Kost wel wat extra...quote:
2 euro of ruilen tegen guppiesquote:
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Is dat niet ontlasting van je vissen?
okee, dat kan. maar is me filter dan niet sterk genoeg? (700l/u in 240l bak) want ik heb hem ook pas schoongemaakt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Is dat niet ontlasting van je vissen?
daar heb ik er 4 van rondzwemmenquote:Op zondag 15 augustus 2010 12:48 schreef Vonkenboer het volgende:
Sinds deze week in huize Vonkie enkele nieuwe bewoners in het aquarium; namelijk twee Gastromyzon's normaal koop ik nooit zomaar vissen voor het aquarium omdat ik mij normaal gesproken altijd even in wil lezen. Maar toch heb ik ze aangeschaft zonder uberhaupt wat meer te weten dan het gene wat op het kaartje bij de dierenwinkel stond
Maar ze passen achteraf prima in mijn aquarium !
[ afbeelding ]
http://www.punkyfish.nl/pages/database/zoetwater/vissen/500
Al zijn het best wel druktemakers; maar ik ben er blij mee !
Geen idee, ik heb het soms ook, maar heb niet het idee dat mijn bak echt smerig is.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:15 schreef Markster het volgende:
[..]
okee, dat kan. maar is me filter dan niet sterk genoeg? (700l/u in 240l bak) want ik heb hem ook pas schoongemaakt.
Ik heb het hier soms ook.. Maar over het algemeen kan het bij iedereen voorkomen. Alleen bij de ene zie je het meer dan bij de ander.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:15 schreef Markster het volgende:
[..]
okee, dat kan. maar is me filter dan niet sterk genoeg? (700l/u in 240l bak) want ik heb hem ook pas schoongemaakt.
is dat niet wat veel voor een 60CM bakje?quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Mijn bakje is ook maar 60 x 30 x 40.
Mijn totale aquarium bestand is :
- 2 Honinggourami's (man vrouw)
- 1 Otocinclus affinius
- 8 Roodkopzalmen
- 5 Bijlzalmen
- 2 Platy's (vrouw, vrouw)
- 2 Gastromyzon's
- +/- 150 vuurgarnalen
- 5 anatoma helana's
Quote voor de archievenquote:Op zondag 15 augustus 2010 22:16 schreef versteegrob het volgende:
Ach wat is te veel ?
Zolang de vissen goed ogen en zich normaal gedragen kan het prima.
Ik neem aan dat dit een grap is. Je hebt nog meer vissen (en dan ook nog garnalen, die heb ik niet eens) dan ik in mijn 120x50x40 bak..quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Mijn bakje is ook maar 60 x 30 x 40.
Mijn totale aquarium bestand is :
- 2 Honinggourami's (man vrouw)
- 1 Otocinclus affinius
- 8 Roodkopzalmen
- 5 Bijlzalmen
- 2 Platy's (vrouw, vrouw)
- 2 Gastromyzon's
- +/- 150 vuurgarnalen
- 5 anatoma helana's
En met zo een mentaliteit moet je dus gewoon geen aquarium nemen. Je neemt toch ook geen hond/kat alleen omdat je de mand/krabpaal zo mooi in huis vind staanquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:02 schreef Faithfulness het volgende:
Ik vind die hele "het zijn maar vissen" mentaliteit echt blehhhh.
het was maar een voorbeeldje hequote:Op maandag 16 augustus 2010 14:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Niet? Ik wilde daarom een hele harem katten kopen
Die palen zijn hartstikke ooi in huis![]()
ja of een vogel omdat vogelkooien zo een knusse uitstraling hebbenquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:54 schreef ook_gek het volgende:
Ik heb een hond genomen omdat die honden speeltjes zo leuk zijn!
Kan er uren mee spelen!
heb niks met kooienquote:Op maandag 16 augustus 2010 19:10 schreef Markster het volgende:
[..]
ja of een vogel omdat vogelkooien zo een knusse uitstraling hebben
quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Niet? Ik wilde daarom een hele harem katten kopen
Die palen zijn hartstikke ooi in huis![]()
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:14 schreef Stali het volgende:
. Dacht even dat jullie allemaal ruzie hadden.
Tropisch Aquarium #36 Met schelpjes
Kardinaaltetra:quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:41 schreef dutchgal het volgende:
ik heb kardinaaltetra's en platy's in een aquarium met een PH van 7.5 en temperatuur van rond de 25 graden.
Iemand enig idee of de PH goed is voor beide soorten vissen?
Mijn kleine bak (60L) staat 10 uur aan. Zet ik hem langer aan, krijg ik last van alg.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:07 schreef Mixende_match het volgende:
helloo.
wij hebben sindskort ook een aquarium.. (heb al eerder topic dr over gehad) ik denk ik post het hier eventjes, gelijk tvp.. haha hoef ik niet een topic erover te beginnen, als jullie het niet erg vinden![]()
wij hebben een 60 liter bak met licht (van jewel).
Nu zijn wij bij de hornbach geweest voor leuke plantjes, en die schrok een beetje van de uren licht die wij aan hebben staan. Van 8.00 tot 22.00. (zit een timer op)
op internet lees ik dat dat helemaal niet zo slecht is. Dus nu mijn vraag,,
Hoeveel uur is het best voor ons aquarium?
Owja...foto's volgen binnenkort![]()
thx. Ja wij hadden ook erg last van alg, vandaar dat we eventjes langs de hornbach gingen. Nou we hebben nu eventjes de timer van 11.00-21.00 gezetquote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:15 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Mijn kleine bak (60L) staat 10 uur aan. Zet ik hem langer aan, krijg ik last van alg.
De grote bak staat 12 uur aan.
Ik vind 14 uur ook aan de lange kant.
Ik geef eens in de 2 dagen 's nachts voer. Alle visjes komen dan eten, dus denk niet dat dit erg isquote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:18 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
thx. Ja wij hadden ook erg last van alg, vandaar dat we eventjes langs de hornbach gingen. Nou we hebben nu eventjes de timer van 11.00-21.00 gezet
Is het erg als de visjes in het donker eten krijgen (wij gaan om 9uur werken). of kan ik ze dan beter 's avonds eten geven?
alvast bedankt!
wat kan ik hier aan doen dan? ik heb namelijk wel verscheidene aquaria gezien waar deze twee soorten bij elkaar in zitten.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:50 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Kardinaaltetra:
Zuurgraad: pH 6,0 - 7,0
Hardheid: GH 5,0 - 8,0
Platy:
Zuurgraad: pH 7,5 - 8,0
Hardheid: GH -
Ofwel: Nee.
Hoe meer licht, hoe meer plantenvoeding, hoe harder de planten groeien dus zou het iets omlaag brengen. 10 uur is goedquote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:18 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
thx. Ja wij hadden ook erg last van alg, vandaar dat we eventjes langs de hornbach gingen. Nou we hebben nu eventjes de timer van 11.00-21.00 gezet
Is het erg als de visjes in het donker eten krijgen (wij gaan om 9uur werken). of kan ik ze dan beter 's avonds eten geven?
alvast bedankt!
Ach mijn licht staat vrij onregelmatig aan tegenwoordig, vanwege het defect raken van mijn timer.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:46 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Hoe meer licht, hoe meer plantenvoeding, hoe harder de planten groeien dus zou het iets omlaag brengen. 10 uur is goed
Uit ervaring kan ik vertellen dat hier +- 15 kardinaaltetra's 1 jaar op een pH van 8 en GH van 10 gewoon hebben geleefd. Geen dode gevallen, en inmiddels zijn ze allemaal overgehuisd naar de 600 bak (pH van 7)quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:50 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Kardinaaltetra:
Zuurgraad: pH 6,0 - 7,0
Hardheid: GH 5,0 - 8,0
Platy:
Zuurgraad: pH 7,5 - 8,0
Hardheid: GH -
Ofwel: Nee.
Probeer is vol zonlicht en genoeg plantenvoeding dus nitraat, fosfaat, ijzer en sporen en co2 wedden dat je dan geen alg krijgt. Het gaat om de verhoudingenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:49 schreef Markster het volgende:
[..]
Ach mijn licht staat vrij onregelmatig aan tegenwoordig, vanwege het defect raken van mijn timer.
Niets te klagen, soms staat hij 3 dagen nonstop aan, en soms vergeet ik hem aan te doen.
Planten groeien prima, nergens alg.
Waar bij mij heel erg alg van komt groeien, is volle zonlicht.
Ik weet er alles vanquote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:17 schreef Stali het volgende:
Platy's zijn toch wel heel aparte vissen he? Daar weet jij ook alles van trouwens.
Eerst nam hij hier het gedrag van de sluiers over, tot die naar buiten gingen en inmiddels zit hij al weer lang bij de twee maantjes (en acht neons) maar de platy gedraagt zich nu als een maanvis..
Ja en ? De opname van plantenvoeding wordt vergroot maar het aanbod niet oftewel alg komt dan te voorschijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:04 schreef Kreator het volgende:
Toen ik mijn lampen 12 uur aan had staan, had ik veel last van alg. Heb dat teruggeschroefd naar 9 en totaal geen last meer.
ah, dat is fijn om te horenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:11 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Uit ervaring kan ik vertellen dat hier +- 15 kardinaaltetra's 1 jaar op een pH van 8 en GH van 10 gewoon hebben geleefd. Geen dode gevallen, en inmiddels zijn ze allemaal overgehuisd naar de 600 bak (pH van 7)
Platy's kunnen het ook hebben (die zaten er ook in, en zijn ook overgegaan)
Hij komt eerder over als een autist die volledig in zijn eigen wereld leeft.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:25 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ben je irl net zo'n sociaal wonder als hier?.
Je luistert echt niet he. Je krijgt alg bij veel licht en weinig plantenvoeding. Het gaat om de verhoudingen, veel licht vraagt veel plantenvoeding.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:21 schreef ook_gek het volgende:
Bij lang licht krikg je dus wel alg. Bij directe zonlicht in je bak krijg je ook alg.
De reden dat je de lamp tussen de 8 en 10uur max aan moet doen is tegen de alg. Hoe meer licht hoe meer alg.
Non argumenten gebruiken om je gelijk te krijgen, sterk.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:43 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Hij komt eerder over als een autist die volledig in zijn eigen wereld leeft.
En helaas denkt hij dat alles wat hij zegt ook echt waar is.
Hij is gaan geloven in zijn eigen perfecte wereldje waar hij alle antwoorden op alle vragen weet.
Nee is een feit. Alles wat jij zegt klopt en is waar. Geen twijfel over mogelijk. Leeft volledig in je eigen wereld.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:54 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Non argumenten gebruiken om je gelijk te krijgen, sterk.
Veel licht is alg in het water. Is niet anders.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:54 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Je luistert echt niet he. Je krijgt alg bij veel licht en weinig plantenvoeding. Het gaat om de verhoudingen, veel licht vraagt veel plantenvoeding.
Dus je kan niet zeggen veel licht = veel alg
Waarop basseer je het laatste ? Verhoog je licht eens en je voeding, wedden dat je geen gelijk krijgt.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:03 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Nee is een feit. Alles wat jij zegt klopt en is waar. Geen twijfel over mogelijk. Leeft volledig in je eigen wereld.
[..]
Veel licht is alg in het water. Is niet anders.
Jij bent keer op keer overtuigt dat je gelijk hebt.
Vertel eens, hoe vaak ging het precies fout bij jou?
Hoeveel vissen zijn er dood gegaan?
Fouten door je eigenwijs gedrag en geloven in je eigen waarheden zoals altijd.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:07 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Waarop basseer je het laatste ? Verhoog je licht eens en je voeding, wedden dat je geen gelijk krijgt.
Ja heb in het begin fouten gemaakt maar dat heeft hier niks mee te maken. Heb dit zelf ondervonden maar lees dit maar eens
http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/9/4602.html
Heeft niks met lief of niet lief te maken.quote:
We hebben het nu eenmaal niet voor het zeggen wie er waar post.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:32 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Heeft niks met lief of niet lief te maken.
Ik vertel net als ik al eerder gedaan heb de waarheid.
Het is en blijft een vervelende user in dit topic. Soms gaat het een tijdje goed maar het eindigt toch altijd het zelfde.
Was het maar zo een feest dat je users in een topic op ignor kan zetten.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:33 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
We hebben het nu eenmaal niet voor het zeggen wie er waar post.
Ik denk dat negeren beter werkt dan erop in blijven gaan.
Het topic wordt er zo ook niet echt gezelliger van
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:03 schreef ook_gek het volgende:
Veel licht is alg in het water. Is niet anders.
Wie is er nou eigenwijs dan ? Ben de eerste om toe te geven dat ik fouten heb gemaakt in het begin en sta open voor kritiek. Maar jij hebt aardig een bord voor je hoofd, met je stellingquote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:19 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Fouten door je eigenwijs gedrag en geloven in je eigen waarheden zoals altijd.
Doe ons een plezier. En blijf lekker weg hier. Het was heerlijk zonder jou en je advies.
Topic knapte er goed van op.
Dat is inderdaad een flinke klus, succes!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:39 schreef Kreator het volgende:
Ontopic dan maar...
Morgen ga ik maar es grind kopen en de voedingsbodem uit mijn aquarium slopen...hels karwei....
Ik ben het hier mee eens. De planten krijgen gewoon zo nu en dan voeding en groeien flink.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:21 schreef ook_gek het volgende:
Bij lang licht krikg je dus wel alg. Bij directe zonlicht in je bak krijg je ook alg.
De reden dat je de lamp tussen de 8 en 10uur max aan moet doen is tegen de alg. Hoe meer licht hoe meer alg.
ach elke situatie is anders. Ik gebruik mijn aqaurium namelijk wel als licht. En ik heb serieus, nog NOOIT algen gehad.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:58 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens. De planten krijgen gewoon zo nu en dan voeding en groeien flink.
Maar sinds ik mijn bak niet meer als lamp gebruik (Ik heb die fout eens in de winter gemaakt.) heb ik totaal geen last meer van alg en hoef ik ook niet te prutsen met waterschommelingen. Heel af en toe de bodem afzuigen en een klein beetje verversen en voor de rest blijf ik er helemaal vanaf en dat werkt vele malen beter.
Maar goed, ieder zijn geloof en ervaring.
Btw, nog bedankt voor je tip. Het is goed gegaan met de kikkertjes. Had ze overladen met levend voer.
Bij terugkomst bleken ze ook nog de zoetwatermossel opgeschranst te hebben. Ze hebben hele dikke buikjes en ik me maar ongerust afvragen of ze het wel zouden overleven..
Dat klinkt normaler als het ritme dat ik hanteerde. Vrolijk iedere nacht om vier uur naar bed en om een uur of acht ging de lamp weer aan. What was I thinking? Arme vissen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:11 schreef Markster het volgende:
[..]
ach elke situatie is anders. Ik gebruik mijn aqaurium namelijk wel als licht. En ik heb serieus, nog NOOIT algen gehad.
Me planten krijgen ook echt niet zoveel voeding (1x per week dosis carbo)
Sochtends gaat ie aan om 8 uur, savonds om 11 / 12 gaat ie weer uit (en als ik het later maak, gaat ie ook later uit)
nergens problemen mee.
jij slaapt maar 4 uur op een dag ?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:40 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat klinkt normaler als het ritme dat ik hanteerde. Vrolijk iedere nacht om vier uur naar bed en om een uur of acht ging de lamp weer aan. What was I thinking? Arme vissen.
Sliep. Maak nu normale nachten.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:43 schreef Markster het volgende:
[..]
jij slaapt maar 4 uur op een dag ?
Waarom neem je geen automatische tijdschakelaar? Van 12:00 tot 22:00 uur bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:05 schreef Mixende_match het volgende:
jeej, thx! 10 is wel jammer, nu gaat het licht pas aan als we wegzijn, en om 9uur al weer uit![]()
maja is niet anders. Hier trouwens de foto's (beetje onduidelijk nog)
het aquarium.
[ afbeelding ]
het visje dat alleen is
[ afbeelding ]
De blue fish
[ afbeelding ]
algie
[ afbeelding ]
vanalles.
[ afbeelding ]
excuses, maar ik weet niet de namen van de visjes
Thhxx. Ja we hebben een tijdschakelaar. Van 11.00-21.00quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:08 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Waarom neem je geen automatische tijdschakelaar? Van 12:00 tot 22:00 uur bijvoorbeeld?
Leuke vissies hoor!
Je "algie" lijkt trouwens verdacht veel op deze:quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:18 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Thhxx. Ja we hebben een tijdschakelaar. Van 11.00-21.00
Maja we hebbennhem vandaag idd vanaf 12.00 u gedaan. En we geven ze s' avonds eten
Het is even wat werk, maar dan heb je ook wat.quote:Op zondag 22 augustus 2010 12:00 schreef Kreator het volgende:
Zo. nieuwe zandbodem zit erin. Was wel een halve dag werk met z'n tweeen. Onvoorstelbaar hoeveel garnaaltjes erin zaten trouwens. Ik dacht 40/50, maar waren er wel 150, toen we alle planten enzo eruit hadden gehaald.
Het ziet er veel mooier uit met licht zand... foto volgt nog.
Vandaag de garnalenbak ook maar even doen.
Oeh, dat zou wel gaaf zijn! Ga je dan nog steeds de twee soorten in dezelfde bak houden? (Dat was jij toch?)quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:32 schreef Faithfulness het volgende:
Wij zijn toch van plan geen nieuw aquarium te laten maken. We hebben een hele mooie tweedehands bak gezien. Vooral mijn man is helemaal in love van het ding. Wel wat minder liters, maar toch prachtig
Houd jullie op de hoogte, we gaan morgen een kijkje nemen
Het is nog onzeker wat we gaan doen. Twee opties: Alles in 1 bak, of de tweede bak op een leuk kastje ernaast. We hebben geen haast, we zien wel!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oeh, dat zou wel gaaf zijn! Ga je dan nog steeds de twee soorten in dezelfde bak houden? (Dat was jij toch?)
En hoe is het met de kogeltjes?
Ik heb ze gedownloadquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Gewoon youtube filmpjes downloaden en de geluidjes eruit trekken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |