Die wordt wel genoemd hoor. Zelfs iets meer dan voorgaande jaren tot nu toe (ben niet helemaal bij met tellen, dus wellicht in de nieuwste lijsten wat minder).quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 02:10 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
Ik mis eigenlijk tot nu toe finding Nemo..... of is ie al voorbij geraasd?
Ja, we zitten nu op 135 tov 120 vorig jaar, maar dat is nog steeds aanzienlijk minder dan in 2006 toen we 250 lijstjes hadden.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:16 schreef Falco het volgende:
Zijn er trouwens dit keer meer toplijsten dan vorig jaar?
Tegenwoordig is het internet veel vluchtiger. Vroeger nam men nog de tijd om lange stukken te schrijven voor een site of een weblog, nu brult men iets over de Twitter en daarmee mag je het doen. Dit lijkt me ook van toepassing op zoiets als dit hippe gebeuren. Je doet er toch gauw een uur over om een mooie lijst van films te maken en daar heeft uiteraard niet elke internetter zin meer an.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:47 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ja, we zitten nu op 135 tov 120 vorig jaar, maar dat is nog steeds aanzienlijk minder dan in 2006 toen we 250 lijstjes hadden.
Succes!quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:05 schreef Gorro het volgende:
De tijd is voorbij.
Ik ga nu de laatste lijstjes verwerken en de posts bouwen (en tussendoor ook nog ergens eten)
Ergens vanavond komt de uitslag. Geen idee hoe laat.
Dat is, zeg maar... niet veel.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:39 schreef Gorro het volgende:
Tipje van de sluier...
Het schil tussen nummer 1 en 2, is maar liefst 2 punten
Dat gevoel kreeg ik ook.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:23 schreef Breuls het volgende:
Ik krijg door al die lijstjes wel enorm zin om weer een hele berg goede films te gaan kijken. Laat ik mezelf als doel stellen volgend jaar een top 100 te kunnen inleveren, waarbij ik redelijk zeker ben van de volgorde.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:39 schreef Gorro het volgende:
Tipje van de sluier...
Het schil tussen nummer 1 en 2, is maar liefst 2 punten (5644 vs 5642 punten)
Pulp Fiction & Shawshenk Redemptionquote:Op zondag 8 augustus 2010 18:39 schreef Gorro het volgende:
Tipje van de sluier...
Misschien voor volgend jaar geen gek idee om aan aparte 'art' top 100 verkiezing te houdenquote:Op zondag 8 augustus 2010 19:55 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind die films zo overgewaardeerd he. Oké, ik heb Pulp Fiction ook in m'n lijst ergens onderaan. Hij is wel goed, maar ik snap echt niet dat mensen die film aanbidden en zo.
Het zal inderdaad wel tussen die 2 gaan. Jammer, had wel een andere winnaar willen zien.
Er is toch altijd al zo'n 'schaduwlijst' vol arty-farty films?quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:10 schreef cultheld het volgende:
[..]
Misschien voor volgend jaar geen gek idee om aan aparte 'art' top 100 verkiezing te houden. Ik heb de indruk dat de meeste mensen die op Pulp en Shawshank stemmen, verder niet bijzonder veel films gezien hebben. Dan ben je al snel ergens van onder de indruk (zo was ik op mijn 16e idolaat van The Boondock Saints, die ik nu nog slechts vermakelijk vind).
Ik eis een hertelling! Ongeacht wie op nummer 1 staat!quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:39 schreef Gorro het volgende:
Tipje van de sluier...
Nou ja, ik heb ook niet bijzonder veel films gezien. Dat had ik zelf ook al aangegeven. Kijk maar naar de kaskrakers als The Lord of the Rings en The Godfather in m'n lijst en de andere bekende films. Maar ik snap het fenomeen rond die Pulp en Shawshank films niet. Vind ze nergens echt in uitblinken of zo. Wellicht voelt het als "filmliefhebber" meer als een soort verplichting om Pulp en Shaw in de lijst te hebben staan? Of zijn ze echt zo goed en ben ik smakeloos?quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:10 schreef cultheld het volgende:
[..]
Misschien voor volgend jaar geen gek idee om aan aparte 'art' top 100 verkiezing te houden. Ik heb de indruk dat de meeste mensen die op Pulp en Shawshank stemmen, verder niet bijzonder veel films gezien hebben. Dan ben je al snel ergens van onder de indruk (zo was ik op mijn 16e idolaat van The Boondock Saints, die ik nu nog slechts vermakelijk vind).
En dat is nu het "probleem" (ik heb er zelf geen moeite mee).quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:55 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind die films zo overgewaardeerd he. Oké, ik heb Pulp Fiction ook in m'n lijst ergens onderaan.
Je zit hier Pulp Fiction af te kraken terwijl je hem zelf in je top 50 hebt staan.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:14 schreef Desunoto het volgende:
Wellicht voelt het als "filmliefhebber" meer als een soort verplichting om Pulp en Shaw in de lijst te hebben staan? Of zijn ze echt zo goed en ben ik smakeloos?
Nee, je begrijpt me verkeerd. Ik vind Pulp Fiction ook goed. Maar niet zó goed dat ik hem verder naar boven zou zetten.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:19 schreef victorinox het volgende:
[..]
Je zit hier Pulp Fiction af te kraken terwijl je hem zelf in je top 50 hebt staan.
Heb je zo weinig films gezien dat je zo'n slechte film er nog bij moest zetten?
Pulp Fiction was in 1994 revolutionair. The Shaw Shank Redemption is vooral een film die je een goed gevoel geeft (die scène op het dak met die biertjes bijvoorbeeld). Beide films zouden in mijn top 100 niet voorkomen, maar dat is een kwestie van criteria. Ik begrijp echter wel waarom deze films tot de favorieten van velen behoren.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:14 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb ook niet bijzonder veel films gezien. Dat had ik zelf ook al aangegeven. Kijk maar naar de kaskrakers als The Lord of the Rings en The Godfather in m'n lijst en de andere bekende films. Maar ik snap het fenomeen rond die Pulp en Shawshank films niet. Vind ze nergens echt in uitblinken of zo. Wellicht voelt het als "filmliefhebber" meer als een soort verplichting om Pulp en Shaw in de lijst te hebben staan? Of zijn ze echt zo goed en ben ik smakeloos?
Die indruk heb ik helemaal niet. Want die films scoren ook altijd goed bij film journalisten. En één ding kun je niet van hun zeggen, en dat is dat ze weinig films hebben gezien.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:10 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik weet het niet, in de "pretentieuze" top 1000 van Theyshootpictures, toch samengesteld door critici en kenners van allerlei filmbladen en filminstituten, staat Pulp Fiction nog redelijk met een 130e plaats, maar Shawshank staat slechts 583e, dus als die gelden als dé grote kenners, dan vinden die hem toch niet al te speciaal.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:49 schreef Omega het volgende:
[..]
Die indruk heb ik helemaal niet. Want die films scoren ook altijd goed bij film journalisten. En één ding kun je niet van hun zeggen, en dat is dat ze weinig films hebben gezien.
Dat heb ik weer met The Big Labowski & Reservoir Dogs. Vond beide films geen zak aan.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach, dat heb je toch altijd. Als je die 2 films wegdenkt, dat gaat het tussen Reservoir Dogs, The Matrix en The Godfather en dan krijg je hetzelfde.
Dan is Reservoir Dogs ook weer een overhypete, hippe Tarantino, The Matrix een domme actiefilm en The Godfather de voorspelbare, politiek correcte keuze, waarvan niemand begrijpt dat ze eerst staan.
Ik kreeg veel kritiek toen ik zei dat ik The Big Lebowsky niets aan vond.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:03 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dat heb ik weer met The Big Labowski & Reservoir Dogs. Vond beide films geen zak aan.
Ik heb even op die site gekeken maar zie niet echt waarom dit juist kenners zijn? het is een website die de directors in de spotlight zetten, ipv acteurs e.d.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik weet het niet, in de "pretentieuze" top 1000 van Theyshootpictures, toch samengesteld door critici en kenners van allerlei filmbladen en filminstituten, staat Pulp Fiction nog redelijk met een 130e plaats, maar Shawshank staat slechts 583e, dus als die gelden als dé grote kenners, dan vinden die hem toch niet al te speciaal.
Als je niet op Pulp Fiction had gestemd stond ie op de 2de plaats.quote:
Het is een groep liefhebbers, ja, maar wel eentje die alle toplijsten van erkende (top)critici, filmbladen, filmmakers, etc... die ze konden terugvinden, hebben gecombineerd en samengevoegd tot 1 lange lijst. Het zijn niet hun eigen toplijsten.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:22 schreef Omega het volgende:Ik denk niet dat dit een website is van alle critici en kenners van alle filmbladen e.d. Gewoon een groep liefhebbers die een website hebben gemaakt.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:41 schreef victorinox het volgende:
[..]
Als je niet op Pulp Fiction had gestemd stond ie op de 2de plaats.
Zoals ik al voorspelde: Plek 1 en 2quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:33 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Pulp Fiction & Shawshenk Redemption
Dan stop ik met films kijken.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:48 schreef DrDentz het volgende:
I Love Dries toch nog net in de top 1000.
onee nét niet.![]()
Ik heb niets gedaanquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |