abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 01:28:04 #76
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_84799511
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:34 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Precies! Waarom een probleem oplossen als je er ook meer geld tegen aan kunt smijten en hopen dat het vanzelf verdwijnt. ^O^
Ja want met een wegennet dat bedoeld is voor de helft van het verkeer blijven functioneren, da's pas de shit. Houd toch op man. :)
'sup.
pi_84800800
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:30 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Mensen die kiezen voor een te goedkoop huurhuis (sociale huur) zijn ronduit asociaal bezig. Goedkope woonruimte bezetten terwijl er mensen rondlopen die het echt zo hard nodig hebben :r :r :r :r.

Te duur woonhuis aanschaffen? Definieer te duur. Woningbezit aanmoedigen is een goed iets.
Een eigenhuis bevordert namelijk de zelfredzaamheid van mensen. Ik ben het wel met je eens dat de overheid moet stimuleren om ook daadwerkelijk de hypotheek af te lossen.
Voor een hypotheek zal je of een onderpand moeten hebben, of een vaste baan. Een vaste baan is steeds moeilijker te krijgen voor veel...heeel veel mensen. Steeds meer bedrijven nemen geen vast personeel meer aan.
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:01 schreef Mylene het volgende:
Eigen bijdrage zal wel 500 euro worden voordat het uiteindelijk 775 euro wordt zoals het CPB voorstelde. Bezoek aan de huisarts zal ook wel geld gaan kosten.
Ik maak mij werkelijk zorgen om dat bedrag. Voor mij gaat dat dan 2325 worden wanneer we wat pech hebben. Veel kans op 1550. En dan gaan janken over mensen die volgens hun in huizen wonen die te goedkoop voor ze zijn?

En wat te denken van de studieschuld die de jeugd nu op moet gaan bouwen? Ja, de mensen die daar dan een goed inkomen door krijgen hebben mazzel, maar toch ook weer niet. uiteraard gaan ze niet berekenen wat je netto over gaat houden, maar wat je bruto binnen gaat krijgen. Dus goedkoop huren gaat je niet helpen, en kopen kan je nog niet.

En wat te denken van besteding? Wanneer mensen niets meer te besteden hebben? Gaan mensen niets meer kopen. Nog meer leegstaande winkelpanden en meer werklozen dus.

Dat van die bejaarden en hun maaltijden apart betalen snap ik niet. Ze moeten al meer betalen voor hun korte luchten en douche dan een grote crimineel die het van de regering voor niets krijgt. Nu moeten ze ook nog apart voor hun eten betalen? Hell, ik wist het dan wel :P
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 05:57:26 #78
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_84801586
Leuk, ik ben zelf chronisch ziek en heb daarom een uitkering. Ik moet nu al mn eigen risico van 165 euro betalen met een afbetalingsregeling omdat mijn inkomen (700 euro netto, en ik zit in de WIA en ben 100% afgekeurd) niet toereikend is om zo'n bedrag in één keer te betalen. Waar denkt de VVD dat ik 500 euro vandaan ga trekken als mijn inkomen ook niet meer mee stijgt met de rest van de lonen? Want die 500 e heb ik wel nodig per jaar, ik ga dit jaar bijvoorbeeld in intensieve therapie dus ik zal die 500 euro sowieso tegemoet kunnen zien. Ik heb al geen geld voor kleding omdat ik momenteel leef van 30 euro per week, laat staan voor een uitgave van 500 euro. En maar roepen dat de zieken natuurlijk gesteund moeten worden, nou, waarin dan? Ik moet kennelijk gestraft omdat ik niet kan werken. Leuk, zo'n kabinet.

Lekker christelijk zijn onze lieve CDA'ers ook weer, naastenliefde hebben ze kennelijk nog nooit van gehoord ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door Windigo op 03-08-2010 06:33:15 ]
pi_84801747
quote:
Ouders van kinderen die overlast veroorzaken worden financieel aansprakelijk gesteld voor de schade.
Dus ouders moeten weer verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen kinderen? *O*
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 07:13:05 #80
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84801762
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 05:57 schreef Windigo het volgende:
Ik moet kennelijk gestraft omdat ik niet kan werken. Leuk, zo'n kabinet.
Tja, in de belevingswereld van de VVD is iedereen die niet werkt lui. Elke uitkeringsgerechtigde belazert de boel en zou makkelijk kunnen werken als hij/zij maar wil. Zieken ook. Gewoon niet aanstellen en aan het werk. En als dat niet lukt, nou dan is het jammer. Als de VVD maar kan roepen dat ze bezuinigd hebben op de sociale zekerheid. De ware verhalen achter de resultaten ervan horen ze niet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 07:13:59 #81
66444 Lord_Vetinari
pi_84801768
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 07:08 schreef dylany het volgende:

[..]

Dus ouders moeten weer verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen kinderen? *O*
Volgens mij is dat allang gewoon zo. Daarom hebben mensen WA-verzekeringen.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 07:16:48 #82
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_84801777
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 07:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tja, in de belevingswereld van de VVD is iedereen die niet werkt lui. Elke uitkeringsgerechtigde belazert de boel en zou makkelijk kunnen werken als hij/zij maar wil. Zieken ook. Gewoon niet aanstellen en aan het werk. En als dat niet lukt, nou dan is het jammer. Als de VVD maar kan roepen dat ze bezuinigd hebben op de sociale zekerheid. De ware verhalen achter de resultaten ervan horen ze niet.
Nee, dat klopt. Ik zoek al jaren naar werk omdat ik uit deze afhankelijkheidssituatie wil, maar ja, dat neemt mijn ziekte natuurlijk niet weg en dus neemt niemand me aan. Dat kan de VVD niet schelen, als je niet werkt zal het je eigen schuld wel zijn. Als ze de rechtse hobby's als hypotheekrenteaftrek maar kunnen houden, want dat is voor mensen die tenminste echt hard werken, zoals ministers :')
pi_84801778
quote:

[..]

Volgens mij is dat allang gewoon zo. Daarom hebben mensen WA-verzekeringen.
Dekt een WA-verzekering opzettelijke vernielingen en de gevolgen van mishandeling en terreur, waardoor mensen moeten verhuizen wat ook het een en ander kost, ook? :{
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 07:20:30 #84
66444 Lord_Vetinari
pi_84801789
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 07:17 schreef dylany het volgende:

[..]

Dekt een WA-verzekering opzettelijke vernielingen en de gevolgen van mishandelingen en terreur, waardoor mensen moeten verhuizen wat ook het een en ander kost, ook? :{
Opzettelijke vernielingen wel. De verzekering zal misschien daarna de uitkering terugvorderen van de dader of de ouders, dat weet ik niet. Maar een verzekering dekt nooit de indirecte gevolgen en ik denk dat het heel moeilijk hard te maken wordt voor een rechtbank, dat een bepaald iets een indirect gevolg is van bijvoorbeeld een pesterij.
pi_84801795
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 05:57 schreef Windigo het volgende:
Leuk, ik ben zelf chronisch ziek en heb daarom een uitkering. Ik moet nu al mn eigen risico van 165 euro betalen met een afbetalingsregeling omdat mijn inkomen (700 euro netto, en ik zit in de WIA en ben 100% afgekeurd) niet toereikend is om zo'n bedrag in één keer te betalen. Waar denkt de VVD dat ik 500 euro vandaan ga trekken als mijn inkomen ook niet meer mee stijgt met de rest van de lonen? Want die 500 e heb ik wel nodig per jaar, ik ga dit jaar bijvoorbeeld in intensieve therapie dus ik zal die 500 euro sowieso tegemoet kunnen zien. Ik heb al geen geld voor kleding omdat ik momenteel leef van 30 euro per week, laat staan voor een uitgave van 500 euro. En maar roepen dat de zieken natuurlijk gesteund moeten worden, nou, waarin dan? Ik moet kennelijk gestraft omdat ik niet kan werken. Leuk, zo'n kabinet.

Lekker christelijk zijn onze lieve CDA'ers ook weer, naastenliefde hebben ze kennelijk nog nooit van gehoord ^O^
allemaal van die (s)linkse jaloezie omdat ik toevallig een groot huis heb en wel hard voor mijn geld werk
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 07:24:47 #86
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_84801806
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 07:22 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

allemaal van die (s)linkse jaloezie omdat ik toevallig een groot huis heb en wel hard voor mijn geld werk
Er staat nergens dat ik er problemen mee heb dat anderen meer geld verdienen. Er staat alleen wat de realiteit is van mijn situatie. Maar daar kan jij natuurlijk niet inhoudelijk op in gaan, want dan zou je wel eens kunnen gaan twijfelen aan wereld waar je in leeft :')
pi_84801812
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 07:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Opzettelijke vernielingen wel. De verzekering zal misschien daarna de uitkering terugvorderen van de dader of de ouders, dat weet ik niet. Maar een verzekering dekt nooit de indirecte gevolgen en ik denk dat het heel moeilijk hard te maken wordt voor een rechtbank, dat een bepaald iets een indirect gevolg is van bijvoorbeeld een pesterij.
Oh, ik wist niet beter dan dat WA verzekering voor ongelukken is, niet voor opzet. c_/

Wel postief dit nieuws echt, ik hoop dat dit gaat gebeuren.

Ouders die niet zelf de verantwoordelijkheid voor hun kinderen nemen maar de maatschappij ervoor laten opdraaien. :r
pi_84802177
quote:

[..]

Een hersentumor kijkt niet naar afkomst. Het kan zo maar zijn dat jij er ook één in je hoofd hebt groeien. En zo zit het ook met ongelukken..het zou zomaar ineens kunnen dat je zo gehandicapt raakt dat je zowel lichamelijk als geestelijk niet meer kunt functioneren als dat je altijd kon etc. Wie weet ben je de volgende die deze ellende over je heen krijgt en dus in hetzelfde schuitje komt te zitten :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 08:26:43 #89
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_84802314
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 08:15 schreef paddy het volgende:

[..]

Een hersentumor kijkt niet naar afkomst. Het kan zo maar zijn dat jij er ook één in je hoofd hebt groeien. En zo zit het ook met ongelukken..het zou zomaar ineens kunnen dat je zo gehandicapt raakt dat je zowel lichamelijk als geestelijk niet meer kunt functioneren als dat je altijd kon etc. Wie weet ben je de volgende die deze ellende over je heen krijgt en dus in hetzelfde schuitje komt te zitten :)
Zulke mensen gun ik inderdaad wel een jaartje of twee in dezelfde situatie als ik, kijken of ze dan nog zo overtuigd zijn van de rechtvaardigheid van het geheel. Dat je iets hebt tegen mensen die hun hand ophouden en wel kunnen werken kan ik op zich nog begrijpen, maar dat je vindt dat gehandicapten en ouderen zo genadeloos afgestraft moeten worden als dit kabinet van plan is vind ik echt schaamteloos :N
  † In Memoriam † dinsdag 3 augustus 2010 @ 08:29:20 #90
137949 Disana
pi_84802332
quote:

[..]

Wat een hardvochtige en kortzichtige opmerking jegens iemand die helemaal buiten haar eigen schuld in een blijvend nadelige situatie is beland. Je suggereert zelfs dat zij hard voor haar geld zou kunnen werken maar dat niet doet in tegenstelling tot jou.

Het is voor jou te hopen dat je nooit getroffen wordt door een ernstige handicap of ziekte, want het lijkt me niet makkelijk dezelfde hardvochtigheid op jezelf te moeten toepassen... of zou je dan ineens wel vinden dat je recht hebt op een menswaardig bestaan.
pi_84802444
quote:

[..]

Je bent ook lui wanneer je niet hoger geschoold bent en dit ook niet kan, maar wel zwaar lichamelijk werk verricht voor een slecht loon. Die zijn er ook. Mijn dochter werkt 34 uur per week (en dan zweet ze echt, dus werkt hard) Door operatie, bestraling en chemo is zij van havo/VWO naar moeilijk lerend gegaan. Bestraling heeft meer kapot bestraald dan tumor.Voor een wajong dus.De VVD blijft het vervolgens ijskoud beweren dat iedereen hogerop kan komen en dat alleen de mensen die hogerop kunnen komen beloond gaan worden. De rest gewoon in de modder laten dobberen en daar het geld weg halen want vele handen maken meer geld.

Al die mensen die zo enorm hoogmoedig zijn zouden voor een tijd in haar schoenen moeten staan. Vechtend om recht te kunnen lopen. Nadenken bij elke stap.

Elke keer na een vakantie alles weer opnieuw je werk en rekenen moeten leren omdat het gewoon weg is na een paar weken er niet op getraind te hebben...Ik gun niemand deze ellende voor altijd, maar een jaar of twee in haar schoenen staan zou wel prettig zijn. Beseffen dat je altijd een (normaal) mens was, en je ineens niets zonder een strijd en ook niet zonder pijn kan verzetten.

De vrienden, het uitgaan, etc etc. het groeien zonder daarvoor meer te eten. Weten hoe het was toen je nog gewoon op de fiets kon stappen en nu op een driewieler rijdt. Weten hoe het was dat je rustig een eind kon fietsen en nu na je werk met moeite thuis komt. Altijd maar die begeleiding van familie of mensen in de bus en de trein omdat jij je niet staande kan houden wanneer die onverwacht gaat optrekken en jij geen tijd hebt gehad om te gaan zitten. Diepte ook niet op de juiste manier kan zien.

En dan nog het verdriet te weten dat je nooit meer gezien wordt zoals je voor de tijd was. Kenissen ...gaan zich voor je schamen terwijl ze voor de tijd juist met je gezien wilden worden want je was überpopulair. Nu ben je zielig en moet je om die reden aandacht geschonken worden.

En dan als toetje jezelf niet meer kunnen bedruipen omdat het eigen risico je geen visie op je toekomst zal geven waar je wel 34 uur voor werkt.

Ik zie wat het gaat worden. Wij als ouders gaan het in ieder geval een stuk zwaarder krijgen, want het is onmogelijk dochter in die eigen risico te laten verdrinken. We gaan dus eigenlijk weer terug naar de jaren 1900, waar gehandicapten afhankelijk waren van de rijken en van familie.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 03-08-2010 10:36:07 ]
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:00:07 #92
66444 Lord_Vetinari
pi_84802699
Je moet het maar zo zien, Paddy: Door jullie opoffering kan Floris Jan wel lekker de hypotheekrente van zijn stulpje in Wassenaar blijven aftrekken. Moet je toch een warm gevoel geven, dat jouw opoffering dit mede mogelijk gemaakt heeft? Dankzij jouw solidariteit hoeft Floris Jan tenminste niet zijn Jaguar in te ruilen voor een Mazda.
pi_84802717
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je moet het maar zo zien, Paddy: Door jullie opoffering kan Floris Jan wel lekker de hypotheekrente van zijn stulpje in Wassenaar blijven aftrekken. Moet je toch een warm gevoel geven, dat jouw opoffering dit mede mogelijk gemaakt heeft? Dankzij jouw solidariteit hoeft Floris Jan tenminste niet zijn Jaguar in te ruilen voor een Mazda.
En de HRA hadden ze ook zo kunnen aanpakken door een maximum bedrag vast te stellen. Wil jij een groter huis zodat je HRA bedrag eerder op is, is dat je eigen keuze. Hou je de woningbouw toch op pijl. Het is gewoon terug naar 1900 en ik kan er niets tegen doen. CDA had die C ervoor moeten schrappen. Heeft totaal niets met christelijk zijn te maken.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:02:55 #94
66444 Lord_Vetinari
pi_84802736
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:01 schreef paddy het volgende:
En de HRA hadden ze ook zo kunnen aanpakken door een maximum bedrag vast te stellen. Wil jij een groter huis zodat je HRA bedrag eerder op is, is dat je eigen keuze. Hou je de woningbouw toch op pijl peil.
;)

En het is veel makkelijker de huren te verhogen, hoor. Daar heeft de VVD namelijk geen last van. Twee vliegen in 1 klap: Extra geld binnen en toch geen lastenverhoging (voor hun kiezers, bedoelen ze daarmee).
pi_84802750
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

;)
Niet te geloven...wat een fout :@
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:04:35 #96
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_84802755
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:01 schreef paddy het volgende:

[..]

En de HRA hadden ze ook zo kunnen aanpakken door een maximum bedrag vast te stellen. Wil jij een groter huis zodat je HRA bedrag eerder op is, is dat je eigen keuze. Hou je de woningbouw toch op pijl. Het is gewoon terug naar 1900 en ik kan er niets tegen doen. CDA had die C ervoor moeten schrappen. Heeft totaal niets met christelijk zijn te maken.
Ja maar in beginsel wilde de VVD de HRA niet aanpakken, dus dit is geen verassing. En het CDA waait gewoon met iedere wind mee om maar te regeren :')
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:05:24 #97
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_84802763
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

;)

En het is veel makkelijker de huren te verhogen, hoor. Daar heeft de VVD namelijk geen last van. Twee vliegen in 1 klap: Extra geld binnen en toch geen lastenverhoging (voor hun kiezers, bedoelen ze daarmee).
Ja dat komt er ook nog bij, én 500 euro eigen risico ieder jaar, én hogere huur, etc etc. Wat een asociaal beleid.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:05:27 #98
66444 Lord_Vetinari
pi_84802765
CDA is tegenwoordig eerder Continu Duwen tegen de Anus.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:07:04 #99
66444 Lord_Vetinari
pi_84802790
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:05 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja dat komt er ook nog bij, én 500 euro eigen risico ieder jaar, én hogere huur, etc etc. Wat een asociaal beleid.
En weet je wie dat het hardste gaan voelen? Henk en Ingrid. Alle maatregelen raken nou net de mensen die uit onvrede PVV hebben gestemd en nu zo lopen te juichen dat er een rechts Kabinet komt. Dankzij de steun van HUN PVV. Ik heb in diverse topics al aangegeven, dat de PVV nu al diverse punten van het verkiezingsprogramma heeft ingeleverd.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:12:01 #100
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_84802872
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En weet je wie dat het hardste gaan voelen? Henk en Ingrid. Alle maatregelen raken nou net de mensen die uit onvrede PVV hebben gestemd en nu zo lopen te juichen dat er een rechts Kabinet komt. Dankzij de steun van HUN PVV. Ik heb in diverse topics al aangegeven, dat de PVV nu al diverse punten van het verkiezingsprogramma heeft ingeleverd.
Ja, de PVV laat zijn electoraat gewoon stikken om maar wat aan het ''moslimprobleem'' te kunnen doen. Dat was natuurlijk al een eeuw geleden te voorspellen, maar Henk en Ingrid moeten kennelijk alles op de harde manier leren. Je kon er vanuitgaan dat het eerste wat de PVV op zou geven het zogenaamde 'sociale beleid'' zou zijn, want dat was een farce om kiezers te trekken. Dat is nu overduidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')