abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:38:34 #101
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_85349208
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 12:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb de wereld weer wat dragelijker gemaakt, naar voorbeeld van Reya. Via Kiva gedoneerd voor een drankwinkel in Sierra Leone. ^O^ :D
Ter irritatie van de moslims daar.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:08:04 #102
177885 JoaC
Het is patat
pi_85362487
Ben weekje weg, mocht mijn extreem-linkse/rechtse mening gemist worden
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_85362526
Wordt niet gemist.
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:22:44 #104
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_85363131
Ik mocht Ben sowieso al niet.
Géén kloon van tvlxd!
pi_85369675
Wat een linkse rakkers weer bij NOVA.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † maandag 16 augustus 2010 @ 22:32:51 #106
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_85370150
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:24 schreef Monolith het volgende:
Wat een linkse rakkers weer bij NOVA.
Liberal media!!!
Carpe Libertatem
pi_85370693
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:32 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Liberal media!!! [ afbeelding ]
Ik doelde eigenlijk op de PVV die het ontslagrecht niet wenst te versoepelen en niet wil tornen aan de WW.
pi_85373569
Heb ik soms het intelligente linkse commentaar gemist in onze media, waarin Wilders wordt ontmaskerd? Wilders is immers helemaal niet 'economisch zo links als de SP' maar een realist die inziet dat het stemmen kost wanneer je wil tornen aan zaken als de AOW. Principes hebben er niets mee te maken.

Tot nu toe heb ik in de meeste kranten en tv-uitzendingen vooral commentaren gezien van mensen die nog serieus geloven dat het 'moeilijk' wordt om met de PVV een coalitie te smeden (al is het maar met gedoogsteun) omwille van Wilders' vermeende 'linkse' ideetjes over economie. Zou het echt zo zijn dat de linkse kerk er ook met open ogen intrapt? Of heb ik ergens iets gemist?
pi_85373783
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:37 schreef sneakypete het volgende:
Heb ik soms het intelligente linkse commentaar gemist in onze media, waarin Wilders wordt ontmaskerd? Wilders is immers helemaal niet 'economisch zo links als de SP' maar een realist die inziet dat het stemmen kost wanneer je wil tornen aan zaken als de AOW. Principes hebben er niets mee te maken.
Dat noem ik eerder een populistisch dan een realistisch concept.

quote:
Tot nu toe heb ik in de meeste kranten en tv-uitzendingen vooral commentaren gezien van mensen die nog serieus geloven dat het 'moeilijk' wordt om met de PVV een coalitie te smeden (al is het maar met gedoogsteun) omwille van Wilders' vermeende 'linkse' ideetjes over economie. Zou het echt zo zijn dat de linkse kerk er ook met open ogen intrapt? Of heb ik ergens iets gemist?
Ik heb de 'ruk naar links' van Wilders op economisch vlak altijd al wat opportunistisch gevonden. Hij lijkt echter zonder al te veel moeite zijn relatief linkse programma overboord te kieperen.
pi_85374555
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat noem ik eerder een populistisch dan een realistisch concept.
[..]

Ik heb de 'ruk naar links' van Wilders op economisch vlak altijd al wat opportunistisch gevonden. Hij lijkt echter zonder al te veel moeite zijn relatief linkse programma overboord te kieperen.
En nóg beweer je dat het geen realistisch concept is?
Het punt is natuurlijk dat het juist (in de gegeven situatie) enorm realistisch is om populistisch te spreken. Daarmee hark je een groep kiezers van 1 á 1.5 miljoen mee binnen. Is dat geen realistische strategie?

Daarmee is er ook eindelijk eens een echt goede parallel te zien met de nazi's destijds. Nu is Wilders beslist geen nazi in de klassieke zin des woords (de verschillen zijn te groot om te spreken van een één-op-één gelijkenis) maar hier blijkt dat hij in elk geval een belangrijk principe heeft begrepen wat de nazi's ook begrepen: nl. dat het belangrijk is om ook 'het gepeupel' achter je te krijgen als je iets wilt bereiken.

Nu kan hij vrolijk aanschuiven bij VVD en CDA. Dat wilde hij altijd al en dus wist hij altijd al dat dat 'breekpunt' omtrent de AOW een farce was. Maar daarmee haalde hij wel een hoop ex-SP stemers en ex-PVDA stemmers binnen. Dat is nu realpolitik in een democratie.
pi_85374781
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:58 schreef sneakypete het volgende:

[..]

En nóg beweer je dat het geen realistisch concept is?
Het punt is natuurlijk dat het juist (in de gegeven situatie) enorm realistisch is om populistisch te spreken. Daarmee hark je een groep kiezers van 1 á 1.5 miljoen mee binnen. Is dat geen realistische strategie?

Daarmee is er ook eindelijk eens een echt goede parallel te zien met de nazi's destijds. Nu is Wilders beslist geen nazi in de klassieke zin des woords (de verschillen zijn te groot om te spreken van een één-op-één gelijkenis) maar hier blijkt dat hij in elk geval een belangrijk principe heeft begrepen wat de nazi's ook begrepen: nl. dat het belangrijk is om ook 'het gepeupel' achter je te krijgen als je iets wilt bereiken.

Nu kan hij vrolijk aanschuiven bij VVD en CDA. Dat wilde hij altijd al en dus wist hij altijd al dat dat 'breekpunt' omtrent de AOW een farce was. Maar daarmee haalde hij wel een hoop ex-SP stemers en ex-PVDA stemmers binnen. Dat is nu realpolitik in een democratie.
Populistisch is in wezen ook gewoon 'realistisch met betrekking tot de hoeveelheid kiezers die het netto oplevert' natuurlijk. Echt realistisch vind ik toch een ander concept. Vergelijk het met de voetbalwereld. Het concept van Wilders is m.i. analoog aan het kopen van een kampioensteam om je supporters tevreden te stellen, ook al brengt dat je club financieel aan de afgrond.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:14:01 #112
66825 Reya
Fier Wallon
pi_85375279
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 00:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Populistisch is in wezen ook gewoon 'realistisch met betrekking tot de hoeveelheid kiezers die het netto oplevert' natuurlijk. Echt realistisch vind ik toch een ander concept. Vergelijk het met de voetbalwereld. Het concept van Wilders is m.i. analoog aan het kopen van een kampioensteam om je supporters tevreden te stellen, ook al brengt dat je club financieel aan de afgrond.
Er zijn nochtans een aantal clubs die dat decennia lang vol weten te houden :P
pi_85376239
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 00:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee want het verschil is dat zo'n voetbalmanager daarna ook het beleid in concreto uitvoert. Daarentegen zal Wilders (zoals te voorspellen was) gewoon heel veel water bij de wijn doen op sociaal-economische thema's in ruil voor aanscherping van migratiewetgeving.
En dát vind ik realpolitik.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 01:22:58 #114
66825 Reya
Fier Wallon
pi_85377907
Het is immer tijd voor raki.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 10:44:16 #115
Stranger than fiction
pi_85427567
  woensdag 18 augustus 2010 @ 13:05:04 #116
Stranger than fiction
pi_85432259
  woensdag 18 augustus 2010 @ 17:06:12 #117
Stranger than fiction
pi_85442489
quote:
"Humor komt voort uit een goedaardige en onschuldige schending van de manier waarop de wereld zou moeten zijn."
pi_85449060
:).
pi_85450600
Zo, weekend.
pi_85451336
Nee. Nog niet.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:09:35 #121
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_85453327
Allang geweest, jõh.
Géén kloon van tvlxd!
pi_85485574
Observatie, POL en NWS zijn niet echt interessant meer met al die moslimtopics en die sneue kutklonen. Het is allemaal zo... goedkoop. Hoi.
  † In Memoriam † donderdag 19 augustus 2010 @ 19:42:59 #123
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_85485652
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:41 schreef Monidique het volgende:
Observatie, POL en NWS zijn niet echt interessant meer met al die moslimtopics en die sneue kutklonen. Het is allemaal zo... goedkoop. Hoi.
Maar nu worden de problemen tenminste benoemd. :')
Carpe Libertatem
pi_85486247
Gaan er nog meer POL mensen naar Lowlandz ?!?
pi_85489689
Ik ben al naar Graspop geweest, ouwe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')