abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4236595
jouw 'oude' problemen:

Een soort topickicken dus. Zoek je oude R&P posts op en vertel hoe het uiteindelijk is afgelopen!

Op 30 september 2000 schreef ik onder mijn ouder username in dit (http://forum.fok.nl/showtopic.php/19714/1/25) topic:

quote:
Hallo allemaal,
Ik heb ff een probleempje. Misschien heeft iemand dit ook meegemaakt of heb je tips, reageer dan. Het zit zo:

Al ruim een half jaar geleden had ik een vriendin, Manon. Na een paar weken ging het uit maar op een of andere manier betekende zij veel meer voor mij dan ik voor haar. Ik ben dus nog steeds gek van haar en kan haar maar niet uit mijn hoofd zetten. Nou heeft ze een paar weken nadat het uit was met mij een nieuw vriendje gekregen waar ze nu nog steeds mee heeft. Nadat het uit was heb ik haar bijna niet gesproken.

Ondertussen zit ze nu al 5 weken in Amerika (voor een jaar Highschool). Ik mis haar verschrikkelijk, maar gelukkig heb ik nog wel afscheid van haar genomen voordat ze weg ging. Ik had haar gebeld en we hadden een onwijs gezellig en leuk gesprek en ik ben later nog ff langs geweest om een boek + wat foto's langs te brengen. Haar vriendje was er jammer genoeg ook en die keek me errug boos weg.

Nu heb ik wel haar e-mail adres gehad en eigenlijk wil ik haar al de hele tijd meelen. Maar zij weet wel mijn adres maar heeft nog nix van zich laten horen. Ik wil haar steeds een meeltje sturen maar ik heb geen idee wat in daarin moet zetten en ik kan haar ook niet vertellen dat ik nog steeds verschrikkelijk gek van haar ben omdat ze ten eerste in Amerika zit en ten tweede nog steeds verschrikkelijk gek is van haar vriend en daar is ze heel gelukkig mee en ik wil niet dat dat raar gaat lopen.

Heeft iemand wel eens in zo'n situatie gezeten en wat moet ik haar in hemelsnaam emailen???

Ongeveer 7 maanden nadat ik dit had gepost kreeg ik een nieuwe vriendin. In het begin had ik het nog vaak over deze persoon, maar dat ging snel genoeg voorbij.

Toen ze terug kwam uit Amerika, zijn we met een vriendin van haar en een vriend van mij gaan barbequeen en het was weer gezellig. Voor de rest heb ik weinig tot geen gevoelens meer voor haar. Het is een beetje een vage kennis/vriendin geworden, die ik eens in de twee maanden spreek. We zijn nog een keer met zijn vieren uit eten geweest en ik ben met haar en een vriendin naar Amsterdam geweest toen Maxima en Willem-Alexander gingen trouwen. Daarna heb ik haar amper meer gesproken. Ik moet haar binnenkort maar weer eens bellen.

Toch raar dat ik ooit zo over haar gedacht heb, dat is nu helemaal voorbij

Wie volgt?

zaterdag 18 mei 2002 @ 23:35:48 #2
27891 PizzaGuy
Just having fun in live!
pi_4236816
Weekje of 2 geleden (volgens mij nog niet eens) posten ik dit topic: Leeftijdsverschil... hoe omzeil je de ouders?
quote:
Ik kan het heel goed vinden met een lief meisje van 13,
ik ben zelf inmiddels 17. We hebben veel lol met elkaar als we chatten en willen ook graag gewoon kunnen afspreken, knuffelen e.v. zoenen, maar dat hangt van haar af.
Nou is het volgend probleem:
Haar ouders vinden het leeftijdsverschil te groot en ze mag daarom op geen enkele manier afspreken, ze weten gelukkig niet dat we bellen en vaak chatten met elkaar. Niet dat ze daar iets aan kunnen doen ofzo, gelukkig maar!

Ze wil heel graag wat afspreken, maar wil niet liegen tegen haar ouders. Ze wil het ook niet stiekem doen. Verder heeft ze zelf geen enkel idee voor een oplossing.
De eerste keer dat ze wel hier is geweest was gewoon afgesproken, dat ze samen met een vriendin kwam na school maar toen ze thuis kwam had ze maar verteld dat ze naar het dorp was geweest met die vriendin, maar ze voelde er zich dus wel ontzettend klote onder dat ze had gelogen.
Door zeuren is geen optie want dan wordt ze alleen nog maar korter gehouden.

Heeft iemand advies over hoe we wel samen kunnen afspreken en vooral zodat zij er zich niet schuldig onder voelt??

Inmiddels hebben we het erover gehad en heb ik haar de rug toe gekeerd, aangezien ze maar bleef zeggen ik weet het niet en weet ik veel, dus ik was het nu moe, vind 1,5-2 maanden tijd zat om te verdoen aan een persoon, zolang ik er niet tot in de wolken verliefd op ben en het was gewoon als vriendschap, nou dan maar niet hé! Mensen genoeg die wel mogen afspreken en die meer weten!! Dus eigenlijk hadden de gene die zeiden ze is te jonge, best wel gelijk!!
Dream as if you are going to live forever, live life as if you are going to die tomorrow [br] Love is like war, easy to start, hard to end, and impossible to forget!! [br] [url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=27891]FokFotoBoek[/url]
pi_4236976
Hoe kan ik haar helpen
quote:
Door Slayher - woensdag 19 december 2001 23:55

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een hele goede vriendin die ik zowat me hele leven ken. We hebben eigelijk lief en leed gedeeld. Had ik het moeilijk dan was zij er voor mij. Andersom ook.
Sinds een maand gedraagt ze zich heel erg vreemd. Ik heb regelmatig contact gezocht. E-mail, telefonisch langs geweest enzo. Maar telkens zegt zij dat ze geen tijd had. Vandaag ben ik er weer langs geweest en heb ik gevraagd wat er aan de hand is. Ze wilde niks zeggen. Beetje lomp wat ik toen gedaan heb maar het heeft wel geholpen. Ze vertelde me dat ze een maand geleden verkracht is door haar ex-vriend. Ik verschoot me natuurlijk helemaal de pleuris. Ze zei dat ze dat niet zo erg vond. Ze vindt het ergste dat ze vermoedens heeft dat ze daardoor in verwachting is geraakt. Ik zie aan haar dat ze het moeilijk heeft wat natuurlijk te begrijpen is. Ik zou haar graag willen helpen. Alleen ik heb het gevoel dat ze het niet toelaat. Wat ik echt heel erg vind ik heb altijd gezegd dat ik voor haar klaarsta. Ik haar in ieder geval zover gekregen dat een afspraak heeft gemaakt met de huisarst.

Het lijkt mij ook verstandig dat ze aangifte gaat doen. Alleen dat durft ze niet. Ik weet dat ik haar niet kan dwingen daartoe. Maar ik zie hoe moeilijk het ze ermee heeft. Ik voel mezelf eigelijk compleet machteloos. Omdat ik niks voor haar kan doen.Het lijkt alsof ze er niet over wilt hebben.

Nou vroeg ik me dus af of andere mensen hier zijn die in zo`n soort gelijke situatie hebben gehad en hoe zijn jullie daar mee omgegaan. En hoe hebben jullie degene gesteund.

quote:
Door Slayher - donderdag 20 december 2001 16:34

--------------------------------------------------------------------------------

Ben vandaag bij haar geweest. Het was dus de bedoeling dat ze na de huisarst zou gaan en ik zou meegaan. Dat is dus niet doorgegaan. Ze durfde niet ze schaamt zich. Ik kan op haar inpraten wat ik wil. Ze is niet gegaan. Ik heb daarna nog een lange tijd met haar vader zitten praten. Hij voelt zich eigelijk ook volkomen machteloos. Omdat we allebei weten dat ze niet iemand is die heel erg sterk in haar schoenen staat. Eigelijk zijn we allebei bang dat ze iets raars gaat doen. Dat is dus iets niet wat we willen hebben. Haar vader heeft weer een afspraak gemaakt met de huisarts. Deze is in de middag langsgeweest.
Ondertussen heeft ze wel een zwangerschap test gedaan waaruit blijkt dat ze dus zwanger is. Ik heb veel mensen gezien die het moeilijk hadden maar hoe het met haar gaat is niet beschrijven. Ze zit alleen maar heel stil op de bank, lijkbleek ze zegt niks.

Met haar vader en de huisarst hebben we afgesproken om te kijken hoe het gaat de komende dagen mocht er totaal geen verbetering inzitten in haar situatie. Hebben we besloten om haar op te laten nemen. Ik hoop dat jullie dat niet verkeerd begrijpen. We hebben het gevoel dat ze dan toto rust kan komen. En erover kan praten wat er gebeurt is. Als ze dat deels verwerkt heeft ( hoe verwerk je zoiets in hemelsnaam ) Om dan aangifte te gaan doen. Dat leek ons verlopig de meest logische oplossing

Op 5 januari is me vriendin overleden door zelfmoord. Heb het er heel zwaar me gehad. Heeft me veel verdriet gedaan om ik het gevoel heb gehad dat ik gefaald had als vriendin maar weet dat het niet zo was. Ik weet nu waar ze is gelukkig is en dat ik op een dag haar weer zal zien.

Haar ex vriend is wel aangeklaagd en daar loopt nog steeds een onderzoek tegen Weet niet hoelang dat nog gaat duren maar hoop niet al te lang meer.

Ik heb nu alles een plaats gegeven en er leren mee omgaan dat ze voor die oplossing heeft gekozen.

pi_4237012
grappig idee:

Nogsteeds die vriendin

quote:
een tijdje geleden heb ik hier al een paar topics over geopent. Ik zal nog even een kleine samenvatting geven: er was iemand in mijn leven waar ik het erg (bijzonder) goed mee kon vinden. We waren erg goeie vrienden, gingen er intensief met elkaar om, en het was harttsikke gezellig. Toch ging het fout, op een dag besloot zij (blijkbaar) dat het genoeg was, en heeft ze me op een ontzettend gemene manier laten vallen (hoe precies vertel ik liever niet, maar neem van mij aan dat het erg moeilijk is om iemand dieper te kwetsen dat dat ze bij mij gedaan heeft).
Hierdoor ben ik ontzettend met mezelf in de knoop geraakt en heb ik al m'n zelfvertrouwen/respect verloren. Langzamerhand ben ik toch weer opgekrabbelt, waarna er een hoop duidelijker voor mij is geworden. Oppeens zag ik dat ik niet diegene was die fout bezig was (zoals ze beweerde) dat ik niet diegene was die problemen maakte enz enz. Met andere woorden, alle verwijten die ik op me af geslingert kreeg van haar, sloegen niet op mij maar op haarzelf. Hierdoor ben ik zo ontzettend kwaad geworden (begrijpelijk lijkt mij) helemaal omdat ze wist dat ik het er erg moeilijk mee had, en omdat ze ontzettend goed wist wat ze aan het doen was. Ze heeft me dus moedwillig helemaal neergehaald.

Toch heb ik haar verschillende keren mogelijkheden gegeven om tot een gesprek te komen, maar deze geen van deze mogelijkheden heeft ze aangegrepen. Blijkbaar wil ze dus niet dat we alles uitpraten. Met als gevolg dat er een hoop onbegrip is. Blijkbaar was dit alles voor haar nog niet erg genoeg, want op het moment is ze aan mijn huisgenoten (ja, ook zij is een huisgenote van me) een ontzettend zielig verhaal aan het vertellen, met als gevolg dat iedereen nu "tegen" mij is.

Lekker dus, ik heb nu in mijn huis 6 mensen die kwaad op me zijn, niet de moeite nemen mijn kant van het verhaal te horen (ik heb geen idee wat voor verhaal zij verteld, maar het komt niet eens in de buurt van de waarheid) en dus ben ik niet echt graag thuis.

Dit alles neemt op het moment aardig mijn leven in beslag. Ik baal er ontzettend van dat ik zo onrechtvaardig behandelt wordt, ik vind het onbegrijpelijk dat iemand het durft iemand zo te behandelen zoals zij heeft gedaan (ja, het heeft me echt heel heel heel diep geraakt). En ik verbaas me erover dat mensen die ik al 3 jaar ken (zij woont pas 6 maanden bij ons) mij zo makkelijk laten vallen, en zo makkelijk een zielig verhaaltje geloven.

Maar bovenal wil ik van deze situatie af! Alleen daar ligt het probleem, ik heb geen idee hoe. Uitpraten kan niet meer, ik heb haar meer dan genoeg kansen gegeven hiervoor, en nu is mijn geloof hierin op. Verhuizen gaat ook niet bepaald makkelijk, een kamer vinden is niet de eenvoudigste opgave. Praten met huisgenoten lost ook niets op, naast dat ze me niet (willen) geloven, draai je zo om het probleem heen.

Sja, ik heb die mail geschreven, maar dei heeft weinig gedaan. Enkele mensen hebben erop gereageerd, beweerden dat ze niet haar kant hebben gekozen. Maar hun gedrag verteld wat anders.

Verveolgens ben ik op een ontzetten laffe manier (ordinaire chantage) gedwongen een gesprek met ze aangegaan, en verwachten ze uiterst vreemde beloften van mij. En dat deed ik dus niet. Gevolg is dat een groot deel van mijn huisgenoten me niet aankijkt, en de sfeer niet bepaald goed is hier..

Maar helaas voor hun heb ik mezelf erboven geplaatst, en ga ik vrolik verder met mijn eigen leventje.. Ze draaien wel bij, denk ik..

I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_4237028
Irritant dat ik weet dat bekenden van mij m'n posts doorspitten, dus ik kan helaas m'n probleem niet nog een keer hier plaatsen.

Ik kan je iig vertellen dat het goed was afgelopen (tja, daar heb je wat aan )

Anyway, leuk initiatief

pi_4237086
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 23:49 schreef Slayher het volgende:
Hoe kan ik haar helpen
[..]

Op 5 januari is me vriendin overleden door zelfmoord. Heb het er heel zwaar me gehad. Heeft me veel verdriet gedaan om ik het gevoel heb gehad dat ik gefaald had als vriendin maar weet dat het niet zo was. Ik weet nu waar ze is gelukkig is en dat ik op een dag haar weer zal zien.

Haar ex vriend is wel aangeklaagd en daar loopt nog steeds een onderzoek tegen Weet niet hoelang dat nog gaat duren maar hoop niet al te lang meer.

Ik heb nu alles een plaats gegeven en er leren mee omgaan dat ze voor die oplossing heeft gekozen.

wat een vreselijke afloop, slayher.
  zaterdag 18 mei 2002 @ 23:58:20 #7
18986 -Will-
filosoof/harlekijn/coach
pi_4237092
quote:
hey all...

ik zit al een tijdje met een probleem: als ik over straat loop heb ik steeds de indruk dat ik voor schut sta. Ik ben verder niet echt opvallend of zo, maar ik voel me altijd alsof ik er als een man in een oranje clownspak uitsteek. Ik ging dan ook bijna nooit naar schoolfeestjes en dergelijke, want overal waar veel mensen zijn voel ik me niet op m'n gemak.
Ik liep vanmiddag ook weer door het winkelcentrum, boodschappen te doen voor 5 december, en ik voelde me na een halfuurtje zo vreselijk dat ik maar weer ben omgedraaid en naar huis ben getreind. Het is zo erg dat als iemand lacht, ik meteen denk dat ze om mij moeten lachen...ik maak me steeds zorgen: "loop ik wel normaal", "zitten m'n kleren goed", "zit m'n haar wel goed", "ben ik lelijk ofzo?"...

Zoals ik al eerde tikte ben ik heel normaal, niet dik, niet mager, niet kort, niet lang, etcetera. Heel normaal eigenlijk.

't Wordt zelfs steeds moelijker om gewoon drie keer per week een uurtje in de trein te zitten om naar college te karren. Fitness is ook al een hel, twee keer in de week.

Dit kan toch niet normaal zijn? Heeft iemand van jullie FOK!kers hier ervaring mee? Misschien een idee over hoe dit tegen te gaan, want straks durf ik al helemaal niet meer de deur uit!

</geratel>

Ik dacht dat ik mijn 'probleem' had opgelost (180 graden imago-switch) maar na 'n paar maanden kreeg ik weer een down-periode.

Ik heb maar geaccepteerd dat het bij me hoort.

De meeste topics over mijn relatieprobleem waren gepost door mijn ex, ik kan die moeilijk gaan opgraven verder.

pi_4237118
Goed topic dit.
Ben benieuwd naar de reacties.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_4237298
quote:
...

daar word je even stil van. Bij zulke dingen verbleken alle andere liefdesproblemen dus wel even.

Een vriend van me heeft vorig jaar zelfmoord gepleegd, hij had kanker en kon niet meer genezen worden. Ik weet dus wel hoe je je ongeveer gevoeld hebt. Zoiets vergeet je nooit meer.

Zelf heb ik hier nooit problemen gepost eigenlijk (vandaag opnieuw geregged overigens omdat me pass weg was en me email adres niet meer werkte waarmee ik geregged was). Dus vervolgen kan ik ook niet geven.

Gezocht: avatar, verdwenen op 18-5-2002. Kenmerken: hij was mooi..Tips gelieve direct tot mij richten.
  zondag 19 mei 2002 @ 00:29:49 #10
3498 Barb
Graduated Fool
pi_4237416
En toen gingen mijn ouders uit elkaar ... Een topic over scheidende ouders, terwijl je zelf al volwassen bent. Hoe ga je hiermee om, wat is je rol, wat veranderd er voor je ook al woon je niet meer thuis en heb je weinig contact en beide ouders?

Update:

Bijna anderhalf jaar later, zijn mijn ouders nog steeds niet gescheiden. Mijn moeder heeft al 3 verschillende advocaten gehad, mijn pa is bij zijn 2e.
Er is een enorm gevecht ontstaan over het huis, de auto's en de boot, om nog maar te zwijgen over de financiële afwikkeling. het huis is nog niet verkocht, is vorige week pas getaxeerd. Afspraken worden niet nagekomen, praten doen ze niet meer met elkaar.

Ik heb ruim een half jaar geen enkel contact meer met mijn moeder gehad en sinds kort is het heel voorzichtig aan het herstellen. Mijn vader en ik, daarentegen, zien elkaar regelmatig en dat gaat eigenlijk best goed (voor onze begrippen, ieder ander normaal mens zou het nog steeds afschuwelijk slecht noemen). Mijn zus heeft geen contact met hem, weer wel met haar en godzijdank heeft het tot nu toe nog geen invloed op de relatie die ik met mijn zus heb.

Ik heb in die 1½ jaar in ieder geval geleerd dat mijn ouders van geen kanten te vertrouwen zijn, dat ze liegen en bedriegen, om er zelf beter van te worden. Ook heb ik geleerd dat mijn vader wél emoties heeft en dat mijn moeder niet die domme vrouw is, die ze speelt. Dit verhaal is nog lang niet ten einde en ik probeer er zo ver mogelijk vandaan te blijven, maar dat valt niet altijd mee. Helaas.

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zondag 19 mei 2002 @ 00:35:50 #11
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_4237477
Origineel idee!

Van begin dit jaar :

quote:
Vrijdagmiddag zou ik met 3 vrienden de stad (Amsterdam) in gaan om wat te drinken, wat te eten en wat spullen te halen. Via het Damrak zouden we naar de Nieuwmarkt gaan om een Thais restaurantje op te zoeken. Nu is de kortste weg van het Damrak naar de Nieuwmarkt natuurlijk over een deel van de Wallen. Na 5 minuten lopen kwamen we op de wallen aan.
We zijn en blijven alle vier van het mannelijke geslacht, en dus kijk je hier en daar even naar binnen.
Tot een moment dat ik, en een van die vrienden ergens naar binnen keken, en daar iets zagen wat ik niet uit mijn hoofd kan krijgen...
Het was een prachtig meisje, met een enorm lief gezichtje. Echt zo een "aardige" uitstraling. Je zou er bijna een witte gloed omheen zien. Je kent het misschien wel, dat je iemand ziet en denkt "WOW", en dan niet alleen het uiterlijk, maar alles..
Nu heb ik hiervoor nooit problemen gehad met de wallen; "als mensen dat willen doen, moeten ze dat lekker doen" dacht ik altijd. Maar zij zag er zo verschrikkelijk ongelukkig uit, ik had daar bijna in janken uit kunnen barsten.
Sinds die tijd krijg ik haar ook gewoon niet meer uit mijn hoofd.
De hele tijd gaan mijn gedachten uit naar hoe haar ouders daar wel niet over moeten denken, waarom zij hier mee is begonnen, wat er wel niet door haar heen moet gaan als er zo een ranzige zweterige 50 jarige kerel op haar ligt...
Hoe vreselijk moet dat wel niet zijn?

Dat moest ik even van me afschrijven ...

Tja.. gelukkig heb ik een paar vrienden waar ik alles zonder schroom aa kan vertellen, even als zij aan mij. Ik heb dus tegen een van ze gezegd (ik has het gevoel dat hij er ook me zat). Het bleek dus dat het op hem ook een diepe indruk had gemaakt. Zo af en toe kijken we elkaar nog wel eens aan, dan weten we ook meteen waar het over gaat.. dat meisje..
Gelukkig hebben we het voor de rest aardig achter ons kunnen laten. Gewoon aannemen dat de wereld voor een deel een rotte plek is, en gewoon doorgaan.

Maar nogmaals, leuk idee dit!

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 19 mei 2002 @ 00:40:17 #12
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_4237536
quote:
Hoe kan ik haar helpen
[..]
Wat een vreselijk verhaal. Hoe je op zo een manier (als ex-vriendje zijnde) iemands leven kan vernietigen ..
Geen woorden voor
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_4237617
quote:
Hoe kan ik haar helpen
[..]

[..]

Zow.. dacht hier eigenlijk alleen maar over mislukte/gelukte relaties te zien. Hier wordt een mens toch wel even stil van.

Zoals een ander al zei:

quote:
daar word je even stil van. Bij zulke dingen verbleken alle andere liefdesproblemen dus wel even.
Nog beter: daar zijn mijn problemen helemaal geen problemen meer bij.
Mensen denken soms van oh wat heb ik het toch slecht.. en dan zie je bij een ander.. die het soms nog veel erger heeft... en dan denk je toch wel van: wat zit ik dan ook eigenlijk te zeuren om mijn "probleempjes".

P.S.: sorry voor deze off-topic post.. maar dit stukje raakte me toch best wel.

pi_4238899
Thanks voor de reacties Heb het toen het vervolg hier niet gepost omdat ik het niet kon toen detijd. Heb veel gepraat met haar vader en zusje. Ook met me eigen vrienden. Ook in therapie geweest daarvoor. Toen ik het hoorde ook was echt of er iets niet helemaal klopte was zo geschrokken maar dat is logisch. Maar nu zoals ik als zei. Ik heb het een plaatsje gegeven. Hoe stom dat ook mag klinken na zo`n korte tijd. Maar er is in ieder geval nog geen dag geweest dat ik niet terug denk aan de tijd die we hebben gehad als vriendinnen. En daar ben ik haar nog steeds dankbaar ben daarvoor

[Dit bericht is gewijzigd door Slayher op 19-05-2002 10:09]

pi_4238958
quote:
Hoe kan ik haar helpen
[..]

[..]

Ik vind het knap en moedig van je dat je hier over durft te schrijven. Hier wordt je idd stil van.

Ik wens je heel veel sterkte ermee en blijf erover praten.
Dat lijkt mij het beste.

Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
  zondag 19 mei 2002 @ 10:32:11 #16
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_4238976
quote:
van begin dit jaar ook:

Ze is er nog wel, maar nie lang meer denk ik....
Ze heeft al 2 operaties ondergaan, nu iets van 2 jaar geleden. 2 vlak achter elkaar. De eerste was omdat ze haar heup gebroken had. Terwijl ze nog aan het herstellen was in het verpleegtehuis kreeg ze een kast over haar heen. Met als gevolg dat ze haar arm heeft gebroken, net onder de schouder.

Weer werd ze geopereerd. Ik ben haar toen gaan opzoeken in het ziekenhuis. Ze was helemaal in de war. Ze leefde weer in de 2e wereldoorlog (toen hadden ze onderduikers in huis) en ze bleef maar zeggen dat mn opa ieder moment thuis kon komen, en haar zo nie mocht zien. Ze lag nog in het ziekenhuis!!

Nu sinds half december gaat het weer slechter met haar. Het was steeds al pieken en dalen, maar ze redde zich nog. Nu waarschijnlijk nie meer. En ze weigert om geholpen te worden in een bejaardentehuis. Ze wil persé zelf voor zich blijven zorgen.

De zondag voor Oud en Nieuw wilde we graag naar haar toe, maar mochten van haar nie langs komen. Vandaag zijn mn ouders langs geweest en zei mn oma dat haar kleinkinderen haar zo nie mogen zien. Ze schijnt onwijs mager te zijn. Je ziet precies hoe haar schedel loopt. En als ze eet zie je precies die scharnieren in haar kaak op en neer gaan.

Ik heb al sinds half december het gevoel dat ik haar nie meer zal zien. Dat het 1 deze weken voorbij is. Ze wil niemand zien, haar kleinkinderen zeker nie. Die mogen haar nie zo zien. Ze hoopt dat ze weer geopereerd wordt, want het schijnt nie goed met haar darmen te gaan. Maar er is een hele grote kans dat ze in die operatie blijft.

Helaas ben ik bang dat hetzelfde zal gaan gebeuren als met mn opa.
Haar niet mogen zien omdat ze zo mager is.
Ze gaat naar het ziekenhuis (en ik mag haar nog steeds nie zien)
Ze komt weer thuis (en nog mag ik haar nie zien)
Ze is er nie meer (en ik mag haar zien in de kist)

Het klinkt hard, maar zo voel ik het op dit moment wel.
Ze is de enige in de familie die nog naar me omkijkt. We zijn beide het zwarte schaap van de familie.
En ik mag nie naar haar toe.

Ik hoop dat ik rond mn verjaardag (over ongeveer 2 weken) wel naar haar toe mag, al is het de laatste keer....
Als ze dat nog gaat halen....

Met Pasen heb ik haar eindelijk weer eens gezien. Een hele lange tijd nadat ik dit geschreven had.
Nu ligt ze in het ziekenhuis en is ze geopereerd. Ook daar ben ik al een keer langsgeweest.

Hoe het nu verder moet weet niemand. Ze is nog hartstikke zwak. Ze eet en drinkt amper. Ze is hartstikke mager maar denkt wel dat ze zo naar huis kan, zo zwak en ziek dat ze is.

Gelukkig laat het ziekenhuis haar niet zomaar gaan, maar ze is zo ontzettend eigenwijs....

Goed met haar gaat het dus nog steeds nie, maar ik ben blij dat ik haar nu toch nog 2 keer gezien heb.

Ride on, I'll see you [br] I could never go with you, no matter how I wanted to
pi_4239000
quote:
Op zondag 19 mei 2002 10:32 schreef Evil het volgende:

[..]

Met Pasen heb ik haar eindelijk weer eens gezien. Een hele lange tijd nadat ik dit geschreven had.
Nu ligt ze in het ziekenhuis en is ze geopereerd. Ook daar ben ik al een keer langsgeweest.

Hoe het nu verder moet weet niemand. Ze is nog hartstikke zwak. Ze eet en drinkt amper. Ze is hartstikke mager maar denkt wel dat ze zo naar huis kan, zo zwak en ziek dat ze is.

Gelukkig laat het ziekenhuis haar niet zomaar gaan, maar ze is zo ontzettend eigenwijs....

Goed met haar gaat het dus nog steeds nie, maar ik ben blij dat ik haar nu toch nog 2 keer gezien heb.

En als je verstandig bent ga je er nog vaker naar toe want het is wel je oma.

Heel veel sterkte

zondag 19 mei 2002 @ 10:51:14 #18
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_4239035
quote:
Op zondag 19 mei 2002 10:40 schreef oldenzaaltjuh het volgende:

En als je verstandig bent ga je er nog vaker naar toe want het is wel je oma.

Heel veel sterkte

Ze kan nie al te veel bezoek ontvangen, dus iedere dag gaat er weer iemand anders van de familie langs....

En als zij ook al aangeeft dat ze nie wilt dat haar kleinkinderen haar zo zien, moet je dat dan nie een b-tje respecteren??

pi_4239057
quote:
Op zondag 19 mei 2002 10:51 schreef Evil het volgende:

[..]

Ze kan nie al te veel bezoek ontvangen, dus iedere dag gaat er weer iemand anders van de familie langs....

En als zij ook al aangeeft dat ze nie wilt dat haar kleinkinderen haar zo zien, moet je dat dan nie een b-tje respecteren??

Ja idd dat is zo ja. Die opmerking van net was geen aanval he!!! Dat je het niet verkeerd opvat.

sterkte

zondag 19 mei 2002 @ 11:08:15 #20
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_4239146
Omgaan met het gevoel dat je niet kent
quote:
Het is uit. Na 1 jaar en 9 maanden te hebben samengewoond is het sprookje voorbij. Nu, 3,5 week na het slechte nieuws doet het me nog steeds meer dan ik toe zou willen geven. Elke poging om haar uit mijn leven te weren krijg ik weer net zo hard terug, omdat het me gewoon niet lukt. Het is misschien wel het bekende "je weet pas wat je hebt als je het moet missen" wat me nu parten speelt, terwijl ik altijd het idee had dat juist dat besef ervoor zorgde dat ik wist dat ik altijd van haar zou blijven houden, wat er ook zou gaan gebeuren...
Maar nu is mijn kijk op de toekomst ineens heel anders. Een leven zonder mijn grote liefde aan mijn zij...
Grappig om dit terug te lezen. Ik was toen nog helemaal kapot van de manier waarop ze op mijn ziel getrapt had, maar goed, van eht ene op het andere moment intereseerde het me gewoon niet meer. Dat was nadat ik de eerste keer met een andere meid had liggen stoeien denk ik. Geen gezeur meer aan mijn kop, geen problemen die ik toch niet op kon lossen, geen schaamte als ik 'r eens een keer ergens mee naartoe nam en aan iedereen merkte dat ze haar maar niks vonden en vrijheid om mezelf eindelijk eens een keer te ontwikkelen. Eind goed al goed
  zondag 19 mei 2002 @ 14:16:34 #21
19003 Rampage2K
*be on the ~ : tekeergaan
pi_4240437
quote:
Ik schrok gewoon toen ik het las....vreselijk dat zo iets kan leiden tot zelfmoord. Maar zo te horen heb je zeker niet gefaald als vriendin, was kennelijk niet te vermijden.
  zondag 19 mei 2002 @ 17:01:22 #22
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_4241995
quote:
Op zondag 19 mei 2002 10:55 schreef oldenzaaltjuh het volgende:

Ja idd dat is zo ja. Die opmerking van net was geen aanval he!!! Dat je het niet verkeerd opvat.

sterkte

Zo vatte ik het nie op hoor, maar kan nie zomaar langsgaan als ik dat wil....
Heb nog wel een b-tje respect voor haar, dus als zij het nie wil, dan maar nie....

Dank je....

zondag 19 mei 2002 @ 18:23:18 #23
17303 star9
Star9 houdt veel van Matthijs!
pi_4242676
Door star9 - zaterdag 02 maart 2002 19:24

Aargh.. soms kan ie me echt het bloed onder
mn nagels vandaan halen..
en niet zo'n klein beetje ook!!
Vanochtend bracht hij mij en mn moeder naar
het centrum van een stad vlakbij.. en hijzelf
zou weer naar huis gaan..
dus mn ma vraagt of hij eventjes de theekopjes
van vanochtend af wil wassen.
Gaat ie me daar toch achterlijk zitten doen..
"Nee want daar heb ik geen zin in.. En zij (ik dus)
vreet toch ook nooit wat uit, waarom moet ik het
dan wel doen.." Enz enz..

Nou zal ik niet zeggen dat ik het halve huishouden
doe, want dat is gewoon niet zo.
Maar ik doe echt wel meer dan mn vader..
Als hem iets gevraagd wordt, dan moet je op
je knieën gaan liggen voor het gebeurt. Ik probeer
het in ieder geval nog wat sneller te doen..

En de manier waarop ie me beschuldigde ook..
Echt denigrerend. Dus ik ging er vol tegenin.
Jarenlang heb ik hem laten gaan wanneer hij
me de grond intrapte, maar dat doe ik nu niet meer.
Dan maar iets minder lieve vrede in huis, maar ik
laat me niet meer depressief maken door hem als
hij zoiets zegt.

Toen we vanmiddag thuiskwamen waren wonder boven
wonder de theekopjes afgewassen..
Maar toen ik PER ONGELUK vergat iets mee te nemen
naar de woonkamer en hij de keuken inkwam en mn
moeder hoorde zeggen tegen mij dat ik het was
vergeten. Toen begon ie meteen van:"Zie je wel,
dat zij nix uitvreet hier in huis. Ze doet nooit
wat.."

Dus mn ma en ik volop boos en er volop tegenin..
Maar mijn weekend is grotendeels verziekt.
vond het al niet leuk dat ik mn vriend niet zou
zien, maar begrijp het wel; hij moet namelijk
leren voor zn tentamens. Maar nu vind ik het
wel erger.. want hier wordt de sfeer er de komende
uren niet beter op.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest
het ff kwijt..

-------------------------

Inmiddels zijn er nog heel veel irritaties geweest,
maar vorige week zondag heeft mn vader na een heel lang
gesprek met mn opa en oma, ma en hem toegegeven dat hij me als kind zijnde heeft afgewezen.

Als ik als 2-jarige naar hem toekwam om te knuffelen stuurde hij me weg omdat hij moe was en ik maar op mezelf moest gaan zitten..

Het heeft me heel erg veel pijn gedaan dat hij dat zei, en ook dat hij eigenlijk aangaf er niet al teveel aan wil doen om onze band te verbeteren, want hij denkt dat het niet meer goed te maken is..

Die dag ben ik bijna ingestort. Gelukkig kon ik bij mijn vriend terecht en die heeft me opnieuw geweldig opgevangen..

Veel is er dus nog niet verbeterd, maar ik ben in ieder geval blij dat hij het heeft toegegeven..

pi_4250024
Op 10 december kreeg ik dit te horen Mijn vriendin is vreemdgegaan om iets meer dan een maand later dit te horen te krijgen Mijn vader is opgegeven .

Mijn wereld stortte gedeeltelijk in, wat moest ik nou? Het eerste meisje waar ik van gehouden had, was vreemd gegaan en het was uit, en daarna hoorde ik dat mijn vader doodgaat.

In die tussentijd heb ik 5 weken een andere vriendin gehad maar dat ging gewoon niet meer, was wel lekker om toch weer bevestiging te krijgen dat meisjes me toch echt leuk vinden, na deze 2 berichten had mijn zelfvertrouwen best wel een flinke deuk gekregen. Die vreemdgaande ex zie ik neit meer trouwens, en ik spreek haar ook niet meer. Toevallig zag ik haar afgelopen zaterdag bij het uitgaan maar hebben we elkaar maar genegeerd. Ik heb dat wijf ook niets meer te zeggen.

Wat mijn vader betreft, dat speelt nog steeds en helaas gaat het alleen maar slechter de laatste tijd, het is nog maar de vraag of hij het einde van het jaar gaat halen want hij wordt de laatste tijd erg snel zwakker.

Wat wel erg fijn was is dat ik ontslag nam bij mijn vorige werk en in februari bij een detacheringsbureau ben begonnen en omdat ze geen plek voor me hadden ik 3 maanden thuis heb gezeten, dat was echt goed want zo kon ik rustig weer tot mezelf komen en de aankomende dood van mijn vader accepteren (voor zover dat mogelijk is uiteraard).

Ik heb nu sinds 2 weken eindelijk een plek en voel me gewoon weer sterker worden, ik zit weer lekker in mijn vel en heb het prima naar mijn zin op mijn werk.

maandag 20 mei 2002 @ 11:43:27 #25
27891 PizzaGuy
Just having fun in live!
pi_4250233
quote:
Inmiddels zijn er nog heel veel irritaties geweest,
maar vorige week zondag heeft mn vader na een heel lang
gesprek met mn opa en oma, ma en hem toegegeven dat hij me als kind zijnde heeft afgewezen.

Als ik als 2-jarige naar hem toekwam om te knuffelen stuurde hij me weg omdat hij moe was en ik maar op mezelf moest gaan zitten..

Het heeft me heel erg veel pijn gedaan dat hij dat zei, en ook dat hij eigenlijk aangaf er niet al teveel aan wil doen om onze band te verbeteren, want hij denkt dat het niet meer goed te maken is..

Die dag ben ik bijna ingestort. Gelukkig kon ik bij mijn vriend terecht en die heeft me opnieuw geweldig opgevangen..

Veel is er dus nog niet verbeterd, maar ik ben in ieder geval blij dat hij het heeft toegegeven..

Dit lijkt me echt ontzettend moeilijk, als je dit zomaar ineens te horen krijgt. Ik wens je heel veel succes ermee!! Weet niet hoe oud je bent nu, maar neem aan dat je nog een heel leven voor je hebt en dan te weten dat je "nooit" op je vader kunt rekenen. Omdat hij je als kind al min of meer niet wilde. Heel veel sterkte dus!!
Dream as if you are going to live forever, live life as if you are going to die tomorrow [br] Love is like war, easy to start, hard to end, and impossible to forget!! [br] [url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=27891]FokFotoBoek[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')