abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84768395
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De piketpaaltjes waren toch echt afkomstig van Rutte. En natuurlijk stelt de PvdA eisen, zij is de tweede partij met een zetel minder dan de VVD. Dan ga je natuurlijk niet op je rug liggen en alles accepteren wat de VVD jouw kant opwerpt. En ik geef de PvdA groot gelijk: liever in de oppositie dan in een kabinet zitten met een regeerakkoord waar je niet voor de volle honderd procent achter staat.

Kan die laffe oppertunist van een Wilders nog wat van leren.
Leuke term ook van Rutte die 'piketpaaltjes' terwijl het flinke betonnen muren zijn waar niet tegenop te onderhandelen valt.
Rutte heeft voor de vorm een beetje met Paars + meegespeeld maar er voor gezorgd dat dit bij voorbaat geen optie was. Zo kennen we hem weer.
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:43:09 #127
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_84768446
Er waren toch rekenmeester bij geweest die voor die 5 miljart minder bezuinigen geen oplossing zagen waar het dan vandaan moest komen.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:43:17 #128
3542 Gia
User under construction
pi_84768450
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:58 schreef KoosVogels het volgende:

Sorry dat ik de verkiezingsuitslag per stad niet uit mn hoofd ken.
Voor de gemeenteraad deden ze maar in 2 steden mee en daar wonnen ze flink.
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:45:00 #129
3542 Gia
User under construction
pi_84768507
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Die vlek in het zuiden snap ik overigens niet, immers daar hebben ze naar mijn idee geen last van de problematiek die Wilders wil aanpakken. Daar hebben ze volgens mij puur 'op naam/afkomst' gestemd.
Geen last van die problematiek??? Hoe kom je daar nou weer bij. Vrijwel elke stad in het zuiden heeft wel een moslim-enclave. De problemen met die bevolkingsgroep zijn in Maastricht en Roermond enorm.
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:45:19 #130
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_84768516
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Vooral in Almere waar heeeeeeeeeeel veel verjaagde amsterdammers wonen.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_84768660
quote:

[..]

Klopt, en nu?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:51:55 #132
3542 Gia
User under construction
pi_84768706
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:45 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Vooral in Almere waar heeeeeeeeeeel veel verjaagde amsterdammers wonen.
In Amsterdam is bijna de helft van allochtone afkomst. En dan zullen de 3de generaties nog wel onder de autochtonen gerekend zijn, schat ik.

http://www.hbd.nl/pages/1(...)l?subonderwerp_id=40
pi_84768727
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Onzin. Je moet juist beginnen met het aanpassen van de HRA in slechte situaties zodat we daar straks geen hinder van ondervinden mochten we weer groeien en de volgende crisis tegenkomen. Omdat, zoals je zelf al zegt HRA een lange termijn geval probleem is. Maar sinds we nog genoeg problemen krijgen in de toekomst lijkt het me verstandig dat we de HRA om zeep helpen (inclusief die andere wazige subsidies en overdracht regelingen op de woningmarkt)
Je begrijpt me niet. Het had voor de komende kabinetsperiode niets opgeleverd. Pas op de langere termijn, wanneer de maatregelen zouden worden ingevoerd, had het effect gehad op de begroting. Het is dus onzin om te stellen dat HRA-maatregelen nodig zijn om aan 18 miljard bezuinigingen te komen voor 2015.
pi_84768734
quote:

[..]

en het is duidelijk wat dat de stemmer op heeft geleverd :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84768886
Wat lopen mensen eigenlijk te raaskallen over een rechtse meerderheid, sinds wanneer wordt het CDA als rechtse partij gezien? Het CDA was altijd een middenpartij...

Verder boeit dat hele rechts/links gezever me niet zo, maar dit is nieuw voor me. :D
pi_84768910
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:58 schreef Lamon. het volgende:
Wat lopen mensen eigenlijk te raaskallen over een rechtse meerderheid, sinds wanneer wordt het CDA als rechtse partij gezien? Het CDA was altijd een middenpartij...

Verder boeit dat hele rechts/links gezever me niet zo, maar dit is nieuw voor me. :D
centrumrechts.
pi_84769002
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Je begrijpt me niet. Het had voor de komende kabinetsperiode niets opgeleverd. Pas op de langere termijn, wanneer de maatregelen zouden worden ingevoerd, had het effect gehad op de begroting. Het is dus onzin om te stellen dat HRA-maatregelen nodig zijn om aan 18 miljard bezuinigingen te komen voor 2015.
Oke. Gelijk heb je! Daarmee blijft het alleen wel jammer dat de VVD zo halsstarrig van de HRA afblijft en gewoon geen punt van discussie is ;(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:03:58 #138
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84769082
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:58 schreef Lamon. het volgende:

Relatief midden, het CDA is gewoon rechts maar bevind zich (het meest) in het midden van het Nederlandse politieke spectrum. D'66 is wat dat betreft ook een middenpartij, maar dan 'links'.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_84769132
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:03 schreef kingmob het volgende:

[..]

Relatief midden, het CDA is gewoon rechts maar bevind zich in het midden van het Nederlandse politieke spectrum.
Daar is de achterban het volgens mij niet helemaal mee eens. :o
pi_84769173
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:26 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wat gehaald had kunnen worden als aan de HRA mocht worden gekomen. maar nee, dat mocht weer niet van Rutte, terwijl de andere drie dat wel wilden. Tja, dan is het snel gedaan.
De HRA is geen subsidie dus ook geen uitgave voor de overheid, maar het is een aftrekpost dus een daling van de inkomsten. De HRA afschaffen is daarom ook geen bezuiniging maar simpelweg een verhoging van de belastingdruk. Waarom is het verschil tussen bezuinigen en lastenverzwaring toch zo lastig te begrijpen, de linkse partijen hebben er ook al zo'n moeite mee.
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:07:31 #141
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84769213
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:05 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Daar is de achterban het volgens mij niet helemaal mee eens. :o
Tja, de achterban van de VVD vind zichzelf ook liberaal, de PVV'ers zichzelf niet extreem rechts, de SGP'ers zichzelf niet fundamentalisten. Dat doet niets af aan de werkelijkheid natuurlijk.
Ik krijg de neiging tot een godwinnetje, maar ik hou me net in :P
pi_84769368
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, tonen jij en Wilders maar eens aan dat angst voor de islam gegrond is. En dan heb ik het over de moslim op de hoek die wekelijk zijn moskee bezoekt, en niet extremisten zoals Mohammed B. en Samir A.
het antwoord zit volgens mij al in je vraag. Hadden die extremisten niet bestaan had Wilders ook geen poot om op te staan.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_84769422
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:06 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De HRA is geen subsidie dus ook geen uitgave voor de overheid, maar het is een aftrekpost dus een daling van de inkomsten. De HRA afschaffen is daarom ook geen bezuiniging maar simpelweg een verhoging van de belastingdruk. Waarom is het verschil tussen bezuinigen en lastenverzwaring toch zo lastig te begrijpen, de linkse partijen hebben er ook al zo'n moeite mee.
omdat het op hetzelfde neerkomt?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84769453
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:07 schreef kingmob het volgende:

[..]

Tja, de achterban van de VVD vind zichzelf ook liberaal, de PVV'ers zichzelf niet extreem rechts, de SGP'ers zichzelf niet fundamentalisten. Dat doet niets af aan de werkelijkheid natuurlijk.
Ik krijg de neiging tot een godwinnetje, maar ik hou me net in :P
Nou ja, toch maakt het CDA wel eens een slag naar links, volgens de begrippen die ze er steeds aan willen hangen.

Ik let tegenwoordig toch meer op progressief en conservatief, dus mijn partij zal het niet worden..
Maar zelfs dan is het lastig, in de jaren 70 was de SP vreselijk progressief met hun waarschuwingen over de problemen die er zouden komen als we gastarbeiders zouden blijven binnenhalen, echt toekomst denken, nu zijn ze met hun anti-Europa weer conservatief.
Zo is VVD in sommige opzichten ook vreselijk behoudend, en uiteindelijk bestaat er geen volledig consequente partij..

Daarom vind ik dat hele haha rechts, haha links gedoe ook zo vermoeiend worden...
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:17:48 #145
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84769535
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:06 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Je trapt in de VVD retoriek om je niet te richten op het probleem maar op de semantiek. Het maakt voor het resultaat niets uit hoe je noemt natuurlijk, ook al vind ik je redenering beklagenswaardig, je zou het er niet eens over moeten hebben.
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:18:17 #146
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_84769552
quote:
VVD: Andere opties onbespreekbaar

DEN HAAG - „Ik ben niet meer beschikbaar voor andere varianten”, stelde VVD-leider Mark Rutte gisteren desgevraagd. Hiermee gooit Rutte de deur keihard in het slot voor PvdA, GroenLinks en D66.

Voor hem zijn andere opties dan een rechts minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV nu niet meer bespreekbaar.
Nou, dat moge duidelijk zijn. Kannen en kruiken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_84769567
Pechtold nu bij Stand.nl op Radio 1. Ik vind dat hij wel een aardig verhaal heeft.
pi_84769647
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nou, dat moge duidelijk zijn. Kannen en kruiken.
Tja, toch kan het nog stuk lopen tijdens de besprekingen..
Weer nieuwe verkiezingen....
Ik ben stem-moe. :P
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:21:01 #149
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_84769658
quote:
http://www.nu.nl/politiek(...)e-middenkabinet.html

Cohen ontkent dat hij zelf een middenkabinet van VVD, PvdA en CDA heeft geblokkeerd. ''Ik ben er alleen geen voorstander van.''
Blijkbaar heeft Rutte voor zijn beurt geroepen. En heeft hij dus zelf de deur volledig voor een midden kabinet gesloten.
Een dogma is al stil staan in stromend water, wat over blijft is slechts een onherkenbaar gezicht
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:21:32 #150
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_84769674
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:18 schreef Toad het volgende:
Pechtold nu bij Stand.nl op Radio 1. Ik vind dat hij wel een aardig verhaal heeft.
En dat verhaal is... ?
Een dogma is al stil staan in stromend water, wat over blijft is slechts een onherkenbaar gezicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')