abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85065036

Volgens mij was er nog steeds geen nieuw topic aangemaakt. Met het nieuwe voetbalseizoen weer voor de deur leek het mij weer eens tijd om een nieuw topic aan te maken. Dus hierbij het 7e deel van deze reeks!

Intro uit het vorige deel:
quote:
Dit is het topic waar amateurvoetbaltrainers met elkaar kunnen praten en discussieren over alles wat het trainersvak zo mooi/verschrikkelijk maakt. Blessures, lastige kinderen, spelvreugde, dilemma\'s, opstellingen, tactieken....werkelijk álles kan hier besproken worden!
Links naar voorgaande delen:

Het Grote amateur-jeugd voetbaltrainers Topic!
Het Grote amateur-jeugd voetbaltrainers Topic Deel II
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel III
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel IV
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel V
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel VI
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
pi_85065092
Zijn er hier nog mensen die dit seizoen een team gaan trainen?

Zelf ga ik de C1 doen hier.

Kan iemand tt even aanpassen van VI --> VII?

[ Bericht 22% gewijzigd door Swennus op 09-08-2010 21:12:01 ]
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:54:22 #3
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_85114256
Haha dit is echt heel toevallig, ik zat gisteravond de eerdere topics door te lezen en ik verbaasde me erover dat er geen vervolg meer was. Precies toen ik er zelf maar een wou gaan maken zag ik opeens deze ^O^

Ik ben dit seizoen trainer/coach van FC Haarlem-Kennemerland D2, de fusieclub tussen mijn cluppie HFC Kennemerland en het failliete HFC Haarlem. Wel gaaf, want we gaan spelen op het sportpark van HFC Haarlem, hopelijk mogen we een keer in het stadion spelen!

2,5 jaar geleden begonnen met het trainen van de mini's, was erg leuk maar wou graag een leeftijd hoger. Dus vorig seizoen trainde ik elke maandag alle F en E-pupillen die op kwamen dagen. Was opzich wel grappig maar het was ontzettend moeilijk, want wat de F-jes doen op de training vinden de E-tjes saai, en wat de E-tjes doen snappen de F-jes weer niet. Omdat ik dit jaar stop met zelf voetballen heb ik nu tijd om 2x per week training te geven en hopelijk zaterdag mee te gaan met de wedstrijden.

Daarnaast ben ik ook nog scheidsrechter, het plan is om zaterdagmiddag jeugd te gaan fluiten voor de KNVB :)
pi_85136927
Probleem is dat de f'jes vaak geen enkel benul ervan hebben wat ze te wachten staat.
--
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:58:18 #5
246109 JochemP
pi_85187759
Schopje

Waar zijn alle jeugdtrainers uit de eerdere topics gebleven :o
pi_85216771
Hier :)
Trainer van Rigtersbleek D1 komend seizoen. Leuke enthousiaste groep, die nog wel een hoop moet leren. We beginnen komende week, na de KNVB voetbaldagen waaraan veel jongens uit het team meedoen. We gaan 1e klasse spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door PAA-053 op 13-08-2010 13:42:00 ]
pi_85216775
Nelson, melden! ;)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:43:49 #8
246109 JochemP
pi_85221417
Ik begin woensdag de 25e met trainen :) Hopelijk krijgen we nog 2 oefenwedstrijdjes, in ieder geval ééntje tegen de D3 :P
pi_85224173
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 02:38 schreef PAA-053 het volgende:
Hier :)
Trainer van Rigtersbleek D1 komend seizoen. Leuke enthousiaste groep, die nog een hoop moeten leren. We beginnen komende week, na de KNVB voetbaldagen waaraan veel jongens uit het team meedoen. We gaan 1e klasse spelen.
Groot feest deze week bij Rigtersbleek ofniet?

Ben zelf deze week begonnen met de C1 hier, veel jongens nog op vakantie, maar alles komt zo langzaam aan weer thuis. Hoop ook nog 1 of 2 oefenwedstrijden te regelen.
pi_85237731
Ja klopt, ivm het 100-jarig bestaan. Waar geef jij ook alweer training? :)
pi_85243050
Geef training bij KVV Losser, zitten dit jaar ingedeeld bij jullie C1 geloof ik!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:03:06 #12
246109 JochemP
pi_85252466
Ik ga overigens 4e klasse spelen met mijn team :') :9
pi_85310814
Zou wel kunnen Swennus, onze C1 speelt dit jaar 1e klasse. Welk elftal doe jij?

Vanaf morgen 3 dagen training geven op de KNVB Nike voetbaldagen. Ben benieuwd.
pi_85329407
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:39 schreef PAA-053 het volgende:
Zou wel kunnen Swennus, onze C1 speelt dit jaar 1e klasse. Welk elftal doe jij?

Vanaf morgen 3 dagen training geven op de KNVB Nike voetbaldagen. Ben benieuwd.
Oh, wij spelen 2e klasse.

Zijn die voetbaldagen bij jullie?
pi_85364429
Jep, gewoon 'thuis'. Geluk met het weer vandaag, dus dat was mooi. Best een hoog niveau ook, wat wel eens leuk is voor dit soort kampen! :D

Vanochtend getraind in allerlei vormen van 4v4. Na de lunch 7v7 gespeeld en vervolgens de Champions League-wedstrijden die de jongens natuurlijk het belangrijkst vinden! :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:57:31 #16
246109 JochemP
pi_85364992
Eerste oefenwedstrijdje inmiddels gepland, tegen onze eigen D3 (spelen ook 4e klasse :P), op 28 augustus/

Ben benieuwd hoe ze het er vanaf zullen brengen, aangezien de 25e pas de trainingen beginnen...
pi_85366358
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:47 schreef PAA-053 het volgende:
Jep, gewoon 'thuis'. Geluk met het weer vandaag, dus dat was mooi. Best een hoog niveau ook, wat wel eens leuk is voor dit soort kampen! :D

Vanochtend getraind in allerlei vormen van 4v4. Na de lunch 7v7 gespeeld en vervolgens de Champions League-wedstrijden die de jongens natuurlijk het belangrijkst vinden! :)
We zitten trouwens bij jullie C2 ingedeeld in plaats van C1
pi_85366473
Ah, dat kan kloppen. Volgens mij wel een leuk elftal dit jaar, C2. Ze hadden in ieder geval een gigantische voorselectie voor C1 en er zijn voor zover ik weet wel wat goede spelers 'afgevallen'.
pi_85367745
Ik ben hier nog volop bezig met de selectie.
Heb nu nog 18 spelers, waarvan 1 keeper, en hier zullen nog 4 spelers af gaan vallen.

Heb jij de selectie al helemaal "rond" voor het aankomende seizoen?
pi_85372102
Jep, al sinds begin juni. Toen nog 2 weken getraind met het nieuwe team. Ik vind het voor D-tjes belangrijk dat ze voor de vakantie weten waar ze aan toe zijn. Ze maken zich op die leeftijd nog enorm druk over dit soort dingen. Gecombineerd met evt. de overgang naar de brugklas is het allemaal al spannend genoeg.
Daarbij is het prettiger, vind ik, ook naar de club toe. De D2 kan zich bijv. beter voor gaan bereiden, maar je hebt ook de hele vakantie om de trainingen te plannen en te bedenken waar je aan gaat werken want je hebt je team al even kunnen bekijken en analyseren, etc.

We beginnen donderdag met een bijeenkomst met de spelers en begeleiding. Gewoon even voorstellen, wat regels en afspraken maken, even praten over de speelwijze, etc. Ook laat ik alle spelers een papier invullen met wat info over henzelf erop: welke school, welk been voetballen ze mee, welke clubs en teams eerder gespeeld, etc.
Vrijdag is dan onze 1e training (gericht op techniek en dode spelmomenten) en zaterdag direct een pittige bekerwedstrijd tegen FC Trias D1, een hoofdklasser. Gelukkig thuis dus we hoeven niet naar Winterswijk toe ;)
De weken daarna trainen we dan 3x per week (ma-wo-vrij), ook omdat we de overige 2 bekerwedstrijden beiden op een woensdag spelen. Na een aantal weken schakelen we dan richting het vaste ritme van 2x trainen per week, op maandag en woensdag.

Hoe beginnen jullie het seizoen? Waar trainen jullie op? En hoe pakken jullie de eerste trainingsweken aan? Heel strak of juist losjes? Welke afspraken maak je?
pi_85372978
Weejoo, voor een C1 1e klasser een hele bijeenkomst regelen en direct 3 keer per week trainen? Heb ik vroeg nooit zo meegemaakt..

Afijn, ik ben na twee jaar coachen gestopt, ivm studie. Afgelopen twee jaar de F1 van m'n club gecoached (niet getraind), wat helaas geen scuces was. Net verkeerde lichting en te hoog ingedeeld, wat resulteerde in degradatie..
pi_85373896
D1 :)

Degraderen met F-jes zegt natuurlijk heel weinig. Misschien konden ze wel nauwelijks voetballen en kennen ze nu alle spelregels en kunnen ze daarnaast aardig een bal trappen, aannemen en dribbelen. Dan heb je het als trainer wel heel goed gedaan.
pi_85400922
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:10 schreef PAA-053 het volgende:
Jep, al sinds begin juni. Toen nog 2 weken getraind met het nieuwe team. Ik vind het voor D-tjes belangrijk dat ze voor de vakantie weten waar ze aan toe zijn. Ze maken zich op die leeftijd nog enorm druk over dit soort dingen. Gecombineerd met evt. de overgang naar de brugklas is het allemaal al spannend genoeg.
Daarbij is het prettiger, vind ik, ook naar de club toe. De D2 kan zich bijv. beter voor gaan bereiden, maar je hebt ook de hele vakantie om de trainingen te plannen en te bedenken waar je aan gaat werken want je hebt je team al even kunnen bekijken en analyseren, etc.

We beginnen donderdag met een bijeenkomst met de spelers en begeleiding. Gewoon even voorstellen, wat regels en afspraken maken, even praten over de speelwijze, etc. Ook laat ik alle spelers een papier invullen met wat info over henzelf erop: welke school, welk been voetballen ze mee, welke clubs en teams eerder gespeeld, etc.
Vrijdag is dan onze 1e training (gericht op techniek en dode spelmomenten) en zaterdag direct een pittige bekerwedstrijd tegen FC Trias D1, een hoofdklasser. Gelukkig thuis dus we hoeven niet naar Winterswijk toe ;)
De weken daarna trainen we dan 3x per week (ma-wo-vrij), ook omdat we de overige 2 bekerwedstrijden beiden op een woensdag spelen. Na een aantal weken schakelen we dan richting het vaste ritme van 2x trainen per week, op maandag en woensdag.

Hoe beginnen jullie het seizoen? Waar trainen jullie op? En hoe pakken jullie de eerste trainingsweken aan? Heel strak of juist losjes? Welke afspraken maak je?
Kon bij ons pas laat beginnen met de training ivm met het nieuwe kunstgrasveld. Ben zelf afgelopen dinsdag begonnen met de trainingen. Train 2x in de week plus zaterdag een wedstrijd, verder zal ik na mijn eerste bekerwedstrijd een definitieve indeling bekend maken.

In deze groep zitten slechts 3 2e jaars, en de meeste 1e jaars moesten technisch nog wel iets beter worden naar mijn inzien dus daar zal ik de 1e weken vooral op trainen. Verder heb ik nog neit echt afspraken gemaakt, alleen dat ze een kwartier voor de training op het veld moeten staan zodat er ook echt op tijd kan worden begonnen met trainen
pi_85573279
Gisteren de 1e bekerwedstrijd gehad. FC Trias D1 uit Winterswijk was de tegenstander, zij spelen hoofdklasse, dus een niveau hoger dan wij. 2-2 gespeeld en het was een prima wedstrijd. We hadden pas 1x getraind en toen hebben we het over de opbouw en corners gehad. Dit deden de jongens, zeker na wat aanwijzingen in de rust, prima. Ik vind dat altijd belangrijk, dat de spelers proberen iets te doen met de aanwijzingen die ze krijgen.

Vrijdag dus de 1e training gehad, ging lekker. Het is een leuke groep dus ik vertrouw erop dat het een mooi jaar gaat worden :) Hoe ging het bij jullie?
pi_85866395
Hier zou afgelopen zaterdag de 1e wedstrijd plaats vinden, maar onderweg kwamen we erachter dat de wedstrijd afgelast was. Toen zijn we maar gaan trainen op ons nieuwe kunstgrasveldje waarna de definitieve selectie bekend gemaakt werd.

De afgevallen jongens waren teleurgesteld maar hadden het wel verwacht.

Vanaf morgen kan ik aan de bak met de selectie waar ik het dit jaar mee ga doen, as woensdag alsnog de 1e wedstrijd:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')