abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:46:09 #101
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85602956
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, alweer, mooi verhaal, maar heeft niets te maken met het topic of de kern van het verhaal namelijk of het redelijk is om te eisen dat iemand die voeding verkoopt die schadelijk kan zijn aan de wettelijke eisen moet voldoen.

Jij bent degene die dit issue hyped, overigens.
Alle voeding kan schadelijk zijn, ik heb in mijn jeugd (in buitenland) elke dag verse melk gehaald bij de boer verderop, ik leef nog steeds :*
pi_85603010
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:37 schreef mediacurator het volgende:

trouwens waar komt dat onbegrijpelijke vertrouwen in de ambtenarij vandaan als DE enige oplossing voor elk denkbaar probleem? :9
Zeg ik dat? Alweer een statement die geen onderbouwing heeft, ik stel dat we volksgezondheid aan de overheid overlaten omdat het voor de consument namelijk vrijwel onmogelijk is om een correcte bepaling te maken, da's al. Niet dat ambtenarij voor ieder voorkomend probleem de oplossing is.

Regels gemaakt in de jaren 30 kun je best herzien naar een inzicht van 2010, ja, duh, dat houdt echter niet in dat we maar over moeten gaan op vrijheid blijheid en eigen inzicht als het om volksgezondheid gaat.

Jouw beeld is schijnbaar niet voorzien van grijstinten, het mijne wel.
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:50:48 #103
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85603140
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is wel een argument, Volksgezondheid is door de meerderheid van onze vertegenwoordigers overgegeven aan de overheid om op wetenschappelijke basis te oordelen wat wel en niet gevaarlijk is voor consumptie.
Rauwe melk is zeker niet ongevaarlijk, als jij als consument alle ins en outs kent van dat gevaar en toch consumeert is dat prima maar dat betekent niet dat de overheid niet mag ingrijpen als dat commercieel geexploiteert wordt.
Ik neem aan dat je ook tegen een verbod op asbest bent, dat je vindt dat dioxine in voedsel moet mogen of hoge doses radioactiviteit moet kunnen?

Die 80 doden zijn geen argument, dat is slechts een reden om te waarschuwen en wetgeving te maken die de verkoop daarvan aan banden legt. Overigens ga jij daarmee ook voorbij aan het aantal zieken dat consumptie oplevert maar goed.
pi_85604125
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Alweer een statement die geen onderbouwing heeft, ik stel dat we volksgezondheid aan de overheid overlaten omdat het voor de consument namelijk vrijwel onmogelijk is om een correcte bepaling te maken, da's al. Niet dat ambtenarij voor ieder voorkomend probleem de oplossing is.

Regels gemaakt in de jaren 30 kun je best herzien naar een inzicht van 2010, ja, duh, dat houdt echter niet in dat we maar over moeten gaan op vrijheid blijheid en eigen inzicht als het om volksgezondheid gaat.

Jouw beeld is schijnbaar niet voorzien van grijstinten, het mijne wel.
ik heb gezegt stuur de opleidingen bij waar men constateerd dat er kennis ontbreekt.....probleem opgelost..

dat als alternatief voor de absurde tafferelen zoals in TS beschreven, en kijk b.v. dan eerst naar de zorgsector en financiële industrie, want daar vallen pas echt de zware klappen als we het over slachtoffers hebben

[ Bericht 1% gewijzigd door mediacurator op 23-08-2010 13:21:51 ]
pi_85604511
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:16 schreef mediacurator het volgende:

ik heb gezegt stuur de opleidingen bij waar men constateerd dat er kennis ontbreekt.....probleem opgelost..

dat als alternatief voor de absurde en krankzinnige tafferelen zoals in TS beschreven, en kijk b.v. dan eerst naar de zorgsector en financiële industrie
Bull, kennis is geen garantie dat men zorgvuldigheid betracht, als je het dan in verband wilt brengen met financieele dan wel de zorg sector dan zul je zien dat vrijwel iedereen in de financieele sector veel kennis heeft van financieen...ze zijn alleen meer geinteresseerd in hun eigen financieen dan de jouwe.

Bovendien, hoe wil jij bepalen dat er kennis ontbreekt zonder toezicht eigenlijk? Juist de zorg en financieele industrieen zijn door een gebrek aan toezicht (iig geldt dat voor de financieele sector) ontspoort, niet door een gebrek aan kennis.

Ik snap echt jouw argumentatie niet in deze, er is niks absurds aan het tafereel op zich, hooguit de getrokken wapens maar who knows, mischien is dat wel de richtlijn voor de LAPD, het gaat uiteindelijk om een heel simpel gegeven daarin en dat is dat er regels mbt. de volksgezondheid zijn overtreden.
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:53:40 #106
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_85605813
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Baseer je dat oordeel of feiten of is dat weer een greep in de bak met hersenspinsels?

Als ik een rauw voedselproduct koop wat bij onzorgvuldige (be)handeling dodelijk kan zijn mag ik dan op zijn minst verzekerd zijn van enige kwaliteitsgarantie? Is dat teveel gevraagd? Lijkt mij toch niet.
Het staat je volledig vrij om een winkel op te zoeken die je die garantie geeft. Dat is geen argument om links en rechts winkels te overvallen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:56:07 #107
pi_85605936
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:24 schreef mediacurator het volgende:

[..]

met overmatig veel regelgeving en overheidsbemoeienis zul je altijd de creativiteit en het vrije denken van de mens de kop indrukken en de eigen verantwoordelijkheid van vakmensen ondermijnen

Grote bedrijven profiteren van grote hoeveelheden en standaardisatie. Die hebben er dus voordeel bij om kleine producenten zo veel mogelijk in hun vrijheid te beperken.,
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:56:56 #108
pi_85605978
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:47 schreef Tijger_m het volgende:

Alweer een statement die geen onderbouwing heeft, ik stel dat we volksgezondheid aan de overheid overlaten omdat het voor de consument namelijk vrijwel onmogelijk is om een correcte bepaling te maken,
Dit statement heeft geen onderbouwing.
pi_85606895
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Het staat je volledig vrij om een winkel op te zoeken die je die garantie geeft. Dat is geen argument om links en rechts winkels te overvallen.
Natuurlijk, in een libertarische droom heilstaat zal dat wel opgaan, in onze maatschappij echter niet.
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:21:20 #110
pi_85607065
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Natuurlijk, in een libertarische droom heilstaat zal dat wel opgaan, in onze kapitalo-fascistische maatschappij echter niet.
Daarom moet het ook anders.
pi_85607259
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Daarom moet het ook anders.
Ach, wat schattig, een kapitalo-fascistische staat. Ik ben ontroerd. Echt.
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:29:18 #112
pi_85607419
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach, wat schattig, een kapitalo-fascistische staat. Ik ben ontroerd. Echt.
En ik ben buitengewoon ontroerd dat jij je ongevraagd mat andermans gezondheid bemoeit, maar doe dat dan niet op een manier die ten koste gaat van vrijheid.
pi_85607673
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

En ik ben buitengewoon ontroerd dat jij je ongevraagd mat andermans gezondheid bemoeit, maar doe dat dan niet op een manier die ten koste gaat van vrijheid.
Ik?? Ik ben nergens binnengevallen en ik heb mij nergens mee bemoeit, behoudens deze discussie uiteraard, alle karakterisering over rauwe melk komen van de wetenschap af, niet van mij :D

Ik wijs er alleen maar op dat wij, als democratie, bepaalde keuzes hebben gemaakt om zaken als volksgezondheid onder te brengen bij de overheid en niet te vertrouwen op de mooie blauwe ogen van neringdoenden.
Wij hebben ook vastgesteld dat voor bepaalde zaken vergunningen nodig zijn teneinde een bepaalde waarborg te kunnen geven, als een neringdoende zich daar niet aan houdt dan zijn er consequenties, soit.

Hoe jouw denkbeeldige heilstaat dat denkt te gaan inrichten weet ik niet, ik hou mij bezig met de samenleving die er is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2010 14:35:41 ]
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:40:07 #114
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85607852
Hoe vaak je ook "wij" en "democratie" roept, mensen gaan niet opeens geloven dat ze samen de keuze hebben gemaakt, of er uberhaupt achter staan. DIe beslissingen worden buiten hen om gemaakt, hoe gezellig onze 'democratie' ook is.
pi_85608608
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:40 schreef fs180 het volgende:
Hoe vaak je ook "wij" en "democratie" roept, mensen gaan niet opeens geloven dat ze samen de keuze hebben gemaakt, of er uberhaupt achter staan. DIe beslissingen worden buiten hen om gemaakt, hoe gezellig onze 'democratie' ook is.
Eh, da's een beetje onzin wat je daar debiteert omdat in staten als California (waar we hier over praten) directe democratie via referenda mogelijk is, eenieder die dat wil kan dus bijvoorbeeld een issue als rauwe melk en de regels daarvoor ter stemming brengen.

Overigens heb ik niet gesteld dat deze specifieke maatregel door 'wij' of 'democratie' genomen is, ik heb gezegd dat 'wij' voilksgezondheid in de handen van de overheid hebben gelegd. Dat is dus een wezenlijk verschil waarmee ik dus ook aangeef dat deze regels niet door een 'wij' zijn gemaakt.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2010 14:57:29 ]
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:00:15 #116
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85608820
Oh, sorry maar ik woon in nederland. Wij zijn dus nederlanders, anders had ik wel zij gebruikt niet? :')

WIj hebben onze volksgezondheid nie tin de handen van een paar mininsters gelegd, dat hebben ze zelf gedaan. Alsof er ook maar één burger aan te pas is gekomen..
pi_85609013
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:00 schreef fs180 het volgende:
Oh, sorry maar ik woon in nederland. Wij zijn dus nederlanders, anders had ik wel zij gebruikt niet? :')

WIj hebben onze volksgezondheid nie tin de handen van een paar mininsters gelegd, dat hebben ze zelf gedaan. Alsof er ook maar één burger aan te pas is gekomen..
Dit topic gaat over een situatie in de VS? Of was je dat nog niet opgevallen?
In Nederland is verkoop van rauwe melk toegestaan. Het VWA waarschuwt alleen dat het ongezond kan zijn maar laat het verder vrij en adviseert om de melk voor consumptie te koken.

Oh, parlementsleden zijn geen burgers? Worden niet gekozen door burgers? Da's nieuws voor mij.
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:27:58 #118
pi_85610056
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik?? Ik ben nergens binnengevallen
Je bent er wel voor maar weigert verantwoordelijkheid te nemen voor de gevolgen. Duidelijk.
pi_85614199
[reality check]

Lijkt wel of de huidige generaties echt geen snars hebben begrepen van hun voorouders over de waarde van vrijheid en van het leed en bloedvergiet waarmee die vrijheid ooit zuur is betaald

Vinden het gewoon dood normaal dat een gewapende bende smerissen binnen valt wegens ontbreken van rauwe melk vergunning, da's hoogbegaafd zeg!

Hou me hart echt vast wanneer de eerst volgende fiscist aan de macht komt a la Mussolini, melden de bruinhemden zich ongetwijfeld vast weer vol enthousiasme in grote getallen aan
w/
Elk weldenkend mens zou moeten weten dat je regeringen en overheden ten alle tijden tot een absoluut minimum terug zou moeten dringen gezien deze instrumentaal zijn in het veroorzaken van een breed scala aan verschillende vormen van ellende. Vanaf hongersnood, oogluikend toekijken bij debacles en wantoestanden van bijbelse proporties binnen de financiële wereld, en niet te vergeten oorlogen organiseren om de staatskas te vullen..

Vooral de hoogst geplaatste ambtenaren zijn doorgaans een ongelofelijk overrated stel veredelde uitkeringstrekkers, nietsnutten en criminelen.

[/reality check]

[ Bericht 4% gewijzigd door mediacurator op 23-08-2010 21:20:56 ]
  maandag 23 augustus 2010 @ 18:46:36 #120
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_85617767
Ik heb het topic niet gelezen, maar van mij mag de FDA opgeheven worden!
pi_85730756
de wapens zijn altijd doorgeladen als je op straat gaat dus heeft niet echt een toegevoegde waarde.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_85731029
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:46 schreef Illiberal het volgende:
Ik heb het topic niet gelezen, maar van mij mag de FDA opgeheven worden!
Leuk, alleen jammer dat de FDA geen enkele rol speelt in dit verhaal.

Er is geen federaal verbod op rauwe melk, staten maken zelf uit of het verkocht mag worden en onder welke voorwaarden.
pi_85772088
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:44 schreef fs180 het volgende:

[..]

Eu bemoeienis, niet de overheid.
Waar, Tijd dat ze dat corrupte nest veredelde uitkeringstrekkers oprolde
pi_85772260
En terecht waarschijnlijk ^O^
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here