abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:06:11 #51
256829 Sokz
Livin' the life
pi_84739201
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:50 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Het leukst zijn de fora van individuele aandelen waar men al jaren in een overname gelooft. Elke dag zien ze weer overal manipulatie ("X mag niet hoger dan", "ze drukken de koers") en daarin het bewijs dat de overname toch echt aanstaande is.
boehaha de mensen die nog steeds in Pharming geloven.
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:33:22 #52
256829 Sokz
Livin' the life
pi_84739975
Die brieven zijn zeer interessant. Geweldig betoog van Buffet over de aankoop SAFECO in 1978
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 augustus 2010 @ 17:56:30 #53
862 Arcee
Look closer
pi_84742626
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:50:16 #54
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_84744273
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:33 schreef Sokz het volgende:
Die brieven zijn zeer interessant. Geweldig betoog van Buffet over de aankoop SAFECO in 1978
Die heb ik nog niet gelezen. Ik vond die van 2007 wel interessant. Over de aankoop van See's Candy en kapitaaluitgaven.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_84767496
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:57 schreef Sokz het volgende:

[..]

Nelson Mandela ;)
Nee buffet is ook wel toffe gozer met humor (zoek eens via youtube naar hem) die de simpelheid zelve is.
Hehe yep, simpel grauw kantoor in Omaha (ergens waar werkelijk niks is), niet eens een computer op zijn desk en een secretaresse voor de koffie :P
pi_84773540
Op youtube staat ook een lecture van Buffett bij een of andere universiteit, duurt iets van een uur. Opzich wel interessant om eens te kijken.

edit: deze dus
pi_84775066
Deze boek lijkt mij interessant :) Import/Export For Dummies. Want het importeren en exporteren van goederen heeft mij altijd aangesproken!
pi_84776198
Byebye trading range?
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:13:54 #59
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_84776368
Zo komt het goedkoop instappen er natuurlijk nooit van.

Straks heeft het nog gewerkt ook en is de wereldeconomie uit de problemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:17:31 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_84776521
De intraday correlatie met de dollar lijkt weer terug ( dalende dollar = hogere beurs ).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_84776603
Sta wel mooi in't rood met de short tracker...

Ben echt aan't twijfelen of ik niet zou stoppen met opbouwen van die positie.
pi_84776821
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:19 schreef tony_clifton- het volgende:
Sta wel mooi in't rood met de short tracker...
Sta wel mooi in't groen met mn porto ..

Al is 2.7% op 1 dag weer typisch overdreven. Twordt hoog tijd dat we dat zijwaarts gedrag weer achter ons laten en een andere richting op slaan. Zo besef je maar weer dat tijd erg snel voorbij gaat sinds we sinds Januari op en neer gaan zonder een echte kant op te gaan terwijl er de afgelopen 6 maand genoeg redenen is geweest om alles flink even te laten schudden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_84776839
Man o man wat gaat ING toch weer hard
BlaBlaBla
pi_84776991
Die van mij is rood, 4% ofzo. Denk wel dat ik 't jaar groen af zal sluiten.

Vandaag is er trouwens een aandeel verkocht geraakt met een minieme winst waar ik toch al maaanden mee in't rood stond. En flink. Wel leuk :).
pi_84777164
Je moet natuurlijk Buffet niet idealiseren. Het moet duidelijk dat hij profiteert van voorkennis naast zijn value investing, zonder deze voorkennis zou hij waarschijnlijk niet de rijkste ter wereld zijn.
pi_84777220
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:25 schreef Soldier2000 het volgende:
Ja, Twijfel of ik moet verkopen.

Philips stijgt ook maar :P
pi_84777282
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:28 schreef tony_clifton- het volgende:
Die van mij is rood, 4% ofzo. Denk wel dat ik 't jaar groen af zal sluiten.

Vandaag is er trouwens een aandeel verkocht geraakt met een minieme winst waar ik toch al maaanden mee in't rood stond. En flink. Wel leuk :).
Heb je nog een specifiek paradepaardje waar je erg op leunt? Of is het allemaal vrij gemiddeld in je portfolio? Zelf ben ik (nog steeds) erg fan van Novo wat bizar goed draait.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:38:58 #68
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_84777395
Novo?
pi_84777569
Heb nagenoeg niets meer behalve BSX (die reverse tracker) en een heleboel Thrombogenics...

Alle nieuwsberichten zijn weer uitermate positief (effectief bij meer mensen dan verwacht, geen significante bijwerkingen, vermijdt een operatie etc...). Ook voor 2 andere medicijnen, dus ook daarin veel potentieel. In augustus wordt een goedkeuring verwacht etc...

Hoop dan ook dan al een eerste keer te verkopen bij een explosie en terug in te kopen aan ongeveer de huidige koers...
Zou mijn jaar in ieder geval héél geslaagd maken :)

Ik weet dat er veel als en hoop enz staat, maargoed :)
pi_84777615
Shell gaat zelfs als een tierelier.
pi_84777747
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:38 schreef JimmyJames het volgende:
Novo?
Novo Nordisk, farmaceutical die met name bekend staat om z'n diabetes aanpak.

Voor de rest zijn ze sinds de jaren 90 vrij stabiel. Ze zijn wel onder druk gekomen tijdens de recessies maar niet heel erg. Zoals je ziet zijn de dalingen van kleine aard en is het aandeel relatief gezien niet erg volatiel (tov. van bijv. Apple die ook zo'n grafiek laat zien maar veel meer op en neer gaat). En voeren een vrij kundig beleid met goede marges qua winst. Maarja, tis en blijft een farmaceutical en dus afhankelijk of medicijnen van hun ook in de grote landen worden geaccepteerd. (wat tot dusverre wel het geval is)

Voor de rest is het een sommetje of je denkt dat diabetes snel opgelost zal worden en of er meer diabetici zullen komen in de toekomst. En nee, dit is geen verkooppraatje :z Je moet het vooral niet kopen omdat het natuurlijk veel te hoog staat wat betreft waardering. Mensen die er al in zitten zou ik wel adviseren om te blijven zitten :P
pi_84777779
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:43 schreef tony_clifton- het volgende:
Heb nagenoeg niets meer behalve BSX (die reverse tracker) en een heleboel Thrombogenics...
Ik had verwacht dat jij Novo ook wel in je porto had. Mede omdat je het zelf een jaar geleden ongeveer hier ook postte.
pi_84777943
Ah nee, nooit gehad in ieder geval.
Ik kijk de kat uit de boom tot er een richting gekozen wordt momenteel.

[ Bericht 16% gewijzigd door tony_clifton- op 02-08-2010 17:25:39 ]
pi_84779541
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:32 schreef Toppiet het volgende:
Je moet natuurlijk Buffet niet idealiseren. Het moet duidelijk dat hij profiteert van voorkennis naast zijn value investing, zonder deze voorkennis zou hij waarschijnlijk niet de rijkste ter wereld zijn.
Kun je een voorbeeld geven van een zaak waarin Buffett verdacht werd van het misbruiken van voorkennis ?
  maandag 2 augustus 2010 @ 18:27:58 #75
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_84781099
Vandaag Imtech gekocht. Deed het ook wel aardig.

Morgen de cijfers, ben benieuwd
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 2 augustus 2010 @ 18:47:32 #76
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_84781824
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:48 schreef sitting_elfling het volgende:

Novo Nordisk, farmaceutical die met name bekend staat om z'n diabetes aanpak.

Interessant aandeel.

Hoe heb je dat bedrijf gevonden?
pi_84782103
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 18:47 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Interessant aandeel.

Ik weet niet of jullie de adr bedoelen, daar zou ik niet long in gaan. Check hoe ver dat al is gestegen. :o
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:NVO&ntsp=0
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 augustus 2010 @ 19:04:16 #78
862 Arcee
Look closer
pi_84782501
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:25 schreef Soldier2000 het volgende:
Zeg dat wel, vandaag weer 5.8% erbij. Zo'n 20% gestegen in 2 weken tijd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_84782770
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 18:54 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ik weet niet of jullie de adr bedoelen, daar zou ik niet long in gaan. Check hoe ver dat al is gestegen. :o
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:NVO&ntsp=0
Waarom niet? Zelfs als je op de top van de bubble had gekocht zou je winst hebben gehad. Sommige bedrijven doen het nou eenmaal erg goed, dit zou er een van kunnen zijn.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_84783584
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:10 schreef draaier89 het volgende:
[..]
Waarom niet? Zelfs als je op de top van de bubble had gekocht zou je winst hebben gehad. Sommige bedrijven doen het nou eenmaal erg goed, dit zou er een van kunnen zijn.
Omdat er een moment komt dat de muziek stopt! :) En ik sowieso liever geen aandelen koop die al een enorme stijging achter de rug hebben. Waarom zou je nu kopen? Zodat je 10% kan pakken voor als het naar 100 gaat? Het lijkt mij link, maar ik weet niets van het bedrijf, dus wie weet.
pi_84784087
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:31 schreef Mercer het volgende:

[..]

Omdat er een moment komt dat de muziek stopt! :) En ik sowieso liever geen aandelen koop die al een enorme stijging achter de rug hebben. Waarom zou je nu kopen? Zodat je 10% kan pakken voor als het naar 100 gaat? Het lijkt mij link, maar ik weet niets van het bedrijf, dus wie weet.
Als ik miljonair zou zijn had ik 1 euro geinvesteerd :P Helaas.
pi_84784914
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:31 schreef Mercer het volgende:

[..]

Bekijk het andersom, wat is volgens jou de statistische kans dat een aandeel dat relatief gezien de afgelopen 20 jaar omhoog is gegaan als je het morgen koopt naar beneden gaat. En wat is de relatieve kans van een aandeel dat de afgelopen 20 jaar relatief gezien wisselvallig of naar beneden is gegaan vanaf morgen naar boven gaat? Als je in ogenschouw neemt dat de markt over het algemeen goed zit lijkt me een investering in iets wat al opwaartse momentum heeft laten zien een betere investering dan iets wat naar beneden is gegaan. Ik investeer dan ook liever in iets wat al weer op de weg terug is naar boven dan iets wat de val heeft ingezet en het maar de vraag is wanneer het weer naar boven gaat. Veel mensen hebben dat bijv. gedaan bij BP. waar je elke dag las, NU IS DE BODEM BEREIKT!

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 18:47 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Interessant aandeel.

Volgens mij heb ik dit aandeel zelfs via FOK! gevonden hehe, of net daarvoor en dat ik daarna zag dat Tony_clifton het er hier ook over had. Soms wordt er nog wel eens interessante bedrijven hier genoemd, met een paar klikken heb je direct een idee hoe het bedrijf gepresteerd heeft en wat naar je eigen mening er nog mee zal gebeuren. Persoonlijk vind ik het 1 van de minst volatiele aandelen over een lange periode. Dat is voor mij altijd wel een vereiste. Het werkt natuurlijk niet altijd. Voorbeeldje daarvan is Altria, wat ik ook altijd interessant vond maar toch wat explosiever reageerde op crashes in de financiële markt.
pi_84787400
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Bekijk het andersom, wat is volgens jou de statistische kans dat een aandeel dat relatief gezien de afgelopen 20 jaar omhoog is gegaan als je het morgen koopt naar beneden gaat. En wat is de relatieve kans van een aandeel dat de afgelopen 20 jaar relatief gezien wisselvallig of naar beneden is gegaan vanaf morgen naar boven gaat? Als je in ogenschouw neemt dat de markt over het algemeen goed zit lijkt me een investering in iets wat al opwaartse momentum heeft laten zien een betere investering dan iets wat naar beneden is gegaan. Ik investeer dan ook liever in iets wat al weer op de weg terug is naar boven dan iets wat de val heeft ingezet en het maar de vraag is wanneer het weer naar boven gaat. Veel mensen hebben dat bijv. gedaan bij BP. waar je elke dag las, NU IS DE BODEM BEREIKT!
[..]
Maar ik ga niet 20 jaar wachten tot een aandeel omhoog gaat. En aangezien dit aandeel een enorme rally achter de rug heeft, is de verdere upside beperkt naar mijn mening. En natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals apple etc...
Novo Nordisk heeft vanaf 2006 dik 2 jaar gerallyed. Als je toen op 70 had gekocht, was je eerst naar 44 gegaan, daarna weer up. Er zijn maar weinig beleggers die zo'n rit uitzitten. Nu is er een kleine 2 jaar rally, kans is groot dat er weer een stevige pullback komt. Beter op die stevige pullback kopen, dan tegen huidige koers kopen.

En als je BP op 30 had gekocht, had je 30% rendement gehad nu.
pi_84788571
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:01 schreef Mercer het volgende:

[..]

Maar ik ga niet 20 jaar wachten tot een aandeel omhoog gaat. En aangezien dit aandeel een enorme rally achter de rug heeft, is de verdere upside beperkt naar mijn mening. En natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals apple etc...
Waarom zijn Apple en Novo uitzonderingen? En nogmaals, waarom zou een rally nu stoppen? Of waarom zou een aandeel dat sinds 1990 rustig naar boven kabbelt vanaf dit jaar plots zijdelings bewegen? Natuurlijk zijn er legio redenen voor te geven maar statistisch genomen is dat niet een erg grote kans. (uitgaande dus van historische prijsbeweging)

quote:
Novo Nordisk heeft vanaf 2006 dik 2 jaar gerallyed. Als je toen op 70 had gekocht, was je eerst naar 44 gegaan, daarna weer up. Er zijn maar weinig beleggers die zo'n rit uitzitten. Nu is er een kleine 2 jaar rally, kans is groot dat er weer een stevige pullback komt. Beter op die stevige pullback kopen, dan tegen huidige koers kopen.
Waar Novo de 70 haalde destijds begon de toenmalige financiële crisis. Welk aandeel je ook had aangeschaft, grote kans dat het naar beneden kletterde. Niet meer dan logisch dat enorm veel mensen gewoon hun volledige portofolio door de plee hebben gespoeld omdat ze bang waren dat het geen stuiver meer waard zou zijn en hebben daarna weer gewacht om in te kopen.

Je kunt dat soort statistieken vaak op 2 manieren bekijken. Stel een aandeel gaat van 0 naar 100 in 20 jaar, en hij zit zo rond de 99 nog wat na 20 jaar. Zal je dan kopen terwijl je weet dat de prijs op een bijna all time high staat? Je hebt immers het idee dat de grootste winst al gepakt is. En mocht hij dalen naar 50, en je weet dat hij op 100 heeft gestaan, reken je jezelf eigenlijk al rijk en ga je er van uit dat er nog veel in het vat zit en koop je het. Je kunt ook gewoon kijken naar de toekomst. Ook al staat een aandeel op een 10 year high, dat wil niet zeggen dat er geen potentie meer in zit om naar boven te gaan. En koersen gaan over het algemeen toch echt naar boven.

En statistisch genomen moet je wel erg ongelukkig zijn wil je elke keer op exact de top kopen en dus verliezen op je aandelen. Die kans is gewoon erg klein. Net zoals het aanschaffen van een aandeel op een high die vanaf dat moment naar beneden gaat.

Uiteraard moet je met dit soort praktijken je money management goed in de smiezen hebben en op momenten dat je winst hebt die ook pakken.

quote:
En als je BP op 30 had gekocht, had je 30% rendement gehad nu.
Maar wat zou een reden zijn om BP op 30 te kopen terwijl het zakt? Ik kon op dat moment genoeg redenen verzinnen dat het nog wel lager kon (en hoger) dus heb het destijds niet aangeschaft.
pi_84789959
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom zijn Apple en Novo uitzonderingen?
Omdat er weinig aandelen zo'n sterke performance hebben laten zien het afgelopen jaar.
quote:
En nogmaals, waarom zou een rally nu stoppen?
Dat hoeft niet. Maar als je naar de lange termijn kijkt, was er telkens 2 jaar lang (flinke) rally en vervolgens pauze dan wel flinke pullback. Kans is dus zeer goed mogelijk dat dit nu ook weer zo gaat. Als dat zo is, is het "link" om nu te kopen. Of er moeten zeer duidelijke fundamentele aanwijzingen zijn voor een verdere rally. Of die er zijn weet ik niet, ik kijk nu voornamelijk naar de charts.
quote:
Je kunt dat soort statistieken vaak op 2 manieren bekijken. Stel een aandeel gaat van 0 naar 100 in 20 jaar, en hij zit zo rond de 99 nog wat na 20 jaar. Zal je dan kopen terwijl je weet dat de prijs op een bijna all time high staat? Je hebt immers het idee dat de grootste winst al gepakt is. En mocht hij dalen naar 50, en je weet dat hij op 100 heeft gestaan, reken je jezelf eigenlijk al rijk en ga je er van uit dat er nog veel in het vat zit en koop je het. Je kunt ook gewoon kijken naar de toekomst. Ook al staat een aandeel op een 10 year high, dat wil niet zeggen dat er geen potentie meer in zit om naar boven te gaan.
Ik snap wat je bedoelt, en daar is iets voor te zeggen. Maar ik koop liever op zwakte. Welke manier de beste is, geen idee.
quote:
En koersen gaan over het algemeen toch echt naar boven.
Koersen van aandelenmarkten en zeer sterke bedrijven gaan vaak op termijn omhoog ja. Veel bedrijven gaan tussendoor ook flink door het putje.
quote:
En statistisch genomen moet je wel erg ongelukkig zijn wil je elke keer op exact de top kopen en dus verliezen op je aandelen. Die kans is gewoon erg klein. Net zoals het aanschaffen van een aandeel op een high die vanaf dat moment naar beneden gaat. Uiteraard moet je met dit soort praktijken je money management goed in de smiezen hebben en op momenten dat je winst hebt die ook pakken.
[..]
Eens, maar dan moet je niet 2 jaar blijven zitten.
quote:
Maar wat zou een reden zijn om BP op 30 te kopen terwijl het zakt? Ik kon op dat moment genoeg redenen verzinnen dat het nog wel lager kon (en hoger) dus heb het destijds niet aangeschaft.
Ik heb het ook niet aangeschaft om dezelfde reden. En ik geef toe, dat was ook vrij link.

Maar nogmaals ik koop liever op zwakte om zo 10% te pakken, dan (midden in) een enorme rally, en maar hopen dat het nog even doorzet.
Dat wil niet zeggen dat het eerste of het tweede fout/ goed is. Het is gewoon een andere manier.
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:54:34 #86
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_84790237
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:01 schreef sitting_elfling het volgende:

Volgens mij heb ik dit aandeel zelfs via FOK! gevonden hehe, of net daarvoor en dat ik daarna zag dat Tony_clifton het er hier ook over had. Soms wordt er nog wel eens interessante bedrijven hier genoemd, met een paar klikken heb je direct een idee hoe het bedrijf gepresteerd heeft en wat naar je eigen mening er nog mee zal gebeuren. Persoonlijk vind ik het 1 van de minst volatiele aandelen over een lange periode. Dat is voor mij altijd wel een vereiste. Het werkt natuurlijk niet altijd. Voorbeeldje daarvan is Altria, wat ik ook altijd interessant vond maar toch wat explosiever reageerde op crashes in de financiële markt.
Waarom vind je volatiliteit zo belangrijk?

quote:
Altria
In Altria zou ik dus nooit kunnen beleggen vanuit een ethisch oogpunt :{

En ja ik weet dat rokers er zelf vrijwillig voor kiezen.
pi_84790409
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld dat de beurswaarde al met 90 miljard gedaald is, terwijl de schade op dat moment op 'maar' 20 miljard geraamd werd?
Zelfs als je rekening houdt met een forse foutmarge op de raming, is de daling overdreven. Natuurlijk, de koers had nog meer kunnen zakken. Maar uiteindelijk was het aannemelijk dat de koers fors zou stijgen om de reële waarde (wat die dan ook mag zijn) te kunnen weerspiegelen, of je het nou op dat moment of tegen een nog lager waardering had gekocht.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_84791823
Best interessante video over relatie FedEx en S&P :)

pi_84792748
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:54 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Waarom vind je volatiliteit zo belangrijk?
Ik hanteer mijn portfolio altijd op een manier dat ik er een gedeelte risk free (naar mijn mening) aandelen in wil heb zitten die relatief stabiel bewegen en niet voor grote schommelingen zorgen. Ik houd niet van volatiele aandelen, het zorgt voor stress en onrust. Ik ben bewust continu op zoek naar aandelen over de hele wereld die relatief stabiel bewegen over langere periode zonder al te grote schommelingen. Dan kijken of het onderliggende plaatje (maakt het bedrijf realiseerbare winst?) en dan is de keus al snel gevallen. Niet lettende op de prijs van het aandeel maar de kracht van een opwaartse trend. Al zal SeLang hier wel statistisch ondergrond voor willen zien.

Het is 1 van de moeilijkste stukjes van de porto, maar dit stukje moet er voor zorgen dat je maandelijks continu een paar procent rendement binnenharkt. Desalniettemin is het wel 1 van de leukste. Elke aandelenmarkt rondsnuffelen voor die stabiele rustgevende factor in je portfolio. Daarbij komt ook nog eens dat volatiliteit net zoiets is als red bull. Je wordt er opeens compleet hyper van. Hogere volatiliteit zorgt immers vaak voor hogere rendementen (en verliezen). En de gemiddelde mens wil vaak gaan voor het hoogste en zo snel mogelijk. Erg volatiele aandelen zijn dan ook vaak enorm in trek. Als particuliere belegger zie ik daar geen potentie in. Aandelen zoals ING zijn gewoon grote speelballen van de grote jongens wat in de ochtend enorm wordt opgekocht in enorme volumes en als de koers een aantal centen hoger staat met flinke winst door verkopen terwijl ze de particulieren voor het lapje houden.

quote:
In Altria zou ik dus nooit kunnen beleggen vanuit een ethisch oogpunt :{

En ja ik weet dat rokers er zelf vrijwillig voor kiezen.
Ik zou vanuit ethisch oogpunt nooit kunnen investeren in een bedrijf dat wapens produceert. Altria is niet een 100% tobacco bedrijf.

[ Bericht 1% gewijzigd door sitting_elfling op 02-08-2010 22:49:22 ]
pi_84793088
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:57 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld dat de beurswaarde al met 90 miljard gedaald is, terwijl de schade op dat moment op 'maar' 20 miljard geraamd werd?
Zelfs als je rekening houdt met een forse foutmarge op de raming, is de daling overdreven. Natuurlijk, de koers had nog meer kunnen zakken. Maar uiteindelijk was het aannemelijk dat de koers fors zou stijgen om de reële waarde (wat die dan ook mag zijn) te kunnen weerspiegelen, of je het nou op dat moment of tegen een nog lager waardering had gekocht.
Je hebt volledig gelijk. En de 30 was ook gezien de werkelijke waarde van het bedrijf een goed aankoop punt geweest. Maar persoonlijk wacht ik liever af tot de daadwerkelijke schade bekend is en was ik benieuwd wat de grote pensioenfondsen in de UK zouden doen. Er volledig uit trekken en iets anders op zoeken of toch blijven zitten. Het anticiperen of een daling te overdreven is ten opzichte van de werkelijke waarde van een bedrijf vind ik gewoon enorm lastig. Op het moment dat zo'n koersval in gang is, wacht ik eerst wat de 'grote jongens' er mee van plan zijn voordat ik zelf een stap maak. Sinds die informatie gewoon niet verkrijgbaar is voor de particulier.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 00:00:46 #91
256829 Sokz
Livin' the life
pi_84796407
met BP had ik een order op +- 26,5. De 'uiterste' bodem. Achja, ik zit er niet mee. De kosten á geraamd 30 miljard was één deel van de koersdaling. De perspectieven het tweede. Zou BP ooit nog op amerikaans grondgebied mogen boren/pompen? Ook vergat men niet dat Usa without a problem BP kapot kon maken. Die Obama vond ik trouwens niet geloofwaardig. Toen de eerste vergelijkingen met 'De Katrina van Obama' werden gemaakt wist hij niet hoe snel hij moest laten blijken dat hij érg meeleefde met de bevolking e.d.
pi_84806028
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 18:27 schreef AQuila360 het volgende:
Vandaag Imtech gekocht. Deed het ook wel aardig.

Morgen de cijfers, ben benieuwd
En het waren goede cijfers.. toch flink afgestraft :{
Mja.. omzet bleef dan wel tegen de verwachting in hetzelfde, orders flink toegenomen.
pi_84816002
WS duikt, let go short!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:09:00 #94
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_84816380
PPT trekt de boel wel weer recht.

Het mag niet dalen.

@
RobertKunath DSM had ook prima cijfers en gaat dus omlaag.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:49:02 #95
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_84818243
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:43 schreef sitting_elfling het volgende:

Ik zou vanuit ethisch oogpunt nooit kunnen investeren in een bedrijf dat wapens produceert. Altria is niet een 100% tobacco bedrijf.
Als je vind dat we een leger mogen hebben, zou je ook moeten vinden dat ze niet met pijl en boog de strijd aan moeten gaan. En als ze wapens mogen kopen, zullen ze ook geproduceerd moeten worden, toch?
Overal verstand van.
pi_84818675
GODVER

Dacht gisteren 'hey, eigenlijk zou ik dat moeten kopen, kan gewoon niet mis gaan'. Vandaag +70%

Movetis.

Geneesmiddel sowieso al goedgekeurd, dus sowieso veel koerspotentieel als de verkopen binnensijpelen.

*Baaal*

De laatste tijd stapel ik de slechte beslissingen wel op... alléz, slechte beslissingen, ik neem er gewoon geen buiten uberveilig cash aanhouden.

Parabel van de talenten enz...
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 17:03:12 #97
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_84818885
"Als" is het verboden woord, he.
pi_84818968

:X
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 17:09:30 #99
56633 JimmyJames
Unspeakable powers