En zelf nog wat te melden?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:46 schreef Opa2012 het volgende:
Albert Einstein: "Compound interest is the greatest mathematical discovery of all time, not E=mc2."
En zoals ik al aangeef, dat is afhankelijk van de situatie.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:06 schreef Zihuatanejo het volgende:
Zoals opa aangeeft, je moet samengestelde interest en niet enkelvoudige interest gebruiken.
Marktwerking all the way graagquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
DAM heeft een feilloos vertrouwen in de politiek VVD
ja ik merkte het aan die opmerking die je maakte. jammer.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De argumenten zijn alweer op
Dus geen HRA subsidie meer en een groot aanbod van kavels tegen goede tarievenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Marktwerking all the way graag
Jawel, stimuleringsmaatregelen en sociale maatregelen blijven gewoon bestaanquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:11 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Dus geen HRA subsidie meer en een groot aanbod van kavels tegen goede tarieven
ga je je opmerking dat de berekening te simpel is ook nog even toelichten? dankquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jawel, stimuleringsmaatregelen en sociale maatregelen blijven gewoon bestaan
Even kijken hoor...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:55 schreef Terrorizer het volgende:
Gewoon uitzitten. Wie het langst volhoud....
Het gaat enkel om de betaalbaarheid. Dat is de enige factor die telt. In Afrikaquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Even kijken hoor...
- Er wordt dus veel minder bijgebouwd dan nodig . Check.
- Er komt dus een nog groter tekort aan woningen dan er al is. Check.
- De wachtlijsten zullen dus langer en langer worden. Check.
- Een verhuurder kan dus vragen wat hij wil (danwel wettelijk toegestaan is). Check.
- Huurprijzen zullen als ze vrijgesteld worden dus de pan uitrijzen. Check.
- Waarde van de koopwoningen zal navenant meestijgen. Check.
Nou, als huurder hou je het niet het langste vol heb ik al weer door.![]()
Even wat olie op het vuur gooien in een levendige, doch eenzijdig belichte discussie...![]()
Het tegendeel is weer waar.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als huurder ben je gewoon afhankelijk van de grillen van de politiek en als koper niet
Kan je beter als huurder afhankelijk zijn van de grillen van de markt, als je nergens meer kan huren kan je altijd nog in Dronten gaan wonen
1- Laten we kijken hoe lang de bouw het volhoudt, die gokken nu dat de markt weer aantrekt zodat ze weer kunnen verkopen voor de hoofdprijs.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Even kijken hoor...
1- Er wordt dus veel minder bijgebouwd dan nodig . Check.
2- Er komt dus een nog groter tekort aan woningen dan er al is. Check.
3- De wachtlijsten zullen dus langer en langer worden. Check.
4- Een verhuurder kan dus vragen wat hij wil (danwel wettelijk toegestaan is). Check.
5- Huurprijzen zullen als ze vrijgesteld worden dus de pan uitrijzen. Check.
6- Waarde van de koopwoningen zal navenant meestijgen. Check.
Nou, als huurder hou je het niet het langste vol heb ik al weer door.![]()
Even wat olie op het vuur gooien in een levendige, doch eenzijdig belichte discussie...![]()
De HRA die 50% beperkt wordtquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het tegendeel is weer waar.
Als huurder bestel je gewoon een vrachtwagen en gaat in Duitsland wonen, Groningen of waar je maar wil. Wat er ook gebeurt.
Als koper ben je de pineut als de HRA met 50% beperkt wordt. Want je kunt je huis dan niet of nauwelijks meer betalen, maar ook niet verkopen omdat de hele huizenmarkt is ingestort. Je moet dan eeuwig in je te dure huisje blijven wonen en 50 uur p/w werken om de rentelasten op te kunnen blijven hoesten.
En ik ben blij dat jij weet dat iedereen met een hypotheek voor de betaling ervan afhankelijk is van de HRAquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De HRA die 50% beperkt wordt
1) De bouw heeft niets te vertellen, het zijn de opdrachtgevers die weigeren. Geen opdrachten, is geen geld, is geen bouw. Punt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:12 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
1- Laten we kijken hoe lang de bouw het volhoudt, die gokken nu dat de markt weer aantrekt zodat ze weer kunnen verkopen voor de hoofdprijs.
2- Als niemand koopt, minder vraag, minder / geen tekort. Dat is dan opgelost.
3- Minder kopers ook minder wachtrij.
4- Dat kan niet, de huren zijn niet vrij. Er geldt een max huurprijs.
5- Waarom zullen ze vrijgesteld worden, als de koop kant niet vrijgesteld wordt.
6- Minder vraag, minder tekort, geen waardestijging.
Als je nu huurt, goed woont en goed kan betalen is het goed vol te houden.
Maar goed, als individu kan je het natuurlijk niet uitzitten. Dat moeten alle kopers massal doen.
Een paar jaartjes doorsparen en een huis kopen lijkt mij nu de beste optie. Met veel eigen inbreng en laag hypotheek.
Geldt ook voor de huidige kopers, ongeacht wat de markt doet.quote:Als je nu huurt, goed woont en goed kan betalen is het goed vol te houden.
Doorsparen is voor veel mensen de beste optie. Helaas lukt dat vaak niet en zitten ze over 40 jaar nog steeds in dezelfde situatie.quote:Een paar jaartjes doorsparen en een huis kopen lijkt mij nu de beste optie. Met veel eigen inbreng en laag hypotheek.
1. niemand kan 30 jaar in de toekomst kijkenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Redelijk inkomen = geen huursubsidie = hopelijk snel geen maximumprijs = weinig mogelijkheden om te sparen
Diegene van 22-28 die een huis gekocht heeft met een hypotheek van pak hem beet 600-800 euro in de maand weet de komende 30 jaar wat hij gaat betalen en heeft na 30 jaar een huis in EIGENDOM
1: Zou je eigen voor je kop knallen, dan is je toekomst zekerquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:29 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
1. niemand kan 30 jaar in de toekomst kijken
2. de vergrijzing zet nu hard door
3. wat een feest 4 muren!
4. een huis is *geen* investering
1) Jij ook niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:29 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
1. niemand kan 30 jaar in de toekomst kijken
2. de vergrijzing zet nu hard door
3. wat een feest 4 muren!
4. een huis is *geen* investering
1- Dan moeten de mensen in de bouw maar opgeofferd worden. Een ander baan zoeken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
1) De bouw heeft niets te vertellen, het zijn de opdrachtgevers die weigeren. Geen opdrachten, is geen geld, is geen bouw. Punt.
2) AH, die mensen die niet kopen gaan niet op zoek naar een huurhuis. Zal druk worden onder de bruggen.
3) Minder kopers is juist een veel grotere wachtrij voor een huurwoning. (!)
4) Nog wel. Maar de toekomst ziet er wat dat betreft niet best uit.
5) zie 4)
6) Langere wachtlijsten voor een huurwoning en hogere huurprijzen maakt het kopen van een woning nog aantrekkelijker -> koopwoning wordt gewilder -> prijs omhoog.
[..]
Even kort:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:37 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
1- Dan moeten de mensen in de bouw maar opgeofferd worden. Een ander baan zoeken.
2- De mensen hebben nu toch ook wel onderkomen, mag ik hopen. Gewoon blijven waar je zit.
3- Dus blijven waar je zit, de wachtrij zal niet veranderen.
4- Dat geldt evenmin voor de koop markt, HRA.
5- *shit weet niet meer wat hier stond*
6- Dat zien we dan wel. Hoge verkoopprijzen is ook minder aantrekkelijk om te kopen. Los van het feit of de banker er nog zin hebben om een top hypo te verschaffen.
1- Ja, dat weten de beleidsbepalers toch ook. Hoezo moeten 'wij' het op gaan lossen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Even kort:
1) Je weet toch nog wel dat het bericht waarop je reageerde aangaf dat er 40.000 mensen in de bouw zullen worden ontslagen...........................................?
2) Ja, leuk, tot je 40e bij je ouders thuis wonen.
3) Zie 2)
4) Dat is te overzien. Zonder HRA ook geen HWF neem ik aan dus al met al zal het me een zorg zijn.
5) Dat sloeg op 4)
6) Mensen kiezen meestal de goedkoopste optie. (Huurders uitgezonderd, die laten een ander kopen, er een winstmarge opleggen en betalen het resultaat daarvan). Als de huren stijgen gaan de woningprijzen onvermijdelijk mee omhoog.
1) Dat hoeven 'wij' ook niet op te lossen. Dat kunnen we niet eens, al zouden we het willen. Maar opgelost gaat het niet worden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:50 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
1- Ja, dat weten de beleidsbepalers toch ook. Hoezo moeten 'wij' het op gaan lossen?
2- Niks mis mee. Zolang je maar geen freeloader bent.
3- *nou weer een probleem gelimineerd.*
4- OK, maar ik me niet voorstellen dat de huren de pan uit gaan rijzen.
5- *elimineerd*
6- Daar ben ik het mee eens. zie ook 4. Er moet een balans zijn tussen huren en kopen, en die is mijns inziens verstoord door de overheid nu.
Huurmarkt vrijgeven, dan ook de koopmarkt. Ergo, HRA 100% afschaffen (samen met alle onzinbelastingen zoals overdrachtsbelasting, etc).quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als de huurmarkt wordt vrijgegeven gaan de huren echt wel omhoog en meer dan een beetje
Go VVD
1- Mooi, zijn we ook daar klaar mee..*elimineerd*quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
1) Dat hoeven 'wij' ook niet op te lossen. Dat kunnen we niet eens, al zouden we het willen. Maar opgelost gaat het niet worden.
2) Tot je vriendin volhoudt dat het bij haar ouders moet zijn natuurlijk
4) Hoezo niet? Die zijn de laatste 20 jaar al de pan uitgerezen, reden waarom het nog steeds aantrekkelijk is om te kopen als je kunt.
6) Die balans is er inderdaad niet en kan er ook nooit komen. Een verhuurder koopt een woning, legt daar zijn winstmarge op en verhuurd die. Een gelijkwaardige woning is per definitie altijd duurder om te huren dan te kopen. (Huur anders je TV, bankstel, audioset en auto ook maar)
Go VVDquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:13 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Huurmarkt vrijgeven, dan ook de koopmarkt. Ergo, HRA 100% afschaffen (samen met alle onzinbelastingen zoals overdrachtsbelasting, etc).
Je vergelijkt appels met peren. Een brood is een verbruiksartikel. Op = op. Maar we kunnen dat wel een beetje ombuigen naar jou gedachtegang hoor... Stel jij kunt in Afrika voor 12 euro per dag een optie nemen op een gratis brood, die mag je opeten , OF je koopt een aandeel bij de bakker, en die geeft jou elke dag een brood. Dat aandeel kost je 3 euro per dag.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat enkel om de betaalbaarheid. Dat is de enige factor die telt. In Afrika
- wonen vele mensen (check)
- hebben de mensen honger (check)
- is er weinig voedsel (check)
- verprutst de oogst van wege de droogte (check).
Toch kost in Afrika een brood geen 12 euro. Waarom niet, er is toch veel meer vraag dan aanbod? Ja, maar in zo'n situatie wordt de prijs dus bepaalt door het maximale wat de markt kan opbrengen. Dat is een paar dubbeltjes.
quote:
Prima beleid dusquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
VVD is juist de grootste tegenstander van afschaffing van de HRA.
Wat is er mis met het kunstmatig laag houden van de huurprijzen? En wat is er zo goed aan het kunstmatig hoog houden van de huizenprijzen?quote:
Geen marktwerking, bullshitquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat is er mis met het kunstmatig laag houden van de huurprijzen? En wat is er zo goed aan het kunstmatig hoog houden van de huizenprijzen?
Dus marktwerking is jouw heilige graal?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen marktwerking, bullshit
Jaquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dus marktwerking is jouw heilige graal?
Het was geen breekpunt (kan ook niet), ze moeten er toch wel aan geloven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
VVD is juist de grootste tegenstander van afschaffing van de HRA.
nee, jij begrijpt marktwerking niet. Ga eerst maar eens "Das Kapital" lezen, kom dan nog maar eens terug met je "analyse" over hoe een vrije markt dient te werken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, jij begrijpt het wederom niet
Hmmmmmm...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:17 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
1- Mooi, zijn we ook daar klaar mee..*elimineerd*
2- Dat is inderdaad een probleem. Tijd voor een nieuwe scharrel dan, gelukkig is die 'markt' wel vrij.![]()
4- Omdat de laatste 20 jaar de huizenprijzen ook de pan zijn uitgerezen. Dat was dus achteraf gezien niet z'n strak plan.
6- Waarop legt hij zijn winstmarge? In geval van onderhoud, kan ik ermee leven en zal de huur niet de pan uit mogen rijzen. Maar als de winstmarge bovenop zijn hypotheeklast is omdat het huis niet afbetaald is, dan mag die door de stront zakken. Waarom zou ik het niet zelf gaan kopen dan?
Om die reden zouden de huurprijzen eigelijk ook niet meer mogen zijn dan de kopen. Dat het wel is, komt door de overheid.
Een auto kan je leasen. Meubels kan je ook huren, dat is makkelijk als je regelmatig een restyle doet.
Omdat dat volgens vrijwel alle medeposters hier gekkenwerk is? Ik weet het ook nietquote:Waarom zou ik het niet zelf gaan kopen dan?
Nee, dat is VOLSTREKT logisch. Als ik jou een TV wil verhuren, koop ik dat ding, reken uit wat hij mij maandelijks kost (incl. de rente), leg daar een percentage op en dat wordt de huurprijs. Take it or leave it.quote:Om die reden zouden de huurprijzen eigelijk ook niet meer mogen zijn dan de kopen. Dat het wel is, komt door de overheid.
Yep, maar goedkoper wordt het er niet op.quote:Een auto kan je leasen.
Dat zeggen de huurders ook: ik kan verhuizen wanneer ik wil.quote:Meubels kan je ook huren, dat is makkelijk als je regelmatig een restyle doet.
Ik begrijp het prima, jij snapt er alleen niks vanquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:29 schreef RvLaak het volgende:
[..]
nee, jij begrijpt marktwerking niet. Ga eerst maar eens "Das Kapital" lezen, kom dan nog maar eens terug met je "analyse" over hoe een vrije markt dient te werken.
Tot dan,
Dus ben je een communist... Ook nieuws voor mij, maar ieder zo zijn waanideeën natuurlijkquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik begrijp het prima, jij snapt er alleen niks van
HRA voor een koper is gewoon wat huursubsidie is voor een huurder en beide noodzakelijk. HRA zorgt er bovendien voor dat productieve mensen in Nederland blijven en minder belasting betalen
Beste regeling ooit
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dus ben je een communist... Ook nieuws voor mij, maar ieder zo zijn waanideeën natuurlijk
Malle Pietje is weer bezigquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ligt het aan mij, of mis ik ineens een deel van de discussie?
OW, OK.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Malle Pietje is weer bezig
Discussie, een beetje oneliner-sparren met DAM noem jij een discussie?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ligt het aan mij, of mis ik ineens een deel van de discussie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |