Zeker waar! En wat ook opvalt is dat het gros van wat ik heb leren kennen hoogopgeleid en genuanceerd is, totaal tegengesteld aan de verwachtingen en het beeld wat je krijgt van dit soort berichten. Ik vraag me heel vaak af hoe het kan dat een zo zelfbewust volk zo mak gehouden en gekoeioneerd wordt...quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Frankrijk en Iran hebben anders een innige handelsband. In Teheran rijdt 60% Peugeot rond... Total heeft flink wat productie (gehad) in Iran...
De politieke en religieuze terreur in het land staat in schril contrast met de ongelooflijke vriendelijkheid en openheid onder de Perzen.
Je vergeet erbij te vermelden, dat je de aanschaf van je wapen mag aftrekken van de belasting, hier in Nederland...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:42 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Hier mag je een bank beroven, daarbij vier mensen doodschieten en daar hoef je maar een jaartje voor te zitten. Maar we noemen Nederland niet "achterlijk" hoor.
PS: Tong, gefeliciteerd met je 400.000ste post.
Zou jij het gedurfd hebben om in het verzet te betreden tijdens de tweede wereld oorlog?quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zeker waar! En wat ook opvalt is dat het gros van wat ik heb leren kennen hoogopgeleid en genuanceerd is, totaal tegengesteld aan de verwachtingen en het beeld wat je krijgt van dit soort berichten. Ik vraag me heel vaak af hoe het kan dat een zo zelfbewust volk zo mak gehouden en gekoeioneerd wordt...
quote:Iran hekelt eigen media over 'hoer'
TEHERAN - Het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de media in eigen land bekritiseerd omdat die de Franse presidentsvrouw een hoer hadden genoemd.
„Beledigen van functionarissen van andere landen en het gebruiken van onbeleefde woorden wordt niet ondersteund door de Islamitische Republiek Iran”, zei de woordvoerder van het ministerie dinsdag tegen journalisten. „De media mogen het vijandige beleid van andere landen bekritiseren, maar moeten dan geen beledigende woorden gebruiken.”
Media in Iran noemden Carla Bruni zaterdag een prostituee en immorele vrouw, omdat zij het heeft opgenomen voor een Iraanse vrouw die is veroordeeld tot de dood door steniging wegens overspel.
Dan was het een slippertje, of is dit in elkaar gezet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:30 schreef Cassero het volgende:
[..]
Alsof je jezelf een klap op je kont geeft. De media in Iran = onderdeel van de staat
Naar grote waarschijnlijkheid is deze vrouw te jong getrouwd met een te oude vent waar ze niet eens verliefd op was, maar een gedwongen huwelijk.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je overspel pleegt vervalt wat mij betreft elk recht.˛
Waarom verdiend ze het dubbel en dwars?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:14 schreef Lord_Horatio het volgende:
Ik zal mijn mening verkondigen: Die vrouw verdient het dubben en dwars. Wat de andere männer krijgen doet er niet toe. Het onderwerp is deze vrouw en ik hou het dan ook bij het onderwerp.
Ze neukte andere gasten om ze vervolgens over te halen om haar man te vermoorden. Daar krijg je in Amerika levenslang voor dus ik zie het verschil niet echt tussen het rechtssysteem in Iran en Amerika.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom verdiend ze het dubbel en dwars?
En waarom zou het anders zijn waneer een man vreemd gaat? Die wordt dan niet gestendigd namelijk.
Ja, want alles wat onder dwang en marteling geroepen word is waarheid, doe eens niet zo naief.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:28 schreef eurabia het volgende:
[..]
Ze neukte andere gasten om ze vervolgens over te halen om haar man te vermoorden. Daar krijg je in Amerika levenslang voor dus ik zie het verschil niet echt tussen het rechtssysteem in Iran en Amerika.
In achterlijk Iran krijg je gewoon zweepslagen voor overspel als je partner tenminste aangifte doet van overspel. Dus zowel man als vrouw kunnen zweepslagen krijgen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, want alles wat onder dwang en marteling geroepen word is waarheid, doe eens niet zo naief.
Dat weet ik niet. Ik ben nooit in Iran geweest, maar ik weet wel wat Iran niet zo streng is als de media ons hier doet geloven.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:55 schreef snakelady het volgende:
Naar mijn mening is vreemdgaan iets tussen partners en moet de regering daar buiten blijven, maar dat doet er verders ook niet toe.
Het is ook terecht dat haar zaak wereldwijd bekend is.
Als ze haar man zou hebben vermoord of laten vermoorden ( wat nog discutabel is), wat is de reden daarvan?
Werd ze mishandeld? werd ze iedere dag verkracht? Was het een vorm van zelfverdediging?
Zat hij met zijn handen aan zijn dochter? wilde hij hun dochter uithuwelijken en wilde ze dat voorkomen?
Scheiden mag niet, dus zo kon ze ook niet bij hem weg.
Dus was er sprake van verzachtende omstandigheden? Dat weten we niet, aangezien als een vrouw daar vreemd gaat ze meteen de boeman is en er niet verder wordt gekeken.
Scheiden mag in Iran wel, ook als vrouw zijnde mag je van je man scheiden. Je raakt dan alleen alles kwijt (kinderen, bezit, etc). Het schijnt wel makkelijker te gaan als je echtgenoot ermee instemt dan als hij dat niet doet waardoor familie van sommige vrouwen de echtgenoot omkoopt om ermee in te stemmen en zo, ik heb wel eens zo iets gelezen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:55 schreef snakelady het volgende:
Scheiden mag niet, dus zo kon ze ook niet bij hem weg.
Iran voert wereldwijd de meeste geslachtsveranderingsoperaties uit per 1000 inwoners. Dit komt omdat mensen die op homoseksualiteit betrapt worden mogen kiezen: of 1tje van de 2 wordt vrouw en ze gaan trouwen, of ze worden allebei gestenigd/opgehangen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:03 schreef eurabia het volgende:
Je hebt in Theran zelfs klinieken waar mannen geslachtsveranderingen kunnen ondergaan. Dat mag dus wel, maar vreemdgaan moeten ze zeker met de dood bekopen? Ja het zal wel.
Meer dan Thailand?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:14 schreef Sessy het volgende:
[..]
Iran voert wereldwijd de meeste geslachtsveranderingsoperaties uit per 1000 inwoners.
Ik heb precies dezelfde ervaring zowel binnen als buiten Iran. Gevluchte Perzen zijn ook vaak erg succesvolle allochtonen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zeker waar! En wat ook opvalt is dat het gros van wat ik heb leren kennen hoogopgeleid en genuanceerd is, totaal tegengesteld aan de verwachtingen en het beeld wat je krijgt van dit soort berichten. Ik vraag me heel vaak af hoe het kan dat een zo zelfbewust volk zo mak gehouden en gekoeioneerd wordt...
Ik zag op tv toch genoeg 'proud gays' in Iran die gewoon op straat hingen, maar laten we lekker achterlijk blijven en geloven dat alle homos daar worden opgehangen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:14 schreef Sessy het volgende:
[..]
Iran voert wereldwijd de meeste geslachtsveranderingsoperaties uit per 1000 inwoners. Dit komt omdat mensen die op homoseksualiteit betrapt worden mogen kiezen: of 1tje van de 2 wordt vrouw en ze gaan trouwen, of ze worden allebei gestenigd/opgehangen.
Dus dan ga je niet scheiden, je laat je kinderen niet achter.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:12 schreef Sessy het volgende:
[..]
Scheiden mag in Iran wel, ook als vrouw zijnde mag je van je man scheiden. Je raakt dan alleen alles kwijt (kinderen, bezit, etc). Het schijnt wel makkelijker te gaan als je echtgenoot ermee instemt dan als hij dat niet doet waardoor familie van sommige vrouwen de echtgenoot omkoopt om ermee in te stemmen en zo, ik heb wel eens zo iets gelezen.
Dat met die seksoperaties is dus als je op het actief uitoefenen van je homoseksualiteit betrapt wordt he.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:27 schreef eurabia het volgende:
Ik zag op tv toch genoeg 'proud gays' in Iran die gewoon op straat hingen, maar laten we lekker achterlijk blijven en geloven dat alle homos daar worden opgehangen.
Oops, behalve thailand dus:quote:
Maar ja transseksualiteit is daar gewoon legaal.quote:Iran has between 15,000 and 20,000 transsexuals, according to official statistics, although unofficial estimates put the figure at up to 150,000. Iran carries out more gender change operations than any country in the world besides Thailand.
Sex changes have been legal since the late Ayatollah Ruhollah Khomeini, spiritual leader of the 1979 Islamic revolution, passed a fatwa authorising them nearly 25 years ago. Whereas homosexuality is considered a sin, transsexuality is categorised as an illness subject to cure.
(...)
Maryam Khatoon Molkara, leader of the country's main transsexual organisation, said some of those undergoing operations were gay rather than out-and-out transsexuals.
En de staat betaalt de operaties:quote:Iranian society has yet to catch up with its religious leaders - who say transsexuality is an illness like any other for which Islam has the solution and science the cure.
Alan shows me his new birth certificate and passport, which has been legally changed to say he is now a man. He's surprised to learn in Britain a transsexual who's had a sex change operation cannot change his or her gender on their birth certificate.
"I think in Iran it is better; in Iran they say you need to know your identity - either you have to be a boy or a girl," says Alan.
Overigens schijnen vrouwen bij homosexualiteit dan wel een streepje voor te hebben op de mannen:quote:In Iran, where men and women are segregated, and homosexuality is punishable by death, the government plans to spend 6 billion rials ($647,000) this year to help pay for sex- change operations. The policies aren't as contradictory as they seem, because in traditional societies there is more pressure to conform to standard gender roles, says Mahdis Kamkar, a Tehran psychologist who works with transsexuals.
http://www.associatedcont(...)_change_surgery.htmlquote:"Homosexuality is defined both for men and women in law. There is a section devoted to homosexuality," Shirin Ebadi, the Nobel peace prize-winning human rights lawyer, said. "There is one part for homosexuality in men, which is called lavat [sodomy], which is punishable by death. There is another for women, which is called mosahegheh. If the crime is committed up to three times, the penalty is 100 lashes. On the fourth, it is execution."
http://transgenderism.sui(...)_trans_women_in_iranquote:A CBC report reveals what can only be called an unprecedented move: Iran deals with the crime and sin of homosexuality by offering fully-paid sex change surgery.
150 000 iraniers met een geslachtsveranderingsoperatie volgens die bronquote:Gay Men Become Trans Women in Iran: Homosexual Iranians Choose Surgery Instead of Potential Execution
(...)
Going through with a sex change alters how outsiders view him – as a woman trapped in the wrong body rather than a morally corrupt homosexual.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |