abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:06:11 #51
256829 Sokz
Livin' the life
pi_84739201
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:50 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Het leukst zijn de fora van individuele aandelen waar men al jaren in een overname gelooft. Elke dag zien ze weer overal manipulatie ("X mag niet hoger dan", "ze drukken de koers") en daarin het bewijs dat de overname toch echt aanstaande is.
boehaha de mensen die nog steeds in Pharming geloven.
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:33:22 #52
256829 Sokz
Livin' the life
pi_84739975
Die brieven zijn zeer interessant. Geweldig betoog van Buffet over de aankoop SAFECO in 1978
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 augustus 2010 @ 17:56:30 #53
862 Arcee
Look closer
pi_84742626
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:50:16 #54
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_84744273
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:33 schreef Sokz het volgende:
Die brieven zijn zeer interessant. Geweldig betoog van Buffet over de aankoop SAFECO in 1978
Die heb ik nog niet gelezen. Ik vond die van 2007 wel interessant. Over de aankoop van See's Candy en kapitaaluitgaven.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_84767496
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:57 schreef Sokz het volgende:

[..]

Nelson Mandela ;)
Nee buffet is ook wel toffe gozer met humor (zoek eens via youtube naar hem) die de simpelheid zelve is.
Hehe yep, simpel grauw kantoor in Omaha (ergens waar werkelijk niks is), niet eens een computer op zijn desk en een secretaresse voor de koffie :P
pi_84773540
Op youtube staat ook een lecture van Buffett bij een of andere universiteit, duurt iets van een uur. Opzich wel interessant om eens te kijken.

edit: deze dus
pi_84775066
Deze boek lijkt mij interessant :) Import/Export For Dummies. Want het importeren en exporteren van goederen heeft mij altijd aangesproken!
pi_84776198
Byebye trading range?
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:13:54 #59
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_84776368
Zo komt het goedkoop instappen er natuurlijk nooit van.

Straks heeft het nog gewerkt ook en is de wereldeconomie uit de problemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:17:31 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_84776521
De intraday correlatie met de dollar lijkt weer terug ( dalende dollar = hogere beurs ).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_84776603
Sta wel mooi in't rood met de short tracker...

Ben echt aan't twijfelen of ik niet zou stoppen met opbouwen van die positie.
pi_84776821
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:19 schreef tony_clifton- het volgende:
Sta wel mooi in't rood met de short tracker...
Sta wel mooi in't groen met mn porto ..

Al is 2.7% op 1 dag weer typisch overdreven. Twordt hoog tijd dat we dat zijwaarts gedrag weer achter ons laten en een andere richting op slaan. Zo besef je maar weer dat tijd erg snel voorbij gaat sinds we sinds Januari op en neer gaan zonder een echte kant op te gaan terwijl er de afgelopen 6 maand genoeg redenen is geweest om alles flink even te laten schudden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_84776839
Man o man wat gaat ING toch weer hard
BlaBlaBla
pi_84776991
Die van mij is rood, 4% ofzo. Denk wel dat ik 't jaar groen af zal sluiten.

Vandaag is er trouwens een aandeel verkocht geraakt met een minieme winst waar ik toch al maaanden mee in't rood stond. En flink. Wel leuk :).
pi_84777164
Je moet natuurlijk Buffet niet idealiseren. Het moet duidelijk dat hij profiteert van voorkennis naast zijn value investing, zonder deze voorkennis zou hij waarschijnlijk niet de rijkste ter wereld zijn.
pi_84777220
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:25 schreef Soldier2000 het volgende:
Man o man wat gaat ING toch weer hard
Ja, Twijfel of ik moet verkopen.

Philips stijgt ook maar :P
pi_84777282
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:28 schreef tony_clifton- het volgende:
Die van mij is rood, 4% ofzo. Denk wel dat ik 't jaar groen af zal sluiten.

Vandaag is er trouwens een aandeel verkocht geraakt met een minieme winst waar ik toch al maaanden mee in't rood stond. En flink. Wel leuk :).
Heb je nog een specifiek paradepaardje waar je erg op leunt? Of is het allemaal vrij gemiddeld in je portfolio? Zelf ben ik (nog steeds) erg fan van Novo wat bizar goed draait.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:38:58 #68
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_84777395
Novo?
pi_84777569
Heb nagenoeg niets meer behalve BSX (die reverse tracker) en een heleboel Thrombogenics...

Alle nieuwsberichten zijn weer uitermate positief (effectief bij meer mensen dan verwacht, geen significante bijwerkingen, vermijdt een operatie etc...). Ook voor 2 andere medicijnen, dus ook daarin veel potentieel. In augustus wordt een goedkeuring verwacht etc...

Hoop dan ook dan al een eerste keer te verkopen bij een explosie en terug in te kopen aan ongeveer de huidige koers...
Zou mijn jaar in ieder geval héél geslaagd maken :)

Ik weet dat er veel als en hoop enz staat, maargoed :)
pi_84777615
Shell gaat zelfs als een tierelier.
pi_84777747
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:38 schreef JimmyJames het volgende:
Novo?
Novo Nordisk, farmaceutical die met name bekend staat om z'n diabetes aanpak.

Voor de rest zijn ze sinds de jaren 90 vrij stabiel. Ze zijn wel onder druk gekomen tijdens de recessies maar niet heel erg. Zoals je ziet zijn de dalingen van kleine aard en is het aandeel relatief gezien niet erg volatiel (tov. van bijv. Apple die ook zo'n grafiek laat zien maar veel meer op en neer gaat). En voeren een vrij kundig beleid met goede marges qua winst. Maarja, tis en blijft een farmaceutical en dus afhankelijk of medicijnen van hun ook in de grote landen worden geaccepteerd. (wat tot dusverre wel het geval is)

Voor de rest is het een sommetje of je denkt dat diabetes snel opgelost zal worden en of er meer diabetici zullen komen in de toekomst. En nee, dit is geen verkooppraatje :z Je moet het vooral niet kopen omdat het natuurlijk veel te hoog staat wat betreft waardering. Mensen die er al in zitten zou ik wel adviseren om te blijven zitten :P
pi_84777779
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:43 schreef tony_clifton- het volgende:
Heb nagenoeg niets meer behalve BSX (die reverse tracker) en een heleboel Thrombogenics...
Ik had verwacht dat jij Novo ook wel in je porto had. Mede omdat je het zelf een jaar geleden ongeveer hier ook postte.
pi_84777943
Ah nee, nooit gehad in ieder geval.
Ik kijk de kat uit de boom tot er een richting gekozen wordt momenteel.

[ Bericht 16% gewijzigd door tony_clifton- op 02-08-2010 17:25:39 ]
pi_84779541
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:32 schreef Toppiet het volgende:
Je moet natuurlijk Buffet niet idealiseren. Het moet duidelijk dat hij profiteert van voorkennis naast zijn value investing, zonder deze voorkennis zou hij waarschijnlijk niet de rijkste ter wereld zijn.
Kun je een voorbeeld geven van een zaak waarin Buffett verdacht werd van het misbruiken van voorkennis ?
  maandag 2 augustus 2010 @ 18:27:58 #75
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_84781099
Vandaag Imtech gekocht. Deed het ook wel aardig.

Morgen de cijfers, ben benieuwd
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')