Alle voeding kan schadelijk zijn, ik heb in mijn jeugd (in buitenland) elke dag verse melk gehaald bij de boer verderop, ik leef nog steedsquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, alweer, mooi verhaal, maar heeft niets te maken met het topic of de kern van het verhaal namelijk of het redelijk is om te eisen dat iemand die voeding verkoopt die schadelijk kan zijn aan de wettelijke eisen moet voldoen.
Jij bent degene die dit issue hyped, overigens.
Zeg ik dat? Alweer een statement die geen onderbouwing heeft, ik stel dat we volksgezondheid aan de overheid overlaten omdat het voor de consument namelijk vrijwel onmogelijk is om een correcte bepaling te maken, da's al. Niet dat ambtenarij voor ieder voorkomend probleem de oplossing is.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:37 schreef mediacurator het volgende:
trouwens waar komt dat onbegrijpelijke vertrouwen in de ambtenarij vandaan als DE enige oplossing voor elk denkbaar probleem?
quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel een argument, Volksgezondheid is door de meerderheid van onze vertegenwoordigers overgegeven aan de overheid om op wetenschappelijke basis te oordelen wat wel en niet gevaarlijk is voor consumptie.
Rauwe melk is zeker niet ongevaarlijk, als jij als consument alle ins en outs kent van dat gevaar en toch consumeert is dat prima maar dat betekent niet dat de overheid niet mag ingrijpen als dat commercieel geexploiteert wordt.
Ik neem aan dat je ook tegen een verbod op asbest bent, dat je vindt dat dioxine in voedsel moet mogen of hoge doses radioactiviteit moet kunnen?
Die 80 doden zijn geen argument, dat is slechts een reden om te waarschuwen en wetgeving te maken die de verkoop daarvan aan banden legt. Overigens ga jij daarmee ook voorbij aan het aantal zieken dat consumptie oplevert maar goed.
ik heb gezegt stuur de opleidingen bij waar men constateerd dat er kennis ontbreekt.....probleem opgelost..quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Alweer een statement die geen onderbouwing heeft, ik stel dat we volksgezondheid aan de overheid overlaten omdat het voor de consument namelijk vrijwel onmogelijk is om een correcte bepaling te maken, da's al. Niet dat ambtenarij voor ieder voorkomend probleem de oplossing is.
Regels gemaakt in de jaren 30 kun je best herzien naar een inzicht van 2010, ja, duh, dat houdt echter niet in dat we maar over moeten gaan op vrijheid blijheid en eigen inzicht als het om volksgezondheid gaat.
Jouw beeld is schijnbaar niet voorzien van grijstinten, het mijne wel.
Bull, kennis is geen garantie dat men zorgvuldigheid betracht, als je het dan in verband wilt brengen met financieele dan wel de zorg sector dan zul je zien dat vrijwel iedereen in de financieele sector veel kennis heeft van financieen...ze zijn alleen meer geinteresseerd in hun eigen financieen dan de jouwe.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:16 schreef mediacurator het volgende:
ik heb gezegt stuur de opleidingen bij waar men constateerd dat er kennis ontbreekt.....probleem opgelost..
dat als alternatief voor de absurde en krankzinnige tafferelen zoals in TS beschreven, en kijk b.v. dan eerst naar de zorgsector en financiële industrie
Het staat je volledig vrij om een winkel op te zoeken die je die garantie geeft. Dat is geen argument om links en rechts winkels te overvallen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Baseer je dat oordeel of feiten of is dat weer een greep in de bak met hersenspinsels?
Als ik een rauw voedselproduct koop wat bij onzorgvuldige (be)handeling dodelijk kan zijn mag ik dan op zijn minst verzekerd zijn van enige kwaliteitsgarantie? Is dat teveel gevraagd? Lijkt mij toch niet.
Grote bedrijven profiteren van grote hoeveelheden en standaardisatie. Die hebben er dus voordeel bij om kleine producenten zo veel mogelijk in hun vrijheid te beperken.,quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:24 schreef mediacurator het volgende:
[..]
met overmatig veel regelgeving en overheidsbemoeienis zul je altijd de creativiteit en het vrije denken van de mens de kop indrukken en de eigen verantwoordelijkheid van vakmensen ondermijnen
Dit statement heeft geen onderbouwing.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
Alweer een statement die geen onderbouwing heeft, ik stel dat we volksgezondheid aan de overheid overlaten omdat het voor de consument namelijk vrijwel onmogelijk is om een correcte bepaling te maken,
Natuurlijk, in een libertarische droom heilstaat zal dat wel opgaan, in onze maatschappij echter niet.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het staat je volledig vrij om een winkel op te zoeken die je die garantie geeft. Dat is geen argument om links en rechts winkels te overvallen.
Daarom moet het ook anders.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk, in een libertarische droom heilstaat zal dat wel opgaan, in onze kapitalo-fascistische maatschappij echter niet.
Ach, wat schattig, een kapitalo-fascistische staat. Ik ben ontroerd. Echt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daarom moet het ook anders.
En ik ben buitengewoon ontroerd dat jij je ongevraagd mat andermans gezondheid bemoeit, maar doe dat dan niet op een manier die ten koste gaat van vrijheid.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, wat schattig, een kapitalo-fascistische staat. Ik ben ontroerd. Echt.
Ik?? Ik ben nergens binnengevallen en ik heb mij nergens mee bemoeit, behoudens deze discussie uiteraard, alle karakterisering over rauwe melk komen van de wetenschap af, niet van mijquote:Op maandag 23 augustus 2010 14:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En ik ben buitengewoon ontroerd dat jij je ongevraagd mat andermans gezondheid bemoeit, maar doe dat dan niet op een manier die ten koste gaat van vrijheid.
Eh, da's een beetje onzin wat je daar debiteert omdat in staten als California (waar we hier over praten) directe democratie via referenda mogelijk is, eenieder die dat wil kan dus bijvoorbeeld een issue als rauwe melk en de regels daarvoor ter stemming brengen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:40 schreef fs180 het volgende:
Hoe vaak je ook "wij" en "democratie" roept, mensen gaan niet opeens geloven dat ze samen de keuze hebben gemaakt, of er uberhaupt achter staan. DIe beslissingen worden buiten hen om gemaakt, hoe gezellig onze 'democratie' ook is.
Dit topic gaat over een situatie in de VS? Of was je dat nog niet opgevallen?quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:00 schreef fs180 het volgende:
Oh, sorry maar ik woon in nederland. Wij zijn dus nederlanders, anders had ik wel zij gebruikt niet?
WIj hebben onze volksgezondheid nie tin de handen van een paar mininsters gelegd, dat hebben ze zelf gedaan. Alsof er ook maar één burger aan te pas is gekomen..
Je bent er wel voor maar weigert verantwoordelijkheid te nemen voor de gevolgen. Duidelijk.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik?? Ik ben nergens binnengevallen
Leuk, alleen jammer dat de FDA geen enkele rol speelt in dit verhaal.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:46 schreef Illiberal het volgende:
Ik heb het topic niet gelezen, maar van mij mag de FDA opgeheven worden!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |