abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84627269
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:40:45 #2
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84627368
En als ze sterven valt er niks te erven *)

Zo, dat was mijn beroepsmatige tvp, nu ga ik me eens omkleden en richting Rio.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:41:32 #3
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84627405
Grapje, het begint net te regenen.

Om even terug te komen op die touwhalsters (welke ik ook erg gaaf vind!), volgens mij staan er op bokt wel how to topics om er zelf een te maken :)
pi_84627440
Je kan touwhalstertjes voor een redelijke prijs bij equiplay.nl kopen, de goedkoopste versie is meer dan prima, je kan ze zelfs mailen met de maten van het hoofd, dan knopen ze er zo een voor je paard.

Ik heb ze zelf van parelli, het touw is net nog wat zachter en net nog wat betere kwaliteit, maar heel veel maakt het niet uit, zijn deze versleten dan haal ik ze gewoon bij equiplay(dat scheelt een aardig hoopje centjes).
Zelf knopen ben ik nog niet aan begonnen, wil ik weleens gaan proberen, maar wilde toen gewoon echt zeker zijn dat het goed zat.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_84627488
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:42 schreef erodome het volgende:
Je kan touwhalstertjes voor een redelijke prijs bij equiplay.nl kopen, de goedkoopste versie is meer dan prima, je kan ze zelfs mailen met de maten van het hoofd, dan knopen ze er zo een voor je paard.

Ik heb ze zelf van parelli, het touw is net nog wat zachter en net nog wat betere kwaliteit, maar heel veel maakt het niet uit, zijn deze versleten dan haal ik ze gewoon bij equiplay(dat scheelt een aardig hoopje centjes).
Zelf knopen ben ik nog niet aan begonnen, wil ik weleens gaan proberen, maar wilde toen gewoon echt zeker zijn dat het goed zat.
Dat heb ik ook, kan wel zelf gaan rommelen maar als het dan niet klopt is dat ook niet handig. Ik ga even kijken op Equiplay.
pi_84627533
Hoop trouwens wel dat het droog blijft, over een ruim uurtje naar de paarden en ik heb geen zin om in de regen te staan weer, maarja, wat moet dat moet!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:58:02 #7
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84628175
Daarom zit ik nu ook nog op de stoel :+ Ik ben niet vies van regen, maar ik ben van de week al drie keer nat geregend ;( En eens moet het over zijn.

Ach ja... Vandaag toch niet rijden. Rio heeft vier dagen achtereen uitstekend zijn best gedaan, vandaag heeft hij een vrije dag. Lekker knuffelen, poetsen en spelen :D
pi_84628426
Vanwege de regen wel blij met de leenscootert :s)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_84629693
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:15 schreef Isegrim het volgende:
Wat is eigenlijk jouw theorie mbt de beweegredenen van Bokt in jouw verhaal? Ik bedoel, het gaat toch om het welzijn van paarden...? Bokt is een mooi forum om mensen te waarschuwen voor een malafide dierenarts o.i.d.
noemen.
Het is natuurlijk belachelijk. Het gaat inderdaad om het dierenwelzijn, en de strekking van mijn post toentertijd was natuurlijk, kijk uit met die dierenarts, hij constateert foute dingen. Ze hebben er gewoon geen verstand van. Het is een dokter, voor een een operatie of groot probleem moet je naar het ziekenhuis (om maar even makkelijk te maken).

Maar het bleek dus dat de desbetreffende kliniek dus blijkbaar ook op Bokt ingelogd staat (als je niet geregistreerd bent kun je niet in de huiskamer topics kijken) en dat gelezen en toen bokt gevraagd de berichten te verwijderen wegens laster. Terwijl het helemaal geen laster was! Dus daar was ik al boos over, en toen ze begonnen te miepen dat ik loog zag ik echt vuur branden! Maar het feit dat een dierenkliniek lid is van bokt om slechte verhalen te laten verwijderen van een openbaar forum wat notabene niet leesbaar is voor iedereen... zegt toch al genoeg?

Het is naar mij idee juist goed om zoiets te melden, net zoals iets Radar. Je wilt toch het beste voor je paard toch? En erop vertrouwen dat een dierenarts ook weet wat hij doet.

Hier in Rotterdam schijnt de zon trouwens, vanacht in Brabant wel echt rot weer gehad, onweer, regen, de wei staat zeiknat (de bak trouwens ook).
pi_84629802
Raar hoor. :{ Was het trouwens een dierenarts hier in de buurt? Misschien kun je de naam PM-en, weet ik ook even dat ik daar niet naartoe moet. :')
pi_84630110
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:35 schreef Isegrim het volgende:
Raar hoor. :{ Was het trouwens een dierenarts hier in de buurt? Misschien kun je de naam PM-en, weet ik ook even dat ik daar niet naartoe moet. :')
Dierenkliniek Ridderkerk! Geen pm voor nodig ;)
pi_84631923
Over paardenspullen, dat is altijd wel grappig, dingen die zogenaamd 'speciaal voor paarden' zijn, zijn altijd 300% duurder dan dezelfde producten maar dan niet speciaal voor paarden. En al die penny's het maar kopen :') Volgens mij is dat best big business die paardenspullen, er wordt grof geld voor allerlei onzin betaald :Y
know'm sayin?
word? word.
pi_84632487
Ah, nieuw topic.
Mijn oudje is grijs aan het worden, zo meteen moet ik met een schimmel over straat.
Inclusief rode bandages en shabrakje :')

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:45:40 #14
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84632614
Hij is niet toevallig gewoon een Sabino? :P
pi_84632994
"Roaned Sabino (Stekelharig)
Vooral roaning langs de aftekeningen maar ook verspreid over het gehele lichaam. De hoeveelheid witte haren kan in de loop van de jaren toenemen."
Even van de bokt wiki geplukt.

Je zou weleens gelijk kunnen hebben.
Ze heeft aan de andere kant witte stipjes op dr kont, maar die had ze eerst niet :')
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:57:07 #16
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84633121
Birdcatchers kunnen zo ineens verschijnen :)

Belangrijkere kenmerken van een daarwerkelijke sabino zijn witte benen, witte aftekeningen op het hoofd, witte lip en vaak ook een witte stip op de buik. Maar goed, zelfs zonder die kenmerken kan het een sabino zijn :)
pi_84633218
Mijn pownie is ook sabino en die krijgt de laatste jaren (ze is nu 21) ook steeds meer witte haren.
know'm sayin?
word? word.
pi_84633353

Charmante kontfoto :')

Best interessant, die varianten :)
pi_84633414
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:28 schreef alors het volgende:
Over paardenspullen, dat is altijd wel grappig, dingen die zogenaamd 'speciaal voor paarden' zijn, zijn altijd 300% duurder dan dezelfde producten maar dan niet speciaal voor paarden. En al die penny's het maar kopen :') Volgens mij is dat best big business die paardenspullen, er wordt grof geld voor allerlei onzin betaald :Y
Ja, echt hè? 'Want alleen het beste is goed genoeg'. :')
pi_84633445
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:43 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Dierenkliniek Ridderkerk! Geen pm voor nodig ;)
Nou, van websites bouwen hebben ze in elk geval geen kaas gegeten. :N

Vaste DA op onze stal is Meursing. Hoor daar altijd goede dingen over. :Y
pi_84633510
Meursing hoor je minder over, maar toen de opfok laatst een veulen bracht voor een operatie, hadden ze nieteens een box vrij hihi...

Mijn paarden staan nu in Brabant, voor kleine dingen komt gewoon de plaatselijke dierenarts, enten enz.. maar voor grote dingen rijd ik of naar Wassenaar (De Raaphorst), De Bosdreef (Moerbeke-waas, Belgie) of Visdonk Roosendaal.
  donderdag 29 juli 2010 @ 17:07:32 #22
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84633528
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 17:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]
Charmante kontfoto :')

Best interessant, die varianten :)
Dat zijn stippen die voortkomen vanuit het Sabino gen :)
  donderdag 29 juli 2010 @ 20:58:58 #23
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84641677
Oh ja, voor mensen die nog op zoek zijn naar het e.e.a:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=1331165
pi_84642470
Vandaag begonnen met target-training. Meneer had snel door wat de bedoeling was. Hij is alleen liever lui dan moe, dus vier meter lopen voor een snoepje is hem éigenlijk wat te veel. _O-
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:48:25 #25
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84644079
Leuk :D

Is het de bedoeling om dat zeg maar uit te bouwen richting clicker training of zo? Constant met snoepjes belonen, lijkt mij persoonlijk niet zo handig :) Met Rio moet ik dat iig niet doen, die gaat schooien als de pest :+
pi_84645381
Het is clickertraining :)

De frisbee (ons target) moet aangeraakt worden voor een snoepje.

Target aanraken = klikje (klikje legt het beloonmoment vast), en daarna mag meneer een snoepje komen halen.
pi_84645567
Het eerste doel wat we met de target willen gaan bereiken is nu juist dat hij niet meer gaat schooien. :P Hij krijgt niets als hij schooit, alleen als hij de target aanraakt.
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:22:39 #28
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84645835
Oke. Ik ben niet zo thuis in de clicker training :Y) Beloning met eten is ook niet het eerste wat ik zou doen :)
pi_84646775
Je kunt best belonen met eten, als je hem eerst leert dat hij nooit iets lekkers krijgt als hij erom gaat zeuren. :P
pi_84647065
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:22 schreef Samzz het volgende:
Oke. Ik ben niet zo thuis in de clicker training :Y) Beloning met eten is ook niet het eerste wat ik zou doen :)
Hangt heel erg van het paard af, sommigen kan het enorm motiveren om meer te doen, harder te gaan waar je normaal dat amper voor elkaar krijgt, iig niet op nette manieren.
Anderen worden dominanter van voedsel(alhoewel de methode van aanleren dat zou moeten opvangen), weer anderen geven er niets om, is een paard echt niet op zijn gemak dan zal voer weinig uithalen.

Gooi maar eens bij een wat slomer paard op strategische plekken wat lekkers neer, waar je dan steeds tussendoor heenstuurt, in het begin al snel en dan steeds langer tussendoor(en daarna sporadisch misschien).
Moet je zien hoe snel dat paard je op ten duur zelf een galop aanbied, of beter, als het af is, op de lichtste suggestie een lekker tempo oppakt en dat ook nog eens met een blij hoofd.

Het maakt het verschil tussen een paard die je bijkans elke stap aan moet drijven om een normaal tempo te behouden en een paard waar je niets hoeft te doen totdat je zelf wat anders wil.

Het werkt niet bij elk paard, maar het uitsluiten vantevoren kan een grote vergissing zijn, een groot gemis in je mogelijkheden.
Alhoewel ik denk dat de clickertraining opzich bij elk paard zou moeten kunnen, als ze maar niet bang zijn, dan staat voer niet hoog op hun prioriteiten lijstje.
  donderdag 29 juli 2010 @ 23:02:20 #31
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84647366
Mijn methode werkt tot nu toe bij ieder paard en iedere pony die ik heb ingereden/beleerd. Dus dan is de motivatie om te veranderen er ook niet :) Het inzetten van voer is voor mij gewoon geen optie.

Ik ben van mening dat ik samen met in instructrice goed op weg ben, alles wat ik met een paard doe, wordt door het paard eerst zelf aangeboden, dus dwang komt er sowieso niet bij kijken :) NH, clicker, parelli, dat soort dingen zijn mijn ding gewoon niet :)

Dat iemand anders erbij zweert, prima :D
pi_84655723
NH is niets anders dan communiceren met het paard in zijn taal. Hoe kan dat nou 'je ding niet zijn'? :P

Kijk wat je ermee kunt bereiken _O_ : http://www.bokt.nl/forums(...)db6c0bd623066552ad8e
pi_84656159
Mijn jongste paard eet nieteens snoep, appels of wortels, of alles anders dan ruwvoer of brok, hij kent het niet, en voelt er ook niks voor om het te proberen haha! _O-
pi_84656289
Finnegan eet alles. :')
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:33:29 #35
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84656352
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:00 schreef Isegrim het volgende:
NH is niets anders dan communiceren met het paard in zijn taal. Hoe kan dat nou 'je ding niet zijn'? :P

Kijk wat je ermee kunt bereiken _O_ : http://www.bokt.nl/forums(...)db6c0bd623066552ad8e
Dat weet ik wel, maar zo rijden is niet wat ik wil bereiken. Al vind ik het erg knap, daar niet van. Zoals ik al eerder zei, volg ik de klassieke leerschool :)
pi_84656509
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:33 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat weet ik wel, maar zo rijden is niet wat ik wil bereiken. Al vind ik het erg knap, daar niet van. Zoals ik al eerder zei, volg ik de klassieke leerschool :)
Het gaat er niet echt om wat je wilt bereiken, maar hoe je dat wilt bereiken.
pi_84656518
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:30 schreef Isegrim het volgende:
Finnegan eet alles. :')
Dat is wel een understatement ja.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:46:02 #38
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84656619
quote:

[..]

Speciaal voor LeeHarveyOswald :P
pi_84656776
Alexander Nevzorov is ook klassieke leerschool volgens mij. Alleen dan zonder zadel en zonder bit. :P
pi_84656848
quote:

[..]

Wat is het verschil tussen wat jij wilt bereiken en wat zij wil bereiken? Volgens mij streeft zij ook gewoon naar verzameling, nageeflijkheid etc. Ze weet dat alleen te bereiken zonder de gangbare hulpmiddelen.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:58:53 #41
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84656914
Alexander Nevzorov is nu niet het schoolvoorbeeld van de klassieke dressuur die ik voor ogen heb. Wat een griezel -O- Hij is zó extreem.... Heeft een petitie lopen om Paardensport te bannen als sport op de OS en sowieso verbieden in competitieverband.

Hij droomt van een wereld waar we ooit beschaamd terug kijken op wat wij paarden aan hebben gedaan door ze te berijden.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:00:04 #42
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84656944
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:55 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen wat jij wilt bereiken en wat zij wil bereiken? Volgens mij streeft zij ook gewoon naar verzameling, nageeflijkheid etc. Ze weet dat alleen te bereiken zonder de gangbare hulpmiddelen.
En ik wil dat met mijn jonge dier onder het zadel bereiken. Zodat ik er wedstrijden mee kan rijden.
pi_84657089
Ik volg geen specifieke rijkunst. Vind dat altijd zo'n onzin om in een hokje te denken.

Ik rijd paard vanuit het oogpunt van mijn paard, niet vanuit het oogpunt dat ik heb. Mensen hebben ook weleens niet een goede dag, paarden ook... Ik wil gewoon een recht in balans gaand paard hebben dat plezier heeft in zijn werk, en niet denkt als ik met een zadel komt, ohnee he!

Gelukkig heb ik een hele fijne instructeur die er precies hetzelfde over denkt.

De tijd van zagen, sporen en zwepen is allang voorbij. Ze willen nu een fijn paard door de baan gaan, die het doet omdat hij plezier erin heeft, niet omdat zijn baas dat wilt. Gelukkig hebben ze daar de proeven dus ook op aangepast. Happy Athlete gevoel...

pi_84657116
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:58 schreef Samzz het volgende:
Alexander Nevzorov is nu niet het schoolvoorbeeld van de klassieke dressuur die ik voor ogen heb. Wat een griezel -O- Hij is zó extreem.... Heeft een petitie lopen om Paardensport te bannen als sport op de OS en sowieso verbieden in competitieverband.

Hij droomt van een wereld waar we ooit beschaamd terug kijken op wat wij paarden aan hebben gedaan door ze te berijden.
Dat laatste klopt niet, want hij rijdt zelf ook op zijn paarden. Hij droomt van een wereld waarin we met schaamte terugkijken op bitten, hulpteugels etc. Daar kan ik deels in meegaan, maar ik vind hem ook te extreem daarin. Maar wat hij met zijn paarden bereikt zonder hulp- / dwangmiddelen vind ik fantastisch. Daar zou ik ook naartoe willen. Niet dat ik dat ooit ga bereiken, maar je moet de lat hoog leggen zeggen ze altijd. 8-)
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:08:29 #45
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84657141
Goede gedachtengang :D Daarvoor heb ik voor de klassieke richting gekozen en niet de moderne LDR versie, of de Antoine de Bodt versie (die handen...) :)

Paardrijden is sowieso een bepaalde methode aanpassen aan jezelf en aan je paard :D
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:09:31 #46
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84657171
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:07 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat laatste klopt niet, want hij rijdt zelf ook op zijn paarden. Hij droomt van een wereld waarin we met schaamte terugkijken op bitten, hulpteugels etc. Daar kan ik deels in meegaan, maar ik vind hem ook te extreem daarin. Maar wat hij met zijn paarden bereikt zonder hulp- / dwangmiddelen vind ik fantastisch. Daar zou ik ook naartoe willen. Niet dat ik dat ooit ga bereiken, maar je moet de lat hoog leggen zeggen ze altijd. 8-)
Dan heb ik dat verkeerd gelezen. Ik vind zijn uitspraken weinig genuanceerd, overlopend van het extremisme. Dan heb ik persoonlijk meer met Hepfling of Blaha :)
pi_84657225
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:00 schreef Samzz het volgende:

[..]

En ik wil dat met mijn jonge dier onder het zadel bereiken. Zodat ik er wedstrijden mee kan rijden.
Dus als het toegestaan was om op wedstrijden met alleen een neckrope te rijden zou het een ander verhaal zijn? :P Ik vind dat persoonlijk veel knapper (en mooier om te zien) dan met stang & trens etc. Je ziet in de huidige dressuur zoveel in de krul getrokken paarden die dan ook nog hoge punten scoren. Dat vind ik wel een beetje jammer, lijkt soms of spektakel belangrijker is dan correctheid. Maar goed, ik heb sowieso helemaal niets met het hele wedstrijdgebeuren, heb zelf ook nooit wedstrijden gereden of de behoefte daartoe gevoeld.
pi_84657285
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:11 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dus als het toegestaan was om op wedstrijden met alleen een neckrope te rijden zou het een ander verhaal zijn? :P
Zelfs met een neckrope (en dat geldt voor alle atributen) kun je nog schade aanrichten, Het is maar net hoe je er mee om gaat.
pi_84657293
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:09 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dan heb ik dat verkeerd gelezen. Ik vind zijn uitspraken weinig genuanceerd, overlopend van het extremisme. Dan heb ik persoonlijk meer met Hepfling of Blaha :)
Het gaat me ook meer om het beeld dat hij laat zien met zijn paarden dan om zijn denkbeelden, die gaan mij ook te ver.

Hempfling is geweldig, heb hem een keer 'live' gezien en was zeer onder de indruk. Blaha ken ik niet. Parelli vind ik dubieus. Monty vind ik wel weer goed.

Ik doe gewoon mijn eigen ding. :P
pi_84657441
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:13 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Zelfs met een neckrope (en dat geldt voor alle atributen) kun je nog schade aanrichten, Het is maar net hoe je er mee om gaat.
Ja, natuurlijk kan dat. Maar ik vind een neckrope toch wel in een totaal andere categorie vallen dan een stang & trens...

Als ik zo'n filmpje als zie (let alsjeblieft niet op het slaapverwekkende commentaar), kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat elk bit een zekere mate van pijn moet veroorzaken bij een paard, hoe zacht de ruiterhand ook is. Ik zou graag willen dat dit eens echt wetenschappelijk zou worden onderzocht, d.m.v. hersenscans e.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')