abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84766847
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rutte heeft PaarsPlus geblokkeerd en Cohen een middenkabinet. En nogmaals, dat kan je Job moeilijk kwalijk nemen. Waarom in een kabinet gaan zitten met een partij waarmee je met ruzie uit elkaar bent gegaan? Liever niet. Indien rechts alsnog mislukt zullen we zien wie het laatste lacht. Want Rutte heeft een samenwerking met de PvdA nu bijna onmogelijk gemaakt.
Dus Cohen wil niet in een middenkabinet want wil niet met VVD maar wil wel Paars? Zit de VVD daar niet ook in? Is toch hypocriet?

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En in Amsterdam was de PvdA veruit de grootste.
Maar de stelling was niet , is PvdA de grootste in Amsterdam. De stelling was; PVV is niet populair in Den Haag, ... en daar ging je de fout in :)
pi_84767052
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dus Cohen wil niet in een middenkabinet want wil niet met VVD maar wil wel Paars? Zit de VVD daar niet ook in? Is toch hypocriet?
Volgens mij zag Cohen weinig heil in een samenwerking met het CDA. De VVD was niet zozeer het probleem.

quote:
Maar de stelling was niet , is PvdA de grootste in Amsterdam. De stelling was; PVV is niet populair in Den Haag, ... en daar ging je de fout in :)
Sorry dat ik de verkiezingsuitslag per stad niet uit mn hoofd ken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84767093
dubbel:
pi_84767115
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:58 schreef KoosVogels het volgende:

Sorry dat ik de verkiezingsuitslag per stad niet uit mn hoofd ken.
Op zich niet onlogisch hoor Koos maar doe er dan ook geen uitspraken over ;)
pi_84767248
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Op zich niet onlogisch hoor Koos maar doe er dan ook geen uitspraken over ;)
Amsterdam klopte gewoon. Het enige wat mij nog goed bijstaat is de grote PVV-vlek in het zuiden van het land. Maar ik zal niet meer over uitslagen lullen, goed?
pi_84767452
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Amsterdam klopte gewoon. Het enige wat mij nog goed bijstaat is de grote PVV-vlek in het zuiden van het land. Maar ik zal niet meer over uitslagen lullen, goed?
Die vlek in het zuiden snap ik overigens niet, immers daar hebben ze naar mijn idee geen last van de problematiek die Wilders wil aanpakken. Daar hebben ze volgens mij puur 'op naam/afkomst' gestemd.
pi_84767513
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Die vlek in het zuiden snap ik overigens niet, immers daar hebben ze naar mijn idee geen last van de problematiek die Wilders wil aanpakken. Daar hebben ze volgens mij puur 'op naam/afkomst' gestemd.
Ze hebben het niet zo op vreemdelingen in het zuiden. De stem op de PVV is vooral uit voorzorg, is mijn gok. Voorkomen dat buitenlanders die kant op komen. Limburgers vind ik sowieso raar volk. Ga als landgenoot met een ABN-accent een avondje stappen in Maastricht en je hebt binnen no time ruzie.
pi_84767528
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ze hebben het niet zo op vreemdelingen in het zuiden. De stem op de PVV is vooral uit voorzorg, is mijn gok. Voorkomen dat buitenlanders die kant op komen. Limburgers vind ik sowieso raar volk. Ga als landgenoot met een ABN-accent een avondje stappen in Maastricht en je hebt binnen no time ruzie.
Uit voorzorg? Ik denk eerder uit domme ongegronde angst.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_84767586
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik probeerde het nog netjes te houden :)
pi_84767637
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rutte heeft PaarsPlus geblokkeerd en Cohen een middenkabinet. En nogmaals, dat kan je Job moeilijk kwalijk nemen. Waarom in een kabinet gaan zitten met een partij waarmee je met ruzie uit elkaar bent gegaan? Liever niet. Indien rechts alsnog mislukt zullen we zien wie het laatste lacht. Want Rutte heeft een samenwerking met de PvdA nu bijna onmogelijk gemaakt.
Wanneer heeft Rutte Paars+ geblokkeerd? Er is zelfs nog over onderhandeld... Dat de PvdA bleef vasthouden aan absurde eisen (daar waar GL en D66 een stuk realistischer waren) is niet de schuld van Rutte.
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:15:53 #111
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_84767664
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oke, toon maar aan dat de angst tegen de Islam ongegrond is.
pi_84767735
Niemand van ons was bij de gesprekken, en uit strategisch oogpunt zal noch de VVD of PVDA de exacte reden van het klappen prijsgeven. De toekomst zal het leren.
pi_84767748
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:15 schreef nikk het volgende:

[..]

Wanneer heeft Rutte Paars+ geblokkeerd? Er is zelfs nog over onderhandeld... Dat de PvdA bleef vasthouden aan absurde eisen (daar waar GL en D66 een stuk realistischer waren) is niet de schuld van Rutte.
De piketpaaltjes waren toch echt afkomstig van Rutte. En natuurlijk stelt de PvdA eisen, zij is de tweede partij met een zetel minder dan de VVD. Dan ga je natuurlijk niet op je rug liggen en alles accepteren wat de VVD jouw kant opwerpt. En ik geef de PvdA groot gelijk: liever in de oppositie dan in een kabinet zitten met een regeerakkoord waar je niet voor de volle honderd procent achter staat.

Kan die laffe oppertunist van een Wilders nog wat van leren.
pi_84767780
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:15 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nee, tonen jij en Wilders maar eens aan dat angst voor de islam gegrond is. En dan heb ik het over de moslim op de hoek die wekelijk zijn moskee bezoekt, en niet extremisten zoals Mohammed B. en Samir A.
pi_84767809
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:15 schreef Holograph het volgende:

[..]

Waarom zou je dat moeten aantonen? Of denk je dat het realistisch is dat over een paar jaar heel limburg vol met moslims zit en daar onder die moslims ook nog eens mensen zijn die alleen maar van de staat leven en die de buurt verpesten en zo voorts? Dan moet je toch wel een beperkt wereldbeeld hebben lijkt me.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:23:07 #116
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_84767874
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:15 schreef nikk het volgende:

[..]

Je bedoelt de VVD met absurde eisen? De PvdA wilde onderhandelen, de VVD zei "18 miljard bezuinigen en niet aan de hRA komen". Ja, dan ben je snel klaar.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 augustus 2010 @ 12:24:08 #117
862 Arcee
Look closer
pi_84767901
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:23 schreef ethiraseth het volgende:
Je bedoelt de VVD met absurde eisen? De PvdA wilde onderhandelen, de VVD zei "18 miljard bezuinigen en niet aan de hRA komen". Ja, dan ben je snel klaar.
Nee, de VVD zei 30 miljard bezuinigen en zakte in de onderhandelingen naar 18.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:26:10 #118
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_84767967
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:24 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat gehaald had kunnen worden als aan de HRA mocht worden gekomen. maar nee, dat mocht weer niet van Rutte, terwijl de andere drie dat wel wilden. Tja, dan is het snel gedaan.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_84768024
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:26 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wat gehaald had kunnen worden als aan de HRA mocht worden gekomen. maar nee, dat mocht weer niet van Rutte, terwijl de andere drie dat wel wilden. Tja, dan is het snel gedaan.
Ook niet meer dan logisch. De VVD zonder HRA verliest enorm veel zetels.
pi_84768025
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De piketpaaltjes waren toch echt afkomstig van Rutte. En natuurlijk stelt de PvdA eisen, zij is de tweede partij met een zetel minder dan de VVD. Dan ga je natuurlijk niet op je rug liggen en alles accepteren wat de VVD jouw kant opwerpt.
Dat is te simpel. Het waren onderhandelingen. Dan stel je je hard op. Zowel Pechtold als Halsema zagen genoeg ruimte voor verdere onderhandelingen.

quote:
En ik geef de PvdA groot gelijk: liever in de oppositie dan in een kabinet zitten met een regeerakkoord waar je niet voor de volle honderd procent achter staat.
Dat geldt net zo goed voor de VVD in het geval van Paars plus.
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:29:06 #121
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_84768046
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dus is het de VVD die de onderhandelingen opblies.
pi_84768159
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:26 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Onzin. Alsof de HRA de enige manier is om aan dergelijke bezuiningen te komen. Sowieso kom je niet aan bezuinigingen deze kabinetsperiode door te snijden in de HRA aangezien dat pas op de lange termijn zou ingaan.
pi_84768248
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:24 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dit.

De VVD had al enorm toegegeven.
pi_84768282
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:33 schreef nikk het volgende:

[..]

Onzin. Alsof de HRA de enige manier is om aan dergelijke bezuiningen te komen. Sowieso kom je niet aan bezuinigingen deze kabinetsperiode door te snijden in de HRA aangezien dat pas op de lange termijn zou ingaan.
Onzin. Je moet juist beginnen met het aanpassen van de HRA in slechte situaties zodat we daar straks geen hinder van ondervinden mochten we weer groeien en de volgende crisis tegenkomen. Omdat, zoals je zelf al zegt HRA een lange termijn geval probleem is. Maar sinds we nog genoeg problemen krijgen in de toekomst lijkt het me verstandig dat we de HRA om zeep helpen (inclusief die andere wazige subsidies en overdracht regelingen op de woningmarkt)
pi_84768295
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het was toch echt drie tegen een wat betreft de HRA. En 30 miljard bezuinigen is ook gewoon absurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')