abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84848883
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:08 schreef aaipod het volgende:

[..]

Hebben zich al nieuwe eerstejaars RuG studenten gemeld? :D Net hierboven dus. Hoi Dionysius85 :)
[/sub]
Hai!
pi_84909302
Iemand die zich dit jaar als eerstejaars heeft aangemeld bij de uva? al iets gehoord? ik ben steeds zo bang dat ze mijn inschrijvpapieren enz zijn kwijtgeraakt en ik dus niet ben ingeschreven helemaal.
pi_84909326
Vandaag de verklaring van (cum laude) afstuderen ontvangen, samen met een verklaring van civiel effect. Toch wel prettig om in ieder geval al te hebben, nu de diploma-uitreiking pas eind november is..
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_84911393
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:07 schreef hemelsblauw het volgende:
Iemand die zich dit jaar als eerstejaars heeft aangemeld bij de uva? al iets gehoord? ik ben steeds zo bang dat ze mijn inschrijvpapieren enz zijn kwijtgeraakt en ik dus niet ben ingeschreven helemaal.
Relax, het is de UvA! Je kan even bellen of het allemaal is ontvangen, maar dingen gaan gewoon niet zo snel daar ;)
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:35:51 #45
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_84914249
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:07 schreef hemelsblauw het volgende:
Gewoon bellen naar DUO of naar de UvA, issesimpel :s)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:37:24 #46
124676 RobertoCarlos
pi_84914337
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:08 schreef GDPP het volgende:
Vandaag de verklaring van (cum laude) afstuderen ontvangen, samen met een verklaring van civiel effect. Toch wel prettig om in ieder geval al te hebben, nu de diploma-uitreiking pas eind november is..
Teleurstellend resultaat :N
ik had van jou wel wat beter verwacht.... ;)
pi_84914481
Ja ik kan niet tegen langzaam. Heb ve boeken hier nu ook al liggen. En heb er een al voor de helft gelezen en de belangrijke punten genoteerd.

Maar ik ga morgen bellen, heb ze al 2 keer gebeld haha.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:45:31 #48
124676 RobertoCarlos
pi_84914818
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:40 schreef hemelsblauw het volgende:
Ja ik kan niet tegen langzaam. Heb ve boeken hier nu ook al liggen. En heb er een al voor de helft gelezen en de belangrijke punten genoteerd.
Ik kan je wel alvast een tentamen afnemen ;)
pi_84915631
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:40 schreef hemelsblauw het volgende:

Maar ik ga morgen bellen, heb ze al 2 keer gebeld haha.
Welke vakken ga je volgen? Inleiding in de rechtswetenschap en Constitutioneel recht waarschijnlijk? niet de meest spannende boeken om te lezen, hulde!
pi_84935485
Ja, ik ben nu dat boekje over die inleiding aan het lezen.
pi_84935633
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:38 schreef hemelsblauw het volgende:
Je denkt dat je daar tijdens de vijftien weken die voor dat vak zijn gepland niet aan toe komt?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_84936755
Ehm dan ook.
pi_84945138
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:38 schreef hemelsblauw het volgende:
Peter Rijpkema :') Geeft de hoorcolleges en was ook mijn WG docent. Heel enthousiast over zijn vak, maar als je in die 15 weken een keer een vraag open hebt gelaten verspeel je al je goodwill van de weken er voor :')
pi_84945499
Maar dat boekje, moet je dat helemaal kennen? Want dan leer ik dat uit mijn hoofd.
pi_84945608
Ik zou zeggen geniet nog even van je vakantie, straks heb je je accu nodig :D
pi_84946272
Je kan idd ook té enthousiast van stapel lopen :')
pi_84946334
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:19 schreef hemelsblauw het volgende:
Maar dat boekje, moet je dat helemaal kennen? Want dan leer ik dat uit mijn hoofd.
Tsja, moeten, moeten.. Ik heb die van mij amper open gehad, maar ik ben natuurlijk ook extreem slim O~)
pi_84949247
quote:
Ben je nu serieus of loop je te trollen?
Je hebt genoeg tijd, geniet inderdaad nog een beetje van je vakantie!
pi_84949403
Ik raad je aan alvast een scriptieonderwerp te zoeken.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:24:30 #60
124676 RobertoCarlos
pi_84950065
quote:
Je hebt bovendien kans dat ze bij dat vak een ander boek voorschrijven dan dat je nu leest :{
pi_84951300
Ik heb al genoeg genoten van mijn vakantie, ben er nu wel klaar mee.

Ik werk dit boek wel gewoon helemaal uit, kan nooit kwaad.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:05:25 #62
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_84951599
Wow, jij bent enthousiast :P
pi_84966956
Uit je hoofd leren?
pi_84967273
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:37 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Teleurstellend resultaat :N
ik had van jou wel wat beter verwacht.... ;)
;).
Naja, bij master 2 gaat het vast niet lukken.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_84967894
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 19:56 schreef hemelsblauw het volgende:
Dan kan je je lekker gaan vervelen tijdens de hoorcolleges. :{
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 10:43:37 #66
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_84968534
Laat dat arme meisje toch :P Ze is gewoon enthousiast. Bovendien kan ze lekker op stap en door de hoorcolleges heenslapen als ze straks tegen het einde van het eerste semester opgebrand is :P

(ik was ook al vrij ver gevorderd in 1 van mijn boeken voordat het jaar begon, vorig jaar. :@ )
pi_84970510
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 19:56 schreef hemelsblauw het volgende:
Ik heb al genoeg genoten van mijn vakantie, ben er nu wel klaar mee.

Ik heb eventueel nog wat 2e jaars boeken voor je, als je het zo leuk vindt :P

Zo, topic ook weer gevonden.
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:53 schreef -Trinity- het volgende:
Iemand uit Leiden die me kan zeggen waarom ik geschiedenis van het Europees publiek- óf privaatrecht moet kiezen?
Dat krijg je van dezelfde man als die van Romeins Recht he? Volgens mij net zo'n pittig vak :P
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:17:52 #68
124676 RobertoCarlos
pi_84974009
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 12:09 schreef xxiessiexx het volgende:
Dat krijg je van dezelfde man als die van Romeins Recht he? Volgens mij net zo'n pittig vak :P
Je bedoelt Zwalve? Die doet alleen het privaatrecht-gedeelte. Heerlijke man trouwens.... met leuke studieboeken, zoals Prota ;)

Maarre, ik ben nu bezig met de her voor Inl. Burgerlijk Recht en alhoewel Romeins recht een zwaar vak was, ben ik nu wel blij dat ik zo door de mangel ben gehaald door Zwalve en kornuiten. Anders had het me veel meer moeite gekost om IBR een beetje te kunnen plaatsen. Vind het een rommelig vak waarbij je van alles leert, maar waarbij weinig overzicht van het vermogensrecht wordt gegeven. Ik pak nu soms zelfs Romeins recht erbij....
pi_84975229
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:17 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Je bedoelt Zwalve? Die doet alleen het privaatrecht-gedeelte. Heerlijke man trouwens.... met leuke studieboeken, zoals Prota ;)

Maarre, ik ben nu bezig met de her voor Inl. Burgerlijk Recht en alhoewel Romeins recht een zwaar vak was, ben ik nu wel blij dat ik zo door de mangel ben gehaald door Zwalve en kornuiten. Anders had het me veel meer moeite gekost om IBR een beetje te kunnen plaatsen. Vind het een rommelig vak waarbij je van alles leert, maar waarbij weinig overzicht van het vermogensrecht wordt gegeven. Ik pak nu soms zelfs Romeins recht erbij....
Ja hij kan zeker leuk vertellen!
pi_85024493
Heb totaal geen zin in Bedrijfseconomie straks
pi_85042056
Prota is niet van Zwalve maar van Lokin volgens mij ;). Erg leuk boek inderdaad, vraag me af of ze er goed aan hebben gedaan om Romeins naar het tweede jaar te verplaatsen. Je hebt nu wel meer kans dat mensen het in hetzelfde jaar nog halen, maar wellicht wordt IBR wel moeilijker te begrijpen zo...

Bedrijfseco is maar 4 weken volgens mij, don't sweat it. Ik ben ook totaal geen economiepersoon en heb er ook geen eindexamen in gedaan en had toch een goede 7 voor bedrijfseconomie en een 9 voor rechtseco (wat ik eigenlijk op simpele statistiek vond lijken) *O*.
pi_85051149
Ik heb gelukkig mijn rooster nu. :)
pi_85052051
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:47 schreef -Trinity- het volgende:
Prota is niet van Zwalve maar van Lokin volgens mij ;). Erg leuk boek inderdaad, vraag me af of ze er goed aan hebben gedaan om Romeins naar het tweede jaar te verplaatsen. Je hebt nu wel meer kans dat mensen het in hetzelfde jaar nog halen, maar wellicht wordt IBR wel moeilijker te begrijpen zo...
Ik vond IBR goed te doen zonder Romeins Recht gehad te hebben.
De keuze om Belastingrecht naar het eerste jaar te halen was een minder goede zet. Ik heb zelf economie gehad op de middelbare school, maar voor de mensen die geen basiskennis op dat gebied hadden bleek Belastingrecht een moeilijk vak (de economische termen waren onbekend enz.)
pi_85053809
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:40 schreef Kimochi het volgende:
Ik vond IBR goed te doen zonder Romeins Recht gehad te hebben.
De keuze om Belastingrecht naar het eerste jaar te halen was een minder goede zet. Ik heb zelf economie gehad op de middelbare school, maar voor de mensen die geen basiskennis op dat gebied hadden bleek Belastingrecht een moeilijk vak (de economische termen waren onbekend enz.)
Ik vond belastingrecht totaal niet moeilijk. Ik was dan weliswaar tweedejaars, maar ik kende die termen ook niet (behalve dan van bedrijfs- en rechtseconomie). Maar volgens mij was dat tentamen gewoon makkelijk uitgevallen :').
pi_85055207
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:20 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ik vond belastingrecht totaal niet moeilijk. Ik was dan weliswaar tweedejaars, maar ik kende die termen ook niet (behalve dan van bedrijfs- en rechtseconomie). Maar volgens mij was dat tentamen gewoon makkelijk uitgevallen :').
Dat is dus al meer dan mensen uit mijn werkgroep. ;)
Volgens het huisgenootje van een vriendin van me verschilden de tentamens wel, zij vond 'm namelijk ook wel makkelijk. Klopt het dat er veel begripsvragen werden gesteld?
pi_85059647
Vanaf morgen inschrijven voor de werkgroepen van jaar 2. Hoop niet dat dit net zo'n succes als vorig jaar wordt: heb toen vanaf 13.00 tot 15.30 lopen refreshen om überhaupt in het systeem te komen :')
pi_85059954
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:33 schreef TiMPiN het volgende:
Vanaf morgen inschrijven voor de werkgroepen van jaar 2. Hoop niet dat dit net zo'n succes als vorig jaar wordt: heb toen vanaf 13.00 tot 15.30 lopen refreshen om überhaupt in het systeem te komen :')
Weet jij ergens een rooster voor het tweede jaar vandaan te toveren? Normaal plaatsten ze zo'n handig word-bestand, maar nu linken ze door naar die vage roostersite
pi_85060902
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:33 schreef TiMPiN het volgende:
Inderdaad, dat was dramatisch (maar de UvA kennende zal het dit jaar nóg dramatischer zijn) :')

quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:40 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Weet jij ergens een rooster voor het tweede jaar vandaan te toveren? Normaal plaatsten ze zo'n handig word-bestand, maar nu linken ze door naar die vage roostersite
Gewoon, van de vage roostersite. Je kan ook op "opleiding" zoeken, en dan "semester 1" kiezen. Alleen zelf nog even knippen+plakken in Word.
pi_85062646
Klopt. Je kan gewoon semester 1 kiezen en dan onderwijsperiode per week geloof ik :)
pi_85062893
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:50 schreef Kimochi het volgende:
Dat is dus al meer dan mensen uit mijn werkgroep. ;)
Volgens het huisgenootje van een vriendin van me verschilden de tentamens wel, zij vond 'm namelijk ook wel makkelijk. Klopt het dat er veel begripsvragen werden gesteld?
Ja volgens mij wel, in ieder geval vrijwel geen rekenvragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')