Je denkt dat je daar tijdens de vijftien weken die voor dat vak zijn gepland niet aan toe komt?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:38 schreef hemelsblauw het volgende:
Ja, ik ben nu dat boekje over die inleiding aan het lezen.
Peter Rijpkemaquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:38 schreef hemelsblauw het volgende:
Ja, ik ben nu dat boekje over die inleiding aan het lezen.
Tsja, moeten, moeten.. Ik heb die van mij amper open gehad, maar ik ben natuurlijk ook extreem slimquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:19 schreef hemelsblauw het volgende:
Maar dat boekje, moet je dat helemaal kennen? Want dan leer ik dat uit mijn hoofd.
Ben je nu serieus of loop je te trollen?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:19 schreef hemelsblauw het volgende:
Maar dat boekje, moet je dat helemaal kennen? Want dan leer ik dat uit mijn hoofd.
Je hebt bovendien kans dat ze bij dat vak een ander boek voorschrijven dan dat je nu leestquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:19 schreef hemelsblauw het volgende:
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Teleurstellend resultaat![]()
ik had van jou wel wat beter verwacht....
Dan kan je je lekker gaan vervelen tijdens de hoorcolleges.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:56 schreef hemelsblauw het volgende:
Ik werk dit boek wel gewoon helemaal uit, kan nooit kwaad.
Ik heb eventueel nog wat 2e jaars boeken voor je, als je het zo leuk vindtquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:56 schreef hemelsblauw het volgende:
Ik heb al genoeg genoten van mijn vakantie, ben er nu wel klaar mee.
Ik werk dit boek wel gewoon helemaal uit, kan nooit kwaad.
Dat krijg je van dezelfde man als die van Romeins Recht he? Volgens mij net zo'n pittig vakquote:Op zondag 1 augustus 2010 22:53 schreef -Trinity- het volgende:
Iemand uit Leiden die me kan zeggen waarom ik geschiedenis van het Europees publiek- óf privaatrecht moet kiezen?
Je bedoelt Zwalve? Die doet alleen het privaatrecht-gedeelte. Heerlijke man trouwens.... met leuke studieboeken, zoals Protaquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:09 schreef xxiessiexx het volgende:
Dat krijg je van dezelfde man als die van Romeins Recht he? Volgens mij net zo'n pittig vak
Ja hij kan zeker leuk vertellen!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je bedoelt Zwalve? Die doet alleen het privaatrecht-gedeelte. Heerlijke man trouwens.... met leuke studieboeken, zoals Prota![]()
Maarre, ik ben nu bezig met de her voor Inl. Burgerlijk Recht en alhoewel Romeins recht een zwaar vak was, ben ik nu wel blij dat ik zo door de mangel ben gehaald door Zwalve en kornuiten. Anders had het me veel meer moeite gekost om IBR een beetje te kunnen plaatsen. Vind het een rommelig vak waarbij je van alles leert, maar waarbij weinig overzicht van het vermogensrecht wordt gegeven. Ik pak nu soms zelfs Romeins recht erbij....
Ik vond IBR goed te doen zonder Romeins Recht gehad te hebben.quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:47 schreef -Trinity- het volgende:
Prota is niet van Zwalve maar van Lokin volgens mij. Erg leuk boek inderdaad, vraag me af of ze er goed aan hebben gedaan om Romeins naar het tweede jaar te verplaatsen. Je hebt nu wel meer kans dat mensen het in hetzelfde jaar nog halen, maar wellicht wordt IBR wel moeilijker te begrijpen zo...
Ik vond belastingrecht totaal niet moeilijk. Ik was dan weliswaar tweedejaars, maar ik kende die termen ook niet (behalve dan van bedrijfs- en rechtseconomie). Maar volgens mij was dat tentamen gewoon makkelijk uitgevallenquote:Op maandag 9 augustus 2010 15:40 schreef Kimochi het volgende:
Ik vond IBR goed te doen zonder Romeins Recht gehad te hebben.
De keuze om Belastingrecht naar het eerste jaar te halen was een minder goede zet. Ik heb zelf economie gehad op de middelbare school, maar voor de mensen die geen basiskennis op dat gebied hadden bleek Belastingrecht een moeilijk vak (de economische termen waren onbekend enz.)
Dat is dus al meer dan mensen uit mijn werkgroep.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:20 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik vond belastingrecht totaal niet moeilijk. Ik was dan weliswaar tweedejaars, maar ik kende die termen ook niet (behalve dan van bedrijfs- en rechtseconomie). Maar volgens mij was dat tentamen gewoon makkelijk uitgevallen.
Weet jij ergens een rooster voor het tweede jaar vandaan te toveren? Normaal plaatsten ze zo'n handig word-bestand, maar nu linken ze door naar die vage roostersitequote:Op maandag 9 augustus 2010 18:33 schreef TiMPiN het volgende:
Vanaf morgen inschrijven voor de werkgroepen van jaar 2. Hoop niet dat dit net zo'n succes als vorig jaar wordt: heb toen vanaf 13.00 tot 15.30 lopen refreshen om überhaupt in het systeem te komen
Inderdaad, dat was dramatisch (maar de UvA kennende zal het dit jaar nóg dramatischer zijn)quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:33 schreef TiMPiN het volgende:
Vanaf morgen inschrijven voor de werkgroepen van jaar 2. Hoop niet dat dit net zo'n succes als vorig jaar wordt: heb toen vanaf 13.00 tot 15.30 lopen refreshen om überhaupt in het systeem te komen
Gewoon, van de vage roostersite. Je kan ook op "opleiding" zoeken, en dan "semester 1" kiezen. Alleen zelf nog even knippen+plakken in Word.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:40 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Weet jij ergens een rooster voor het tweede jaar vandaan te toveren? Normaal plaatsten ze zo'n handig word-bestand, maar nu linken ze door naar die vage roostersite
Ja volgens mij wel, in ieder geval vrijwel geen rekenvragen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:50 schreef Kimochi het volgende:
Dat is dus al meer dan mensen uit mijn werkgroep.![]()
Volgens het huisgenootje van een vriendin van me verschilden de tentamens wel, zij vond 'm namelijk ook wel makkelijk. Klopt het dat er veel begripsvragen werden gesteld?
Bij ons was het meer inzicht, er werden geen begrippen gevraagd. De enige rekensom die er bij ons trouwens in zat was 200 + 100.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:55 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel, in ieder geval vrijwel geen rekenvragen.
Mooi, 4 weken valt mee. Rechtseconomie daarentegen lijkt me echt interessant (net als gedragseconomie)quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:47 schreef -Trinity- het volgende:
Prota is niet van Zwalve maar van Lokin volgens mij. Erg leuk boek inderdaad, vraag me af of ze er goed aan hebben gedaan om Romeins naar het tweede jaar te verplaatsen. Je hebt nu wel meer kans dat mensen het in hetzelfde jaar nog halen, maar wellicht wordt IBR wel moeilijker te begrijpen zo...
Bedrijfseco is maar 4 weken volgens mij, don't sweat it. Ik ben ook totaal geen economiepersoon en heb er ook geen eindexamen in gedaan en had toch een goede 7 voor bedrijfseconomie en een 9 voor rechtseco (wat ik eigenlijk op simpele statistiek vond lijken).
kreeg net wel de lijst te zien maar aanmelden lukte nietquote:
Ik bespeur een match met hemelsblauwquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:47 schreef TiMPiN het volgende:
Ik ben al een ongeduldig persoon, maar nu begint mijn bloed wel te koken
Op een iets andere manierquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik bespeur een match met hemelsblauw
vergeet PFE nietquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:00 schreef TiMPiN het volgende:
[..]
Op een iets andere manier![]()
Is me eindelijk ook gelukt. Bestuurs van 1100 tot 1300, goederen 0900 tot 1100 en IPR van 1100 tot 1300. Vind 't wel prima zo.
Hier is het ook allemaal gelukt (F5-toets versleten)quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:58 schreef Teteteterek het volgende:
Het is me gelukt; allen later dan 12 uur; perfect dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |