Dat heb ik ook, kan wel zelf gaan rommelen maar als het dan niet klopt is dat ook niet handig. Ik ga even kijken op Equiplay.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:42 schreef erodome het volgende:
Je kan touwhalstertjes voor een redelijke prijs bij equiplay.nl kopen, de goedkoopste versie is meer dan prima, je kan ze zelfs mailen met de maten van het hoofd, dan knopen ze er zo een voor je paard.
Ik heb ze zelf van parelli, het touw is net nog wat zachter en net nog wat betere kwaliteit, maar heel veel maakt het niet uit, zijn deze versleten dan haal ik ze gewoon bij equiplay(dat scheelt een aardig hoopje centjes).
Zelf knopen ben ik nog niet aan begonnen, wil ik weleens gaan proberen, maar wilde toen gewoon echt zeker zijn dat het goed zat.
Het is natuurlijk belachelijk. Het gaat inderdaad om het dierenwelzijn, en de strekking van mijn post toentertijd was natuurlijk, kijk uit met die dierenarts, hij constateert foute dingen. Ze hebben er gewoon geen verstand van. Het is een dokter, voor een een operatie of groot probleem moet je naar het ziekenhuis (om maar even makkelijk te maken).quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:15 schreef Isegrim het volgende:
Wat is eigenlijk jouw theorie mbt de beweegredenen van Bokt in jouw verhaal? Ik bedoel, het gaat toch om het welzijn van paarden...? Bokt is een mooi forum om mensen te waarschuwen voor een malafide dierenarts o.i.d.
noemen.
Dierenkliniek Ridderkerk! Geen pm voor nodigquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:35 schreef Isegrim het volgende:
Raar hoor.Was het trouwens een dierenarts hier in de buurt? Misschien kun je de naam PM-en, weet ik ook even dat ik daar niet naartoe moet.
Ja, echt hè? 'Want alleen het beste is goed genoeg'.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:28 schreef alors het volgende:
Over paardenspullen, dat is altijd wel grappig, dingen die zogenaamd 'speciaal voor paarden' zijn, zijn altijd 300% duurder dan dezelfde producten maar dan niet speciaal voor paarden. En al die penny's het maar kopenVolgens mij is dat best big business die paardenspullen, er wordt grof geld voor allerlei onzin betaald
Nou, van websites bouwen hebben ze in elk geval geen kaas gegeten.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:43 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Dierenkliniek Ridderkerk! Geen pm voor nodig
Dat zijn stippen die voortkomen vanuit het Sabino genquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]
Charmante kontfoto![]()
Best interessant, die varianten
Hangt heel erg van het paard af, sommigen kan het enorm motiveren om meer te doen, harder te gaan waar je normaal dat amper voor elkaar krijgt, iig niet op nette manieren.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:22 schreef Samzz het volgende:
Oke. Ik ben niet zo thuis in de clicker trainingBeloning met eten is ook niet het eerste wat ik zou doen
Dat weet ik wel, maar zo rijden is niet wat ik wil bereiken. Al vind ik het erg knap, daar niet van. Zoals ik al eerder zei, volg ik de klassieke leerschoolquote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:00 schreef Isegrim het volgende:
NH is niets anders dan communiceren met het paard in zijn taal. Hoe kan dat nou 'je ding niet zijn'?
Kijk wat je ermee kunt bereiken: http://www.bokt.nl/forums(...)db6c0bd623066552ad8e
Het gaat er niet echt om wat je wilt bereiken, maar hoe je dat wilt bereiken.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, maar zo rijden is niet wat ik wil bereiken. Al vind ik het erg knap, daar niet van. Zoals ik al eerder zei, volg ik de klassieke leerschool
Speciaal voor LeeHarveyOswaldquote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, maar zo rijden is niet wat ik wil bereiken. Al vind ik het erg knap, daar niet van. Zoals ik al eerder zei, volg ik de klassieke leerschool
Wat is het verschil tussen wat jij wilt bereiken en wat zij wil bereiken? Volgens mij streeft zij ook gewoon naar verzameling, nageeflijkheid etc. Ze weet dat alleen te bereiken zonder de gangbare hulpmiddelen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
En ik wil dat met mijn jonge dier onder het zadel bereiken. Zodat ik er wedstrijden mee kan rijden.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen wat jij wilt bereiken en wat zij wil bereiken? Volgens mij streeft zij ook gewoon naar verzameling, nageeflijkheid etc. Ze weet dat alleen te bereiken zonder de gangbare hulpmiddelen.
Dat laatste klopt niet, want hij rijdt zelf ook op zijn paarden. Hij droomt van een wereld waarin we met schaamte terugkijken op bitten, hulpteugels etc. Daar kan ik deels in meegaan, maar ik vind hem ook te extreem daarin. Maar wat hij met zijn paarden bereikt zonder hulp- / dwangmiddelen vind ik fantastisch. Daar zou ik ook naartoe willen. Niet dat ik dat ooit ga bereiken, maar je moet de lat hoog leggen zeggen ze altijd.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:58 schreef Samzz het volgende:
Alexander Nevzorov is nu niet het schoolvoorbeeld van de klassieke dressuur die ik voor ogen heb. Wat een griezelHij is zó extreem.... Heeft een petitie lopen om Paardensport te bannen als sport op de OS en sowieso verbieden in competitieverband.
Hij droomt van een wereld waar we ooit beschaamd terug kijken op wat wij paarden aan hebben gedaan door ze te berijden.
Dan heb ik dat verkeerd gelezen. Ik vind zijn uitspraken weinig genuanceerd, overlopend van het extremisme. Dan heb ik persoonlijk meer met Hepfling of Blahaquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat laatste klopt niet, want hij rijdt zelf ook op zijn paarden. Hij droomt van een wereld waarin we met schaamte terugkijken op bitten, hulpteugels etc. Daar kan ik deels in meegaan, maar ik vind hem ook te extreem daarin. Maar wat hij met zijn paarden bereikt zonder hulp- / dwangmiddelen vind ik fantastisch. Daar zou ik ook naartoe willen. Niet dat ik dat ooit ga bereiken, maar je moet de lat hoog leggen zeggen ze altijd.
Dus als het toegestaan was om op wedstrijden met alleen een neckrope te rijden zou het een ander verhaal zijn?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
En ik wil dat met mijn jonge dier onder het zadel bereiken. Zodat ik er wedstrijden mee kan rijden.
Zelfs met een neckrope (en dat geldt voor alle atributen) kun je nog schade aanrichten, Het is maar net hoe je er mee om gaat.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dus als het toegestaan was om op wedstrijden met alleen een neckrope te rijden zou het een ander verhaal zijn?![]()
Het gaat me ook meer om het beeld dat hij laat zien met zijn paarden dan om zijn denkbeelden, die gaan mij ook te ver.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:09 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dan heb ik dat verkeerd gelezen. Ik vind zijn uitspraken weinig genuanceerd, overlopend van het extremisme. Dan heb ik persoonlijk meer met Hepfling of Blaha
Ja, natuurlijk kan dat. Maar ik vind een neckrope toch wel in een totaal andere categorie vallen dan een stang & trens...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:13 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Zelfs met een neckrope (en dat geldt voor alle atributen) kun je nog schade aanrichten, Het is maar net hoe je er mee om gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |