abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:55:47 #101
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84958652
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:53 schreef R0N1N het volgende:
:{w

Alsof 'wijsheid' nog gebonden is aan leeftijd ... na de pubertijd :N
Je bedoelt na alle drugs die men in de puberteit heeft gebruikt zijn er nog maar weinig hersencellen over?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:56:42 #102
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_84958691
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:51 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

En van je stemming uiteraard.

Verder probeer ik uiteindelijk wat meer richting bewustzijn te gaan en wil ik uitgaan van wat de mensen hier zelf over denken, al is het vrij lastig sturen met een dergelijk conflict. Er zijn nog een aantal richtingen waar ik heen wil met dit topic, echter zal daarvoor de discussie nog iets moeten vorderen.
Ik geloof dat ik je niet helemaal volg. Bewust niet eerlijk zijn? Onbewust niet eerlijk zijn? Gedragpatronen?
Maar dan nog snap ik niet hoe een onderwerp als eerlijkheid of psychologie iets met het paranormale of esoterische van doen heeft.

Ik kan wel een richting verzinnen als "hoe eerlijk of stellig moet je zijn over voorspellingen" en dat soort vragen maar dan zou je die richting bij de start van het topic al duidelijker aan moeten geven. Nu lijkt het een beetje een rommelig geheel.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:57:19 #103
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84958721
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:55 schreef JoepiePoepie het volgende:
Je bedoelt na alle drugs die men in de puberteit heeft gebruikt zijn er nog maar weinig hersencellen over?
:D
Dat ook ja ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:59:13 #104
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_84958823
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
"Ik vind je auto niet zo mooi om heel eerlijk te zijn" kun je op een heleboel manieren zeggen.....
Ben ik het mee eens. Je kan op heel veel manieren verschrikkelijk eerlijk zijn tegen iemand zonder een kwetsend element erin te voegen. Teruggaand naar bijvoorbeeld een auto dat totaal jouw smaak niet is. Iemand heeft een grote volvo gekocht en jij bent een nissan micra fan.. So what? Dan geef je je mening, 'Deze auto past echt bij je, ik zou er niet in kunnen rijden want '[reden] maar jouw kennende is dit echt jouw ding.' Wie heb je dan gekwetst? In het geval van kinderen, trouwen, soort carriere, smaak van kleuren, inrichting, politiek of wat dan ook is dat precies hetzelfde. heb VERTROUWEN in jouw smaak en niemand kan je kwetsen en weet HOE je een mening brengt en (bijna) niemand zal zich gekwetst voelen door jouw subjectieve mening.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:00:44 #105
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_84958887
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens. Je kan op heel veel manieren verschrikkelijk eerlijk zijn tegen iemand zonder een kwetsend element erin te voegen. Teruggaand naar bijvoorbeeld een auto dat totaal jouw smaak niet is. Iemand heeft een grote volvo gekocht en jij bent een nissan micra fan.. So what? Dan geef je je mening, 'Deze auto past echt bij je, ik zou er niet in kunnen rijden want '[reden] maar jouw kennende is dit echt jouw ding.' Wie heb je dan gekwetst? In het geval van kinderen, trouwen, soort carriere, smaak van kleuren, inrichting, politiek of wat dan ook is dat precies hetzelfde. heb VERTROUWEN in jouw smaak en niemand kan je kwetsen en weet HOE je een mening brengt en (bijna) niemand zal zich gekwetst voelen door jouw subjectieve mening.
Is ook zo :Y
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:00:47 #106
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84958890
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:37 schreef R0N1N het volgende:
Wedden dat het je raakt, als een grote dikke neger in een eenzaam steegje je een ongevraagd complimetje geeft met je lekkere kontje ? Hoe onbelangrijk (of misschien zelfs onjuist) dat ook moge zijn voor je op dat moment ? })
Waarom moet het nou weer een grote dikke neger in een eenzaam steegje zijn en niet gewoon een frisse blonde knul in een gezellig steegje... :')
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_84958910
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:56 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik je niet helemaal volg. Bewust niet eerlijk zijn? Onbewust niet eerlijk zijn? Gedragpatronen?
Maar dan nog snap ik niet hoe een onderwerp als eerlijkheid of psychologie iets met het paranormale of esoterische van doen heeft.

Ik kan wel een richting verzinnen als "hoe eerlijk of stellig moet je zijn over voorspellingen" en dat soort vragen maar dan zou je die richting bij de start van het topic al duidelijker aan moeten geven. Nu lijkt het een beetje een rommelig geheel.
Kun jij dan een antwoord geven op de vragen uit de OP?

Verder heb je gelijk hoor, vind het erg lastig om dergelijke gigantische verhalen zo in een hapklaar topic te passen. Al is het begin uiteraard gemaakt.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_84959075
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:37 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Sinds wanneer is 'gevoel/emotie' een last :? Ik noem het 'menselijk'.
[..]
Ik heb er geen last van dat de mening van anderen mij beinvloedt. Als ik me blij voel, laat ik deze gemoedstoestand niet beinvloeden door de mening van een ander.

quote:
Mensen die geen rekening houden met het feit dat je woorden een ander altijd 'beinvloeden' (hoe minimaal ook) hebben nog erg weinig geleerd.
Dat woorden een ander altijd beinvloeden is niet waar. Dat is iets wat ieder persoon zelf in de hand heeft. Hoe sterker je in je schoenen staat, hoe minder vatbaar je bent voor de gemoedstoestanden of de meningen van anderen.

Ik heb heus niet altijd sterk in mn schoenen gestaan dus ik weet echt wel wat je bedoelt, maar ik heb juist meer geleerd dan de meeste andere mensen denk ik. Door me te verdiepen in psychologie en mezelf in het diepe te gooien mbt bepaalde sociale angsten, heb ik mezelf genezen van de ziekte van het beinvloedbaar zijn door de mening van anderen.

quote:
Wedden dat het je raakt, als een grote dikke neger in een eenzaam steegje je een ongevraagd complimetje geeft met je lekkere kontje ? Hoe onbelangrijk (of misschien zelfs onjuist) dat ook moge zijn voor je op dat moment ? })
Het is dan echt niet die opmerking die mij raakt, maar de locatie en de intonatie van de opmerking. Maar dat heb ik al eerder opgemerkt, dat je bepaalde dingen op wel tien verschillende manier kunt zeggen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:04:44 #109
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84959077
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:49 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan heb je meteen ook weer geleerd waar de grens ligt.
Er is geen grens voor eerlijkheid.
pi_84959097
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Vertrouwen en eerlijkheid liggen daarom ook erg dicht bij elkaar. Alleen tegen wie ben je uiteindelijk eerlijk?

Eerlijkheid tegenover jezelf is namelijk de volgende stap in het verhaal.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_84959266
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:04 schreef fs180 het volgende:

[..]

Er is geen grens voor eerlijkheid.
Idd ^O^
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:09:07 #112
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_84959281
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:01 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Kun jij dan een antwoord geven op de vragen uit de OP?

Verder heb je gelijk hoor, vind het erg lastig om dergelijke gigantische verhalen zo in een hapklaar topic te passen. Al is het begin uiteraard gemaakt.
Ik denk dat er vele redenen zijn voor mensen om niet eerlijk te zijn. Opvoeding, conflicten vermijden, sociale druk, beter willen worden van het meelopen met mensen/stromingen... Ik denk dat er nog wel wat meer redenen te verzinnen zijn.
pi_84959355
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dat woorden een ander altijd beinvloeden is niet waar. Dat is iets wat ieder persoon zelf in de hand heeft. Hoe sterker je in je schoenen staat, hoe minder vatbaar je bent voor de gemoedstoestanden of de meningen van anderen.
Dit is een conclusie die je eigenlijk niet kunt nemen. De zintuigen zijn namelijk niet uit te zetten, net zoals dat opvoeding hierop ook van invloed kan zijn. Al is dat weer een hele andere discussie uiteraard.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:10:57 #114
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_84959368
Nu heb ik wel het één en ander gelezen en ben dan ook van mening, geheel subjectief uiteraard, dat ook op een virtuele ontmoetingsplaats de waarheid met nuance gebracht kan worden en niet perse op het scherpst van de snede.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:11:23 #115
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_84959390
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik heb er geen last van dat de mening van anderen mij beinvloedt. Als ik me blij voel, laat ik deze gemoedstoestand niet beinvloeden door de mening van een ander.
[..]

Ik heb heus niet altijd sterk in mn schoenen gestaan dus ik weet echt wel wat je bedoelt, maar ik heb juist meer geleerd dan de meeste andere mensen denk ik. Door me te verdiepen in psychologie en mezelf in het diepe te gooien mbt bepaalde sociale angsten, heb ik mezelf genezen van de ziekte van het beinvloedbaar zijn door de mening van anderen.
[..]

Het is dan echt niet die opmerking die mij raakt, maar de locatie en de intonatie van de opmerking. Maar dat heb ik al eerder opgemerkt, dat je bepaalde dingen op wel tien verschillende manier kunt zeggen.
En de mening van de mensen waar je van houd dan? Je vader, je moeder, je partner, je kinderen...
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:14:02 #116
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84959508
quote:
heb VERTROUWEN in jouw smaak en niemand kan je kwetsen en weet HOE je een mening brengt en (bijna) niemand zal zich gekwetst voelen door jouw subjectieve mening.
Toevallig had ik daar nog een discussie over. Hoe bepaalde type mensen zich altijd en overal beledigd over voelen en dit mijn inziens een teken is van gebrek aan zelfvertrouwen (en natuurlijk een gebrek aan een stel hersenen :+ ). Een rationeel persoon zou een evt beledigende opmerking afdoen als ''zo zie jij dat..'' en er geen aandacht aan besteden. Wees eerlijk tegen jezelf ^O^
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:15:32 #117
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84959578
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:11 schreef senesta het volgende:

[..]

En de mening van de mensen waar je van houd dan? Je vader, je moeder, je partner, je kinderen...
Waarom zou dat anders zijn eigenlijk?
pi_84959584
Verder lijken sommigen niet te begrijpen dat de intonatie van een opmerking afhangt van de bewuste of onbewuste reden voor het maken van een eerlijke opmerking.

Mag je iemand niet en zeg je eerlijk dat je haar kapsel niet mooi vindt, komt het er waarschijnlijk lullig uit.

Ben je jaloers op die persoon omdat ze populair is maar haar kapsel vind je niet mooi, dan komt je opmerking ook op een vervelende en zelfingenomen manier over.

Vind je eerlijkheid gewoon een kernwaarde in je leven omdat je je beseft dat eerlijkheid de sleutel is tot authenticiteit in je communicatie, dan zal je eerlijke opmerking over dat kapsel heel anders overkomen dan in de eerste twee voorbeelden.

Grappig trouwens dat voorbeeld van dat kapsel, want vorige maand was er een meisje bij mij op het werk met een nieuwe coupe en ik zei eerljik tegen haar dat ik het niet zo mooi vond en dat ik haar vorige kapsel veel beter bij haar vond staan. Ze begon bijna te springen van enthousiasme en met een lach op haar gezicht zei ze letterlijk: "Jij zegt tenminste wat je echt denkt!"

Maw, ze had er alleen maar respect voor dat ik eerlijk was tegen haar. En ik was eerlijk omdat ik dat respectvoller vind dan liegen tegen iemand.
pi_84959705
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:10 schreef jogy het volgende:
Nu heb ik wel het één en ander gelezen en ben dan ook van mening, geheel subjectief uiteraard, dat ook op een virtuele ontmoetingsplaats de waarheid met nuance gebracht kan worden en niet perse op het scherpst van de snede.
Dat is wat je van een forum met een volwassen onderwerp als dat van TRU zou mogen verwachten eigenlijk.
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:18:41 #120
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_84959715
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:15 schreef fs180 het volgende:

[..]

Waarom zou dat anders zijn eigenlijk?
Ik kan me niet voorstellen dat je je nooit door de mening van een ander laat beinvloeden zeker niet als het om mensen gaat die je na staan.
pi_84959740
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:11 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik vind meningen van andere mensen interessant en ik vind het belangrijk dat zij hun mening geven, maar dat wil niet zeggen dat ik hun mening belangrijk vind.

Mijn vader had graag gewild dat ik een andere baan had gehad of dat ik weer ging studeren. Dat is leuk voor hem dat hij dat vindt, maar dat intereseert me verder niet. Het enige wat ik belangrijk vind is dat ik mezelf aan het einde van de dag recht in de spiegel kan aankijken. De meningen van anderen zijn totaal onbelangrijk. Behalve dan wanneer je met een specifiek probleem zit en je bent in gesprek met een expert.
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:25:46 #122
249559 crew  Lavenderr
pi_84960007
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik vind meningen van andere mensen interessant en ik vind het belangrijk dat zij hun mening geven, maar dat wil niet zeggen dat ik hun mening belangrijk vind.

Mijn vader had graag gewild dat ik een andere baan had gehad of dat ik weer ging studeren. Dat is leuk voor hem dat hij dat vindt, maar dat intereseert me verder niet. Het enige wat ik belangrijk vind is dat ik mezelf aan het einde van de dag recht in de spiegel kan aankijken. De meningen van anderen zijn totaal onbelangrijk. Behalve dan wanneer je met een specifiek probleem zit en je bent in gesprek met een expert.
Dan nog vind ik dat jij met wat je tegen mij zei vanavond ver over de schreef bent gegaan. Onder het mom van 'eerlijkheid' zei je tegen me dat je hoopte dat ik niet aan kinderen zou beginnen, dat k dom was, dat ik niet begrijpend kon lezen , dat ik jouw posts niet aandachtig zou lezen en dat nog wel voor een mod!
Wat denk je wel dat je zulke dingen kunt zeggen. Je kent me niet eens.

Nee, ik heb geen hoge pet op van die eerlijkheid van jou, en ja, ik vind het bot.
pi_84960018
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:10 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dit is een conclusie die je eigenlijk niet kunt nemen. De zintuigen zijn namelijk niet uit te zetten, net zoals dat opvoeding hierop ook van invloed kan zijn. Al is dat weer een hele andere discussie uiteraard.
Daar komt verlichting bij om de hoek kijken. Er bestaat wel zoiets als pure observatie zonder daarbij betekenis te geven aan datgene wat je ziet. Of je daarmee totaal onbeinvloedbaar kunt worden weet ik niet, maar er zullen vast wel een aantal getrainde boedhistische monniken zijn die niet te beinvloeden zijn door de buitenwereld. Het komt er gewoon op neer dat je alles accepteert zoals het is. Dat is de eerste stap naar vrijheid.

En wanneer je echt vrij bent in je hoofd, dan ben je denk ik moeilijk te beinvloeden door de buitenwereld.
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:30:33 #124
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_84960186
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Daar komt verlichting bij om de hoek kijken. Er bestaat wel zoiets als pure observatie zonder daarbij betekenis te geven aan datgene wat je ziet. Of je daarmee totaal onbeinvloedbaar kunt worden weet ik niet, maar er zullen vast wel een aantal getrainde boedhistische monniken zijn die niet te beinvloeden zijn door de buitenwereld. Het komt er gewoon op neer dat je alles accepteert zoals het is. Dat is de eerste stap naar vrijheid.

En wanneer je echt vrij bent in je hoofd, dan ben je denk ik moeilijk te beinvloeden door de buitenwereld.
Maar een boedhistische monnik is zijn hele leven bezig met zijn geestelijke gesteldheid. Hoe pas je zoiets toe in het alledaags leven, met een partner en kinderen. Ik geloof niet dat mijn man het leuk zou vinden als ik als reactie op zijn mening zou zeggen "Nou bedankt voor je mening, fijn dat je eerlijk bent maar ik ga me daar niet door laten beinvloeden".
Ik geloof ook niet dat dat erg eerlijk zou zijn ;)
pi_84960217
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan nog vind ik dat jij met wat je tegen mij zei vanavond ver over de schreef bent gegaan. Onder het mom van 'eerlijkheid' zei je tegen me dat je hoopte dat ik niet aan kinderen zou beginnen, dat k dom was, dat ik niet begrijpend kon lezen , dat ik jouw posts niet aandachtig zou lezen en dat nog wel voor een mod!
Wat denk je wel dat je zulke dingen kunt zeggen. Je kent me niet eens.

Nee, ik heb geen hoge pet op van die eerlijkheid van jou, en ja, ik vind het bot.
Waar maak je je druk om zeg :')

Heerlijk voorbeeld van hoe het niet moet. Ik ben maar een anonieme user op een forum die jou idd niet kent. Waarom zou je je dan in godsnaam druk maken om iets wat ik zeg... wie ben ik nou?

En daarbij vraag ik me af of dit je eerste dag op fok is, als je dat wat ik zei zo erg vind :{

Jij komt niet al te slim op mij over. Sorry. En ik heb het recht om dat te zeggen. Jij vindt mij een arrogante eikel... geen probleem!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')