Dat zou je kunnen zeggen in zijn algemeenheid maar dit was van toepassing op een specifieke situatie.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:46 schreef JoepiePoepie het volgende:
Tja, zo zou je het ook andersom kunnen zeggen: Misschien ben jij wel te dom om haar te snappen of je hebt de moeite niet genomen om haar posts goed te lezen.
Lekker makkelijk zeg om te zeggen dat ik bij jou niet begrijpend las! Ik heb namelijk wel gewoon gereageerd op deze opmerking die je al eerder maakte en ik heb wel uitgelegd waar bij mij de verwarring ontstond.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:02 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Of je kan het gewoon niet uitleggen, of je hebt de moeite niet gedaan, of ... etc.![]()
De ander voor 'te dom' uitmaken is natuurlijk alleen véél makkelijker. De boel goed & begrijpend lezen deed 'ie zelf bij mij ook al niet. (lees 't topic maar terug) Maar dan wel een ander, onterecht, ermee om de oren slaan.
![]()
Waar noem ik mijzelf verlicht dan? Weer iets om kwaad over te worden want je hebt het een en ander snel doorgelezen en komt tot deze conclusie, terwijl ik dit helemaal nergens zeg!quote:Dit soort onfatsoenlijk, respectloos gebral is juist het grote probleem hier in TRU (zoals op ieder forum), en past HELEMAAL niet bij iemand die zichzelf 'verlicht' DURFT te noemen.
Nee je kunt idd niet tegelijkertijd verlicht zijn en vol haat zitten, maar je kunt wel afwisselen tussen de twee staten van zijn.quote:Hij is niet eens eerlijk over/tegen zichzelf, met al z'n haat tegen 'verwende westerlingen'.
OF je zit vol haat en wrok, OF je bent verlicht. Allebei KAN NIET.
Hoezo vreemde conclusies vanuit 1 post?? Ik vind het beledigend dat jij niet de moeite neemt om mijn posts door te lezen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zoiets had ik idd in gedachten, eerlijk gezegd, maar ach, als iemand zulke vreemde conclusies kan trekken uit 1 post over complimenten over een auto, en daarna ongelofelijk beledigend gaat reageren, moet ik eigenlijk mijn schouders ophalen en denken: laat maar kletsen.
Probably zijn nickname eer aangedaan.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dus je zei eerder al dat ik je stelling niet goed heb begrepen, ik reageer serieus, doe moeite om te laten zien waar de verwarring voor mij vandaan komt en jij reageert niet eens op die post van mij.... DAAR word ik pissig van en daardoor ga ik bot doen.
Nja daar kan hij in ieder geval niet meer onderuit hequote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]Oh, dus het doet je toch wel wat hoe mensen op je reageren en dus hoe mensen over je denken!
Jij hebt het begrepen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:55 schreef -Strawberry- het volgende:
Als het met de juiste bedoelingen is, dan is eerlijkheid heel belangrijk.
Wordt het op een botte, tactloze manier gebruikt zonder rekening te houden met de ander zijn/haar gevoelens en misschien zelfs om die persoon onderuit te halen, dan is eerlijkheid gewoon een excuus om je beter dan iemand anders te kunnen voelen.
En het moet ook functioneel zijn natuurlijk. Anders ben je ook een botte hork die niet het beste met de ander voor heeft.![]()
Daar kunnen veel mensen nog wat van opsteken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:25 schreef -Strawberry- het volgende:
Wat een discussie, damn.Had ik niet verwacht in zo'n topic.
Welke lessen heb jij dan geleerd in dit topic?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:39 schreef mediaconsument het volgende:
Daar kunnen veel mensen nog wat van opsteken.
Ohquote:Verder denk ik dat er nog veel meer te bespreken is over dit onderwerp. Daarvoor zou het ook handig zijn als we dit hoofdstuk kunnen afsluiten.
Lees het maar eens rustig door, zou ik zeggen. Overigens wil ik proberen deel 2 straks een stap verder te laten gaan, oftewel zou het handig zijn dat als deze is afgesloten men wacht totdat ik een nieuwe OP heb samengesteld.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:41 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Welke lessen heb jij dan geleerd in dit topic?
We hebben nog een aantal posts te gaan hoor, dus je hebt ruim de tijd om een nieuwe te makenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:42 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Lees het maar eens rustig door, zou ik zeggen. Overigens wil ik proberen deel 2 straks een stap verder te laten gaan, oftewel zou het handig zijn dat als deze is afgesloten men wacht totdat ik een nieuwe OP heb samengesteld.
Heb geduld.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:29 schreef senesta het volgende:
En ik zie nog steeds de link met TRU niet
We zitten inmiddels op post 238 en ik krijg inmiddels een beetje een Bassos gevoel, ik heb een verheven doel maar ik vertel het pas als jullie er het zelf ontdekt hebben en zoquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:33 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Heb geduld.
Er zijn volgens mij ook nog genoeg users op fok die hun mening hierover kunnen geven.
Het topic is nog geen dag oud, heb nog wel meer te doen namelijk. Verder heb ik nog geen duidelijke antwoorden gekregen op de vragen uit de OP. Al zijn er een aantal goede posts geweest die met termen als onderbewustzijn, zelfvertrouwen en lef kwamen. Ook heb ik het idee dat er nog een stuk begrip nodig is om dit topic daadwerkelijk een stap verder te krijgen. Dit is om deze reden dan ook een vrij lastig onderwerp om helder te krijgen, zit daarom te wachten op zoveel mogelijk verschillende meningen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:39 schreef senesta het volgende:
[..]
We zitten inmiddels op post 238 en ik krijg inmiddels een beetje een Bassos gevoel, ik heb een verheven doel maar ik vertel het pas als jullie er het zelf ontdekt hebben en zo![]()
Oh man, hoor mij nou in TRU
Er zijn meer mensen die meer te doen hebben dan een beetje in de lucht te hengelen naar waar dit heen gaat, beetje eerlijkheid en vertrouwen zou het topic geen kwaad doen denk ik danquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:42 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het topic is nog geen dag oud, heb nog wel meer te doen namelijk. Verder heb ik nog geen duidelijke antwoorden gekregen op de vragen uit de OP. Al zijn er een aantal goede posts geweest die met termen als onderbewustzijn, zelfvertrouwen en lef kwamen. Ook heb ik het idee dat er nog een stuk begrip nodig is om dit topic daadwerkelijk een stap verder te krijgen. Dit is om deze reden dan ook een vrij lastig onderwerp om helder te krijgen, zit daarom te wachten op zoveel mogelijk verschillende meningen.
Kijk, als ik dit in F&L zet, dan krijg ik meningen uit filosofische boeken. Gooi ik dit in wetenschap, dan komen er wetenschappelijke onderbouwingen aan te pas, net zoals in het psychologieforum je binnen de kaders van de psychologie moet blijven. Echter weet jij ook dat in TRU de persoonlijke ervaringen en vragen centraal staan en dat de mensen hier veel zelf nadenken. De vragen die ik in de OP stelde zijn daarom ook niet de vragen waar je zo snel even een antwoord op vind, net zozeer als dat er een degelijke verbinding is met esoterische kennis.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:46 schreef senesta het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen die meer te doen hebben dan een beetje in de lucht te hengelen naar waar dit heen gaat, beetje eerlijkheid en vertrouwen zou het topic geen kwaad doen denk ik dan![]()
Volgens mij heb je zelf geen flauw idee over hoe je dit naar een TRU onderwerp kunt linken en hoop je dat een ander dat voor je komt doenOm het maar even eerlijk te zeggen.
Lekker makkelijk scoren dacht jij he?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]Oh, dus het doet je toch wel wat hoe mensen op je reageren en dus hoe mensen over je denken!
Zie hierboven.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:26 schreef senesta het volgende:
[..]
Nja daar kan hij in ieder geval niet meer onderuit he
Ik help er ook wel wat aan mee hoor. Al begin ik nu moe te worden van dat onbenullige conflict. Ik bedoel, jij maakt een botte opmerking die geenszins persoonlijk bedoeld was, waarna iemand hier harder over valt dan eigenlijk nodig is. Misschien dat excuses van jouw kant nodig zijn om dit conflict te kunnen sluiten en verder te kunnen gaan met dat verhaal omtrent gedachtenprocessen, zou dat erg fijn vinden.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zie hierboven.
Ben ik soms de enige die zijn best doet om de structuur van de gedachtenprocessen in deze discussie in kaart te brengen?
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zie hierboven.
Ben ik soms de enige die zijn best doet om de structuur van de gedachtenprocessen in deze discussie in kaart te brengen?
Ik heb heel veel begrip maar als er geen richting word gegeven aan een topic maar er wel word afgekapt door een TS als het niet de juiste kant op gaat dan vraag ik me wel af waar ik mee bezig ben, wees dan gewoon duidelijk en geef aan waar je heen wil.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:51 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Kijk, als ik dit in F&L zet, dan krijg ik meningen uit filosofische boeken. Gooi ik dit in wetenschap, dan komen er wetenschappelijke onderbouwingen aan te pas, net zoals in het psychologieforum je binnen de kaders van de psychologie moet blijven. Echter weet jij ook dat in TRU de persoonlijke ervaringen en vragen centraal staan en dat de mensen hier veel zelf nadenken. De vragen die ik in de OP stelde zijn daarom ook niet de vragen waar je zo snel even een antwoord op vind, net zozeer als dat er een degelijke verbinding is met esoterische kennis.
Ik kan daarom het topic tot een bepaalde hoogte sturen, ik ben ook afhankelijk van de input van anderen binnen dit topic. Mondjesmaat komt dit daarom ook binnen, oftewel hoop ik dat je het geduld kunt opbrengen om niet al binnen een dag met dergelijke conclusies te komen. Had eigenlijk wel meer begrip verwacht van jou om eerlijk te zijn.
Huh whutquote:Echter weet jij ook dat in TRU de persoonlijke ervaringen en vragen centraal staan en dat de mensen hier veel zelf nadenken. De vragen die ik in de OP stelde zijn daarom ook niet de vragen waar je zo snel even een antwoord op vind, net zozeer als dat er een degelijke verbinding is met esoterische kennis.
Als ik zeg dat jij dom bent en maar nooit geen kinderen moet nemen dan is dat niet persoonlijk?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:59 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik help er ook wel wat aan mee hoor. Al begin ik nu moe te worden van dat onbenullige conflict. Ik bedoel, jij maakt een botte opmerking die geenszins persoonlijk bedoeld was, waarna iemand hier harder over valt dan eigenlijk nodig is. Misschien dat excuses van jouw kant nodig zijn om dit conflict te kunnen sluiten en verder te kunnen gaan met dat verhaal omtrent gedachtenprocessen, zou dat erg fijn vinden.
Als er uit frustratie dergelijke opmerkingen geplaatst worden omdat ik niet duidelijk aangeef iets te begrijpen, waarna er eerlijk uitgelegd word dat hij/zij in dergelijke situaties uit frustratie weleens vaker bot uit de hoek kan komen. Dan lijkt mij dit overkomen als een excuus, waarna ik er minder moeite mee zou hebben.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:05 schreef senesta het volgende:
[..]
Als ik zeg dat jij dom bent en maar nooit geen kinderen moet nemen dan is dat niet persoonlijk?
Ben daarom ook blij dat deel 2 er zo aankomt, dan kan ik een nieuwe OP maken. Nu is het onderwerp van discussie toch het alom bekende conflict dat ontstaan is uit een aantal botte opmerkingen. Om treurig van te worden.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:04 schreef senesta het volgende:
Ik heb heel veel begrip maar als er geen richting word gegeven aan een topic maar er wel word afgekapt door een TS als het niet de juiste kant op gaat dan vraag ik me wel af waar ik mee bezig ben, wees dan gewoon duidelijk en geef aan waar je heen wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |