abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:32:25 #51
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84620241
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:29 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gewoon omdat het kan? Ik vind het prima dat er voor beiden gebouwd word overigens. Ik vind de aanname dat je als starter maar genoegen moet nemen met de afdankertjes van de doorstromers een zeer merkwaardige opmerking. Dat je 'blij' mag zijn dat je uberhaupt iets betaalbaars kan vinden 8)7
Juist datgene is wat er niet deugd aan de woningmarkt. Als je naar de bakker gaat voor brood dan krijg je daar ook niet te horen dat je blij mag wezen dat je een brood kan kopen? Als het brood op is dan bakt de bakker gewoon brood bij, logisch toch?
Het kan dus niet blijkbaar blijkt toch wel heel duidelijk 66 deeltjes lang?!?

Als startende automobilist rijd je ook een 2e hands. Als ik om 16:00 bij de bakker kom is ook alles uitverkocht en dan bakt die echt niet een nieuw brood.

Maw, te hoge verwachtingen en eisen, ik zou bijna denken dat je rond de 20 bent, die denken ook dat alles maar kan en nemen nergens genoegen mee. Realiteitscheck!
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:33:59 #52
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84620298
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar het gras is altijd groener...

Ik constateer toch enige mate van 'ontevredenheid' ;)

Trouwens... als het allemaal zo mogelijk is, waarom koop je dan dat huis van je dromen niet gewoon? Jouw eigen waardevolle onderpand zal toch zeker de gewenste prijs opleveren :)
Ik heb ook dat andere huis gekocht.

Edit; Ontevreden nee. Net als met een auto, als je een styapje luxe en mooier en sneller kan rijden zal ik dat doen. Wil niet zeggen dat je meteen ontevreden ben. Zo dicht ligt dat niet bij elkaar bij mij.
and made it rain upward
pi_84620623
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:32 schreef Sjabba het volgende:

Het kan dus niet blijkbaar blijkt toch wel heel duidelijk 66 deeltjes lang?!?

Als startende automobilist rijd je ook een 2e hands. Als ik om 16:00 bij de bakker kom is ook alles uitverkocht en dan bakt die echt niet een nieuw brood.
De best verkopende auto is de Toyota Aygo... bedoelt voor startende automobilisten.... of moet je als starter maar in een oude grote geldverslindende auto gaan rijden? (over parallellen met de huizenmarkt te spreken :') ). Autofabrikanten vinden kennelijk dat je ook als starter een nieuwe auto 'verdient', wel aangepast naar je draagkracht uiteraard.

quote:
Maw, te hoge verwachtingen en eisen, ik zou bijna denken dat je rond de 20 bent, die denken ook dat alles maar kan en nemen nergens genoegen mee. Realiteitscheck!
Hoe ironisch.... als ik met mijn 20ste besloten had mij tot mijn oogballen te laten financieren had ik nu goedkoop gewoond :')
Juist het alles willen hebben met op je 20ste heeft tot de huizenmarktzeepbel geleid _O-
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_84620680
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:33 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dus je hebt nu twee huizen? Een onverkoopbare en de andere je droomhuis?
pi_84620707
quote:

Edit; Ontevreden nee. Net als met een auto, als je een styapje luxe en mooier en sneller kan rijden zal ik dat doen. Wil niet zeggen dat je meteen ontevreden ben. Zo dicht ligt dat niet bij elkaar bij mij.
Maar ik neem aan dat je je oude auto wel voor een normale prijs van de hand doet? Hoe doe je dat met je overige woning? Verhuur je die of blijf je hem net zo lang te koop laten staan in de hoop er leuk aan te verdienen? Ik begrijp plotseling een stuk beter welk belang jij hebt bij het niet laten bouwen van starterswoningen, dat is eerder uit eigen belang dan uit principe.
I'll sing you a lullaby.
pi_84620746
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat je je oude auto wel voor een normale prijs van de hand doet? Hoe doe je dat met je overige woning? Verhuur je die of blijf je hem net zo lang te koop laten staan in de hoop er leuk aan te verdienen? Ik begrijp plotseling een stuk beter welk belang jij hebt bij het niet laten bouwen van starterswoningen, dat is eerder uit eigen belang dan uit principe.
Yep, valt hier iemand door de mand. Nu nog uitpluizen waarom DAM zo'n felle knakker is.. :Y
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:51:21 #57
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84620858
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:17 schreef simmu het volgende:

[..]

da's gelul. gaat enkel op in het westen. ik kan je hier in de buurt zeker 4 'echte' natuurgebieden aanwijzen. maar goed. wij wonen in een provincie alwaar ze straatlantaarns nog als lichtvervuiling zien :')
Wijs die 4 gebieden dan eens aan! Ik durf te beweren dat de mens heeft bepaald wat daar mag groeien en rondlopen.

quote:

[..]

Oftewel jij bent nu een van de gelukkigen met 2 huizen, en als de dood dat er huizen bijgebouwd worden, omdat je heel graag jouw oude afdankertje aan een ander wil verkopen voor de hoofdprijs? Zie hier wat er mis is met de huizenmarkt... Dan behoor jij nu tot "de haves" die heel graag wil voorkomen dat "the have nots" een betaalbaar huis kunnen kopen.

quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:32 schreef Sjabba het volgende:

[..]
Als startende automobilist rijd je ook een 2e hands.
En als je je oude auto verkoopt accepteer je prima dat je er een kwart van de nieuwprijs voor krijgt. Dit is niet je eerste kromme vergelijking vandaag...

Om nog even terug te komen op de mooie term "kapitaalvernietiging": alle duizenden Nederlanders die in Belgie en Duitsland zijn gaan wonen vanwege de veel goedkopere huizen, kunnen we dat ook niet "Kapitaalvernietiging" noemen? Tenslotte ozuden de huizenprijzen veel hoger zijn als er nog meer mensen meededen aan het piramidespel.

quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:47 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Yep, valt hier iemand door de mand. Nu nog uitpluizen waarom DAM zo'n felle knakker is.. :Y
DAM zei dat-ie een hectare tuin om z'n huis wil als-ie in Nederland gaat wonen. M.a.w. hij wel, anderen niet, typisch egoistengedrag van mensen die een te klein duur huis hebben.
censuur :O
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:56:13 #58
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84621007
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De best verkopende auto is de Toyota Aygo... bedoelt voor startende automobilisten.... of moet je als starter maar in een oude grote geldverslindende auto gaan rijden? (over parallellen met de huizenmarkt te spreken :') ). Autofabrikanten vinden kennelijk dat je ook als starter een nieuwe auto 'verdient', wel aangepast naar je draagkracht uiteraard.
[..]

Hoe ironisch.... als ik met mijn 20ste besloten had mij tot mijn oogballen te laten financieren had ik nu goedkoop gewoond :')
Juist het alles willen hebben met op je 20ste heeft tot de huizenmarktzeepbel geleid _O-
En je wilt nu alsnog goedkoop wonen, wie valt er nou door de mand
and made it rain upward
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:57:28 #59
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84621047
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

[..]

Serieus, had jij toen je net je rijbewijs had 9.000 euro voor een auto? Omgrekend 20.000 gulden. Ikke en vele met mij niet, gewoon een barreltje voor 1000 max
and made it rain upward
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:58:14 #60
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84621080
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik spreek overigens niet uit princiepes of belangen. Ik spreek vanuit hoe ik de situatie interpreteer.
and made it rain upward
pi_84621135
quote:

Ik begrijp Sjabba wel. Die verdedigt zijn belangen en dat is prima... zolang een overheid daar maar geen beleid op maakt. De overheid dient zich neutraal op te stellen en zijn taak naar behoren uit te voeren nl. het voorzien van voldoende huisvesting voor de burger. Nu werken ze mee aan het verrijken van de huisbezitter ten koste van 'instappers' de motivatie is eigenbelang van de politieke elite en zijn achterban.
I'll sing you a lullaby.
pi_84621168
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:57 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Serieus, had jij toen je net je rijbewijs had 9.000 euro voor een auto? Omgrekend 20.000 gulden. Ikke en vele met mij niet, gewoon een barreltje voor 1000 max
De ironie van een auto van 1000 euro is dat ie - mits goed onderhouden - even goed meekomt in het nedelandse verkeer dan een auto van 20000 euro. En als je er eens wat mee hebt dan is de techniek vaak nog eenvoudig waardoor de kans dat de ANWB je ermee kan helpen langs de kant van de weg een stuk groter is.
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:00:19 #63
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84621169
quote:

[..]

Valt door de mand? Ik zit hier niet voor mijn eigen belang hoor mijn andere huis is al verkocht. En dan nog..
Ik zie dit topic als een discussie hoe de situatie ervoor staat, niet om de markt omhoog of omlaag te praten want dat is echt kansloos.
and made it rain upward
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:01:02 #64
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84621194
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:00 schreef FkTwkGs2014 het volgende:

[..]

De ironie van een auto van 1000 euro is dat ie - mits goed onderhouden - even goed meekomt in het nedelandse verkeer dan een auto van 20000 euro. En als je er eens wat mee hebt dan is de techniek vaak nog eenvoudig waardoor de kans dat de ANWB je ermee kan helpen langs de kant van de weg een stuk groter is.
Dat is is van belang omdat?!?
and made it rain upward
pi_84621204
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:00 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Valt door de mand? Ik zit hier niet voor mijn eigen belang hoor mijn andere huis is al verkocht. En dan nog..
Ik zie dit topic als een discussie hoe de situatie ervoor staat, niet om de markt omhoog of omlaag te praten want dat is echt kansloos.
Dam valt wel in die categorie die je net noemt.
pi_84621228
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:56 schreef Sjabba het volgende:

En je wilt nu alsnog goedkoop wonen, wie valt er nou door de mand
Ik wil altijd goedkoop wonen, maar daarnaast wil ik mij niet in de schulden steken voor iets wat in mijn ogen het niet waard is. Ik handel wat dat betreft naar mijn principes.
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:02:10 #67
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84621236
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik begrijp Sjabba wel. Die verdedigt zijn belangen en dat is prima... zolang een overheid daar maar geen beleid op maakt. De overheid dient zich neutraal op te stellen en zijn taak naar behoren uit te voeren nl. het voorzien van voldoende huisvesting voor de burger. Nu werken ze mee aan het verrijken van de huisbezitter ten koste van 'instappers' de motivatie is eigenbelang van de politieke elite en zijn achterban.
Ho ho, ik snap wel dat jullie mij ellende gunnen omdat ik niet geloof in de doomsenarios. Maar mijn andere huis is al verkocht hoor en zoals ik al vermeld heb heeft het hier geen zin een belang proberen te maken.
and made it rain upward
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:02:45 #68
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84621261
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik wil altijd goedkoop wonen, maar daarnaast wil ik mij niet in de schulden steken voor iets wat in mijn ogen het niet waard is. Ik handel wat dat betreft naar mijn principes.
Achteraf gezien was het het wel waard en had je nu goedkoop gewoond toch?
and made it rain upward
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:03:17 #69
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84621281
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:01 schreef FkTwkGs2014 het volgende:

[..]

Dam valt wel in die categorie die je net noemt.
Ik werd beschuldigd. DAM boeit mij niet.
and made it rain upward
pi_84621349
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:02 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ho ho, ik snap wel dat jullie mij ellende gunnen omdat ik niet geloof in de doomsenarios. Maar mijn andere huis is al verkocht hoor en zoals ik al vermeld heb heeft het hier geen zin een belang proberen te maken.
Waar heeft het wel zin om belang te maken dan?
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:05:50 #71
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84621370
quote:

[..]

En in Duitsland is een 50 jaar oud huis ook daadwerkelijk een "barreltje" voor een fractie van de nieuwprijs. Zoals het hoort en zoals het met elk verbruiksartikel is.
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:07:34 #72
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84621423
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En in Duitsland is een 50 jaar oud huis ook daadwerkelijk een "barreltje" voor een fractie van de nieuwprijs. Zoals het hoort en zoals het met elk verbruiksartikel is.
Eerst loop je zelf duidelijk te verkondigen dat de grond het zo duur maakt en dat huizen bouwen niet veel kost en nu snap je niet waarom er hier in NL niet zoveel op afgeschreven wordt als in Duitsland. You do the math.
and made it rain upward
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:08:33 #73
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84621471
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:05 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Waar heeft het wel zin om belang te maken dan?
Spijke rop zijn kop... Nergens. Net zoals alle graaiers in diverse bedrijven. Ook belachelijk maarja ik moet zelf ook ergens werken en dus doe je er aan mee, omdat er niet aan mee doen je in een isolement stopt.

De moderne slaaf...
and made it rain upward
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:11:48 #74
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84621587
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:07 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Eerst loop je zelf duidelijk te verkondigen dat de grond het zo duur maakt en dat huizen bouwen niet veel kost en nu snap je niet waarom er hier in NL niet zoveel op afgeschreven wordt als in Duitsland. You do the math.
Waar lees jij dat ik beweer het niet te snappen? Ik post een stelling.
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:14:15 #75
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84621662
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waar lees jij dat ik beweer het niet te snappen? Ik post een stelling.
Wat wil je bereiken met je stelling? Het komt op mij over dat je ermee bedoeld dat in Duitsland wel wordt afgeschreven op een woning en in NL niet. Terwijl dat wel zou meten omdat het een verbuiksartikel is. Heb ik dat dan mis?
and made it rain upward
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:20:20 #76
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84621849
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:14 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Wat wil je bereiken met je stelling? Het komt op mij over dat je ermee bedoeld dat in Duitsland wel wordt afgeschreven op een woning en in NL niet. Terwijl dat wel zou meten omdat het een verbuiksartikel is. Heb ik dat dan mis?
Klopt. Hoewel de afschrijving in Nederland door de hoge grondprijs nooit meer dan 50% zou zijn. In Duitsland loopt de afschrijving veel verder door.
Maar waar ik vooral op doel: in Duitsland is een oud huis daadwerkelijk minder waard dan een nieuw huis, in Nederland scheelt dat amper.
pi_84622001
quote:

Ik zou nooit een nieuwe auto kopen, ik rijd een 18 jaar oude Toyota (onverwoestbaar). Toen ik mijn rijbewijs haalde heb ik zelfs de eerste 2 jaar met het OV gereisd, geld om een auto te bekostigen had ik niet. Er zijn echter mensen die met 18t/m25 jaar wel geld hebben voor een nieuwe auto en anders leen je het toch? Dat is nl. voor de woningmarkt een heel 'goed' idee.... om de zeepbel op te blazen. Zouden jonge stelletjes zich heel terughoudend hebben opgesteld dan was er geen sprake van een zeepbel... de doorstromers maar profiteren dus die hoorde je niet jammeren. Jammer Sjabba... je leeft in de verkeerde tijd... mega winsten uit de grote stoelendans zijn niet meer van deze tijd. Beter blijft dat ook zo... is een stuk gezonder imho.
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:24:55 #78
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84622007
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:20 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Klopt. Hoewel de afschrijving in Nederland door de hoge grondprijs nooit meer dan 50% zou zijn. In Duitsland loopt de afschrijving veel verder door.
Maar waar ik vooral op doel: in Duitsland is een oud huis daadwerkelijk minder waard dan een nieuw huis, in Nederland scheelt dat amper.
Tja, wat staat je in de weg om in Duitsland een "afgeschreven" woning te kopen?

Overigens is mijn oude woning in betere staat dan toen hij 35 jaar geleden werd opgeleverd. Ook de grond is duurder geworden als dat uberhaupt al te koop is. Het is heus wel te beredeneren waarom, dat kan je zelf ook wel. Als je in NL wil wonen betaal je een NL prijs.
and made it rain upward
pi_84622093
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:00 schreef FkTwkGs2014 het volgende:

[..]

Ik rij Toyota Starlet... de ANWB heeft getracht de import van deze auto's tegen te gaan, men was er van overtuigd dat dit de ondergang van de wegenwacht zou inluiden. Gelukkig bleven in Frankrijk de autofabrieken open met staatssteun en werd de ANWB gered :P
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:30:03 #80
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84622174
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:24 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik zou nooit een nieuwe auto kopen, ik rijd een 18 jaar oude Toyota (onverwoestbaar). Toen ik mijn rijbewijs haalde heb ik zelfs de eerste 2 jaar met het OV gereisd, geld om een auto te bekostigen had ik niet. Er zijn echter mensen die met 18t/m25 jaar wel geld hebben voor een nieuwe auto en anders leen je het toch? Dat is nl. voor de woningmarkt een heel 'goed' idee.... om de zeepbel op te blazen. Zouden jonge stelletjes zich heel terughoudend hebben opgesteld dan was er geen sprake van een zeepbel... de doorstromers maar profiteren dus die hoorde je niet jammeren. Jammer Sjabba... je leeft in de verkeerde tijd... mega winsten uit de grote stoelendans zijn niet meer van deze tijd. Beter blijft dat ook zo... is een stuk gezonder imho.
Dat is zeker gezonder en ik verwacht dat het ook wel blijft, de maarkt is de afgelopen 2 jaar aardig stabiel gebleken en dat is prima. Het is dus een prima moment om nu te kopen. Als de markt zich in deze tijd zo goed houdt en je zoekt ene plek voor langere tijd en sluit een gezonde financiering af dan is dat een heel gezond plaatje.
and made it rain upward
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:30:55 #81
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84622197
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik rij Toyota Starlet... de ANWB heeft getracht de import van deze auto's tegen te gaan, men was er van overtuigd dat dit de ondergang van de wegenwacht zou inluiden. Gelukkig bleven in Frankrijk de autofabrieken open met staatssteun en werd de ANWB gered :P
Dus je hebt niet alleen een klein huis maar ook een kleine auto :P
and made it rain upward
pi_84622224
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:24 schreef Sjabba het volgende:

Tja, wat staat je in de weg om in Duitsland een "afgeschreven" woning te kopen?

Overigens is mijn oude woning in betere staat dan toen hij 35 jaar geleden werd opgeleverd. Ook de grond is duurder geworden als dat uberhaupt al te koop is. Het is heus wel te beredeneren waarom, dat kan je zelf ook wel. Als je in NL wil wonen betaal je een NL prijs.
Je betaald overal een prijs... in NL is de prijs opgedreven onder invloeden die door de overheid ondersteund worden. Dat heeft ervoor gezorgd dat de kwaliteit/prijsverhouding enorm achteruit is gegaan. Ik vind dat een slechte ontwikkeling en het is dan ook onbegrijpelijk dat de overheid dat beleid durft te verdedigen.
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:34:23 #83
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84622321
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je betaald overal een prijs... in NL is de prijs opgedreven onder invloeden die door de overheid ondersteund worden. Dat heeft ervoor gezorgd dat de kwaliteit/prijsverhouding enorm achteruit is gegaan. Ik vind dat een slechte ontwikkeling en het is dan ook onbegrijpelijk dat de overheid dat beleid durft te verdedigen.
Ach 9.000 voor een Aygo die niet veel onderdoet voor een Starlet a 500,- van 18 jaar oud is ook niet te begrijpen.
Graaiers die hun gang kunnen gaan onder de noemer topman en de grootste milieuramp in de geschiedenis laten gebeuren is ook niet te begrijpen en zo veel meer.

Feit is dat de situatie nu zo ligt en dat je beter af bent door te kopen dan door te huren, zelf als is de verhouding prijs/kwaliteit niet in balans.
and made it rain upward
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:35:03 #84
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84622353
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:30 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dat is zeker gezonder en ik verwacht dat het ook wel blijft, de maarkt is de afgelopen 2 jaar aardig stabiel gebleken en dat is prima. Het is dus een prima moment om nu te kopen. Als de markt zich in deze tijd zo goed houdt en je zoekt ene plek voor langere tijd en sluit een gezonde financiering af dan is dat een heel gezond plaatje.
Je negeert even dat "de markt" juist nu enorm verslechterd, verkopen storten in, en alle extra steunmaatregelen verdwijnen...
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:47:26 #85
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84622803
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je negeert even dat "de markt" juist nu enorm verslechterd, verkopen storten in, en alle extra steunmaatregelen verdwijnen...
Enorm verslechterd is een relatief begrip.

Er gaat nu zo'n 10 a 20% van de prijzen af tov 2 jaar terug = gunstig
En is veel aanbod = gunstig
Steunmaatregel die verdwijnen maken de markt gezond = gunstig
Als jij een hypotheek neemt en die in 30 jaar met sparen aflost heb je daarna nauwelijks woonlasten meer.

Waarom zou je nu niet kopen dan en voor huren kiezen (even ervan uitgaande dat je die keuze hebt).
and made it rain upward
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:07:42 #86
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84623581
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:47 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Enorm verslechterd is een relatief begrip.

Er gaat nu zo'n 10 a 20% van de prijzen af tov 2 jaar terug = gunstig
En is veel aanbod = gunstig
Steunmaatregel die verdwijnen maken de markt gezond = gunstig
Als jij een hypotheek neemt en die in 30 jaar met sparen aflost heb je daarna nauwelijks woonlasten meer.

Waarom zou je nu niet kopen dan en voor huren kiezen (even ervan uitgaande dat je die keuze hebt).
Omdat je dan 30 jaar lang aan het afbetalen bent voor een huis was veel te duur was, schattingen van 30% (IMF) tot 40-50% volgens andere experts heb ik langs zien komen.
M.a.w. liever wachten tot dat genormaliseerd is, en dan een veel groter huis kopen voor dezelfde prijs, en dat in 30 jaar afbetalen. En zo denken meer kopers :)
pi_84623633
Die 40-50% gaat natuurlijk nooit gehaald worden, dat weten de 'experts' maar al te goed. Maar ja, bekt zo lekker he.
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:15:18 #88
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84623878
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:08 schreef Scorpie het volgende:
Die 40-50% gaat natuurlijk nooit gehaald worden, dat weten de 'experts' maar al te goed.
We zullen zien!
pi_84623933
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

We zullen zien!
Die 40-50% is onder 'ideale' omstandigheden met een markt die precies zo reageert als experts verwachten. Nou gebeurt dat natuurlijk nooit. Maar goed, we zullen zien.
pi_84624362
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:47 schreef Sjabba het volgende:

Ik zou nu niet kopen, simpelweg omdat ik niet weet hoe mij leven en de markt er binnen nu en 5 jaar uitziet. Het ligt natuurlijk anders als je een gezin hebt, dan word je veel meer gedwongen om dit soort zaken te plannen, althans...

Ik verwacht een dalende markt en mogelijk zal ik ook moeten verhuizen (mogelijk zelfs naar het buitenland) de komende jaren, kopen is dus geen issue voor mij op dit moment.
I'll sing you a lullaby.
pi_84624685
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:34 schreef Sjabba het volgende:

Ach 9.000 voor een Aygo die niet veel onderdoet voor een Starlet a 500,- van 18 jaar oud is ook niet te begrijpen.
Graaiers die hun gang kunnen gaan onder de noemer topman en de grootste milieuramp in de geschiedenis laten gebeuren is ook niet te begrijpen en zo veel meer.
]

Daarom koop ik ook geen nieuwe auto, ik kan mijn 'barrel' voor 500 euro per jaar in prima conditie houden. Als ik hem lang genoeg in bezit houd word het misschien nog wel eens een waardevol collectors item :')
Feit is dat hebzucht ten grondslag ligt aan veel ellende en misstanden in onze maatschappij -O-

quote:
Feit is dat de situatie nu zo ligt en dat je beter af bent door te kopen dan door te huren, zelf als is de verhouding prijs/kwaliteit niet in balans.
Dat ben ik dus niet met je eens. In principe ben je nooit beter af als de prijs/kwaliteitsverhouding niet in balans is, hoogstens minder slecht :)
Overigens is huren voor mij op de korte termijn voordeliger dan kopen, in de randstad ligt dat misschien anders?
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:00:45 #92
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84625711
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

]

Daarom koop ik ook geen nieuwe auto, ik kan mijn 'barrel' voor 500 euro per jaar in prima conditie houden. Als ik hem lang genoeg in bezit houd word het misschien nog wel eens een waardevol collectors item :')
Feit is dat hebzucht ten grondslag ligt aan veel ellende en misstanden in onze maatschappij -O-
[..]

Dat ben ik dus niet met je eens. In principe ben je nooit beter af als de prijs/kwaliteitsverhouding niet in balans is, hoogstens minder slecht :)
Overigens is huren voor mij op de korte termijn voordeliger dan kopen, in de randstad ligt dat misschien anders?
Mooie spulletjes = status :')

Iets wat zeker speelt onder de eind twintigers / dertigers :r. Van die figuren die aan iedereen moeten vertellen over hun toilet van 15k, het nieuwe bed van 6k en de nieuwe gadgets die onlangs zijn aangeschaft. Daarnaast moeten deze persoon ook altijd alles beter weten of bezitten dan een ander. Want hun hebben het gemaakt in het leven :r

Prima als je dat voorjezelf leuk vind om aan te schaffen, je mag er ook trots op zijn maar waarom moet je er zo mee te koop lopen en overal het prijskaartje bij noemen ? :r.

Volgens mij zijn dit diep ongelukkige mensen die falen als het om sociale contacten gaat en vervolgens eigenlijk diep ongelukkig zijn. Om nog wat voor te stellen voor de buiten wereld moet iedereen weten hoeveel materie de persoon in kwestie wel niet bezit.

Het lijkt overigens wel of bovenstaande trent met de dag erger word. Walgelijk :r

En nee, ik ben niet jaloers heb zelf alles wat mijn hartje begeert, ik geniet er zelf van maar ik ga er niet mee te koop lopen. Het intereseerd mij niet wat andere mensen ervan denken.
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:20:31 #93
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84626587
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Omdat je dan 30 jaar lang aan het afbetalen bent voor een huis was veel te duur was, schattingen van 30% (IMF) tot 40-50% volgens andere experts heb ik langs zien komen.
M.a.w. liever wachten tot dat genormaliseerd is, en dan een veel groter huis kopen voor dezelfde prijs, en dat in 30 jaar afbetalen. En zo denken meer kopers :)
Het gaat natuurlijk om de periode die na die 30 jaar start, die met woonlasten die niets meer voorstellen.
En hoeveel je die 30 jaar per maand betaald weet je van te voren precies. Als dat ook nog eens lager is dan de huidige huurpijzen dna is de enige reden om het niet te doen het verhuizen op korte termijn toch?

Enne je laatste regel gaat echt niet op hoor, wakker worden, iedereen wil een groter huis voor weinig, daarom zijn ze zo duur...
and made it rain upward
pi_84628693
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:20 schreef Sjabba het volgende:
Enne je laatste regel gaat echt niet op hoor, wakker worden, iedereen wil een groter huis voor weinig, daarom zijn ze zo duur...
Dat klinkt tegenstrijdig. Je bedoelt... grote huizen zijn zo duur omdat er veel vraag naar is.
En ook dat bestrijd ik, er staan heel veel grote huizen te koop, veel meer dan dat er vraag naar is. Dat heeft natuurlijk alles te maken met de slechte betaalbaarheid van deze woningen. Er is ook een grote vraag naar grote luxe auto's? Ja... die vraag zou er zijn indien deze ook betaalbaar zouden zijn. Uiteraard zijn er enkele rijken op de wereld die zich deze producten ook daadwerkelijk kunnen veroorloven, als fabrikant kun je er dan zelfs nog een schepje bovenop doen door je product zelfs exclusief te houden door deze in gelimiteerde hoeveelheden aan te bieden op de markt. Marketingmannetjes proberen een balans te vinden in minimale moeite doen (produceren, kosten maken etc) en maximale opbrengsten. Helaas doet men dat ook met de woningmarkt, een zeer verdorven praktijk. Stel dat men dit ook met voedsel zou doen, of drinkwater? De maatschappij word gegijzeld door de vastgoedmaffia :X
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 29 juli 2010 @ 15:13:07 #95
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84628861
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat klinkt tegenstrijdig. Je bedoelt... grote huizen zijn zo duur omdat er veel vraag naar is.
En ook dat bestrijd ik, er staan heel veel grote huizen te koop, veel meer dan dat er vraag naar is. Dat heeft natuurlijk alles te maken met de slechte betaalbaarheid van deze woningen. Er is ook een grote vraag naar grote luxe auto's? Ja... die vraag zou er zijn indien deze ook betaalbaar zouden zijn. Uiteraard zijn er enkele rijken op de wereld die zich deze producten ook daadwerkelijk kunnen veroorloven, als fabrikant kun je er dan zelfs nog een schepje bovenop doen door je product zelfs exclusief te houden door deze in gelimiteerde hoeveelheden aan te bieden op de markt. Marketingmannetjes proberen een balans te vinden in minimale moeite doen (produceren, kosten maken etc) en maximale opbrengsten. Helaas doet men dat ook met de woningmarkt, een zeer verdorven praktijk. Stel dat men dit ook met voedsel zou doen, of drinkwater? De maatschappij word gegijzeld door de vastgoedmaffia :X
Wat je zegt is waar veranderd niets aan wat ik daarboven zei.
and made it rain upward
pi_84628980
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:13 schreef Sjabba het volgende:

Wat je zegt is waar veranderd niets aan wat ik daarboven zei.
Eens... maar daar had ik mijn standpunt al over toegelicht :)
I'll sing you a lullaby.
pi_84629392
Tijd voor het dagelijkse portie NVM (Nederlandse Vastgoed Maffia w/ ) roze of zwarte brillen kijken :)

quote:
Forse stijging verkoop nieuwbouw

In het eerste halfjaar van 2010 zijn er 82 procent meer nieuwbouwkoopwoningen verkocht dan in het eerste halfjaar van vorig jaar. Dit is de hoogste jaar-op-jaar groei ooit. Dit meldt de NVB, de vereniging voor projectontwikkelaars en bouwondernemers.

Maar daarmee zijn volgens NVB de problemen voor ontwikkelaars en bouwbedrijven de wereld nog niet uit. In vergelijking met 2006 loopt de verkoop nog altijd 40 procent tot 50 procent achter. “De markt komt van diep”, stelt NVB-directeur Nico Rietdijk.

Bovendien zijn de verkochte woningen ook nog eens 15 procent goedkoper dan voorheen. Zeker in die gevallen waar de woningen al afgebouwd en ‘sleutelklaar’ zijn, accepteren ontwikkelaars regelmatig dumpprijzen. Dit alles om de kasstromen overeind te houden. Dit gaat echter wel ten koste van de marges en zorgt voor veel ‘groeipijnen’ in de sector.

“Voor consumenten is het nu echter een fantastische tijd om te kopen”, zegt Rietdijk. “Zij profiteren van de scherpe prijzen en lage hypotheekrente. Wie nu een nieuwbouwhuis koopt en een volledige hypotheek afsluit, bespaart gemiddeld al gauw 25 procent op zijn maandelijkse financieringslasten vergeleken met de aankoop van dezelfde woonkwaliteit in 2008. Het loont dus echt om nu je slag te slaan, vooral ook omdat nieuwbouwwoningen nu aanmerkelijk scherper gepositioneerd zijn ten opzichte van bestaande woningen dan een tijdje terug.”

Bron: NVM
Fantastisch... 82% meer..... de grootste groei OOIT :D
Niet zo moeilijk als je het absolute nulpunt hebt aangeraakt, dan is zelfs sex met een ijsbeer op Antarctica nog 'hot'.

De prijzen van nieuwbouw woningen zijn dus al 15% gedaald in twee jaar tijd en de woonlasten zelfs met 25%. Het is nu dus een prima tijd om nog even te wachten met kopen... als er 25% af kan in twee jaar tijd dan kan er misschien wel 40% als we nog even 2 jaar wachten met zijn allen, toch? :Y)
I'll sing you a lullaby.
pi_84631644
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:26 schreef xenobinol het volgende:
Tijd voor het dagelijkse portie NVM (Nederlandse Vastgoed Maffia w/ ) roze of zwarte brillen kijken :)
[..]

Fantastisch... 82% meer..... de grootste groei OOIT :D
Niet zo moeilijk als je het absolute nulpunt hebt aangeraakt, dan is zelfs sex met een ijsbeer op Antarctica nog 'hot'.

De prijzen van nieuwbouw woningen zijn dus al 15% gedaald in twee jaar tijd en de woonlasten zelfs met 25%. Het is nu dus een prima tijd om nog even te wachten met kopen... als er 25% af kan in twee jaar tijd dan kan er misschien wel 40% als we nog even 2 jaar wachten met zijn allen, toch? :Y)
Of je wacht 100 jaar misschien krijg je ze dan wel voor niets.
pi_84631707
ben ik nou echt de enige die weliswaar de huizenmarkt in de gaten houdt (want missch kopen eind dit jaar) maar verder gewoon een huis koopt wanneer we zekers weten lang ergens blijven wonen? dus een huis om daadwerkelijk gewoon leuk in te wonen?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:27:08 #100
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_84631865
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:23 schreef simmu het volgende:
ben ik nou echt de enige die weliswaar de huizenmarkt in de gaten houdt (want missch kopen eind dit jaar) maar verder gewoon een huis koopt wanneer we zekers weten lang ergens blijven wonen? dus een huis om daadwerkelijk gewoon leuk in te wonen?
Nee hoor! *meldt zich ook*
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')