Ja, ik ook, maar dat is dus geen reden om zo dramatisch te doen. Ik vind het ook net niet kunnen, maar dat soort dingen gebeuren. Er is elke race wel zoiets. Geen reden voor Barri om de dramaqueen uit te gaan hangen en geen reden voor DC om zijn frustraties van al zijn nederlagen de vrije loop te laten.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:21 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Ik vind dit op het randje en dan net de verkeerde kant op.
Dat is het probleem wat sowieso ontstaat wanneer hij er rechts langs gaat. Dat is echt zijn keuze. En dan heeft hij ook nog het probleem dat als Schumacher gewoon rechtuit blijft gaan dat hij na de uitgang van de pitstraat een wegversmalling tegenkomt, en hij dan Schumacher naar links moet dwingen.quote:Schumacher mag verdedigen, maar zo erg hoefde het nou ook weer niet. Wat als iemand net uit de pits komt, of Barrichello klomt komt te zitten? Gaan ze allebei eraf.
Als je uit de pits komt mag je die lijn niet over. Op de baan mag je die lijn wel over.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:Of is er die lijn waar die niet overheen mag, maar de coureurs op de baan ook niet als er iemand uit de pits komt?
Maar niet als er een auto aankomt die die lijn niet over mag neem ik aan?quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je uit de pits komt mag je die lijn niet over. Op de baan mag je die lijn wel over.
Weet ik niet.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar niet als er een auto aankomt die die lijn niet over mag neem ik aan?
Staat het licht bij uitkomen pitstraat dan niet op rood?quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar niet als er een auto aankomt die die lijn niet over mag neem ik aan?
Alleen als Barrichello over de pitsstrook probeert in te halen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:57 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Staat het licht bij uitkomen pitstraat dan niet op rood?
Waarom staat dat stoplicht anders weleens op rood?quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alleen als Barrichello over de pitsstrook probeert in te halen.
Nee, volgens mij is het idee dat je gewoon kunt invoegen vanuit de pits. En daarom wordt er op het rechte stuk doorgaans ook niet zover naar rechts gereden.
Volgens mij is dat als de baan niet vrij is gegeven in de een of andere bijzondere situatie. Waarom heb je anders die lijn waar de pitter niet overheen mag? Hoe ga je anders dat stoplicht bedienen, zonder dat je coureurs benadeelt en er gedoe over is?quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:24 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Waarom staat dat stoplicht anders weleens op rood?
quote:Brawn: Schumacher not dangerous
By Jonathan Noble and Matt Beer Sunday, August 1st 2010, 17:41 GMT
Mercedes GP team boss Ross Brawn has insisted that Michael Schumacher did not make any deliberately dangerous movements when trying to block Rubens Barrichello in the Hungarian Grand Prix.
Schumacher will have to take a 10-place grid penalty at Spa as a punishment for impeding the Williams driver, who squeezed through a narrowing gap between the Mercedes and the pit wall to take 10th place.
Brawn was adamant that Schumacher's driving was within acceptable limits.
"Pretty tough - a tough move by Michael and a tough decision by the stewards," said the team chief.
"I don't think for a moment that Michael was trying to put Rubens in the wall - but he was trying to discourage him from coming down the inside because he thought that was where he would be vulnerable.
"But at the end of the day he gave him enough space. You can argue that it was marginal but – tough racing."
Brawn believes Schumacher was caught out by Barrichello getting alongside him so soon after the exit of the final corner and had not been trying to deny him space.
"Later in the manoeuvre you can see he moved away from Rubens, I don't think he expected Rubens to be exactly where he was at that time because it is a sort of manoeuvre that happens when you enter a corner not that far up a straight," said Brawn.
"Rubens got a very good run out of the last corner with his new tyres so I think there is lots of way arguing it – but these things happen in a fraction of a second."
He added that he was certain there was no dangerous intent in the move.
"It may have ended up in a dangerous way but that wasn't the intent I am sure by Michael," Brawn said.
"Michael was defending his position, trying to encourage Rubens to go around the outside. I don't think for a moment that he saw Rubens there and thought 'I will squeeze him'.
"But it is a pretty tough business F1 and if you open up every time someone tries to attack you then you know the drivers in F1 who don't defend and those that do."
He also denied any suggestion that Schumacher's driving had been particularly brutal because Barrichello was an ex-team-mate.
"Certainly not from Michael's perspective!" Brawn replied when asked if the 'history' between the two drivers had been a factor.
"Michael didn't comment on that. I know Rubens has commented on the history between them, but Michael hasn't at all. It is obviously something that is paramount in Rubens' mind."
Zo deed hij dat bij zijn broer ook altijd bij de startsquote:
Maar hij geeft Barri wel voldoende ruimte om aan de binnenkant te blijven rijden, bij de pit exit gaat Schumi ook weer wat meer naar het midden van de baan zodat Barri voldoende ruimte heeft. Ik vind acties zoals van Webber in australie veel erger toen hij gewoon vol in de achterkant van Hamilton reed.quote:Op zondag 1 augustus 2010 20:55 schreef Googolplexian het volgende:
Slap verhaal ... Rubens ZAT al aan de binnenkant.
Die is echt geen 9 tienden waard.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:10 schreef roelofjan het volgende:
Vettel 9 tiende per ronde sneller...
Wanneer wordt die voorvleugel verboden?
quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:32 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Webber neemt helemaal geen gok, ze heb ben het gewoon verkloot bij Red Bull.
quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:41 schreef roelofjan het volgende:
Vettel was overduidelijk het veld aan het ophouden, nou maar hopen dat het een stop and go wordt.
quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:44 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Trappuh!!
[..]
Duidelijk ophouden van het veld idd
quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:47 schreef roelofjan het volgende:
Erg dom van Vettel/Red Bull.... wat dachtenn ze nou dan?
quote:
quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:52 schreef Sinister-D- het volgende:
Iedereen zegt wat over Alonso en z'n huillie doen, maar Vettel een een waardige 2de daarin dan.
Begint zo langzamer hand een geniepig mannetje te worden
quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:08 schreef roelofjan het volgende:
Webber wint hier omdat Vettel Alonso opgehouden heeft.
quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:17 schreef Googolplexian het volgende:
Waarschijnlijk is het zo gegaan:
"K, mate ... Webber is in front but he hasn't pitted yet. What we'll do : You hold up the rest a bit so Mark can make a clean start. We know you are at least as fast as Webber so when he pits we'll have an easy one-two"
Vettel zal de logica er wel van ingezien hebben maar met tegenzin gehoorzamen.
De woede is dan ook wel voor te stellen dat het team zo'n belangrijk detail vergeet door te geven.
quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:20 schreef Googolplexian het volgende:
Vettel heeft teveel lopen stampen en z'n banden zijn er volgens mij bijna aan. Hij trekt het rijden in Alonso's slipstream i.i.g. niet lang meer.
Precies. Daarbij, misschien maakt dit juist wel het onderscheid tussen een van de besten ooit en een voetnoot in de historie, ook al rijdt hij nu een flutjaar.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Prima verhaal. Racen is racen. Senna deed dit 's bij Prost, Mansell ragde Senna er wel 's af, Hill ragde in Canada 98 Schumacher ook richting de muur. En Webber en Alonso heb ik al genoemd. Dit soort dingen zullen in de toekomst ook voorkomen.
Mensen moeten blijkbaar altijd wat te zeiken hebben als Schumacher bij een incident betrokken is.
mee eensquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:06 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zo deed hij dat bij zijn broer ook altijd bij de starts![]()
een waarschuwing net als bij Hamilton in Sepang was wat mij betreft beter op zijn plaatst geweest.
Ik ben geen Schumacher-fan, maar vind achteraf gezien dat hij wel gelijk heeft dat RB de verkeerde kant koos. Op het filmpje is duidelijk te zien dat Schumacher de schuine lijn naar rechts al lang in zette toen RB nog achter hem zat.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:16 schreef Wombcat het volgende:
Video in slomo. Commentaar in het filmpje is niet echt objectief.
Je kunt wel zien dat Schumacher naar links blijft gaan als Barrichello er al naast is en pas ruimte geeft als Barrichello er voorbij is.
Op het einde van de muur lijkt Schumi wat naar het midden te gaan, maar blijft gewoon rechtdoor rijden, aan de belijning te zien.
In die zin dat het de actie van Barrichello rechtsom meteen al gevaarlijk maakt. Voor dat gevaar maakt niet uit dat Schumacher te laat de deur dichtgooide. Dat gevaar kwam met dat Barrichello er rechts langs wilde terwijl Schumacher al uiterst rechts van de normale baan zat.quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:36 schreef Tarabass het volgende:
Oké, duidelijk. Dat maakt de actie nog gevaarlijker dus.
En dan hebben we nog het hierboven genoemde geval van Webber en Massa (ik kan zelf het filmpje niet zien). Al met al is het bijzonder selectieve verontwaardiging van figuren die "hun" verlies van jaren geleden nog niet verwerkt hebben. En de stewards reageren zoals gewoonlijk op degenen die het hardste schreeuwen.quote:Verder Weltschmerz, ben ik ik het met je eens dat je deze actie vergelijkt met die van Webber versus Vettel. In beide gevallen een beetje hetzelfde verhaal..
Touché.quote:"Michael didn't comment on that. I know Rubens has commented on the history between them, but Michael hasn't at all. It is obviously something that is paramount in Rubens' mind."
Barri wil gewoon via het gras, dat is de lijn die hij kiest. Eigenlijk had Schumacher gewoon niet naar links moeten gaan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:39 schreef Googolplexian het volgende:
Kan niet editten maar kleine toevoeging:
Als Schumi niet had gewild dat Rubens binnendoor ging had Schumi ervoor moeten zorgen dat er geen ruimte was voor Rubens om z'n auto ernaast te zetten. Dus had het merendeel van de Mercedes rechts van de Williams moeten zitten. Niet wachten tot Rubens ernaast zit (en daar zat 'ie op te wachten want hij lette alleen op z'n spiegels).
bron: http://michaelschumacher.de/?page=news&story_id=104664&lang=dequote:Schumacher heeft zich zojuist alsnog verontschuldigd voor zijn rijgedrag in de Grote Prijs. ''Ik heb nogmaals naar het incident met Rubens gekeken en ik moet toegeven dat mijn manoeuvre verkeerd was'', verklaarde Schumacher op zijn website. Hij wilde Barrichello naar eigen zeggen niet opzettelijk in gevaar brengen. ''Als hij wel dat gevoel heeft, dan zeg ik: sorry, dat was niet mijn bedoeling.''
Nah, ook weer opgelostquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:05 schreef Stiggie het volgende:
[..]
bron: http://michaelschumacher.de/?page=news&story_id=104664&lang=de
Duidelijkquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:05 schreef Stiggie het volgende:
[..]
bron: http://michaelschumacher.de/?page=news&story_id=104664&lang=de
Hij maakt het al gevaarlijk door buiten de baan te willen inhalen. Hier is duidelijk te zien dat de deur al lang en breed dicht zit. Er zit geen wagenbreedte rechts op de baan die Schumacher laat. Alleen omdat Barri buiten de baan gaat is er ruimte.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:08 schreef Moonlighter het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat barri nu net doet of schumi hem wou vermoorden terwijl hij toch ook zelf in de remmen kon knijpen als hij het zo gevaarlijk vond?
[ afbeelding ]
Barri maakt het zelf gevaarlijk door zijn inhaal actie door te zetten
hier had hij gewoon moeten remmen
Het plaatje in die quote is al ruim nadat Barrichello zijn inhaalactie heeft ingezet. In het filmpje wat ik hierboven postte (maar wat nu al van Youtube is gehaald door de FIAquote:Op maandag 2 augustus 2010 17:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij maakt het al gevaarlijk door buiten de baan te willen inhalen. Hier is duidelijk te zien dat de deur al lang en breed dicht zit. Er zit geen wagenbreedte rechts op de baan die Schumacher laat. Alleen omdat Barri buiten de baan gaat is er ruimte.
Schumacher had gewoon niet naar hem toe moeten bewegen om de dichte deur nog een zet na te geven. Hij had rechtdoor moeten rijden, dan had Barri ook rechtdoor gemoeten en was hij vanzelf het gras tegengekomen en had hij moeten remmen.
Dat lijkt me sterk, het was immers geen wilde stuurbeweging die Schumacher maakte, dan zou het betekenen dat Schumacher meer dan een halve wagenbreedte naar binnen gaat in de tijd dat Barri net voorbij zijn achterwiel komt. Eigenlijk was er gewoon geen gaatje, de enige reden dat er een gat was om in te duiken was dat je daar buiten de baan kunt zonder op het gras te komen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het plaatje in die quote is al ruim nadat Barrichello zijn inhaalactie heeft ingezet. In het filmpje wat ik hierboven postte (maar wat nu al van Youtube is gehaald door de FIA) was duidelijk te zien dat op het moment dat Barrichello zijn inhaalactie inzet er nog ruim een wagenbreedte is tussen Schumacher en de witte streep. Schumacher zet zijn actie gewoon te laat in. Hij had al eerder aan de rechterkant moeten zitten.
Omdat de FIA zo snel filmpjes weg laat halen, kom je op dit soort 'grappige' filmpjes uit.quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, het was immers geen wilde stuurbeweging die Schumacher maakte, dan zou het betekenen dat Schumacher meer dan een halve wagenbreedte naar binnen gaat in de tijd dat Barri net voorbij zijn achterwiel komt. Eigenlijk was er gewoon geen gaatje, de enige reden dat er een gat was om in te duiken was dat je daar buiten de baan kunt zonder op het gras te komen.
Daar mag je van profiteren, en Schumacher had gewoon rechtuit moeten blijven gaan, en dan wachten tot Barrichello het einde van de vluchtstrook tegenkomt. Maar het gevaar onstond doordat Barrichello een te klein gat in dook. Schumacher ging bij het einde van de vluchtstrook veel verder naar links dan hij ooit naar rechts was gegaan. Ik geloof ook niet dat Barri genoeg snelheid had om er voor die tijd helemaal voorbij te zijn.
Wat je ook duidelijk kan zien is dat schumacher al naar de rechter kant van de baan rijdt voordat barrichelo zijn inhaalactie inzet en vervolgens die lijn blijft volgenquote:Op maandag 2 augustus 2010 20:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat de FIA zo snel filmpjes weg laat halen, kom je op dit soort 'grappige' filmpjes uit.
Van 5 tot 8 seconden kun je duidelijk zien dat op het moment dat Barrichello zijn inhaalbeweging inzet, er nog meer dan voldoende ruimte is voor een wagen. Op 8 seconden zitten de voorwielen van Barri naast de achterwielen van Schumacher en daarna drukt Schumacher hem verder richting pitmuur.
Jammer dat het tussenliggende deel door die kat vervangen is.
quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:27 schreef bloodymary het volgende:
Ja maar toch is dat niet! Wat denk jij, dat die verrekte Schumacher daar meer verstand van heeft dan de mensen hier?
Is gewoon door een persvoorlichter op de officiele site getikt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:27 schreef bloodymary het volgende:
Ja maar toch is dat niet! Wat denk jij, dat die verrekte Schumacher daar meer verstand van heeft dan de mensen hier?
We moeten niet vergeten te blijven genieten van elke race die Schumacher niet wint. Mijn favoriete comebackquote:Op zondag 1 augustus 2010 17:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar was toch al niet zoveel kans op.
Tja daar verschillen we van mening, ik vind dat jammer, hoe meer competitie hoe meer vreugd, van mij hoeft hij niet alles te winnen maar ik had het leuk gevonden als Mercedes GP ook om het kampioenschap mee had kunnen doen, gelukkig is RBR goed bezig om het de "traditionele" 2 uiterst moeilijk te maken.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 00:55 schreef eentwee het volgende:
[..]
We moeten niet vergeten te blijven genieten van elke race die Schumacher niet wint. Mijn favoriete comeback
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |