abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:33:04 #101
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_84632104
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:23 schreef simmu het volgende:
ben ik nou echt de enige die weliswaar de huizenmarkt in de gaten houdt (want missch kopen eind dit jaar) maar verder gewoon een huis koopt wanneer we zekers weten lang ergens blijven wonen? dus een huis om daadwerkelijk gewoon leuk in te wonen?
Een aantal van de fokkers hier gaat helemaal nooit een huis kopen, die zullen altijd langs de kant staan schreeuwen dat ze veuls te duur zijn :P

Ik denk ook dat de prijs nog wel even zal dalen en wacht nu nog even af maar de 50 % uitverkoop die sommige mensen hier verwachten gaat echt niet gehaald worden. Ik zie ook niet in waarom die gehaald zou moeten worden, voor 200 k heb je een doorzonwoning en dat is voor de meeste koppels prima financieerbaar, zelfs zonder eigen geld.

Ik zie echt niet in waarom sommige fokkers het vreemd vinden dat je zonder eigen geld niet meer dan een simpel woonhuis kan financiėren, het zou in mijn optiek vreemder zijn dat een net afgestudeerd hbo koppeltje direct een vrijstaande kast kan oppikken. Dat komt na een jaar of tien wel, net zoals je meestal niet start met een Jaguar maar met een VW golf.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:38:08 #102
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84632307
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:33 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Een aantal van de fokkers hier gaat helemaal nooit een huis kopen, die zullen altijd langs de kant staan schreeuwen dat ze veuls te duur zijn :P

Ik denk ook dat de prijs nog wel even zal dalen en wacht nu nog even af maar de 50 % uitverkoop die sommige mensen hier verwachten gaat echt niet gehaald worden. Ik zie ook niet in waarom die gehaald zou moeten worden, voor 200 k heb je een doorzonwoning en dat is voor de meeste koppels prima financieerbaar, zelfs zonder eigen geld.

Ik zie echt niet in waarom sommige fokkers het vreemd vinden dat je zonder eigen geld niet meer dan een simpel woonhuis kan financiėren, het zou in mijn optiek vreemder zijn dat een net afgestudeerd hbo koppeltje direct een vrijstaande kast kan oppikken. Dat komt na een jaar of tien wel, net zoals je meestal niet start met een Jaguar maar met een VW golf.
Je jat mij teksten ;)
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_84632357
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:33 schreef Hanoying het volgende:

Net als dat sommige fokkers hier altijd zullen blijven roepen dat huren diefstal is van je portemonnee :P

quote:
:')

Nederland krijgt steeds meer singles.... de meesten kunnen/willen geen 200k financieren w/

quote:
Eerder is het andersom.... banken financierden iedereen en alles die zich tot aan zijn oogkassen wilden financieren. :)
Om diezelfde reden zie je 'broekies' van net 19 in splinternieuwe VW golfjes rijden.... :X
Net 19 jaar en meteen al 15...20k aan schuld 8)7
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_84632404
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:38 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Je jat mij teksten ;)
GMTA :D
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:40:44 #105
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84632429
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:23 schreef simmu het volgende:
ben ik nou echt de enige die weliswaar de huizenmarkt in de gaten houdt (want missch kopen eind dit jaar) maar verder gewoon een huis koopt wanneer we zekers weten lang ergens blijven wonen? dus een huis om daadwerkelijk gewoon leuk in te wonen?
Nee hoor, mensen die tevreden wonen kijken meestal niets eens in dit topic. Het merendeel hier zijn huurders.

Voor kopers moet je eigenlijk in het klussen en wonen topic zijn.
and made it rain upward
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:41:27 #106
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84632457
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

GMTA :D
Ik ben een noob dus ken dat niet.
and made it rain upward
pi_84632498
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:40 schreef Sjabba het volgende:

Nee hoor, mensen die tevreden wonen kijken meestal niets eens in dit topic. Het merendeel hier zijn huurders.

Voor kopers moet je eigenlijk in het klussen en wonen topic zijn.
Wat doe jij hier dan? Mensen 'bekeren' om te gaan kopen, come.. join our great Ponzi scheme :)
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:42:48 #108
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84632514
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Net als dat sommige fokkers hier altijd zullen blijven roepen dat huren diefstal is van je portemonnee :P
[..]

Nederland krijgt steeds meer singles.... de meesten kunnen/willen geen 200k financieren w/
[..]

Eerder is het andersom.... banken financierden iedereen en alles die zich tot aan zijn oogkassen wilden financieren. :)
Om diezelfde reden zie je 'broekies' van net 19 in splinternieuwe VW golfjes rijden.... :X
Singels kunnen prima alleen in een klein appartement en die zijn er wel voor veel minder. Terecht dat je dan niet in een doorzonwoning zit.

En die jongen knullen die zich tot aan de nek finacierden voor een auto waren al uitzonderingen en die hebben nu sowieso niets met de woningmarkt van doen omdat vanwege die lening.
and made it rain upward
pi_84632541
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:41 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik ben een noob dus ken dat niet.
http://www.acronymfinder.com/GMTA.html

Kies er maar 1 uit :)
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:43:35 #110
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84632543
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat doe jij hier dan? Mensen 'bekeren' om te gaan kopen, come.. join our great Ponzi scheme :)
Zaken in een juist perspectief plaatsen. En me vermaken om sommige users en daar ben jij er 1 van.
and made it rain upward
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:44:40 #111
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84632576
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

http://www.acronymfinder.com/GMTA.html

Kies er maar 1 uit :)
Haha, die is handig voor mij, ben ik weer helemaal bij!
and made it rain upward
pi_84632723
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:42 schreef Sjabba het volgende:

Singels kunnen prima alleen in een klein appartement en die zijn er wel voor veel minder. Terecht dat je dan niet in een doorzonwoning zit.
Dus.... als je single bent.... dan moet je niet zeiken... en gewoon accepteren dat je voor je centen een veel te duur appartementje kan kopen.... prijs/kwaliteit blijft een issue imho.
Ik heb in mijn eentje 100m2 ter beschikking + een tuin, persoonlijk vind ik dat vrije krap.

quote:
En die jongen knullen die zich tot aan de nek finacierden voor een auto waren al uitzonderingen en die hebben nu sowieso niets met de woningmarkt van doen omdat vanwege die lening.
Het worden er steeds meer, ook als je tegenwoordig studeert zit je al met een best negatief saldo opgezadeld, tel daarbij de stijgende kosten van de vergrijzing, lauwe economische groei... en leg mij eens uit waarom huizen vrijwel niet zullen dalen is prijs?
I'll sing you a lullaby.
pi_84632746
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:43 schreef Sjabba het volgende:

Zaken in een juist perspectief plaatsen. En me vermaken om sommige users en daar ben jij er 1 van.
GMTA ;)
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:52:59 #114
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84632945
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:48 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus.... als je single bent.... dan moet je niet zeiken... en gewoon accepteren dat je voor je centen een veel te duur appartementje kan kopen.... prijs/kwaliteit blijft een issue imho.
Ik heb in mijn eentje 100m2 ter beschikking + een tuin, persoonlijk vind ik dat vrije krap.
[..]

Het worden er steeds meer, ook als je tegenwoordig studeert zit je al met een best negatief saldo opgezadeld, tel daarbij de stijgende kosten van de vergrijzing, lauwe economische groei... en leg mij eens uit waarom huizen vrijwel niet zullen dalen is prijs?
Prijs kwaliteit is voor singels en stelletjes niet anders, beide betalen meer dan wat de onderliggende waarde is. Wat jij krap vind is in andere tijden of landen erg ruim. Het liefst zie ik ook dat overal villa gebouwd worden en iedereen heerlijk ruim kan wonen voor een klapscheet maar dat bestaat niet (alleen de jehova's geloven daarin).

Huizen dalen wel in prijs, maar niet zo hard en diep. Tevens is er niets mis met een huis nu kopen omdat je voor jezelf het plaatje helemaal kan uitrekenen wat het je kost. Als ik nu voor 800 per maand en woning koop en na 30 jaar is die van mij. Dan maakt het mij niet zoveel uit dat die over 30 jaar ipv 200k nog maar 100k zou zijn. Dan betaal ik nl niets meer aan hypotheek.
and made it rain upward
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:55:44 #115
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_84633059
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

[..]
Op de langere termijn is dat ook zo :P Over 30 jaar zijn de huizenprijzen (ongeindexeerd) gegarandeerd hoger dan nu. De huren ook trouwens..

quote:

Aan de andere kant geeft een toename in eenpersoonshuihoudens meer druk op de woningmarkt natuurlijk :D Maar goed, als je het niet kan financiėren dan kun je geen huis kopen idd. Ik stel dan nogmaals dat je je moet afvragen waarom een alleenstaande buschauffeur zonder spaargeld uberhaupt een huis (anders dan een klein aptment) zou moeten kunnen financiėren, is dat dan een normale situatie?

quote:
Banken zijn inderdaad terughoudender, de markt evenzo. Om die reden zie je nu ook een gezonde daling, maar denken dat die daling wel even 50 % gaat bedragen is dromen hoor. Geen enkele reden toe, dat gebeurd pas als de hypotheekrente richting de 10 % gaat en dat is pas het geval als de infaltie ook erg hoog wordt en bij een inflatie van 7 % heb je na tien jaar toch ook echt wel een duurder huis dan ervoor.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_84633789
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee hoor! *meldt zich ook*
volgens mij zaten we vorig jaar ook samen onder dat motto in het topic hiero :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 29 juli 2010 @ 17:24:31 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_84634069
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 17:15 schreef simmu het volgende:

[..]

volgens mij zaten we vorig jaar ook samen onder dat motto in het topic hiero :)
Ja :) In de tussentijd heb ik wel mijn huis verkocht :D
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_84634335
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 17:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja :) In de tussentijd heb ik wel mijn huis verkocht :D
wij huren nog steeds :) ik heb wel de buren wat meer in het gareel *O* met dank aan selene, da's het enige kleine meisje op deze aardbol die onze buurman niet eng vind en zijn radio oranje toppie *O* :')

dus ze heeft een zandbak gekregen van hem en hij zet zn muziek acceptabel hard en na haar bedtijd (7 uur *O* ) meestal uit
pi_84634376
de beslissing van sangdrax zijn werk (vast contract of niet) valt binnenkort. oude is in oktober afgelopen. hetzij gaan we hier dus kopen want dan blijven we hier, danwel gaan we naar zo'n buitenlanderscompoundgedoetje in zwitserland.
pi_84634613
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:55 schreef Hanoying het volgende:

Aan de andere kant geeft een toename in eenpersoonshuihoudens meer druk op de woningmarkt natuurlijk :D Maar goed, als je het niet kan financiėren dan kun je geen huis kopen idd. Ik stel dan nogmaals dat je je moet afvragen waarom een alleenstaande buschauffeur zonder spaargeld uberhaupt een huis (anders dan een klein aptment) zou moeten kunnen financiėren, is dat dan een normale situatie?
Appartementen zijn vaak even duur of zelfs duurder dan huizen. Dan stel ik me toch de vraag waar de prijs/kwaliteit-verhouding ligt.
pi_84638866
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 17:41 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Appartementen zijn vaak even duur of zelfs duurder dan huizen. Dan stel ik me toch de vraag waar de prijs/kwaliteit-verhouding ligt.
meer eenpersoonhuishoudens is idd meer vraag naar apartementen. maar ook minder vraag naar eensgezins.
pi_84640085
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:49 schreef simmu het volgende:

[..]

meer eenpersoonhuishoudens is idd meer vraag naar apartementen. maar ook minder vraag naar eensgezins.
Waarom zou je als single in een appartement willen wonen? Waar ga je dan met je vrienden BBQ-en :?
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 08:44:13 #123
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_84655466
Hé snuiver, ga eens aan het werk.
pi_84656615
quote:
'Wachttijd sociale huurwoningen loopt op'

(Novum) - De markt voor sociale huurwoningen is volkomen vastgelopen. In het hele land is de wachttijd voor een sociale huurwoning verder opgelopen. Dat schrijft de Volkskrant vrijdag. De doorstroming is in veel grote en middelgrote steden gestokt. De wachttijd in Arnhem is opgelopen tot meer dan tien jaar. In Amsterdam is dit zeven jaar en in Utrecht 6,5 jaar.

Dat komt onder meer doordat tijdens de economische crisis minder bewoners van een huurwoning ervoor kiezen om een huis te kopen, stelt de krant. Ook wordt 'een substantieel' deel van de vrijgekomen huurwoningen toegewezen aan mensen met een urgentieverklaring. Dit zijn bijvoorbeeld voormalige asielzoekers die onder de generaal-pardonregeling vallen of mensen die door stadsvernieuwingen moeten verhuizen.

De lange wachttijd in Arnhem wordt volgens de gemeente vooral veroorzaakt door de huisvesting van een groot aantal (ex-) asielzoeker. Dertig procent van de sociale huurwoningen vorig jaar toegwezen aan urgenten. In Amsterdam was dit 42 procent en in Utrecht was dit een derde.

Bron: nieuws.nl
Kortom... instroom van 'nieuwkomers' en 'stadsvernieuwing' in combinatie met het niet bouwen van nieuwe woningen liggen aan de basis van de tekorten. Gelukkig zit de bouw om werk te springen dus waarom niet lekker gaan bouwen?
I'll sing you a lullaby.
pi_84657036
Mooi filmpje.... vol met verbijsterde BB'ers die het maar niet meer snappen en daarom rechts stemmen. Vroeger waren ze waarschijnlijk wiet rokende hippies... nu zijn het hypocriete ouwe zakken _O-
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')