het was maar een voorbeeldje hequote:Op maandag 16 augustus 2010 14:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Niet? Ik wilde daarom een hele harem katten kopen
Die palen zijn hartstikke ooi in huis![]()
ja of een vogel omdat vogelkooien zo een knusse uitstraling hebbenquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:54 schreef ook_gek het volgende:
Ik heb een hond genomen omdat die honden speeltjes zo leuk zijn!
Kan er uren mee spelen!
heb niks met kooienquote:Op maandag 16 augustus 2010 19:10 schreef Markster het volgende:
[..]
ja of een vogel omdat vogelkooien zo een knusse uitstraling hebben
quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Niet? Ik wilde daarom een hele harem katten kopen
Die palen zijn hartstikke ooi in huis![]()
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:14 schreef Stali het volgende:
. Dacht even dat jullie allemaal ruzie hadden.
Tropisch Aquarium #36 Met schelpjes
Kardinaaltetra:quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:41 schreef dutchgal het volgende:
ik heb kardinaaltetra's en platy's in een aquarium met een PH van 7.5 en temperatuur van rond de 25 graden.
Iemand enig idee of de PH goed is voor beide soorten vissen?
Mijn kleine bak (60L) staat 10 uur aan. Zet ik hem langer aan, krijg ik last van alg.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:07 schreef Mixende_match het volgende:
helloo.
wij hebben sindskort ook een aquarium.. (heb al eerder topic dr over gehad) ik denk ik post het hier eventjes, gelijk tvp.. haha hoef ik niet een topic erover te beginnen, als jullie het niet erg vinden![]()
wij hebben een 60 liter bak met licht (van jewel).
Nu zijn wij bij de hornbach geweest voor leuke plantjes, en die schrok een beetje van de uren licht die wij aan hebben staan. Van 8.00 tot 22.00. (zit een timer op)
op internet lees ik dat dat helemaal niet zo slecht is. Dus nu mijn vraag,,
Hoeveel uur is het best voor ons aquarium?
Owja...foto's volgen binnenkort![]()
thx. Ja wij hadden ook erg last van alg, vandaar dat we eventjes langs de hornbach gingen. Nou we hebben nu eventjes de timer van 11.00-21.00 gezetquote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:15 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Mijn kleine bak (60L) staat 10 uur aan. Zet ik hem langer aan, krijg ik last van alg.
De grote bak staat 12 uur aan.
Ik vind 14 uur ook aan de lange kant.
Ik geef eens in de 2 dagen 's nachts voer. Alle visjes komen dan eten, dus denk niet dat dit erg isquote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:18 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
thx. Ja wij hadden ook erg last van alg, vandaar dat we eventjes langs de hornbach gingen. Nou we hebben nu eventjes de timer van 11.00-21.00 gezet
Is het erg als de visjes in het donker eten krijgen (wij gaan om 9uur werken). of kan ik ze dan beter 's avonds eten geven?
alvast bedankt!
wat kan ik hier aan doen dan? ik heb namelijk wel verscheidene aquaria gezien waar deze twee soorten bij elkaar in zitten.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:50 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Kardinaaltetra:
Zuurgraad: pH 6,0 - 7,0
Hardheid: GH 5,0 - 8,0
Platy:
Zuurgraad: pH 7,5 - 8,0
Hardheid: GH -
Ofwel: Nee.
Hoe meer licht, hoe meer plantenvoeding, hoe harder de planten groeien dus zou het iets omlaag brengen. 10 uur is goedquote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:18 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
thx. Ja wij hadden ook erg last van alg, vandaar dat we eventjes langs de hornbach gingen. Nou we hebben nu eventjes de timer van 11.00-21.00 gezet
Is het erg als de visjes in het donker eten krijgen (wij gaan om 9uur werken). of kan ik ze dan beter 's avonds eten geven?
alvast bedankt!
Ach mijn licht staat vrij onregelmatig aan tegenwoordig, vanwege het defect raken van mijn timer.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:46 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Hoe meer licht, hoe meer plantenvoeding, hoe harder de planten groeien dus zou het iets omlaag brengen. 10 uur is goed
Uit ervaring kan ik vertellen dat hier +- 15 kardinaaltetra's 1 jaar op een pH van 8 en GH van 10 gewoon hebben geleefd. Geen dode gevallen, en inmiddels zijn ze allemaal overgehuisd naar de 600 bak (pH van 7)quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:50 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Kardinaaltetra:
Zuurgraad: pH 6,0 - 7,0
Hardheid: GH 5,0 - 8,0
Platy:
Zuurgraad: pH 7,5 - 8,0
Hardheid: GH -
Ofwel: Nee.
Probeer is vol zonlicht en genoeg plantenvoeding dus nitraat, fosfaat, ijzer en sporen en co2 wedden dat je dan geen alg krijgt. Het gaat om de verhoudingenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:49 schreef Markster het volgende:
[..]
Ach mijn licht staat vrij onregelmatig aan tegenwoordig, vanwege het defect raken van mijn timer.
Niets te klagen, soms staat hij 3 dagen nonstop aan, en soms vergeet ik hem aan te doen.
Planten groeien prima, nergens alg.
Waar bij mij heel erg alg van komt groeien, is volle zonlicht.
Ik weet er alles vanquote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:17 schreef Stali het volgende:
Platy's zijn toch wel heel aparte vissen he? Daar weet jij ook alles van trouwens.
Eerst nam hij hier het gedrag van de sluiers over, tot die naar buiten gingen en inmiddels zit hij al weer lang bij de twee maantjes (en acht neons) maar de platy gedraagt zich nu als een maanvis..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |