BIj de Chinees geven ze altijd eten door zo'n luik aan.quote:Op zondag 1 augustus 2010 01:30 schreef trui het volgende:
met doorgeefluik als toepasselijke laatste oplossing...
maar leg nog es uit: wat was er chinees aan?
quote:Op zondag 1 augustus 2010 01:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
BIj de Chinees geven ze altijd eten door zo'n luik aan.
Wat had je gezopen dan?quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:03 schreef Treinhomo het volgende:
Door deze drank hebben de koeien er de pest in.
Nee; dat was een thee vee pee.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:20 schreef Smurfin het volgende:
Wat had je gezopen dan?
Of is dat ook een opdracht?
Krab?quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:26 schreef Treinhomo het volgende:
Zo'n typisch dwars type; 't zal 'm allemaal jeuken. (4)
Rijstrookquote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:49 schreef Treinhomo het volgende:
Toen ik de geur van deze graansoort gewaar werd kon ik weer op weg. (8)
Ontleden, ontleden en nog eens ontleden, het is niet anders bij cryptogrammen en ik ga ook niet zeggen dat deze makkelijk is...quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:55 schreef Babbelegoegje het volgende:
PFFF Dat is me ook een omschrijving.....
Het lekkere wijf is niet Engelsquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:48 schreef nightcowboy het volgende:
Engels lekker wijf - chick
's morgens - AM
Austin - Mini
op leeftijd - oud, bejaard
Laat ik een tipje van de sluier oplichten:quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:02 schreef trui het volgende:
ik kom niet veel verder.
grotendeels Engels = mainly?
Austin op leeftijd = oldtimer
lekker wijf met een goede ronding = eh?
de boel eens lekker door elkaar = bolsneeede
Nee, daar eindigt het niet op, hussel nog maar wat verder...quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:08 schreef trui het volgende:
eindigt 't op amage? oh wacht ik sla de austin over.
Ik denk dat het antwoord aan de omschrijving 'lekker wijf' moet voldoen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:02 schreef piepie het volgende:
Ik zat te denken aan oldsmobile, maar is maar 10 letters en kan hem zelf niet helemaal plaatsen.
Er zit wel old (oud) in en bil (die ronding) en doll (lekker wijf?).
Slaat dit ergens op of niet?
Euh, nee...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:02 schreef piepie het volgende:
Ik zat te denken aan oldsmobile, maar is maar 10 letters en kan hem zelf niet helemaal plaatsen.
Er zit wel old (oud) in en bil (die ronding) en doll (lekker wijf?).
Slaat dit ergens op of niet?
Of een pseudoniem daar weer van...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:41 schreef nightcowboy het volgende:
[..]
Ik denk dat het antwoord aan de omschrijving 'lekker wijf' moet voldoen.
Synoniem of pseudoniem, ik vind het allebei goed...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:21 schreef trui het volgende:
weet je zeker dat je niet synoniem bedoelt? of is synoniem een synoniem voor pseudoniem.
Wat die leeftijd betreft had Trui het juist...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:05 schreef piepie het volgende:
Even recapituleren:
Lekker wijf = stoot
's morgens = AM
op leeftijd = old (denk ik)
Dan zit ik nog met die Austin.
Is dat in relatie tot een automerk of Texas?
Dat zijn 12 letters.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:19 schreef piepie het volgende:
blamagestoot (haha, ik ben gelijk weg want dit is zo maf)
bl staat voor die Austin (Britisch Leyland dacht ik)
Stoot is het synoniem/pseudoniem voor het gezochte woord, dus dat kan nooit in het gezochte woord zelf zitten...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:19 schreef piepie het volgende:
blamagestoot (haha, ik ben gelijk weg want dit is zo maf)
bl staat voor die Austin (Britisch Leyland dacht ik)
Simpelweg 'auto' vond ik wat te makkelijk en een Austin is een Engelse auto...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:48 schreef trui het volgende:
car? ik vind Austin dan wel wat erg ver gezocht qua omschrijving.
maar dan is 't vast carambolage?
3 Van de gezochte deelwoorden waren Engels: AM, car en age. Alleen 'bol' niet, dus niet geheel Engels, maar grotendeels...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:57 schreef trui het volgende:
hmm, ik heb niet meteen een goede op voorraad hoor, dus wie wat leuks heeft mag 't zeggen. maar nog even: wat had 't 'grotendeels' of 'grotendeels engels' nou voor betekenis trouwens?
AM komt niet zozeer uit 't Engels dus die valt al af.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
3 Van de gezochte deelwoorden waren Engels: AM, car en age. Alleen 'bol' niet, dus niet geheel Engels, maar grotendeels...
Gut, gut, gut, nog meer commentaar?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:10 schreef trui het volgende:
[..]
