Het nadeel is dat je met lagere prijzen ook meer tokkies aantrekt die overlast veroorzaken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ben ik nu de enige in heel NL die meteen inziet hoe volkomen onlogisch en onwaar zo'n uitspraak weer is? Op de eerste plaats is er van duperen geen enkele sprake. Want de zittende huurders kost het niks, al wonen de buren gratis.
het blijft een zieke uitspraak. ze zeggen, gooi de prijzen niet omlaag, da's oneerlijk voor de huidige huurders! hoe oneerlijk is het om de markt nu niet te laten corrigeren als je de luchtbel wel hebt laten gebeuren, en hoe een onzin argument; de huidige huurders gaan uiteindelijk ook goedkoper huren, danwel doordat de verhuurder de prijzen omlaag gooit omdat ie bang is dat ze anders weg gaan, danwel omdat ze zelf een betere 'aanbieding' gaan huren.quote:Op zondag 15 augustus 2010 10:20 schreef eleusis het volgende:
[..]
Het nadeel is dat je met lagere prijzen ook meer tokkies aantrekt die overlast veroorzaken.
Nope.... ik ben het ook met je eens.... uiteraard staat het je als huurder vrij om opnieuw over de voorwaarden te onderhandelen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:31 schreef LXIV het volgende:
Ben ik nu de enige in heel NL die meteen inziet hoe volkomen onlogisch en onwaar zo'n uitspraak weer is?
Ik denk wel dat huurders of huurdersverenigingen sterke argumenten hebben om te gaan heronderhandelen over de huurprijs:quote:Op zondag 15 augustus 2010 10:24 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
het blijft een zieke uitspraak. ze zeggen, gooi de prijzen niet omlaag, da's oneerlijk voor de huidige huurders! hoe oneerlijk is het om de markt nu niet te laten corrigeren als je de luchtbel wel hebt laten gebeuren, en hoe een onzin argument; de huidige huurders gaan uiteindelijk ook goedkoper huren, danwel doordat de verhuurder de prijzen omlaag gooit omdat ie bang is dat ze anders weg gaan, danwel omdat ze zelf een betere 'aanbieding' gaan huren.
Nou zolang er een wachtlijst is gaat dat niet werken hoor.quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:14 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat huurders of huurdersverenigingen sterke argumenten hebben om te gaan heronderhandelen over de huurprijs:
- Het goed dat je huurt is minder waard
- De verhuurder bewijst bovenstaande door vergelijkbare huizen voor minder aan te bieden
- De wijk gaat door de lagere prijzen ook achteruit, omdat er mensen met een lager inkomen komen te wonen.
Die is er dus niet.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:16 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nou zolang er een wachtlijst is gaat dat niet werken hoor.
Maar dat komt omdat mensen met een inkomen beneden modaal of BKR notering niet geaccepteerd worden in de commerciële verhuur.quote:
Toch niet door tophypotheken van VVD-makelaars he??quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:18 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
En veel jongere starters hebben flinke schulden
De reden maakt niet uit: er is geen wachtlijst voor particuliere huur. Er is een beperkte wachtlijst voor sociale huur in de grote steden.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:18 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Maar dat komt omdat mensen met een inkomen beneden modaal of BKR notering niet geaccepteerd worden in de commerciële verhuur.
En veel jongere starters hebben flinke schulden
Maar als mij een mooie kavel tegen een redelijke prijs wordt aangeboden, zal ik het niet laten gaan, want je eigen droom bouwen blijft iets geweldigsquote:Op zondag 15 augustus 2010 18:57 schreef mymindisglowing het volgende:
[..]
De reden maakt niet uit: er is geen wachtlijst voor particuliere huur. Er is een beperkte wachtlijst voor sociale huur in de grote steden.
Er was geen woningtekort in Nederland en nu al helemaal niet meer.
Dat is de crux, toch? Je kunt geen buil vallen als de verkoper voldoende van zijn vraagprijs af doet. Alleen hebben veel verkopers de realiteit nog niet tussen de oren zitten.quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:46 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Maar als mij een mooie kavel tegen een redelijke prijs wordt aangeboden, zal ik het niet laten gaan, want je eigen droom bouwen blijft iets geweldigs
quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:46 schreef Verburg_K het volgende:
Maar als mij een mooie kavel tegen een redelijke prijs wordt aangeboden, zal ik het niet laten gaan, want je eigen droom bouwen blijft iets geweldigs
LOL.quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:30 schreef droom_econoom8 het volgende:
Dat is de crux, toch? Je kunt geen buil vallen als de verkoper voldoende van zijn vraagprijs af doet. Alleen hebben veel verkopers de realiteit nog niet tussen de oren zitten.
Lees eens een krant: http://www.fd.nl/artikel/(...)agen-nog-steeds-veelquote:Op zondag 15 augustus 2010 21:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
[..]
LOL.
- De ene zegt feitelijk dat hij het graag wil hebben maar niet kan betalen.
- De ander bevestigd dat min of meer, en geeft de verkopers de schuld dat die 'je eigen droom bouwen blijft iets geweldigs' teveel op waarde schatten....
'je eigen droom' is een nieuw marketing trucje dat ik inmiddels al vaker heb gehoord. uiteindelijk weet de bouwwereld wel wat we willen, namelijk een leuk ruim huis met dito tuin voor een redelijke prijs. wat ze gemiddeld bouwen en waar je gemiddeld genomen 30 jaar voor mag bukken is een triest geval met muren op een veel te klein stuk grond.quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
[..]
LOL.
- De ander bevestigd dat min of meer, en geeft de verkopers de schuld dat die 'je eigen droom bouwen blijft iets geweldigs' teveel op waarde schatten....
Het wachten is op gemeentes die weer kavels verkopen, dat voorkomt dat projectontwikkelaars maar blijven wachten op de hoofdprijs.quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
HoHo.... De term 'je eigen droom' kwam van 'Verburg_K' he...quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:52 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
'je eigen droom' is een nieuw marketing trucje dat ik inmiddels al vaker heb gehoord.
quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:46 schreef Verburg_K het volgende:
Ik heb geen tijd om kranten te lezen.... Ik moet me een slag in de rondte werken om mijn hypotheek te betalen en te sparen voor groot onderhoud enzo. Remember?quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:30 schreef droom_econoom8 het volgende:
Lees eens een krant: http://www.fd.nl/artikel/(...)agen-nog-steeds-veel
quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
[..]
LOL.
quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb geen tijd om kranten te lezen.... Ik moet me een slag in de rondte werken om mijn hypotheek te betalen en te sparen voor groot onderhoud enzo. Remember?
verstandigquote:Op maandag 16 augustus 2010 07:43 schreef iamcj het volgende:
Mijn huis zojuist in 7 weken verkocht door net iets scherper te gaan zitten als de rest. Sommige staan hier al 30+ en 40+ maanden te koop met verouderde onrealistische vraagprijzen.
Een huis dat voor de juiste prijs te koop staat is nog steeds snel verkocht. Als iets een jaar te koop staat, zou ik alvast als verkoper vragen gaan stellen bij de verkoopprijs. Maar sommige verkopers zijn gewoon zo koppig als een steenezel. Maar daar doen ze natuurlijk zelf mee wat ze willen. Als ze liever een huis 3 jaar laten leeg staan met dubbele lasten om er 20.000 meer voor te krijgen, hou ik ze niet tegen. Gelukkig kan ik iets verder rekenen, en weet ik dat het veel verstandiger was om direct te verkopen. Niet enkel omwille van de financiële lasten, maar ook omwille van de mentale minder leuke momenten die dit met zich meebrengt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 07:43 schreef iamcj het volgende:
Mijn huis zojuist in 7 weken verkocht door net iets scherper te gaan zitten als de rest. Sommige staan hier al 30+ en 40+ maanden te koop met verouderde onrealistische vraagprijzen.
Pffff..... als ik zo op funda rondkijk dan stikt NL kennelijk van de masochistenquote:Op maandag 16 augustus 2010 10:44 schreef Emu het volgende:
Niet enkel omwille van de financiële lasten, maar ook omwille van de mentale minder leuke momenten die dit met zich meebrengt.
Verlies nemen is iets wat niet iedereen kan, zoals je weet. Geen erg, dat stelt de prijsdaling hoogstens met 2-3 jaren uit. Zal wel geen -50% zijnquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Pffff..... als ik zo op funda rondkijk dan stikt NL kennelijk van de masochisten
Ach.... de dubbele dip is al bijna een feit. Voorlopig nog geen herstel van de woningmarkt.... -20% is zelfs ondenkbaar voor het meest gunstige scenarioquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:25 schreef Emu het volgende:
[..]
Verlies nemen is iets wat niet iedereen kan, zoals je weet. Geen erg, dat stelt de prijsdaling hoogstens met 2-3 jaren uit. Zal wel geen -50% zijnik zeg het al van 2007, er gaat in NL 15%-20% van de top af dan houd het op. In België zal het helaas nog minder zijn
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |