Ik ben zo rechts als de pest, en als er iets rechts is, dan is het wel zelf denken en zelf beslissen wat je wilt doen en laten.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:24 schreef WAARHEID het volgende:
Rauwe melk is buitengewoon onhygienisch en daarom verboden om te verkopen. Maar goed linksch mensen die mogen alles wat ze zelf denken te mogen en dat pikt een US cop niet.
de mens gebruikt overal ter wereld rauwe melk, het is pas sinds heel recentelijk dat men het probeert te verbieden. denk je nou heus dat regeringen zich bekommeren om jou gezondheid? gaat alleen om commercie en propagandaquote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:24 schreef WAARHEID het volgende:
Rauwe melk is buitengewoon onhygienisch en daarom verboden om te verkopen. Maar goed linksch mensen die mogen alles wat ze zelf denken te mogen en dat pikt een US cop niet.
voor iemand die uiteindelijk de overheid toestemming wil vragen om, bij wijze van, z'n kont te kunnen vegen..quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:06 schreef dubidub het volgende:
Ik vind mediacurator altijd zo verschikkelijk overtuigend in zijn posts. Brr, wat eng!
Ahumquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:18 schreef mediacurator het volgende:
[..]
voor iemand die uiteindelijk de overheid toestemming wil vragen om, bij wijze van, z'n kont te kunnen vegen..
ja natuurlijk dat het niet overtuigend is, een boer uit de achterhoek hoef je ook geen Thaise rijsttafel voor te schotelen of zo iets...
want dat zijn doorgaans nu eenmaal aardappel eters en daarom ook niet mijn doelgroep snappie?
alhoewel het desbetreffende symbolische voorbeeld je trouwens best kan uitleggen dat je voor rauwe melk niet bang hoeft te zijn, integendeel juist want de kalveren worden er immers ook groot en sterk van
nee dat doet de mens niet omdat een flink deel van de mensheid ziek wordt van melkquote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:42 schreef mediacurator het volgende:
[..]
de mens gebruikt overal ter wereld rauwe melk, het is pas sinds heel recentelijk dat men het probeert te verbieden. denk je nou heus dat regeringen zich bekommeren om jou gezondheid? gaat alleen om commercie en propaganda
in de toekomst zeker ook RAUWE moedermelk pasteuriseren?
Ehumm,quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ahum
IK BEN EEN BOER UIT DE ACHTERHOEK EN GEK OP THAI"S
![]()
![]()
quote:alhoewel het desbetreffende symbolische voorbeeld......
Ja, je bedoelt in je symboliek dat boeren uit de achterhoek staan voor mensen die alleen aardappels eten? Als in tekenend voor boeren uit de achterhoek..quote:
bedoel je allergieën of chronische ziektes veroorzaakt door melk consumptie? veroorzaakt door van rauwe melk of van gepasteuriseerde melk?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:43 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
nee dat doet de mens niet omdat een flink deel van de mensheid ziek wordt van melk
Nee, dat het gros van de mensen (koe) melk niet kunnen verteren en er rare reacties op hebben.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:52 schreef mediacurator het volgende:
[..]
bedoel je allergieën of chronische ziektes veroorzaakt door melk consumptie? veroorzaakt door van rauwe melk of van gepasteuriseerde melk?
ik maak het helemaal niet erg voor mezelf, boeren vreten nu eenmaal veel piepersquote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, je bedoelt in je symboliek dat boeren uit de achterhoek staan voor mensen die alleen aardappels eten? Als in tekenend voor boeren uit de achterhoek..
Je maakt het alleen maar erger voor je zelf.
no linkie means you're a stinkie....quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat het gros van de mensen (koe) melk niet kunnen verteren en er rare reacties op hebben.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:56 schreef mediacurator het volgende:
[..]
ik maak het helemaal niet erg voor mezelf, boeren vreten nu eenmaal veel piepers
en wat de boer niet kent vreet ie niet![]()
bij de meeste zoogdieren zorgt een gen ervoor dat het enzym dat lactose af kan breken na de zoog tijd niet meer aangemaakt wordt.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:52 schreef mediacurator het volgende:
[..]
bedoel je allergieën of chronische ziektes veroorzaakt door melk consumptie? veroorzaakt door van rauwe melk of van gepasteuriseerde melk?
Hoe dan ook... aan Kamelenmelk worden wel weer heilzame eigenschappen toegeschreven zelfde geldt voor paarden, schapen en geitenmelk voor zover ik weetquote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:11 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
bij de meeste zoogdieren zorgt een gen ervoor dat het enzym dat lactose af kan breken na de zoog tijd niet meer aangemaakt wordt.
alleen bij ongeveer 30% van de mensheid zit er een "foutje" waardoor dat gen zijn werk niet doet en we wel melk kunnen verteren.
dus 70% van de mensheid kan geen melk meer verteren
En wat heeft dat met rauwe melk te maken?quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:32 schreef mediacurator het volgende:
Aspartame, Brain Cancer & the FDA Approval Process (Sugarfree Light Diet Coke Zero E951)
http://assembly.state.ny.(...)129&Summary=Y&Text=Yquote:PROHIBITION ON SALT; RESTAURANTS. 1. NO OWNER OR OPERATOR
4 OF A RESTAURANT IN THIS STATE SHALL USE SALT IN ANY FORM IN THE PREPARA-
5 TION OF ANY FOOD FOR CONSUMPTION BY CUSTOMERS OF SUCH RESTAURANT,
6 INCLUDING FOOD PREPARED TO BE CONSUMED ON THE PREMISES OF SUCH RESTAU-
7 RANT OR OFF OF SUCH PREMISES.
Geen slechte ontwikkeling, alleen iets te overtrokken..quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:26 schreef tjoptjop het volgende:
In de staat New York ligt nu een voorstel om het gebruik van zout in restaurantvoedsel te verbieden
[..]
http://assembly.state.ny.(...)129&Summary=Y&Text=Y
Gelukkig is er een groeiende schare tegenstanders, mensen die nog steeds voor vrijheid willen gaan http://www.myfoodmychoice.org/
Hoezo geen slechte ontwikkeling?quote:Op maandag 23 augustus 2010 01:22 schreef fs180 het volgende:
[..]
Geen slechte ontwikkeling, alleen iets te overtrokken..
Een aantal zaken die duidelijk giftig zijn vanaf aspertaam tot bestrijdings middelen tot kwik etc is toegestaan maar rauwe melk wordt verbodenquote:Op zondag 22 augustus 2010 23:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat heeft dat met rauwe melk te maken?
Die stoere US-cops moeten zo stoer doen in de getto's, maar daar zie je die sissies niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:24 schreef WAARHEID het volgende:
Vertel, welke?quote:Op maandag 23 augustus 2010 02:23 schreef mediacurator het volgende:
Door melk te pasteuriseren gaan veel voedingsstoffen verloren die in rauwe melk nog wel aanwezig zijn
Tis geen geheim hoor Piet....quote:
wikiquote:'Rauwe' melk is recentelijk populairder geworden door de geclaimde heilzame werking. Voorstanders van 'rauwe' melk maken er terecht aanspraak op dat deze melk sommige bestanddelen bevat die bij het pasteuriseringsproces verloren gaan. Zo bevat deze melk onder meer de immuclobines en enzymen lipase en fosfatase. 'Rauwe' melk bevat ook zo'n 20% meer vitamine B6.
"... land of the freeeeeeee!!!!"quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:24 schreef WAARHEID het volgende:
Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf uit mag maken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:56 schreef Tijger_m het volgende:
Ok, punt een is dat de wereldbevolking niet te voeden is met EKO landbouw, als je onderbouwing wilt dan zoek je zelf maar even op het Internet, dus al dat geblaat over de grote voedsel producenten is precies dat, loos geblaat.
Rauwe melk kan gevaarlijk zijn, 80 mensen in de VS overlijden jaarlijks aan het drinken van rauwe melk, of dat een inval met getrokken wapens rechtvaardigd is een heel ander verhaal. Feit blijft dat ongepastueriseerde of gesteriliseerde melk drinken niet zonder risico's is en die risico's zijn stukken groter als een eventueel gezondheids bonus.
Dan ben je in de minderheid. Volksgezondheid is een taak die wij, net als ieder westers land, aan de overheid hebben gegeven.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf uit mag maken.
Dat is geen argument.quote:
Dat is wel een argument, Volksgezondheid is door de meerderheid van onze vertegenwoordigers overgegeven aan de overheid om op wetenschappelijke basis te oordelen wat wel en niet gevaarlijk is voor consumptie.quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is geen argument.
En als 80 doden een argument is, kan je alles verbieden. Religie, auto's, kinderen...
80 doden. Wauwquote:Op maandag 23 augustus 2010 10:56 schreef Tijger_m het volgende:
Rauwe melk kan gevaarlijk zijn, 80 mensen in de VS overlijden jaarlijks aan het drinken van rauwe melk, of dat een inval met getrokken wapens rechtvaardigd is een heel ander verhaal. Feit blijft dat ongepastueriseerde of gesteriliseerde melk drinken niet zonder risico's is en die risico's zijn stukken groter als een eventueel gezondheids bonus.
edit: doe normaal man!quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry? Ben jij wel goed bij je hoofd of zo?
quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is geen argument.
En als 80 doden een argument is, kan je alles verbieden. Religie, auto's, kinderen...
Eh...die analogie slaat echt helemaal nergens op, wat is de overeenkomst tussen hypothetische arbeidsongevallen en bekende gezondheidsrisico's bij consumptie precies?quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:30 schreef mediacurator het volgende:
stel er vallen bij het oogsten in Oekraïne jaarlijks 80 kinderen uit kersenbomen tijdens de oogst, worden die dan ook verboden?
de overeenkomst is dat je voor andere gezondheidsrisico's creatieve maatregelen kunt treffen, een algemeen verbod proberen in te voeren op een voedingsmiddel noem ik echter niet creatief eerder tiranniekquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...die analogie slaat echt helemaal nergens op, wat is de overeenkomst tussen hypothetische arbeidsongevallen en bekende gezondheidsrisico's bij consumptie precies?
Er is geen algemeen verbod. Er is een verbod op het verkopen van rauwe melk zonder vergunning en daar is in dit geval tegen opgetreden wat jouw hele verhaal nogal op losse schroeven zet buiten het feit dat jij helemaal niet onder deze wetgeving valt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:53 schreef mediacurator het volgende:
[..]
de overeenkomst is dat je voor andere gezondheidsrisico's creatieve maatregelen kunt treffen, een algemeen verbod proberen in te voeren op een voedingsmiddel noem ik echter niet creatief eerder tiranniek
waarom zou een bericht over vermeende sterfgevallen in de V.S. mij ervan weerhouden rauwe melk te kopen?
heb zelf alleen positieve ervaringen met rauwe melk zowel in termen van gezondheid als smaakbelevenis maar zou ik desondanks overgeleverd zijn aan de fabrieksmatig verwerkte en smaakloze supermarkt melk
het is onvoorstelbaar dat de mens geen voorkeur meer mag hebben voor zorgvuldig, ambachtelijk en lokaal geproduceerd voedsel maar min of meer gedwongen bent om uiteindelijk alleen nog maar onpersoonlijke massa productie te kunnen kopen.
een vergunning die zo veel kosten met zich mee brengt dat het voor kleinschalige ondernemingen nauwelijks haalbaar is om deze vergunning te kunnen bekostigen waarschijnlijk?quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
Om even een reality check te doen voor de malloten in dit topic, de winkel is binnengevallen omdat ze rauwe melk verkochten zonder daarvoor de vereiste vergunningen te hebben, zonder die vergunningen wordt er geen garantie door de producenten gegeven dat de producten geen gevaar voor de gezondheid vormen.
Ik zie de noodzaak van getrokken wapens niet zo maar goed, da's de LAPD schijnbaar anno 2010.
wat zijn de voorwaarden van zo'n "vergunning" en wat voor kosten brengt het met zich mee? volgens mij belast men kleinschalige ondernemingen met een hoop ongewenste overheidsbemoeienis om zodoende rauwe melk dus concurrente voor de voedsel industrie te ontmoedigen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is geen algemeen verbod. Er is een verbod op het verkopen van rauwe melk zonder vergunning en daar is in dit geval tegen opgetreden wat jouw hele verhaal nogal op losse schroeven zet buiten het feit dat jij helemaal niet onder deze wetgeving valt.
De vergunning garandeert dat de melk grosso mode veilig is om te consumeren, en dat is een goede zaak of ben jij het daarmee oneens?
Baseer je dat oordeel of feiten of is dat weer een greep in de bak met hersenspinsels?quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:02 schreef mediacurator het volgende:
een vergunning die zo veel kosten met zich mee brengt dat het voor kleinschalige ondernemingen nauwelijks haalbaar is om deze vergunning te bekostigen waarschijnlijk?
Ja natuurlijk joh, de melk industrie zal zich echt zorgen maken over de concurrentie van reform winkels en kleinschalige ondernemingen vooral gezien de dichtheid van reformwinkels in de VS...ja...echt...als je de voorwaarden wilt weten dan zou ik zeggen, Google even, ik had het zo gevondenquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:03 schreef mediacurator het volgende:
wat zijn de voorwaarden van zo'n "vergunning" en wat voor kosten brengt het met zich mee? volgens mij belast men kleinschalige ondernemingen met een hoop ongewenste overheidsbemoeienis om zodoende rauwe melk dus concurrente voor de voedsel industrie te ontmoedigen.
met overmatig veel regelgeving en overheidsbemoeienis zul je altijd de creativiteit en het vrije denken van de mens de kop indrukken en de eigen verantwoordelijkheid van vakmensen ondermijnenquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Baseer je dat oordeel of feiten of is dat weer een greep in de bak met hersenspinsels?
Als ik een rauw voedselproduct koop wat bij onzorgvuldige (be)handeling dodelijk kan zijn mag ik dan op zijn minst verzekerd zijn van enige kwaliteitsgarantie? Is dat teveel gevraagd? Lijkt mij toch niet.
Ja, sorry, maar dat is een nonsens verhaaltje. Als ik rauwe melk wil kopen dan heb ik als consument het recht te eisen dat de winkelier een zekere mate van veiligheid kan garanderen op een product wat bij verkeerde herkomst/behandelijk gevaarlijk voor de gezondheid kan zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:24 schreef mediacurator het volgende:
met overmatig veel regelgeving en overheidsbemoeienis zul je altijd de creativiteit en het vrije denken van de mens de kop indrukken en de eigen verantwoordelijkheid van vakmensen ondermijnen
de geschiedenis van alle landen waar dat het geval is wijst dat uit, neem b.v. de schrijnende achteruitgang van kwaliteit handhaving in een branche als b.v. de gezondheidszorg
regelgeving en bemoeienis kun je voor een groot deel ook voorkomen door b.v. opleidingen te verbeteren waar nodig..
Over schrijnende misstanden gesproken, de overheid zou beter de financiële industrie eens in de gaten moeten houden, liefst zelfs in zijn geheel overnemen van het zooitje incompetent geboefte dat het nu in handen heeftquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar dat is een nonsens verhaaltje. Als ik rauwe melk wil kopen dan heb ik als consument het recht te eisen dat de winkelier een zekere mate van veiligheid kan garanderen op een product wat bij verkeerde herkomst/behandelijk gevaarlijk voor de gezondheid kan zijn.
Er is niets overmatigs aan een vergunning die aantoont dat jij correct om kan gaan en bekend bent met de herkomst van een product waarop de producenten dan garanties geeft, da's elementair zelfs.
Een arts hoeft van jou geen diploma te hebben? Jij vertrouwt er op dat hij wel creatief en vrij denkend genoeg is om daadwerkelijk als arts te kunnen functioneren?
De regelgeving is er omdat mensen, als er geld te verdienen is, niet te vertrouwen zijn, het schandaal in China met de melamine in melk is daar een levendig voorbeeld, en bepaald niet het enige, van.
Ja, alweer, mooi verhaal, maar heeft niets te maken met het topic of de kern van het verhaal namelijk of het redelijk is om te eisen dat iemand die voeding verkoopt die schadelijk kan zijn aan de wettelijke eisen moet voldoen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:32 schreef mediacurator het volgende:
Over schrijnende misstanden gesproken, de overheid zou beter de financiële industrie eens in de gaten moeten houden, liefst zelfs in zijn geheel overnemen van het zooitje incompetent geboefte dat het nu in handen heeft
Kijk, dat zet echt zoden aan de dijk, dat zou verreweg de voorkeur hebben boven het hypen van "non issues" waar niemand een cent beter van wordt.
trouwens waar komt dat onbegrijpelijke vertrouwen in de ambtenarij vandaan als DE enige oplossing voor elk denkbaar probleem?quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, alweer, mooi verhaal, maar heeft niets te maken met het topic of de kern van het verhaal namelijk of het redelijk is om te eisen dat iemand die voeding verkoopt die schadelijk kan zijn aan de wettelijke eisen moet voldoen.
Jij bent degene die dit issue hyped, overigens.
Omdat er tegenwoordig kilos zout in het eten wordt gestopt voor "smaak" en houdbaarheid, beetje de verpakkingen in de gaten houden en dan moet dat wel opvallen. Zout verbieden is dan ook weer onzin, bepaalde producten hebben zout nodig/of hebben daar evenredig veel voordeel aan, maar de meeste producten niet.quote:Op maandag 23 augustus 2010 01:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hoezo geen slechte ontwikkeling?
Eu bemoeienis, niet de overheid.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:03 schreef mediacurator het volgende:
[..]
wat zijn de voorwaarden van zo'n "vergunning" en wat voor kosten brengt het met zich mee? volgens mij belast men kleinschalige ondernemingen met een hoop ongewenste overheidsbemoeienis om zodoende rauwe melk dus concurrente voor de voedsel industrie te ontmoedigen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |