Lees daarna the intelligent investor.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:21 schreef Lucas15 het volgende:
Ik heb zojuist beleggen voor dummies besteld, hopelijk dat het verstandig is ?
Ow, dan koop ik een huis van een bekende van me, en default vervolgens. Vervolgens lekker delen in de winstquote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:35 schreef JimmyJames het volgende:
Dat zijn toch de mensen die zitten met een restschuld als ze hun huis verkopen. En dus eigenlijk beter kunnen weglopen bij hun hypotheekverplichtingen?
Waarom is het % dan zo hoog?
Jazekerquote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:44 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Lees daarna the intelligent investor.
Weglopen van je huis is natuurlijk niet alleen maar een puur financiële beslissing. Maar hoe langer dit duurt, des te meer mensen zullen hun huis teruggeven aan de bank. Zeker nu de huizenprijzen waarschijnlijk weer zijn uitgepiekt (stimulus voorbij, first time buyer credit voorbij).quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:35 schreef JimmyJames het volgende:
Dat zijn toch de mensen die zitten met een restschuld als ze hun huis verkopen. En dus eigenlijk beter kunnen weglopen bij hun hypotheekverplichtingen?
Waarom is het % dan zo hoog?
Lees dan ook The Essays of Warren Buffett van Cunningham. Is een verhaal gecompileerd uit al zijn jaarverslagen. Erg interessantquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:02 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
JazekerWarren Buffet is mijn voorbeeld! Hij vond dit het beste boek over beleggen.
Zal ik doenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:09 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Lees dan ook The Essays of Warren Buffett van Cunningham. Is een verhaal gecompileerd uit al zijn jaarverslagen. Erg interessant
Dat boek van Cunningham zijn die brieven aan aandeelhouders, alleen wat geordend allemaal en meer per thema behandeld dan per jaar. Leest wat prettiger imho.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:12 schreef JimmyJames het volgende:
En de brieven aan de aandeelhouders:
http://www.berkshirehathaway.com/letters/letters.html
Ik had me voorgenomen ze allemaal te lezen heb er uiteindelijk maar 10 gelezen ofzo.
Warren Buffett zou coca cola nu waarschijnlijk niet kopen. Hij kan er ook niet van af door de winstbelasting.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:14 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Zal ik doenIk ga investeren in Coca Cola
Enkele aandelen die Warren Buffett in portefeuille heeft, zijn Coca-Cola, Gillette, The Washington Post, Nebraska Furniture Market, Geico, American Express, Well’s Fargo en vele anderen. Een kapitaal van $100 miljard kan je immers niet beleggen in een paar kleine bedrijfjes.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:17 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Warren Buffett zou coca cola nu waarschijnlijk niet kopen. Hij kan er ook niet van af door de winstbelasting.
Bedankt voor de informatiequote:Op zondag 1 augustus 2010 00:21 schreef Sokz het volgende:
whaha hij zegt Warren Buffet is mn voorbeeld ^.^
The Intelligent Investor is een moeizaam door te nemen boek (vond ik iig) maar wel zeer leerzaam.
En dat je Coca-cola wil kopen puur omdat Buffet ze heeft (hij heeft ze volgens mij in 88 / vlak na een crisisje opgepakt) slaat nergens op.
Buffet heeft +- 70 aandelen in zn port. De grootste(n) zijn in juiste volgorde:
Coca Cola (11 miljard » gekocht in 88)
Well's Fargo (8,7 miljard)
American Express (5,9 miljard)
Procter & Gamble (5,5 miljard » P&G nam gilette over en buffet kreeg uitbetaald in aandelen)
Goldman Sachs (5 miljard » optie tot nog eens 5 miljard + 10% div.rend.)
Kraft (3,9 miljard)
Verder heeft die volledig
Burlington Northern Santa Fe aangekocht voor 44 miljard +-
Hij heeft zijn belang in Q4 2009: Becton Dickinson, Iron Mountain, Republic Services, Wal-Mart Stores en Wells Fargo verder uitgebreid
En hij gaat uit de olies (conoco van 7mld » 1,9 mld).
_____________________________________________________________________________________
For what's worth. Momenteel vind ik enkel Goldman een interessante investering. Staat ruim onder zijn oude high (240) en toch presteert het beter en beter (al dan niet legaal). K/w van (net) 7 meende ik en staat momenteel iets meer als 1 x de boekwaarde (Buffet rule: 50% onder boekwaarde // margin of safety)
Ik heb op een gegeven moment alleen nog de commentary's na elk hoofdstuk door Jason Zweig nog gelezen. Daar wordt de kern steeds in de huidige tijd geplaatst met sprekende voorbeelden. Met name de voorbeelden uit de tijd van de internetbubble zijn erg leuk om te lezen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 00:21 schreef Sokz het volgende:
The Intelligent Investor is een moeizaam door te nemen boek (vond ik iig) maar wel zeer leerzaam.
Het leukst zijn de fora van individuele aandelen waar men al jaren in een overname gelooft. Elke dag zien ze weer overal manipulatie ("X mag niet hoger dan", "ze drukken de koers") en daarin het bewijs dat de overname toch echt aanstaande is.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:30 schreef SeLang het volgende:
de dedicated beurs fora zoals IEX, DFT, etc (waar ik overigens al jaren niet meer kom)
Dat is inderdaad meer religie dan dat het iets met beleggen te maken heeft.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:50 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Het leukst zijn de fora van individuele aandelen waar men al jaren in een overname gelooft. Elke dag zien ze weer overal manipulatie ("X mag niet hoger dan", "ze drukken de koers") en daarin het bewijs dat de overname toch echt aanstaande is.
Op zich wel handig, je krijgt daar shortkandidaten over een dienblaadje aangereikt.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is inderdaad meer religie dan dat het iets met beleggen te maken heeft.
Meestal zijn het aandelen met matige fundamentals die al fors zijn gedaald. Daar valt imho niet zo veel meer te halen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:00 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Op zich wel handig, je krijgt daar shortkandidaten over een dienblaadje aangereikt.
Nelson Mandelaquote:Op zondag 1 augustus 2010 11:05 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Bedankt voor de informatieBen benieuwd wie jouw voorbeeld is?
True blijf normaliter ook buiten banken/verzekeringen e.d. Heb die streken met splitsing ING meegemaakt (5,5 » 12 en weer terug) en kon nog net met winst uitstappen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 01:25 schreef JimmyJames het volgende:
Probleem met banken is dat ze imho heel moeilijk te waarderen zijn. De klassieke maatstaven volstaan niet. Je moet ook dingen opzoeken over de kwaliteit van hun uitstaande leningen en tig andere ingewikkelde dingen.
Ik heb altijd de regel gehanteerd dat de banken zich buiten mijn circle of competence bevinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |