Hoe en wat is er dan stuk, ik merk namelijk niks.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:33 schreef sp3c het volgende:
het is stuk
terroristen hebben het opgeblazen omdat ze dachten dat overlords eigenlijk mohammed voor moeten stellen
go figure
Net deed ik er iets langer over inloggen, voor de rest niks.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:39 schreef sp3c het volgende:
geen idee eigenlijk, ik had wat inlogproblemen vanmiddag maar verder weet ik het ook niet
en volgens mij iets met de achievements?
Zou je dan geen nieuwe RAM halen?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:39 schreef 404_ het volgende:
Leuk speel, campaign uitgespeeld
Alleen is m'n RAM op en gaat m'n computer veelste traag
Morgen maar nieuwe videokaart halen
hoeveel achievement points heb je?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:39 schreef RitseB het volgende:
[..]
Net deed ik er iets langer over inloggen, voor de rest niks.
Ja ook, vergeten erbij te zettenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:40 schreef RitseB het volgende:
[..]
Zou je dan geen nieuwe RAM halen?
Inderdaad, lol.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:40 schreef RitseB het volgende:
[..]
90.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoeveel achievement points heb je?
ik heb er 0000 ... gister waren dat er 0550
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:40 schreef RitseB het volgende:
[..]
RAM > Grafische kaart.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:42 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]![]()
Ik heb een mooie auto,
Alleen zijn mijn banden versleten,
Morgen maar nieuwe ruitenvloeistof halen.
IK HEB ER NUL JONGE!!!!!quote:
Ram + Grafische kaart > Ram > Grafische kaartquote:
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
IK HEB ER NUL JONGE!!!!!
ik drink mijn bier op en ga zo l00ten in de stad
Op een iets betere videokaart na, hetzelfdequote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:46 schreef Orchestra. het volgende:
Voor SC2 dien je gewoon een fatsoenlijke grafische kaart en RAM te hebben. Geen gekke fratsen. Ik draai alles op ultra met een Q6600, 4GB RAM en een Radeon HD4770. Niks mis mee.
Ik heb een vergelijkebare pc, ik draai niet alles op ultra. Met 200 zerglings gaat hij toch laggen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:46 schreef Orchestra. het volgende:
Voor SC2 dien je gewoon een fatsoenlijke grafische kaart en RAM te hebben. Geen gekke fratsen. Ik draai alles op ultra met een Q6600, 4GB RAM en een Radeon HD4770. Niks mis mee.
Ja, mijn geld was op en m'n stufi was al op aan bier.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:47 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Op een iets betere videokaart na, hetzelfde
Budget is niet echt een probleem, kan met gemak 300 euro kwijt dus dat valt wel te doen zijn.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:50 schreef Orchestra. het volgende:
[..]
1GB RAM zou ik zeker een strookje van 2GB bijleggen. Moet je wel even de juiste soort opzoeken, en wat het maximale RAM voor jouw PC is. Ook de videokaart kan een update gebruiken, wel afhankelijk van je budget allemaal.
4?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:53 schreef 404_ het volgende:
[..]
Budget is niet echt een probleem, kan met gemak 300 euro kwijt dus dat valt wel te doen zijn.
En euh, waar kan ik vinden wat het maximale RAM is voor een PC?
Wat ik eruit begreep is dat niet elke PC alles aankan (qua videokaart, aantal RAM)quote:
Je kan ook Thors gebruiken om haar te Perma stunnen, gewoon eerst 4 marines erin sturen zodat ze haar AoE op hun verspilt.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:58 schreef Irving het volgende:
Oké ik heb minstens 10 uur over de laatste missie gedaanMaar ik heb wel mn Kerrigan icon
Battlecruisers
Yamato cannon
Ja maar ik had mn credits al aan andere dingen gebruikt voordat ik de laatste missies ging doenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:00 schreef 404_ het volgende:
[..]
Je kan ook Thors gebruiken om haar te Perma stunnen, gewoon eerst 4 marines erin sturen zodat ze haar AoE op hun verspilt.
Wat voor computer heb je? Of issie zelf samengesteld? 3 of 4 GB zou normaal gewoon moeten werken. Weet niet hoeveel geheugen je erbij wil zetten, maar 32 bit ondersteunt (d?) maar iets van 3.2 of 3.3 GB, dus ik zou er zoals gezegd een strip van 2 GB bijzetten. Rechtsboven, onder "Geheugen zoeken" kun je zien welke je nodig hebt: http://www.kingston.com/nlroot/quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:53 schreef 404_ het volgende:
[..]
Budget is niet echt een probleem, kan met gemak 300 euro kwijt dus dat valt wel te doen zijn.
En euh, waar kan ik vinden wat het maximale RAM is voor een PC?
Je wordt vast snel gepromoot. Maakt niet uit of je nr1 bent. Straks sta je gelijk in Silver op rank 10.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:25 schreef Donderkonijn het volgende:
echt he, ben ik lekker bezig, opgeklommen naar nr 1 in mijn divisie ( bronze) ga ik gort tegen cannon rush ... doh
daar gaat het niet om, zo dom om van cannon proxy te verliezen omdat ik de verkeerde beslissing maaktequote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:31 schreef Cudles het volgende:
[..]
Je wordt vast snel gepromoot. Maakt niet uit of je nr1 bent. Straks sta je gelijk in Silver op rank 10.
Je krijgt ze er niet bij denk ik, bij mij stond linksonder dat archievements tijdelijk niet te halen waren, waarschijnlijk dus omdat ze daar ff problemen hebben, maar wat je kan proberen is gewoon de automatisch gesavede dingen loaden (die "... Victory" savegames), en anders moet je het gedeeltelijk maar overnieuw spelenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:45 schreef .aeon het volgende:
Ben bezig met de campaign, en ik krijg telkens geen achievements, terwijl ik de objectives wel haal. Las net dat ze tijdelijk geblokt zijn, maar krijg ik degenen die ik heb geunlocked er nog wel bij of moet ik dalijk alles opnieuw doen?
Ik heb een amd phenom x4 op 3,5ghz, 4gb ram 2x 4870 in crossfire en een Vertex SSD, en ik speel ook alles op Ultraquote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:47 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Op een iets betere videokaart na, hetzelfde
Als je je videokaart een ~100 euro upgrade geeft kom je al een heel eind volgens mijquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:55 schreef TiMPiN het volgende:
Ik heb een single core p4 3.6 ghz, 2 gb ram en een 7800GTXHoe ver zou ik daar op komen met SC2? Dit is eigenlijk de enige game die ik de komende jaartjes misschien wil draaien, en om nou een hele nieuwe pc daar voor te kopen...
Inderdaad. Misschien nog een strookje RAM erbij.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:57 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
Als je je videokaart een ~100 euro upgrade geeft kom je al een heel eind volgens mij
Ja dat is er. Zijn heel veel mini games, best leuke zitten erbij! Ik heb zelf al een keer als een marauder rond gelopen. (Al was dat spel wel saai) Maar er zitten wel zat leuke bij, moet je bij custom games kijken.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:27 schreef Markster het volgende:
hey ik vind turret defense erg leuk, was ik bij deel 1 helemaal verslaafd aan. Maar ik die van deel2 niet zo leuk, is er ook een TD zoals deel 1, dus dat je met meerdere op dezelfde baan moet verdedigen?
Voor de mensen die ventrilo willen gebruiken..quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:55 schreef Disko.Krali het volgende:
Ik heb een Teamspeak server draaiend. Als iemand 2vs2, 3vs3 of 4vs4 wilt doen en je hebt een Teamspeak server nodig kan je bij de mijne terecht (Teamspeak versie 3)
server: www.kthnxbai.info
port: 9987
Geen wachtwoord.
Er zit al standaard een Starcraft 2 channel, mochten er daar al mensen in zitten kan je zelf een tijdelijke channel aanmaken.
Mocht het er druk worden zal ik zelf een aantal extra permanente channels zetten.
Server mag ook bij andere games gebruikt worden...Geen probleem
Inderdaad. Nou dan ga ik wel even op mijn Keyboard raggen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:06 schreef augurkenkoning het volgende:
damn, ik kom'r niet meer in! Was net lekker bezig vanavond (:
Inderdaad, het een half uur bezig geweest met een potje te beginnen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:37 schreef Katth het volgende:
Wordt echt schijtziek van dat battle.net.
Werkt niet bij mij..quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:14 schreef TC_Artemis het volgende:
Waarom zou je teamspeak gebriuken als de ingame voice chat best wel goed werkt
Nog niet geprobeerd maar als die hetzelfde is als van World of Warcraft laat dan maar zittenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:14 schreef TC_Artemis het volgende:
Waarom zou je teamspeak gebriuken als de ingame voice chat best wel goed werkt
Die werkt bij mij wel weer goed..quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:22 schreef 404_ het volgende:
[..]
Nog niet geprobeerd maar als die hetzelfde is als van World of Warcraft laat dan maar zitten
Sorry, eerst een snellere computerquote:Op donderdag 5 augustus 2010 01:15 schreef RitseB het volgende:
Iemand in voor een klein potje voor het slapen gaan?
Balen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 01:17 schreef 404_ het volgende:
[..]
Sorry, eerst een snellere computer
5 minuten om te laden![]()
Nja, deze week zal het wel gebeuren, vandaag nog op wat sites gekeken en morgen maar langs een lokaal computer winkeltjequote:
Als de game een beetje fatsoenlijk loopt, ga ik hem ook kopen. Misschien dat dat helptquote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:20 schreef l3laster het volgende:
Helaas, trials hier ook al weg gegeven... gelukkig aan mensen die het vervolgens ook hebben gekocht
Gister trouwens ingedeeld in 2vs2 bronze league met me maat doordat we maandag alles verloren zo wat haha
Maar gister weer veel gewonnen dus das mooi!!
heb je het al verstuurd?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:15 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dat zou goed kunnen iddPM naar jou!
Voor een beginner is dat de beste manier.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:16 schreef kahlanamnell het volgende:
Ik heb een paar beginnersvragen:
Ik ben onlangs begonnen in starcraft 2 en speel nu de single player missies. Ik doe ze eerst op het makkelijkste niveau en ga ze daarna allemaal opnieuw op hard spelen. Dat lijkt me de beste manier om het spel goed onder de knie te krijgen. Wat viden jullie van dat idee?
Krijg je resources voor terug.quote:Ik zag dat je bunkers salvaged kan maken. Wat is het doel hiervan?
Dan kunnen jouw units erover heen lopen/rijden.quote:De supply depots kan je laten zakken in de grond. Dat heeft volgens mij geen effect op de opslagcapaciteit. Waarom zou je dit doen?
Supply depots heeft niets met jouw resources te maken, maar met het aantal maximale units die je kan hebben. Dit getal staat helemaal rechtsboven naast de resources.quote:Hoe kan ik zien hoeveel materiaal er in een supply depot zit? Ik krijg nu af en toe in beeld dat ik een nieuwe supply depot moet bouwen, maar ik zou graag wat vooruit werken en alvast een nieuwe hebben staan terwijl de vorige die ik gebouwd heb net vol is. Maar ik zie nergens een metertje hoeveel er in gebruik is in zo'n depot.
Zo kan je ze gebruiken om de ingang te blokkeren. Door ze laten zakken kan je wel je eigen eenheden doorlaten.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:16 schreef kahlanamnell het volgende:
De supply depots kan je laten zakken in de grond. Dat heeft volgens mij geen effect op de opslagcapaciteit. Waarom zou je dit doen?
Staat rechtsboven. Zie ook screenshot.quote:Hoe kan ik zien hoeveel materiaal er in een supply depot zit? Ik krijg nu af en toe in beeld dat ik een nieuwe supply depot moet bouwen, maar ik zou graag wat vooruit werken en alvast een nieuwe hebben staan terwijl de vorige die ik gebouwd heb net vol is. Maar ik zie nergens een metertje hoeveel er in gebruik is in zo'n depot.
3 is optimaal.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:51 schreef sp3c het volgende:
hoeveel mannekes laten jullie gas minen?
3 of 4?
wederom 3 ventjes per kristal groepje....quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:03 schreef sp3c het volgende:
en hoeveel totaal (met mineralen erbij)???
ik zit meestal tussen 20 en 30
Hmm die Shift + cijfer hotkey is wel handig jaquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:34 schreef Simsfan88 het volgende:
Klopt inderdaad, 3 werkers zijn optimaal voor zowel mineralen en gas.
Ben nu steeds meer met hotkeys aan het werken die ik ken van de Bradygames strategy guide. Units aan een bestaande groep toevoegen met SHIFT + cijfer, logische indeling voor groeperen, meerdere opdrachten geven voor werkers met SHIFT, win er veel tijd mee.
Zo deed ik het eerst ook, en dan vaak de verkeerde units toevoegen, of dat er opeens werkers tussen zitten die mee vechten.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:36 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
Hmm die Shift + cijfer hotkey is wel handig ja
Die kende ik nog niet, vaak heb ik nog units die ik eerst naar de rest moet toeslepen en dan pas CTRL+cijfer kan doen..
En zo kan ik de werkers er dus uit halen, handig!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:53 schreef 404_ het volgende:
Tevens, als je een groep heb geselecteerd en je shift clickt dan op een eenheid dan zit hij niet meer in de geselecteerde groep.
http://day9tv.blip.tv/posts?view=archive&nsfw=dcquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:51 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
Zo deed ik het eerst ook, en dan vaak de verkeerde units toevoegen, of dat er opeens werkers tussen zitten die mee vechten.![]()
Waarom zend http://www.ustream.tv/day9tv nu steeds op rot tijden uit? Mis echt alles, tijdens de BETA waren de tijden veel beter
Als je echt goed in melee wil worden zou ik multiplayer doen en dan custom games gewoon(die zijn unranked), soms wat replays terug zien van mensen die je goed vond en daar iets uit lerenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:16 schreef kahlanamnell het volgende:
Ik ben onlangs begonnen in starcraft 2 en speel nu de single player missies. Ik doe ze eerst op het makkelijkste niveau en ga ze daarna allemaal opnieuw op hard spelen. Dat lijkt me de beste manier om het spel goed onder de knie te krijgen. Wat viden jullie van dat idee?
Het is echt HELEMAAL anders. Gameplay blijft natuurlijk des starcrafts, maar ik raad je toch aan om de campaign door te spelen. Elke missie heeft wel weer een eigen unieke twist die het niet een standaard RTS missie maakt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:35 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Als je echt goed in melee wil worden zou ik multiplayer doen en dan custom games gewoon(die zijn unranked), soms wat replays terug zien van mensen die je goed vond en daar iets uit leren. Had ik zelf ook gedaan, zit nu in diamond league met 0 achievements in de campaign
.
Heb zelf niet de campaign gespeeld, maar wel sc1 vroeger, ik neem aan dat er weinig verschil in zit op een andere verhaallijn na dan.
Waarom raad je hem dat aan? De campaign is wel geinig qua vermaak en de cutscenes zijn wel leuk, maar je leert er niks van. Het is juist irritant als je terran speelt denk ik want er zitten heel veel units niet in de MP.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:04 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Het is echt HELEMAAL anders. Gameplay blijft natuurlijk des starcrafts, maar ik raad je toch aan om de campaign door te spelen. Elke missie heeft wel weer een eigen unieke twist die het niet een standaard RTS missie maakt.
Hoe kan ik die bemachtigen? Is die ergens te koop ofzo?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:34 schreef Simsfan88 het volgende:
Ben nu steeds meer met hotkeys aan het werken die ik ken van de Bradygames strategy guide.
3 workers optimaal per gas/mineralpatch, da's volgens mij al tot in de kleinste details uitgezocht door de echte Starcraft freaks. Dan kan 't nog zo raar lijken dat 3 workers optimaal is, maar ja, als 't nou eenmaal zo is doe je er goed aan om toch voor die optie te kiezen hequote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat 3 werkers optimaal is voor minerals. Je bedoelt dus 3 werkers per mijn. Volgens mij gaat 2 juist net perfect.
[..]
Waarom raad je hem dat aan? De campaign is wel geinig qua vermaak en de cutscenes zijn wel leuk, maar je leert er niks van. Het is juist irritant als je terran speelt denk ik want er zitten heel veel units niet in de MP.
Waar kan je de uitzendtijden vinden? Ik zie alleen maar offline shows en heb wat bekeken en dit smaakt naar meer.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:51 schreef Simsfan88 het volgende:
Waarom zend http://www.ustream.tv/day9tv nu steeds op rot tijden uit? Mis echt alles, tijdens de BETA waren de tijden veel beter
Volgens de ingame tips bij Starcraft II zijn 3 werkers optimaal per gas en mijnquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat 3 werkers optimaal is voor minerals. Je bedoelt dus 3 werkers per mijn. Volgens mij gaat 2 juist net perfect.
[..]
Waarom raad je hem dat aan? De campaign is wel geinig qua vermaak en de cutscenes zijn wel leuk, maar je leert er niks van. Het is juist irritant als je terran speelt denk ik want er zitten heel veel units niet in de MP.
Ja, volgens mij is 2 per gas mijn ook perfect. Omdat bij 3 er meestal een staat te wachten. Bij kristals is er plaats genoeg en ergens heb ik gelezen dat 3 werkers te gelijk aan een kristal kunnen slijpen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja, ik heb hem zelf van bol.com, hier dus: http://www.bol.com/nl/p/e(...)006858360/index.html . Redelijk prijzig, maar er staat echt ALLES in het dikke boek van 400 pagina's. Ook veel tips van prof'quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:17 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Hoe kan ik die bemachtigen? Is die ergens te koop ofzo?
Zoals al gezegd, 3 is optimaal. Kan zijn dat jij 2 perfect vindt. Ligt natuurlijk ook aan de afstand tussen de base en vespene geyser, maar de snelste manier voor gas blijft altijd 3 werkers. Vraag is alleen, heb je de werker die héél eventjes staat we wachten niet liever bij minerals? Ligt er maar net aan wat je echt nodig hebt...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:44 schreef l3laster het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is 2 per gas mijn ook perfect. Omdat bij 3 er meestal een staat te wachten. Bij kristals is er plaats genoeg en ergens heb ik gelezen dat 3 werkers te gelijk aan een kristal kunnen slijpen.
Dan doe jij toch lekker 2 johquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
ik heb nog 100 euro aan boekenbonnen, ik ga eens bij de bruna langs om te informeren of ik die daar kan bestellen (bol.com wil geen boekenbonnen hebben en ik heb maar 5 euro bol.com bonnen liggen).quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:44 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
Ja, ik heb hem zelf van bol.com, hier dus: http://www.bol.com/nl/p/e(...)006858360/index.html . Redelijk prijzig, maar er staat echt ALLES in het dikke boek van 400 pagina's. Ook veel tips van prof'![]()
Over je day9tv vraag, er zijn volgens mij geen vaste uitzendtijden, ik kijk gewoon tussendoor of hij online is of niet. Tijdens de BETA was hij vaak 's middags of 's avonds online en zaten er duizenden mensen tegelijk mee te kijken. Via het archief kijken via de link die GoodGawd postte kan natuurlijk ook.![]()
Hoe bedoel je? Je kan 't toch gewoon op Grid zetten in je options?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:09 schreef 404_ het volgende:
Ik vind het wel jammer dat de abilities niet QWER zijn
Had ik bij Warcraft 3 ook wel last van
Hij vraagt toch niet of je er iets van leert? Hij vraagt of het leuk is of gewoon meer van hetzelfde SC1 stijl. Je leert er kwa multiplayer technieken bijzonder weinig van, hoewel je iig wel kunt vogelen met je SCVs en zelf uitvinden dat 3 "saturated" is. Dat betekent niet dat 3 optimaal is (minerals per SCV per minute gaat omlaag na 24, maar minerals per minute omhoog), maar zeker dat je moet uitbreiden als je de 30 SCVs benadert. Dan kun je er makkelijk 8 van je mineralen afhalen om je uitbreiding op te starten.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Gratz!, speel je met vaste maat of meerdere ?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Yay ik zit nu met de 2v2 in de Gold League
Zijn sowieso lag problemen bij Blizz vandaag volgens mij. En anders zorgen dat je niet achter je firewall zit, maar dat heb je al gecheckt denk ik.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:50 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Damn, wat is die Blizzard Downloader traag zeg... Gaat met 40 kb/s :S Iemand tips om te versnellen?!
Nee gewoon met dat quick match, maar volgens mij heb ik gewoon geluk dat mijn teamgenoot altijd goed is ofzoquote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:35 schreef l3laster het volgende:
[..]
Gratz!, speel je met vaste maat of meerdere ?
Bij het begin, maak die pylon bij 9/10 je bent nu meteen al supply blocked. Die andere dude is trouwens echt drama, die maakt niet eens probes in het beginquote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:27 schreef Simsfan88 het volgende:
Hierbij de replay: http://rapidshare.com/files/411208282/1_hour_1_vs_1.SC2Replay Rapidshare is flink veranderd zie ik, de file kan ook maar 10 keer gedownload worden, dus indien nodig kan ik hem ergens anders uploaden. Heb hem net snel even bekeken, de tegenstander was best een noobje (niet dat ik nou zo goed ben...), als ik eerder had aangevallen was de game in 10-15 minuten al afgelopen. Ook stom is dat ik een Observer had gekocht en ben vergeten te gebruiken, heeft de hele game bij mijn hoofdbasis gestaan. Als ik die naar zijn base had gestuurd wist ik dat hij amper verdediging had en kon ik mijn leger er heen sturen.
In eerdere Starcraft 2 topics hier is geroepen dat scouten enorm belangrijk is. Ik dacht zelf dat dit wel mee zou vallen, maar zeker nu ik alle 3 de kijk-torens had zie ik hoe belangrijk het is. Je weet precies welke unit waar heen gaat en je bereid jezelf erop voor. Ga voortaan dus veel meer scouten.
Over het bekijken van de replay, volgens mij kun je deze na het downloaden gewoon op het Starcraft 2 icoon slepen, heb ik ergens gelezen. Anders in de volgende map zetten (in Windows 7) : Bibliotheken > Documenten > Accounts > raar nummer > nog een raar nummer > Replays > Multiplayer. Dan in het Starcraft 2 hoofdmenu linksboven kiezen voor "Replay".
Wat voor league is dat trouwens? Bronze of Silver?
De eerste aanval was na 30 minuten >_> Ik heb uiteraard 8x versnelt afgespeeld.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Het wordt daarna nog erger1 voor 1 met Voids aanvallen. Kansloos geld vergooien. Als je deze noob gerushed had of op z'n minst eerder had aangevallen was ie zo weg.
Yup, en hij valt in het begin ook steeds mijn base aan i.p.v. de stalkers en voids. Weet waarschijnlijk niet dat er een schild om zit die na 10 seconde weer worden opgeladen. Had inderdaad véél eerder moeten aanvallen, als ik in het begin een rush had gedaan had ik al gewonnen, hij had gewoon geen verdediging... ook gebruikt hij geen Chrono boost, wat ik bij meer spelers zie in Replays, stom want je hebt er echt veel aan!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Het wordt daarna nog erger1 voor 1 met Voids aanvallen. Kansloos geld vergooien. Als je deze noob gerushed had of op z'n minst eerder had aangevallen was ie zo weg.
Uhuh! Firewall staat niet eens aanquote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:10 schreef Cudles het volgende:
[..]
Zijn sowieso lag problemen bij Blizz vandaag volgens mij. En anders zorgen dat je niet achter je firewall zit, maar dat heb je al gecheckt denk ik.
Hij bedoelt dat als je pas bij 10/10 aan je pylon begint, je vervolgens een tijdje geen probes kunt bouwen, omdat je geen supply hebt. Als je je pylon eerder bouwt is deze af als je 10e probe ook af is en kun je dus vrolijk doorbouwen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:06 schreef Simsfan88 het volgende:
@GoodGawd, wat bedoel je met "supply blocked bij 9/10"?
Ik heb geen map Replays? Maar als ik er op dubbelklik begint starcraft wel. Ik ga het vanavond even uitproberen als ik op de juiste useraccount zit te werken, ik ben nu op een andere account ingelogd en starcraft weet mijn gebruikersnaam e.d. niet en anders heb ik straks problemen met mijn save files (ben ik bang).quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:27 schreef Simsfan88 het volgende:
Over het bekijken van de replay, volgens mij kun je deze na het downloaden gewoon op het Starcraft 2 icoon slepen, heb ik ergens gelezen. Anders in de volgende map zetten (in Windows 7) : Bibliotheken > Documenten > Accounts > raar nummer > nog een raar nummer > Replays > Multiplayer. Dan in het Starcraft 2 hoofdmenu linksboven kiezen voor "Replay".
Goed verhalende singleplayer. Mooie cutscenes.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:01 schreef TimKuik het volgende:
Ik zit er nog over te denken om m te kopen, haal mij eens over.
ik ben nog maar in level 4 van de single player, ik heb er nog niet zo'n haast mee, maar voor de langere duur is het wellicht interessant. Maar ik dacht net: ik kan dan ook wel een illegale versie downloaden en het daarop doen als ik het dan nog wil.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:02 schreef .aeon het volgende:
Single Player maps kan je ook spelen door ze in de Editor te openen. Ik zou het in ieder geval niet aandurven, maar het is je eigen game..
ik heb hem hier ook origineel natuurlijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Niks mis met spellen downloaden, maar als Blizzard het maakt dan moet je het gewoon kopen, want je weet toch dat het nooit verspild geld is
Hm, bedankt voor deze info, goeie tips. Ik maak de eerste pylon normaal altijd bij 10/10, maar is inderdaad niet slim als ik het zo lees.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:41 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat als je pas bij 10/10 aan je pylon begint, je vervolgens een tijdje geen probes kunt bouwen, omdat je geen supply hebt. Als je je pylon eerder bouwt is deze af als je 10e probe ook af is en kun je dus vrolijk doorbouwen.
Dit geldt ook voor terran en zerg, overigens (hoewel de zerg nog een trucje hebben).
Over het algemeen geldt: je wilt altijd genoeg supply hebben om AL je gebouwen direct een nieuwe unit te laten bouwen. Dat betekent dat je je eerste pylon bij 9/10 bouwt, je tweede bij 15/18 neerzet (want dan kun je een probe en een zealot tegelijk bouwen). Natuurlijk kun je hierop variëren in je specifieke strategie (bijvoorbeeld als je die 100 mineralen precies ergens anders voor nodig hebt), maar in het algemeen wil je met je supply voldoende (maar niet teveel) voorlopen op je legergrootte.
Klopt gewoon hoor, ze hebben die mooi klein gekregen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:53 schreef kahlanamnell het volgende:
Vreemd dat hij maar 114 KB is trouwens?
C:\Users\Sjoerd\Documents\StarCraft II\Accounts\105379977\2-S2-1-246993\Replaysquote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:53 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Ik heb geen map Replays? Maar als ik er op dubbelklik begint starcraft wel. Ik ga het vanavond even uitproberen als ik op de juiste useraccount zit te werken, ik ben nu op een andere account ingelogd en starcraft weet mijn gebruikersnaam e.d. niet en anders heb ik straks problemen met mijn save files (ben ik bang).
Vreemd dat hij maar 114 KB is trouwens?
Ik kom een eind, maar die map replays heb ik niet , maar dat komt misschien omdat ik nooit een replay heb gemaakt en nog nooit online gespeeld heb (alleen single player game)?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:37 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
C:\Users\Sjoerd\Documents\StarCraft II\Accounts\105379977\2-S2-1-246993\Replays
Replays zit daar
Ik heet dus SjoerdMaar in jouw geval is het je eigen pc naam.
Sjoerdquote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:37 schreef GoodGawd het volgende:
Ik heet dus SjoerdMaar in jouw geval is het je eigen pc naam.
Heb je al wel online gespeeld? Hij maakt de map aan zodra je een online game hebt gespeeld, hiervan wordt namelijk automatisch een replay opgeslagen. Dat geldt ook voor de screenshots, deze map komt er zodra je een screenshot maakt. Dat bestand, Variables.txt, zit in de hoofdmap Starcraft 2, dus in de map waar Accounts zit. Die moet je volgens mij gewoon hebben. De 2 regels had ik hierin toegevoegd, maar ik zie ze er niet meer bij staan.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:41 schreef kahlanamnell het volgende:Windows 7 (C:) - Gebruikers - Games spelen - Mijn documenten - StarCraft II - Accounts - 112664972 - 2-S2-1-612721 en daarin zit een map Banks en een map Saves en een documentje CampaignProgress.xm en LocalChallengaData.xml en niet meer?
Ik heb nog niet online gespeeld (moet het spel eerst helemaal begrijpen en dat heb ik nog niet helemaal onder de knie, in stress situaties vergeet ik soms dingen en dat werkt natuurlijk niet).quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:12 schreef Simsfan88 het volgende:
Heb je al wel online gespeeld? Hij maakt de map aan zodra je een online game hebt gespeeld, hiervan wordt namelijk automatisch een replay opgeslagen. Dat geldt ook voor de screenshots, deze map komt er zodra je een screenshot maakt. Dat bestand, Variables.txt, zit in de hoofdmap Starcraft 2, dus in de map waar Accounts zit. Die moet je volgens mij gewoon hebben. De 2 regels had ik hierin toegevoegd, maar ik zie ze er niet meer bij staan.![]()
Andere units geschikt voor andere doeleinden.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:08 schreef YellowBlacks het volgende:
Wat is beter, de battlecruiser of thor?
Welke grote unit kan je beter gebruiken, de battlecuiser of thor? Ik zie vaak dat de battlecruiser en maar heel weinig de thor.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:09 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Andere units geschikt voor andere doeleinden.
Battlecruiser meer all-purpose, thor is specifiek goed tegen light air en met cannons tegen lompe ground units zoals ultralisks.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:14 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Welke grote unit kan je beter gebruiken, de battlecuiser of thor? Ik zie vaak dat de battlecruiser en maar heel weinig de thor.
Als je dan toch met Thor wil spelen, welke ondersteunende units kan je dan het best gebruiken? Marines, Marauders of reapers? Iets anders?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:16 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Battlecruiser meer all-purpose, thor is specifiek goed tegen light air en met cannons tegen lompe ground units zoals ultralisks.
Dat ja. Of doe medics/ marauders/ marines dat is nog veel beter. Kan je ook nog irritant doen door bij hun workers te droppen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:19 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Als je dan toch met Thor wil spelen, welke ondersteunende units kan je dan het best gebruiken? Marines, Marauders of reapers? Iets anders?
Andersom lijkt me.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:14 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Welke grote unit kan je beter gebruiken, de battlecuiser of thor? Ik zie vaak dat de battlecruiser en maar heel weinig de thor.
pool?:Oquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:38 schreef Orchestra. het volgende:
Meh, ik ben toch echt een Zerg player. Terran en Protoss is wel leuk, maar ik verlies meer dan dat ik ermee win.
8 pool op kleine maps, eventueel 6 pool in ZvZ, 10 pool + speed op de wat grotere maps. Riskant, maar het pakt vaak leuk uit.
Spawning pool. Zodat je zerglings kan maken (en speed upgrade) 6 of 8 pool of wat voor aantal dan ook, wil dus zeggen op welke hoeveelheid food je je spawning pool bouwt.quote:
Je kan gewoon 1v1 vs AI doen voor deze achievements.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 01:21 schreef Timm-E het volgende:
Vraagje, Wat bedoelen ze onder de Combat Achievements met een Single Melee Game? Ik wil die 10 marines in 320 seconden, is me al gelukt in een single player potje, een Custom game 1vs1, een league game 1vs1. Waar moet het gebeuren?
Je moet met die choppers die spawning pools van de zerg kapot blijven maken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 01:31 schreef Salamando het volgende:
de campaign ondertussen bijna helemaal doorgespeeld, zit alleen godsgruwelijk vast op de laatste missie
morgen maar nog een keer proberen
3 Bunkers aan beide kanten en zet er een stuk of 4-5 siege tanks achter. Aan de noordkant heb je een mooi heuveltje aan de rechterkant voor 2-3 siege tanks. Een paar scv's erbij voor reparaties.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:22 schreef genakt het volgende:
[..]
Je moet met die choppers die spawning pools van de zerg kapot blijven maken.
Dan valt het allemaal wel mee![]()
Veel siegetanks en merauders voor de rest
Bouw in het begin al gelijk air defence in je basis
Inderdaad siege mode op die heuvelsquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:38 schreef Katth het volgende:
[..]
3 Bunkers aan beide kanten en zet er een stuk of 4-5 siege tanks achter. Aan de noordkant heb je een mooi heuveltje aan de rechterkant voor 2-3 siege tanks. Een paar scv's erbij voor reparaties.
Stuk of 5 vikings bouwen en verspreiden over je basis (helemaal rondom), 2 bij je scv's/minerals om de overlords te killen.
Daarnaast had ik een groep met 6-7 battlecruisers voor de worms en queen of blades. Als queen of blades komt, shield poppen op je battlecruisers om damage te absorben. Je zal er altijd wel 1 of 2 verliezen, maar die kan je gewoon opnieuw trainen voordat ze opnieuw komt.
Op deze manier hoef je artifact geen eens te gebruiken.
Hard heb ik deze ook nog niet geprobeerd, denk het enige wat dan echt het verschil maakt is dat je echt continue units bij moet blijven bouwen. Op normal zat ik de hele tijd op 200/200 en verloor alleen 1 of 2 battlecruisers met de queen, verder niets.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:41 schreef genakt het volgende:
[..]
Inderdaad siege mode op die heuvels
Heb zelf artifact niet gebruikt maar speelde dan ook normal
Nu online en hard mode
Ik was eerst maar matig enthousiast. Ah, wéér lopen. Wéér 20 minuten een basis verdedigen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 02:10 schreef Turalyon het volgende:
Is de campaign leuk? Ik vond de campaign van sc1 maar matig.
Inderdaad. precies hetzelfdequote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:44 schreef Katth het volgende:
[..]
Hard heb ik deze ook nog niet geprobeerd, denk het enige wat dan echt het verschil maakt is dat je echt continue units bij moet blijven bouwen. Op normal zat ik de hele tijd op 200/200 en verloor alleen 1 of 2 battlecruisers met de queen, verder niets.
Je moet haar gewoon eerder opvangen met je battlecruisers, ik had mijn cruisers gewoon buiten mijn base boven dat lava hangen, zo kan ik zerg rushes ook een beetje uitdunnen voordat ze bij mijn bunkers kwamen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:52 schreef genakt het volgende:
[..]
Inderdaad. precies hetzelfde
Ja die queen sloopte nog wel eens een bunker
maakte niet veel battlecruisers. Die spawning pools deed ik met choppers en verdediging met merauders en siegetanks. Was wat goedkoper dan om elke keer waar battlecruiser te maken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:53 schreef Katth het volgende:
[..]
Je moet haar gewoon eerder opvangen met je battlecruisers, ik had mijn cruisers gewoon buiten mijn base boven dat lava hangen, zo kan ik zerg rushes ook een beetje uitdunnen voordat ze bij mijn bunkers kwamen.
Jah, maar de zerg kan wel lekker rushen.... of iig in het begin lekker lastig gaan doen met die kleine units... later in de game legt zerg het wel af tegen void rays etc....quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:24 schreef McGilles het volgende:
Gisteren voor het eerst 4 potjes met Protoss gespeeld en merk toch echt dat Zerg een stuk moeilijker en intensiever is om mee te spelen, met Protoss is gewoon relaxen en bouwen maar terwijl je met zerg constant bezig bent.
Endgame legt Zerg het toch vaak af hoor tegen Protoss, hydra's missen de range tegen voidsquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:37 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Hydras pakken Voidrays behoorlijk hard aan, zelfde voor mutalisks.
Op 6:21 verplaatst hij zijn Mothership opeens naar een andere locatie, hoe kan dat nu weer?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Dit is wel een leuk filmpje om te kijken (ook al is het nog van de beta):
Volgens mij is de mothership zwakker geworden nu toch?
Niet tegen Vikings hoor! Met Vikings heb je de Void rays zo neer...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:01 schreef ASSpirine het volgende:
Void rays zijn toch voornamelijk goed tegen air toch?
Ik heb er nog 1tje, maar ben nu niet thuis. Vanavond kan ik hem wel sturen als je hem nog nodig hebt.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:51 schreef chilly_billy het volgende:
Heeft er hier iemand toevallig nog een trial key / guest pass over voor mij?
Ik wil graag testen of mijn videokaart het gaat halen (een GeForce 9400), of iemand hier die daar al ervaring mee heeft?
En dat is dus de kracht van SCII. elke unit heeft zijn zwakte en hier moet je op inspelen. Als ik kijk naar C&C dan moet ik gewoon continue het grootste/duurste unit kopen en dan kan ik tank rushen. Lukt absoluut bij SCII niet.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:37 schreef genakt het volgende:
die vikings zijn zo slap
gister online met 4 marines shoot ik ze zo dood
ik heb nog 2 keys over, pm me maar als je hem nog nodig hebt. Ik bewaar er wel even 1 voor jou.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:51 schreef chilly_billy het volgende:
Ik wil graag testen of mijn videokaart het gaat halen (een GeForce 9400), of iemand hier die daar al ervaring mee heeft?
haalt hij ik heb 9600 dus die van jou zou het ook vast wel halenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:51 schreef chilly_billy het volgende:
Dat was toen nog een skill van het moederschip, maar na de beta hebben ze die eruit gegooidquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:19 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
Op 6:21 verplaatst hij zijn Mothership opeens naar een andere locatie, hoe kan dat nu weer?
Lijkt me sterkquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:37 schreef genakt het volgende:
die vikings zijn zo slap
gister online met 4 marines shoot ik ze zo dood
Half halfquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Lijkt me sterktenzij ze in fighter mode waren, want dan konden ze je marines niet eens raken
Snel aanvallenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:22 schreef kahlanamnell het volgende:
wat is dat rushen nu precies? Kan iemand dat kort uitleggen aan deze sc2 noob?
rushende zerg die geklapt worden..quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat is daar leuk aan? Het is bijna de enige optie van de Zergik doe de laatste tijd wel eens wat anders, bijv. snel hiven en dan air / ultralisk maar dat is in bronze league nog wel te doen, maar verder ook niet
rushen blijft het beste.
Ik heb vanochtend de Red Lobster in de wacht gesleept.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:32 schreef Casino.Bob het volgende:
Be quick or be dead achievement gehaald in outlaws missie in 8:54 minuten
gekookte brutalisk - red lobsterquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik heb vanochtend de Red Lobster in de wacht gesleept.
Wat?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat is daar leuk aan? Het is bijna de enige optie van de Zergik doe de laatste tijd wel eens wat anders, bijv. snel hiven en dan air / ultralisk maar dat is in bronze league nog wel te doen, maar verder ook niet
rushen blijft het beste.
Missie met lava ?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik heb vanochtend de Red Lobster in de wacht gesleept.
Klopt doe ik soms ook wel, maar moet direct die roach speed upgrade doen want ik vind ze te traagquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:51 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Wat?![]()
Probeer gewoon eens 14pool 15hatch of roach into expand.. Prima alternatieven!
Ja die heb ik ookquote:
Bij je camp voor de heuvel supply depoys bouwen zodat ze er niet doorheen kunnen win je wat tijd en dan marnis/merauders blijven bouwenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:22 schreef CantFazeMe het volgende:
Waarom zijn er altijd zoveel lamers die rushen met Zerg, gewoon niet leuk. Ik kan ze met mijn eigen Zerg net afslaan.
Thanks voor het aanbod! Maar ik heb kahlanamnell inmiddels al een pm gestuurd in de hoop dat hij sneller is dan vanavondquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:55 schreef Cid het volgende:
[..]
Ik heb er nog 1tje, maar ben nu niet thuis. Vanavond kan ik hem wel sturen als je hem nog nodig hebt.
Ben Zerg altijd maar kan proberen met Terranquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:24 schreef genakt het volgende:
[..]
Bij je camp voor de heuvel supply depoys bouwen zodat ze er niet doorheen kunnen win je wat tijd en dan marnis/merauders blijven bouwen
Als je eenmaal siegetank + deploy hebt komen ze er nooit meer langs
Waarom zijn er altijd zoveel kneuzen die turtlen met Terranquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:22 schreef CantFazeMe het volgende:
Waarom zijn er altijd zoveel lamers die rushen met Zerg, gewoon niet leuk. Ik kan ze met mijn eigen Zerg net afslaan.
ach heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd met zerg en protossquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:27 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ben Zerg altijd maar kan proberen met Terran
Als ik 10 pool ga doe ik dat liever op iets grotere maps + speed. Maar het kan.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Hier net ff een potje en ik ging maar weer eens rushen met m'n zuigelingende Terran noob was net te laat
http://rapidshare.com/files/411400343/Rush.SC2Replay
Potje petti?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:05 schreef Pettigrew81 het volgende:
Ik heb hem sinds vandaag.
Mocht er iemand nog een guest pass willen, PM mij maar. Ik heb er nog 1 over
Tot nu toe zeker goed vermaakt in de game, straks maar weer verder
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:47 schreef Ballistic het volgende:
[ afbeelding ]
SC2 komt hopelijk maandag binnen dus dan join ik deze reeks
Ik moet nog wel beetje spelen, voordat ik weggerushed word, maar je mag me wel toevoegenquote:
Leer je alleen maar vanquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:14 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Ik moet nog wel beetje spelen, voordat ik weggerushed word, maar je mag me wel toevoegen
Truequote:
Jaquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:11 schreef Zodie het volgende:
Zijn er hier ook nog mensen die in plat/diamond spelen of alleen maar beginners?
ik moet nog beginnenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:11 schreef Zodie het volgende:
Zijn er hier ook nog mensen die in plat/diamond spelen of alleen maar beginners?
Diamond hier, potje? Als jij ook diamond bent danquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:11 schreef Zodie het volgende:
Oke dankjequote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:46 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik was eerst maar matig enthousiast. Ah, wéér lopen. Wéér 20 minuten een basis verdedigen.Maar na de eerste drie missies wordt het steeds toffer.
Tussen de missies door krijg je veel keuzevrijheid om upgrades te researchen, mercenaries te huren en je volgende missie te kiezen ("Ga ik voor het geld of voor de Protoss research points?"). Dat maakt het echt heel leuk.
In totaal 29, maar je speelt er in principe 26 (bij 3 missies moet je een keuze maken tussen 2 partijen en krijg je dus verschillende missies a.d.h.v. welke partij je kiest). Als je de campaign uitgespeeld hebt, kun je die 3 gemiste missies nog spelen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:53 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Oke dankje. Ik speelde de eerste missie en toen moest je met wat units rondlopen, maar ik ga er wel een keer verder mee. Hoeveel missies zijn er, of is er geen aantal?
Leuk om te zien hoe die zen blok verknalde door zen barracks naast zen cc te zetten.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Hier net ff een potje en ik ging maar weer eens rushen met m'n zuigelingende Terran noob was net te laat
http://rapidshare.com/files/411400343/Rush.SC2Replay
gouden tip, die zet ik even in mijn favorieten. Wat een duidelijke uitleg, heerlijk! En ik zie dingen die ik niet eens wist. Mooi uitgelegd. Ik ga ooit nog eens redelijk worden in dit spelquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:42 schreef BObNL het volgende:
Net men eerste potje online gespeeld en gewonneIk had trouwens al alle filmpjes van i suck at starcraft 2 al gekeken op youtube is echt een aanrader anders had ik dit nooit gewonnnen
Nog niet, ga dit weekend wel naar diamond proberen te grinden, dus hopelijk dan. Wat speel jij trouwens?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:52 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Diamond hier, potje? Als jij ook diamond bent dan.
Nog wel belangrijk om te weten is dat één van die 26 is wel een geheime missie is die je moet unlocken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 20:29 schreef Wriggles het volgende:
[..]
In totaal 29, maar je speelt er in principe 26 (bij 3 missies moet je een keuze maken tussen 2 partijen en krijg je dus verschillende missies a.d.h.v. welke partij je kiest). Als je de campaign uitgespeeld hebt, kun je die 3 gemiste missies nog spelen.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Nog wel belangrijk om te weten is dat één van die 26 is wel een geheime missie is die je moet unlocken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Not found...
is niet lame, is noob. mislukte rush = free win. Ik houd altijd rekening met 6 pool zodra ik zerg zie, en win dan ook bijna alles tegen ze. Kom zelden een zerg tegen die meer kan dan rushen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:22 schreef CantFazeMe het volgende:
http://www.youtube.com/user/AskJoshyquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:32 schreef kahlanamnell het volgende:
hebben jullie nog leuke tips voor het bekijken van instructiefilmpjes/verslagen van gevechten?
Ik heb tot nu toe dit en misschien mis ik een goede?
http://www.youtube.com/user/TotalHalibut (zitten SC2 dingen in)
http://starcraft.wikia.com/wiki/StarCraft_Wiki
http://day9tv.blip.tv/posts?view=archive&nsfw=dc
Protoss t best, maar laatste tijd ga ik vaak random. Als je eenmaal rond div rank 5-10 zit is het moeilijk om hoger te komen omdat teams altijd even zijnquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:18 schreef Zodie het volgende:
[..]
Nog niet, ga dit weekend wel naar diamond proberen te grinden, dus hopelijk dan. Wat speel jij trouwens?
oke thanksquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 20:29 schreef Wriggles het volgende:
[..]
In totaal 29, maar je speelt er in principe 26 (bij 3 missies moet je een keuze maken tussen 2 partijen en krijg je dus verschillende missies a.d.h.v. welke partij je kiest). Als je de campaign uitgespeeld hebt, kun je die 3 gemiste missies nog spelen.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:48 schreef 404_ het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Ik heb gezien ja. Tegen Masq was ook hilarisch.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:35 schreef GoodGawd het volgende:
Die Idra is echt een zielig hoopje@ die videos dat hij tegen Silver speelt.
Ik gold maar zit wel in of rond de top 10 dus ik zit wel in de buurt van platinum:)quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:11 schreef Zodie het volgende:
keertje 1 on1 ?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:58 schreef Orchestra. het volgende:
Pff, mensen worden vaak boos om mijn spel met Toss. Wall-in maken, Cannons, wat Gateway units en 3 tot 5 Void Rays eruit pompen.
nu een breedbeeldscherm?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:42 schreef GoodGawd het volgende:
Vandaag 23 inch scherm binnen. Betekent voor mij van 11 inch naar 23. Oftewel ik begon te spelen, holy crap! SCV was nu gewoon Thor size. Twas wel even wennen, maar toch weer aardig wat potjes gewonnen
Die dingen kosten tegenwoordig niks meer, voor 150 euro heb je al een goede...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:09 schreef kahlanamnell het volgende:
Nu sparen voor een breedbeeld scherm van ongeveer 23inch, maar de poen voor gadgets is op
er zit geen 150 euro meer voor de pc in. Heb deze maand al bijna 600 euro uitgegeven aan de pc en nu mag er niks meer bij. In december gaat het hem worden denk ik, tot dan doen we het met dit schermpje wat ook wel prima werkt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:45 schreef Simsfan88 het volgende:
Die dingen kosten tegenwoordig niks meer, voor 150 euro heb je al een goede...
upgraden van een 15 inch is echt een mustquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:00 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
er zit geen 150 euro meer voor de pc in. Heb deze maand al bijna 600 euro uitgegeven aan de pc en nu mag er niks meer bij. In december gaat het hem worden denk ik, tot dan doen we het met dit schermpje wat ook wel prima werkt.
Heb ze alle 29 al gedaan.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:50 schreef sp3c het volgende:
ik moet nog 1 missie en dan heb ik ze alle 29
en Tosh is veel cooler dan Nova!
Waarom niet op ultra / high? En als je PC dat niet aan kan zet je de resolutie toch lager? Slaat nergens op om 1920x1080 te spelen en dan medium lowquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:31 schreef GoodGawd het volgende:
Nadeel van 1920x1080 resolutie is dat Graphics wel op medium low moeten.
Ingame de resolutie aanpassen bij graphics? Gaat het er dan niet misvormd uitzien enzo?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom niet op ultra / high? En als je PC dat niet aan kan zet je de resolutie toch lager? Slaat nergens op om 1920x1080 te spelen en dan medium low
Hoezo datquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:10 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ingame de resolutie aanpassen bij graphics? Gaat het er dan niet misvormd uitzien enzo?
Voor een groot SC2 forum zou ik eens kijken op www.teamliquid.net. Ook leuke livestreams (diamond players tegen elkaar enzo).quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:04 schreef Game_Error het volgende:
Ik ben ondertussen lekker bezig als starcraft leek in Sc2, ik win ongeveer de helft van mijn eerste 50 oefenpotjes. Nu vroeg ik me echter af hoe ik het beste endgame als terran kan spelen. Ik verlies heel veel units in het eindspel vaak. En wat is het grootste SC2 strategy forum?
Detection.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:04 schreef Game_Error het volgende:
Oh en hoe zorg ik dat onzichtbare protons niet mijn hele basis vernietigen, ik word vrij hard gefucked door ze.
Precies, ziet er bij mij ook prima uit en dan met alles op de hoogste settings, en dat op niet eens een game pcquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom niet op ultra / high? En als je PC dat niet aan kan zet je de resolutie toch lager? Slaat nergens op om 1920x1080 te spelen en dan medium low
Damnquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:01 schreef Irving het volgende:
Zijn er ook hidden archievements? Maar zover ik kan zien heb ik alles gehaald van de liberty campaign maar de site zegt dat ik er 10 mis, iemand een idee?http://eu.battle.net/sc2/en/profile/357852/1/Irving/
Is een bug.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:01 schreef Irving het volgende:
Zijn er ook hidden archievements? Maar zover ik kan zien heb ik alles gehaald van de liberty campaign maar de site zegt dat ik er 10 mis, iemand een idee?http://eu.battle.net/sc2/en/profile/357852/1/Irving/
Je moet ook ff je nummertje erbij zetten (staat op je profiel pagina of in-game als je over je portrait heen gaat met je muis)quote:
ff mezelf erbij gezetquote:Op zondag 8 augustus 2010 00:55 schreef GoodGawd het volgende:
[ afbeelding ]
Fok! Starcraft 2 spelers:
AgLarrr - Aglar#282
Cudles - Dwarfmaster#386
GoodGawd - Nifty#875
Irving - Irving#592
Jenglejack - Jenglejack#997
Klaagtvaak - Rovado#581
Olle. - Olle#581
Revje1 - Revje#745
Simsfan88 - AngelEye#373
sp3c - spek#763
TC_Artemis - Trick#869
tedkees2 - Thoraxx#443
Zodie - Bane#970
Donderkonijn - donderkonijn#758
De vorige topics kan je hier bekijken:
Starcraft 2, #9 Battlenet problemen!!
Starcraft 2, #8 zonder fatsoenlijke OP maar met Starcraft
Starcraft 2, #7 waar de zerg queen ons pest
Starcraft 2, #6: Waar we met zijn allen wachten.
Starcraft 2, #5: My life for Aiur
Starcraft 2, #4
Starcraft 2, #3
Ja plaatje erbij en tis af
mijn ervaring is juist andersom, toss makkelijk, terran midden, zerg moeilijk, 1 macro foutje met zerg en je loopt achter.quote:Op zondag 8 augustus 2010 04:36 schreef tedkees2 het volgende:
Net het http://lsgamers.net/ weekend open toernooi gekeken. Zaten mooie matches tussen! Viel wel op de balans tussen toss/zerg/terran nog niet optimaal is. Er deed welgeteld één Zerg mee, en 't lijkt dat Terran toch wel een tikje de overhand heeft. Komt ook wel een beetje overeen met de ervaring die ik heb met 1v1 games. Zerg is 't makkelijkst, Terran is 't moeilijkst.
Je mist er een paar....quote:Op zondag 8 augustus 2010 04:29 schreef TwenteFC het volgende:
Fok! Starcraft 2 spelers:
AgLarrr - Aglar#282
Cudles - Dwarfmaster#386
GoodGawd - Nifty#875
Irving - Irving#592
Jenglejack - Jenglejack#997
Klaagtvaak - Rovado#581
Olle. - Olle#581
Revje1 - Revje#745
Simsfan88 - AngelEye#373
sp3c - spek#763
TC_Artemis - Trick#869