abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85346808
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:20 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ik snap het wel; ze willen geen tijd besteden om er zich serieus in te verdiepen.

Hun kostbare resterende vrije tijd wordt liever besteed aan Wehkamp, Neckermann, IKEA en Frans Bauer.
Het is gewoon een zeer duidelijke stelling. Een los ion heeft gewoon een standaard opmaak qua protonen, neutronen en electronen. Hoe wil je die beïnvloeden met chemische processen en hoe kun je het vergelijken met magnetisme?

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:28 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik ben graag preventief alert.
Tuurlijk, logisch, maar dan heb ik hetzelfde als met goede doelen: over welke dingen ga je je wél druk maken en over welke niet?

Overigens, niet lullig bedoeld, maar als je je te veel druk maakt over dingen, heb je een continu hoge cortizol-niveau wat slopend voor je lichaam en geest is. Prednison is hier een kunstmatige variant van, en eigenlijk iedereen weet dat dat slecht voor je is (hoewel het soms helaas noodzakelijk is). Ik denk dat je opfokken, woede en stress vermijden veel gezonder voor je lichaam en geest is dan bijvoorbeeld de hele tijd in de gaten houden of er bijvoorbeeld fluoride in natuurlijk en onbehandeld mineraalwater voorkomt, naast allerlei zaken die buiten ons werelddeel gebeuren.

Alert zijn en er over discussiëren is goed, maar vreet je er niet te veel over op. Daar ga je over een paar jaar flink last van krijgen.

Mijn punt is: zie alles in de juiste proporties. Ik denk dat een hoog cortizolgehalte schadelijker voor je is dan als men ooit weer eens een kleine dosering fluoride in ons drinkwater zou doen, wat overigens echt niet gaat gebeuren.
pi_85347110
Dus wat je daar eigenlijk zegt is dat je je niet graag druk maakt om "dingen".

Dat moet je zelf weten, ik maak me verre van druk.

Het informeren van mensen met feiten om systematische ontkenners buitenspel te zetten is als een hobby van me. Het verlaagt mijn stressniveau.
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:50:20 #278
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_85347311
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:14 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Zoveel domheid impliceert een permanente BAN hier. }:|

Ben benieuwd hoe de mod-crew dit foktrollende randverschijnsel gaat behandelen.
Domheid... right. Kan jij nou uitleggen wat het verschil nou is tussen F- en F-?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_85347888
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:44 schreef Salvad0R het volgende:
Dus wat je daar eigenlijk zegt is dat je je niet graag druk maakt om "dingen".

Dat moet je zelf weten, ik maak me verre van druk.

Het informeren van mensen met feiten om systematische ontkenners buitenspel te zetten is als een hobby van me. Het verlaagt mijn stressniveau.
Je taalgebruik hier in BNW suggereert vaak toch anders, maar dat terzijde! ;)

Maar goed, het is dus duidelijk dat er momenteel geen fluoride aan leidingwater wordt toegevoegd. Het fluor wat in flesjes bronwater voorkomt,denk je dat dat daadwerkelijk toegevoegd wordt en uit de chemische industrie komt? Waar komt het fluor in fruit dan vandaan? :)
En de concentratie fluor wat in die flesjes bronwater zit, in wat voor verhouding staat dat tot de concentratie die men tot de jaren '70 in leidingwater deed? Staat dat gelijk, of is het veel lager?
pi_85348037
Ow, al gevonden: http://www.milieucentraal(...)toffen_in_drinkwater

quote:
In Nederland wordt geen fluor aan het drinkwater toegevoegd. De stof zit van nature in kleine hoeveelheden in water, lucht, planten en dieren (en daarmee in voedingsmiddelen). In schelpdieren en thee zit veel fluor. De stof is essentieel voor behoud van een stevig beenderstelsel. Om tandbederf te voorkomen, wordt fluor toegevoegd aan tandpasta.

Te veel fluor is echter schadelijk. De maximaal toegestane hoeveelheid is 1,1 mg fluor per liter drinkwater. In werkelijkheid bevat Nederlands drinkwater meestal minder dan 0,1 mg fluor.
Dus ik neem aan dat het ook minder dan 0,1 mg/liter in mineraalwater is? :)
pi_85348186
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:34 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Mijn punt van de laatste paar pagina's is dat er geen "natuurlijk" of "kunstmatig" fluoride bestaat.

Over het algemeen ben ik er van overtuigd dat in lage concentraties fluoride goed voor je is en in hoge giftig / schadelijk. Net zoals de meeste andere stoffen, bijvoorbeeld vitamine c of zout of water of koelkasten.
There is consistent Level III/IV evidence from existing systematic reviews that water fluoridation results in the development of dental fluorosis. However, the majority of dental fluorosis is mild and is not considered to be of ‘aesthetic concern’.

A statistically significant increase in fluorosis was seen in a number of age groups following the introduction of milk fluoridation.

Whilst environmental exposure is a relevant inadvertent source of fluoride, the extent of exposure to the individual is, under normal Australian circumstances, trivial relative to the extent of exposure from intentional supplementation.

The levels of fluoride in most fruits, vegetables, meats are very low (0.1 – 5 mg/kg) and are unlikely to contribute significantly to daily fluoride exposure.

The compounds most commonly used for water fluoridation of public water supplies are sodium
hexafluorosilicate (Na2SiF6), fluorosilicic acid (H2SiF6) and sodium fluoride (NaF).

Both sodium hexafluorosilicate and fluorosilicic acid are listed in Section 8(b) of the Toxic Substances Control Act (TSCA; chemical inventory section).

Sodium fluoride is classed as toxic by both inhalation (of dusts or aerosols) and ingestion.[11] In high enough doses, it has been shown to affect the heart and circulatory system, and the lethal dose for a 70 kg human is estimated at 5–10 g.

INHALATION Burning sensation. Cough. Sore throat (see Ingestion).
Avoid inhalation of fine dust and mist. Local exhaust or breathing protection.
Fresh air, rest. Refer for medical attention.

SKIN Redness. Pain.
Protective gloves. Protective clothing.
Remove contaminated clothes. Rinse skin with plenty of water or shower.

EYES Redness. Pain.
Safety goggles or eye protection in combination with breathing protection if powder.
First rinse with plenty of water for several minutes (remove contact lenses if easily possible), then take to a doctor.

INGESTION Abdominal cramps. Burning sensation. Nausea. Vomiting.
Do not eat, drink, or smoke during work. Wash hands before eating.
Rinse mouth. Refer for medical attention.

Etc. Giftig as fuck dus.

http://actrav.itcilo.org/(...)/osh/ic/16893859.htm

http://ntp.niehs.nih.gov/(...)/Fluorosilicates.pdf

http://nhmrc.gov.au/_file(...)uridation_PART_A.pdf

Verder is het natuurlijk tekenend dat er pas onderzoek werd bekostigd (door de aluminium industrie en het Manhattan Project) om aan te tonen dat fluoride goed voor je gebit zou zijn, zodat ze hun fluoride-afvalstoffen konden verkopen aan water producenten, in plaats van grof moeten betalen voor het verwerken van de afvalstof.
pi_85349314
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:12 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

There is consistent Level III/IV evidence from existing systematic reviews that water fluoridation results in the development of dental fluorosis. However, the majority of dental fluorosis is mild and is not considered to be of ‘aesthetic concern’.

A statistically significant increase in fluorosis was seen in a number of age groups following the introduction of milk fluoridation.

Whilst environmental exposure is a relevant inadvertent source of fluoride, the extent of exposure to the individual is, under normal Australian circumstances, trivial relative to the extent of exposure from intentional supplementation.

The levels of fluoride in most fruits, vegetables, meats are very low (0.1 – 5 mg/kg) and are unlikely to contribute significantly to daily fluoride exposure.

The compounds most commonly used for water fluoridation of public water supplies are sodium
hexafluorosilicate (Na2SiF6), fluorosilicic acid (H2SiF6) and sodium fluoride (NaF).

Both sodium hexafluorosilicate and fluorosilicic acid are listed in Section 8(b) of the Toxic Substances Control Act (TSCA; chemical inventory section).

Sodium fluoride is classed as toxic by both inhalation (of dusts or aerosols) and ingestion.[11] In high enough doses, it has been shown to affect the heart and circulatory system, and the lethal dose for a 70 kg human is estimated at 5–10 g.

INHALATION Burning sensation. Cough. Sore throat (see Ingestion).
Avoid inhalation of fine dust and mist. Local exhaust or breathing protection.
Fresh air, rest. Refer for medical attention.

SKIN Redness. Pain.
Protective gloves. Protective clothing.
Remove contaminated clothes. Rinse skin with plenty of water or shower.

EYES Redness. Pain.
Safety goggles or eye protection in combination with breathing protection if powder.
First rinse with plenty of water for several minutes (remove contact lenses if easily possible), then take to a doctor.

INGESTION Abdominal cramps. Burning sensation. Nausea. Vomiting.
Do not eat, drink, or smoke during work. Wash hands before eating.
Rinse mouth. Refer for medical attention.

Etc. Giftig as fuck dus.

http://actrav.itcilo.org/(...)/osh/ic/16893859.htm

http://ntp.niehs.nih.gov/(...)/Fluorosilicates.pdf

http://nhmrc.gov.au/_file(...)uridation_PART_A.pdf

Verder is het natuurlijk tekenend dat er pas onderzoek werd bekostigd (door de aluminium industrie en het Manhattan Project) om aan te tonen dat fluoride goed voor je gebit zou zijn, zodat ze hun fluoride-afvalstoffen konden verkopen aan water producenten, in plaats van grof moeten betalen voor het verwerken van de afvalstof.
:')

Wat je daar quote is niet iets dat iemand hier tegenspreekt of heeft gesproken hoor.

Klein beetje fluoride is goed, beetje te veel kan witte strepen in tanden veroorzaken, heel veel te veel is slecht voor je.

Grappig is wel dat er niet staat over psychologische gevolgen, dat wat de oorspronkelijk claim was dat het voor gebruikt zou worden.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_85350054
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Domheid... right. Kan jij nou uitleggen wat het verschil nou is tussen F- en F-?
Daar ging de discussie nou net niet over. Je vergeet de labels natuurlijk vs. chemisch industrieel.

Je piest hier naast de pot, wat je wel vaker doet.
pi_85350406
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:59 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Daar ging de discussie nou net niet over. Je vergeet de labels natuurlijk vs. chemisch industrieel.

Je piest hier naast de pot, wat je wel vaker doet.
Jij draait om de hete brei heen. Wat is het verschil tussen natuurlijk F- en industrieel F-?

Jij doet uitspraken en onderbouwt ze nooit.
pi_85350639
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:08 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Jij draait om de hete brei heen. Wat is het verschil tussen natuurlijk F- en industrieel F-?

Ja ik vond je vraag wel duidelijk, maar soms moet je alles wel zo letterlijk mogelijk formuleren omdat in discussies dingen vaak verkeerd gelezen / opgevat worden. :)
pi_85350685
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:14 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja ik vond je vraag wel duidelijk, maar soms moet je alles wel zo letterlijk mogelijk formuleren omdat in discussies dingen vaak verkeerd gelezen / opgevat worden. :)
Wat ben je toch een koekie ToT
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_85350780
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:16 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wat ben je toch een koekie ToT
chocalate chip?
pi_85350798
quote:

[..]

Vergelijkbaar met het verschil tussen gemagnetiseerd ijzer en niet-gemagnetiseerd ijzer, alleen van een andere orde en dieper verschillend dan in de wereld van de elektro-magnetische orde.
pi_85350800
Okee, andere vraag: je onttrekt ergens fluor uit de natuur en gaat dat bijvoorbeeld in een snelwerkend aminfluoride-molekuul verwerken of in een andere vorm die bijvoorbeeld in tandpasta zit. Wordt het op dat moment dan schadelijk? Of wordt het pas schadelijk als het in de zware chemische industrie gevormd en gezuiverd wordt? In de natuur heb je continu scheikundige reacties. Welk procedé zorgt ervoor dat een F-atoom van iets positiefs verandert naar iets schadelijks?
pi_85350835
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:18 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Vergelijkbaar met het verschil tussen gemagnetiseerd ijzer en niet-gemagnetiseerd ijzer, alleen van een andere orde en dieper verschillend dan in de wereld van de elektro-magnetische orde.
Waarom kennen ze in de scheikunde/natuurkunde dit fenomeen dan niet?

Of wordt dat weer angstvallig geheim gehouden in een gigantisch complot met honderdduizenden mensen die eraan meewerken?
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:19:44 #291
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_85350839
quote:

[..]

Dat dus.
Onikaan ni ov dovah
pi_85350855
quote:

[..]

Een fluor-atoom. Wat verandert hier aan waardoor het schadelijk wordt?
pi_85350858
quote:

[..]

Welke orde en hoe verschillend?
pi_85350898
Kijk ons overheidsslaven eens een gecoördineerde aanval op Bankfurt uitvoeren :D
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:23:21 #295
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_85350996
quote:

[..]

En hoe relateerd de organisatie binnen een vast metaal aan de organisatie van een non-metaal ion? :?
Onikaan ni ov dovah
pi_85351003
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:21 schreef arie_bc het volgende:
Kijk ons overheidsslaven eens een gecoördineerde aanval op Bankfurt uitvoeren :D
Nee, wj zijn gewoon kritisch denkendemensen die niet zomaar slikken wat hen voorgeschoteld wordt, in tegenstelling tot wat sommigen juist over ons denken! :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:24:05 #297
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_85351043
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee, wj zijn gewoon kritisch denkendemensen die niet zomaar slikken wat hen voorgeschoteld wordt, in tegenstelling tot wat sommigen juist over ons denken! :)
Juist ^O^
Onikaan ni ov dovah
pi_85351178
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:21 schreef arie_bc het volgende:
Probeer maar.

Overheidsslaven kunnen niets coordineren. :')
pi_85351191
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:20 schreef ToT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Een fluor-atoom. Wat verandert hier aan waardoor het schadelijk wordt?
Je mist een electron want het gaat om fluoride, F- :D

sorry overheids-squadron :(
pi_85351300
Het valt me op dat mensen die kritisch over conspiracy-theorieën denken, verweten wordt dat ze niet kritisch kunnen denken en maar slaafs geloven wat er hen gezegd wordt, terwijl de stellingen van de sceptici zeer duidelijk onderbouwd worden met bewijzen.

Nogmaals: ik geloof echt wel dat er conspiracies zijn en dat we massaal genaaid worden, maar ik zie gewoon graag goede onderbouwingen bij uitspraken die hier gedaan worden! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')