wat dacht je van die homobarquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:46 schreef Ruud het volgende:
Hoe kans- en respectloos om op die locatie een Islamitisch centrum te openen
Even fout doen:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:46 schreef Ruud het volgende:
Hoe kans- en respectloos om op die locatie een Islamitisch centrum te openen
Als ze hier op happen dan zijn ze wel heel dom.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:48 schreef Flashwin het volgende:
Ben benieuwd hoe die moslims daarop zullen reageren. Goede test.
Nou, ik ben wel benieuwd wat erop gezegd gaat worden.quote:Hij zei te hopen dat de eigenaren van de moskee net zo open staan tegenover de homobar als dat hij open staat voor het openen van het centrum met de moskee.
Ik dacht dat dat wel kan.quote:
Eey, dat staat er niet bij hè...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Even fout doen:
HET IS ER TWEE NEWYORKSE HUIZENBLOKKEN VANDAAN!!!! Dat is minimaal 200 meter.
Nee. Maar jouw reactie toont wel aan dat je je helemaal niet in dat centrum verdiept hebt, maar gewoon nawauwelt wat Wilders c.s. en zijn adepten hier op het forum roepen, namelijk dat die "moskee" (wat het ook niet is; het is een gebouw waarin een gebedsruimte komt; van buiten ziet het er net zo uit als alle gebouwen daar in de buurt) op GZ gebouwd gaat worden.quote:
Hoe bedoel je, uit de tent lokken?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:54 schreef Monidique het volgende:
Dit is natuurlijk, godallemachtig, moet ik het nog uitleggen ook, niet gelijk aan die islamitische gebedsruimte. Deze bar wordt opzettelijk bedacht -er gaat heus geen homobar gebouwd worden- om islamieten, de moskee en de niet-tegenstanders ervan uit de tent te lokken, om ophef te creëren; dit is omgekeerd niet het geval met de gebedsruimte en de plek blokken verderop waar jaren geleden een aanslag werd gepleegd.
The stupid, it burns.
ik weet ook niet wie zich hierdoor beledigt moeten voelen moslims of homo's die nu ineens door fox gebruikt wordenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:54 schreef Monidique het volgende:
Dit is natuurlijk, godallemachtig, moet ik het nog uitleggen ook, niet gelijk aan die islamitische gebedsruimte. Deze bar wordt opzettelijk bedacht -er gaat heus geen homobar gebouwd worden- om islamieten, de moskee en de niet-tegenstanders ervan uit de tent te lokken, om ophef te creëren; dit is omgekeerd niet het geval met de gebedsruimte en de plek blokken verderop waar jaren geleden een aanslag werd gepleegd.
The stupid, it burns.
Als Eva Jinek samen met Brammetje een homo bar opent naast een moskee is dat dan ook namens de NOS?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:51 schreef Mr.44 het volgende:
en sinds wanneer is heeft fox news iets met homo's?
Ik reageer op het nieuwsbericht uit de OP. Ik heb geen zin om de opdrachtgever van het project te bellen over hoe of wat.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Maar jouw reactie toont wel aan dat je je helemaal niet in dat centrum verdiept hebt, maar gewoon nawauwelt wat Wilders c.s. en zijn adepten hier op het forum roepen, namelijk dat die "moskee" (wat het ook niet is; het is een gebouw waarin een gebedsruimte komt; van buiten ziet het er net zo uit als alle gebouwen daar in de buurt) op GZ gebouwd gaat worden.
Ik heb de OP gelezen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:54 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens inlezen voor je gaat schreeuwen...
Het is natuurlijk al bizar dat deze Fox-clown gaat denken, hm, hoe tref ik moslims? Ik weet het al: homo's! Misschien vinden die eigenaren van het complex een homobar om de hoek in New York helemaal niet zo'n slecht idee, maar deze clown heeft al een uitgekiend plan bedacht: we zetten homo's naast moslims, dát zal ze leren! Ja, inderdaad, homo's die kennelijk rustig gebruikt kunnen worden om je zielige tribale problemen met moslims op de spits te kunnen drijven, je weet waar je als homo in ieder geval niet moet zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:56 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
ik weet ook niet wie zich hierdoor beledig moeten voelen moslims of homo's die nu ineens door fox gebruikt worden
Intimidatie? Dat moet je toch even uitleggen...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:01 schreef copacoda het volgende:
Nu heeft deze presentator recht op het maken van een homobar, maar dit snuift meer naar intimidatie.
