abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84955240
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:34 schreef R0N1N het volgende:

[..]

... en niet 1 die gaat leiden tot een zoen op je wang ! :P
Uhhmm.... wanneer je eerlijk bent omdat het je overtuiging is dat dat respectvoller is en wanneer je je er van bewust bent dat het MAAR jouw mening is en je bent een gelukkig en positief ingesteld iemand, dan zal ook een eerlijke en directe mening gewoon met charme en met humor worden gecommuniceerd. Op deze manier kun je heel veel respect afdwingen bij mensen hoor.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:44:37 #77
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84955401
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:36 schreef mediaconsument het volgende:
Eerlijkheid duurt het langst, zeggen ze weleens.
Of ze zeggen niks en je krijgt gewoon een knal voor je kanis, als je te eerlijk bent _O-
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_84955593
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:44 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Of ze zeggen niks en je krijgt gewoon een knal voor je kanis, als je te eerlijk bent _O-
Dan heb je meteen ook weer geleerd waar de grens ligt.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:54:04 #79
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84955757
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Uhhmm.... wanneer je eerlijk bent omdat het je overtuiging is dat dat respectvoller is en wanneer je je er van bewust bent dat het MAAR jouw mening is en je bent een gelukkig en positief ingesteld iemand, dan zal ook een eerlijke en directe mening gewoon met charme en met humor worden gecommuniceerd. Op deze manier kun je heel veel respect afdwingen bij mensen hoor.
Daar gáát het toch ook helemaal niet om.

als jij 'iets' nieuws hebt (ding, kunstje, kennis ... whatever) en je beste vriend(in) vind het ook fantastisch, dan voelt dat beter dan wanneer hij/zij het maar niks vindt.

& als die vriend(in) iets nieuws heeft waar ze helemaal blij mee zijn, dan wil je die vreugde niet verminderen met je ongezoute mening. JUIST omdat het MAAR je mening is & je die ander z'n pleziertje gunt. Toch ? Ik wel i.i.g. Meestal geef ik 'm wel, daar niet van :) Maar ik hou wel degelijk rekening met hoe het aan gaat komen etc.etc. Dan gebruik ik ook charme en humor etc. (Maar dat is ook alleen maar 'versiersel' voor het 'opleuken' van een 'slechtnieuws bericht' ! (8> )
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:57:19 #80
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84955866
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:49 schreef mediaconsument het volgende:
Dan heb je meteen ook weer geleerd waar de grens ligt.
Daar bedoel je toch niet de grens mee tot hoever je eerlijk kan/mag/moet zijn ?

>:)
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:59:12 #81
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84955949
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:54 schreef R0N1N het volgende:
Daar gaat het toch ook helemaal niet om.

als jij 'iets' nieuws hebt (ding, kunstje, kennis ... whatever) en je beste vriend(in) vind het ook fantastisch, dan voelt dat beter dan wanneer hij/zij het maar niks vindt.

& als die vriend(in) iets nieuws heeft waar ze helemaal blij mee zijn, dan wil je die vreugde niet verminderen met je ongezoute mening. JUIST omdat het MAAR je mening is & je die ander z'n pleziertje gunt. Toch ? Ik wel i.i.g. Meestal geef ik 'm wel, daar niet van :) Maar ik hou wel degelijk rekening met hoe het aan gaat komen etc.etc. Dan gebruik ik ook charme en humor etc. (Maar dat is ook alleen maar 'versiersel' voor het 'opleuken' van een 'slechtnieuws bericht' ! (8> )
"Hmm, dat nieuwe kapsel van je is wel erg oubollig hoor! Maar dat maakt niet uit, want het past wel heel goed bij die verlopen ouwe kop van je :)!"
pi_84956107
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij duidelijk een onderscheid gemaakt tussen eerlijk zijn in je mening en in je oordeel. Daar zit nl. een enorm verschil tussen. Blijkbaar vind jij het moeilijk om begrijpend te lezen.[..]

Heb het allang genuanceerd maar blijkbaar lees jij daar over heen. Ik hoop dat je nog jong bent en als je ouder dan 25 bent, wil je dan alsjeblieft geen kinderen nemen?
En ik hoop en zou je heel sterk aanraden om met dit soort beledigingen te stoppen.
pi_84956196
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:22 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom is de term weerstand ook een goede aanvulling op dit onderwerp.
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:22 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom is de term weerstand ook een goede aanvulling op dit onderwerp.
Pardon? Die beledigende post was toch voor mij? Wat heeft dat ffs met weerstand te maken?
pi_84956239
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:54 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Daar gáát het toch ook helemaal niet om.

Daar heb ik gelukkig geen last van.

quote:
& als die vriend(in) iets nieuws heeft waar ze helemaal blij mee zijn, dan wil je die vreugde niet verminderen met je ongezoute mening. JUIST omdat het MAAR je mening is & je die ander z'n pleziertje gunt. Toch ? Ik wel i.i.g. Meestal geef ik 'm wel, daar niet van :)
Mensen die zich laten beinvloeden door de mening van anderen, moeten in mijn ogen nog veel leren. Een positieve of negatieve opmerking van iemand raakt mij niet hoor. Leuk voor iemand als hij of zij mijn auto ook mooi vindt, maar totaal onbelangrijk.
pi_84956336
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En ik hoop en zou je heel sterk aanraden om met dit soort beledigingen te stoppen.
Jij beledigt mij door mijn posts niet goed te lezen, terwijl ik er wel tijd in stop. We zijn het misschien niet met elkaar eens, maar ik ga wel elke keer serieus op je in. Blijkbaar waardeer jij dat niet want je neemt gewoon niet de tijd om mijn reacties aandachtig door te lezen. Het is geen hogere wiskunde wat ik vertel.
pi_84956432
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Jij beledigt mij door mijn posts niet goed te lezen, terwijl ik er wel tijd in stop. We zijn het misschien niet met elkaar eens, maar ik ga wel elke keer serieus op je in. Blijkbaar waardeer jij dat niet want je neemt gewoon niet de tijd om mijn reacties aandachtig door te lezen. Het is geen hogere wiskunde wat ik vertel.
Wat een arrogantie zeg.
Hoe kom je erbij dat ik je posts niet aandachtig lees? Aanname he?
Zal ik nu eens eerlijk zeggen hoe ik over je denk?
Ik vind je een arrogante, betweterige botte ...
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:15:19 #87
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84956641
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:10 schreef Lavenderr het volgende:
Wat een arrogantie zeg.
:{w Ho ho, ik ben hier de betweter he!
pi_84956721
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:10 schreef Lavenderr het volgende:
W
[..]

Wat een arrogantie zeg.
Hier zei je:

quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 19:01 schreef Lavenderr het volgende:

Ik dacht dat jij mensen die eerlijk zijn juist geweldig vond, maar nu vind je ze weer de meest trieste gevallen? Sorry hoor, maar you've lost me.
Sorry hoor, maar in diezelfde post waar jij hier op reageert leg ik toch duidelijk uit dat ik een onderscheid maak tussen een mening en een oordeel. En dan roep jij: "Ik dacht dat jij mensen die eerlijk zijn juist geweldig vond".

Dan zijn er dus twee oorzaken aan te wijzen waarom jij het niet snapt: Of je hebt je best niet gedaan het te begrijpen of je bent gewoon dom.

quote:
Jij mag denken wat je wil. Heb liever dat je eerlijk zegt dat je me niet mag dan dat je erom heen gaat draaien. En jij mag mij arrogant en betweterig vinden, ik vind jou een tere ziel die zich mengt in een discussie zonder daarbij echt moeite te doen. En dan ben je nog wel een moderator ook.
pi_84956755
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

[..]

Pardon? Die beledigende post was toch voor mij? Wat heeft dat ffs met weerstand te maken?
Kennelijk ontstond er een weerstand bij jou nadat hij een aantal scherpe woorden zoals labiel heeft gebruikt, waarna p_o_p hier ook last van kreeg, denk verder ook niet dat p_o_p het persoonlijk bedoeld. Daarbij heeft weerstand weer een duidelijk raakvlak met het onderwerp uit dit topic. Het lijkt mij namelijk een van de redenen waarom eerlijkheid in bepaalde situaties lastig is, net zoals dat je in sommige doodgewone situaties zoals de dagelijkse alles goed? deze eerlijkheid op een andere manier bekijkt. Het hangt volgens mij voornamelijk grootendeels af van de intentie, oftewel wat je wil bereiken met je opmerking.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_84956911
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hier zei je:
[..]

Sorry hoor, maar in diezelfde post waar jij hier op reageert leg ik toch duidelijk uit dat ik een onderscheid maak tussen een mening en een oordeel. En dan roep jij: "Ik dacht dat jij mensen die eerlijk zijn juist geweldig vond".

Dan zijn er dus twee oorzaken aan te wijzen waarom jij het niet snapt: Of je hebt je best niet gedaan het te begrijpen of je bent gewoon dom.
[..]

Jij mag denken wat je wil. Heb liever dat je eerlijk zegt dat je me niet mag dan dat je erom heen gaat draaien. En jij mag mij arrogant en betweterig vinden, ik vind jou een tere ziel die zich mengt in een discussie zonder daarbij echt moeite te doen. En dan ben je nog wel een moderator ook.
Het is goed met je, de groeten .
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:37:33 #91
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84957687
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Daar heb ik gelukkig geen last van.
Sinds wanneer is 'gevoel/emotie' een last :? Ik noem het 'menselijk'.

quote:
Mensen die zich laten beinvloeden door de mening van anderen, moeten in mijn ogen nog veel leren. Een positieve of negatieve opmerking van iemand raakt mij niet hoor. Leuk voor iemand als hij of zij mijn auto ook mooi vindt, maar totaal onbelangrijk.
*zucht*
Mensen die geen rekening houden met het feit dat je woorden een ander altijd 'beinvloeden' (hoe minimaal ook) hebben nog erg weinig geleerd.

Wedden dat het je raakt, als een grote dikke neger in een eenzaam steegje je een ongevraagd complimetje geeft met je lekkere kontje ? Hoe onbelangrijk (of misschien zelfs onjuist) dat ook moge zijn voor je op dat moment ? })

Dus doe ff normaal en wees eerlijk.
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:43:29 #92
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_84958016
Gezellige discussie hier :')

Ik vraag me wel nog steeds af wat eerlijkheid hier met TRU te maken heeft eigenlijk.

quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:17 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Kennelijk ontstond er een weerstand bij jou nadat hij een aantal scherpe woorden zoals labiel heeft gebruikt, waarna p_o_p hier ook last van kreeg, denk verder ook niet dat p_o_p het persoonlijk bedoeld. Daarbij heeft weerstand weer een duidelijk raakvlak met het onderwerp uit dit topic. Het lijkt mij namelijk een van de redenen waarom eerlijkheid in bepaalde situaties lastig is, net zoals dat je in sommige doodgewone situaties zoals de dagelijkse alles goed? deze eerlijkheid op een andere manier bekijkt. Het hangt volgens mij voornamelijk grootendeels af van de intentie, oftewel wat je wil bereiken met je opmerking.
Ik vond de aanval toch aardig persoonlijk hoor en met woorden als dom en labiel maak je een discussie niet vruchtbaarder.

En er is een verschil tussen een mening en een oordeel inderdaad.

"Persoonlijk vind ik deze auto niet zo mooi" is al anders dan "Je hebt echt een lelijke auto!"
Komt ook wel anders over denk ik :P
Als ik trouwens iets lelijks zeg over iets van iemand dan probeer ik wel altijd ook een positief punt te zoeken om het wat af te zwakken :@

En of een mening me raakt hangt wel af van het onderwerp en van wie het zegt natuurlijk.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:46:06 #93
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84958141
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:43 schreef senesta het volgende:
Als ik trouwens iets lelijks zeg over iets van iemand dan probeer ik wel altijd ook een positief punt te zoeken om het wat af te zwakken :@
Zo ongeveer dus:

quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:59 schreef JoepiePoepie het volgende:
"Hmm, dat nieuwe kapsel van je is wel erg oubollig hoor! Maar dat maakt niet uit, want het past wel heel goed bij die verlopen ouwe kop van je :)!"
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:48:20 #94
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_84958254
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:46 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Zo ongeveer dus:
[..]

Nou net even anders :P

"Dat nieuwe kapsel maakt je wel een stuk ouder maar de kleur staat je goed" of zo :')
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:50:30 #95
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84958383
Zo is ie beter:

quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:48 schreef senesta het volgende:
"Dat nieuwe kapsel maakt je wel een stuk ouder wijzer en volwassener maar en de kleur staat je goed" of zo :')
;)
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:51:01 #96
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84958410
quote:
c_/

quote:
Ik vraag me wel nog steeds af wat eerlijkheid hier met TRU te maken heeft eigenlijk.
Inmiddels niet veel meer. Het gaat toch vooral weer over de psychologie. Vandaar ook mijn vraag richting Media consument welke kant hij hier nou eigenlijk mee op wil, binnen de TRU context.

Dat zou al aanzienlijk helpen om wat richting te geven aan de discussie.

quote:
Ik vond de aanval toch aardig persoonlijk hoor en met woorden als dom en labiel maak je een discussie niet vruchtbaarder.
eens.

quote:

"Persoonlijk vind ik deze auto niet zo mooi" is al anders dan "Je hebt echt een lelijke auto!"

En of een mening me raakt hangt wel af van het onderwerp en van wie het zegt natuurlijk.
Precies ^O^
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:51:07 #97
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_84958419
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:50 schreef JoepiePoepie het volgende:
Zo is ie beter:
[..]

;)
Echt? Zou jij dat zeggen?
pi_84958422
quote:

[..]

En van je stemming uiteraard.

Verder probeer ik uiteindelijk wat meer richting bewustzijn te gaan en wil ik uitgaan van wat de mensen hier zelf over denken, al is het vrij lastig sturen met een dergelijk conflict. Er zijn nog een aantal richtingen waar ik heen wil met dit topic, echter zal daarvoor de discussie nog iets moeten vorderen.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:53:02 #99
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84958523
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:51 schreef senesta het volgende:
Echt? Zou jij dat zeggen?
Eeehm nee, ik zou bijvoorbeeld zeggen:

"Wat zonde dat je je haar hebt afgeknipt, dat zou ik nooit doen!"

Tja, ik ben nou eenmaal niet zo van het subtiele :P.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:53:42 #100
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84958548
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:50 schreef JoepiePoepie het volgende:
Zo is ie beter:
[..]

;)
:{w

Alsof 'wijsheid' nog gebonden is aan leeftijd ... na de pubertijd :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')