Neequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:28 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Je hebt je eigen vraag al beantwoord, maar je bent gewoon te stom om dit zelf te begrijpen.
Er is ook geen verschil tussen Sinterklaas en de Kerstman.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:32 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee
Ca en Ca bestaan namelijk uit dezelfde hoeveelheid electronen, neutronen en protonen in dezelfde organisatie.
Dus nogmaals, wat is het verschil?
(en ik zou het op prijs stellen als je mensen niet meteen dom noemt omdat jij een claim niet kunt onderbouwen, is een beetje een zwaktebod)
Nee want er zijn heel veel te definieren verschillen tussen beide heren. Kun je misschien stoppen met metaforen en gewoon vertellen wat het verschil is?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:34 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Er is ook geen verschil tussen Sinterklaas en de Kerstman.
Ze zijn allebei rood en hebben een witte baard en ze komen in december langs.
Snap je het nu ?
Kortom: je weet het zelf ook niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:34 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Er is ook geen verschil tussen Sinterklaas en de Kerstman.
Ze zijn allebei rood en hebben een witte baard en ze komen in december langs.
Snap je het nu ?
Dus we zijn weer 20 posts verder, en meer dan een aantal beledigingen post je niet.... zwakquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:43 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik weet het wel, maar Meneer Oompa zoekt het maar uit met zijn hoge iQ..
Ik wil graag bewijzen hebben dat Ca2+ zoals in supplementen zit, dus calciumlactaat meestal, ongezonder is dan bijvoorbeeld calciumlactaat zoals in melk zit. Weet je wel waar die lactaat uit gewonnen wordt trouwens? En dan wil ik al helemaal weten waarom dit nierschade veroorzaakt op een andere maniwer dan gewoon te veel calcium innemen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:02 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Hoe wil je je bewijzen hebben ?
-edit, schelden-
Ik kan het alleen geven, als je o.m. de werkwijze van homeopathie begrijpt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:49 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik wil graag bewijzen hebben dat Ca2+ zoals in supplementen zit, dus calciumlactaat meestal, ongezonder is dan bijvoorbeeld calciumlactaat zoals in melk zit. Weet je wel waar die lactaat uit gewonnen wordt trouwens? En dan wil ik al helemaal weten waarom dit nierschade veroorzaakt op een andere maniwer dan gewoon te veel calcium innemen.
Verdiep je in alchemie, niet in chemie, that's the clue.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:53 schreef ToT het volgende:
Het calciumatoom volgens wikipedia:
Atoomnummer 20
Atoommassa (u) 40,078
Elektronenconfiguratie [Ar]4s2
Oxidatietoestanden +2
Elektronegativiteit (Pauling) 1,00
Atoomstraal (pm) 197
1e ionisatiepotentiaal (kJ×mol-1) 589,83
2e ionisatiepotentiaal (kJ×mol-1) 1145,46
3e ionisatiepotentiaal (kJ×mol-1) 4912,40
Dichtheid (kg·m-3) 1550
Smeltpunt (K) 1112
Kookpunt (K) 1767
Aggregatietoestand Vast
Smeltwarmte (kJ·mol-1) 8,54
Verdampingswarmte (kJ·mol-1) 153,6
Kristalstructuur k.v.g. (bij kamertemp.)
Molair volume (m3·mol-1) 29,9
Geluidssnelheid (m·s-1) 3810
Specifieke warmte (J·kg-1·K-1) 630
Elektrische weerstand (μΩcm) 3,91
Warmtegeleiding (W·m-1·K-1) 200
Ik ben benieuwd op welk punt de chemische variant anders is dan de natuurlijke, en hoe chemisch calcium dan gemaakt wordt.
Okee, da's tenminste een antwoord waar we iets mee kunnen!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:52 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik kan het alleen geven, als je o.m. de werkwijze van homeopathie begrijpt.
Nierschade ontstaat ondermeer door een overmaat aan ongebonden m.n. industrieel verwerkt Ca2+, waar het lichaam niks mee kan.
Ik had het al verwijderd omdat ik zag dat je nu wel een inhoudelijke post had geplaatst.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:53 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Verdiep je in alchemie, niet in chemie, thats the clue.
Ik begrijp de werkwijze van de homeopathie, leg het dan eens homeopathisch uit s.v.p.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:52 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nierschade ontstaat ondermeer door een overmaat aan ongebonden m.n. industrieel verwerkt Ca2+, waar het lichaam niks mee kan.
Daarom staat er ook Ca2+ het gaat om het ionquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:55 schreef ToT het volgende:
Maar goed, ongebonden Ca2+ dus.
Calcium is zeer slecht in water oplosbaar, dus lijkt het me sterk dat het ongebonden in de bloedsomloop rondzwerft.
@ homeopathie: het water waarin de stof opgelost is, krijgt de eigenschap van de stof, toch? Wat heeft dat te maken met het verschil tussen de werking van organisch en chemisch calcium?
Ca is het element calcium, dat is een metaal. Ca2+ is het element calcium , waar twee elektronen zijn 'uitgeleend' aan een ander element. Bijvoorbeeld het zout CaCl2 valt in oplossing uiteen in Ca2+ en twee Cl- ionen (Cl is dan chloride). De eigenschappen zijn dan compleet anders dan in elementaire vorm. Chloor is bijvoorbeeld zeer giftig als element (gas), maar als natriumchloride eten we er dagelijks veel van. In de natuur komen veel calciumzouten voor (dus Ca2+ met iets anders). kalksteen CaCO3 is calciumcarbonaat.... (niets chemisch fabriekerigs aan).quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Logische onderbouwing zou al fijn zijn. Wat is het verschil tussen Ca en Ca? (die eerste komt uitde natuur, die tweede is iets chemisch mee gedaan)
en:
[..]
Ca2+ als los ion zal zich ongelooflijk snel ergens aan gaan hechten. Aangezien het zeer slecht oplosbaar is, zal het sowieso amper als losse ionen voorkomen in je bloedomloop.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Daarom staat er ook Ca2+ het gaat om het ion
En wat denk je dat er ontstaat van een overmaat aan Ca2+ uit natuurlijke bron? Precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:52 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Je kan nierstenen krijgen... maarja, daarover zijn de geleerden het nog niet eens... Of het nu een bacterie is die de calcium dan tot 'steen' verwerkt of dat het een overmaat aan uitscheiding is die neerslaat.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Ca2+ als los ion zal zich ongelooflijk snel ergens aan gaan hechten. Aangezien het zeer slecht oplosbaar is, zal het sowieso amper als losse ionen voorkomen in je bloedomloop.
Volgens mij zegt Bankfurt hier dat bij chemisch gemaakte calciumpreparaten er meer losse Ca2+ ionen zijn dan met organisch calcium, ondanks dat de fysieke eigenschappen en dus ook de oplosbaarheid van beide varianten volkomen gelijk is.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:00 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
En wat denk je dat er ontstaat van een overmaat aan Ca2+ uit natuurlijke bron? Precies hetzelfde.
Okee, maar mensen kregen vele jaren geleden, dus voor de chemische preparaten, ook al nierstenen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:01 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je kan nierstenen krijgen... maarja, daarover zijn de geleerden het nog niet eens... Of het nu een bacterie is die de calcium dan tot 'steen' verwerkt of dat het een overmaat aan uitscheiding is die neerslaat.
ik begrijp dat wel hoor...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:58 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ca is het element calcium, dat is een metaal. Ca2+ is het element calcium , waar twee elektronen zijn 'uitgeleend' aan een ander element. Bijvoorbeeld het zout CaCl2 valt in oplossing uiteen in Ca2+ en twee Cl- ionen (Cl is dan chloride). De eigenschappen zijn dan compleet anders dan in elementaire vorm. Chloor is bijvoorbeeld zeer giftig als element (gas), maar als natriumchloride eten we er dagelijks veel van. In de natuur komen veel calciumzouten voor (dus Ca2+ met iets anders). kalksteen CaCO3 is calciumcarbonaat.... (niets chemisch fabriekerigs aan).
Ca2+ is een manier waarop je lichaam calcium kan binnenkrijgen, dan is het immers opgelost.
Anyway, het is de grootste misvatting van geitenwollensokken dat natuurlijk en biologiscvh enzo beter voor je is. Monnikskap is gitig, net zoals vele andere planten. Dollekervel is hardstikke leuk...
Dat er in voeding eerst zaken worden weggehaald en vervangen door water met een stofje om eea te verdoezelen is natuurlijk niet zo mooi, maar heeft eerder te maken met winstbejag en het feit dat er tot de jaren 50 nog gewoon honger was in Europa.
Dat valt allemaal reuze mee hoor =D In melk hangen ze gewoon vrij rond te dobberen en worden ze redelijk goed door je darmen opgenomen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Ca2+ als los ion zal zich ongelooflijk snel ergens aan gaan hechten. Aangezien het zeer slecht oplosbaar is, zal het sowieso amper als losse ionen voorkomen in je bloedomloop.
je bedoelt isotopen? Het aantal neutronen wil verschillen er zijn iets van 4 of 5 stabiele calcium isotopen. Ik geloof dat er gesteente mee gedateerd wordt oid...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Volgens mij zegt Bankfurt hier dat bij chemisch gemaakte calciumpreparaten er meer losse Ca2+ ionen zijn dan met organisch calcium, ondanks dat de fysieke eigenschappen en dus ook de oplosbaarheid van beide varianten volkomen gelijk is.
Edit: tenzij we weer over isomeren praten misschien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |