abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85408342
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat is zeker de bedoeling, juist omdat mijn vriend al wat ouder is, een van de redenen, een gezinnetje. Moet er niet aan denken om met een koter te studeren :@
En omdat ik gewoon meer wil dan ik nu kan krijgen qua werk, de motivatie is er zeer zeker.
Net kwam mijn supervisor naar mij toe, joh hoeveel ga je verdienen? Dus ik noem een bedrag. Oooh dat red je makkelijk! zegt ie. Dus ik kijk m aan, heb je enig idee wat ik aan hypotheek moet betalen? En studiekosten en boekengeld? Nee? Nou dan.
Vervolgens gezegd, luister, ik vraag er ook niet om om binnen 3 maanden alle werkzaamheden te beheersen maar ik doe het toch. Weet dat ik de jongste ben en niet te klagen heb, maar gezien wat voor werk ik verricht en wat ik ervoor betaald krijg vind ik het op zijn minst redelijk om te kijken of ik extra kan krijgen.
Dus nu gaat ie inderdaad kijken aan welke voorwaarden je moet voldoen om een extra periodiek te krijgen.
Geen idee of dat gaat lukken.. Maar het is de moeite waard.

En anders ga ik 36 uur werken, 4 dagen van 9 uur. Leuk is anders.. Maar het moet maar.er spelen meer dingen mee waardoor ik echt niet goed in mijn vel zit, maar ik ga niet naar Lowlands waardoor ik financieel een klein meevallertje heb, en een paar dagen in mijn eentje thuis om uit te rusten. Dus de chaos in mijn koppie is al wat minder.
Ik krijg een beetje het idee dat je alles te gelijk wilt. En dat gaat nu eenmaal niet. Studeren kost nu eenmaal geld. Dus misschien moet je accepteren dat je de komende jaren als je gaat studeren wat minder geld hebt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_85408426
Joh....
Ik moet nog wel uitkomen he?
Auto is al weg, reiskosten vervallen, maar ik wil wel graag mijn hypotheek betalen én kunnen eten.
pi_85408586
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:23 schreef Cassandra87 het volgende:
Joh....
Ik moet nog wel uitkomen he?
Auto is al weg, reiskosten vervallen, maar ik wil wel graag mijn hypotheek betalen én kunnen eten.
Ja tuurlijk. Is avondschool geen optie? Dan kan je tenmiste blijven werken. Het is wel zwaar.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_85408749
daarom is de laatste optie 4x 9, ook zwaar, maar dan heb ik een studiedag. die hbo is niet in de avond geloof ik
pi_85408965
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:32 schreef Cassandra87 het volgende:
daarom is de laatste optie 4x 9, ook zwaar, maar dan heb ik een studiedag. die hbo is niet in de avond geloof ik
4*10 kan ook :P maar dat is nog zwaarder.
14 SHADES OF GREY
pi_85410706
4*10 mag niet ;) Arbotechnisch
pi_85411050
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:15 schreef Cassandra87 het volgende:
4*10 mag niet ;) Arbotechnisch
Er mag zo veel niet :P
Het is ook lastig. De situatie waarin jij zit. Kan O+ je niet ondersteunen op fincanieel gebied?
14 SHADES OF GREY
pi_85411481
O+ heeft last van de crisis. Vandaar dat t een beetje crisis thuis is, anders was dat een goede optie. Niet fijn, wel lief *;
Maar ik ben verwend hoor, ik heb een goede baan, een stabiel inkomen, sommigen kunnen niet eens een opleiding volgen. Wat dat betreft mag ik een voorbeeld nemen aan satsuma _O_
Maar we hebben t boodschappengeld zelfs al teruggedrongen tot 30,- per week.
Ik weet niet wat ik meer kan bezuinigen.
komend jaar he, want financieel is gewoon krapper door mijn huis.
En de allerluxe positie, 4 dagen werken en 1 dag school, is niet haalbaarm dus dan maar lange dagen..
pi_85411552
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:32 schreef Cassandra87 het volgende:
O+ heeft last van de crisis. Vandaar dat t een beetje crisis thuis is, anders was dat een goede optie. Niet fijn, wel lief *;
Maar ik ben verwend hoor, ik heb een goede baan, een stabiel inkomen, sommigen kunnen niet eens een opleiding volgen. Wat dat betreft mag ik een voorbeeld nemen aan satsuma _O_
komend jaar he, want financieel is gewoon krapper door mijn huis.
En de allerluxe positie, 4 dagen werken en 1 dag school, is niet haalbaarm dus dan maar lange dagen..
Misschien was een goedkoper huis een optie geweest. :@
14 SHADES OF GREY
pi_85411778
andere tijden.. Huis kocht ik voor ik O+ leerde kennen, toen ik met mijn zusje een slaapkamer deelde en een campingbedje had om op te slapen.
Verder is mijn woning niet duur, al met al zijn de bijkomende kosten gewoon te veel. Ik kan mijn studie van mijn spaargeld betalen. Maar wat als ik iets moet laten repareren? Als mijn fornuis stuk gaat? Dan heb ik geen spaargeld meer daarvoor.
Dus moet ik langere dagen maken om én wat opzij te zetten, én te studeren,
Maar jullie horen mij niet klagen. Moest vanmiddag even mijn ei kwijt omdat ik er doorheen zat. Inmiddels heb ik een vrij weekend voor de boeg en lig ik op de bank met O+ dan zie je alles al lichter.
pi_85411886
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:38 schreef Cassandra87 het volgende:
andere tijden.. Huis kocht ik voor ik O+ leerde kennen, toen ik met mijn zusje een slaapkamer deelde en een campingbedje had om op te slapen.
Verder is mijn woning niet duur, al met al zijn de bijkomende kosten gewoon te veel. Ik kan mijn studie van mijn spaargeld betalen. Maar wat als ik iets moet laten repareren? Als mijn fornuis stuk gaat? Dan heb ik geen spaargeld meer daarvoor.
Maar jullie horen mij niet klagen. Moest vanmiddag even mijn ei kwijt omdat ik er doorheen zat. Inmiddels heb ik een vrij weekend voor de boeg en lig ik op de bank met O+ dan zie je alles al lichter.
En wij geven je graag tips en laten je uitrazen hier ^O^
14 SHADES OF GREY
pi_85414014
Woon jij nou samen Cassie? En kan hij niet bijdragen in een of andere vorm?

Ik heb de 'luxe' dat ik maar een optie heb, en dat is thuisonderwijs. Dus dat betekent dat ik nu dus gewoon nog heel even kan wachten met bestellen van de studie, zodat ik iets langer door kan sparen. En dus even geld uit kan geven aan andere dingen die ook nodig zijn. Bijv deze maand voor bijna 100 euro aan lichaamsverzorging - ik kan bijna nergens tegen, bestel daarom alles eens in de paar maanden vanuit buitenland (voordeliger dan hier kopen ivm wisselkoers). Maar een hap uit m'n budget is het altijd wel.

Op zich ben ik lekker op weg hoor, daar niet van. En ik begin sowieso met een andere training die ik al betaald had. Dus dat ik dan nog heel ff moet wachten is ook niet zo heel erg.
pi_85414294
En al vond ik het wel erg, veel keuze had ik toch niet =P
pi_85424042
ik woon nu samen maar mijn huis wordt over 2 maanden opgeleverd en dan gaan we weer latten of om en om wonen. Maar O+ heeft problemen vanwege de crisis en zijn eigen hypotheek te betalen, anders had hij me graag financieel bijgestaan, de schat O+
eea kwam gewoon allemaal tegelijk op me af. Komend weekend ga ik gewoon lekker rekenen en nadenken :Y
pi_85428019
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Nou, gesprek met mijn supervisor gehad. Kwam er eigenlijk op neer dat er geen toezeggingen worden gedaan voor opleidingsbudget omdat de rest blijft, en ik een opleiding volg om (in ieder geval uit dat team) te vertrekken.
Ik vind dat je supervisor er een zeer vreemde gedachtegang op na houdt. De opleiding die je wilt volgen is relevant voor het werk dat je nu doet. Elke normale werkgever zou goede medewerkers stimuleren om zo’n opleiding te doen, omdat dat de meerwaarde van die medewerker voor je bedrijf enorm vergroot. En hoezo zou jij vertrekken? Je hebt het er op zich toch naar je zin? Dan ligt de bal dus eigenlijk bij je werkgever: als die gewoon zorgt dat jij interessant werk op niveau kan blijven doen blijf je natuurlijk gewoon. Verder: als je werkgever zo bang is dat je weggaat dan stellen jullie toch een terugbetalingsregeling op? Dat als je binnen 2 jaar weggaat je de studiekosten terugbetaald?

Mijn gevoel is dat je zeker nog niet kansloos bent. Zijn er andere managers in je organisatie waar je een goede reputatie hebt? Anders zou je het eens tegen die mensen aan kunnen houden. Niet dat die je dan direct kunnen helpen, maar zij zijn misschien creatiever in het verzinnen van een oplossing of kunnen je huidige supervisor overtuigen. Daarnaast weet ik niet wat er in het algemeen vastgelegd is in je organisatie. Als ik het goed begrepen heb werk je voor de overheid en daar zijn dingen als opleidingen en andere secundaire arbeidsvoorwaarden vaak goed geregeld.

quote:
Er is wél aangegeven dat ik, qua functioneren, redelijk sterke kaarten heb met betrekking tot salarisverhoging.
^O^
Tip: leg alles vast met betrekking tot goed functioneren en ook met betrekking tot dit opleidingsgedoe. Jij werkt misschien in een goede / goed georganiseerde organisatie, maar ik heb meerdere malen meegemaakt dat men meerdere malen aangaf dat ik goed werk verrichte, maar vervolgens toch een mindere beoordeling gaf. Ik verzamel het hele jaar goede dingen en leg die vast, zodat er bij een beoordeling geen uitweg naar beneden meer is.

quote:
Tussen neus en lippen door werd gezegd dat ik meer kan verdienen (compenseert weer mijn studiekosten) maar.. Dat is schaal 7 periodiek 9 ten hoogst. Elk jaar ga je een periodiek omhoog. Er zijn 11 periodieken. Oftewel.. nog 2 jaar doorstromen en daarna niet meer verdienen in mijn huidige functie.
Als jij echt zo goed bent als je hier schetst zit je over 2 jaar natuurlijk niet meer in je huidige functie. Het plafond van een functie is eigenlijk alleen voor fossielen die geen enkele potentie meer hebben om door te groeien. En daar val jij niet onder (toch? ;) ).
quote:
Over stagevergoedingen bestaat ook onduidelijkheid..
Naar t schijnt word ik dan n iet regulier doorbetaald. Stagevergoeding is 250,- per maand. Daar kan ik echt niet van rondkomen.
Dus in plaats dat studie keuzes stress verlicht komt er alleen maar stress bij.
Dat zou wel heel vreemd zijn. Wat ik vaak in mijn omgeving zie als mensen tijdens/naast hun werk een stage moeten lopen dat er gewoon gekeken wordt hoe dit in het huidige werk uitgevoerd kan worden, bijvoorbeeld in de vorm van een project of zo.
quote:
Voor nu ga ik gewoon een fikse salarisverhoging erdoorheen drukken,
Dat lijkt me sowieso goed!
quote:
zodat ik minder uren kan werken (32 ipv 40) en maar kijken of ik praktijkervaring kan opdoen in t weekend bijv. via vrijwilligerswerk. Gaat wel enorm druk worden dus hopelijk zie ik mijn vriend door de weeks nog :')
Goed dat je dat in het achterhoofd houdt, maar ik zou dat niet direct als optie bij mijn werkgever aankaarten. Dat maakt dat je werkgever minder noodzaak heeft echt iets voor je te betekenen. Het is toch een soort onderhandelen, net als met een auto bv. Als je in je hoofd al denkt dat je hem zo wie zo wel wil zonder (veel) korting, straal je dat uit en geeft een verkoper dat ook niet.
quote:
*edit: gvd gvd
wordt nu gebeld
Studiekosten op eigen kosten zijn.. 150 per maand?
op basis van 32 uur werken zou ik er 225 op áchteruit gaan.
Oftewel... Ik kan geen opleiding volgen?
Andere optie is 16 uur gaan werken en voor de rest studiefinanciering aanvragen. Maar dan zit ik met een giga studieschuld.
Ik zit er even doorheen. Werkelijk níets loopt lekker.
Probeer niet te snel op te geven. Er moeten mogelijkheden zijn om dit op een goede manier in te vullen.
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Francis, misschien ben ik enorm verwend.. Maar ik werk al 8 jaar voor de gemeente, waarvan dadelijk 4 jaar een vaste aanstelling.
Ik kan dat niet opgeven voor onzekerheid. Bovendien verdien ik zeer goed voor een 23-jarige, ik kan het alleen niet permiteren om een dag minder te werken (ivm schooldag) én studie uit eigen zak betalen. Als ik nu elders ga solliciteren ben ik mijn zekerheid kwijt en dikke kans dat ik nog minder ga verdienen (want: geen diploma's)
Ik zou mijn baan niet snel opzeggen als ik jou was. Je hebt een vast inkomen, een hypotheek te betalen, hebt het redelijk naar je zin op je werk (toch?) en hier weet men dat je goed bent. Het is lastig dat op je cv te laten zien.
quote:
Ben nu rechtstreeks met HRM in contact over mijn rechten, en financiën. Een optie is om 34 uur te werken, 4 dagen van 8,5 uur en een dag vrij, dan ga ik maar 2 uur per week achteruit.
Of 4x9 dan blijf ik gelijk. Maar dat is wel slopend, maar dat zien we dan wel weer..
Goed dat je rechtstreeks met HRM contact hebt. Vraag ook aan hun wat de mogelijkheden zijn om (betaald) een opleiding te volgen (zie bovenaan in deze reactie). Ik vermoed dat er met wat creativiteit meer mogelijk is dan je supervisor aangeeft.
quote:
Net ff in tranen uitgebarsten maar mijn opties afwegen helpt wel heel erg. Overigens ben ik toe aan een weekend vol slaap en rust, want ik merk dat ik té veel hooi op mijn vork heb. En dat is ook logisch.. Ik werk 40 uur, ben bezig met vrijwilligerswerk, een workshop, mijn woning, en nog wat zaken..
Dus ik ben flink gestresst.. En ben bang dat ik O+ teleurstel met mijn gezeur..
Neem voldoende rust. Ik ben zelf ook altijd negatiever als ik moe ben.
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:19 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Ff een verhaaltje.

Mijn moeder is ook op latere leeftijd gaan studeren. Zij heeft ook maatschappelijk werk gedaan, en heeft dat in deeltijd gedaan. Ze heeft het net als jou zelf moeten betalen, en dat naast een vaste baan. Alleen heeft zij ervoor gezorgd dat het werk wat ze deed, tevens maatschappelijk werk was & dat levert dan de studiepunten voor de stage op. Verder ging ze 1(of 2) avonden per week naar de Hogeschool om colleges te volgen.

En nu wil ik jou op het hart drukken wat zij mij altijd op et hart drukt. Doe het voor je een gezin hebt. Zodra je moet gaan studeren met een gezin, worden het 3 banen tegelijk. Je hebt je werk, de studie en het gezin. Nu is dat ook te doen, maar het is wel héél slopend.
100% mee eens. Bovendien leer je makkelijker als je jong bent.
quote:
Verder is het zo, dat als je eerder gaat studeren je dit over 3 à 4 jaar een hoger salaris oplevert. Je bouwt daarmee op jongere leeftijd meer ervaring mee op & dat zie je terug in je werk. Niet alleen ga je meer verdienen, maar door de extra ervaring heb je meer te zeggen over wat je doet en wat je wilt doen.
Daarnaast bouw je op de lange termijn meer pensioen op, en indien je verantwoord met geld omgaat ook meer eigen kapitaal.
100% mee eens.
quote:
Maar naast de financiële kant, levert dit werk wat jij uitkiest meer voldoening op. En naarmate je groeit in deze nieuwe baan kun jij makkelijker richting geven aan jouw carrière. Er gaan deuren open, waarvan je anders niet eens weet dat ze bestaan.

Als ik je een ding zou willen duidelijk maken, dan is het wel om het NU te doen. Laat je niet tegenhouden door enkele obstakels, maar pak ze aan, leer ervan. Je gaat niet alleen een opleiding volgen, maar je gaat jezelf ontwikkelen.
100% mee eens.

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat is zeker de bedoeling, juist omdat mijn vriend al wat ouder is, een van de redenen, een gezinnetje. Moet er niet aan denken om met een koter te studeren :@
En omdat ik gewoon meer wil dan ik nu kan krijgen qua werk, de motivatie is er zeer zeker.
Net kwam mijn supervisor naar mij toe, joh hoeveel ga je verdienen? Dus ik noem een bedrag. Oooh dat red je makkelijk! zegt ie. Dus ik kijk m aan, heb je enig idee wat ik aan hypotheek moet betalen? En studiekosten en boekengeld? Nee? Nou dan.
Vervolgens gezegd, luister, ik vraag er ook niet om om binnen 3 maanden alle werkzaamheden te beheersen maar ik doe het toch. Weet dat ik de jongste ben en niet te klagen heb, maar gezien wat voor werk ik verricht en wat ik ervoor betaald krijg vind ik het op zijn minst redelijk om te kijken of ik extra kan krijgen.
Dus nu gaat ie inderdaad kijken aan welke voorwaarden je moet voldoen om een extra periodiek te krijgen.
Geen idee of dat gaat lukken.. Maar het is de moeite waard.
Ik vind dat je dit goed aangepakt hebt. Je hebt op een nette manier duidelijk gemaakt dat het redelijk is dat je meer zou verdienen en wat je waarde is voor de organisatie. Overigens vind ik dat je ook nog wel een keer een opmerking kan maken over dat de rest van de afdeling wel opleidingen krijgt omdat ze het nog niet snappen en dat jij als beste werknemer daar nu de dupe van wordt.
quote:
En anders ga ik 36 uur werken, 4 dagen van 9 uur. Leuk is anders.. Maar het moet maar.er spelen meer dingen mee waardoor ik echt niet goed in mijn vel zit, maar ik ga niet naar Lowlands waardoor ik financieel een klein meevallertje heb, en een paar dagen in mijn eentje thuis om uit te rusten. Dus de chaos in mijn koppie is al wat minder.
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar ik ben verwend hoor, ik heb een goede baan, een stabiel inkomen, sommigen kunnen niet eens een opleiding volgen. Wat dat betreft mag ik een voorbeeld nemen aan Satsuma _O_
komend jaar hè, want financieel is gewoon krapper door mijn huis.
En de aller-luxe positie, 4 dagen werken en 1 dag school, is niet haalbaar dus dan maar lange dagen..
Ik vind dat je het al heel goed doet. En reken je nou niet meteen “arm”: wellicht zijn er nog mogelijkheden. Trouwens: volgens mij mag je studiekosten aftrekken van de belasting.

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Maak er een leuk weekend van en probeer niet teveel te piekeren!
twijfelgeval?
pi_85469728
goeden dag, alles goed hier met iedereen???

Hier net weer terug van het gesprek bij de psycholoog met mijn moeder. Was op zich wel een oke gesprek in ieder geval beter dan de vorige keer ;)
En in het begin wilde de psycholoog niks zeggen over het vermoeden van haar/psychiater het enige dat ze denken aan een soort ontwikkelingsstoornis.Maar op het eind gaf ze toch aan dat ze denken aan autistische kenmerken en dus mogelijk een vorm hiervan.
Maar goed, ze gaan het nu onderling analyseren en bespreken en daarna hoor ik het nog wel in ieder geval :s)
Maar het balletje is in ieder geval aan het rollen *O* en op deze manier komen we eindelijk ergens.

Maar ik zit nu met een vraag voor degenen hier die in behandeling zijn of zijn geweest vanwege ass en andere bijkomstigheden.
Hoe liep de behandeling bij jullie, want het behandelen van ass lijkt me nogal vaag omdat het niet te genezen is. En hoe lang duurde de behandeling eigenlijk?? Werd er na de diagnose steeds meer afgebouwd of bleven de sessies toch gewoon doorgaan?

Ben in een geinspireerde bui adam aan het verkrijgen :)

[ Bericht 5% gewijzigd door francis998 op 19-08-2010 15:56:26 ]
pi_85491802
Vraag aan autist, wat is voor jouw makkelijker

1. Socialiseren
2. De tafel van 100 uit je hoofd leren
pi_85492541
Wat is er moeilijk aan de tafel van 100??
En waarom wil je dit weten?
twijfelgeval?
pi_85493186
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:26 schreef Toppiet het volgende:
Vraag aan autist, wat is voor jouw makkelijker

1. Socialiseren
2. De tafel van 100 uit je hoofd leren
Ik denk de tafel van 100 leren, want die is vrij simpel lijkt me. SOcialiseren is gewoon erg moeilijk al kan ik best wel sociaal zijn als het mee zit. Maar voel me prettiger op mijn eigen
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_85494153
Hey bosje hoe voel je je nu, betere periode?

Ik denk wel dat oefening kunst baart, echt 100% sociaal gaat niet lukken maar hoe meer positieve ervaring hoe beter.
En misschien dat begeleiding bij ASS hier ook wel uit bestaat, samen met een psych je zwakke punten aanpakken, of klinkt dat heel idealistisch? Gewoon doen?
pi_85494343
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:19 schreef Cassandra87 het volgende:
Hey bosje hoe voel je je nu, betere periode?

Ja, een paar weken terug was het echt een heel stuk minder, de depressie leek weer terug te zijn en ik was snel overprikkeld volgens mij. Teminste ik ben een paar keer erg boos geworden door plotseligne opmerkingen toen ik eigenlijk al erg druk was in mijn hoofd. Toen heb ik bepaalde medicatie voorgeschreven gekregen en sindsdien ben ik veel meer ontspannen en ook veel vrolijker zelfs :)

En volgende week ga ik verhuizen naar een andere locatie, wel nog steeds begeleid, maar nu heb ik maar 1 huisgenoot en meer ruimte om me heen. Grote woonkamer, best wel flinke slaapkamer, leuk tuintje..

Dus dat is allemaal wel positief.
pi_85494374
ooh dat is fijn! Welke locatie?
Fijn dat t beter met je gaat nu!
pi_85494492
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:24 schreef Cassandra87 het volgende:
ooh dat is fijn! Welke locatie?
Fijn dat t beter met je gaat nu!
Ik blijf in EIndhoven wonen. De GGZE heeft in een bepaalde buurt verschillende huurhuizen waar ze clienten hebben geplaatst en vandaar uit worden begeleid in het wonen. in 1 daarvan kom ik te wonen met 1 iemand anders . Mooi hoekhuis. Al ingericht en al :)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:06:35 #200
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_85504933
@ Ferrobar, wat is er raar aan de gedachtegang van cassandra's leidinggevende. Hij doet zijn taak toch goed uitvoeren, zijn team laten functioneren. En Cassandra levert geen problemen op, dus laten zitten. Of er meer in haar zit is niet zijn afdeling, en dus niet zijn probleem.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')