quote:
 Op zaterdag 31 juli 2010  00:26 schreef marijn2fok het volgende:[..]
Tuurlijk. Er staat toch KPN in m 'n schermpje. Bovendien dacht ik dat Telfort was overgezet naar KPN zoals ik al eerder zei.
Als je in Frankrijk op vakantie bent staat er "F SFR" in je scherm. Dan loop je toch ook niet de plaatselijke intermarché binnen om een opwaardeerkaart van FSR te kopen?
Jij ging er vanuit dat als KPN een bedrijf overneemt, alle bedrijfsonderdelen meteen gemigreerd zijn en volgens het model KPN werken. Niet alleen is dat een rare gedachtengang, hij is ook nog eens duidelijk onjuist, zelfs in jouw voorbeeld met "orange en t-mobile":
- Klanten van Orange hebben ruim van de voren SMS'jes, E-mails en brieven gekregen om aan te kondigen dat er voor hun wat gaat veranderen en wat er gaat veranderen. Die brieven heb jij niet gehad van Telfort omdat er nog niets ging veranderen;
- Klanten van Fortis hebben nog maandenlang bij hun eigen bank moeten bankieren en worden nu (na ±6 maanden) langszaam overgezet naar de systemen van ABN AMRO. Zelfs in de kantoren van ABN hebben klanten van Fortis voorlopig nog een eigen balie. Ook hier telt weer: iedereen is van te voren per brief uitgebreid geinformeerd;
- Klanten van Het Net hebben bij de overgang naar KPN ruim van tevoren e-mails, brieven en herinneringen gehad dat Het Net KPN werd en wat er voor hun ging veranderen.
Jij bent zo slim om te denken "KPN koop telfort, dus er gaat iets veranderen", maar niet zo slim om even te kijken op de website of bij de post om te zien of ook alles gemigreerd wordt. Pas bij dat laatste - en daar krijg je ALTIJD bericht van - worden systemen samengevoegd en is het een logische gedachte.
Jouw gedachte is net zo logisch als klagen Dove shampoo bij Axe deodorant omdat ze toevallig beide van Unilever zijn.