abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85320565
Het gaat op zich ook wel zonder pleister, het brandplekje is zeg maar een streepje. Ik zette de bakplaat neer en duwde hem toen aan |:( Echt heel erg dom ja.. :@ Maar als ik de draad naast het streepje laat lopen dan gaat het goed :P
Ik wist trouwens niet dat je een baan niet kan krijgen omdat je overgekwalificeerd bent?
Heeft het er dan mee te maken dat ze je naar verhouding meer moeten betalen dan iemand die zeg maar precies voor die baan opgeleid is?
Heb het zelf nooit meegemaakt, ik heb de (MBO) opleiding voor doktersassistente gedaan, daarna nog 3 jaar HBO maar dit door omstandigheden niet afgemaakt en daarna ben ik gaan werken als doktersassistente wat ik nu dus bijna 2 jaar doe.
Zit nu wel met een vrij hoge studieschuld, dus ik wil misschien toch nog een HBO opleiding af zien te ronden, maar dat wordt dan een combinatie met mijn huidige baan. Via het LOI ofzo. Ik zat de laatste paar dagen al een beetje rond te kijken op de website, en vond de opleiding vertaler Engels. Taal is best wel mijn ding, en met Engels heb ik ook absoluut geen moeite. Daarnaast krijg je ook een deel freelance ondernemerschap, wat me best handig lijkt, ook voor 'later' :)
Maar goed.. ik ga nu wel erg off-topic :@ Komt omdat het al over werk enzo ging, en ik nu nogal enthousiast ben over die opleiding die ik dus misschien wil gaan doen, dus dan kan ik niet meer stoppen met typen, haha :P Staat overigens nog niks vast, omdat ik nog even uit moet vogelen of ik het allemaal kan combineren, met name omdat ik binnenkort, met name omdat er binnenkort nog wat bij komt naast mijn werk waar mogelijk ook veel tijd in gaat zitten, maar dat hoor ik waarschijnlijk deze week (ga er liever hier niet in detail op in, als er iemand toch graag meer wilt weten, PM maar want ik snap dat ik nu mensen nieuwsgierig maak :P ).
Oh, en Stefanie, ik kan ook wat anders in de koekjes doen hoor, dan maak ik gewoon meerdere soorten :) Je hoeft echt niet mijn rozijnenkoekjes te eten als je niet van rozijnen houdt!
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:26:06 #227
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85320609
even een kleine ergenis:

WAT IS AFHECHTEN TOCH EEN #@%$##^$ WERK! :(

bijna klaar :P
pi_85320728
Yachiru ik denk dat het eerder is dat ze bang zijn dat je je te snel zal vervelen als je overgekwalificeerd bent. En ook moeten ze je teveel betalen. In mijn geval was het dat ze geen subsidies meer kregen van de overheid als ze iemand aanvaarden met een hoger diploma (ja echt.. )

Ik snap iets niet in mijn patroon trouwens, kan iemand helpen?

Rnd 5: 7 single crochet, 3 single crochet in the next stitch, 6 single crochet, 3 single crochet in the
next stitch, 6 single crochet (25 stitches)
Rnd 6 & 7: Single crochet in each stitch.
Rnd 8: In this round you’ll crochet the toes: 11 single crochet, 5 double crochet closed together in
next stitch, 1 single crochet, *4 double crochet closed together in next stitch, 1 single crochet*,
repeat from *to* 4 times, 4 single crochet (25 stitches). IMPORTANT: when you are crocheting the
other foot, do not forget to invert the toes’ order.

In rond 5, 6 en 7 heb k 25 steken, en dan moet ik in ronde 8 opeens 5 stokjes in 1 steek doen en dan 4 keer 4 stokjes in 1 steek. Dan moet ik toch meer dan 25 vasten overhouden? Wat bedoelen ze precies met 5 double crochet closed together in next stitch? Hoe ik het nu doe zijn het gewoon 5 stokjes in die steek, waardoor ik natuurlijk opeens 4 steken meer heb..
pi_85320783
Ow Muck, jij ook al! Hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot met mijn verhaal hierboven, op de één of andere manier.. :@ Vind het erg vervelend voor allen hier die werkzoekend zijn, hoop van harte dat jullie snel iets mogen vinden! En anders misschien samen een haakwinkeltje beginnen? ;)
pi_85321007
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:28 schreef StefanieV het volgende:
Yachiru ik denk dat het eerder is dat ze bang zijn dat je je te snel zal vervelen als je overgekwalificeerd bent. En ook moeten ze je teveel betalen. In mijn geval was het dat ze geen subsidies meer kregen van de overheid als ze iemand aanvaarden met een hoger diploma (ja echt.. )
Ik vind dat best erg eigenlijk.. Dat het zo gaat, ik bedoel.. als de persoon in kwestie een baan kan vinden waar hij of zij wel voor gekwalificeerd is, dan zou die persoon dat wel doen toch? Je doet het heus niet zomaar lijkt me.. Maar goed, overal zijn regels en redenen voor, dus het zal vast wel ergens goed voor zijn, al ontgaat het goede hieraan mij volledig :P
pi_85321299
Ja Yachiru, erg kan je het wel noemen, het goede ontgaat mij ook daaraan hoor :-) Nuja, ik heb een job gevonden, ik duim voor de anderen hier dat ze ook snel iets vinden, ik weet alleen niet of het moeilijker is in NL of niet..
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:04:01 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85322678
Overgekwalificeerde meldt zich :')

Vrees dat me dat bij het baantje dat ik nu op het oog heb ook de kop gaat kosten.... de vraag is mbo+ of hbo denkniveau, en ik heb een academische graad :') maar dan wel in kunstgeschiedenis, dus volledig ongeschikt om de meeste baantjes te doen in de ogen van werkgevers en uitzendbureau-medewerkers :{w
Ik zou best graag de horeca in willen (overdag), maar daar ben ik te oud (lees: duur) voor ja :{ echt heel jammer...
pi_85322746
Trui welkom terug! Mijn vingers zitten ergens onder de pleisters idd en heb deel 1 van mijn swapding af *O*

Voor alle werkzoekende :*
pi_85323463
Maken jullie allemaal meerdere zaken mss? Ik ben bang dat het mijne mss te weinig zal zijn als ik het hier zo lees :@ Alleen heb k geen tijd meer om nog bij te maken, moet morgen al op de post.. Nu hoop ik echt dat diegene er blij mee zal zijn..
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:46:32 #235
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85325040
mijn swapproject bestaat uit 2 delen (tenzij ik nog iets verander aan de plannen maar ik denk toch maar van niet, ik heb al zoveel beginnetjes terzijde geschoven (of omgebogen naar iets anders) :o ). maar 't hoeft natuurlijk helemaal niet meer dan 1 dingetje te zijn, 't was als low profile geintje begonnen toch?
in de haak.
pi_85325044
@ LadyBlack: oh nee toch, jij ook al.. Wat een narigheid hier :{ Ook voor jou hoop ik het beste! O+

@ Stefanie: doe niet zo gek jij :P Tuurlijk vind degene die het krijgt het leuk! Maak je maar geen zorgen! O+
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:47:58 #237
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85325114
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:25 schreef Yachiru het volgende:
Taal is best wel mijn ding
haha heb je dat boek ook gelezen? ik ben er net mee bezig. :)
in de haak.
pi_85325277
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:47 schreef trui het volgende:

[..]

haha heb je dat boek ook gelezen? ik ben er net mee bezig. :)
Haha, nee! Heb 'em weleens zien staan :P Daarom klonk het vast een beetje bekend toen ik het typte.. :@
Ik houd wel veel van lezen, maar doe het tegenwoordig niet vaak meer. Nouja.. geen boeken dan!
Ik lees natuurlijk wel veel op internet :P Ik ben momenteel wel in één of andere chick-lit bezig, maar ik was weer eens zo afschuwelijk nieuwsgierig en wilde weten of ze wel weer bij elkaar zouden komen dus heb al weer naar achteren gebladerd.. O-)

Edit: oh, even snel een samenvatting en review gelezen, die wil ik best lezen! :D
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:52:36 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85325389
ik heb gisteren en vandaag een hondenmandje gehaakt. 8-)

klinkt niet zo logisch he, met de komst van Gijsje. maar 't had er toch zijdelings wel mee te maken. ik had op de camping met wat restwol ook zoiets (maar dan kleiner) gemaakt als kommetje. dat werd een mandje voor de LittlePetShop :') hondjes van m'n dochter. toen wilde zoonlief er ook graag een voor zijn knuffelhondje. zeker omdat hij bang was dat die jaloers zou worden op alle aandacht die het nieuwe poesje zou gaan krijgen. :o dus is deze (wat groter) voor Witje. :+
in de haak.
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:53:11 #240
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85325422
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:50 schreef Yachiru het volgende:
Edit: oh, even snel een samenvatting en review gelezen, die wil ik best lezen! :D
het is zeker de moeite waard!
in de haak.
pi_85325779
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:52 schreef trui het volgende:
ik heb gisteren en vandaag een hondenmandje gehaakt. 8-)

[ afbeelding ]

klinkt niet zo logisch he, met de komst van Gijsje. maar 't had er toch zijdelings wel mee te maken. ik had op de camping met wat restwol ook zoiets (maar dan kleiner) gemaakt als kommetje. dat werd een mandje voor de LittlePetShop :') hondjes van m'n dochter. toen wilde zoonlief er ook graag een voor zijn knuffelhondje. zeker omdat hij bang was dat die jaloers zou worden op alle aandacht die het nieuwe poesje zou gaan krijgen. :o dus is deze (wat groter) voor Witje. :+
Ah, wat een schattig mandje! Daar is Witje vast heel blij mee! :D
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:13:48 #242
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85326607
hihi wat een leuk mandje trui! :D

Taal is zeg maar echt mijn ding is echt geweldig :$ Gewoon korte verhaaltjes en herkenbaar haha :) (moest er de hele tijd stiekem om grinniken, niet zo handig als je in het OV zit)

Oke ik ben even zo vrij om die 0.5 cm die iemand niet meer aan z'n Granny's voor de Re-bag kon haken erbij te nemen, want dan wordt het net iets meer af :) (en ik kom gewoon niet uit anders)
Maar ik weet niet meer wie het was...(sorry, shame on me, de eerste die het af had in ieder geval)
pi_85326896
Weet je, ik ik vind het wel heel erg slowchat worden hier de laatste tijd. Het is daardoor nauwelijks meer bij te houden.
pi_85326947
Het waren al schatjes mijsje, maar zo met z'n drieën bij elkaar is nog leuker en schattiger. O+

mmascha, vooral die linker, witte sjaal vind ik erg leuk. Maar hoe gaat dat dan, met de stokjes en vasten op elkaar, want die zijn niet even hoog?

Leuke afwisseling in kleurtjes zo TD, mooi in evenwicht. :)

Wat zijn jullie allemaal van plan met de swap? :D Bij mij is 1 ding af, nou ja, bijna dan. Het andere ding is 3 keer mislukt en ik weet niet of ik poging 4 aandurf. Eigenlijk hoort het wel bij elkaar, maar ik kan het ook gewoon anders maken dan gehaakt. Dat kan ik wel.

Wow Inu, vier kleurtjes door elkaar, lijkt me ingewikkeld, maar wel supermooi alshet dan af is, dus ik ben benieuwd naar de foto's. :)

trui, er wordt een gz-pscyoloog gezocht, is dat iets? Maar wel ook onderzoeken, dus weet niet of het wat voor jou is. En wat lief, een mandje voor witje. O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:22:42 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85327151
ik ben geen GZ-psycholoog, helaas. dus ik kom waarschijnlijk niet in aanmerking, yppy.

doedezemaar, je hebt gelijk. sorry dat ik me daar ook wel schuldig aan maak. zullen we weer iets meer ontopic blijven dan maar?
in de haak.
pi_85327248
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Weet je, ik ik vind het wel heel erg slowchat worden hier de laatste tijd. Het is daardoor nauwelijks meer bij te houden.
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:22 schreef trui het volgende:
doedezemaar, je hebt gelijk. sorry dat ik me daar ook wel schuldig aan maak. zullen we weer iets meer ontopic blijven dan maar?
Ik ook :@ Sorry, zal proberen me in te houden!
pi_85327634
edit: maar even een spoiler omdat het ook een beetje SCachtig is...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anitra, het wordt woensdag dat ik weer in de stad kom, is dat oke? ;)

Ik heb ook weer een rand vierkantjes om het dekentje dat ik had. nu ziet het er zo uit:

of niet helemaal meer, want ik ben al begonnen aan de grannyrand eromheen... :)
ik heb wat gespeeld met de kleuren, nu wat bredere strepen eromheen om de rust er weer in terug te krijgen... al weet ik niet zeker of me dat helemaal gaat lukken... :) dan maar een wat drukker dekentje... :')
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:42:19 #248
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_85328111
Ik vind het een heel lief dekentje Mijsje. Ik vind het niet echt heel druk ofzo, maar dat komt denk ik ook door de wat softere kleuren die ook nog een heel mooi staan bij elkaar. Gewoon heel zoet. :Y

In huize Spiegelei wordt weer niet veel gehaakt, ik probeer een fatsoenlijke voering in mijn gehaakte tas te krijgen. Pff, ik denk altijd dat ik dat "even" doe, maar dat valt nog tegen, en ik wil hem morgen al in gebruiknemen! Hmm, vlug weer aan de slag dus!
klerkje
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:45:53 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85328266
ja dat kan nog best lastig zijn he, een tas goed voeren. succes ermee! welke vorm heeft je tas?
in de haak.
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:49:40 #250
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85328433
Mijn uiltje is bijna af O+ maar ik ben mn stopnaald kwijt }:|
pi_85328456
oeh, een voering voor een tas... inderdaad best lastig... doe je het met de hand of met de machine? (de voering maken dan, want in de tas krijgen is volgens mij alleen mooi als je dat met de hand doet...) ik ben ook wel benieuwd naar een plaatje van je tas... :)
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:50:51 #252
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_85328479
het is deze:

Ik voer de tas zelf zeg maar en de schouderband, anders denk ik dat de tas (met inhoud) binnen een week over de grond sleept omdat de schouderband dan helemaal uitrekt. De flap voer ik (nu) niet, even kijken hoe dat is. Er moet nog wel iets van een (sier) knoop op om het af te maken en om de flap topzwaar te maken zodat ie niet omkrult maar netjes over de opening blijft hangen.

Ik laat het nog wel zien.
klerkje
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:56:04 #253
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_85328740
Ja nou ik heb dus pas een naaimachine gehad en heb eerst een proefvoering gemaakt op de wijze zoals futuregirl hem maakt. Maar ik lees altijd maar half en ga dan al prusten dus dat zakje was na veel vijfen en zessen eigenlijk best toonbaar maar veel te klein :o .

Nu heb ik hem groter gemaakt met de 'echte' stof. Ik ben nu de schouderband aan het voeren en inderdaad om alles echt aan de tas vast te maken gebruik ik gewoon naald en draad, het zakje dus met de naaimachine, maar zoals gezegd is dat ook mijn eerste echte naaimachine-project.
Ach ja, als het maar te gebruiken is, gelukkig is het voering dus een scheef naaldje hier en daar is dan niet zo erg!
klerkje
pi_85328857
:) wat een mooie tas Spiegelei, mooie kleur ook, en niet echt snel vies volgens mij, is een voordeel!
ik zou denk ik ook de mist in kunnen gaan bij die uitleg Spiegelei, gewoon omdat ik te snel wil en niet genoeg tijd neem om rustig te lezen wat er nou moet gebeuren... :)
pi_85328984
Mijsje dat is prima! :*

Trui wat een leuk mandje! O+

Mijn swapding is niet zoveel hoor, het bestaat alleen uit 3 dingen, althans het idee wat ik heb. En het gaat niet om hoe groot of hoeveel, maar om de fun toch?
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:12:10 #256
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85329450
spiegelei, mooie tas! ik heb diezelfde fout gemaakt de eerste keer (zelfs ook de 2e keer nog :o ) bij 't gebruiken van die handleiding, zeer herkenbaar dus. :D. ik naai de voering er ook altijd in met de hand, maar ik zag laatst een voorbeeld van iemand die 't wel met de naaimachine ingenaaid had en dat kon er ook best mee door eigenlijk (bij een lucy-bag).

anitra, maar jij twijfelde toch of je 't op tijd afkreeg voor de swap allemaal? ik kreeg ook de indruk dat je minstens een slaapzak aan 't haken was. ;)
in de haak.
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:21:17 #257
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_85329808
Ik speld net de voering in mijn tas .... toch iets te smal, maar met wat smokkelen gaat het wel lukken om het (niet opzichtig) goed te krijgen!
Oh mijn swapprojectje bestaat ook uit meerdere dingetjes, maar het zijn kleine dingetjes die bij elkaar horen. Al met al is het gewoon een aardigheidje hoor en daar gaat het om (dus sorry niet 2 kussenslopen en een bijpassende sprei van mijn kant :D ). Het is al bijna swaptijd joehoe! *O*
klerkje
pi_85330152
wat een leuke tpoic ..ik ben net nieuw hier dus ben nog een beetje aan lezen en rond kijken.
maar deze topic sprak me ook wel aan.
ik haak ook graag.
en vooral tassen, kussens,bed sprei en soms een paar panne lappen als we niks leuks meer weeten.
ben pas in aan raaking gekomen met zpagetti zullen hier vast al overgehad hebben.

heb daar nu twee tassen van gemaakt en me dochter is ook druk aan het haken ermee.

pi_85330528
Wow Jochoc, mooie tassen! :) is die laatste niet erg zwaar?
welkom bij de club in ieder geval! :D

Ik heb maar 1 pakje voor mijn swapster... hoop dat ze niet al te teleurgesteld is... maar inderdaad, bijna swaptijd!!! *O* *O*
pi_85330612
jah hij is best zwaar het matriaal is best zwaar..dus de tas word ook al aardig aan het gewicht.
maar ben nog al een verzamelaar kwa spullen in me tas dus bij deze is dat echt uit den boze hihi
pi_85330653
quote:
Ik heb maar 1 pakje voor mijn swapster... hoop dat ze niet al te teleurgesteld is... maar inderdaad, bijna swaptijd!!! *O* *O*
wat is swapster en swaptijd???ben niet neiuwsgierig maar weet graag van alles hihi
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:53:16 #262
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85331033
nou, we doen dus een enooorme

met z'n allen. :)
in de haak.
pi_85331175
mmmm ik ben blond..iets langzamer uitleggen :)
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:58:04 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85331216
Ooooh wat is haken toch leuheueueuk! O+

Mn uiltje wordt zo schattig en ik wil m nog een beetje pimpen dus ik struin ravelry af op zoek naar andere vogelpatroontjes en ik zie zoveel liefs en moois!! O+
En ik keek het OUD-creabeatopic door en nu rammel ik helemáál de pan uit door al die leuke dingetjes O+ :')
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:59:45 #265
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85331288
die uiltjes heb ik ook gemaakt (voor saffier). lief zijn ze inderdaad he! O+

jochoc, gewoon even alle 34 voorgaande delen doorlezen joh! 8-) nah, met een aantal happy hooksters hebben we 'anoniem' lootjes getrokken en een budget afgesproken. we gaan dus voor elkaar iets haken, en het thema is 'zomer'. je weet alleen voor wie je zelf moet, je weet niet wie voor jou iets maakt. voor 1 september dient alles verstuurd te zijn geloof ik, en dan gaan we dus uitpakken en raden wie wat gemaakt heeft. sinterklaas in (gehaakte) bikini als 't ware. :)
in de haak.
  maandag 16 augustus 2010 @ 00:02:29 #266
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85331403
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:59 schreef trui het volgende:
die uiltjes heb ik ook gemaakt (voor saffier). lief zijn ze inderdaad he! O+
Ja, maar ik vind ze nog niet uilig genoeg eigenlijk ( :') ) dus ik wil er sowieso voetjes onder, en misschien zo'n stoere wenkbrauw met pluimpjes aan de zijkant 8-)

Kijk deze, goed gejat :o

Maargoed, dan dus niet met vilt, maar gehaakte wenkbrauwen. Heb jij een idee hoe je dat aanpakt? Ik dacht een ketting van lossen aan het koppie haken en dan een of 2 rijen nog erlangs.... en op het eind van het koppie af.
  maandag 16 augustus 2010 @ 00:03:23 #267
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85331434
haha die is wel erg stoer ja! :D
in de haak.
pi_85331530
o leuk..heb je die voor iemand gemaakt of voor je zelf?
en wat leuk dat haken voor een ander..

me dochter wil een gehaakt poesje of hondjes zag al mini hondjes op het www.
  maandag 16 augustus 2010 @ 00:08:42 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85331635
Het uiltje is voor een vriendin van me die een zwak heeft voor die beesten :)

Ik haak eigenlijk voornamelijk dingen met een doel, maar soms hou ik ze lekker zelf, zoals de (te) kleine slofjes en de Sleepy Sarah, die vond ik té cute O+
Mn oppaskindje had de SS gespot trouwens, in de kast :D Hij stond erbij en riep ineens: "Pop!" :o O+
  maandag 16 augustus 2010 @ 00:11:31 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85331745
Bedtijd :O :W
pi_85331829
slaap lekker..
pi_85332214
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:28 schreef StefanieV het volgende:
Ik snap iets niet in mijn patroon trouwens, kan iemand helpen?

Rnd 5: 7 single crochet, 3 single crochet in the next stitch, 6 single crochet, 3 single crochet in the
next stitch, 6 single crochet (25 stitches)
Rnd 6 & 7: Single crochet in each stitch.
Rnd 8: In this round you’ll crochet the toes: 11 single crochet, 5 double crochet closed together in
next stitch, 1 single crochet, *4 double crochet closed together in next stitch, 1 single crochet*,
repeat from *to* 4 times, 4 single crochet (25 stitches). IMPORTANT: when you are crocheting the
other foot, do not forget to invert the toes' order.
Die 5 dc's en (4x) 4 dc's moet je bovenaan 'closen', dus de stokjes aan elkaar slipstitchen of sc'en zodat ze uiteindelijk 1 steek worden. Dan kom je inderdaad uit op 25 steken.
pi_85333298
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:12 schreef trui het volgende:
spiegelei, mooie tas! ik heb diezelfde fout gemaakt de eerste keer (zelfs ook de 2e keer nog :o ) bij 't gebruiken van die handleiding, zeer herkenbaar dus. :D. ik naai de voering er ook altijd in met de hand, maar ik zag laatst een voorbeeld van iemand die 't wel met de naaimachine ingenaaid had en dat kon er ook best mee door eigenlijk (bij een lucy-bag).

anitra, maar jij twijfelde toch of je 't op tijd afkreeg voor de swap allemaal? ik kreeg ook de indruk dat je minstens een slaapzak aan 't haken was. ;)
ja was grote twijfel door wat blessures en nee geen slaapzak, ben een langzame haakster, dus zou eerder een pannenlap worden dan ;)
  maandag 16 augustus 2010 @ 00:56:58 #274
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85333414
ah, toch geloof ik je niet helemaal. :D

oh ik heb toch zooo'n sterke neiging om over m'n swapproject uit de school te klappen. maar toch beter nog maar even wachten. ik duik m'n bed in, welterusten!

stefanie, dat van dat maandag versturen is wel een veel te grote hint natuurlijk he. en ik ben toch ook wel erg benieuwd naar wie mijsje al maanden geleden (nouja) een pakje gestuurd heeft. :D weet je zeker dat 't geen geintje is, mijsje? een loos pakje om je geduld op de proef te stellen. :+
in de haak.
  maandag 16 augustus 2010 @ 06:53:31 #275
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85337352
EsseEi, afhechten is ook niet echt mijn "ding". Sterkte!

Wil ook een hondemand :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom jochoc!
  maandag 16 augustus 2010 @ 06:55:27 #276
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85337359
Spiegelei, mooie tas! Die te voeren zal een flinke klus zijn (geweest).
pi_85337528
Damn, ik moet echt hard aan de slag met mijn swap... ik heb nu 1 ding af, maar dat vind ik zo'n lullig simpel dingetej dat ik het hier echt niet bij kan laten, maar ik moet wel effe inspiratie op doen voor iets leuks/nuttigs/haakbaars... *zucht*... *ravelry aanslingert...
pi_85337802
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 00:24 schreef wyccie het volgende:

[..]

Die 5 dc's en (4x) 4 dc's moet je bovenaan 'closen', dus de stokjes aan elkaar slipstitchen of sc'en zodat ze uiteindelijk 1 steek worden. Dan kom je inderdaad uit op 25 steken.
En hoe doe je dat? Eerst de 5 dc's maken en dan terug keren om ze te closen?

Trui, diegene gaat het toch onmiddellijk weten, aangezien het van BE komt, dat valt echt wel op :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 16 augustus 2010 @ 09:15:36 #279
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85338406
Afgelopen zaterdag weer staan zoeken naar toffe kleurtjes bij de greef. Met een paars, bordeaux en rozig kleurtje thuis gekomen. Misschien ga ik zaterdag nog naar Aken om daar wat te snuffelen.
Voor mezelf een toffe pet gehaakt van dat paarse, dat ik zaterdag gekocht had. Alleen de klep moet er nog aan :D maar vond m nu al tof, dus toch al op :@
Isa heeft me een nieuw projectje gegeven O+ ze heeft op vakantie een toffe muts/pet/zonnehoed gezien, of ik die na wil maken.
Hoop dat we een patroon dat erop lijkt kunnen vinden op Ravelry.

wat werk betreft, ik ben zo blij dat t me gelukt is om weer wat te vinden. T sloopt, dat wel, maar wat voel je je meer een mens als je jezelf nuttig kunt maken. Voor iedereen die dat nodig heeft, jullie vinden ook snel weer een baan, ik weet t zeker!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:40:53 #280
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85338872
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:23 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Trui, diegene gaat het toch onmiddellijk weten, aangezien het van BE komt, dat valt echt wel op :D
van BE? oh wacht, ik dacht even dat je BrightEyes bedoelde. :D ik dacht trouwens juist dat je vandaag naar NL ging en dat je 't daarom juist vandaag wilde versturen, zodat 't vanaf daar kon. maar niet dus.

Ynske, klinkt leuk! wel showen he? ik vond je sjaal ook erg mooi geworden trouwens.

en Caroline, ik wil je het patroon wel geven? :) en of honden nooit prozac nodig hebben, weet ik niet zo zeker hoor! maar een hond zijn (wel van een erg lief baasje dan) lijkt me ook niet zo heel verkeerd hoor. :+
in de haak.
pi_85338894
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:15 schreef EsseEi het volgende:
wat vervelend, dat iedereen zo'n moeite heeft met werk vinden of onzekerheden heeft over z'n baan...
Hoop voor jullie dat er snel dingen op jullie pad komen, of dat die hele crisis snel over is (of allebei eigenlijk)! :*

Even on-topic: wil een rand maken om m'n lapje met het granny stripe patroon, en eigenlijk2 kleuren, maar ben bang dat het te breed wordt dan :( Mag ik nog die halve cm van ... (wie was het ook alweer???? :@) erbij nemen? (ga maar even proberen, anders wordt het gewoon 1 kleur, eerst nog 3 bloempjes vast maken)
Van mij :) Mag hoor :Y

Mijn lapje gaat morgen op de bus *O*

Ik had ook iets gemaakt voor de swap, maar de kans bestaat dat het niet bruikbaar is, dus iets kleins erbij, maar dat was zo snel af dat ik het niet waardig vond, dus nu maar een onzomerige pannenlap erbij gemaakt :D Nu vind ik het wel genoeg :')
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:44:22 #282
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85338925
waren er genoeg mensen voor die RE-bag-lap? of zijn er nog bijdragen nodig? ik heb 't niet zo precies gevolgd. klinkt wel erg leuk!

jahee inu, een ONZOMERIGE!! dat kan echt niet hoor!!! o|O

[ Bericht 38% gewijzigd door trui op 16-08-2010 09:56:38 ]
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 16 augustus 2010 @ 10:32:43 #283
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85339877
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:40 schreef trui het volgende:

[..]

Ynske, klinkt leuk! wel showen he? ik vond je sjaal ook erg mooi geworden trouwens.
zekers, als ie klaar is :D vanmorgen geen tijd voor gehad, a wacht misschien zometeen ff een foonfoto maken.

dank je voor de shawl!
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 16 augustus 2010 @ 10:36:23 #284
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85339983
ik begin me toch te twijlfelen of mn swapding wel leuk genoeg is :@
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:37:15 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85340008
haha wat een gedoe he dat swappen. :D
in de haak.
pi_85340270
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 00:56 schreef trui het volgende:
ah, toch geloof ik je niet helemaal. :D

oh ik heb toch zooo'n sterke neiging om over m'n swapproject uit de school te klappen. maar toch beter nog maar even wachten. ik duik m'n bed in, welterusten!

stefanie, dat van dat maandag versturen is wel een veel te grote hint natuurlijk he. en ik ben toch ook wel erg benieuwd naar wie mijsje al maanden geleden (nouja) een pakje gestuurd heeft. :D weet je zeker dat 't geen geintje is, mijsje? een loos pakje om je geduld op de proef te stellen. :+
ik heb echt geen flauw benul :D ik wacht gewoon netjes 1 september af, of ik dan nog iets heb om uit te pakken, en anders kom ik enthousiast laten zien wat ik al had... ;) (was ook heel leuk! en bruikbaar *O* )
pi_85340831
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:40 schreef trui het volgende:

[..]

van BE? oh wacht, ik dacht even dat je BrightEyes bedoelde. :D ik dacht trouwens juist dat je vandaag naar NL ging en dat je 't daarom juist vandaag wilde versturen, zodat 't vanaf daar kon. maar niet dus.
Haha nee ik bedoel van België dus, ik ga niet naar NL en ook niet even op en af naar daar om te versturen hoor :P Normaal ging ik kijken om te gaan maar het lukt niet, dus moet het vanaf hier gestuurd worden :-)

Bij mij is het ook niet bruikbaar hoor, moest dat dan? Het is om uit te zetten :D
pi_85340860
nee hoor, het hoeft niet bruikbaar te zijn... :) als het maar met zomer te maken heeft ;)
pi_85340906
Zomers is het wel, vraag maar aan EsseEi (zij is de enige die het gezien heeft :D )
pi_85340935
:D ik geloof je op je woord ;) (en straks van de foto's natuurlijk... :D )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 16 augustus 2010 @ 11:15:15 #291
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85341029
:o zomers... k*t met peren... geloof dat ik dat helemaal vergeten ben :@ :')
euh tis voor gebruik in de zomer O-) ofzo dan he :@
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:19:05 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85341144
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:07 schreef StefanieV het volgende:
Bij mij is het ook niet bruikbaar hoor, moest dat dan? Het is om uit te zetten :D
ah, een vis? een lamp? een TV? ik ben erg benieuwd! :)
in de haak.
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:19:55 #293
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85341164
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:46 schreef mijsje het volgende:

[..]

ik heb echt geen flauw benul :D ik wacht gewoon netjes 1 september af, of ik dan nog iets heb om uit te pakken, en anders kom ik enthousiast laten zien wat ik al had... ;) (was ook heel leuk! en bruikbaar *O* )
oh maar je hebt het dus al uitgepakt??? :D foei! :o
in de haak.
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:20:22 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85341175
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:15 schreef Ynske het volgende:
:o zomers... k*t met peren... geloof dat ik dat helemaal vergeten ben :@ :')
euh tis voor gebruik in de zomer O-) ofzo dan he :@
haha grapjas! :D daarom had je 't zeker zo vroeg verstuurd naar mijsje, he? 8-) [/sherlock holmes modus]

[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 16-08-2010 11:36:34 ]
in de haak.
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:22:07 #295
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85341225
haha ja Stefanie d'r swap is heel zomers! :D En mooi ;) (ik maak jullie lekker zenuwachtig ;))

Welkom Jochoc! Mooie tassen heb je gemaakt!!!

Ik ga zo in de trein maar m'n lapje afmaken :) Bijna klaaaaar en dan op de brievenbus doen!
pi_85341750
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:23 schreef StefanieV het volgende:
Ik weet het eigenlijk ook niet. Heb deze manier namelijk nooit eerder gezien. Zelf net even wat proberen te frutten, maar het is best lastig om er iets nets van te maken.

Ik had al wat opties bedacht en er tekeningen van gemaakt, maar nu denk ik toch dat het een decrease op 5 dc's is (maar dan binnen 1 steek).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 16 augustus 2010 @ 11:42:45 #297
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85341874
niet de meest geweldige foto maar t gaat om t idee
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:43:35 #298
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85341904
leuk ynske! ^O^
in de haak.
pi_85342549
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:19 schreef trui het volgende:

[..]

oh maar je hebt het dus al uitgepakt??? :D foei! :o
hahaha :D dat kon ook niet anders... ;) ik maakte de envelope open (stond alleen m'n adres op en op de achterkant stond: afz.??? dus ik was niet voorbereid... en toen viel daar gewoon wat uit... dat had ik niet kunnen missen... :D maar ik zeg er nog niks over tot 1 september... ;)

Leuk Ynske! :D
  maandag 16 augustus 2010 @ 12:49:22 #300
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85344498
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:56 schreef mijsje het volgende:
:D ladyblack, die zijn leuk! O+ ik had ze ook ergens gezien... ow ja, van ravelry... jammer dat het patroon alleen in het boekje staat en niet meer op ravelry...
Ik heb dus gisteren een uiltje op ravelry gezien dat echt een kopie is van die uit het boekje, alleen dan met wat toevoegingen :)

Hier staat ie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')