AM komt niet zozeer uit 't Engels dus die valt al af.in 'Austin' zat 't Engels-zijn al besloten, dus 't gold dan alleen voor age, hetgeen ook frans kan zijn.
ach, in Duitsland is dat best OK (3).
Ach ja, niemand is volmaakt...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:23 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
die bedoelde ik niet.
maar ik zie nu dat ik een enorme fout heb gemaakt met 't tellen der letters...het moet dus 6 zijn, niet 8.
Verbijzonderheden?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:33 schreef trui het volgende:
extra nuttige opmerkingen vandaag zijn voor meerderlei uitleg vatbaar (17)
quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:37 schreef OeJ het volgende:
[..]
![]()
Ik had zelf boerenkinkel bedacht, maar dit kan ook.
Ik zat totaal de verkeerde kant op te denken met dat 'ijs', terwijl 'prik' vrij snel op kwam borrelen...quote:
Maassluisquote:Op donderdag 2 september 2010 09:29 schreef Smurfin het volgende:
Het insect achtervolgt de chaotische massa in Zuid-Holland (9)
Ja dat dacht ik ook, maar wilde het toch ff proberenquote:
Met die schorseneren zat je dan toch dichterbij dan met een appel, hoewel het iets met een vrucht is en niet met groente...quote:Op donderdag 2 september 2010 19:03 schreef Smurfin het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook, maar wilde het toch ff proberen![]()
'pel van de vrucht', appel - pel
Ah, ik moet weg, ga later wel verder puzzelen.
'Deze dame' betreft een dames voornaam...quote:Op donderdag 2 september 2010 14:26 schreef MadMaster het volgende:
Sluit deze dame uit en ontdoe de pel van een vrucht. (12)
quote:
Als je 'pel de vrucht' (=schil) zou doen, dan mis je dus 'van een vrucht' wat op bananenschil als geheel slaat...quote:Op zondag 5 september 2010 15:08 schreef trui het volgende:
ah! maar 'ontdoe de pel van een vrucht' vind ik nog steeds een rare zin? moet 't niet andersom zijn? of gewoon 'pel de vrucht?'
Samenstelling.quote:Op zondag 5 september 2010 20:35 schreef OeJ het volgende:
[..]
Dacht ik al.
Maar is het een samenstelling, of één woord?
Dat had gekund, maar dan klopte het niet voor het cryptogram.quote:Op zondag 5 september 2010 19:17 schreef trui het volgende:
nee, dan zou het 'ontdoe de vrucht van de schil' moeten zijn toch?
Het is het niet allebei, dus welke kies je?quote:Op zondag 19 september 2010 23:02 schreef trui het volgende:
haha dat je al heel heet bent, bedoelt thabit. je zit in een cryptopic of niet he.
wilde gok: kwartaal? of toch kwadraat?
Dat dan weer wel.quote:Op maandag 20 september 2010 21:10 schreef OeJ het volgende:
Is het eerste woord een bijvoeglijk naamwoord, en het tweede een zelfstandig naamwoord?
Ik zie nu pas mijn typefout, moesten idd 14 letters zijn, dit is helemaal goedquote:Op zondag 26 september 2010 18:55 schreef OeJ het volgende:
Is één letter te weinig, maar ga het toch proberen:
Kennissenkring?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had ik zin aan.quote:Op maandag 27 september 2010 21:11 schreef trui het volgende:
sorry! ik was even elders.maar waarom verklapt?
Aan m'n smiley zie je dat ik 'm ook niet goed verwacht, toch, ik zou wel een hint willenquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:04 schreef thabit het volgende:
Als dat klopt, dan mag je mij uitleggen wat daar cryptisch aan is.
quote:
quote:Op woensdag 29 september 2010 17:45 schreef ACJazzz het volgende:
De eerste letter is een 'V'.
Succes!
Nog net niet goed.quote:
Yep!quote:Op donderdag 30 september 2010 22:40 schreef Laurens-Alex het volgende:
Begint het met vlieg- of niet?
Als ik stel dat het gezochte woord de laatste dagen nog actueler is dan ten tijde van het opstellen van het cryptogram, is dat dan ook goed?quote:
Leuk antwoord. Maar ik zoek toch echt brood.quote:
'Stoksgewijs' bevat wel degelijk 11 letters.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:42 schreef ACJazzz het volgende:
Dit antwoord heeft helaas te weinig letters, maar is wel degelijk heel dicht in de buurt!
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik denk dat het iets met 'gewijs' zal zijn. Dus dat het eindigt hierop. Iemand ideeën?
grumpfzquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:37 schreef ACJazzz het volgende:
[..]
Desalniettemin is het een correct Nederlands woord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |