abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 augustus 2010 @ 10:20:24 #226
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85301334
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ben ik nu de enige in heel NL die meteen inziet hoe volkomen onlogisch en onwaar zo'n uitspraak weer is? Op de eerste plaats is er van duperen geen enkele sprake. Want de zittende huurders kost het niks, al wonen de buren gratis.
Het nadeel is dat je met lagere prijzen ook meer tokkies aantrekt die overlast veroorzaken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_85301376
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 10:20 schreef eleusis het volgende:

[..]

Het nadeel is dat je met lagere prijzen ook meer tokkies aantrekt die overlast veroorzaken.
het blijft een zieke uitspraak. ze zeggen, gooi de prijzen niet omlaag, da's oneerlijk voor de huidige huurders! hoe oneerlijk is het om de markt nu niet te laten corrigeren als je de luchtbel wel hebt laten gebeuren, en hoe een onzin argument; de huidige huurders gaan uiteindelijk ook goedkoper huren, danwel doordat de verhuurder de prijzen omlaag gooit omdat ie bang is dat ze anders weg gaan, danwel omdat ze zelf een betere 'aanbieding' gaan huren.
pi_85303877
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:31 schreef LXIV het volgende:

Ben ik nu de enige in heel NL die meteen inziet hoe volkomen onlogisch en onwaar zo'n uitspraak weer is?
Nope.... ik ben het ook met je eens.... uiteraard staat het je als huurder vrij om opnieuw over de voorwaarden te onderhandelen.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 15 augustus 2010 @ 13:14:12 #229
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_85305585
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 10:24 schreef FkTwkGs2014 het volgende:

[..]

het blijft een zieke uitspraak. ze zeggen, gooi de prijzen niet omlaag, da's oneerlijk voor de huidige huurders! hoe oneerlijk is het om de markt nu niet te laten corrigeren als je de luchtbel wel hebt laten gebeuren, en hoe een onzin argument; de huidige huurders gaan uiteindelijk ook goedkoper huren, danwel doordat de verhuurder de prijzen omlaag gooit omdat ie bang is dat ze anders weg gaan, danwel omdat ze zelf een betere 'aanbieding' gaan huren.
Ik denk wel dat huurders of huurdersverenigingen sterke argumenten hebben om te gaan heronderhandelen over de huurprijs:

- Het goed dat je huurt is minder waard
- De verhuurder bewijst bovenstaande door vergelijkbare huizen voor minder aan te bieden
- De wijk gaat door de lagere prijzen ook achteruit, omdat er mensen met een lager inkomen komen te wonen.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:16:46 #230
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85307807
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:14 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat huurders of huurdersverenigingen sterke argumenten hebben om te gaan heronderhandelen over de huurprijs:

- Het goed dat je huurt is minder waard
- De verhuurder bewijst bovenstaande door vergelijkbare huizen voor minder aan te bieden
- De wijk gaat door de lagere prijzen ook achteruit, omdat er mensen met een lager inkomen komen te wonen.
Nou zolang er een wachtlijst is gaat dat niet werken hoor.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_85308231
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:16 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nou zolang er een wachtlijst is gaat dat niet werken hoor.
Die is er dus niet.

Er is alleen een wachtlijst in de sociale huur. Twee verschillende markten (waarbij de sociale huurvoorraad sterk wordt beïnvloed door de overheid).
pi_85316044
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:26 schreef mymindisglowing het volgende:

[..]

Die is er dus niet.
Maar dat komt omdat mensen met een inkomen beneden modaal of BKR notering niet geaccepteerd worden in de commerciële verhuur.
En veel jongere starters hebben flinke schulden
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_85316729
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:18 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Toch niet door tophypotheken van VVD-makelaars he??
pi_85317237
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:18 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Maar dat komt omdat mensen met een inkomen beneden modaal of BKR notering niet geaccepteerd worden in de commerciële verhuur.
De reden maakt niet uit: er is geen wachtlijst voor particuliere huur. Er is een beperkte wachtlijst voor sociale huur in de grote steden.

Er was geen woningtekort in Nederland en nu al helemaal niet meer.
pi_85318921
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:57 schreef mymindisglowing het volgende:

[..]

De reden maakt niet uit: er is geen wachtlijst voor particuliere huur. Er is een beperkte wachtlijst voor sociale huur in de grote steden.

Er was geen woningtekort in Nederland en nu al helemaal niet meer.
Maar als mij een mooie kavel tegen een redelijke prijs wordt aangeboden, zal ik het niet laten gaan, want je eigen droom bouwen blijft iets geweldigs
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:30:14 #236
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_85320803
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:46 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Maar als mij een mooie kavel tegen een redelijke prijs wordt aangeboden, zal ik het niet laten gaan, want je eigen droom bouwen blijft iets geweldigs
Dat is de crux, toch? Je kunt geen buil vallen als de verkoper voldoende van zijn vraagprijs af doet. Alleen hebben veel verkopers de realiteit nog niet tussen de oren zitten.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_85323068
quote:
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:30 schreef droom_econoom8 het volgende:
Dat is de crux, toch? Je kunt geen buil vallen als de verkoper voldoende van zijn vraagprijs af doet. Alleen hebben veel verkopers de realiteit nog niet tussen de oren zitten.
LOL.

- De ene zegt feitelijk dat hij het graag wil hebben maar niet kan betalen.

- De ander bevestigd dat min of meer, en geeft de verkopers de schuld dat die 'je eigen droom bouwen blijft iets geweldigs' teveel op waarde schatten....

:D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:30:13 #238
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_85327548
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

LOL.

- De ander bevestigd dat min of meer, en geeft de verkopers de schuld dat die 'je eigen droom bouwen blijft iets geweldigs' teveel op waarde schatten....

Lees eens een krant: http://www.fd.nl/artikel/(...)agen-nog-steeds-veel
pi_85328584
quote:

[..]

[..]

LOL.

'je eigen droom' is een nieuw marketing trucje dat ik inmiddels al vaker heb gehoord. uiteindelijk weet de bouwwereld wel wat we willen, namelijk een leuk ruim huis met dito tuin voor een redelijke prijs. wat ze gemiddeld bouwen en waar je gemiddeld genomen 30 jaar voor mag bukken is een triest geval met muren op een veel te klein stuk grond.

whoei *O* *O*
pi_85328898
quote:

Het wachten is op gemeentes die weer kavels verkopen, dat voorkomt dat projectontwikkelaars maar blijven wachten op de hoofdprijs.
Terwijl er massa's mensen zijn die wachten op een mooie kavel

Bedenk dat bouwkosten fors dalen de laatste jaren
pi_85331991
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:52 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
'je eigen droom' is een nieuw marketing trucje dat ik inmiddels al vaker heb gehoord.
HoHo.... De term 'je eigen droom' kwam van 'Verburg_K' he...

quote:
pi_85332051
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:30 schreef droom_econoom8 het volgende:
Lees eens een krant: http://www.fd.nl/artikel/(...)agen-nog-steeds-veel
Ik heb geen tijd om kranten te lezen.... Ik moet me een slag in de rondte werken om mijn hypotheek te betalen en te sparen voor groot onderhoud enzo. Remember? :D
pi_85337438
quote:

[..]

[..]

LOL.

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 00:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik heb geen tijd om kranten te lezen.... Ik moet me een slag in de rondte werken om mijn hypotheek te betalen en te sparen voor groot onderhoud enzo. Remember? :D
:')

Wat heb je gerookt van het weekend?
  maandag 16 augustus 2010 @ 07:43:13 #244
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_85337536
Mijn huis zojuist in 7 weken verkocht door net iets scherper te gaan zitten als de rest. Sommige staan hier al 30+ en 40+ maanden te koop met verouderde onrealistische vraagprijzen.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_85337664
Interessant, hoeveel scherper heb je eronder gezeten?

Toch niet in Vathorst he.. :+
pi_85337806
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 07:43 schreef iamcj het volgende:
Mijn huis zojuist in 7 weken verkocht door net iets scherper te gaan zitten als de rest. Sommige staan hier al 30+ en 40+ maanden te koop met verouderde onrealistische vraagprijzen.
verstandig :{w ^O^
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_85340202
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 07:43 schreef iamcj het volgende:
Een huis dat voor de juiste prijs te koop staat is nog steeds snel verkocht. Als iets een jaar te koop staat, zou ik alvast als verkoper vragen gaan stellen bij de verkoopprijs. Maar sommige verkopers zijn gewoon zo koppig als een steenezel. Maar daar doen ze natuurlijk zelf mee wat ze willen. Als ze liever een huis 3 jaar laten leeg staan met dubbele lasten om er 20.000 meer voor te krijgen, hou ik ze niet tegen. Gelukkig kan ik iets verder rekenen, en weet ik dat het veel verstandiger was om direct te verkopen. Niet enkel omwille van de financiële lasten, maar ook omwille van de mentale minder leuke momenten die dit met zich meebrengt.
pi_85340708
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:44 schreef Emu het volgende:
Niet enkel omwille van de financiële lasten, maar ook omwille van de mentale minder leuke momenten die dit met zich meebrengt.
Pffff..... als ik zo op funda rondkijk dan stikt NL kennelijk van de masochisten :')
I'll sing you a lullaby.
pi_85341327
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Pffff..... als ik zo op funda rondkijk dan stikt NL kennelijk van de masochisten :')
Verlies nemen is iets wat niet iedereen kan, zoals je weet. Geen erg, dat stelt de prijsdaling hoogstens met 2-3 jaren uit. Zal wel geen -50% zijn ;) ik zeg het al van 2007, er gaat in NL 15%-20% van de top af dan houd het op. In België zal het helaas nog minder zijn :'(
pi_85341566
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:25 schreef Emu het volgende:

[..]

Verlies nemen is iets wat niet iedereen kan, zoals je weet. Geen erg, dat stelt de prijsdaling hoogstens met 2-3 jaren uit. Zal wel geen -50% zijn ;) ik zeg het al van 2007, er gaat in NL 15%-20% van de top af dan houd het op. In België zal het helaas nog minder zijn :'(
Ach.... de dubbele dip is al bijna een feit. Voorlopig nog geen herstel van de woningmarkt.... -20% is zelfs ondenkbaar voor het meest gunstige scenario :)
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')