abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85061496
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Vorig deel: Als zwanger worden / blijven niet zo makkelijk gaat #83

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. helaas is ook de zesde IUI mislukt. er wordt nu overgegaan op IVF. De informatiebijeenkomst in het AMC is op 25 mei. Begin juni is de IVF van start gegaan.

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer... Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. April 2010: starten met IUI zonder hormonen wegens antilichamen bij de zwemmers van mijn lief.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.
pi_85061649
even starten met het nieuws van Tally *O*

quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:40 schreef Tally het volgende:

[..]

Het is nog allemaal onwerkelijk. Vandaag geweest bij mijn ouders en Oma. Verteld (die mensen leefde ook mee tijdens de dagen dat we in het ziekenhuis bezig waren). De foto van de test uitgeprint, in een lijstje en gegeven aan mijn moeder. Die begon te gillen en meteen samen janken. Toen kwam mijn vader die begreep er niet veel van tot hij het testje zag. Ook met hem samen janken.

Bij mijn Oma. Die schold me eerst uit, want ik moest geen kadootjes voor dr kopen :')
Toen ik zei dat ze niet moest zeiken maar moest open maken zag ik dr kijken van: Ja en?!?! Dus ik zei haar: Das een zwangerschapstestje.. Zegt ze: uhm.. oke.. Maar nog met een gezicht van wat moet ik hier mee :') Dus ik zei die is positief!! Ik ben zwanger.. Zegt ze: Ja dat zie ik toch niet, ik heb mijn verkeerde bril op. En toen begon ze te huilen. O wat mooi. O wat gelukkig. O wat een goed nieuws :')

Straks nog even naar mijn schoonouders. En voor de rest houden we het voor ons zelf natuurlijk (sure!).

Het voelt allemaal nog onwaar. Mijn eerste echo heb ik gepland op 30 augustus. Dan ben ik ruim 7 weken zwanger zei de gyn en gaan we kijken hoeveel het er zijn. De gyn was ook erg blij voor me. En zo klonk ze ook. Wat geweldig. Wat super. Wat mooi... en dat ging zo wel een tijdje door O+

Maar soms wrijf ik over mn buik en denk ik: Ik ben zwanger O+
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:59 schreef DuchessX het volgende:
Tally ik ben zó blij voor je/jullie! :D
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:59 schreef Lois het volgende:
O+ :') O+
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:13 schreef RockabeIIa het volgende:
Lekkere oma! :D
O+
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:17 schreef mijsje het volgende:
:D die oma... :D

(zoals jouw moeder, zo reageerde mijn moeder ook toen het bij mij uiteindelijk misging... (dat wisten we toen nog niet...) dat was echt O+ ik hoor haar nog keer op keer tegen mijn vader zeggen: je wordt opa... je wordt opa... O+ )
game on! O+
pi_85061727
Tally!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeetje, breng jij even goed nieuws!!!

Van harte meid, ik wens je een hele fijne zwangerschap!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:26:45 #4
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_85061742
die oma wat schattig O+ en de reactie van je ouders O+ ik word er helemaal emo van
Be happy with the little things in life
pi_85061868
quote:
:D die oma... :D

(zoals jouw moeder, zo reageerde mijn moeder ook toen het bij mij uiteindelijk misging... (dat wisten we toen nog niet...) dat was echt O+ ik hoor haar nog keer op keer tegen mijn vader zeggen: je wordt opa... je wordt opa... O+ )
Dat riep mijn moeder dus ook :') En mijn vader stond maar te snikken en kneep me fijn.
Hij was in de tuin bezig met de tegels schoonspuiten. En ma en ik stonden binnen nog een beetje te praten en ik hoorde hem binnen snikken :D O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_85063741
Wat een geweldige reacties van je ouders en oma Tally! O+

Ik kijk nu al uit naar het moment dat ik mijn ouders mag vertellen dat ze opa en oma worden, ik ga het niet droog houden dan :')
pi_85064508
Wat fijn dat je familie zo lief reageert Tally! O+
pi_85068444
Mijn schoonouders weten het nu ook :)
Mijn Schoonvader heeft me van schrik nog niet eens gefeliciteerd :D Die zat maar de hele tijd: O wat fijn. O wat mooi. Jeetje.. Goh.. En nee te knikken met zijn hoofd.

Mijn schoonmoeder sprong van de bank af. En kneep me fijn. En toen liet ze me los. Begon te huilen en riep weer: KOM HIERRRR!!! en kneep me dus weer fijn.

Ze waren allemaal zo blij dat ze manlief niet hebben gefeliciteerd in het begin. Dat waren ze voor het gemak even vergeten :D En later zegt mijn schoonmoeder: O god! Jij ook gefeliciteerd natuurlijk en kreeg hij een dikke knuffel van zijn moeder.

En voor de rest moeten we het nu dus een paar weken stil houden :') 30 augustus O+ Ik kijk er naar uit!

Owh mijn schoonvader heeft de hele 1ste verdieping in zijn hoofd al verbouwd. Want de kinderkamer die kan in de huidige situatie niet.. Vind hij :') :D
pi_85070001
Wauw, lees ik hier even een tijdje niet, is Tally zwanger :D *O* ^O^ ! Top, geweldig voor jullie, gefeliciteerd!
pi_85074159
O+ 30 augustus... ik ben heel benieuwd naar jullie boontje... O+
pi_85074188
*O* *O* *O* w/ JAAAAAA!!!TALLY!!! WAT GEWELDIG!!!w/ *O* *O* *O*

Zat gewoon met tranen in mijn ogen... ik hoopte al zo dat het bloeden en de krampen gestopt waren... en dat was dus ook zo... Oh, wat ^O^ w/ GE-WEL-DIG w/ ^O^ na zo'n lange tijd! En wat een mooie en lieve reacties van je familie. Ik kan me zo voorstellen hoe dat gegaan is...

quote:
:* dat moet een fijne, bijzondere herinnering voor je zijn... :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_85074452
wat fijn tally.
echt heerlijk om het zo je ouders en oma te vertellen.
kan je man het al een beetje meer geloven?
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_85075243
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:11 schreef Jose81 het volgende:
*O* *O* *O* w/ JAAAAAA!!!TALLY!!! WAT GEWELDIG!!!w/ *O* *O* *O*

Zat gewoon met tranen in mijn ogen... ik hoopte al zo dat het bloeden en de krampen gestopt waren... en dat was dus ook zo... Oh, wat ^O^ w/ GE-WEL-DIG w/ ^O^ na zo'n lange tijd! En wat een mooie en lieve reacties van je familie. Ik kan me zo voorstellen hoe dat gegaan is...
[..]

:* dat moet een fijne, bijzondere herinnering voor je zijn... :*
:Y daar heb ik echt warme gevoelens bij, en iedere keer als ik eraan denk, dan voel ik de tranen achter m'n ogen... niet van het verdriet, maar van het gevoel dat ik had toen we het hun gingen vertellen... O+
pi_85077955
dat had ik toen ik voor het eerst de test had gedaan.
in mijn nachtdienst stond ik daar achter de balie van het tankstation met een positieve test in mijn klauwtjes.
eh eh. (zwanger dwars door het spiraaltje heen dus niet gepland)
na de shiftwissel met 160 naar mijn vriend zijn werk gereden om hem nog te zien voor hij weg ging met de werkbus.
vogeltjes floten om kwart voor 7 sòchtends en de glimlach en diep gelukkige blik van mijn vriend toen ik het vertelde deed het zonnetje ook meteen schijnen.

helaas heb ik het niet mogen behouden maar de reaktie van mijn vriend sterkte mij toen echt in het besef dat we echt beide kinderen wilde.
pi_85089032
Tally :* :* :* :* :*

Wat ontzettend fijn voor jullie O+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_85089238
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:20 schreef Litpho het volgende:
Tally :* :* :* :* :*

Wat ontzettend fijn voor jullie O+.
Dank je wel lieverd :*
pi_85096568
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:29 schreef mijsje het volgende:
:Y daar heb ik echt warme gevoelens bij, en iedere keer als ik eraan denk, dan voel ik de tranen achter m'n ogen... niet van het verdriet, maar van het gevoel dat ik had toen we het hun gingen vertellen... O+
dat kan ik me helemaal voorstellen... en als je straks gewoon weer zwanger bent, zul je gewoon wéten hoe je moeder gereageerd zou hebben... :Y :*
pi_85106217
Oh mijsje, nu wil ik je alweer knuffelen! :*

Tally, wat een leuke reacties! Ben je al een ietsiepietsie aan het idee gewend? Nog 20 dagen en dan zie je die twee ;) krummeltjes voor het eerst op een schermpje knipperen O+.

Wij moeten nog 6 nachtjes slapen voor diezelfde eerste echo. Mijn hemel wat spannend! In de zwangerschap waar het misging begon volgens mij in deze week het bloedverlies. Maakt het wel dat ik wat nerveuzer ben. Maar het komt vast goed (als ik het maar vaak genoeg blijf herhalen moet het goedkomen toch? ;)).
pi_85107415
:* jullie zijn te lief gewoon! O+ ja, zo herinner ik haar reactie dan inderdaad :D ze was er zooo ontzettend blij mee... ik vind het zo jammer dat ze nu gewoon nooit zal weten dat ze oma wordt als het zover is... en ook dat ze dit alles waar we doorheen moeten gaat missen, dat had ik graag samen met haar gedaan...

O+ Tm, ook al bijna voor je eerste echo... ook jij zal bijna je boontje voor het eerst zien... O+
pi_85117662
Ik heb het gevoel dat Tally twins gaat krijgen :? Geen idee waarom...

En toch vind ik deze topicreeks een van de mooiste en warmste van Fok! :Y Er wordt zo ontzettend veel met elkaar gedeeld en de vreugde voor elkaar is zo oprecht, zo puur. En dat terwijl het toch ook heel schrijnend en zwaar is en blijft.

Mijsje, Pze en WS ik hoop dat jullie ook heel snel zwanger zullen zijn. En dat er dan maar nooit meer iemand in deze reeks hoeft te posten...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#geen
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:22:31 #21
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_85118584
TALY! *O*. *O*. *O*. Goed gedaan ouwe!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_85119899
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:59 schreef DuchessX het volgende:

En toch vind ik deze topicreeks een van de mooiste en warmste van Fok! :Y Er wordt zo ontzettend veel met elkaar gedeeld en de vreugde voor elkaar is zo oprecht, zo puur. En dat terwijl het toch ook heel schrijnend en zwaar is en blijft.

Mijsje, Pze en WS ik hoop dat jullie ook heel snel zwanger zullen zijn. En dat er dan maar nooit meer iemand in deze reeks hoeft te posten...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ dank je lieverd! :*
ik hoop het ook... manlief zei vanavond: "ik moet volgende maand maar veel koffiemelk kopen... het schijnt dat er zwangere vrouwen zijn die dat puur lekker vinden..." (ik eerst: :r pure koffiemelk... en daarna: :? volgende maand? en daarna: O+ )
pi_85120795
*O* Tally, gefeliciteerd!! *O*

Net te horen gekregen dat het bij mijn zusje niet lukt met zwanger worden. Ze is al meer dan een jaar bezig. Loopt nu bij de gyn en ze blijkt geen eisprong te hebben. Ze wordt wel ongesteld. Ze gaat binnenkort starten met Clomid.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85123243
@mijsje wat een originele en lieve reaktie hahaha!
pure koffiemelk brrrr
maar ja ik zou het met liters zuipen als ik ooit zwanger zou mogen zijn.
al is het maar voor de bevestiging.

@ duchessx dat vind ik ook. helaas het zelfde schuitje maar er zijn er al een paar in het diepe gesprongen.
tijd voor mijn opfriscursus zwemdiploma.

@ vicky wat vervelend voor je zuske. hoop dat de clomid zijn werk gaat doen.
pi_85127544
Vicky, hopelijk doet de clomid zijn werk bij je zusje.
pi_85127624
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:56 schreef twentemeisje het volgende:
Tally, wat een leuke reacties! Ben je al een ietsiepietsie aan het idee gewend? Nog 20 dagen en dan zie je die twee ;) krummeltjes voor het eerst op een schermpje knipperen O+.
Nee ik ben er nog niet aan gewend.. Over 19 dagen zal het misschien gaan inwerken.. Als je echt iets ziet :) Ik loop nog elke keer langs die positieve testen.. En denk. Ja het is echt! *O*
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:59 schreef DuchessX het volgende:
Gek he. Dat idee heb ik dus ook :') En zoals je hier boven ziet heeft Twentemeisje dat ook :')
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:22 schreef k_i_m het volgende:
TALY! *O*. *O*. *O*. Goed gedaan ouwe!
Dank je O+
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 00:11 schreef Vicky het volgende:
*O* Tally, gefeliciteerd!! *O*

Net te horen gekregen dat het bij mijn zusje niet lukt met zwanger worden. Ze is al meer dan een jaar bezig. Loopt nu bij de gyn en ze blijkt geen eisprong te hebben. Ze wordt wel ongesteld. Ze gaat binnenkort starten met Clomid.
Dank je O+
Vreemd he. Geen eisprong krijgen en toch ongesteld worden. Ik werd helemaal niet ongesteld. Maar heb in de periode met clomid wel mijn ongesteldheid gehad en toch ook vaak geen eisprong.

Ik heb me meteen opgegeven voor Moeder voor Moeders :@
pi_85127629
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:52 schreef mijsje het volgende:

[..]

O+ dank je lieverd! :*
ik hoop het ook... manlief zei vanavond: "ik moet volgende maand maar veel koffiemelk kopen... het schijnt dat er zwangere vrouwen zijn die dat puur lekker vinden..." (ik eerst: :r pure koffiemelk... en daarna: :? volgende maand? en daarna: O+ )
Hallo! Die trein is naar je onderweg hoor! Die stopt nu in Den Helder! En dan gaan we volgende maand samen naar het andere topic!
pi_85127708
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 07:54 schreef Tally het volgende:

Vreemd he. Geen eisprong krijgen en toch ongesteld worden. Ik werd helemaal niet ongesteld. Maar heb in de periode met clomid wel mijn ongesteldheid gehad en toch ook vaak geen eisprong.

Dat is toch niet vreemd op zich? Bij je menstruatie komt meer 'af' dan alleen een niet bevrucht eitje?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_85127787
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 08:08 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dat is toch niet vreemd op zich? Bij je menstruatie komt meer 'af' dan alleen een niet bevrucht eitje?
Mja ik vond/vind het wel een beetje vreemd :') Maar misschien meer omdat ik niet helemaal weet wat er mee gaat met een ongesteldheid :')
pi_85127824
Sowieso heb je niet elke cyclus een eisprong volgens de geleerden.... Maar goed :)

SPOILER
  woensdag 11 augustus 2010 @ 08:59:11 #31
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85128296
Tally mijn zwangerschapstestje ligt nog steeds bovenop mijn wekker zodat ik 'm elke ochtend kan zien. De laatste 3 weken gaat het wel maar ik heb heel lang niet kunnen geloven dat ik toch écht zwanger ben, alle echo's ten spijt.

Vicky wat ongelooflijk knudde voor je zusje :{ Je weet me te vinden he? :*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_85128300
Tally, om een of andere reden zou het mij ook niks verbazen als er 2 beebjes in je buik wonen... :*

Mijsje, dat er maar gauw een hoop koffiemelk gedronken mag gaan worden daar ;) :*

Vicky, vervelend voor je zusje.
Fake it till you make it...
pi_85137514
Nou de moeders voor moeders mevrouw is net geweest! Vanaf maandag ga ik mee doen :)
Vanaf 5 weken mag pas. En als het testje negatief zou zijn zou ze volgende week terugkomen.
Maar hij was weer zo positief dat de inschrijving een feit is! O+
Ze vroeg me waarom wil je mee doen, mijn antwoord: Ik wil iets terug doen, heb zelf pregnyl gebruikt.
Dus een lang verhaal bleef me bespaard :D
pi_85137720
Goedzo Tally!!

Ik heb hetzelfde gezegd, en ze vond het mooi dat ik het nu terug wilde doen (al moet je wel een zwembad volplassen voor 1 shot pregnyl).

Mooi hè, weer een positieve test O+
pi_85138456
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:34 schreef McLaura het volgende:
Goedzo Tally!!

Ik heb hetzelfde gezegd, en ze vond het mooi dat ik het nu terug wilde doen (al moet je wel een zwembad volplassen voor 1 shot pregnyl).

Mooi hè, weer een positieve test O+
Ik heb er nu 4! :D Manlief mailde me: Kan je niet even langs het ziekenhuis voor een test. Voor de zekerheid?
Ik gebeld met de huisarts maar die is nog op vakantie. Ik gebeld met het ziekenhuis. Uitgelegd. Zegt ze: Ja maar mevrouw wij doen ook alleen een urine test hoor. Ze moest lachen om mijn man. Ik mijn man gemaild met het verhaal. Toen ik thuis kwam meteen de laatste test gedaan die ik nog had liggen. En uitkomst gemaild: Dikke vette positieve test. Kreeg ik terug: Nou dan is het goed! En nu na deze test heb ik hem weer gemaild: Ik heb weer een positieve test voor je hoor! :D
pi_85138634
:D Tally! Hier ging het niet anders hoor, ik geloof dat ik inmiddels al een stuk of 6 7 ( :@ ) testen heb gedaan. Eentje voor de zekerheid, oke, nog eentje voor de zekerheid en nog een. En eentje om te zien of het HCG gestegen is (ja hoor, het lijntje was er sneller dan de controlelijn), etcetera :D.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:35:04 #37
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85140257
Tally, wat een geweldig nieuws zeg *O* *O* lees het net pas ivm vakantie Van harte gefeliciteerd ^O^

Vicky, wat balen voor je zusje... ik hoop dat de Clomid bij haar aanslaat en ze er niet zoveel last van zal krijgen als ik...
Make love, not war ☮
pi_85141190
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:51 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb er nu 4! :D Manlief mailde me: Kan je niet even langs het ziekenhuis voor een test. Voor de zekerheid?
Ik gebeld met de huisarts maar die is nog op vakantie. Ik gebeld met het ziekenhuis. Uitgelegd. Zegt ze: Ja maar mevrouw wij doen ook alleen een urine test hoor. Ze moest lachen om mijn man. Ik mijn man gemaild met het verhaal. Toen ik thuis kwam meteen de laatste test gedaan die ik nog had liggen. En uitkomst gemaild: Dikke vette positieve test. Kreeg ik terug: Nou dan is het goed! En nu na deze test heb ik hem weer gemaild: Ik heb weer een positieve test voor je hoor! :D
Gefeliciteerd! Superblije Faith voor Tally! w/

En back 2 lurking again!

En andere dames, het gaat jullie ook lukken! *O*
pi_85142188
Vicky -O- dat is naar om te horen over je zusje, en ook naar voor je zusje om mee te moeten maken... ik vind het altijd zo jammer dat je dan een jaar eigenlijk hebt verloren doordat je eerst een jaar zelf moet proberen (ik snap het wel hoor, maar vind het gewoon jammer van de verloren tijd...) het duurt allemaal toch alweer zo lang... ik hoop dat de clomid goed aanslaat en dat ze nu binnen notime zwanger is... :*

:D Tally, ik kan het me wel voorstellen, die extra zekerheid willen hebben... :) bij ons doen ze sowieso vanuit het AMC (maar wel gewoon in het Gemini volgens mij) een bloedtest, dat is standaard. maar ik geloof dat ik ook minimaal 7 of 8 positieve tests wil zien (inclusief die van MvoorM) voor ik het echt zou gaan geloven... :D
pi_85149462
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:29 schreef Tally het volgende:

Ze vroeg me waarom wil je mee doen, mijn antwoord: Ik wil iets terug doen, heb zelf pregnyl gebruikt.
Dus een lang verhaal bleef me bespaard :D
Dit was precies de reactie die ik ook heb gegeven aan de MvM-mevrouw die toen bij ons kwam :D
Voor mij zou het als een soort 'verraad' voelen het niet te doen. Zo van wel zelf gebruik maken van maar niks terugdoen.
#geen
pi_85149636
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:06 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Dit was precies de reactie die ik ook heb gegeven aan de MvM-mevrouw die toen bij ons kwam :D
Voor mij zou het als een soort 'verraad' voelen het niet te doen. Zo van wel zelf gebruik maken van maar niks terugdoen.
Dat was ook precies wat ik de mevrouw vertelde. Ze hadden trouwens wel 'n hele hoop pies nodig voor één zo'n spuit. Hoeveel weet ik niet precies meer, maar iig veeel, dus hoe meer pies hoe beter! ^O^
na 10 weken was ik het trouwens wel spuugzat om in die potjes te piesen... :X

Vicky, wat naar. Sterkte voor jou en je zus. Ik hoop dat de hormonen werken! :*
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:11:53 #42
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_85151721
Tally van harte!!!!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_85155498
Wat een goed nieuws, Tally! *O* Van harte! *O*
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_85158140
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 00:11 schreef Vicky het volgende:
Heel herkenbaar... hopelijk is Clomid hèt wondermiddel voor je zusje... ^O^ :*

Ja, hier ook MvM gebeld toen ik net wist dat ik zwanger was en ook gezegd dat ikzelf ook Pregnyl heb gebruikt en graag iets terug wilde doen... Het piesen in die potten ben je idd op een gegeven moment wel echt zat, maar he... da's bijzaak! :Y
pi_85180697
-O- Ik ben vandaag weer voor de dag-10-echo geweest... ik hoopte dat er in ieder geval meer dan 11 follikels te zien zouden zijn, omdat er 11 in de vorige ronde waren, en die ronde is afgeblazen omdat er uiteindelijk te weinig overbleven... helaas... er waren nu met de dubbele hoeveelheid gonal-f (300IE ipv 150IE...) maar 7 follikels te zien, 5 van ongeveer 1,1 en 1,2 rechts en 2 van ongeveer 0,9 links... komende zondag hebben we weer een echo om te zien hoe het er dan uitziet maar ik ben niet echt hoopvol...
pi_85180836
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:19 schreef mijsje het volgende:
-O- Ik ben vandaag weer voor de dag-10-echo geweest... ik hoopte dat er in ieder geval meer dan 11 follikels te zien zouden zijn, omdat er 11 in de vorige ronde waren, en die ronde is afgeblazen omdat er uiteindelijk te weinig overbleven... helaas... er waren nu met de dubbele hoeveelheid gonal-f (300IE ipv 150IE...) maar 7 follikels te zien, 5 van ongeveer 1,1 en 1,2 rechts en 2 van ongeveer 0,9 links... komende zondag hebben we weer een echo om te zien hoe het er dan uitziet maar ik ben niet echt hoopvol...
-O- :*
pi_85180925
quote:
-O- :{ potverdorie mijsje, het zit ook niet mee. Hopelijk ziet het er zondag beter uit, maar kan me voorstellen dat je dit nu als een domper ervaart. Ik ga er nog even een schepje bovenop gooien wat het duimen betreft. Bij Tally heeft het immers ook geholpen! :* :* :*
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:48:07 #48
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_85181816
:* mijsje toch, snap best dat je het een domper vind. Potverdorie het word nu wel gewoon tijd *heel hard gaat duimen dat het deze ronde wel gaat lukken voor mijsje* :*
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:53:33 #49
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85182042
Pff Mijsje dat is een tegenvaller zeg. Ik hoop voor je dat ze zondag goed gegroeid zijn. :* Ik duim met TM mee... ^O^
Make love, not war ☮
pi_85182298
Mijsje; potverdorie! Dit schiet toch echt niet op! Wat ontzettend balen zeg! Ik ga heel hard voor je duimen dat er zondag meer follikels te zien zijn!
pi_85183523
Oh, Mijsje... sh*t... -O- :*
pi_85184784
Mijsje :* ik duim voor zondag!
Fake it till you make it...
pi_85186284
Mijsje -O-. Misschien een stomme vraag en als je er geen antwoord op wil geven doe je het lekker niet ;), maar is het door de artsen nu te verklaren waarom er nu niet meer eitjes groeien dan vorige keer?

Ik duim ook met iedereen mee voor zondag! :Y
pi_85186825
de arts zei er nog niks over. ik denk dat hij eerst even wil kijken hoe het loopt deze ronde voor hij iets zegt dat misschien wel misschien niet klopt ofzo...
ik ben nu heel zenuwachtig voor zondag... ;( bah, ik heb echt een rotdag... zit steeds heel snel met tranen achter m'n ogen...
  donderdag 12 augustus 2010 @ 15:01:28 #55
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85187895
Mijsje dikke kus van deze kant! Ik blijf duimen voor je :* Hou moed!!
Ylana
pi_85188461
Mijsje. :*
Ik ga duimen dat alle zeven follikels prima bruikbaar zijn. :*
pi_85190001
Och Mijsje... inderdaad geef het niet op. :* Meer dan je sterkte wensen kan ik helaas niet doen. :{
pi_85190100
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:36 schreef mijsje het volgende:
de arts zei er nog niks over. ik denk dat hij eerst even wil kijken hoe het loopt deze ronde voor hij iets zegt dat misschien wel misschien niet klopt ofzo...
ik ben nu heel zenuwachtig voor zondag... ;( bah, ik heb echt een rotdag... zit steeds heel snel met tranen achter m'n ogen...
Doe maar lekker janken. Dat is heel niet erg mop! Het is gewoon een dikke teleurstelling.
Maar natuurlijk zijn deze 7 follikels bruikbaar zondag! Komt goed schatje :*
pi_85191404
Shit mijsje.......

Lekker even huilen hoor.... huilen is opruimen.....
pi_85192467
:* jullie zijn lief! O+
pi_85193321
Jij ook! :)
pi_85193327
En denk maar zo, je hebt uiteindelijk maar 1 goed eitje nodig lieve mijsje!
pi_85199271
mijsje een dikke knuffel van mijn kant.
ik zal voor je duimen voor je.
pi_85203207
Jeetje Mijsje wat naar..... maar blijf hoop houden hoor. En soms als je het niet verwacht.... oO< Ik ga in ieder geval heel heel hard voor je duimen! En ik geef je een hele dikke knuffel! :* :* :*

Poezebeest jij hebt toch al heel gauw je afspraak? Dan weet je eindelijk waar jullie aan toe zijn en kunnen jullie verder...Oeh wat spannend!!!!!

Kolonia wanneer is jouw afspraak nou ook alweer?

Droomvrouwtje is door naar het streepjestopic zag ik. Wat ontzettend fijn dat alles goed is!

PZE waar zit jij nu in je cyclus? Komt je NOD eraan of is de volgende IUI alweer begonnen?

Sorry meiden ik heb het de laatste tijd niet zo bijgehouden dus ik ga nog even verder met bijlezen. :@

Voor jullie allemaal een dikke zoen! :*

Hier is volgende week woensdag de eerste echo voor de IUI. Spannend... Al heb ik aan de ene kant hoop omdat er nu eindelijk iets gaat gebeuren, en aan de andere kant heb ik bij jullie, PZE en Mijsje, gezien dat er nog niet veel succes is geboekt met IUI dus probeer ik er niet teveel van verwachten...
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_85203924
Mijsje, wat een domper. Hopelijk valt het mee zondag. :*

Isla, wij gaan dan gelijk op. Ik ga ook woensdag weer voor de eerste echo. Het kan best de juiste oplossing zijn voor jullie hoor, misschien voor ons zelfs ook wel, wij moeten er ook nog drie.
pi_85204326
Nou hopelijk wordt dit hem dan voor jullie.... Het wordt nu echt tijd voor je erwtje hoor prinses. Ik ga heel hard voor ons duimen. (voor iedereen hier trouwens hoor) ^O^ ^O^ ^O^

Weet jij eigenlijk of er in het weekend ook inseminaties worden gedaan? Volgens mij valt mijn eisprong in dat weekend erna.. Of verschilt dat per ziekenhuis?
pi_85204521
Bij mijn zkh wel op zaterdag, niet op zondag.
pi_85204775
Ok nou dan moet ik het maar afwachten...
pi_85205104
Wat een tegenvaller mijsje -O-
Maar ik heb vreemdere dingen voorbij zien komen in dit topic, dus wie weet zijn er zondag wel meer follikels te zien :*

Isla, door andere behaalde resultaten bieden geen garantie voor jou ;)
Succes de komende spannende periode :*
pi_85205739
:* het gaat gelukkig al wel weer... :) dank jullie! CP ik hoop het, ik ben echt zenuwachtig voor die echo... de vorige keer was het aantal bruikbare follikels zo ongeveer gehalveerd, daar ben ik nu weer bang voor...

Isla, ook al toe aan de IUI... :* dat is minder, maar wel fijn dat er actie genomen wordt... en bij ons... wij waren bestempeld met: onbegrepen onvruchtbaarheid. als je dat hebt, is er over het algemeen niet een grotere kans om zwanger te worden met IUI, maar de verzekering eist dat van je. (in ieder geval mijn verzekering van mij...) als er aantoonbaar iets is, dan is er meestal wel een grotere kans op zwangerschap bij IUI... :) ik heb dus alle hoop voor jullie, zowel bij jullie Isla, als bij PZE! :* maar goed, alweer allebei toe aan de eerste echo! ^O^

ow ja, inseminaties, bij ons ziekenhuis wordt dat ook nooit op zondagen gedaan, omdat je voor IUI het lab nodig hebt om bepaalde stoffen uit het zaad te halen. op zondagen is er nooit iemand in het lab bij ons, dus op zondag geen inseminatie. op zaterdagen zijn er wel inseminaties, maar liever niet als het niet hoeft. (je kan er niet altijd wat over zeggen... ligt aan je cyclus...)

[ Bericht 12% gewijzigd door mijsje op 12-08-2010 22:05:17 ]
pi_85208394
Mijsje ik heb juist het tegenovergesteld idee.... Ben al veel vrouwen tegen gekomen met onverklaarbare onvruchtbaarheid die met IUI al de eerste keer zwanger raakten... En als de oorzaak bij de man ligt er meer succes wordt geboekt met IVF (met ICSI).... Nouja laten wij dan de uitzondering op de regel zijn... Dat het bij jou de eerste IVFpoging lukt (en dan wel een tweeling he, daar reken ik op!) en bij mij de eerste IUI. En bij PZE nu ook deze ronde: We moeten gewoon lekker allemaal tegelijk zwanger raken! Goed plan!

Maak me wel een beetje druk om de zaadjes van mijn vent, de poging valt of staat met wat hij ehm..produceert! Laatste zaad test 80miljoen zaadjes maar 15% beweeglijkheid, wat neer komt op 12miljoen bruikbare zaadjes. Minimum voor IUI is 10miljoen. Maar dit was wel de beste test tot nu toe en zelfs dat hangt van heel veel factoren af; niet te gestressed, uitgerust, gezond geleefd afgelopen tijd blablabla.. Dus ik hoop dat hij nu hetzelfde (of meer) produceert! En hij is er ook wel nerveus onder...

CP jij ook bedankt voor de bemoedigende woorden!
pi_85210111
:* stom he, dat het idee dat je hebt omdat je rondkijkt, helemaal niet blijkt te kloppen met wat er aan cijfers ligt... heel vreemd vind ik dat altijd... ik hoop in ieder geval dat je mannetje genoeg beweeglijkheid in zijn zaadjes heeft, en dat de poging door mag gaan en inderdaad, dat we gewoon allemaal zwanger worden... :*
pi_85212052
quote:
Ach lieve schat toch :'(
Wat een domper zeg }:|
Maar wie weet dat er toch nog wel dingen gaan gebeuren omdat je meer hormonen spuit. Daar ga ik voor duimen in ieder geval. :*
#geen
pi_85219375
:* dank je Duch... ik ben nu een beetje in de: 'we zien het wel wat het gaat worden'stand... beetje afstandelijk ervan, alsof het nu helemaal niet over mij gaat... (behalve die prikken dan... die decapeptylprikken zijn echt vervelend... :{ )
pi_85222859
Het is moeilijk om de moed erin te houden he mijsje?
Ik ga echt retehard voor je duimen :*
pi_85224795
Mijsje wat ben je toch een lieve schat. Altijd lieve bemoedigende woorden voor anderen terwijl jij nou zo hard aan de beurt bent nu! Ik ben al begonnen met duimen en nog niet opgehouden!
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
:*
pi_85225495
Mijsje toch, niet onverschillig worden hoor. Ik ken de zelfbeschermstand inmiddels, maar positief denken is toch echt wel belangrijk. :*
pi_85225675
oh Mijsje, wat enorm balen zeg... -O-

Hopelijk ziet het er zondag beter uit en zit er genoeg bruikbaars bij, want jullie verdienen ook een kindje! O+
pi_85237873
Weet je mijsje ik had zo nog een paar maanden willen wachten als ik daarmee zeker zou weten dat jij eerst aan de beurt zou zijn. Klinkt misschien heel overdreven (en je hebt er niets aan), maar ik meen het en ik gun het je zo oprecht en van ganze harte! Je leeft altijd zo met iedereen, je bent gewoon eens een keer zelf aan de beurt! :*

Natuurlijk geldt dat voor alle meiden hier, maar jij krijgt van mij nu even een heel klein streepje voor ;).
pi_85244205
En PZE ook! Die dames mogen nee MOETEN nu als eerste zwanger raken! :*
(en veroorzaken ze zo een streepjesregenhoosbui)
pi_85245438
Helemaal eens Isla!!! Maar sla jezelf dan ook ff niet over zeg ;).
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:46:14 #82
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_85246476
Mijsje jij kweekt gewoon super eieren :Y
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:49:14 #83
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_85246628
Even snel en dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft *knuffels uitdeelt* :*
pi_85247127
tranen over m'n wangen... :* dank jullie voor zoveel lieve woorden!
pi_85247702
Dank je Isla, jij bent ook wel aan de beurt zo onderhand. :*
pi_85247963
Wij gaan saampjes door naar Z&G deze maand, in ieder geval met z'n drietjes en wie er nog meer mee wil!

(ikhoophetzo ikhoophetzo!)
pi_85248085
geheel terecht mijsje
je zet je zo makkelijk opzij als je daarmee een ander kan steunen/helpen.
dat is zeer moedig en bewonderingswaardig.
nu is het echt een keer jouw beurt!
pi_85249557
Moeilijk om steeds positief te blijven, he, mijsje? Zeker met van die tegenvallende berichten. :* Toch kan het deze keer heel anders lopen en dat deze eitjes juist allemaal mooi doorgroeien en goed 'geoogst' kunnen worden. Ze liggen in ieder geval mooi dicht bij elkaar in grootte. Dat is in ieder geval positief. Ik ga heel hard duimen voor een mooie uitslag zondag! *O*

En eigenlijk vind ik dat iedereen gewoon aan de beurt is hier. We verlangen allemaal naar een zwangerschap en kindje tenslotte. De een verdient dat niet meer of minder dan de ander. Ik gun het iedereen, inclusief mezelf. ;)
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_85249720
Ik denk ook niet dat iemand dat bedoelde Ahava. We willen hier gewoon allemaal weg asap. :)
pi_85252844
Klopt pze, uiteraard gun ik het jou net zo hard als iedereen hier Ahava :*. Wil alleen mijsje even een hart onder de riem steken omdat zij het nu even heel lastig heeft. We verdienen het allemaal om zo snel mogelijk onze grootste wens in vervulling te zien gaan O+.

Een kus voor u allen!
pi_85258817
inderdaad een hele dikke kus voor allen! :*
ik gun het iedereen hier ook zo ontzettend! (maar bij het wachten op het tweede streepjes topic ook!) en ik ben ook heel blij dat iedereen hier elkaar zo opvijzelt als het even niet gaat of tegenvalt... dit is ook het warme gevoel van Fok en ik ben heel blij dat ik hier ook deel van uit mag maken!

ik heb ondertussen weer wat hoop teruggevonden, het lag onder de stoel... :') ik hoop dat je gelijk hebt Ahava, dat de eitjes inderdaad samen goed doorgroeien...
pi_85292656
Mijsje, ik duim nog even mee voor morgen. :*

Vanavond hoorde ik mensen praten over de bezuinigingen van de volgende regering. Ze hadden het over de zorg en dat op zaken als 'plastische chirurgie en IVF' best bezuinigd kon worden. Toen schrok ik wel even, wat als ze idd gaan bezuinigen op dat soort dingen? Mensen die er niet mee te maken krijgen roepen al snel dat als je geen kinderen kunt krijgen je de behandelingen maar zelf moet betalen, maar dat is in de praktijk natuurlijk veel te duur... Ik voel nu wel even druk, zo van laten we gauw die iui en IVF erdoor jassen voor het uit het pakket gaat. Suf natuurlijk, maar het zet me wel aan het denken.
pi_85301227
Mijsje, heel veel succes vandaag! Go get 'em! ^O^ ^O^ ^O^

PZE ik schrik daar ook van. Ik heb het gegoogled maar kan het niet vinden. Weet jij een nieuws-linkje?
pi_85301258
Succes mijsje!! Ik duim voor je! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85301309
Mijsje, heel veel succes vandaag!! Mijn duimen draaien ook!
  zondag 15 augustus 2010 @ 10:17:55 #96
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85301314
Mijsje zet 'm op. Mmijn duimen draaien overuren hier :*
Ylana
pi_85301480
Isla, het was nog geen nieuws. Gelukkig was het nog gewoon een gesprekje op een verjaardag, maar ik zou me kunnen indenken dat de volgende regering het daar best mee eens is.
  zondag 15 augustus 2010 @ 10:37:23 #98
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_85301528
Same here! Hopelijk kom je met heel goed nieuws uit het ziekenhuis terug! :*
  zondag 15 augustus 2010 @ 10:41:28 #99
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_85301600
Succes Mijsje vandaag!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo