anders knap ontoegankelijk voor jonge mensen gezien het lage verkoopcijfer :)

quote:
Misschien zijn ze idd tijdens het premie gebeuren nog toegankelijker geweest. En zelf toen kocht niet iedereen. Ik denk dat de bouw sowieso niet als aanjager van de economie gezien moet worden. Nieuwbouw met dure wijken werkt gewoonweg niet meer. Voorlopig alleen renoveren, er zijn voldoende woningen. Kopers moeten hun eisen bijstellen. verkopers hun prijzen en er moet volop gerenoveerd worden. Tijd dat er voor duurzaam wordt gekozen.
Toch raar dat je vind dat kopers hun eisen moeten bijstellen... waarom? Waarom zou je niet je droom mogen realiseren? Prijzen zullen zich aanpassen naar het markt niveau, niet dat menig huizenbezitter daar blij mee zal zijn... maar dat komt door het "mijn huis word altijd meer waard" doctrine wat de afgelopen 25 jaar er een beetje ingeslopen is. Ik ben het wel met je eens dat huizen veel duurzamer gebouwd moeten worden, het liefst met een laag energie verbruik en toepassing van innovatieve technieken.... dat laatste lijkt mij en gunstige stimulans voor "NL kennisland". Ik ben nl. best bereid te betalen voor een huis, maar dan moet ik wel value for money krijgen en niet enkel een stapel stenen op een postzegel.... dat is zo 1950-2007 :{w
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:36:03 #168
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85223282
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoe kan je nu stellen dat politieke partijen geen idealen en principes hebben? Natuurlijk hebben ze dat wel, je moet tenslotte je politieke overtuigingen ergens op baseren, je fundering op mul zand bouwen zorgt binnen no time voor het instorten van de partij. Bij de VVD is het voornaamste principe: opportunisme
Hoewel iedere politieke partij daar in zekere mate gevoelig voor is, hebben ze het bij de VVD tot absolute maatstaf verheven. Wat dat betreft heb ik meer respect voor Geert Wilders dan voor Mark Rutte... bij de eerste weet je dat je voor hem moet uitkijken, maar bij de laatste weet je nooit wanneer hij een mes tussen je ribben gaat steken :)
Ik had het woord volledig moeten gebruiken. Geen enkele partij handeld voledig vanuit een ideologie. Soms worden prioriteiten gesteld zoals, geld, macht, eigen belang.

En de ene partij doet dat makkelijker dan de andere, en sommige heel sneaky idd.
and made it rain upward
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:37:36 #169
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85223342
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze anders knap ontoegankelijk voor jonge mensen gezien het lage verkoopcijfer :)
[..]

Toch raar dat je vind dat kopers hun eisen moeten bijstellen... waarom? Waarom zou je niet je droom mogen realiseren? Prijzen zullen zich aanpassen naar het markt niveau, niet dat menig huizenbezitter daar blij mee zal zijn... maar dat komt door het "mijn huis word altijd meer waard" doctrine wat de afgelopen 25 jaar er een beetje ingeslopen is. Ik ben het wel met je eens dat huizen veel duurzamer gebouwd moeten worden, het liefst met een laag energie verbruik en toepassing van innovatieve technieken.... dat laatste lijkt mij en gunstige stimulans voor "NL kennisland". Ik ben nl. best bereid te betalen voor een huis, maar dan moet ik wel value for money krijgen en niet enkel een stapel stenen op een postzegel.... dat is zo 1950-2007 :{w
Huizne moeten duurzaam gerenoveerd worden. Bouwen hoeft even niet, er staat voldoende te koop toch?

Valua for money is ook zo 1950....
and made it rain upward
pi_85223378
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]Maar je zei dat ze 'bereikbaarder' zijn geworden.... ik denk eerder dat de mentaliteit omtrent het woningbezit is verandert. Wat ik van mijn grootouders begreep is dat je vroeger het liefst iets contant afrekende. Lenen was iets dat particulieren niet snel zouden doen, het was dus sparen totdat je een woning kon kopen.
Inderdaad kan ik me de tijd heugen dat annuiteiten iets raars was en men de voorkeur gaf aan lineare aflossing en aflossingsvrij was ongehoord en veel te riskant
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_85223401
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:36 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik had het woord volledig moeten gebruiken. Geen enkele partij handeld voledig vanuit een ideologie. Soms worden prioriteiten gesteld zoals, geld, macht, eigen belang.

En de ene partij doet dat makkelijker dan de andere, en sommige heel sneaky idd.
Precies... en iedere keer trappen een hoop mensen weer in dezelfde val ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_85223443
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:37 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Huizne moeten duurzaam gerenoveerd worden. Bouwen hoeft even niet, er staat voldoende te koop toch?

Zolang er vraag is naar nieuwbouw moet er gebouwd worden, een land dat niet bouwt staat stil
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:44:18 #173
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85223591
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:40 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Zolang er vraag is naar nieuwbouw moet er gebouwd worden, een land dat niet bouwt staat stil
Gaat er bij mij niet in. Bouwen een teken van welvaart is zo ouderwets. Tegenwoordig staat bouwen meer in het teken van wegwerpmaatschappij.

Dubai?
and made it rain upward
pi_85223644
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:37 schreef Sjabba het volgende:

Er staan ook voldoende tweedehands auto's te koop.. dat is nog nooit een reden geweest om geen nieuwe auto's te produceren. Er zou een veel grotere markt zijn voor tweedehands woningen als eigenaren hun prijzen zouden bijstellen en normale economische regels op huizen van toepassing zouden laten zijn. Dan zouden mensen ook eerder geneigd zijn een woning te laten slopen om plaats te maken voor nieuwbouw, terwijl een ander zou kiezen voor renovatie. Keuze... naar ieders smaak en portemonnee.
I'll sing you a lullaby.
pi_85223724
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:44 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Gaat er bij mij niet in. Bouwen een teken van welvaart is zo ouderwets. Tegenwoordig staat bouwen meer in het teken van wegwerpmaatschappij.

Dubai?
Klopt.... de kwaliteit van nieuwbouw komt aardig overeen met die van de wegwerpmaatschappij... alleen daarom is het al triest om te zien welke bedragen mensen betalen voor een kwalitatief uitermate teleurstellende woning :)
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')