abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85349892
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Niet? Ik wilde daarom een hele harem katten kopen
Die palen zijn hartstikke ooi in huis :') :')
het was maar een voorbeeldje he :P :')
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:54:16 #127
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85354748
Ik heb een hond genomen omdat die honden speeltjes zo leuk zijn!

Kan er uren mee spelen!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_85359891
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:54 schreef ook_gek het volgende:
Ik heb een hond genomen omdat die honden speeltjes zo leuk zijn!

Kan er uren mee spelen!
ja of een vogel omdat vogelkooien zo een knusse uitstraling hebben O+
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:13:40 #129
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85365777
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:10 schreef Markster het volgende:

[..]

ja of een vogel omdat vogelkooien zo een knusse uitstraling hebben O+
heb niks met kooien ;)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_85366914
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Niet? Ik wilde daarom een hele harem katten kopen
Die palen zijn hartstikke ooi in huis :') :')
:')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_85377680
:'). Dacht even dat jullie allemaal ruzie hadden.

Tropisch Aquarium #36 Met schelpjes
pi_85380903
Hahaha :') :D
Dat zou wat zijn ja
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85382551
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 01:14 schreef Stali het volgende:
:'). Dacht even dat jullie allemaal ruzie hadden.

Tropisch Aquarium #36 Met schelpjes
_O- :')
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:31:20 #134
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85383834
Gisteren eens de alg van me garnalenbak gepoetst.
En jezus wat is het water kraak en kraak helder!

Zit ook vol met kleine garnalen.

Me grote bak is zo goed als garnaalloos. Waar die dan gebleven zijn? Daar zaten er echt veel heel veel in!
  Moderator dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:25:32 #135
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85403363
Mwah, ik vind het vissenbestand niet erg veel, op internet zie ik genoeg bakken met een vergelijkbare maat die meer dieren huisvesten dan die bij mij.

Ik moet trouwens toegeven dat ik de maten van mijn aquarium niet goed had :@

Lengte : 60 cm
Hoogte : 40 cm
Diepte : 40 cm

Is het vissenbestand dan nog veelste groot ? O-)
pi_85452248
ik heb kardinaaltetra's en platy's in een aquarium met een PH van 7.5 en temperatuur van rond de 25 graden.

Iemand enig idee of de PH goed is voor beide soorten vissen?
pi_85452580
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:41 schreef dutchgal het volgende:
ik heb kardinaaltetra's en platy's in een aquarium met een PH van 7.5 en temperatuur van rond de 25 graden.

Iemand enig idee of de PH goed is voor beide soorten vissen?
Kardinaaltetra:
Zuurgraad: pH 6,0 - 7,0
Hardheid: GH 5,0 - 8,0

Platy:
Zuurgraad: pH 7,5 - 8,0
Hardheid: GH -

Ofwel: Nee.
pi_85453252
helloo.
wij hebben sindskort ook een aquarium.. (heb al eerder topic dr over gehad) ik denk ik post het hier eventjes, gelijk tvp.. haha hoef ik niet een topic erover te beginnen, als jullie het niet erg vinden :@

wij hebben een 60 liter bak met licht (van jewel).
Nu zijn wij bij de hornbach geweest voor leuke plantjes, en die schrok een beetje van de uren licht die wij aan hebben staan. Van 8.00 tot 22.00. (zit een timer op)

op internet lees ik dat dat helemaal niet zo slecht is. Dus nu mijn vraag,,

Hoeveel uur is het best voor ons aquarium?

Owja...foto's volgen binnenkort O+
~ Bonito La Risa ~
pi_85453575
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:07 schreef Mixende_match het volgende:
helloo.
wij hebben sindskort ook een aquarium.. (heb al eerder topic dr over gehad) ik denk ik post het hier eventjes, gelijk tvp.. haha hoef ik niet een topic erover te beginnen, als jullie het niet erg vinden :@

wij hebben een 60 liter bak met licht (van jewel).
Nu zijn wij bij de hornbach geweest voor leuke plantjes, en die schrok een beetje van de uren licht die wij aan hebben staan. Van 8.00 tot 22.00. (zit een timer op)

op internet lees ik dat dat helemaal niet zo slecht is. Dus nu mijn vraag,,

Hoeveel uur is het best voor ons aquarium?

Owja...foto's volgen binnenkort O+

Mijn kleine bak (60L) staat 10 uur aan. Zet ik hem langer aan, krijg ik last van alg.
De grote bak staat 12 uur aan.

Ik vind 14 uur ook aan de lange kant.
pi_85453696
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:15 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Mijn kleine bak (60L) staat 10 uur aan. Zet ik hem langer aan, krijg ik last van alg.
De grote bak staat 12 uur aan.

Ik vind 14 uur ook aan de lange kant.
thx. Ja wij hadden ook erg last van alg, vandaar dat we eventjes langs de hornbach gingen. Nou we hebben nu eventjes de timer van 11.00-21.00 gezet :)

Is het erg als de visjes in het donker eten krijgen (wij gaan om 9uur werken). of kan ik ze dan beter 's avonds eten geven?

alvast bedankt!
~ Bonito La Risa ~
pi_85453794
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:18 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

thx. Ja wij hadden ook erg last van alg, vandaar dat we eventjes langs de hornbach gingen. Nou we hebben nu eventjes de timer van 11.00-21.00 gezet :)

Is het erg als de visjes in het donker eten krijgen (wij gaan om 9uur werken). of kan ik ze dan beter 's avonds eten geven?

alvast bedankt!
Ik geef eens in de 2 dagen 's nachts voer. Alle visjes komen dan eten, dus denk niet dat dit erg is ;)
Maar 's avonds kan ook prima hoor, kun je er lekker van genieten. (Ik vind dat altijd wel leuk om te zien, hoe ze lekker knabbelen)
pi_85454610
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:50 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Kardinaaltetra:

Platy:

wat kan ik hier aan doen dan? ik heb namelijk wel verscheidene aquaria gezien waar deze twee soorten bij elkaar in zitten.
pi_85456724
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:18 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

alvast bedankt!
Hoe meer licht, hoe meer plantenvoeding, hoe harder de planten groeien dus zou het iets omlaag brengen. 10 uur is goed
pi_85456805
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:46 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Hoe meer licht, hoe meer plantenvoeding, hoe harder de planten groeien dus zou het iets omlaag brengen. 10 uur is goed
Ach mijn licht staat vrij onregelmatig aan tegenwoordig, vanwege het defect raken van mijn timer.
Niets te klagen, soms staat hij 3 dagen nonstop aan, en soms vergeet ik hem aan te doen.
Planten groeien prima, nergens alg.
Waar bij mij heel erg alg van komt groeien, is volle zonlicht.
pi_85457541
Die strikte lichtregels zijn wat mij betreft een grote klomp onzin.
Paar delen terug las ik ook dat het met rode planten finaal de mist in zou gaan zodra die geen licht zouden krijgen. Enfin, tweeenhalve week geen lamp aangehad en dat ding is magistraal gegroeid. Alle planten doen het prima.

Het zal voor iedereen anders zijn maar mijn ervaring is in ieder geval wel dat wanneer je de lamp te lang aanlaat je meer problemen zult treffen dan bij veel te weinig verlichting.
pi_85457602
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:50 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Kardinaaltetra:

Platy:

Uit ervaring kan ik vertellen dat hier +- 15 kardinaaltetra's 1 jaar op een pH van 8 en GH van 10 gewoon hebben geleefd. Geen dode gevallen, en inmiddels zijn ze allemaal overgehuisd naar de 600 bak (pH van 7)

Platy's kunnen het ook hebben (die zaten er ook in, en zijn ook overgegaan :P)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85457807
Platy's zijn toch wel heel aparte vissen he? Daar weet jij ook alles van trouwens.
Eerst nam hij hier het gedrag van de sluiers over, tot die naar buiten gingen en inmiddels zit hij al weer lang bij de twee maantjes (en acht neons) maar de platy gedraagt zich nu als een maanvis. :').
pi_85459227
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:49 schreef Markster het volgende:

[..]

Ach mijn licht staat vrij onregelmatig aan tegenwoordig, vanwege het defect raken van mijn timer.
Niets te klagen, soms staat hij 3 dagen nonstop aan, en soms vergeet ik hem aan te doen.
Planten groeien prima, nergens alg.
Waar bij mij heel erg alg van komt groeien, is volle zonlicht.
Probeer is vol zonlicht en genoeg plantenvoeding dus nitraat, fosfaat, ijzer en sporen en co2 wedden dat je dan geen alg krijgt. Het gaat om de verhoudingen
pi_85461662
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:17 schreef Stali het volgende:
Platy's zijn toch wel heel aparte vissen he? Daar weet jij ook alles van trouwens.
Eerst nam hij hier het gedrag van de sluiers over, tot die naar buiten gingen en inmiddels zit hij al weer lang bij de twee maantjes (en acht neons) maar de platy gedraagt zich nu als een maanvis. :').
Ik weet er alles van :D
Bij mij hebben ze een paar maanden bij clownbotia's gezeten, en die doen ze nu soms nog steeds na (terwijl die botia's dr al maanden niet meer zijn) :') :')

Echt heel raar, maar wel leuk. Nu gedragen ze zich hier meer zoals de congo/regenboog zalmen. Best rustig zeg maar :P
Prrrrttt
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 augustus 2010 @ 09:04:57 #150
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85462913
Toen ik mijn lampen 12 uur aan had staan, had ik veel last van alg. Heb dat teruggeschroefd naar 9 en totaal geen last meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')