quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:41 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Als Bole in Polen niet over Martin gaat en Mollema blijft 3de gaat Nederland met 9 man naar het WK. Hamburg telt niet mee voor het WK. De ranking wordt namelijk opgemaakt op de maandag na de laatste wedstrijd en dat is dus op 16 augustus. 16 augustus is later dan de deadline die de UCI op 15 augustus heeft gesteld. Hamburg wordt verreden op 15 augustus.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:04 schreef Michie23 het volgende:
Heeft er iemand een linkje van Mollema's overwinning?
De deadline ligt elk jaar op 15 augustus, dit jaar is er toevallig een koers op 15 augustus en die valt op een zondag.. maar de ranking wordt pas op maandag geupdate dus pech voor die zondagskoers.quote:
Dacht dat Hamburg nog wel telde en Eneco tour een dag later dan weer niet.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:41 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Als Bole in Polen niet over Martin gaat en Mollema blijft 3de gaat Nederland met 9 man naar het WK. Hamburg telt niet mee voor het WK. De ranking wordt namelijk opgemaakt op de maandag na de laatste wedstrijd en dat is dus op 16 augustus. 16 augustus is later dan de deadline die de UCI op 15 augustus heeft gesteld. Hamburg wordt verreden op 15 augustus.
In een scherpe afdaling lijkt me ook niet handig.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wazige plek om de streep te trekken.
't levert wel spectaculaire beelden opquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
In een scherpe afdaling lijkt me ook niet handig.
Nee.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:19 schreef Michie23 het volgende:
Mollema kijkt wel veel achterom, kost dat niet wat tijd?
Had best 100 meter eerder kunnen liggen die streep.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
De klim liep na de bocht anders nog even door. Maarja, bij de rit die Lorenzetto won was al vlak na de bocht.. dus nu voor de afwisseling er net voor ..quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
idd, zoals het tennis, met punten te verdedigen,quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:49 schreef DutchSL het volgende:
Het is natuurlijk belachelijk dat niet alle koersen meetellen, nog los van het WK, er zou gewoon een doorlopende ranking moeten zijn zodat je op ieder willekeurig moment van het seizoen een goed beeld hebt over de krachtsverhoudingen in het wielrennen. Nu blijft de winnaar van de Tour Down Under maanden bovenaan staan, terwijl de winnaar van de Vuelta of Giro di Lombardia hun punten al heel snel weer kwijt zijn.
quote:"WK is op zijn minst problematisch voor Boonen"
Belga za 07/08/2010 - 09:04
Het ziet ernaar uit dat Tom Boonen zal moeten passen voor het WK in Australië op 3 oktober. Zijn teamarts bij Quick-Step Yvan Vanmol vermoedt dat het WK te vroeg komt. Hij ziet Boonen pas midden september weer koersen en wil vooral de revalidatie niet forceren. Bondscoach Bomans ziet de bui ook al hangen.
Tom Boonen kon vrijdag voor het eerst sinds zijn knieoperatie van midden juli (slechts) een halfuur op de rollen trainen. "Meer was niet voorzien", zegt Quick-Step-arts Yvan Vanmol in Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen.
"Het gaat zeker niet slecht, maar het komt erop aan om geen stappen over te slaan. Als we de zaak forceren, dan staan we een stuk verder van huis."
De ideale WK-voorbereiding loopt via de Vuelta (start 28/08). "Maar ik zie Boonen pas in september, zelfs eerder na midden september weer koersen."
Als Boonen het WK nog kan halen, is dat dus zonder perfecte voorbereiding. "De realist in mij concludeert dat de aanwezigheid van Tom op het WK op zijn minst problematisch is", zegt Vanmol.
"Op zijn minst, want eigenlijk denk ik niet dat het voor Tom mogelijk zal zijn om daar aanwezig te zijn. Het WK wordt dan ook nog eens in Australië gereden. Dus komt er nog een zware verplaatsing en dito jetlag bij", weet de dokter ook.
"Ik zeg niet dat het uitgesloten is, maar we moeten wijs zijn en volledig genezen gaat voor. Ik zal blij zijn als hij dit jaar sowieso nog kan koersen."
quote:Bomans: "Vrees dat WK onmogelijk wordt"
Wielerbondscoach Carlo Bomans voelt de bui al hangen. "Ik vrees inderdaad dat het WK een onmogelijke zaak wordt voor Boonen", zegt hij in Het Nieuwsblad.
"Wie op het wereldkampioenschap op het podium wil staan, moet volgens mij de Ronde van Spanje in de benen hebben", vindt Carlo Bomans.
"Maar zelfs los daarvan zie ik niet in hoe Tom Boonen op die korte tijd de nodige conditie kan opdoen om een vooraanstaande rol te spelen in onze selectie."
"Tom moet nog van verder terugkeren dan vorig jaar het geval was. Ik wil hem wel eerst zelf horen voor ik een definitieve beslissing neem, maar voorlopig lukte me het nog niet om hem te spreken."
Zat hij eigenlijk bij Tandje-Hoger of zat hij tijdens het begin van zijn studie al bij Rabo-CT?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:08 schreef Tommeke het volgende:
Knappe prestatie van Mollema
Ik kan lekker zeggen dat ik meerdere keren een wedstrijd met hem gereden heb
Dat systeem is echt ontzettend krom inderdaad.
Ik zou Gesink zeker meenemen, hoewel het klimmetje waarschijnlijk te explosief voor hem is, al ligt bijvorobeeld de muur van Huy hem ook wel, helemaal kansloos is hij dus niet. Wie zouden we anders moeten sturen? Hij is dit jaar verreweg de beste Nederlander. Daarnaast verwacht ik renners als Kroon, die ongetwijfeld weer goede benen zal hebben, maar dan net te kort komt. Voor de rest hebben we met een Hoogerland en Mollema best een leuke ploeg.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:07 schreef Michie23 het volgende:
Is er al bekend wie er van de NL'ers het WK gaan doen? Gesink lijkt me niet met dit parcours?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |