abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84946515
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:44 schreef mat180 het volgende:

[..]

Ik heb al meegemaakt met een vrouw waar ik goed contact mee had, nooit geen problemen. Nodigde me regelmatig uit en ineens niet meer. Toen ik haar ergens tegenkwam, durfde ze niet goed te zeggen waarom. Maar het had te maken hoe ik over homoseksualiteit dacht en het homohuwelijk had afgekeurd.
Dan geef ik haar groot gelijk/
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:51:09 #277
313317 mat180
jezusmijnredder
pi_84946692
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan geef ik haar groot gelijk/
een kruis dragen of dat iedereen goed van je spreekt omdat je een zondige levensstijl goedkeurt.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:09:27 #278
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84951718
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:21 schreef erodome het volgende:
Om dat vb dan wat verder op te pakken.
Stel, je hebt een relatie met iemand die non believer is maar niet helemaal wars staat tegenover dat soort zaken.
Op ten duur, ergens in die relatie komt je partner in contact met iemand die maanstenen oplaad om het zo maar even te zeggen.
Je partner raakt geinterresseerd, duikt er een beetje in en het bevalt hem ongelovelijk goed, hij duikt er steeds dieper in en wordt een fanatiek maanstenen oplader.

Het wordt een belangerijk deel van zijn leven, niet allesoverheersend, er is zat ruimte voor het verdere leven, maar toch is het een belangerijk deel.
Hoe zou je daarmee omgaan als je er zo even over nadenkt?
Tja, niet wars staan tegenover paranormale zaken zijn natuurlijk wel verschillende gradaties in. Dus dit is lastig te beantwoorden. Jij bijvoorbeeld zou voor mij te veel believer zijn, daarbij heb je ook nog eens geen piemel :P.

Maar goed, iemand die niet wars staat tegenover dat soort zaken, daarvan merk je snel genoeg hoe zweverig hij is. Zeker met mij in de buurt, want ook i.r.l. vind ik het heerlijk om met mensen over vermeende paranormale dingen, en daarbij over logica te praten :9! Dus eerlijk gezegd denk ik niet dat het me zo snel zal overkomen dat mijn geliefde ineens maanstenen gaat opladen. Dus 'stel... stel...', nee, ik val altijd op mannen met zoveel mogelijk logica.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:13:34 #279
249559 crew  Lavenderr
pi_84951869
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Om dat vb dan wat verder op te pakken.
Stel, je hebt een relatie met iemand die non believer is maar niet helemaal wars staat tegenover dat soort zaken.
Op ten duur, ergens in die relatie komt je partner in contact met iemand die maanstenen oplaad om het zo maar even te zeggen.
Je partner raakt geinterresseerd, duikt er een beetje in en het bevalt hem ongelovelijk goed, hij duikt er steeds dieper in en wordt een fanatiek maanstenen oplader.

Het wordt een belangerijk deel van zijn leven, niet allesoverheersend, er is zat ruimte voor het verdere leven, maar toch is het een belangerijk deel.
Hoe zou je daarmee omgaan als je er zo even over nadenkt?
Ik denk dat dat best lastig zal zijn, om hem dan ineens helemaal op te zien gaan in deze materie. Iets waar hij eerst niets van moest hebben. Misschien kan die vrouw het zelfs als bedreigend voor hun relatie beschouwen, dat hij meer dáár mee bezig is dan met haar.
Just my two cents :)
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:17:30 #280
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84952029
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:13 schreef Lavenderr het volgende:
Ik denk dat dat best lastig zal zijn, om hem dan ineens helemaal op te zien gaan in deze materie. Iets waar hij eerst niets van moest hebben. Misschien kan die vrouw het zelfs als bedreigend voor hun relatie beschouwen, dat hij meer daar mee bezig is dan met haar.
Just my two cents :)
Maar goed, dat vind ik sowieso als je geliefde tijdens de relatie ineens helemaal verandert (dus niet alleen qua geloof).

Iemand die bijvoorbeeld nooit sport en ineens 4 uren per dag gaat sporten of andersom...

Bij dat soort extreme veranderingen denk ik dat je altijd je relatie en dus je geliefde even goed onder de loep moet nemen ;).

Dus of het nou maanstenen zijn, een plotselinge obsessie voor sport en modeltreintjes, dat soort veranderingen komen voor mij eigenlijk op hetzelfde neer: "Wat is er aan de hand, want volgens mij gaat het niet goed met jou."
pi_84952323
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:51 schreef mat180 het volgende:

[..]

een kruis dragen of dat iedereen goed van je spreekt omdat je een zondige levensstijl goedkeurt.
Het is geen zondige levensstijl. Twee mensen houden van elkaar en hebben daarom seks. Wat is daar zo moeilijk aan? Ze doen er niemand pijn mee en gaan ook nog eens overbevolking tegen. Wat wil een God nog meer. ^O^
pi_84953816
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:51 schreef mat180 het volgende:

[..]

Pffft, katholieke priesters die kleine kindjes verneuken zijn pas zondig. En die leven toch in naam in de wereld, toch toch toch?
-edit, niet nodig dit-

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 06-08-2010 21:10:20 ]
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:05:52 #283
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84953882
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:17 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Maar goed, dat vind ik sowieso als je geliefde tijdens de relatie ineens helemaal verandert (dus niet alleen qua geloof).

Iemand die bijvoorbeeld nooit sport en ineens 4 uren per dag gaat sporten of andersom...

Bij dat soort extreme veranderingen denk ik dat je altijd je relatie en dus je geliefde even goed onder de loep moet nemen ;).

Dus of het nou maanstenen zijn, een plotselinge obsessie voor sport en modeltreintjes, dat soort veranderingen komen voor mij eigenlijk op hetzelfde neer: "Wat is er aan de hand, want volgens mij gaat het niet goed met jou."
Dat vind ik nou weer een beetje overdreven, hoewel het in sommige gevallen best op gaat.

Maar in het door Erodome gestelde geval zou ik daar wel enorme moeite mee hebben en zou het absoluut tot een breuk kunnen leiden. Sowieso ben je dan van elkaar aan het vervreemden in plaats van naar elkaar toe te groeien, en dat is inderdaad niet goed.

Maar in de vorm van een hobby, a la sport en modeltreintjes zie ik echt het probleem niet. In tegendeel, GA WAT DOEN ! :D

Ok, ik geef 't toe ... als ik een vriendin zou hebben, en die gaat met modeltreintjes spelen ... zet ik spontaan 'The Doors' op ... this is the end ... my beautiful friend, the end ...
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_84954166
Het zou in ieder geval wel een flinke aanleiding zijn om eens te gaan praten over dat uit elkaar groeien. Doorgaans zie je zo'n interesse in een al bestaand partnerschap wel aankomen. Dan is het alleen een logische stap in iemands ontwikkeling. Als dat niet zo is, zit het wel fout, wat de verandering ook is.

Maar gaat het er niet meer om wat je zou doen als je een vreselijk leuk en zalig iemand zou tegenkomen, maar dat die persoon echt spirituele overtuigingenl heeft die niet de jouwe zijn?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:22:10 #285
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84954571
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:04 schreef nokwanda het volgende:
<snip>
In de ogen des Here zijn wij allen zondaars. En ALLEEN door de Here Jezus in je hart te sluiten, en te ACCEPTEREN dat hij voor ONZE ZONDE is gestorven (dus ook de jouwe Nokje :D ) kun je het Koninkrijk Gods binnentreden.

*spoelt even de mond

Met andere woorden ... Roep "Hallelujah, I'm a sinner, prais Jesus" & meen het (das dan wel weer tricky ;) ) & leef er op los ! })
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_84954665
:D Weet je gelijk met welke soort overtuigingen ik niet kan leven _O-
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:28:24 #287
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84954793
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:05 schreef R0N1N het volgende:
Maar in de vorm van een hobby, a la sport en modeltreintjes zie ik echt het probleem niet. In tegendeel, GA WAT DOEN ! :D
Tja, een hobby of passie o.k. Iemand zonder passie val ik sowieso al niet op (en ook niet op iemand met een obsessie voor modeltreintjes :')). Maar wat erodome stelde ging het meer om een extreme verandering en of dat wat mij betreft nou een geloof is of een hobby of een sport, zodra iemand extreem verandert ineens, is er wel iets geks aan de hand :D!

quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:12 schreef nokwanda het volgende:
Maar gaat het er niet meer om wat je zou doen als je een vreselijk leuk en zalig iemand zou tegenkomen, maar dat die persoon echt spirituele overtuigingenl heeft die niet de jouwe zijn?
Inderdaad. Voor bijvoorbeeld Michielos maakt het niet uit, als ze maar lekker pijpt en neukt :'). Ik heb wat meer eisen :P.
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:34:00 #288
249559 crew  Lavenderr
pi_84955023
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:28 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Tja, een hobby of passie o.k. Iemand zonder passie val ik sowieso al niet op (en ook niet op iemand met een obsessie voor modeltreintjes :')). Maar wat erodome stelde ging het meer om een extreme verandering en of dat wat mij betreft nou een geloof is of een hobby of een sport, zodra iemand extreem verandert ineens, is er wel iets geks aan de hand :D!
[..]

Inderdaad. Voor bijvoorbeeld Michielos maakt het niet uit, als ze maar lekker pijpt en neukt :'). Ik heb wat meer eisen :P.
Nou JP, het begint er naar uit te zien dat je een dl.2 moet maken, we zijn nog lang niet uitgepraat over: 'Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen'. :)
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:21:14 #289
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84959825
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 01:43 schreef Class het volgende:

[..]

Wat is er nou weer mis met polytheisme :|W ?
Het geloven :P
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 01:15:34 #290
313317 mat180
jezusmijnredder
pi_84964015
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:22 schreef R0N1N het volgende:

[..]

In de ogen des Here zijn wij allen zondaars. En ALLEEN door de Here Jezus in je hart te sluiten, en te ACCEPTEREN dat hij voor ONZE ZONDE is gestorven (dus ook de jouwe Nokje :D ) kun je het Koninkrijk Gods binnentreden.

*spoelt even de mond

Met andere woorden ... Roep "Hallelujah, I'm a sinner, prais Jesus" & meen het (das dan wel weer tricky ;) ) & leef er op los ! })
Leef er op los? Dat is zo onbijbels als het maar zijn kan en staat nergens zo.

romeinen3vers8 Het is toch niet, zoals men van ons lastert en sommigen ons laten zeggen: Laten wij het kwade doen, opdat het goede eruit voortkome? Het oordeel over dezen is welverdiend.

judas1vers4 Want er zijn zekere mensen binnengeslopen – reeds lang tevoren tot dit oordeel opgeschreven – goddelozen, die de genade van onze God in losbandigheid veranderen en onze enige Heerser en Here, Jezus Christus, verloochenen.
pi_84964133
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 01:15 schreef mat180 het volgende:

[..]

Leef er op los? Dat is zo onbijbels als het maar zijn kan en staat nergens zo.

romeinen3vers8 Het is toch niet, zoals men van ons lastert en sommigen ons laten zeggen: Laten wij het kwade doen, opdat het goede eruit voortkome? Het oordeel over dezen is welverdiend.

judas1vers4 Want er zijn zekere mensen binnengeslopen – reeds lang tevoren tot dit oordeel opgeschreven – goddelozen, die de genade van onze God in losbandigheid veranderen en onze enige Heerser en Here, Jezus Christus, verloochenen.
Oh we mogen niet leven. Ook nog dat. :{
En daarnaast is de user die jij quotte ook niet serieus.
pi_84964249
Ik heb dit hele topic niet gevolgd en lees nu enkele posts, maar ik neem aan dat mat180 een kloon is van matthijs(oid)?
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_84964297
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 01:21 schreef Dubby het volgende:
Ik heb dit hele topic niet gevolgd en lees nu enkele posts, maar ik neem aan dat mat180 een kloon is van matthijs(oid)?
Ja, ik weet alleen niet wat er met zijn oude account gebeurd is.
pi_84964370
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 01:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, ik weet alleen niet wat er met zijn oude account gebeurd is.
Een gokje: na diverse waarschuwen toch irrelevante bijbelteksten blijven quoten?
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_84964535
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 01:25 schreef Dubby het volgende:

[..]

Een gokje: na diverse waarschuwen toch irrelevante bijbelteksten blijven quoten?
Maar ja, hij vindt ze relevant, omdat ze ieder persoon aangeven hoe die moet leven. De richtlijnen voor elk onderdeel van het leven. Als hij echt gelooft dat de bijbel volgen de enige juiste manier van leven is, snap ik wel waarom hij zoveel bijbelcitaten spuwt. Maar hij moet nu toch ook onderhand wel doorhebben dat niemand hier het zo letterlijk neemt als hij doet en vrijwel de meerderheid van de mensen het als complete nonsens ziet. Dan komt hij een stuk verder als hij het vertelt in zijn eigen woorden en met argumenten onderbouwt. Maar dan zit hij niet meer in zijn savety zone.[/rant]
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 01:39:06 #296
313317 mat180
jezusmijnredder
pi_84964718
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 01:25 schreef Dubby het volgende:

[..]

Ik mocht in een topic een stuk niet plaatsen en heb het toch een aantal keren gedaan, eigenlijk bewust mijn bedoeling was om de account te wissen en een nieuwe te krijgen. Dat doen ze hier op fok niet, kon alleen niet meer reageren.
pi_84974555
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 01:39 schreef mat180 het volgende:

[..]

Ik mocht in een topic een stuk niet plaatsen en heb het toch een aantal keren gedaan, eigenlijk bewust mijn bedoeling was om de account te wissen en een nieuwe te krijgen. Dat doen ze hier op fok niet, kon alleen niet meer reageren.
Waarom zou je een nieuw account willen? En waarom zou fok die aan jou geven als je de regels overtreedt?
pi_84976097
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom zou je een nieuw account willen? En waarom zou fok die aan jou geven als je de regels overtreedt?
Ga alsjeblieeeft niet in op deze gast!
Ik zou wel eens leuke discussie met mat180 willen voeren ;) Kijken of hij dan nog steeds bijbelteksten blijft opdreunen :) maar dat ga mag ik hier niet doen
pi_84976587
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:58 schreef nokwanda het volgende:
Ik ben heel erg blij dat ik getrouwd ben met een man waarmee ik ervaringen kan delen. En hij met mij. We zien veel hetzelfde op dat gebied. De verschillen zitten in de nuances en geven dan daar stof tot nadenken.
Mijn man moet niks van het paranormale hebben, maar begrijpt mij wel en wuift wat ik zie of denk ook niet weg.
Dat hij er niks van hebben wil betekend niet dat hij niet open minded is.
Hij ziet zlf ook wel eens dingen maar staat het liefst met beide benen op de grond
pi_84978048
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 15:31 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ga alsjeblieeeft niet in op deze gast!
Ik zou wel eens leuke discussie met mat180 willen voeren ;) Kijken of hij dan nog steeds bijbelteksten blijft opdreunen :) maar dat ga mag ik hier niet doen
Dat soort discussies zijn er al geweest in zijn "Levende relatie met jezus christus" reeks. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')