Uhhmm.... wanneer je eerlijk bent omdat het je overtuiging is dat dat respectvoller is en wanneer je je er van bewust bent dat het MAAR jouw mening is en je bent een gelukkig en positief ingesteld iemand, dan zal ook een eerlijke en directe mening gewoon met charme en met humor worden gecommuniceerd. Op deze manier kun je heel veel respect afdwingen bij mensen hoor.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:34 schreef R0N1N het volgende:
[..]
... en niet 1 die gaat leiden tot een zoen op je wang !
Of ze zeggen niks en je krijgt gewoon een knal voor je kanis, als je te eerlijk bentquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:36 schreef mediaconsument het volgende:
Eerlijkheid duurt het langst, zeggen ze weleens.
Dan heb je meteen ook weer geleerd waar de grens ligt.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:44 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Of ze zeggen niks en je krijgt gewoon een knal voor je kanis, als je te eerlijk bent
Daar gáát het toch ook helemaal niet om.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Uhhmm.... wanneer je eerlijk bent omdat het je overtuiging is dat dat respectvoller is en wanneer je je er van bewust bent dat het MAAR jouw mening is en je bent een gelukkig en positief ingesteld iemand, dan zal ook een eerlijke en directe mening gewoon met charme en met humor worden gecommuniceerd. Op deze manier kun je heel veel respect afdwingen bij mensen hoor.
Daar bedoel je toch niet de grens mee tot hoever je eerlijk kan/mag/moet zijn ?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:49 schreef mediaconsument het volgende:
Dan heb je meteen ook weer geleerd waar de grens ligt.
"Hmm, dat nieuwe kapsel van je is wel erg oubollig hoor! Maar dat maakt niet uit, want het past wel heel goed bij die verlopen ouwe kop van jequote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:54 schreef R0N1N het volgende:
Daar gaat het toch ook helemaal niet om.
als jij 'iets' nieuws hebt (ding, kunstje, kennis ... whatever) en je beste vriend(in) vind het ook fantastisch, dan voelt dat beter dan wanneer hij/zij het maar niks vindt.
& als die vriend(in) iets nieuws heeft waar ze helemaal blij mee zijn, dan wil je die vreugde niet verminderen met je ongezoute mening. JUIST omdat het MAAR je mening is & je die ander z'n pleziertje gunt. Toch ? Ik wel i.i.g. Meestal geef ik 'm wel, daar niet vanMaar ik hou wel degelijk rekening met hoe het aan gaat komen etc.etc. Dan gebruik ik ook charme en humor etc. (Maar dat is ook alleen maar 'versiersel' voor het 'opleuken' van een 'slechtnieuws bericht' !
)
En ik hoop en zou je heel sterk aanraden om met dit soort beledigingen te stoppen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij duidelijk een onderscheid gemaakt tussen eerlijk zijn in je mening en in je oordeel. Daar zit nl. een enorm verschil tussen. Blijkbaar vind jij het moeilijk om begrijpend te lezen.[..]
Heb het allang genuanceerd maar blijkbaar lees jij daar over heen. Ik hoop dat je nog jong bent en als je ouder dan 25 bent, wil je dan alsjeblieft geen kinderen nemen?
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:22 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom is de term weerstand ook een goede aanvulling op dit onderwerp.
Pardon? Die beledigende post was toch voor mij? Wat heeft dat ffs met weerstand te maken?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:22 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom is de term weerstand ook een goede aanvulling op dit onderwerp.
Daar heb ik gelukkig geen last van.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:54 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Daar gáát het toch ook helemaal niet om.
als jij 'iets' nieuws hebt (ding, kunstje, kennis ... whatever) en je beste vriend(in) vind het ook fantastisch, dan voelt dat beter dan wanneer hij/zij het maar niks vindt.
Mensen die zich laten beinvloeden door de mening van anderen, moeten in mijn ogen nog veel leren. Een positieve of negatieve opmerking van iemand raakt mij niet hoor. Leuk voor iemand als hij of zij mijn auto ook mooi vindt, maar totaal onbelangrijk.quote:& als die vriend(in) iets nieuws heeft waar ze helemaal blij mee zijn, dan wil je die vreugde niet verminderen met je ongezoute mening. JUIST omdat het MAAR je mening is & je die ander z'n pleziertje gunt. Toch ? Ik wel i.i.g. Meestal geef ik 'm wel, daar niet van![]()
Jij beledigt mij door mijn posts niet goed te lezen, terwijl ik er wel tijd in stop. We zijn het misschien niet met elkaar eens, maar ik ga wel elke keer serieus op je in. Blijkbaar waardeer jij dat niet want je neemt gewoon niet de tijd om mijn reacties aandachtig door te lezen. Het is geen hogere wiskunde wat ik vertel.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En ik hoop en zou je heel sterk aanraden om met dit soort beledigingen te stoppen.
Wat een arrogantie zeg.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Jij beledigt mij door mijn posts niet goed te lezen, terwijl ik er wel tijd in stop. We zijn het misschien niet met elkaar eens, maar ik ga wel elke keer serieus op je in. Blijkbaar waardeer jij dat niet want je neemt gewoon niet de tijd om mijn reacties aandachtig door te lezen. Het is geen hogere wiskunde wat ik vertel.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:10 schreef Lavenderr het volgende:
Wat een arrogantie zeg.
Hoe kom je erbij dat ik je posts niet aandachtig lees? Aanname he?
Zal ik nu eens eerlijk zeggen hoe ik over je denk?
Ik vind je een arrogante, betweterige botte ...
Hier zei je:quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:10 schreef Lavenderr het volgende:
W
[..]
Wat een arrogantie zeg.
Hoe kom je erbij dat ik je posts niet aandachtig lees? Aanname he?
Sorry hoor, maar in diezelfde post waar jij hier op reageert leg ik toch duidelijk uit dat ik een onderscheid maak tussen een mening en een oordeel. En dan roep jij: "Ik dacht dat jij mensen die eerlijk zijn juist geweldig vond".quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:01 schreef Lavenderr het volgende:
Ik dacht dat jij mensen die eerlijk zijn juist geweldig vond, maar nu vind je ze weer de meest trieste gevallen? Sorry hoor, maar you've lost me.
Jij mag denken wat je wil. Heb liever dat je eerlijk zegt dat je me niet mag dan dat je erom heen gaat draaien. En jij mag mij arrogant en betweterig vinden, ik vind jou een tere ziel die zich mengt in een discussie zonder daarbij echt moeite te doen. En dan ben je nog wel een moderator ook.quote:Zal ik nu eens eerlijk zeggen hoe ik over je denk?
Ik vind je een arrogante, betweterige botte ...
Kennelijk ontstond er een weerstand bij jou nadat hij een aantal scherpe woorden zoals labiel heeft gebruikt, waarna p_o_p hier ook last van kreeg, denk verder ook niet dat p_o_p het persoonlijk bedoeld. Daarbij heeft weerstand weer een duidelijk raakvlak met het onderwerp uit dit topic. Het lijkt mij namelijk een van de redenen waarom eerlijkheid in bepaalde situaties lastig is, net zoals dat je in sommige doodgewone situaties zoals de dagelijkse alles goed? deze eerlijkheid op een andere manier bekijkt. Het hangt volgens mij voornamelijk grootendeels af van de intentie, oftewel wat je wil bereiken met je opmerking.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
[..]
Pardon? Die beledigende post was toch voor mij? Wat heeft dat ffs met weerstand te maken?
Het is goed met je, de groeten .quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hier zei je:
[..]
Sorry hoor, maar in diezelfde post waar jij hier op reageert leg ik toch duidelijk uit dat ik een onderscheid maak tussen een mening en een oordeel. En dan roep jij: "Ik dacht dat jij mensen die eerlijk zijn juist geweldig vond".
Dan zijn er dus twee oorzaken aan te wijzen waarom jij het niet snapt: Of je hebt je best niet gedaan het te begrijpen of je bent gewoon dom.
[..]
Jij mag denken wat je wil. Heb liever dat je eerlijk zegt dat je me niet mag dan dat je erom heen gaat draaien. En jij mag mij arrogant en betweterig vinden, ik vind jou een tere ziel die zich mengt in een discussie zonder daarbij echt moeite te doen. En dan ben je nog wel een moderator ook.
Sinds wanneer is 'gevoel/emotie' een lastquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Daar heb ik gelukkig geen last van.
*zucht*quote:Mensen die zich laten beinvloeden door de mening van anderen, moeten in mijn ogen nog veel leren. Een positieve of negatieve opmerking van iemand raakt mij niet hoor. Leuk voor iemand als hij of zij mijn auto ook mooi vindt, maar totaal onbelangrijk.
Ik vond de aanval toch aardig persoonlijk hoor en met woorden als dom en labiel maak je een discussie niet vruchtbaarder.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:17 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Kennelijk ontstond er een weerstand bij jou nadat hij een aantal scherpe woorden zoals labiel heeft gebruikt, waarna p_o_p hier ook last van kreeg, denk verder ook niet dat p_o_p het persoonlijk bedoeld. Daarbij heeft weerstand weer een duidelijk raakvlak met het onderwerp uit dit topic. Het lijkt mij namelijk een van de redenen waarom eerlijkheid in bepaalde situaties lastig is, net zoals dat je in sommige doodgewone situaties zoals de dagelijkse alles goed? deze eerlijkheid op een andere manier bekijkt. Het hangt volgens mij voornamelijk grootendeels af van de intentie, oftewel wat je wil bereiken met je opmerking.
Zo ongeveer dus:quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:43 schreef senesta het volgende:
Als ik trouwens iets lelijks zeg over iets van iemand dan probeer ik wel altijd ook een positief punt te zoeken om het wat af te zwakken![]()
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:59 schreef JoepiePoepie het volgende:
"Hmm, dat nieuwe kapsel van je is wel erg oubollig hoor! Maar dat maakt niet uit, want het past wel heel goed bij die verlopen ouwe kop van je!"
Nou net even andersquote:
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:48 schreef senesta het volgende:
"Dat nieuwe kapsel maakt je wel een stuk ouder wijzer en volwassener maar en de kleur staat je goed" of zo
quote:
Inmiddels niet veel meer. Het gaat toch vooral weer over de psychologie. Vandaar ook mijn vraag richting Media consument welke kant hij hier nou eigenlijk mee op wil, binnen de TRU context.quote:Ik vraag me wel nog steeds af wat eerlijkheid hier met TRU te maken heeft eigenlijk.
eens.quote:Ik vond de aanval toch aardig persoonlijk hoor en met woorden als dom en labiel maak je een discussie niet vruchtbaarder.
Preciesquote:En er is een verschil tussen een mening en een oordeel inderdaad.
"Persoonlijk vind ik deze auto niet zo mooi" is al anders dan "Je hebt echt een lelijke auto!"
Komt ook wel anders over denk ik
Als ik trouwens iets lelijks zeg over iets van iemand dan probeer ik wel altijd ook een positief punt te zoeken om het wat af te zwakken![]()
En of een mening me raakt hangt wel af van het onderwerp en van wie het zegt natuurlijk.
En van je stemming uiteraard.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:43 schreef senesta het volgende:
Gezellige discussie hier![]()
Ik vraag me wel nog steeds af wat eerlijkheid hier met TRU te maken heeft eigenlijk.
[..]
Ik vond de aanval toch aardig persoonlijk hoor en met woorden als dom en labiel maak je een discussie niet vruchtbaarder.
En er is een verschil tussen een mening en een oordeel inderdaad.
"Persoonlijk vind ik deze auto niet zo mooi" is al anders dan "Je hebt echt een lelijke auto!"
Komt ook wel anders over denk ik
En of een mening me raakt hangt wel af van het onderwerp en van wie het zegt natuurlijk.
Eeehm nee, ik zou bijvoorbeeld zeggen:quote:
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |