Links naar voorgaande delen:quote:Dit is het topic waar amateurvoetbaltrainers met elkaar kunnen praten en discussieren over alles wat het trainersvak zo mooi/verschrikkelijk maakt. Blessures, lastige kinderen, spelvreugde, dilemma\'s, opstellingen, tactieken....werkelijk álles kan hier besproken worden!
Groot feest deze week bij Rigtersbleek ofniet?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 02:38 schreef PAA-053 het volgende:
Hier
Trainer van Rigtersbleek D1 komend seizoen. Leuke enthousiaste groep, die nog een hoop moeten leren. We beginnen komende week, na de KNVB voetbaldagen waaraan veel jongens uit het team meedoen. We gaan 1e klasse spelen.
Oh, wij spelen 2e klasse.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:39 schreef PAA-053 het volgende:
Zou wel kunnen Swennus, onze C1 speelt dit jaar 1e klasse. Welk elftal doe jij?
Vanaf morgen 3 dagen training geven op de KNVB Nike voetbaldagen. Ben benieuwd.
We zitten trouwens bij jullie C2 ingedeeld in plaats van C1quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:47 schreef PAA-053 het volgende:
Jep, gewoon 'thuis'. Geluk met het weer vandaag, dus dat was mooi. Best een hoog niveau ook, wat wel eens leuk is voor dit soort kampen!
Vanochtend getraind in allerlei vormen van 4v4. Na de lunch 7v7 gespeeld en vervolgens de Champions League-wedstrijden die de jongens natuurlijk het belangrijkst vinden!
Kon bij ons pas laat beginnen met de training ivm met het nieuwe kunstgrasveld. Ben zelf afgelopen dinsdag begonnen met de trainingen. Train 2x in de week plus zaterdag een wedstrijd, verder zal ik na mijn eerste bekerwedstrijd een definitieve indeling bekend maken.quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:10 schreef PAA-053 het volgende:
Jep, al sinds begin juni. Toen nog 2 weken getraind met het nieuwe team. Ik vind het voor D-tjes belangrijk dat ze voor de vakantie weten waar ze aan toe zijn. Ze maken zich op die leeftijd nog enorm druk over dit soort dingen. Gecombineerd met evt. de overgang naar de brugklas is het allemaal al spannend genoeg.
Daarbij is het prettiger, vind ik, ook naar de club toe. De D2 kan zich bijv. beter voor gaan bereiden, maar je hebt ook de hele vakantie om de trainingen te plannen en te bedenken waar je aan gaat werken want je hebt je team al even kunnen bekijken en analyseren, etc.
We beginnen donderdag met een bijeenkomst met de spelers en begeleiding. Gewoon even voorstellen, wat regels en afspraken maken, even praten over de speelwijze, etc. Ook laat ik alle spelers een papier invullen met wat info over henzelf erop: welke school, welk been voetballen ze mee, welke clubs en teams eerder gespeeld, etc.
Vrijdag is dan onze 1e training (gericht op techniek en dode spelmomenten) en zaterdag direct een pittige bekerwedstrijd tegen FC Trias D1, een hoofdklasser. Gelukkig thuis dus we hoeven niet naar Winterswijk toe![]()
De weken daarna trainen we dan 3x per week (ma-wo-vrij), ook omdat we de overige 2 bekerwedstrijden beiden op een woensdag spelen. Na een aantal weken schakelen we dan richting het vaste ritme van 2x trainen per week, op maandag en woensdag.
Hoe beginnen jullie het seizoen? Waar trainen jullie op? En hoe pakken jullie de eerste trainingsweken aan? Heel strak of juist losjes? Welke afspraken maak je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |