abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84765848
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:55 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

:D :')

Jij bent gemeen.
Nee, hij is kinderachtig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:22:49 #77
104871 remlof
Europees federalist
pi_84765881
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 07:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Niet slim van Rutte. Maar dan ook ECHT niet slim. (Nog afgezien van de leugens in het bericht. Het was de VVD die Paars + blokkeerde met hun piketpaaltjes, bijvoorbeeld, en Lubbers heeft als opdracht ALLE meerderheidsvarianten te onderzoeken, niet alleen een 'rechts kabinet'). Hiermee maakt Rutte het mogelijk dat Nederland langer dan nodig zonder Kabinet zit, als de Kamer en de Koningin deze variant verwerpen.
Als nog niet alle meerderheidskabinetten zijn onderzocht en Rutte wil ze niet meer onderzoeken komt het initiatief dus bij Cohen te liggen. Afhankelijk van het CDA congres kan er dus ook nog zomaar een kabinet zonder VVD uitrollen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 augustus 2010 @ 11:23:01 #78
862 Arcee
Look closer
pi_84765889
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 07:03 schreef Linkerrijtje het volgende:
'Rutte vindt het onbegrijpelijk dat PvdA-leider Cohen mort over de ontwikkelingen, omdat die zich volgens de VVD-leider zelf buitenspel heeft gezet en daarmee aan de wieg stond van rechtse samenwerking.'
En zo is het.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 augustus 2010 @ 11:24:14 #79
862 Arcee
Look closer
pi_84765924
quote:
Hiermee maakt Rutte het mogelijk dat Nederland langer dan nodig zonder Kabinet zit, als de Kamer en de Koningin deze variant verwerpen.
Waarom zou de Kamer deze variant die door een kamermeerderheid wordt gesteund verwerpen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:24:36 #80
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84765942
quote:
Niet slim van Rutte. Maar dan ook ECHT niet slim. (Nog afgezien van de leugens in het bericht. Het was de VVD die Paars + blokkeerde met hun piketpaaltjes, bijvoorbeeld, en Lubbers heeft als opdracht ALLE meerderheidsvarianten te onderzoeken, niet alleen een 'rechts kabinet'). Hiermee maakt Rutte het mogelijk dat Nederland langer dan nodig zonder Kabinet zit, als de Kamer en de Koningin deze variant verwerpen.
Rutte kon niet anders dan die piketpaaltjes slaan. Je moet weten dat hij een minderheid was in een verder links georienteerd kabinet, en dat met een PVV op de rechterflank... Als er niet een erg rechts regeerakkoord zou liggen, was dat zelfmoord geweest voor Rutte.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_84765975
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Als nog niet alle meerderheidskabinetten zijn onderzocht en Rutte wil ze niet meer onderzoeken komt het initiatief dus bij Cohen te liggen. Afhankelijk van het CDA congres kan er dus ook nog zomaar een kabinet zonder VVD uitrollen.
Laat rechts maar ff gaan aanklooien. Kijken of alle Henk & Ingrids nog op de PVV zullen stemmen wanneer Wilders' klare wijn toch wat troebeler zal zijn als voorspeld.
pi_84766129
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:24 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Rutte kon niet anders dan die piketpaaltjes slaan. Je moet weten dat hij een minderheid was in een verder links georienteerd kabinet, en dat met een PVV op de rechterflank... Als er niet een erg rechts regeerakkoord zou liggen, was dat zelfmoord geweest voor Rutte.
Dat kan wel wezen, maar dan is het nog steeds Rutte die PaarsPlus heeft laten mislukken. Hij probeert nu de schuld in de schoenen van Job te schuiven, maar dat is onterecht. Maar ben met het L_V eens; dit is een domme zet van Rutte. Indien de formatie van een rechts kabinet toch mislukt, dan is de VVD uitgespeeld.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 augustus 2010 @ 11:32:24 #83
862 Arcee
Look closer
pi_84766195
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
Dat kan wel wezen, maar dan is het nog steeds Rutte die PaarsPlus heeft laten mislukken. Hij probeert nu de schuld in de schoenen van Job te schuiven, maar dat is onterecht.
True, PvdA en VVD wilden beide niet.
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:34:59 #84
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84766305
quote:

[..]

Dat kan wel wezen, maar dan is het nog steeds Rutte die PaarsPlus heeft laten mislukken. Hij probeert nu de schuld in de schoenen van Job te schuiven, maar dat is onterecht. Maar ben met het L_V eens; dit is een domme zet van Rutte. Indien de formatie van een rechts kabinet toch mislukt, dan is de VVD uitgespeeld.
Je doet nu net alsof Rutte een keuze had. Dat is natuurlijk niet zo, en Cohen moet niet doen alsof hij het dilemma van Rutte niet zag, dat geloof ik niet, zo dom kan die man niet zijn. Als Cohen écht Paars+ had gewild, had hij begrepen dat hij veel concessies moest doen om dit verkoopbaar voor Rutte te maken. Dat hij dat niet gedaan heeft, zegt genoeg. Maar overigens denk ik dat Paars+ sowieso een doodgeboren kindje was geweest, de verschillen zijn gewoon te groot.
pi_84766310
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

De Pvda wilde wel, maar zij was niet bereid haar complete verkiezingsprogramma overboord te gooien. De reden dat rechts wel kans van slagen heeft, is omdat die slet van een Wilders geen ene cent geeft om zijn eigen programma. Henk en Ingrid krijgen VVD-beleid terwijl ze PVV hebben gestemd. Om te gieren, werkelijk waar.
  † In Memoriam † maandag 2 augustus 2010 @ 11:36:07 #86
137949 Disana
pi_84766339
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

Rutte wilde geen water bij de wijn doen en vasthouden aan de extreme bezuinigingen. Gevalletje hoogmoedswaan dat hem nu dus duur kan komen te staan want hij loopt de kans dat rechts straks helemaal van de baan is.
pi_84766382
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:34 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je doet nu net alsof Rutte een keuze had. Dat is natuurlijk niet zo, en Cohen moet niet doen alsof hij het dilemma van Rutte niet zag, dat geloof ik niet, zo dom kan die man niet zijn. Als Cohen écht Paars+ had gewild, had hij begrepen dat hij veel concessies moest doen om dit verkoopbaar voor Rutte te maken. Dat hij dat niet gedaan heeft, zegt genoeg. Maar overigens denk ik dat Paars+ sowieso een doodgeboren kindje was geweest, de verschillen zijn gewoon te groot.
Natuurlijk moest Cohen water bij de wijn doen. In hoeverre hij dat heeft gedaan, valt moeilijk te zeggen. Dat is nooit naar buiten gebracht. Maar Rutte snijdt zichzelf lelijk in de vingers. De CDA-achterban begint zich steeds nadrukkelijker te roeren en het is daarom nog maar de vraag of recht erdoor komt. Als rechts faalt dan heeft Rutte een groot probleem. Dan gaat hij straks de geschiedenisboeken als de schlemiel van de VVD. Voor de eerste keer in de historie van de partij de grootste worden en dan toch niet regeren.
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:40:29 #88
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_84766482
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Pvda wilde wel, maar zij was niet bereid haar complete verkiezingsprogramma overboord te gooien. De reden dat rechts wel kans van slagen heeft, is omdat die slet van een Wilders geen ene cent geeft om zijn eigen programma. Henk en Ingrid krijgen VVD-beleid terwijl ze PVV hebben gestemd. Om te gieren, werkelijk waar.
Het zit je diep he :') :')
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
gefeli, names de hele crew :*
pi_84766511
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:34 schreef Sachertorte het volgende:Je doet nu net alsof Rutte een keuze had.
Er is altijd een keuze. In dit geval had Rutte de keuze tussen landsbelang en partijbelang. Rutte heeft maar 1 zeteltje meer, dus het zou heel goed verkoopbaar zijn geweest als zowel de PvdA als de VVD evenveel hadden ingeleverd voor een stabiel kabinet.

Rutte heeft echter voor zijn eigen partijbelangen gekozen, en zadelt nu het land op met een onstabiel kabinet. Een krappe meerderheid van 1 zeteltje, een onvoorspelbare gedoogpartner en het is nog maar de vraag of ze straks de meerderheid in de Eerste Kamer gaan krijgen als het volk doorkrijgt wat dit kabinet allemaal met ze van plan is. Dat is hoogst onverantwoord in crisistijd.

Rutte had premier kunnen worden van een stabiel Paars+ kabinet. Rutte had de complete Nederlandse woningmarkt in 1 keer kunnen hervormen via Paars+. Nu zal hij waarschijnlijk de geschiedenis ingaan als de premier die ons opnieuw met een faalkabinet heeft opgezadeld.
pi_84766581
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:40 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Het zit je diep he :') :')
Niet echt. Ik ben geen Henk die in de fabriek werkt voor pakweg duizend euro per maand. VVD-beleid pakt eerder gunstig voor mij uit. Verder schets ik gewoon een correct beeld: het is namelijk een feit dat Wilders zijn programma overboord smijt.
pi_84766634
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet echt. Ik ben geen Henk die in de fabriek werkt voor pakweg duizend euro per maand. VVD-beleid pakt eerder gunstig voor mij uit. Verder schets ik gewoon een correct beeld: het is namelijk een feit dat Wilders zijn programma overboord smijt.
Zo anti - VVD ben je volgens mij nou ook weer niet. Ik meen mij te herinneren dat je met de gemeenteraadsverkiezingen nog op de VVD hebt gestemd?
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_84766641
quote:

[..]

Het verbaasd me niets dat jij en L_V het met elkaar eens zijn. Laten we het omkeren, was het niet Bos die het kabinet liet klappen, was het niet Cohen die bij voorbaat partijen uitsloot....?? Gevalletje gegokt en verloren. En wat zijn het slechte verliezers zeg, om je dood te schamen :)

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:45 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Zo anti - VVD ben je volgens mij nou ook weer niet. Ik meen mij te herinneren dat je met de gemeenteraadsverkiezingen nog op de VVD hebt gestemd?
Hetgeen toch wel een draaigedrag zou aantonen,.....past dit bij links? JA.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 augustus 2010 @ 11:49:18 #93
862 Arcee
Look closer
pi_84766754
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:36 schreef Disana het volgende:
Rutte wilde geen water bij de wijn doen en vasthouden aan de extreme bezuinigingen. Gevalletje hoogmoedswaan dat hem nu dus duur kan komen te staan want hij loopt de kans dat rechts straks helemaal van de baan is.
VVD wilde 30 miljard bezuinigen en was bereid te zakken tot 18 miljard. Dat is geen water bij de wijn doen?
pi_84766805
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:45 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Ik vind de VVD over het algemeen een aardig fatsoenlijke partij. Mits zij in toom wordt gehouden door linkse coalitiegenoten. Dat maakte Paars ook zo'n succes.

En ja, heb lokaal op de VVD gestemd :)
pi_84766833
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:En wat zijn het slechte verliezers zeg, om je dood te schamen :)
Ik vind eerder dat de rechterkant zich juist als een hele slechte winnaar laat zien. Wilders z'n tweet aan Cohen is natuurlijk wel het absolute dieptepunt, echt kleutergedrag :)

En ik zou nog maar niet te hard juichen hoor, wacht eerst maar 's op de groepsfoto :)
pi_84766848
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het verbaasd me niets dat jij en L_V het met elkaar eens zijn. Laten we het omkeren, was het niet Bos die het kabinet liet klappen, was het niet Cohen die bij voorbaat partijen uitsloot....?? Gevalletje gegokt en verloren. En wat zijn het slechte verliezers zeg, om je dood te schamen :)
Ik heb weinig met Bos te schaften. Afgelopen verkiezingen is de eerste keer dat ik PvdA heb gestemd, ik voel mij verder ook op geen enkele wijze gelieerd aan de PvdA. Dus je hebt mij niet met bovenstaande opmerkingen. En de PVV uitsluiten vind ik geen misdaad, integendeel.
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:52:36 #97
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84766853
quote:

[..]

Dat is het risico dat Rutte voluit neemt. Na alle twijfelende en dissidente geluiden van afgelopen weekend is dit zijn manier om te zeggen dat 't 'm menens is, zonder voorbehoud: er is nog één weg en dat is de weg waarvoor nu is gekozen. Of je het eens bent met die keuze of niet, het geeft in alle verwarring die heerst blijk van politieke vastberadenheid. Visionair of naïef? We zullen zien.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:56:50 #98
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84767014
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:41 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Er is altijd een keuze. In dit geval had Rutte de keuze tussen landsbelang en partijbelang. Rutte heeft maar 1 zeteltje meer, dus het zou heel goed verkoopbaar zijn geweest als zowel de PvdA als de VVD evenveel hadden ingeleverd voor een stabiel kabinet.
Je vergeet dat ook GL en D66 in dit kabinet zouden zitten. Rutte was dus getalsmatig erg in het nadeel, zeker met een PVV op rechts.
quote:
Rutte heeft echter voor zijn eigen partijbelangen gekozen, en zadelt nu het land op met een onstabiel kabinet. Een krappe meerderheid van 1 zeteltje, een onvoorspelbare gedoogpartner en het is nog maar de vraag of ze straks de meerderheid in de Eerste Kamer gaan krijgen als het volk doorkrijgt wat dit kabinet allemaal met ze van plan is. Dat is hoogst onverantwoord in crisistijd.
De EK is niet bedoeld om partijpolitiek te bedrijven. En natuurlijk heeft Rutte rekening gehouden met de politieke constellatie, het zou idioot zijn als hij dat niet gedaan had. Het is werkelijk een gotspe dat allerlei zure linkse types doen alsof dat een halsmisdrijf is, waar ze het zelf ook doen (Uruzgan anyone?).
quote:
Rutte had premier kunnen worden van een stabiel Paars+ kabinet.
Dat geloof je toch niet zelf? Dat zou een verschrikkelijk instabiel kabinet zijn geworden, een vechtkabinet.
quote:
Rutte had de complete Nederlandse woningmarkt in 1 keer kunnen hervormen via Paars+.
Hoe dan? Leg maar uit.
quote:
Nu zal hij waarschijnlijk de geschiedenis ingaan als de premier die ons opnieuw met een faalkabinet heeft opgezadeld.
Laten we dat eerst maar afwachten. Ik denk dat het nog best eens mee kan vallen.
  † In Memoriam † maandag 2 augustus 2010 @ 11:57:27 #99
137949 Disana
pi_84767040
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:49 schreef Arcee het volgende:

[..]

VVD wilde 30 miljard bezuinigen en was bereid te zakken tot 18 miljard. Dat is geen water bij de wijn doen?
Ja, tot 2015.
pi_84767209
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is het risico dat Rutte voluit neemt. Na alle twijfelende en dissidente geluiden van afgelopen weekend is dit zijn manier om te zeggen dat 't 'm menens is, zonder voorbehoud: er is nog één weg en dat is de weg waarvoor nu is gekozen. Of je het eens bent met die keuze of niet, het geeft in alle verwarring die heerst blijk van politieke vastberadenheid. Visionair of naïef? We zullen zien.
Je hebt helemaal gelijk. Rutte neemt een enorme gok; of hij staat straks te boek als een visionair en een liberale held (hoewel we dat liberale beter kunnen doorstrepen). Het beoogde kabinet is namelijk een zege voor de VVD. Zij kan een gigantisch deel van haar programma doorvoeren met behulp van Wilders, die zich alle kanten op laat duwen in ruil voor verkapte regeringsdeelname. Maar indien rechts faalt, dan gaat Rutte keihard af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')