En ik mag het vast niet zeggen, maar het was precies dezelfde strategie als de NSDAP volgde in de jaren 20 en 30. Na 1933 bleef er niks van over, alleen de anti-Joodse punten en de punten om het bedrijfsleven en het leger te vriend te houden.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:12 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja, de PVV laat zijn electoraat gewoon stikken om maar wat aan het ''moslimprobleem'' te kunnen doen. Dat was natuurlijk al een eeuw geleden te voorspellen, maar Henk en Ingrid moeten kennelijk alles op de harde manier leren. Je kon er vanuitgaan dat het eerste wat de PVV op zou geven het zogenaamde 'sociale beleid'' zou zijn, want dat was een farce om kiezers te trekken. Dat is nu overduidelijk.
Dat is het gevolg van jarenlang pamperen van "zieken" en "arbeidsongeschikten". Let op, ik schrijf deze woorden bewust met aanhalingstekens, waarmee ik even duidelijk wil maken dat de echte zieken en arbeidsongeschikten geen schuld hebben aan hun ziekte. Maar er lopen mensen rond die al jaren "ziek" of "arbeidsongeschikt" zijn bevonden om het één of ander vaag kwaaltje wat vaak niet te controleren is. En stuur je hen aan 't werk, dan veinzen ze wel iets anders te mankeren.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 07:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja, in de belevingswereld van de VVD is iedereen die niet werkt lui. Elke uitkeringsgerechtigde belazert de boel en zou makkelijk kunnen werken als hij/zij maar wil. Zieken ook. Gewoon niet aanstellen en aan het werk. En als dat niet lukt, nou dan is het jammer. Als de VVD maar kan roepen dat ze bezuinigd hebben op de sociale zekerheid. De ware verhalen achter de resultaten ervan horen ze niet.
Ja, en dat doe je het beste door iedereen over één kam te scheren, uitkeringen voor iedereen te beperken, Eigen Risico voor iedereen te verhogen en vooral veel dwangmaatregelen te nemen tegen iedereen. Goed bezig.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van jarenlang pamperen van "zieken" en "arbeidsongeschikten". Let op, ik schrijf deze woorden bewust met aanhalingstekens, waarmee ik even duidelijk wil maken dat de echte zieken en arbeidsongeschikten geen schuld hebben aan hun ziekte. Maar er lopen mensen rond die al jaren "ziek" of "arbeidsongeschikt" zijn bevonden om het één of ander vaag kwaaltje wat vaak niet te controleren is. En stuur je hen aan 't werk, dan veinzen ze wel iets anders te mankeren.
En DIE lui zijn gewoon lui. En nu hoop ik dat er eens met de grove borstel wordt doorgegaan.
Ah, te lui om uit te zoeken wie echt onterecht die uitkering krijgen dus. In plaats daarvan iedereen maar laten boeten. De luilakkenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van jarenlang pamperen van "zieken" en "arbeidsongeschikten". Let op, ik schrijf deze woorden bewust met aanhalingstekens, waarmee ik even duidelijk wil maken dat de echte zieken en arbeidsongeschikten geen schuld hebben aan hun ziekte. Maar er lopen mensen rond die al jaren "ziek" of "arbeidsongeschikt" zijn bevonden om het één of ander vaag kwaaltje wat vaak niet te controleren is. En stuur je hen aan 't werk, dan veinzen ze wel iets anders te mankeren.
En DIE lui zijn gewoon lui. En nu hoop ik dat er eens met de grove borstel wordt doorgegaan.
Dat iedereen wat bij moet dragen ben ik het wel mee eens. Alleen de verhoudingen zijn volledig zoek. Maar dat de VVD het verschil tussen rijk en minima (dus mensen die werken) enorm groot wil maken om de moderne slavernij weer in te kunnen voeren hebben ze nooit ontkent. (ze gaan volledig voorbij aan verhoudingen qua kosten hier en de lonen en de kosten in andere landen en daar de lonen) Ik kan alleen hopen dat dit soort mensen eens zelf meemaken waar anderen tegen moeten vechten. En dan niet voor een paar maand.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En het Christelijke () CDA laat zich uit pure pluchegeilheid weer voor dit karretje spannen. Wat nou 'solidariteit'? Wat nou 'Christelijk mededogen'? Niks ervan, centen motten we zien!
Ik snap je wel, maar snap je mij ook qua lafheid van de regering?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:28 schreef Daffodil31LE het volgende:
Jullie snappen best wat ik bedoel...
En ik ben geen kloontje van Verhagen, Wilders of Rutte.
Nee, dat snap ik niet, en ik zal je eens zeggen waarom.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:28 schreef Daffodil31LE het volgende:
Jullie snappen best wat ik bedoel...
En ik ben geen kloontje van Verhagen, Wilders of Rutte.
Uiteraard. En zeker omdat ze het al jaren hebben laten aanmodderen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:42 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik snap je wel, maar snap je mij ook qua lafheid van de regering?
Ho even, makker... Ik val jou niet aan. Ik ben juist zo duidelijk mogelijk geweest in m'n post van daarstraks. Jij hoeft je echt niet te verdedigen tegenover mij of andere Fok!kers. Jij moet helemaal niet boeten van mij. Ik gaf alleen aan waarom er juist geboet wordt door de echte arbeidsongeschikten. Die "abeidsongeschikten" die nu nog altijd onterecht een uitkering vangen zijn vaak zo'n goede acteurs dat ze een Oscar verdienen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:44 schreef Windigo het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik niet, en ik zal je eens zeggen waarom.
Ik ben arbeidsongeschikt, 100% afgekeurd, zit in de WIA en ik word ieder jaar door TENMINSTE 3 artsen van het UWV onderzocht, plus een arbeidsdeskundige om te beoordelen of ik misschien weer arbeidsgeschikt ben geraakt. Dat geldt voor IEDEREEN die arbeidsongeschikt is, zelfs mensen die aan bed gebonden zijn MOETEN komen opdagen. De keuringen zijn de afgelopen jaren VEEL strenger geworden, en nog zou ik moeten boeten omdat er zogenaamd ''leugenaars'' tussen zouden zitten? Laat me niet lachen man, ga jij eens proberen met een fake aandoening door die screening heen te komen, véél succes. Daarbij zijn veel arbeidsongeschiktheidsuitkeringen tegenwoordig niet volledig, je wordt immers in procenten afgekeurd. In de statistieken wordt iemand die 10% is afgekeurd echter wel gerekend als arbeidsongeschikte, en daarom zijn die cijfers zo hoog. Mensen zoals ik die 100% afgekeurd zijn lijden daar onder, omdat mensen zoals jij dan roepen ''er zitten zo veel mensen in de WIA, het zullen wel oplichters zijn'''. Terwijl die mensen die 10% zijn afgekeurd ook maar 10% van de volledige WIA krijgen.
Roep eens niet zomaar wat en verdiep je eens, en kom dan met argumenten.
Maar door de maatregelen worden ook de echte arbeidsongeschikten veel te hard getroffen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Uiteraard. En zeker omdat ze het al jaren hebben laten aanmodderen.
[..]
Ho even, makker... Ik val jou niet aan. Ik ben juist zo duidelijk mogelijk geweest in m'n post van daarstraks. Jij hoeft je echt niet te verdedigen tegenover mij of andere Fok!kers. Jij moet helemaal niet boeten van mij. Ik gaf alleen aan waarom er juist geboet wordt door de echte arbeidsongeschikten. Die "abeidsongeschikten" die nu nog altijd onterecht een uitkering vangen zijn vaak zo'n goede acteurs dat ze een Oscar verdienen.
Ik ben zelf trouwens ook arbeidsongeschikt. 5% (platte duim, hoop gezeik) maar ik werk gewoon 100%.
En dan zijn we rond, want dat zei ik al in m'n eerdere post. Alleen ging men liever even de boodschapper beschieten...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:05 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Maar door de maatregelen worden ook de echte arbeidsongeschikten veel te hard getroffen.
Het effect van de grove borstel is juist dat ook de goeden waar jij het beste meer voor hebt veel te hard worden aangepakt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Niks de boodschapper beschieten, ik gaf gewoon de feiten weer van hoe het werkt in Nederland. Dat jij daar beledigt door bent is niet mijn schuld. Jij wil nog steeds korten op mijn uitkering, puur en alleen door een paar individuen die misschien niet 100% eerlijk zijn. Je ziet toch wel hoe krom dat is?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En dan zijn we rond, want dat zei ik al in m'n eerdere post. Alleen ging men liever even de boodschapper beschieten...
Uiteraard. En zeker omdat ze het al jaren hebben laten aanmodderen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:42 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik snap je wel, maar snap je mij ook qua lafheid van de regering?
Natuurlijk zie ik in hoe krom dat is. En ik heb gezegd hoe dat komt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:27 schreef Windigo het volgende:
[..]
Niks de boodschapper beschieten, ik gaf gewoon de feiten weer van hoe het werkt in Nederland. Dat jij daar beledigt door bent is niet mijn schuld. Jij wil nog steeds korten op mijn uitkering, puur en alleen door een paar individuen die misschien niet 100% eerlijk zijn. Je ziet toch wel hoe krom dat is?
Ja ok, ik begrijp prima dat je het niet gunt aan mensen die het niet nodig hebben, maar ik ben wel benieuwd wat jíj dan voorstelt om daar aan te doen? Aangezien ik, zoals ik al aangaf, al heel streng gecontroleert word? Wat is je oplossing dan? En hoe weet je zo zeker dat er nog zo veel mensen hun aandoening zouden ''faken''? Of heb jij categorieën mensen die volgens jou geen serieuze aandoening hebben, zoals psychische aandoeningen oid?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:49 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk zie ik in hoe krom dat is. En ik heb gezegd hoe dat komt.
Maar daarmee wil ik niet korten op jouw uitkering; dat heb ik namelijk nergens geschreven.
"Ergens met de grove borstel doorgaan" is niet hetzelfde als iedereen over één kam scheren. Het is ook geen wens om alle uitkeringsgerechtigden en uitkeringstrekkers hun geld te ontnemen. Het is mijn wens - al heb ik natuurlijk geen drol te vertellen in NL - dat er eens grof gaat worden gesnoeid in die tientallen onterechte uitkeringsvangers (de Oscar-genomineerden uit m'n vorige post) die NL nog steeds telt, alle nacontroles ten spijt.
Hoop dat het nu helemaal helder is wat ik bedoel en dat ik geenszins de bedoeling heb om jou op welke manier dan ook aan te vallen of je uitkering te laten ontnemen.
Kijk nu begrijp ik je, de toekomstige rechtse regering wil gewoon alle uitkeringen verlagen, daar ben jij dus op tegen, door je opmerking over de grove borstel had je ons inderdaad op het verkeerde been want wij waren in de veronderstelling dat je het met die partijen eens was.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:49 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk zie ik in hoe krom dat is. En ik heb gezegd hoe dat komt.
Maar daarmee wil ik niet korten op jouw uitkering; dat heb ik namelijk nergens geschreven.
"Ergens met de grove borstel doorgaan" is niet hetzelfde als iedereen over één kam scheren. Het is ook geen wens om alle uitkeringsgerechtigden en uitkeringstrekkers hun geld te ontnemen. Het is mijn wens - al heb ik natuurlijk geen drol te vertellen in NL - dat er eens grof gaat worden gesnoeid in die tientallen onterechte uitkeringsvangers (de Oscar-genomineerden uit m'n vorige post) die NL nog steeds telt, alle nacontroles ten spijt.
Hoop dat het nu helemaal helder is wat ik bedoel en dat ik geenszins de bedoeling heb om jou op welke manier dan ook aan te vallen of je uitkering te laten ontnemen.
Lijkt me nog steeds onnodig en meer te gaan kosten dan het oplevert, aangezien WAO-ers dan tot hun 67ste meer krijgen dan wanneer ze in de AOW waren gekomen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:02 schreef slashdotter3 het volgende:
bron: nrc
Het mes in de sociale zekerheid
Over het exacte bedrag dat in de sociale zekerheid moet worden bezuinigd verschillen de partijen van mening. Duidelijk is wel dat de pensioengerechtigde leeftijd stapsgewijs van 65 naar 67 jaar zal gaan.
Hoewel dit in sommige gevallen vervelend kan uitpakken, vind ik het wel terecht. Nu blijven mensen vaak te makkelijk die drie jaar in de WW hangen. Ze gaan na 2,5 jaar eens op zoek naar een nieuwe baan, die ze dan nog vinden ook. Dat kan ook eerder, natuurlijk.quote:De werkloosheidsuitkering WW wordt beperkt tot één jaar.
Hier ben ik het mee eens, ook al treft dat ook mezelf.quote:De uitkeringen stijgen niet meer mee met de gemiddelde loonsverhoging, alleen de AOW wordt daarvan uitgezonderd.
Niet mee eens.quote:De financiële tegemoetkoming voor alleenstaande ouders met kinderen wordt beperkt.
Helemaal mee eens!!!quote:Kinderbijslag aan kinderen die buiten de Europese Unie wonen wordt gestaakt.
Chronisch zieken en gehandicapten worden al gecompenseerd. Mensen die gezond zijn komen niet aan de 300 euro kosten per jaar. Daarbij is 300 euro nu ook weer niet zoveel.quote:Ziek zijn wordt duurder
De groei van de uitgaven in de zorg wordt op diverse manieren afgeremd. Mensen zullen meer uit eigen zak moeten betalen. Zo zal het pakket voor de ziektekostenverzekeringen worden beperkt en worden meer eigen bijdragen ingevoerd.
Dit laatste ben ik het dus volstrekt mee oneens.quote:Mensen die zijn aangewezen op langdurige zorg krijgen minder toeslagen. Patiënten in verzorgingshuizen moeten de huur en maaltijden apart betalen.
Dit vind ik dan weer jammer, maar goed, dan komt dat er op een later tijdstip wel een keer.quote:Geen kilometerheffing
Het systeem waarbij automobilisten afhankelijk van plaats en tijdstip per kilometer gaan betalen wordt niet uitgevoerd.
Dat is prima.quote:Er komt extra geld voor wegen en het openbaar vervoer.
Niet mee eens.quote:Nieuwe kerncentrales
Er wordt een tweede kerncentrale gebouwd naast de reeds bestaande in het Zeeuwse Borssele. De Subsidieregeling Duurzame Energie, onder andere ter stimulering van de bouw van windparken en het gebruik van zonne-energie wordt beperkt of afgeschaft.
Mee eens.quote:Studiebeurs afgeschaft
De basisbeurs wordt omgezet in een stelsel waarbij studenten tegen gunstige voorwaarden geld kunnen lenen. Er komt extra geld om de salarissen in het onderwijs te verbeteren.
HRA mag wmb geleidelijk worden afgeschaft.quote:Aftrek hypotheekrente blijft
Het blijft mogelijk voor huizenbezitters betaalde hypotheekrente van de belasting af te trekken. Huurders gaan daarentegen over het algemeen meer betalen zodat de prijzen meer „marktconform” worden. Ter compensatie komt voor de laagste inkomens een extra huurtoeslag. De maatregel moet vooral mensen treffen die gezien hun inkomen in te goedkope huurhuizen wonen.
helemaal mee eens.quote:Strenger immigratiebeleid
De regels voor huwelijksmigranten worden aangescherpt. In elk geval moeten mensen die hiervoor in aanmerking willen komen minstens 24 jaar oud zijn. Ook worden hogere taaleisen gesteld. Uitkeringen aan migranten worden beperkt.
Ook mee eens.quote:Harde aanpak criminaliteit
Het uitzetten van criminele vreemdelingen moet makkelijker worden. Ouders van kinderen die overlast veroorzaken worden financieel aansprakelijk gesteld voor de schade. Straffen worden zwaarder. Meer agenten.
Mee eens, want dit moet ook anders. Mensen in Afrika krijgen bijstandsuitkeringen betaald door ontwikkelingsgeld. Dat helpt niet om te ontwikkelen. Hulp ter plaatse, betaald vanuit Nederland is veel beter.quote:Minder ontwikkelingshulp
De budgetten voor ontwikkelingssamenwerking gaan omlaag. Hoeveel moet nog blijken. Het CDA wil 500 miljoen korten, de VVD 3 miljard. De PVV wil er helemaal vanaf.
Iemand die in de WAO zit wordt niet herbeoordeeld. Alleen als er iets veranderd in zijn/haar gezondheidssituatie.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:44 schreef Windigo het volgende:
ieder jaar door TENMINSTE 3 artsen van het UWV onderzocht, plus een arbeidsdeskundige om te beoordelen of ik misschien weer arbeidsgeschikt ben geraakt. Dat geldt voor IEDEREEN die arbeidsongeschikt is, zelfs mensen die aan bed gebonden zijn MOETEN komen opdagen.
De WAO bestaat niet meer, dat is tegenwoordig de IVA. Iedere WAO'er is herkeurt en ingedeelt voor WIA of IVA. En ja, IVA wordt niet herkeurt, maar daar kom je dan ook écht niet zomaar in.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Iemand die in de WAO zit wordt niet herbeoordeeld. Alleen als er iets veranderd in zijn/haar gezondheidssituatie.
Voor de WIA is dat inderdaad anders.
Er staat op mijn uitkeringsstroken nog steeds de term WAO. Er is ook nog steeds een website over WAO. Dus, nmm zit ik gewoon nog in de WAO, hoor.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:32 schreef Windigo het volgende:
[..]
De WAO bestaat niet meer, dat is tegenwoordig de IVA. Iedere WAO'er is herkeurt en ingedeelt voor WIA of IVA. En ja, IVA wordt niet herkeurt, maar daar kom je dan ook écht niet zomaar in.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Er staat op mijn uitkeringsstroken nog steeds de term WAO. Er is ook nog steeds een website over WAO. Dus, nmm zit ik gewoon nog in de WAO, hoor.
Kijk anders maar eens op onderstaande website, ook daar hebben ze het nog steeds over WAO en WAZ, met een doorverwijzing voor als je in de WIA zit.
http://www.uwv.nl/particu(...)-plichten/index.aspx
Dus......volgens mij is het zo dat mensen die voor de invoering van de WIA al in de WAO zitten en nog steeds volledig zijn afgekeurd, zij nog steeds gewoon in de WAO zitten. Heb in elk geval de term IVA nog nooit zien langskomen op beschikkingen of uitkeringspapieren. Wel de term WAO.
Ik heb het kennelijk verkeerd dat de oude WAO nu IVA zou zijn, maar IVA bestaat wel degelijk en is dus ook voor wat ik net noemde.quote:Een IVA-uitkering, wat betekent dat voor mij?
Kunt u vanwege uw ziekte helemaal niet meer werken? En is de kans klein dat u herstelt? Dan krijgt u een IVA-uitkering. IVA staat voor Inkomensvoorziening volledig arbeidsongeschikten.
Bent u bij het aanvragen van de uitkering volledig arbeidsongeschikt, maar heeft u nog een kans om te herstellen? Dan krijgt u mogelijk een WGA-uitkering als blijkt dat u inderdaad weer mogelijkheden heeft om te werken.
Hoe hoog is mijn IVA- uitkering?
Hoeveel uitkering u krijgt, hangt af van het loon dat u maandelijks gemiddeld verdiende in het jaar voordat u ziek werd. Meestal geldt: hoe hoger uw loon, hoe hoger uw uitkering is. De hoogte van uw uitkering hangt ook af hoeveel u nog werkt:
Ik heb geen werk
Heeft u geen inkomen? Dan is uw uitkering 75% van uw WIA-maandloon.
Ik werk nog gedeeltelijk
Werkt u nog een aantal uren naast uw uitkering? Dan wordt 70% van wat u verdient afgetrokken van uw uitkering. Uw inkomen bestaat dan uit die uitkering, en het bedrag dat u met werken verdient. Uw inkomsten zijn altijd hoger als u naast uw uitkering werkt.
Nadat wij de hoogte van uw uitkering hebben vastgesteld, krijgt u een brief. Bij deze brief zit een toelichting waarin staat hoe de hoogte van uw uitkering berekend is. Wij doen dit onder andere met uw WIA-maandloon. Dit is ongeveer gelijk aan het loon dat u maandelijks verdiende voordat u ziek werd. Voor dit loon geldt een maximumbedrag.
Maximum dagloon
Voor het loon waarmee wij uw IVA-uitkering berekenen, geldt een maximum. Als uw oude loon hoger was, berekenen wij uw uitkering met dit maximumbedrag. Dit maximumbedrag is gebaseerd op het maximumdagloon. U vindt het bedrag dat nu geldt op Bedragen.
Hoe lang krijg ik de IVA-uitkering?
Als uw situatie niet verandert, krijgt u de IVA-uitkering tot uw 65e. Vanaf de maand waarin u 65 jaar wordt, kunt u AOW krijgen.
Maar er kunnen ook andere redenen zijn waarom de uitkering stopt. Bijvoorbeeld:
Als het weer beter met u gaat en u kunt weer meer dan 20% van uw oude loon verdienen. Uw IVA-uitkering wordt dan een WGA-uitkering.
Als u langer dan 3 maanden naar het buitenland gaat en dat land heeft geen verdrag gesloten met Nederland over het uitbetalen van uitkeringen.
Als u gedetineerd wordt.
Geef het altijd binnen 7 dagen aan ons door als er iets verandert in uw situatie. Zo zorgt u ervoor dat u de juiste uitkering krijgt. U geeft wijzigingen online via Wijzigingen doorgeven.
Bron: http://www.uwv.nl/wia/lan(...)uitkering/index.aspx
Oh ja? Waarmee dan of in welke vorm? Het eigen risico moet gewoon voor het volle pond betaald worden.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:04 schreef Gia het volgende:
Chronisch zieken en gehandicapten worden al gecompenseerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |