abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84965472
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 02:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelukkig maar
Best wel zonde voor de NL staatskas eigenlijk, door al die dwaze regels ben ik verder gaan kijken.
pi_84965570
Veel succes
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84965726
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 02:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Veel succes
Bedankt, ik moet zeggen het is aardig gelukt om er 3 te verkopen met 20 hectare grond, de 4e wordt voor mezelf wanneer ik zin heb. ;)
pi_84966298
Cool hoor
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84966964
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 01:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daling is er allang niet meer
de makelaars van de gebieden waar sprake was van stijging tov vorig jaar hebben al aangegeven dat de markt weer omlaag gegaan is. de cbs cijfers lopen een paar maanden achter (bron is nml kadaster welke circa 2 maanden verwerktijd heeft).

graag een bronvermelding bij dit soort stellingen.
pi_84966979
Cijfers van de laatste 4 kwartalen en een beetje inzicht
pi_84967005
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 06:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Cijfers van de laatste 4 kwartalen en een beetje inzicht
http://www.depers.nl/econ(...)en-stijgen-niet.html
pi_84967101
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:14 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Een professionele metselaar legt ongeveer 1000 stenen per dag weg, maar dan hoeft ie geen specie te draaien, stenen te opperen en steiger te bouwen/slopen. Dit is excl voegen nog

60 stenen per m² / reken maar uit

tussenwoning is 6 breed 6 hoog x 2 = 72 M = 4000 stenen
13M2 per M2 is dus dik 1000 euro
de tijd van enkelsteense muren ligt tot echt van voor de oorlog hoor, tegenwoordig willen ze wel eens in spouw bouwen. Binnenmuren zijn ook wel eens handig, evenals muren tussen jouw en je buren....

Voor de baas leggen ze trouwens wel 1000 stenen per dag weg, maar voor eigen rekening (en op stuksloon) reken maar op een 150 per uur, dus 1400 per dag. 75/m2 voor normaal formaat, 60/m2 zijn rare Belgische formaten :-) BInnenmuren minder natuurlijk.

Ik heb meerdere keren een huis gebouwd, ik denk dat jullie de kosten een beetje onderschatten. Dat het goedkoper kan dan de aannemer ben ik met je eens. En als je een beetje slim en handig bent kun je aardig wat goedkoper bouwen. Daarom heb ik ook meerdere keren in eigen beheer een huis gebouwd ;) Maar de calculaties hier zijn erg fantasierijk :)
pi_84967131
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een metselaar legt minstens 2000 stenen per dag weg, als hij dat niet red is hij gewoon te lui om te werken :)
Ik ken geen metselaars die dubbel modaal verdienen, maar dat kan landelijk varieren?
Meestal is enkel de buitenmuur gemetseld, dus 5 dagen werk is goed voor minstens 130m2, niet voldoende voor een vrijstaande bungalow, maar genoeg voor een rijtjescontainer ;)
2000 op een dag alleen voor eigen rekening en op stuksloon ;) Je mag zelf kiezen of het op uurloon of stuksloon gaat, maar denk niet dat dat uiteindelijk iets voor de kosten uitmaakt, zegmaar :) Desnoods gaan er gewoon wat meer halven in :P

Ik ken genoeg metselaars en bouwvakkers in zijn algemeen die dat verdienen, maar ik heb ws. allemaal positief ingestelde hardwerkende vrienden die liever de handen uit de mouwen steken dan zeuren en klagen ;)
Het is ze trouwens buitengewoon gegund, want het is inderdaad flink doorpakken en lichamelijk zwaar.

Je had het in je post trouwens over een vrijstaande woning, geen rijtjescontainer :)

quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 00:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Inderdaad.... ze verdienen meer. Je mag jezelf iedere dag in weer en wind afbeulen voor een karig loon en bent met je 40e wel zo goed als op. Slechts enkele 'oermensen' die met hun 50e nog op de steiger weten te klimmen.
ik heb be(ver)wondering hoe je altijd het meest negatieve weet te zien :)
ik ken trouwens wel een behoorlijk aantal oermensen, maar evenveel die afgekeurd zijn.
pi_84967347
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 07:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]
Ik heb meerdere keren een huis gebouwd, ik denk dat jullie de kosten een beetje onderschatten. Dat het goedkoper kan dan de aannemer ben ik met je eens. En als je een beetje slim en handig bent kun je aardig wat goedkoper bouwen. Daarom heb ik ook meerdere keren in eigen beheer een huis gebouwd ;) Maar de calculaties hier zijn erg fantasierijk :)
Zijn officiële calculaties en die zijn knap ruim genomen kan ik je zeggen
Daarnaast zijn woningen tegenwoordig zo verrot klein
http://www.bouwkostenkomp(...)fwerking=Low&index=1
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 10:38:29 #261
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84968419
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:47 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet.
Huren dalen momenteel
In you're face;

http://www.nu.nl/economie(...)en-huurstijging.html
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_84968647
quote:
Grappig..... toen de corporatie hier het 'dreigement' kreeg dat ze moesten meebetalen aan de opknapbeurt van de 'prachtwijken' wist men niet hoe snel mogelijk ze hun eigen woningbestand moesten renoveren :')

En dan het personeel wat bij die corporaties werkt..... het meest luie en ongemotiveerde volk dat je maar in ons land kan vinden, de helft van het personeel kan per direct ontslagen worden en dan verandert er echt helemaal niets :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_84968656
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 08:50 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Zijn officiële calculaties en die zijn knap ruim genomen kan ik je zeggen
Daarnaast zijn woningen tegenwoordig zo verrot klein
Ah, en hoe kan je mij dat zeggen?

BVO is trouwens niet "Begane Vloer Oppervlakte", maar "Bruikbare Vloer Oppervlakte". Oeps, daar verdriedubbelen de bouwkosten van je drie verdiepingen huis een pagina's terug opeens....

Even je voorbeeld van het huis van 60m2 drie verdiepingen wat volgens jou 60.000 kost om te bouwen.

60m2 x3 = 180 m2 BVO minus trapgaten, schuine daken etc., stel 150m2. Maal de door jouw aangehaalde bouwkosten ad 663 per m2 is ruim 100.000 euro, en geen 60.000 euro. Of dat dan volledig afgewerkt is, is me niet helemaal duidelijk. Daar zitten in ieder geval nog niet kosten van leges, vergunningen, aanslutingen, architect, etc. in. Tel er nog maar een 10.000 euro bij.

Da's dus circa 200 tot 250 euro per m3, en dat herken ik wel :)
Als in materiaalkosten voor een degelijke woning, geen prefab beton zooi dus. Want daar wilden jullie criticasters niet in wonen, he, het moest een degelijke Deutsche woning zijn ;)
Kan ik je zeggen :P
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 10:53:25 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84968698
DInosaur, kun je ook eens even kijken naar mijn vraag aan jou aangaande BAM op de vorige pagina van dit topic?
The End Times are wild
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 10:54:24 #265
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84968713
Vrije sector huren dalen toch, dat corporaties meer geld willen om hun 25 miljard in kas uit te breiden snap ik... Wat ik niet snap is dat de overheid dat maar toestaat!
censuur :O
pi_84968853
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 10:53 schreef LXIV het volgende:
DInosaur, kun je ook eens even kijken naar mijn vraag aan jou aangaande BAM op de vorige pagina van dit topic?
uit het feit dat ze zoveel contacten winnen kun je afleiden dat ze nogal laag in prijs/marge zit. Wat op zich verstandig is, want je verdient in elk geval de vaste kosten terug zo. Echter, als de markt opleeft heb je ook weinig restcapaciteit om te profiteren. Eigenlijk komt het vooral neer op geloof in kostenbeheersing door BAM. Want kennelijk denken ze met lagere winstmarges toe te kunnen dan de concurrenten. Bij Heijmans is dat nogal verkeerd gegaan.... geloof wel dat BAM een stuk beter trackrecord heeft.

Volgens mij is zelfs na de emissie hun solvabiliteit niet echt jofel. Maar ik heb het niet echt goed bekeken hoor.

Vraag me af wat er nou met hun baggerpoot gebeurd. Want daar zit toch vrij veel financieringsbeslag in....
pi_84969136
ow, en in Belgie is toch alles goedkoper?

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=ST2MP4AQ

bouwkosten: 1.150 tot 1.250 per m2.

Duitsland dan? Het Walhalla voor de echte zuinigert?

http://www.bau.net/forum/haus/2438.htm

Baukosten pro m2: 1.200

Reken nog maar eens uit wat de bouwkosten van een simpel huis is. :)

En een m2 op de verdieping is dus ook echt een m2 die telt :P Anders zou ik voor dezelfde prijs gewoon een wolkenkrabber neerzetten :)
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 11:27:06 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84969479
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 11:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

uit het feit dat ze zoveel contacten winnen kun je afleiden dat ze nogal laag in prijs/marge zit. Wat op zich verstandig is, want je verdient in elk geval de vaste kosten terug zo. Echter, als de markt opleeft heb je ook weinig restcapaciteit om te profiteren. Eigenlijk komt het vooral neer op geloof in kostenbeheersing door BAM. Want kennelijk denken ze met lagere winstmarges toe te kunnen dan de concurrenten. Bij Heijmans is dat nogal verkeerd gegaan.... geloof wel dat BAM een stuk beter trackrecord heeft.

Volgens mij is zelfs na de emissie hun solvabiliteit niet echt jofel. Maar ik heb het niet echt goed bekeken hoor.

Vraag me af wat er nou met hun baggerpoot gebeurd. Want daar zit toch vrij veel financieringsbeslag in....
Eigenlijk dus wat ik al vermoedde: veel contracten, dus lage marges (of negatief). Het zal er dus van afhangen of BAM in staat blijkt ook tegen die lage prijzen toch nog winstgevend te bouwen. En blijkbaar heeft de markt hier niet zoveel vertrouwen in.
Goed, ik wacht het wel af verder. Een keer goed kwartaalcijfers kunnen het sentiment dus sterk verbeteren. (of andersom sterk verslechteren).

Als íets mij niet lekker zit zijn het wel dalende koersen met (ogenschijnlijk) goed nieuws. Want dan ga je vermoeden dat er mensen handelen die meer weten dan jij. Liever heb ik dan nog dalende koersen met slecht nieuws. Want dan zit de shit er al in.
The End Times are wild
pi_84969682
1200 euro wat voor een paupér bouw is dat?
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 11:41:14 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84969779
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 11:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

En een m2 op de verdieping is dus ook echt een m2 die telt :P Anders zou ik voor dezelfde prijs gewoon een wolkenkrabber neerzetten :)
Natuurlijk is dat zo! Ik vond het ook al vreemd dat men enkel het oppervlak op de begane vloer berekende! Dat zo impliceren dat verdiepingen gratis waren!
The End Times are wild
pi_84970264
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 10:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ah, en hoe kan je mij dat zeggen?

BVO is trouwens niet "Begane Vloer Oppervlakte", maar "Bruikbare Bruto Vloer Oppervlakte". Oeps, daar verdriedubbelen de bouwkosten van je drie verdiepingen huis een pagina's terug opeens....

Even je voorbeeld van het huis van 60m2 drie verdiepingen wat volgens jou 60.000 kost om te bouwen.

60m2 x3 = 180 m2 BVO minus trapgaten, schuine daken etc., stel 150m2. Maal de door jouw aangehaalde bouwkosten ad 663 per m2 is ruim 100.000 euro, en geen 60.000 euro. Of dat dan volledig afgewerkt is, is me niet helemaal duidelijk. Daar zitten in ieder geval nog niet kosten van leges, vergunningen, aanslutingen, architect, etc. in. Tel er nog maar een 10.000 euro bij.
quote:
Indirecte bouwkosten 19,0 % 558,- 105,76
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_84970359
quote:
Daar zal Wilders niet mee akkoord kunnen gaan, dus geen gedoogsteun , geen meerderheid in de kamer

En als de corporaties niet hun activiteiten kunnen voortzetten dan moet de staat het hele woningbezit van 2.500.000 stuks maar overnemen en tegen 70% van de taxatiewaarde verkopen aan de huurders, dat zal een zeer dikke bonus voor de staatsschuld zijn

[ Bericht 5% gewijzigd door Verburg_K op 07-08-2010 12:16:26 ]
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 12:25:40 #273
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84970959
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 12:04 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Daar zal Wilders niet mee akkoord kunnen gaan, dus geen gedoogsteun , geen meerderheid in de kamer

En als de corporaties niet hun activiteiten kunnen voortzetten dan moet de staat het hele woningbezit van 2.500.000 stuks maar overnemen en tegen 70% van de taxatiewaarde verkopen aan de huurders, dat zal een zeer dikke bonus voor de staatsschuld zijn
Haha, Wilders heeft wel meer in gedachte wat echt niet gaat gebeuren, lekkere realist noem je even zeg...

O, ik lees verder en zie dat je zelf ook niet realistisch bent.

Trouwens, vraag me af hoeveel de kemaer erover te zeggen heeft.

Maar het is wel lachen dat 1 dag nadat ik aangeef dat de huren gaan stijgen en daardoor voor gek wordt uitgemaakt de corporaties dit aankodigen.
and made it rain upward
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 12:26:34 #274
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84970982
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 10:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Grappig..... toen de corporatie hier het 'dreigement' kreeg dat ze moesten meebetalen aan de opknapbeurt van de 'prachtwijken' wist men niet hoe snel mogelijk ze hun eigen woningbestand moesten renoveren :')

En dan het personeel wat bij die corporaties werkt..... het meest luie en ongemotiveerde volk dat je maar in ons land kan vinden, de helft van het personeel kan per direct ontslagen worden en dan verandert er echt helemaal niets :)
Kan je wel zo'n reactie geven maar jou huur gaat straks weer omhoog en de koopprijs daalt. Maargoied blijf vooral volhouden. Kijken wie straks woonlasten tot aan zijn nek heeft.
and made it rain upward
pi_84971001
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 12:25 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Haha, Wilders heeft wel meer in gedachte wat echt niet gaat gebeuren, lekkere realist noem je even zeg...

O, ik lees verder en zie dat je zelf ook niet realistisch bent.

Trouwens, vraag me af hoeveel de kamer erover te zeggen heeft.

Maar het is wel lachen dat 1 dag nadat ik aangeef dat de huren gaan stijgen en daardoor voor gek wordt uitgemaakt de corporaties dit aankondigen.
corporaties kondigen dit iedere maand aan, in de hoop dat ze steun krijgen en ondertussen maar speculeren met de overschotten in de kas.
De enige arme corporaties zijn de corporaties die frauderen met publiek geld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')