Waar is de grens tussen intimidatie en vrije meningsuiting?
Persoonlijk vind ik het ontzettend storend/achterbaks dat FOX nu homoseksuelen (ongewild) gaat betrekken in deze zaak. Dit laait de spanningen op waardoor dit van een ongesteld laag journalistiek niveau gaat.
Intimidatie = bewust bang makenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:02 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Intimidatie? Dat moet je toch even uitleggen...
Dus "die" moslims worden bang als ze een homobar naast de deur hebben? Hoe weet jij dat?quote:
quote:Ook de homobar zal voor alle homo's geopend zijn met het oog op verbroedering, aldus initiatiefnemer en presentator Greg Gutfeld van nieuwszender Fox News.
Die moslims willen toch een dialoog? Die krijgen ze nu, met de homo's. Of is dat soms racistisch, mogen homo's eigenlijk niet bestaan ofzo?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:54 schreef Monidique het volgende:
The stupid, it burns.
Hoezo bang maken? Als dat centrum er neergezet wordt onder het motto van tolerantie kan er toch best wel een gaybar naast worden gebouwd onder datzelfde motto?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:07 schreef copacoda het volgende:
[..]
Intimidatie = bewust bang maken
Meer informatie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_en_homoseksualiteit
Denk dat beide groepen bang zullen worden voor elkaar.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:08 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Dus "die" moslims worden bang als ze een homobar naast de deur hebben? Hoe weet jij dat?
Dat is intimideren. Al een geluk dat die presentator er geen varkenskwekerij wou zetten i.p.v. een gaybar.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoezo bang maken? Als dat centrum er neergezet wordt onder het motto van tolerantie kan er toch best wel een gaybar naast worden gebouwd onder datzelfde motto?
Ik denk niet dat homo's geweld zullen gebruken tegen islamietenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:18 schreef copacoda het volgende:
[..]
Denk dat beide groepen bang zullen worden voor elkaar.
Homo's: bang voor represailles
Islamieten: bang om naast hun gebedshuis een bar te hebben die indruist tegen hun normen en waarden.
En wat gebeurt er als er 2 groepen die bang zijn voor elkaar: geweld
Dat geintimideer is juist de bedoeling van deze presentator. Heb alle respect voor Islamieten als homo's, en ALS er een homobar zou komen, wens ik hun het allerbeste toe.
Als je tolerantie verwacht van een bevolkingsgroep kun je dat moeilijk verwachten als je ze intimideert.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik denk niet dat homo's geweld zullen gebruken tegen islamieten. En als islamieten om zo iets onbenulligs als een gaybar naast hun gebesdhuis al geweld gebruken, lijkt me afdoende aangetoond dat ze niks te zoeken hebben in een westers land. Ze kunnen nu bewijzen hoe tolerant ze werkelijk zijn, daar kan toch niemand een bezwaar tegen hebben. Tolerant zijn is immers makkelijk als er niks is wat je tegen de borst stuit in je nabijheid.
en een (waarschijnlijk) hetero presentator van fox wil daar een homo bar neerzetten omdat hij die dialoog verwacht?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die moslims willen toch een dialoog? Die krijgen ze nu, met de homo's. Of is dat soms racistisch, mogen homo's eigenlijk niet bestaan ofzo?
bedoel je niet provoceert?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:26 schreef copacoda het volgende:
[..]
Als je tolerantie verwacht van een bevolkingsgroep kun je dat moeilijk verwachten als je ze intimideert.
Nee? Daar denken de tegenstanders heel anders over.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:54 schreef Monidique het volgende:
Dit is natuurlijk, godallemachtig, moet ik het nog uitleggen ook, niet gelijk aan die islamitische gebedsruimte. Deze bar wordt opzettelijk bedacht -er gaat heus geen homobar gebouwd worden- om islamieten, de moskee en de niet-tegenstanders ervan uit de tent te lokken, om ophef te creëren; dit is omgekeerd niet het geval
maar de meeste tegenstanders weten geeneens waar dat ding komt te staanquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee? Daar denken de tegenstanders heel anders over.
Nee, potenrammen is intimideren.quote:
Provoceren bedoelde ik. Ja, dat is juist wat die presentator wil: afstand tussen bevolkingsgroepen kweken i.p.v. ze dichter bij elkaar te brengen. Schaamtelijke journalistiek.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, potenrammen is intimideren.
Die moskee of hoe je het ook wil downplayen zoals lord veterinari is zomaar bij toeval denk je?quote:
Die moskee die niet op Ground Zero, maar 200 meter ervandaan staat bedoel je?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:31 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Die moskee of hoe je het ook wil downplayen zoals lord veterinari is zomaar bij toeval denk je?
Tolerantie kan alleen maar bestaan bij de gratie van de provocatie (ik begrijp dat je het verschil tussen intimideren en provoceren nu kent).quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:26 schreef copacoda het volgende:
[..]
Als je tolerantie verwacht van een bevolkingsgroep kun je dat moeilijk verwachten als je ze intimideert.
Hoe weet je dat? Misschien heeft ie echt iets met islamietjes.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:01 schreef Monidique het volgende:
Het is natuurlijk al bizar dat deze Fox-clown gaat denken, hm, hoe tref ik moslims?
Daar gaat het niet om. Die lui van het cultureel centrum vinden dat hun hobby moet kunnen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:29 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
maar de meeste tegenstanders weten geeneens waar dat ding komt te staan
of willen sowieso geen moskee
als je een nieuw gebouw wil neerzetten in Manhatten zullen daar eerst ergens 1 of 2 gebouwen voor moeten wijken en aangezien daar niet veel keus zal zijn was misschien dit de enige serieuze mogelijkheid op dit moment.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:31 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Die moskee of hoe je het ook wil downplayen zoals lord veterinari is zomaar bij toeval denk je?
Welke moskee?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:31 schreef Corkscrew het volgende:
Die moskee die niet op Ground Zero, maar 200 meter ervandaan staat bedoel je?
Ben het niet met je mening eens. Waar is de grens van provocatie en respect? Er moet toch een zekere respect zijn, dat kan onmogelijk bij provoceren waar je bewust de respect van de andere op de proef stelt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:33 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Tolerantie kan alleen maar bestaan bij de gratie van de provocatie (ik begrijp dat je het verschil tussen intimideren en provoceren nu kent).
Snap jij wel wat tolerantie is? Leg me maar eens uit wat je denkt dat het is, dan help ik je wel met de juiste duiding.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:40 schreef copacoda het volgende:
[..]
Ben het niet met je mening eens. Waar is de grens van provocatie en respect? Er moet toch een zekere respect zijn, dat kan onmogelijk bij provoceren waar je bewust de respect van de andere op de proef stelt.
*zucht*quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Snap jij wel wat tolerantie is? Leg me maar eens uit wat je denkt dat het is, dan help ik je wel met de juiste duiding.
Dus tolerantie geld alleen bij per ongeluk provoceren? Maar hoe controleer je dat? Hoe weet ik of die cultuur-lui niet expres naast ground zero wilden bouwen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:40 schreef copacoda het volgende:
[..]
Ben het niet met je mening eens. Waar is de grens van provocatie en respect? Er moet toch een zekere respect zijn, dat kan onmogelijk bij provoceren waar je bewust de respect van de andere op de proef stelt.
Maar da's geen moskee man! Vraag Lord dinges maar!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:42 schreef Mr.44 het volgende:
die ene die in een zijstraat van Broadway komt ergens in cultureel centrum
Nee, tolereren is dat wat je abject vindt dulden. Tolerant kan je alleen maar zijn voor dingen waar je juist geen respect voor hebt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:44 schreef copacoda het volgende:
[..]
*zucht*
Tolereren = respect hebben voor iemands mening/gedachtegoed waar je zelf een andere visie op na houdt.
en met deze reactie weten we meteen wat in het ergste geval de reactie van het centrum zal zijnquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Geen probleem boys, open die bar. Op zat plekken in Nederland heb je vlak naast Moskeeën koffieshops en lichte zedenwerken.
For the sake of the argument met zoiets op de proppen komen is zielig.²
dan kom ter dus geen moskee probleem bestaat niet meerquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:48 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Maar da's geen moskee man! Vraag Lord dinges maar!
Klopt. Luister naar de burgemeester van NYC:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:51 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
dan kom ter dus geen moskee probleem bestaat niet meer
the enemy of my enemy mag de klappen opvangenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dit is wel een onverwachte ontwikkeling. Zullen sommige amerikanen die niet van homo's houden, nu voor zijn om moslims dwars te zitten? The enemy of my enemy is my friend zeg maar
Dat heb ik niet gezegd. Door open te staan voor elkaars mening en met elkaar in dialoog te treden zorg je voor minder struikelblokken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus tolerantie geld alleen bij per ongeluk provoceren? Maar hoe controleer je dat? Hoe weet ik of die cultuur-lui niet expres naast ground zero wilden bouwen?
?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:49 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, tolereren is dat wat je abject vindt dulden. Tolerant kan je alleen maar zijn voor dingen waar je juist geen respect voor hebt.
Islamitische homo's zijn een mythe. Net als Christelijke homo's. De bijbel/koran haat homo's of zoiets en er van uitgaande dat homoseksualiteit een keuze is. Is het dan redelijk te stellen dat je niet geloof als je homoseksueel bent. Maar hij is overduidelijk aan het provoceren... De Islam is zogenaamd intolerant als mensen van die moskee daar klachten over hebben. Ik dacht trouwens dat ze in Amerika ook anti-homo waren of zoiets.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:45 schreef copacoda het volgende:
[ afbeelding ]
Greg Gutfeld
Hij zei te hopen dat de eigenaren van de moskee net zo open staan tegenover de homobar als dat hij open staat voor het openen van het centrum met de moskee. Een gedeelte van de bar zal alleen alcoholvrije drankjes schenken, om islamitische homo's tegemoet te komen.
Wildersquote:Wilders
PVV-leider Geert Wilders is van plan te spreken tijdens een demonstratie die is georganiseerd door de beweging Stop Islamization Of America (SIOA). Door de bijeenkomst bij te wonen, steunt Wilders naar eigen zeggen ,,het verzet tegen het bouwen van een moskee vlakbij de plaats waar de islam de ergste misdaad van de afgelopen jaren pleegde''.
Een ironische naam. Tenzij ze er van uit gaan dat er geen Amerikanen die in Allah geloven.quote:Ondertussen is in New York een actie tegen de bouw van het islamitisch centrum gestart. Op initiatief van de organisatie American Freedom Defence zullen 26 bussen een maand lang rondrijden met een afbeelding van de torens op het moment van de aanval met daarbij de tekst 'Waarom daar?'. (anp/kve)
Mee eens.quote:Islamieten hebben het recht op geloofsbelevenis
Homoseksuelen hebben het recht op omgang met elkaar
Extreem gelovigen? Eerder crackheads en natuurlijk waren de kapers zelf emo's. De islam heeft net zo veel te maken met de aanslagen als het christendom met het verstoren van begrafenissen.quote:Op 9/11 waren extreem gelovige terroristen de daders. Islam zelf het TOTAAL niets met 9/11 te maken.
Nu heeft deze presentator recht op het maken van een homobar, maar dit snuift meer naar intimidatie.
Die is er niet... Dat verschilt per persoon.quote:Waar is de grens tussen intimidatie en vrije meningsuiting?
Wat een stomme aandachtsgeile homo's he? Die gasten van FOX...quote:Persoonlijk vind ik het ontzettend storend/achterbaks dat FOX nu homoseksuelen (ongewild) gaat betrekken in deze zaak. Dit laait de spanningen op waardoor dit van een ongesteld laag journalistiek niveau gaat![]()
De verantwoordelijken en uitvoerders van 9/11 hebben niets met de geloofsbelijdenis van de Islam te maken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:03 schreef Repelsteeltju het volgende:
Extreem gelovigen? Eerder crackheads en natuurlijk waren de kapers zelf emo's. De islam heeft net zo veel te maken met de aanslagen als het christendom met het verstoren van begrafenissen.
[..]
Nee juist niet. Jij bent namelijk van mening dat respect een rol moet spelen bij tolerantie. Respect wil zoveel zeggen dat je (een bepaalde vorm van) waardering hebt voor een bepaalde opvatting. Dat soort opvattingen tolereren is natuurlijk lekker makkelijk. Echte ttolerantie gaat om het tolereren van opvattingen die je écht niet moet, waar je niet de minste vorm van respect voor kunt opbrengen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:00 schreef copacoda het volgende:
[..]
?
We hebben alle twee juist hetzelfde gezegd!
Natuurlijk wel, ze hebben het nota bene zelf gezegd. En ze zijn bepaald niet de enigen die op die manier de zegen van de islam hebben verspreid.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:09 schreef copacoda het volgende:
[..]
De verantwoordelijken en uitvoerders van 9/11 hebben niets met de geloofsbelijdenis van de Islam te maken.
Laat ik mijn standpunt even uitleggen met een vb.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee juist niet. Jij bent namelijk van mening dat respect een rol moet spelen bij tolerantie. Respect wil zoveel zeggen dat je (een bepaalde vorm van) waardering hebt voor een bepaalde opvatting. Dat soort opvattingen tolereren is natuurlijk lekker makkelijk. Echte ttolerantie gaat om het tolereren van opvattingen die je écht niet moet, waar je niet de minste vorm van respect voor kunt opbrengen.
Dus als zei het zeggen, zullen ze gelijk hebben? Denk het niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:17 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ze hebben het nota bene zelf gezegd. En ze zijn bepaald niet de enigen die op die manier de zegen van de islam hebben verspreid.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Sinds wanneer heeft FOX wat met Homo's?
Tsja, ik vind dat je het woord respect op een vreemde manier gebruikt. Zoek maar eens op wat Van Dale er van vindt. Overigens is tolerantie vooral een component van de vrijheid van meningsuiting, en in die zin de voornaamste bijwagen van het recht op belediging.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:27 schreef copacoda het volgende:
[..]
Laat ik mijn standpunt even uitleggen met een vb.
Voor een winkeldief heb ik voor hem respect als mens, maar voor zijn strafbare daad heb ik geen respect.
Ik tolereer hem als mens, maar niet voor zijn daad.
genoeg homo's onder de moslims. dat jij ze niet accepteert is jouw probleemquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Als een homobar een garantie is voor dat er een Moskee komt, graag. Ga je gang. Doe wat je niet laten kunt, "our people" zullen er toch niet komen.
Neen.²
En waarom zouden ze dan wel niet gelijk hebben? Ze zeggen dat ze moslim zijn, er zijn vele andere moslims die het daar mee eens zijn. Zo klaar als een klontje. Even een gewetensvraag: was Mohammed een moslim, wat denk je?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:29 schreef copacoda het volgende:
[..]
Dus als zei het zeggen, zullen ze gelijk hebben? Denk het niet.
Voor zover ik weet is Gutfeld niet echt onderdeel van de relifundie-kliek bij Fox.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Sinds wanneer heeft FOX wat met Homo's?
ah. komt zeer oprecht over "Hebben wij dan niet geleerd van WOII?". En hij heeft het over tolerantiequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Deze broeder zegt waar het op staat. Iedere rechtvaardige debator zal dit beamen.
http://www.dawah-tv.nl/in(...)temid=90&video_id=64²
Denk dat tolerantie verschillend geinterpreteerd kan worden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:47 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Tsja, ik vind dat je het woord respect op een vreemde manier gebruikt. Zoek maar eens op wat Van Dale er van vindt. Overigens is tolerantie vooral een component van de vrijheid van meningsuiting, en in die zin de voornaamste bijwagen van het recht op belediging.
Tolerantie betekent ook intolerant zijn tegen intolerantie, hoe bizar dat sommigen hier misschien ook in de oren zal klinken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:51 schreef copacoda het volgende:
[..]
Denk dat tolerantie verschillend geinterpreteerd kan worden.
Neehoor. Het begrip kan uiteraard wel verkeerd begrepen worden, zoals veelvuldig te constateren valt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:51 schreef copacoda het volgende:
[..]
Denk dat tolerantie verschillend geinterpreteerd kan worden.
Ik zie even de intimidatie en de mening in het verhaal niet? Als het wat is, dan is het hooguit provocatie. Daarnaast heb ik begrepen dat het een modern cultureel centrum gaat worden waar respect hoog in het vaandel zal staan, dus ik zie niet in waarom dit een probleem zou moeten zijn. Ik vind het prima dat er zowel een moskee als een homobar komen, als ze beide gewoon betalen voor de panden en elkaar respecteren (of iig tolereren) dan is er helemaal geen probleemquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:45 schreef copacoda het volgende:
Waar is de grens tussen intimidatie en vrije meningsuiting?
Precies. Ik denk bovendien dat een homobar daar veiliger staat dan in 'real America'.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:00 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik zie even de intimidatie en de mening in het verhaal niet? Als het wat is, dan is het hooguit provocatie. Daarnaast heb ik begrepen dat het een modern cultureel centrum gaat worden waar respect hoog in het vaandel zal staan, dus ik zie niet in waarom dit een probleem zou moeten zijn. Ik vind het prima dat er zowel een moskee als een homobar komen, als ze beide gewoon betalen voor de panden en elkaar respecteren (of iig tolereren) dan is er helemaal geen probleem
ff voor de duidelijkheid. De plek waar de moskee wordt gebouwd behoorde tot het rampgebied. Dat wordt dus aangeduidt met ground zero. En dat is niet alleen de plek waar de twintowers stonden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:31 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Die moskee die niet op Ground Zero, maar 200 meter ervandaan staat bedoel je?
cbs omschreef het als NEAR ground zero.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:03 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
ff voor de duidelijkheid. De plek waar de moskee wordt gebouwd behoorde tot het rampgebied. Dat wordt dus aangeduidt met ground zero. En dat is niet alleen de plek waar de twintowers stonden.
Als een idioot iets zegt en nog een stel idioten vinden dat die idioot gelijk heeft. Dan is wat die idioot zegt feitelijk waar? Goeie redenering...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:50 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
En waarom zouden ze dan wel niet gelijk hebben? Ze zeggen dat ze moslim zijn, er zijn vele andere moslims die het daar mee eens zijn. Zo klaar als een klontje. Even een gewetensvraag: was Mohammed een moslim, wat denk je?
Dan houd jij er wel een erg ruime definitie van Ground Zero op na:quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:03 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
ff voor de duidelijkheid. De plek waar de moskee wordt gebouwd behoorde tot het rampgebied. Dat wordt dus aangeduidt met ground zero. En dat is niet alleen de plek waar de twintowers stonden.
Zucht.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:17 schreef BansheeBoy het volgende:
De brutaliteit, nota bene eerst je eigen torens naar beneden werken, vervolgens in de media de schuld geven aan de Moslims. Om daarna Irak bén Afghanistan op valse gronden binnen te vallen.
Neen, een Moskee op die plek is wel het minste wat ze terug kunnen doen voor de Moslims.²
Als je de situatie goed wilt beoordelen kun je er haast niet omheen dat er te veel spreekwoordelijke rook en dus vuur is. Neen, de Amerikanen spelen een smerig spelletje. Daarom geloof ik dus niet dat poedel Wilders oprecht is, want hij is goed op hoogte.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:19 schreef Corkscrew het volgende:
Ik heb geen enkel probleem met die moskee, maar door dat getroll van jou zou ik het bijna wèl krijgen.
Daarom zijn de Amerikanen ook de enigen die hulp bieden in Pakistan, wat de eigen gelederen nog niet eens doen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je de situatie goed wilt beoordelen kun je er haast niet omheen dat er te veel spreekwoordelijke rook en dus vuur is. Neen, de Amerikanen spelen een smerig spelletje. Daarom geloof ik dus niet dat poedel Wilders oprecht is, want hij is goed op hoogte.
Helaas? Ja.²
Zelfs een Amerikaan zal je in je zachte gezichtje uitlachen als je ze dit verteld: de geschiedenis heeft uitgewezen dat Amerikanen nooit iets doen zonder een (verborgen) eigen belang.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarom zijn de Amerikanen ook de enigen die hulp bieden in Pakistan, wat de eigen gelederen nog niet eens doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |