O, interessante mening houd jij erop na. Dus tegensprekers van websites en mensen die door houders van wesbites worden veroordeeld en opgejaagd hebben tot een rechter heeft geoordeeld geen rechten?quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:29 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat het indruist tegen ons grondbeginsel!!!!!!! Namelijk ONSCHULDIG tot het TEGENDEEL bewezen is.
Helaas probeert justitie (met succes) met talloze methoden ons aan het tegenoverstelde te laten wennen, namelijk schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Dat is dus hetzelfde als een politie man jouw arresteerd omdat jouw gezicht hem niet aanstaat, je word een week in preventief in bewaringgesteld om vervolgens door de rechtbank vrijgesproken te worden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:33 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
je wordt toch niet meteen veroordeeld? Als ik met een mes ronddans in het uitgaanscentrum wordt dit toch ook afgepakt zonder tussenkomst van rechter. Voor de straf komt de rechter erbij en die beoordeelt of ik schuldig ben of niet.
Dat is wel een beetje de mazzel tot nu toe idd, dat dit soort plannen worden bedacht door technisch compleet onbekwame kut ambtenaren. Komen we goed mee weg.quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:24 schreef Swetsenegger het volgende:Hoe zouden ze dit in godsnaam technisch willen realiseren dan?
nee maar dat is ook niet hetzelfde. De vrijheid van de website eigenaar wordt niet afgepakt op een manier die vergelijkbaar met celstraf is.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat is dus hetzelfde als een politie man jouw arresteerd omdat jouw gezicht hem niet aanstaat, je word een week in preventief in bewaringgesteld om vervolgens door de rechtbank vrijgesproken te worden.
Dat vind jij heel normaal?
Precies. Dit zal alleen leiden tot een vlucht van hostingactiviteiten naar het buitenland.quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wederom, Nederland heeft niets te zeggen over hosts in het buitenland. Dus dan valt het niet te regelen.
Dat lijkt me niet mogelijk. Immers dupeer je daarmee ook mensen in het buitenland.Kan me hooguit voorstellen dat bepaalde records op nederlandse DNS servers verboden worden, maar dan hangt je ISP zijn DNS servers ook net over de grens ofzo. En anders stel je zelf een alternatief dns in.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:13 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Justitie privilege geven om zonder toestemming van de eigenaar DNS records om te zetten? ( Volgens mij is dit heel lastig te realiseren.)
Nou, volgens mij is het simpelweg onmogelijk het internet te reguleren wanneer dat niet wereldwijd wordt gedaan. Het hele idee achter IP verkeer was natuurlijk ook dat servers zo lang mogelijk bereikbaar bleven, zelfs als delen van het netwerk uitvielen of geblokkeerd werdenquote:Op maandag 2 augustus 2010 10:36 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje de mazzel tot nu toe idd, dat dit soort plannen worden bedacht door technisch compleet onbekwame kut ambtenaren. Komen we goed mee weg.
Dat zal wel meevallen. Wetten over wat wel en niet mag worden niet veranderd. Alleen een snellere manier van aanpak.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies. Dit zal alleen leiden tot een vlucht van hostingactiviteiten naar het buitenland.
Ach kom nou toch, als je VOOR dat de rechter zich er over gebogen heeft websites op zwart mag zetten is dat toch wel een héél duidelijk hellend vlak. Ik zou mijn hosting niet onderbrengen bij een hoster die dat niet actief bestrijd.quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Wetten over wat wel en niet mag worden niet veranderd. Alleen een snellere manier van aanpak.
Hoezo is het een hellend vlak. Ze worden alsnog aan een rechter voorgelegd toch? Als er vaak fouten tegen gemaakt worden loopt het in de papieren, kosten (schadevergoeding) en negatieve media-aandacht. Waar komt die stelligheid vandaan?quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach kom nou toch, als je VOOR dat de rechter zich er over gebogen heeft websites op zwart mag zetten is dat toch wel een héél duidelijk hellend vlak. Ik zou mijn hosting niet onderbrengen bij een hoster die dat niet actief bestrijd.
Wat is er GEEN hellend vlak als je als uitvoerende macht een voorschotje neemt op de rechterlijke macht?quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:51 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hoezo is het een hellend vlak. Ze worden alsnog aan een rechter voorgelegd toch? Als er vaak fouten tegen gemaakt worden loopt het in de papieren, kosten (schadevergoeding) en negatieve media-aandacht. Waar komt die stelligheid vandaan?
Leg eens uit waarom je het goed vind dat rechters omzeilt worden?quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Wetten over wat wel en niet mag worden niet veranderd. Alleen een snellere manier van aanpak.
Nou dan zou ik maar vast rondkijken naar een nieuwe host.quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach kom nou toch, als je VOOR dat de rechter zich er over gebogen heeft websites op zwart mag zetten is dat toch wel een héél duidelijk hellend vlak. Ik zou mijn hosting niet onderbrengen bij een hoster die dat niet actief bestrijd.
De rechters worden niet omzeild.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom je het goed vind dat rechters omzeilt worden?
[gezeik]
jij hoopt echt op een verkloot Trias Politica. Je bent engquote:Op maandag 2 augustus 2010 20:16 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou dan zou ik maar vast rondkijken naar een nieuwe host.
Als deze wet er door komt, heeft die host niks meer te zeggen.
En dat hellend vlak is er allang hoor...
Jij snapt het weer eens niet.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:17 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
jij hoopt echt op een verkloot Trias Politica. Je bent eng
ik weet het oprecht niet, daarom stel ik de vraag. Waar zou het heen moeten hellen? Uiteindelijk beslist dezelfde rechter over dezelfde situatie toch?quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is er GEEN hellend vlak als je als uitvoerende macht een voorschotje neemt op de rechterlijke macht?
De uitvoerende macht heeft al veel mogelijkheden om de rechterlijke macht voor te zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is er GEEN hellend vlak als je als uitvoerende macht een voorschotje neemt op de rechterlijke macht?
Ik snap niet dat jij het het juist vind om eerst (een voorschot) te nemen op iemand zijn straf en DAARNA de rechter erover te laten oordelen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
ik weet het oprecht niet, daarom stel ik de vraag. Waar zou het heen moeten hellen? Uiteindelijk beslist dezelfde rechter over dezelfde situatie toch?
Die mag oordelen of de sluiting terecht was.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik snap niet dat jij het het juist vind om eerst (een voorschot) te nemen op iemand zijn straf en DAARNA de rechter erover te laten oordelen.
Waar is een rechter dan nog voor in jouw ogen?
Dat gebeurd nu wel eens.quote:Zou je hang groep jongeren ook preventief willen arresteren en vastzetten om vervolgens onderzoek te doen om vervolgens aan de rechter voor te leggen of het allemaal gerechtvaardigt was?
Dat is weer een ander punt. Een stap verder.quote:Wil je ook dat politie ambtenaren zonder huiszoeking een woning binnen dringen maar dat de rechter achteraf oordeelt?
Staat het gebruik van websites al in onze grondrechten dan?quote:Het op voorhand uitschakelen van een website zonder tussenkomst van een rechter is regelrechte censuur!! Het is in strijd met onze grondrechten, in strijd met onze vrijheid. Dit recht is niet in geld / materie uit te drukken
Als de overheid zonder tussenkomst van een rechter media kan beinvloeden dan is dat net zo schadelijk of misschien wel schadelijker dan een politie ambtenaar die zonder toestemming een woning kan toetreden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Die mag oordelen of de sluiting terecht was.
Net zoals een rechter nu al vaak oordeeld of een aanhouding terecht was.
[..]
Dat gebeurd nu wel eens.
[..]
Dat is weer een ander punt. Een stap verder.
Dus niet vergelijkbaar.
[..]
Staat het gebruik van websites al in onze grondrechten dan?
Want een dergelijke sluiting van een site zal compleet onopgemerkt blijven?quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als de overheid zonder tussenkomst van een rechter media kan beinvloeden dan is dat net zo schadelijk of misschien wel schadelijker dan een politie ambtenaar die zonder toestemming een woning kan toetreden.
Want het OM hoeft zich bij een sluiting van een site nooit te verantwoorden?quote:Staatspropaganda word zo wel heel makkelijk in moeilijke tijden.
Als je 20 jaar geleden had verteld dat er sites zouden bestaan waarbij mensen elkaar in de haren vliegen over wat krantenartikelen, dan had iedereen je ook uitgelachen.quote:Ik merk alweer dat veel mensen al bereid zijn om veel verworven heden op te geven. Nu is het een website maar wat is het over 5 jaar? Als ik 20 jaar geleden had verteld wat er anno 2010 zou spelen op het gebied van privacy en grondrechten dan had iedereen je keihard uitgelachen.
Er is niemand die beweert dat hangjongeren worden op gepakt of websites worden gesloten zonder verdenking of bewijs.quote:Ooit gehoord van het effect van de glijdende schaal?
Hangjongeren worden op dit moment echt niet zomaar zonder verdenking of bewijs opgepakt. Als dit wel het geval zou zijn dan wil ik daar graag een bron van zien.
wat is dit voor badinerend gedrag van een mod? lijkt me niet wenselijk als een mod iets wijzigt omdat hij er zelf niet zo mee eens is.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom je het goed vind dat rechters omzeilt worden?
-
Ben je op zoek naar een relletje?quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat is dit voor badinerend gedrag van een mod? lijkt me niet wenselijk als een mod iets wijzigt omdat hij er zelf niet zo mee eens is.
nu weet ik wel wat er gewist is, na de woorden van een extreem-linkse gek?quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:17 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ben je op zoek naar een relletje?
Dan moet je niet hier zijn.
Want jij weet niet eens wat gewist is. Het was weer het gebruikelijke offtopic gescheld en gezeik van Lambiekje.
Ja dan kun je tenminste rustig slapen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nu weet ik wel wat er gewist is, na de woorden van een extreem-linkse gek?
quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:20 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja dan kun je tenminste rustig slapen.
Anders had je de hele nacht wakker gelegen he. Zou toch zonde zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |