abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 september 2010 @ 23:28:06 #151
62913 Blik
The one and Only!
pi_85970020
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:42 schreef Godtje het volgende:

[..]

En waar hou je dan rekening mee wat je meeneemt in een daypack? Wat drinken. handdoek,.....?
Bedenk ook dat je je daypack bij je houdt op een reisdag, dus er moet een leesboek, reisboek, camera en eten in kwijt kunnen. Naast alle andere meuk die je kwijt wilt.
pi_85977884
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Bedenk ook dat je je daypack bij je houdt op een reisdag, dus er moet een leesboek, reisboek, camera en eten in kwijt kunnen. Naast alle andere meuk die je kwijt wilt.
Dat klopt. Alleen de camera zal niet veel plek innemen :P
Maar voor deze zaken is behalve zitcomfort geen hele speciale tas nodig toch?
  donderdag 2 september 2010 @ 14:06:46 #153
62913 Blik
The one and Only!
pi_85984487
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:25 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat klopt. Alleen de camera zal niet veel plek innemen :P
Maar voor deze zaken is behalve zitcomfort geen hele speciale tas nodig toch?
Klopt uiteraard, je moet alleen eraan denken dat die niet te klein is omdat er uiteindelijk nog wel wat in moet op een reisdag. :)
pi_85991819
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:24 schreef Ruud het volgende:

[..]

Ik ben in China naar een Bond film geweest, was toch een vrij normale bios. Of bedoel je dat niet?
Ik bedoelde in India :P .
pi_88325099
quote:
Uw reservering is gelukt
vr 7 jan Amsterdam - Bangkok
do 28 apr Bangkok - Amsterdam
:o
Eindelijk geboekt!
pi_88325748
Leuk Godtje, je zal een hele leuke tijd hebben.
Tgen die tijd is het water ook weggetrokken
pi_88325969
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:19 schreef Xlarge het volgende:
Leuk Godtje, je zal een hele leuke tijd hebben.
Tgen die tijd is het water ook weggetrokken
Laten we het hopen. Dat zou wel lekker zijn. :D

1: Tickets zijn binnen
2: Camera gekocht

Next up:

1: Bankpassen aanvragen
2: Reisverzekering bekijken.
3: Tassen en schoenen
4: Visum's nodig?
5: inentingen\pillen nodig?

Volgens mij 4 en 5 beide niet nodig.
Voldoet een standaard reisverzekering? Of moet je bij langer verblijf naar andere opties kijken?
pi_88326705
quote:
Op donderdag 4 november 2010 14:25 schreef Godtje het volgende:

[..]

Laten we het hopen. Dat zou wel lekker zijn. :D

1: Tickets zijn binnen
2: Camera gekocht

Next up:

1: Bankpassen aanvragen
2: Reisverzekering bekijken.
3: Tassen en schoenen
4: Visum's nodig?
5: inentingen\pillen nodig?

Volgens mij 4 en 5 beide niet nodig.
Voldoet een standaard reisverzekering? Of moet je bij langer verblijf naar andere opties kijken?
Weet je wat ook een handige tip is Godtje, ik weet niet eerder of ik hem heb gegeven in je topic ?
Maar ik heb allerlei documenten ingescand in mijn mail staan, zodat ik bij verre reizen toch een kopie van mijn paspoort, ziektekostenpasje e.d. heb, mocht je het verliezen of gestolen van je worden.
Hetzelfde geld voor mijn vliegtickets e.d.

Zelf heb ik het nooit nodig gehad, en om eerlijk te zijn weet ik niet zeker of het nut heeft, maar ik denk dat je beter met een kopietje van je paspoort bij de ambasade kan staan, dan met lege handen
  donderdag 4 november 2010 @ 15:06:02 #159
62913 Blik
The one and Only!
pi_88327541
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:45 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Weet je wat ook een handige tip is Godtje, ik weet niet eerder of ik hem heb gegeven in je topic ?
Maar ik heb allerlei documenten ingescand in mijn mail staan, zodat ik bij verre reizen toch een kopie van mijn paspoort, ziektekostenpasje e.d. heb, mocht je het verliezen of gestolen van je worden.

Zelf heb ik het nooit nodig gehad, en om eerlijk te zijn weet ik niet zeker of het nut heeft, maar ik denk dat je beter met een kopietje van je paspoort bij de ambasade kan staan, dan met lege handen
tickets krijg je vaak al digitaal, dus dat zal geen probleem zijn. Maar het digitaal inscannen van paspoort e.d. is idd erg handig.
pi_88328019
Idd handige tips!

Momenteel heb ik een doorlopende reisverzekering van de ABN AMRO. Deze bevalt tot nu toe prima met o.a.

Winter- en onderwatersport meeverzekerd
Verzekerd voor een onbeperkt aantal vakanties
Wereldwijde dekking

En ik heb hier ook een annuleringsverzekering bij ingesloten. Standaard gaat deze tot 60 dagen en voor 60 euro kan ik hem verlengen voor mijn verblijfsduur. Die kosten zijn dus volgens mij te over zien. Dan dekken ze tot ongeveer 450 euro. Dat is misschien iets te weinig en verhoog ik misschien tot 1200 met de uitgebreide verzekering. Al is dat waarschijnlijk weer erg veel.

Hebben jullie nog tips voor dekking waar ik op moet letten?

Ten tweede.... gaf de aardige helpdesk meneer mij wat ik vind een geweldige tip. Ik kende hem in elk geval niet en het gaat over de stand-by service.

Als mijn paspoort en/of bankpassen gejat worden dan zorgt de ABN voor een geldig reisdocument waarmee ik mijn trip kan vervolgen of terug kan vliegen. Ik hoef dat niet te regelen met de ambassade die zorgen nemen ze mij uit handen.

tevens regelen ze in het geval van bankpassen weg dat deze geblokkeerd worden en zorgen ze dat er bij het dichtstbijzijnde bankfiliaal 1000 euro cash klaar ligt zodat ik niet op straat hoef te slapen.

Deze paspoort en geld service kost slechts 1 euro per maand.
  donderdag 4 november 2010 @ 15:31:59 #161
62913 Blik
The one and Only!
pi_88328539
Annuleringsverzekering vind ik zo ongeveer de grootste geldklopperij die er bestaat, ik zou er persoonlijk niet aan beginnen.
pi_88328656
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:31 schreef Blik het volgende:
Annuleringsverzekering vind ik zo ongeveer de grootste geldklopperij die er bestaat, ik zou er persoonlijk niet aan beginnen.
Annulering zit al bij mijn reisverzekering in.
Als ik bijvoorbeeld mijn been breek in Vietnam dan gaan de ziektekosten naar mijn zorgverzekering. Alles wat boven het te vergoeden bedrag gaat van de zorgverzekering gaat naar mijn reisverzekering en......... als ik dan naar huis moet met mijn gebroken been gaan de extra kosten voor de terugvlucht en overige kosten ter compensatie worden betaald vanuit de annulering optie.

Dus geheel onzin vind ik het niet eigenlijk.
pi_88329830
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:35 schreef Godtje het volgende:

[..]

Als ik bijvoorbeeld mijn been breek in Vietnam dan gaan de ziektekosten naar mijn zorgverzekering. Alles wat boven het te vergoeden bedrag gaat van de zorgverzekering gaat naar mijn reisverzekering en......... als ik dan naar huis moet met mijn gebroken been gaan de extra kosten voor de terugvlucht en overige kosten ter compensatie worden betaald vanuit de annulering optie.

Ik dacht dat annulering alleen was als je niet op vakantie gaat door bepaalde omstandigheden, dat je het geboekte reisbedrag terugontvangt. Wat je schrijft over terugvlucht etc. wordt volgens mij gewoon door je reisverzekering betaald...
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_88330177
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:10 schreef thomaster het volgende:

[..]

Ik dacht dat annulering alleen was als je niet op vakantie gaat door bepaalde omstandigheden, dat je het geboekte reisbedrag terugontvangt. Wat je schrijft over terugvlucht etc. wordt volgens mij gewoon door je reisverzekering betaald...
Ik heb dit ook niet verzonnen maar het kan nog zo zijn dat de ABN medewerker een beetje in de war was er over. Ik wilde namelijk weten of in dit soort gevallen ik ook terug gevlogen zou worden. Zijn antwoord was ja omdat ik dat annuleringsstukje er bij heb.
pi_88332962
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:45 schreef Xlarge het volgende:

[..]

vliegtickets krijg je per mail dus die staan er sowiso al op
en onthoud ook je passwoord ;)

en het is idd handig dat heb je all gegevens naam enzo weet je wel maar je paspoort nummer en bsn niet denk ik :N
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_88333071
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:17 schreef Godtje het volgende:
Idd handige tips!

Momenteel heb ik een doorlopende reisverzekering van de ABN AMRO. Deze bevalt tot nu toe prima met o.a.

Winter- en onderwatersport meeverzekerd
Verzekerd voor een onbeperkt aantal vakanties
Wereldwijde dekking

En ik heb hier ook een annuleringsverzekering bij ingesloten. Standaard gaat deze tot 60 dagen en voor 60 euro kan ik hem verlengen voor mijn verblijfsduur. Die kosten zijn dus volgens mij te over zien. Dan dekken ze tot ongeveer 450 euro. Dat is misschien iets te weinig en verhoog ik misschien tot 1200 met de uitgebreide verzekering. Al is dat waarschijnlijk weer erg veel.

Hebben jullie nog tips voor dekking waar ik op moet letten?

Ten tweede.... gaf de aardige helpdesk meneer mij wat ik vind een geweldige tip. Ik kende hem in elk geval niet en het gaat over de stand-by service.

Als mijn paspoort en/of bankpassen gejat worden dan zorgt de ABN voor een geldig reisdocument waarmee ik mijn trip kan vervolgen of terug kan vliegen. Ik hoef dat niet te regelen met de ambassade die zorgen nemen ze mij uit handen.

tevens regelen ze in het geval van bankpassen weg dat deze geblokkeerd worden en zorgen ze dat er bij het dichtstbijzijnde bankfiliaal 1000 euro cash klaar ligt zodat ik niet op straat hoef te slapen.

Deze paspoort en geld service kost slechts 1 euro per maand.
in zuid oost azie zijn geen abn ambro's :N
in zuid oost azie hebben ze geen euro's :N

en elke bank blokeert je pasje alstie kwijt of kapot is

en een bank kan niet voor vervangende identiteits bewijzen zorgen wel voor bankpassen
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_88333119
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:10 schreef thomaster het volgende:

[..]

alleen er zijn addertjes onder het gras:

- niet bij natuurrampen
-(meestal) niet door politieke omstandigheden
pi_88333167
kijk eens op www.kraakhelder-productions.nl
mijn neefje is nu enkele weken daar op wereld reis, exact de zelfde landen als waar jij heen wilt.
die houd een blog bij met wat ie doet, en uitstapjes ed. misschien heb je er wat aan!
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_88333389
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2010 17:57 schreef Ruud het volgende:

[..]

Zorg dat je een rugzak hebt waar een rits met 2 sluitingen op zit, daar kun je een klein slotje doorheen doen. Dan is het onmogelijk om in een paar seconden de rugzak open te maken.
had mijn pa ook (zat verder niks in) maar dan breken ze het lipje ( dus de rits open) dat het slotje nog maar aan een lipje zit en dat is ook gelijk het teken van ik heb hier iets belangrijks inzitten!
  donderdag 4 november 2010 @ 18:46:00 #170
34586 kepler
No bounce, no play
pi_88335665
@Jeloen,

Ze hebben volgens mij wel ABNAMRO's in Azie, ik ze volgens mij gezien :P

En de standby-service is meer dan je bankpassen blokkeren. Ze helpen je met allerlei papierwerk, geven je (contant!) een voorschot qua geld, helpen met het aanvragen van een nieuw paspoort (volgens mij regelen ze het zelf), etc, etc. Ik had hem ook om die reden aangeschaft (die 1 euro is de moeite niet :D). Het is volgens mij echt heel handig :Y

Annuleringsverzekering geldt alleen als je voor vertrek annuleert, en kan ook gelden bij natuurrampen/politiek omstandigheden. Echter moet er dan wel een negatief reisadvies gelden :) (en dat gebeurt niet snel :D)

@Godje, let er wel op dat je ABN Verzekering maar voor 60 dagen achtereen is... Ik zou dat nog even zelf goed nazoeken, en nog een keer bellen voor de zekerheid. Anders kan je ook naar Joho voor een langdurige reisverzekering (a 40 euro per maand).

Visum voor Thailand kan misschien handig zijn als je denkt langer dan 30 dagen te blijven. Bij aankomst krijg namelijk maar een visum van 2 weken. (of op het vliegveld juist wel?? Iemand die dit weet? :D). Andere visa kan je makkelijk in Bangkok (laten) regelen :)

Veel plezier alvast!!
The line is a dot to you!
pi_88336672
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:46 schreef kepler het volgende:
@Jeloen,

En de standby-service is meer dan je bankpassen blokkeren. Ze helpen je met allerlei papierwerk, geven je (contant!) een voorschot qua geld, helpen met het aanvragen van een nieuw paspoort (volgens mij regelen ze het zelf), etc, etc. Ik had hem ook om die reden aangeschaft (die 1 euro is de moeite niet :D). Het is volgens mij echt heel handig :Y

Annuleringsverzekering geldt alleen als je voor vertrek annuleert, en kan ook gelden bij natuurrampen/politiek omstandigheden. Echter moet er dan wel een negatief reisadvies gelden :) (en dat gebeurt niet snel :D)

@Godje, let er wel op dat je ABN Verzekering maar voor 60 dagen achtereen is... Ik zou dat nog even zelf goed nazoeken, en nog een keer bellen voor de zekerheid. Anders kan je ook naar Joho voor een langdurige reisverzekering (a 40 euro per maand).

Visum voor Thailand kan misschien handig zijn als je denkt langer dan 30 dagen te blijven. Bij aankomst krijg namelijk maar een visum van 2 weken. (of op het vliegveld juist wel?? Iemand die dit weet? :D). Andere visa kan je makkelijk in Bangkok (laten) regelen :)

Veel plezier alvast!!
Dank :)

Het gaat niet om een ABN filiaal maar een bank filiaal ;)
Er zijn wel ABN kantoren in Azie maar dat doet er nu niet toe.

Ik heb vanmiddag inderdaad de bank even aan de lijn gehad en de 60 dagen standaard tijd kan ik verlengen voor iets van 60 euro tot de mijn gewenste duur. Die ene euro hoef ik het inderdaad niet voor te laten en alleen dat voorschot van 1000 euro is het wat mij betreft al waard.

Visum zal ik straks even op internet gaan zoeken. Volgende week donderdag/vrijdag ga ik voor tassen en schoenen. *O*
pi_88337100
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:46 schreef kepler het volgende:
@Jeloen,

Veel plezier alvast!!
niet in de landen waar hij heen gaat (en je kan quoten net als ik doe ;) )
pi_88337449
ik snap wel dat je dan gewoon die 1000 euroos op je rekenig ofso krijgt
maar stel je bent bestolen je id en pasjes zijn weg je zit ergens in het noorden van thailand
je kunt dan niks , het enige is naar een ambasade in bangkok heel ver weg dus .
je hebt geen geld dus je kan niks en die duizend euro kunnen ze je denk ik niet geven als jij je niet kan identificeren, ik bedenk me nu trouwens wel dat als je ingescande papieren hebt je ook enigsinds kan aantonen wie je bent maar er is nog een spel breker : de taal in de gemiddelde bank in oost thailand spreken ze geen engels en dan wordt het moeilijk

conclusie : als je al je spullen kwijt bent sta je kansloos.
oplossing: heb ik nog niet :D
pi_88338272
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 19:31 schreef jeloen het volgende:
maar stel je bent bestolen je id en pasjes zijn weg je zit ergens in het noorden van thailand
je hebt geen geld dus je kan niks en die duizend euro kunnen ze je denk ik niet geven als jij je niet kan identificeren, ik bedenk me nu trouwens wel dat als je ingescande papieren hebt je ook enigsinds kan aantonen wie je bent maar er is nog een spel breker : de taal in de gemiddelde bank in oost thailand spreken ze geen engels en dan wordt het moeilijk

Het is risicobeperkend. Niks is 100% en voor die ene euro hoef ik het niet te laten.
Bankpassen hier in nederland, Bankpas mee. 2 creditcards mee nooit samen opgeborgen.
Paspoort, kopie paspoort niet samen opgeborgen.

En dan die standby.

Veel meer kan ik niet doen. :)
  donderdag 4 november 2010 @ 20:10:30 #175
34586 kepler
No bounce, no play
pi_88339085
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 19:31 schreef jeloen het volgende:

Ook in het Noorden van Thailand is wel een bank te vinden lijkt me. En voor die identificatie is vast wat te vinden, je zal niet de eerste zijn met dat probleem namelijk :P

Ze zullen je in ieder geval helpen met problemen, en dat is in ieder geval beter dan helemaal geen hulp. :D

En ja ik kan nu weer quoten :P
  donderdag 4 november 2010 @ 22:11:36 #176
62913 Blik
The one and Only!
pi_88344906
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:35 schreef Godtje het volgende:

[..]

Annuleringsverzekering zit nooit standaard bij je reisverzekering inbegrepen, dat is altijd een extra module waar je dus ook extra voor betaald. Vaak zitten er flinke beperkende voorwaarden aan vast.

Sowieso voor de voorbeelden die jij opnoemt is de annuleringsverzekering sowieso niet van toepassing. Geldt alleen voordat je op reis gaat, en alleen bij bepaalde omstandigheden krijg je 100% terug
pi_88345135
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Annuleringsverzekering zit nooit standaard bij je reisverzekering inbegrepen, dat is altijd een extra module waar je dus ook extra voor betaald. Vaak zitten er flinke beperkende voorwaarden aan vast.

Sowieso voor de voorbeelden die jij opnoemt is de annuleringsverzekering sowieso niet van toepassing. Geldt alleen voordat je op reis gaat, en alleen bij bepaalde omstandigheden krijg je 100% terug
Ik heb hem al. Ik waardeer de tips en ik zal het meenemen als ik mijn verzekeringen ga evalueren wat ik eens in de zoveel tijd doe maar op dit moment is die module voor mij even niet zo boeiend.

Als ik bij de ABN blijf dan verleng ik mijn huidige gewoon voor de extra dagen die ik verblijf.

Het gaat me er nu vooral om of ik niet onderverzekerd ben. Of ik iets belangrijks over het hoofd heb gezien. Dat je als backpacker of op een lange trip op andere zaken moet letten.

Tot nu toe lijkt dat niet zo te zijn dus dat is fijn. Dat beetje dat ik ben over verzekerd neem ik momenteel even voor lief.
  donderdag 4 november 2010 @ 22:19:00 #178
34586 kepler
No bounce, no play
pi_88345301
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:15 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik heb hem al. Ik waardeer de tips en ik zal het meenemen als ik mijn verzekeringen ga evalueren wat ik eens in de zoveel tijd doe maar op dit moment is die module voor mij even niet zo boeiend.

Als ik bij de ABN blijf dan verleng ik mijn huidige gewoon voor de extra dagen die ik verblijf.

Het gaat me er nu vooral om of ik niet onderverzekerd ben. Of ik iets belangrijks over het hoofd heb gezien. Dat je als backpacker of op een lange trip op andere zaken moet letten.

Tot nu toe lijkt dat niet zo te zijn dus dat is fijn. Dat beetje dat ik ben over verzekerd neem ik momenteel even voor lief.
Je hebt wel deze ook dan?

http://www.abnamro.nl/nl/(...)ing/introductie.html
pi_88345409
quote:
5s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:19 schreef kepler het volgende:

[..]

Je hebt wel deze ook dan?

http://www.abnamro.nl/nl/(...)ing/introductie.html
Met die ga ik dus verlengen. Dat staat alleen als punt voor nu.
  donderdag 4 november 2010 @ 22:22:19 #180
34586 kepler
No bounce, no play
pi_88345463
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:21 schreef Godtje het volgende:

[..]

Met die ga ik dus verlengen. Dat staat alleen als punt voor nu.
ow, dat las ik verkeerd. Ik dacht dat je de verzekering zelf ging verlengen, niet voor de extra dagen :P

Ik heb ook ABN, maar gelukkig nooit beroep hoeven te doen op mn verzekering :D
pi_88346002
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:22 schreef kepler het volgende:

[..]

ow, dat las ik verkeerd. Ik dacht dat je de verzekering zelf ging verlengen, niet voor de extra dagen :P

Ik heb ook ABN, maar gelukkig nooit beroep hoeven te doen op mn verzekering :D
Gelukkig niet voor je. Ik hoop hetzelfde vol te houden. ^O^
pi_88494382
Eindelijk geen praktische zaken maar tijd om een klein plan en beeld te vormen.
De eerste struikelblokken of ideeën die ik vorm wil geven.

• Ik land in Bangkok en hoeveel nachten ga ik verblijven rond Khao San Road. Ik dacht zelf aan een nacht of drie dus een dag of 3/4 voordat ik verder ga.

• En dan............. ja en dan?

Ga ik naar zuid oost voor Pattaya, Khao Yai en vermoedelijk daarna Cambodja.......
Of eerst een stuk Thailand.

In eerste instantie dacht ik dat ik vermoedelijk tegen de klok in wil. Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos en weer thailand in via het noorden. Met name omdat ik dacht Vietnam van Zuid naar Noord te willen doen.

Nu weet ik het opeens niet zo zeker meer. ;(

Tips of meedenken anyone? :@
  maandag 8 november 2010 @ 22:59:44 #183
34586 kepler
No bounce, no play
pi_88496577
Dit wad mijn schema:

1 dag Bangkok
7 dagen Cambodja
30 dagen Laos
20 dagen Thailand, via chiang mai, Pai, Bangkok en Ko Tao. Gevlogen van Bangkok naar Hanoi
30 dagen Vietnam, naar HCM
pi_88496768
quote:
14s.gif Op maandag 8 november 2010 22:59 schreef kepler het volgende:
Dit wad mijn schema:

1 dag Bangkok
7 dagen Cambodja
30 dagen Laos
20 dagen Thailand, via chiang mai, Pai, Bangkok en Ko Tao. Gevlogen van Bangkok naar Hanoi
30 dagen Vietnam, naar HCM
Niet heel veel heen en weer of voelde dat wel logisch aan?
Vrij/heel snel naar Cambodja dus. Zou je het zo weer doen? Of bijvoorbeeld eerst een beetje relaxen aan het strand (als je al een strand liefhebber bent).
  maandag 8 november 2010 @ 23:15:48 #185
34586 kepler
No bounce, no play
pi_88497425
Heel snel door Cambodja inderdaad, maar ik was met een reisgenootje die daar niet veel tijd had. Uiteindelijk heel rustig door Laos heen gegaan en ook redelijk rustig door het noorden van Thailand. Op Ko Tao een weekje blijven hangen :)

Ik ben geen strandliefhebber, dus zal niet snel relaxen aan het strand :D Ik zou langer in Vietnam en Laos blijven als ik het weer doe, of misschien zelfs het zuiden van China een stukje meepakken.
pi_88749548
Backpack gekocht *O*
Kaikkialla Esko 60 dus een 60 liter. Ook de schoenen binnen. *O*
Daar ben ik even de naam van kwijt. :') Tas heb ik al binnen maar de schoenen sturen ze nog op. Die post ik dus nog wel.

Weer een stapje dichterbij. *O*
pi_88812438
Wat doe je wbt schoenen? Ik zit in dezelfde situatie als jou, behalve dat ik nog 2.5 maanden naar Zuid Amerika en een maand naar Nieuw Zeeland en Australie ga :), dus zit ook even te kijken wat ik zal doen voor schoenen.

En je tas, wat gaf voor jou de doorslag om hem te kopen?

Ik zat zelf te denken aan de Osprey Waypoint 65, iemand ervaring mee? http://www.ospreypacks.co(...)=550&tab=description
pi_88812772
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 11:09 schreef Coastertommm het volgende:
Wat doe je wbt schoenen? Ik zit in dezelfde situatie als jou, behalve dat ik nog 2.5 maanden naar Zuid Amerika en een maand naar Nieuw Zeeland en Australie ga :), dus zit ook even te kijken wat ik zal doen voor schoenen.

En je tas, wat gaf voor jou de doorslag om hem te kopen?

Ik zat zelf te denken aan de Osprey Waypoint 65, iemand ervaring mee? http://www.ospreypacks.co(...)=550&tab=description
Schoenen zal ik een foto van posten als ze binnen zijn. Ik hoop vandaag of morgen. Nu ben ik het merk even vergeten dus ik kan het niet opzoeken. ;(

Ik heb in elk geval gekozen voor lage. Die zaten bij mij prima, ik ga geen hele tochten doen en geen last van zwakke enkels dus de extra ondersteuning heb ik normaal gesproken niet nodig.

Voor de rest zijn de lage wat koeler in het warme klimaat en nog iets makkelijker te vervoeren.

Rugtas was zit vorm. Ik had eigenlijk mijn zinnen al gezet op een deuter welke ik eerder al een keer had gepast. Nu nog een keer een ronde gedaan bij een andere winkel en deze voelde nog beter aan. Het scheelde niet veel maar het winnende argument was dat deze ook open te maken is aan de voor/bovenkant als een koffer en mijn eerste optie niet. Daar kan je alleen vanaf de bovenkant in. Makkelijk voor de minder ervaren backpacker zoals ik ben.
pi_88813688
Ja, dat heb ik ook, die Osprey die ik op het oog heb kan rondom helemaal open. Ben zelf vrij chaotisch, dus niet handig als je dan alleen van boven er in kan ..

Ik ben benieuwd naar de schoenen.
  woensdag 17 november 2010 @ 12:44:27 #190
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88815876
Ik heb de Osprey waypoint, maar dan van 85 liter. De 65 was begin dit jaar nog slecht verkrijgbaar in Nederland. Het is een prima reisrugzak, niet bedoeld voor trekking. Omdat hij helemaal dicht kan is hij Ideaal voor in het vliegtuig en de bus.
  woensdag 17 november 2010 @ 16:43:28 #191
288142 mr_t88
Legen...wait for it...DARY!
pi_88825091
Iets wat je absoluut niet moet doen: Olifantentrekkingstochten! Dit is zware mishandeling van de beesten! Reisorganisatie TUI heeft de tochten om deze rede ook uit hun pakket gehaald LINK

Ga naar het elephant nature park in Chiang Mai! Echt een aanrader!
Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
  woensdag 17 november 2010 @ 18:16:52 #192
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88828919
quote:
Op woensdag 17 november 2010 12:44 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb de Osprey waypoint, maar dan van 85 liter. De 65 was begin dit jaar nog slecht verkrijgbaar in Nederland. Het is een prima reisrugzak, niet bedoeld voor trekking. Omdat hij helemaal dicht kan is hij Ideaal voor in het vliegtuig en de bus.
Ik kijk net naar m'n rugzak, blijkt dat ik wél de 65 l heb... De 85 was dus in eerste instantie slecht verkrijgbaar in Nederland. Hoe dan ook, de 65 is ook groot zat, er kan genoeg mee voor langere trips. Het is heel makkelijk om hem te zwaar te beladen, omdat hij zo efficient is in te pakken.
  woensdag 17 november 2010 @ 18:29:06 #193
62913 Blik
The one and Only!
pi_88829473
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:43 schreef mr_t88 het volgende:
Iets wat je absoluut niet moet doen: Olifantentrekkingstochten! Dit is zware mishandeling van de beesten! Reisorganisatie TUI heeft de tochten om deze rede ook uit hun pakket gehaald LINK

Ga naar het elephant nature park in Chiang Mai! Khao Yai National Park voor een bezoek aan wilde olifanten! Echt een aanrader!
Zie mijn opmerking hierboven ;)

verder goede keuze om wandelschoenen aan te schaffen, beste koop die ik ooit heb gedaan voor vakantie. Wandeltochten door de jungle, vulkanen, dorpjes etc. zijn nog nooit zo fijn geweest
pi_88831803
ik ben in indonesie geweest op Bali.
staat misschien niet op je lijst maar is echt geweldig.
het eten is zo niet duur en je kunt er surfen.
verders heb je er het hele jaar 30 graden en mooie stranden
en een geweldig cultuur.
pi_88831891
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:19 schreef lekka het volgende:
ik ben in indonesie geweest op Bali.
Ik ook. Daarom staat het ook niet op de lijst. ;)
Toch bedankt. ^O^
pi_88836586
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:16 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik kijk net naar m'n rugzak, blijkt dat ik wél de 65 l heb... De 85 was dus in eerste instantie slecht verkrijgbaar in Nederland. Hoe dan ook, de 65 is ook groot zat, er kan genoeg mee voor langere trips. Het is heel makkelijk om hem te zwaar te beladen, omdat hij zo efficient is in te pakken.
Trekking is niet echt iets wat ik ga doen, meer veel reizen, maar daar leek ie me ook wel prima voor. Ik vind het vooral fijn dat ie zo compact is, en dat ie dus helemaal rondom open kan. Heb je hem tijdens het vliegen in een flightbag gedaan, of gewoon zo open en bloot erin?
  woensdag 17 november 2010 @ 23:14:13 #197
34586 kepler
No bounce, no play
pi_88845467
quote:
Op woensdag 17 november 2010 20:50 schreef Coastertommm het volgende:

[..]

Trekking is niet echt iets wat ik ga doen, meer veel reizen, maar daar leek ie me ook wel prima voor. Ik vind het vooral fijn dat ie zo compact is, en dat ie dus helemaal rondom open kan. Heb je hem tijdens het vliegen in een flightbag gedaan, of gewoon zo open en bloot erin?
ik heb mn rugzak nog nooit im een flightbag gedaan en nog nooit problemen gehad :D Beetje de riemen en elkaar binden en op de band ermee!
  donderdag 18 november 2010 @ 09:51:43 #198
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88853433
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:50 schreef Coastertommm het volgende:

[..]

Hij kan helemaal dichtgeritst worden, dan is het draaggedeelte weggewerkt en heb je geen flightbag nodig. In sommige vliegtuigen of bussen is een flightbag misschien wel handig tegen vuil en water.
pi_88853473
Bij mijn tas zit geen flightbag standaard en ik weet nog niet of ik hem ga kopen. De meeste verhalen die ik hoor zeggen dat het niet nodig is. Ik ga hem van Amsterdam naar Bangkok wel laten sealen denk ik.
  donderdag 18 november 2010 @ 10:17:53 #200
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88854117
Mijn vorige rugzak is een keer bij het uitladen vanuit de bus in de modder van een overstroming gevallen. Die zooi is er nooit meer echt uitgegaan.
En hij heeft ook een keer onder een gesprongen waterleiding gestaan. Maar dat was binnen, dus daar zou een flightbag weinig hebben kunnen voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')