Daar komt de netbeheerder vast wel voor langs, maar reken op aanzienlijke kosten. Maar wat is er mis met lood in de bevestiging? (Afgezien dat het een rare keuze is voor materiaal)quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:34 schreef robdriessen het volgende:
- Bevestiging gasmeter laten verbeteren (zit lood in). (Dit zou de verantwoordelijkheid van de energieleverancier moeten zijn. Klopt dat?)
Uit het rapport: "De bevestiging van de gasmeter is onvoldoende (lood). Voor zover zichtbaar kan het systeem voldoende functioneren. Het systeem is niet afgeperst. Niet zichtbare leidingen zijn niet gecontroleerd. Bevestiging van de meter verbeteren."quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:49 schreef Duiker het volgende:
[..]
Daar komt de netbeheerder vast wel voor langs, maar reken op aanzienlijke kosten. Maar wat is er mis met lood in de bevestiging? (Afgezien dat het een rare keuze is voor materiaal)
Mwah meestal valt het tegen om van een gasmeter van het energiebedrijf aan montagemateriaal te komen. Je zou eens kunnen informeren bij het energiebedrijf want tot de gasmeter is feitelijk hun verantwoordelijkheid. Dus als de montage van de meter niet voldoende is dan moet je bij hun zijnquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:02 schreef Duiker het volgende:
Ow en gefeliciteerd natuurlijk...![]()
![]()
Het ligt een beetje aan wat voor gasmeter dit is en aan de situatie nu, maar ik heb het vermoeden dat je daar wel een nieuwe beugel voor kan kopen.
Natuurlijk zijn er ook voorschriften voor gasinstallaties.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:04 schreef Duiker het volgende:
Maar dat betekent niet dat de kosten ook voor de netbeheerder zijn...en mijn ervaring met netbeheerders is dat ze je een poot uitdraaien...
Als je dus zelf een beugel kan scoren:...zo niet:
Zijn er trouwens voorschriften met betrekking tot de ophanging van zo'n meter? Moet dat altijd met beugel X? Is daar ook een NEN voor?
Allereerst gefeliciteerdquote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:37 schreef exlurker het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er ook voorschriften voor gasinstallaties.
Wat ophanging van de meter betrefd, dat kan per type meter verschil uitmaken en zelfs het jaar van plaatsing en nutrbedrijf
En aan de gasmeter mag je net zoals bij de electrameter mag je zelf niet sleutelen, zijn ook soms verzegeld
De offerte is voor de hele rimram. Het totale houtwerk/geraamte/kozijnen* (*doorhalen wat niet van toepassing is), deur met raam en 2 nieuwe ramen. Glas in lood wordt teruggeplaatst, misschien met een extra glasplaat er bij als surrogaat dubbel glas.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:49 schreef Ml-etje het volgende:
Bij ons werden de dubbele deuren voor 2000,- geplaatst, hardhout.
Maar dit is een offerte voor
- kozijn
- deur
- 3 ramen? (gaat dat glas in lood er dan uit?)
Denk niet dat het extreem duur is, die kleine raampjes zijn behoorlijk arbeidsintensief.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:18 schreef robdriessen het volgende:
[..]
De offerte is voor de hele rimram. Het totale houtwerk/geraamte/kozijnen* (*doorhalen wat niet van toepassing is), deur met raam en 2 nieuwe ramen. Glas in lood wordt teruggeplaatst, misschien met een extra glasplaat er bij als surrogaat dubbel glas.
3000,-? is die 2845 dan niet incl zetten?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 07:54 schreef robdriessen het volgende:
Nou moe, gisteravond een heel antwoord getikt, denken dat ik gepost heb .... D' oh. Poging 2 dan maar.
@MI-etje, bedankt voor je reactie. Ik hoop dat ik samen met de timmerman op ongeveer 3000 inclusief uit kan komen. Misschien door zelf de deuren te verven?
Ik zou bij meerdere bedrijven offertes opvragen. Zeg een stuk of 3.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 07:56 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
3000,-? is die 2845 dan niet incl zetten?
Wat Timejumper zegt, vind die 3385 wel prijzigquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:42 schreef robdriessen het volgende:
@MI-etje, offerte is 2845 EX BTW = 3385,55 inclusief. Ik wil toe naar 3000 inclusief. De offerte is inclusief slopen en zetten.
@TimeJumper, dat ga ik nog doen, maar op dit moment kan ik mijn toekomstige woning niet (meer) in totdat ik de sleutel krijg. Timmermannen willen het liefste zelf alles opmeten en met eigen ogen zien voordat ze een offerte afgeven.
Hoe lang zou deze klus gemiddeld kunnen duren na accepteren van de offerte? Dus het maken/zagen van de onderdelen, slopen en plaatsen?
ja snap ik, gordijntje oogt wat armoedig en klapdeurtjes nemen nog steeds minder ruimte in dan 1 hele deur. (schuifdeurtje / wandje waarschijnlijk ook niet mogelijk?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 07:54 schreef robdriessen het volgende:
Er zit nu geen deur in, maar een gordijn voor i.v.m. de beperkte beenruimte. Hier wil ik op termijn een smallere stortbak plaatsen, eventueel hoger hangen, en dan de pot ver genoeg naar achteren verplaatsen zodat er ruimte is voor klapdeurtjes.
Dat is ook nog het overwegen waard. Maar goed, heb samen met pa alle plannen nog eens op een grote hoop gegooid en met een denkbeeldige streep het huis in tweeën verdeeld. Het huidige plan is om de komende weken te zorgen dat de grote ruimtes en het dak aangepakt worden. Dat is prioriteit 1. Alles in de hallen (trappen, balustrade, toiletten, badkamer, tegelvloertjes, rommelkamer) zal waarschijnlijk blijven liggen tot een later tijdstip (vermoedelijk kerstvakantie). Dit in verband met de agenda van mijn klussers.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:19 schreef WRH het volgende:
(schuifdeurtje / wandje waarschijnlijk ook niet mogelijk?
Op ware grootte? Je bedoelt op schaal denk ik, anders zouden ze juist erg klein zijn...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:09 schreef Ml-etje het volgende:
Is het op ware grootte?
Want dan heb je huge kamers!
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:32 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Op ware grootte? Je bedoelt op schaal denk ik, anders zouden ze juist erg klein zijn...![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |