abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 augustus 2010 @ 13:14:58 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85470368
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:24 schreef WAARHEID het volgende:
Rauwe melk is buitengewoon onhygienisch en daarom verboden om te verkopen. Maar goed linksch mensen die mogen alles wat ze zelf denken te mogen en dat pikt een US cop niet. :(
Ik ben zo rechts als de pest, en als er iets rechts is, dan is het wel zelf denken en zelf beslissen wat je wilt doen en laten.
Maar als jij zo een vertrouwen hebt in de regelzucht en de alwetende staat, maakt dat JOU tot Linksmensch
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 13:17:00 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_85470453
best vermoeiend zo'n trollkloon als waarheid :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_85473765
quote:
Rauwe melk is buitengewoon onhygienisch en daarom verboden om te verkopen. Maar goed linksch mensen die mogen alles wat ze zelf denken te mogen en dat pikt een US cop niet. :(
de mens gebruikt overal ter wereld rauwe melk, het is pas sinds heel recentelijk dat men het probeert te verbieden. denk je nou heus dat regeringen zich bekommeren om jou gezondheid? gaat alleen om commercie en propaganda

in de toekomst zeker ook RAUWE moedermelk pasteuriseren?

:X

[ Bericht 2% gewijzigd door mediacurator op 19-08-2010 14:55:09 ]
  donderdag 19 augustus 2010 @ 16:06:26 #54
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_85477605
Ik vind mediacurator altijd zo verschikkelijk overtuigend in zijn posts. Brr, wat eng! :{
pi_85478107
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:06 schreef dubidub het volgende:
Ik vind mediacurator altijd zo verschikkelijk overtuigend in zijn posts. Brr, wat eng! :{
voor iemand die uiteindelijk de overheid toestemming wil vragen om, bij wijze van, z'n kont te kunnen vegen..

ja natuurlijk dat het niet overtuigend is, een boer uit de achterhoek hoef je ook geen Thaise rijsttafel voor te schotelen of zo iets...

want dat zijn doorgaans nu eenmaal aardappel eters en daarom ook niet mijn doelgroep snappie?

alhoewel een symbolische voorbeeld, een melkboer kan je trouwens als geen ander uitleggen waarom je voor rauwe melk niet bang hoeft te zijn, integendeel juist want de kalveren worden er immers ook groot en sterk van

:{

[ Bericht 1% gewijzigd door mediacurator op 19-08-2010 20:55:29 ]
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:34:40 #56
45206 Pietverdriet
pi_85481366
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:18 schreef mediacurator het volgende:

[..]

voor iemand die uiteindelijk de overheid toestemming wil vragen om, bij wijze van, z'n kont te kunnen vegen..

ja natuurlijk dat het niet overtuigend is, een boer uit de achterhoek hoef je ook geen Thaise rijsttafel voor te schotelen of zo iets...

want dat zijn doorgaans nu eenmaal aardappel eters en daarom ook niet mijn doelgroep snappie?

alhoewel het desbetreffende symbolische voorbeeld je trouwens best kan uitleggen dat je voor rauwe melk niet bang hoeft te zijn, integendeel juist want de kalveren worden er immers ook groot en sterk van

:{
Ahum
IK BEN EEN BOER UIT DE ACHTERHOEK EN GEK OP THAI"S
:( :( :(
pi_85481651
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:42 schreef mediacurator het volgende:

[..]

de mens gebruikt overal ter wereld rauwe melk, het is pas sinds heel recentelijk dat men het probeert te verbieden. denk je nou heus dat regeringen zich bekommeren om jou gezondheid? gaat alleen om commercie en propaganda

in de toekomst zeker ook RAUWE moedermelk pasteuriseren?

:X
nee dat doet de mens niet omdat een flink deel van de mensheid ziek wordt van melk
pi_85481810
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ahum
IK BEN EEN BOER UIT DE ACHTERHOEK EN GEK OP THAI"S
:( :( :(
Ehumm,

quote:
alhoewel het desbetreffende symbolische voorbeeld......
:@
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:52:26 #59
45206 Pietverdriet
pi_85481916
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:48 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Ehumm,
[..]

:@
Ja, je bedoelt in je symboliek dat boeren uit de achterhoek staan voor mensen die alleen aardappels eten? Als in tekenend voor boeren uit de achterhoek..
Je maakt het alleen maar erger voor je zelf.
pi_85481931
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:43 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

nee dat doet de mens niet omdat een flink deel van de mensheid ziek wordt van melk
bedoel je allergieën of chronische ziektes veroorzaakt door melk consumptie? veroorzaakt door van rauwe melk of van gepasteuriseerde melk?
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:55:07 #61
45206 Pietverdriet
pi_85482000
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:52 schreef mediacurator het volgende:

[..]

bedoel je allergieën of chronische ziektes veroorzaakt door melk consumptie? veroorzaakt door van rauwe melk of van gepasteuriseerde melk?
Nee, dat het gros van de mensen (koe) melk niet kunnen verteren en er rare reacties op hebben.
pi_85482033
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, je bedoelt in je symboliek dat boeren uit de achterhoek staan voor mensen die alleen aardappels eten? Als in tekenend voor boeren uit de achterhoek..
Je maakt het alleen maar erger voor je zelf.
ik maak het helemaal niet erg voor mezelf, boeren vreten nu eenmaal veel piepers :7

en wat de boer niet kent vreet ie niet :{w
pi_85482106
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat het gros van de mensen (koe) melk niet kunnen verteren en er rare reacties op hebben.
no linkie means you're a stinkie.... :6
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:59:18 #64
45206 Pietverdriet
pi_85482127
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:56 schreef mediacurator het volgende:

[..]

ik maak het helemaal niet erg voor mezelf, boeren vreten nu eenmaal veel piepers :7

en wat de boer niet kent vreet ie niet :{w
:') :') :')
pi_85482511
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:52 schreef mediacurator het volgende:

[..]

bij de meeste zoogdieren zorgt een gen ervoor dat het enzym dat lactose af kan breken na de zoog tijd niet meer aangemaakt wordt.
alleen bij ongeveer 30% van de mensheid zit er een "foutje" waardoor dat gen zijn werk niet doet en we wel melk kunnen verteren.
dus 70% van de mensheid kan geen melk meer verteren
pi_85484411
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:11 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

bij de meeste zoogdieren zorgt een gen ervoor dat het enzym dat lactose af kan breken na de zoog tijd niet meer aangemaakt wordt.
alleen bij ongeveer 30% van de mensheid zit er een "foutje" waardoor dat gen zijn werk niet doet en we wel melk kunnen verteren.
dus 70% van de mensheid kan geen melk meer verteren
Hoe dan ook... aan Kamelenmelk worden wel weer heilzame eigenschappen toegeschreven zelfde geldt voor paarden, schapen en geitenmelk voor zover ik weet

Koffieshops, om even wat te noemen worden b.v. ook lang niet altijd gezien als een bedrijfstak die bevorderend is voor de algemene volksgezondheid, desondanks bestaat het en zul je aldaar niet vaak een team agenten met door geladen wapens aantreffen, gek genoeg wel weer bij wiet plantages.

Niet je "melk is ongezond" redenatie uit de weg te willen gaan, toch zaak de discussie iet wat bij te sturen..

Om een beter voorbeeld te nemen toepasselijk voor de V.S. een goedje genaamd Aspartaam kwam natuurlijk wel met vlag en wimpel door de keuringen vd Amerikaanse FDA terwijl de lab ratten in no time van kop tot teen vol zitten met tumoren wanneer je die een tijdje Aspartaam voert.

Een grove denkfout die maar ten eeuwigheid lijkt te blijven bestaan is dat de overheid zich zou bekommeren om wat wel of niet goed voor je is. Wanneer men b.v. wel de wiet plantages zou toestaan zakt natuurlijk ook de waarde van wiet onmiddellijk en kan men gedag zwaaien naar de belasting centen die anders zouden blijven binnen stromen

Volksgezondheid wordt natuurlijk altijd wel als rede opgegeven maar dat is slechts wat toneel voor de bühne zolang het de commercie (dus belasting opbrengsten) maar ten goede komt, het laatste is waarvoor die gasten daar uiteindelijk zitten in Den Haag en elders, begrijpelijk genoeg loopt men daar echter niet al te veel mee te koop

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 21-08-2010 16:05:18 ]
pi_85590195
Aspartame, Brain Cancer & the FDA Approval Process (Sugarfree Light Diet Coke Zero E951)

zondag 22 augustus 2010 @ 23:59:04 #68
45206 Pietverdriet
pi_85591193
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:32 schreef mediacurator het volgende:
Aspartame, Brain Cancer & the FDA Approval Process (Sugarfree Light Diet Coke Zero E951)

En wat heeft dat met rauwe melk te maken?
pi_85592305
In de staat New York ligt nu een voorstel om het gebruik van zout in restaurantvoedsel te verbieden :')

quote:
PROHIBITION ON SALT; RESTAURANTS. 1. NO OWNER OR OPERATOR
4 OF A RESTAURANT IN THIS STATE SHALL USE SALT IN ANY FORM IN THE PREPARA-
5 TION OF ANY FOOD FOR CONSUMPTION BY CUSTOMERS OF SUCH RESTAURANT,
6 INCLUDING FOOD PREPARED TO BE CONSUMED ON THE PREMISES OF SUCH RESTAU-
7 RANT OR OFF OF SUCH PREMISES.
http://assembly.state.ny.(...)129&Summary=Y&Text=Y

Gelukkig is er een groeiende schare tegenstanders, mensen die nog steeds voor vrijheid willen gaan http://www.myfoodmychoice.org/
  maandag 23 augustus 2010 @ 01:22:48 #70
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85593814
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 00:26 schreef tjoptjop het volgende:
In de staat New York ligt nu een voorstel om het gebruik van zout in restaurantvoedsel te verbieden :')
[..]

http://assembly.state.ny.(...)129&Summary=Y&Text=Y

Gelukkig is er een groeiende schare tegenstanders, mensen die nog steeds voor vrijheid willen gaan http://www.myfoodmychoice.org/
Geen slechte ontwikkeling, alleen iets te overtrokken.. :D
pi_85593834
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 01:22 schreef fs180 het volgende:

[..]

Geen slechte ontwikkeling, alleen iets te overtrokken.. :D
Hoezo geen slechte ontwikkeling?
pi_85594525
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat heeft dat met rauwe melk te maken?
Een aantal zaken die duidelijk giftig zijn vanaf aspertaam tot bestrijdings middelen tot kwik etc is toegestaan maar rauwe melk wordt verboden

Door melk te pasteuriseren gaan veel voedingsstoffen verloren die in rauwe melk nog wel aanwezig zijn

Een vervolg op wat ik eerder al zei, de docu diept het verder ook uit... hoe dan ook..

For those who believe, no explanation is necessary, for those who do not believe, no explanation is possible.

;(
pi_85594630
quote:
Die stoere US-cops moeten zo stoer doen in de getto's, maar daar zie je die sissies niet.
  maandag 23 augustus 2010 @ 07:34:15 #74
45206 Pietverdriet
pi_85595789
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 02:23 schreef mediacurator het volgende:

Door melk te pasteuriseren gaan veel voedingsstoffen verloren die in rauwe melk nog wel aanwezig zijn
Vertel, welke?
pi_85598561
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 07:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel, welke?
Tis geen geheim hoor Piet....

quote:
'Rauwe' melk is recentelijk populairder geworden door de geclaimde heilzame werking. Voorstanders van 'rauwe' melk maken er terecht aanspraak op dat deze melk sommige bestanddelen bevat die bij het pasteuriseringsproces verloren gaan. Zo bevat deze melk onder meer de immuclobines en enzymen lipase en fosfatase. 'Rauwe' melk bevat ook zo'n 20% meer vitamine B6.
wiki
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:49:27 #76
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_85598777
Gezonde natuurlijke voeding is een bedreiging voor de voedselindustrie. Ze zullen dus excuses zoeken om dit soort winkels, biologische boerderijen en volkstuintjes te bestrijden.

De War on Drugs is leuk! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:52:58 #77
pi_85598863
quote:
"... land of the freeeeeeee!!!!" *O*
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_85598958
Ok, punt een is dat de wereldbevolking niet te voeden is met EKO landbouw, als je onderbouwing wilt dan zoek je zelf maar even op het Internet, dus al dat geblaat over de grote voedsel producenten is precies dat, loos geblaat.

Rauwe melk kan gevaarlijk zijn, 80 mensen in de VS overlijden jaarlijks aan het drinken van rauwe melk, of dat een inval met getrokken wapens rechtvaardigd is een heel ander verhaal. Feit blijft dat ongepastueriseerde of gesteriliseerde melk drinken niet zonder risico's is en die risico's zijn stukken groter als een eventueel gezondheids bonus.
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:59:23 #79
pi_85599038
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:56 schreef Tijger_m het volgende:
Ok, punt een is dat de wereldbevolking niet te voeden is met EKO landbouw, als je onderbouwing wilt dan zoek je zelf maar even op het Internet, dus al dat geblaat over de grote voedsel producenten is precies dat, loos geblaat.

Rauwe melk kan gevaarlijk zijn, 80 mensen in de VS overlijden jaarlijks aan het drinken van rauwe melk, of dat een inval met getrokken wapens rechtvaardigd is een heel ander verhaal. Feit blijft dat ongepastueriseerde of gesteriliseerde melk drinken niet zonder risico's is en die risico's zijn stukken groter als een eventueel gezondheids bonus.
Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf uit mag maken.
pi_85599181
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf uit mag maken.
Dan ben je in de minderheid. Volksgezondheid is een taak die wij, net als ieder westers land, aan de overheid hebben gegeven.
Toegegeven, niet ieder land gaat daar goed mee om, zie de massale terugroep van eieren nu in de VS.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2010 11:04:31 ]
  maandag 23 augustus 2010 @ 11:05:37 #81
pi_85599245
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan ben je in de minderheid.
Dat is geen argument.

En als 80 doden een argument is, kan je alles verbieden. Religie, auto's, kinderen...
pi_85599794
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dat is geen argument.

En als 80 doden een argument is, kan je alles verbieden. Religie, auto's, kinderen...
Dat is wel een argument, Volksgezondheid is door de meerderheid van onze vertegenwoordigers overgegeven aan de overheid om op wetenschappelijke basis te oordelen wat wel en niet gevaarlijk is voor consumptie.
Rauwe melk is zeker niet ongevaarlijk, als jij als consument alle ins en outs kent van dat gevaar en toch consumeert is dat prima maar dat betekent niet dat de overheid niet mag ingrijpen als dat commercieel geexploiteert wordt.
Ik neem aan dat je ook tegen een verbod op asbest bent, dat je vindt dat dioxine in voedsel moet mogen of hoge doses radioactiviteit moet kunnen?

Die 80 doden zijn geen argument, dat is slechts een reden om te waarschuwen en wetgeving te maken die de verkoop daarvan aan banden legt. Overigens ga jij daarmee ook voorbij aan het aantal zieken dat consumptie oplevert maar goed.
pi_85599843
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:56 schreef Tijger_m het volgende:
80 doden. Wauw

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 23-08-2010 11:54:53 (nee dus) ]
pi_85599933
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sorry? Ben jij wel goed bij je hoofd of zo?
edit: doe normaal man!

[ Bericht 9% gewijzigd door Frutsel op 23-08-2010 11:53:08 ]
pi_85600062
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is geen argument.

_O- stel er vallen bij het oogsten in Oekraïne jaarlijks 80 kinderen uit kersenbomen, worden kersen dan ook verboden? :N nee, dan tref je veiligheidsmaatregelen die het vallen uit de boom voorkomen maar ga je niet wereldwijd een verbod op kersen uitroepen
pi_85600216
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:30 schreef mediacurator het volgende:

_O- stel er vallen bij het oogsten in Oekraïne jaarlijks 80 kinderen uit kersenbomen tijdens de oogst, worden die dan ook verboden? :N
Eh...die analogie slaat echt helemaal nergens op, wat is de overeenkomst tussen hypothetische arbeidsongevallen en bekende gezondheidsrisico's bij consumptie precies?
pi_85600571
Om even een reality check te doen voor de malloten in dit topic, de winkel is binnengevallen omdat ze rauwe melk verkochten zonder daarvoor de vereiste vergunningen te hebben, zonder die vergunningen wordt er geen garantie door de producenten gegeven dat de producten geen gevaar voor de gezondheid vormen.

Ik zie de noodzaak van getrokken wapens niet zo maar goed, da's de LAPD schijnbaar anno 2010.
pi_85601006
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh...die analogie slaat echt helemaal nergens op, wat is de overeenkomst tussen hypothetische arbeidsongevallen en bekende gezondheidsrisico's bij consumptie precies?
de overeenkomst is dat je voor andere gezondheidsrisico's creatieve maatregelen kunt treffen, een algemeen verbod proberen in te voeren op een voedingsmiddel noem ik echter niet creatief eerder tiranniek

waarom zou een bericht over vermeende sterfgevallen in de V.S. mij ervan weerhouden rauwe melk te kopen?

heb zelf alleen positieve ervaringen met rauwe melk zowel in termen van gezondheid als smaakbelevenis maar zou ik desondanks overgeleverd zijn aan de fabrieksmatig verwerkte en smaakloze supermarkt melk

het is onvoorstelbaar dat de mens geen voorkeur meer zou mogen hebben voor zorgvuldig, ambachtelijk en lokaal geproduceerd voedsel maar min of meer gedwongen wordt uiteindelijk om alleen nog maar die onpersoonlijke massa productie uit de supermarkten te kopen.
pi_85601267
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:53 schreef mediacurator het volgende:

[..]

de overeenkomst is dat je voor andere gezondheidsrisico's creatieve maatregelen kunt treffen, een algemeen verbod proberen in te voeren op een voedingsmiddel noem ik echter niet creatief eerder tiranniek

waarom zou een bericht over vermeende sterfgevallen in de V.S. mij ervan weerhouden rauwe melk te kopen?

heb zelf alleen positieve ervaringen met rauwe melk zowel in termen van gezondheid als smaakbelevenis maar zou ik desondanks overgeleverd zijn aan de fabrieksmatig verwerkte en smaakloze supermarkt melk

het is onvoorstelbaar dat de mens geen voorkeur meer mag hebben voor zorgvuldig, ambachtelijk en lokaal geproduceerd voedsel maar min of meer gedwongen bent om uiteindelijk alleen nog maar onpersoonlijke massa productie te kunnen kopen.
Er is geen algemeen verbod. Er is een verbod op het verkopen van rauwe melk zonder vergunning en daar is in dit geval tegen opgetreden wat jouw hele verhaal nogal op losse schroeven zet buiten het feit dat jij helemaal niet onder deze wetgeving valt.

De vergunning garandeert dat de melk grosso mode veilig is om te consumeren, en dat is een goede zaak of ben jij het daarmee oneens?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2010 12:01:22 ]
pi_85601332
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
Om even een reality check te doen voor de malloten in dit topic, de winkel is binnengevallen omdat ze rauwe melk verkochten zonder daarvoor de vereiste vergunningen te hebben, zonder die vergunningen wordt er geen garantie door de producenten gegeven dat de producten geen gevaar voor de gezondheid vormen.

Ik zie de noodzaak van getrokken wapens niet zo maar goed, da's de LAPD schijnbaar anno 2010.
een vergunning die zo veel kosten met zich mee brengt dat het voor kleinschalige ondernemingen nauwelijks haalbaar is om deze vergunning te kunnen bekostigen waarschijnlijk?
pi_85601374
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is geen algemeen verbod. Er is een verbod op het verkopen van rauwe melk zonder vergunning en daar is in dit geval tegen opgetreden wat jouw hele verhaal nogal op losse schroeven zet buiten het feit dat jij helemaal niet onder deze wetgeving valt.

De vergunning garandeert dat de melk grosso mode veilig is om te consumeren, en dat is een goede zaak of ben jij het daarmee oneens?
wat zijn de voorwaarden van zo'n "vergunning" en wat voor kosten brengt het met zich mee? volgens mij belast men kleinschalige ondernemingen met een hoop ongewenste overheidsbemoeienis om zodoende rauwe melk dus concurrente voor de voedsel industrie te ontmoedigen.
pi_85601582
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:02 schreef mediacurator het volgende:

een vergunning die zo veel kosten met zich mee brengt dat het voor kleinschalige ondernemingen nauwelijks haalbaar is om deze vergunning te bekostigen waarschijnlijk?
Baseer je dat oordeel of feiten of is dat weer een greep in de bak met hersenspinsels?

Als ik een rauw voedselproduct koop wat bij onzorgvuldige (be)handeling dodelijk kan zijn mag ik dan op zijn minst verzekerd zijn van enige kwaliteitsgarantie? Is dat teveel gevraagd? Lijkt mij toch niet.
pi_85601670
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:03 schreef mediacurator het volgende:

wat zijn de voorwaarden van zo'n "vergunning" en wat voor kosten brengt het met zich mee? volgens mij belast men kleinschalige ondernemingen met een hoop ongewenste overheidsbemoeienis om zodoende rauwe melk dus concurrente voor de voedsel industrie te ontmoedigen.
Ja natuurlijk joh, de melk industrie zal zich echt zorgen maken over de concurrentie van reform winkels en kleinschalige ondernemingen vooral gezien de dichtheid van reformwinkels in de VS...ja...echt...als je de voorwaarden wilt weten dan zou ik zeggen, Google even, ik had het zo gevonden :P
pi_85602138
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Baseer je dat oordeel of feiten of is dat weer een greep in de bak met hersenspinsels?

Als ik een rauw voedselproduct koop wat bij onzorgvuldige (be)handeling dodelijk kan zijn mag ik dan op zijn minst verzekerd zijn van enige kwaliteitsgarantie? Is dat teveel gevraagd? Lijkt mij toch niet.
met overmatig veel regelgeving en overheidsbemoeienis zul je altijd de creativiteit en het vrije denken van de mens de kop indrukken en de eigen verantwoordelijkheid van vakmensen ondermijnen

de geschiedenis van alle landen waar dat het geval is wijst dat uit, neem b.v. de schrijnende achteruitgang van kwaliteit handhaving in een branche als b.v. de gezondheidszorg

regelgeving overbodige vergunningen en andere bemoeienis kun je voor een groot deel ook voorkomen door b.v. opleidingen te verbeteren waar nodig..

Over schrijnende misstanden gesproken, de overheid zou beter de financiële industrie eens in de gaten moeten houden, liefst zelfs in zijn geheel overnemen van het zooitje geboefte dat het nu in handen heeft

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 23-08-2010 12:39:41 ]
pi_85602344
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:24 schreef mediacurator het volgende:

met overmatig veel regelgeving en overheidsbemoeienis zul je altijd de creativiteit en het vrije denken van de mens de kop indrukken en de eigen verantwoordelijkheid van vakmensen ondermijnen

de geschiedenis van alle landen waar dat het geval is wijst dat uit, neem b.v. de schrijnende achteruitgang van kwaliteit handhaving in een branche als b.v. de gezondheidszorg

regelgeving en bemoeienis kun je voor een groot deel ook voorkomen door b.v. opleidingen te verbeteren waar nodig..
Ja, sorry, maar dat is een nonsens verhaaltje. Als ik rauwe melk wil kopen dan heb ik als consument het recht te eisen dat de winkelier een zekere mate van veiligheid kan garanderen op een product wat bij verkeerde herkomst/behandelijk gevaarlijk voor de gezondheid kan zijn.
Er is niets overmatigs aan een vergunning die aantoont dat jij correct om kan gaan en bekend bent met de herkomst van een product waarop de producenten dan garanties geeft, da's elementair zelfs.

Een arts hoeft van jou geen diploma te hebben? Jij vertrouwt er op dat hij wel creatief en vrij denkend genoeg is om daadwerkelijk als arts te kunnen functioneren?

De regelgeving is er omdat mensen, als er geld te verdienen is, niet te vertrouwen zijn, het schandaal in China met de melamine in melk is daar een levendig voorbeeld, en bepaald niet het enige, van.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2010 12:30:55 ]
pi_85602480
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, sorry, maar dat is een nonsens verhaaltje. Als ik rauwe melk wil kopen dan heb ik als consument het recht te eisen dat de winkelier een zekere mate van veiligheid kan garanderen op een product wat bij verkeerde herkomst/behandelijk gevaarlijk voor de gezondheid kan zijn.
Er is niets overmatigs aan een vergunning die aantoont dat jij correct om kan gaan en bekend bent met de herkomst van een product waarop de producenten dan garanties geeft, da's elementair zelfs.

Een arts hoeft van jou geen diploma te hebben? Jij vertrouwt er op dat hij wel creatief en vrij denkend genoeg is om daadwerkelijk als arts te kunnen functioneren?

De regelgeving is er omdat mensen, als er geld te verdienen is, niet te vertrouwen zijn, het schandaal in China met de melamine in melk is daar een levendig voorbeeld, en bepaald niet het enige, van.
Over schrijnende misstanden gesproken, de overheid zou beter de financiële industrie eens in de gaten moeten houden, liefst zelfs in zijn geheel overnemen van het zooitje incompetent geboefte dat het nu in handen heeft

Dat zet nog eens zoden aan de dijk, en zou verreweg de voorkeur hebben boven het hypen van pietluttige "non issues" waar niemand een cent beter van wordt.

trouwens waar komt dat onbegrijpelijke vertrouwen in de ambtenarij vandaan als DE oplossing voor elk denkbaar probleem?

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 23-08-2010 16:47:07 ]
pi_85602607
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:32 schreef mediacurator het volgende:

Over schrijnende misstanden gesproken, de overheid zou beter de financiële industrie eens in de gaten moeten houden, liefst zelfs in zijn geheel overnemen van het zooitje incompetent geboefte dat het nu in handen heeft

Kijk, dat zet echt zoden aan de dijk, dat zou verreweg de voorkeur hebben boven het hypen van "non issues" waar niemand een cent beter van wordt.
Ja, alweer, mooi verhaal, maar heeft niets te maken met het topic of de kern van het verhaal namelijk of het redelijk is om te eisen dat iemand die voeding verkoopt die schadelijk kan zijn aan de wettelijke eisen moet voldoen.

Jij bent degene die dit issue hyped, overigens.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2010 12:37:12 ]
pi_85602667
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, alweer, mooi verhaal, maar heeft niets te maken met het topic of de kern van het verhaal namelijk of het redelijk is om te eisen dat iemand die voeding verkoopt die schadelijk kan zijn aan de wettelijke eisen moet voldoen.

Jij bent degene die dit issue hyped, overigens.
trouwens waar komt dat onbegrijpelijke vertrouwen in de ambtenarij vandaan als DE enige oplossing voor elk denkbaar probleem? :9
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:41:57 #99
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85602799
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 01:24 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoezo geen slechte ontwikkeling?
Omdat er tegenwoordig kilos zout in het eten wordt gestopt voor "smaak" en houdbaarheid, beetje de verpakkingen in de gaten houden en dan moet dat wel opvallen. Zout verbieden is dan ook weer onzin, bepaalde producten hebben zout nodig/of hebben daar evenredig veel voordeel aan, maar de meeste producten niet. :)
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:44:43 #100
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85602895
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:03 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Eu bemoeienis, niet de overheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')