Het lijkt er op dit moment absoluut niet op, maar misschien helpt dit deeltje 2 een beetje.quote:Na de extreem koude winter mogen we ons opmaken voor een extreem hete zomer. Het wordt zelfs de heetste zomer ooit, als we een klein weerkundig bedrijfje in Groot-Brittannië mogen geloven. En daar hebben we misschien wel reden toe, want ook de extreme vrieskou van de voorbije maanden hadden ze voorspeld.
Een extreem hete zomer ligt al enkele jaren op tafel, maar het Met Office gokte op vorige zomer. Nu is het echt tijd om de barbecue boven te halen
Jonathan Powell Voor de Britten was de voorbije winter nog net iets historischer dan voor ons. Het land lag er sinds december bijna de hele tijd onder een dikke sneeuwlaag. Het leek wel of de Noordpool tot net boven het zeekanaal was afgedaald. Volgens een klein Brits weerkundig bedrijf zou de komende zomer op zijn beurt records breken. Zo zal de temperatuur het nationaal record van 38,5 graden Celsius overstijgen.
Klein bedrijf
Maar heeft zo'n klein bedrijf dan wel enige autoriteit als hun voorspelling niet ondersteund wordt door het Met Office, de weerkundige dienst van Groot-Brittannië? De voorbije winter hebben ze de belangrijkste weersvoorspellers alvast op hun plaats gezet. Die hadden vorig jaar trouwens al een goede zomer voorspeld, terwijl de Britten extreem veel regen over zich heen kregen.
De daaropvolgende winter zou dan weer "mild" worden, terwijl we intussen een historische vrieskperiode achter de rug hebben. 'Positive Weather Solutions', een bedrijf in Abergavenny (Wales) met slechts vijf werknemers, had de ijskoude winter wel zien komen. Ook de regenval van vorige zomer hadden ze aangekondigd. Twee toevalstreffers of moeten we echt gaan geloven dat ze het weer beter kunnen voorspellen dan het Met Office?
Zomer van 1976
Voor het eerst zullen hun voorspellingen de meeste mensen als muziek in de oren klinken. De zomer van 2010 zou de heetste uit onze geschiedenis worden. Zelfs de hete zomer van 1976 zou dit jaar sneuvelen. Het zal gedurende juni, juli en augustus warmer zijn dan gewoonlijk en begin augustus mogen we ons aan een heuse hittegolf verwachten.
"Een extreem hete zomer ligt al enkele jaren op tafel, maar het Met Office gokte op vorige zomer", zegt Jonathan Powell, de oudste weerkundige in dienst van 'Positive Weather Solutions'. "Maar nu is het echt tijd om de barbecue boven te halen." (gb)
hln
Maakt niets uit. Als de rails niet kromtrekken glijden de treinen in de herfst wel uit over de blaadjes (tja, we moesten zonodig van die lightrailkrengen hebben), in de winter vriezen de wissels vast en in de lente overstroomt de hele bende.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:41 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hoe dan ook, die extreme hitte is toch niks voor jou, dan gaan de rails krom liggen
De Bilt misschien niet, maar wij in Twente hebben er al twee gehad (twee lange zelfs....)quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:01 schreef aloa het volgende:
We hebben nog niet eens een 'officiele' hittegolf gehad. Augustus moet nog heel wat goed maken, wil het de heetste zomer ooit worden.
officieel nog niet dus...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:17 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
De Bilt misschien niet, maar wij in Twente hebben er al twee gehad (twee lange zelfs....)
Mee eens laat die Hittegolf maar komen ik wacht nog steeds!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:01 schreef aloa het volgende:
We hebben nog niet eens een 'officiele' hittegolf gehad. Augustus moet nog heel wat goed maken, wil het de heetste zomer ooit worden.
Wat kan mij De Bilt schelen?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:25 schreef aloa het volgende:
[..]
officieel nog niet dus...
De laatste hittegolf in de Bilt was in 2006.
Ja inderdaadquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:22 schreef Martin1234 het volgende:
En dan zeggen ze dat het steeds warmer wordt.
Exact.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:47 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ja inderdaad![]()
De grootste onzin die er bestaat.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:32 schreef Nemephis het volgende:
2012 zou de wereld toch ook pas vergaan?
Ik ook me geduld raakt op.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik wacht met smart op al die warmte
De temperatuur zou best okee zijn als die wolken eens zouden oprotten...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:23 schreef Martin1234 het volgende:
Ik ben ook sportief alleen het weer blijf ik somber inzien,
dan heb ik het niet over regen enzo maar de temperatuur!
Alleen is er alweer geen Hittegolf bereikt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:24 schreef Sosha het volgende:
[..]
De temperatuur zou best okee zijn als die wolken eens zouden oprotten...
Da's het irritante van het huidige weer. Je wordt nat van de regen én van het zweet. Benauwde zooi.
Ik ook niet. Ja, naar Drenthe. Daar was 't weer trouwens wel stukken beter (en droger) dan midden in 't land.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:31 schreef Martin1234 het volgende:
Zowieso ben ik niet op vakantie geweest dus dat had niet uitgemaakt,
maar het ging mij ook om de hittegolf die we nog steeds niet bereikt hebben!
Topic Titel:
Vandaar dus niet de heetste zomer ooit!
Mooi,quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:34 schreef Sosha het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ja, naar Drenthe. Daar was 't weer trouwens wel stukken beter (en droger) dan midden in 't land.
En steeds meer regenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:36 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Mooi,
ik in Utrecht maar steeds minder zon de laatste tijd.
Ik gun het je.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:37 schreef Sosha het volgende:
[..]
En steeds meer regen![]()
Ach, ik duim nog even verder. Doe nu vakantiewerk, hopelijk nog een beetje zon als ik nog een weekje vrij ben voor m'n studie weer start.
Dat zie ik dus niet meer gebeurenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:01 schreef aloa het volgende:
ik bedoelde; ik wil lekker zwemmen als het heerlijk warm is, opdrogen in de zon en hele dagen zonder shirt buiten kunnen lopen. Geen regen en minstens 10 graden warmer.quote:
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:33 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
ik bedoelde; ik wil lekker zwemmen als het heerlijk warm is, opdrogen in de zon en hele dagen zonder shirt buiten kunnen lopen. Geen regen en minstens 10 graden warmer.
Zo goed?
quote:Russian Warns Of 'Secret' U.S. Climate Change Weapon
As Muscovites suffer record high temperatures this summer, a Russian political scientist has claimed the United States may be using climate-change weapons to alter the temperatures and crop yields of Russia and other Central Asian countries.
In a recent article, Andrei Areshev, deputy director of the Strategic Culture Foundation, wrote, "At the moment, climate weapons may be reaching their target capacity and may be used to provoke droughts, erase crops, and induce various anomalous phenomena in certain countries."
The article has been carried by publications throughout Russia, including "International Affairs," a journal published by the Foreign Ministry and by the state-owned news agency RIA Novosti.
In an telephone interview with RFE/RL, Areshev appeared to back off from claims he made in the article, saying that he was merely positing a theory.
"First of all, I would like to say that what I wrote in that article, even the citations, does not in any way claim to a be final truth. It is, if you will, speculation, in other words, the definition of an hypothesis," Areshev said.
Moscow is currently sweltering under record temperatures. On July 29 Moscow suffered its hottest day ever, with temperatures hitting 39 degrees.
But Russia isn't the only country suffering form a heat wave this summer. Indeed, the United States is also experiencing record temperatures. On July 24, temperatures in Washington, D.C., hit 37.7 degrees, and local weather services issued heat warnings for the first time this summer.
Areshev agrees that it is also hot in the United States, but notes that the United States is significantly farther south than Russia, meaning that such high temperatures are not so surprising there.
The U.S. National Oceanic and Atmospheric Administration, however, announced in July that land and ocean temperatures throughout the world were the highest ever, since they began tracking global temperatures in 1880.
Het ging dan ook over een voorspelling voor Groot Brittanie... En daar hebben ze een van de droogste jaren ooit (geen idee of het ook een uitzonderlijk warm jaar is daar, alhoewel: http://www.guardian.co.uk(...)-deaths-rise-elderly).quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:53 schreef Nemephis het volgende:
Dan had die "weerskundige" dus moeten voorspellen "Heetste zomer ooit, behalve voor Nederland"...
Dat is de laatste jaren wel vaker, volgens mij... op naar een zonnig en warm september dan maar.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Toch hebben we ook fors warme periodes gehad. Maar Augustus is tot nu toe een beetje triest ja.
Als Orkaan Danielle nu richting Groenland gaat, zit dat er misschien wel inquote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is de laatste jaren wel vaker, volgens mij... op naar een zonnig en warm september dan maar.
Ik niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:36 schreef Martin1234 het volgende:
Ja wie draagt er trouwens alweer een jas?
Ik trouwens nog niet hoor, maar ben benieuwd?
Maar als je lopend de boodschappen doet ofzo eventjes zowieso niet lijkt mij!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik niet.
Uit principe, want eigenlijk was 't best fris op de fiets.
Ik een zomerjas, maar dat was juist wel zweten op de fiets.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik niet.
Uit principe, want eigenlijk was 't best fris op de fiets.
Ik draag een sweatvestje.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:36 schreef Martin1234 het volgende:
Ja wie draagt er trouwens alweer een jas?
Ik trouwens nog niet hoor, maar ben benieuwd?
Vast hetzelfdequote:Op donderdag 24 maart 2011 12:32 schreef aloa het volgende:
Dit is de voorspelling van vorig jaar...
Ben benieuwd naar wat ze dit jaar voorspellen.
Ik stem ook voor deze omstandigheden.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:27 schreef INViCTuS het volgende:
Dat is mij echt veel te heet en daarnaast was dat voornamelijk in juni/july en toen had ik nog geen vakantie
Ik stem voor 26-28 graden met zo nu en dan stevig onweer
Welke vrieskou? Als het echt had gevroren was er wel een elfstedentocht geweest.De benodigde ijslaag van tenminste 15 cm is nog niet eens bereikt.quote:extreme vrieskou van de voorbije maanden
Niet dat ik een ander niks gun maar als ik aan het werkt ben hoef ik echt geen 30+ te hebben. Los van dat kan je met iets mindere temperaturen tenminste nog iets doen en niet helemaal gaar worden van de warmtequote:Op zaterdag 2 april 2011 17:16 schreef Arcee het volgende:
Mensen die het altijd gelijk weer veel te warm vinden.:')
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |