Bedenk ook dat je je daypack bij je houdt op een reisdag, dus er moet een leesboek, reisboek, camera en eten in kwijt kunnen. Naast alle andere meuk die je kwijt wilt.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
En waar hou je dan rekening mee wat je meeneemt in een daypack? Wat drinken. handdoek,.....?
Dat klopt. Alleen de camera zal niet veel plek innemenquote:Op woensdag 1 september 2010 23:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Bedenk ook dat je je daypack bij je houdt op een reisdag, dus er moet een leesboek, reisboek, camera en eten in kwijt kunnen. Naast alle andere meuk die je kwijt wilt.
Klopt uiteraard, je moet alleen eraan denken dat die niet te klein is omdat er uiteindelijk nog wel wat in moet op een reisdag.quote:Op donderdag 2 september 2010 10:25 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat klopt. Alleen de camera zal niet veel plek innemen![]()
Maar voor deze zaken is behalve zitcomfort geen hele speciale tas nodig toch?
Ik bedoelde in Indiaquote:Op woensdag 1 september 2010 23:24 schreef Ruud het volgende:
[..]
Ik ben in China naar een Bond film geweest, was toch een vrij normale bios. Of bedoel je dat niet?
quote:Uw reservering is gelukt
vr 7 jan Amsterdam - Bangkok
do 28 apr Bangkok - Amsterdam
Laten we het hopen. Dat zou wel lekker zijn.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:19 schreef Xlarge het volgende:
Leuk Godtje, je zal een hele leuke tijd hebben.
Tgen die tijd is het water ook weggetrokken
Weet je wat ook een handige tip is Godtje, ik weet niet eerder of ik hem heb gegeven in je topic ?quote:Op donderdag 4 november 2010 14:25 schreef Godtje het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Dat zou wel lekker zijn.![]()
1: Tickets zijn binnen
2: Camera gekocht
Next up:
1: Bankpassen aanvragen
2: Reisverzekering bekijken.
3: Tassen en schoenen
4: Visum's nodig?
5: inentingen\pillen nodig?
Volgens mij 4 en 5 beide niet nodig.
Voldoet een standaard reisverzekering? Of moet je bij langer verblijf naar andere opties kijken?
tickets krijg je vaak al digitaal, dus dat zal geen probleem zijn. Maar het digitaal inscannen van paspoort e.d. is idd erg handig.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:45 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Weet je wat ook een handige tip is Godtje, ik weet niet eerder of ik hem heb gegeven in je topic ?
Maar ik heb allerlei documenten ingescand in mijn mail staan, zodat ik bij verre reizen toch een kopie van mijn paspoort, ziektekostenpasje e.d. heb, mocht je het verliezen of gestolen van je worden.
Hetzelfde geld voor mijn vliegtickets e.d.
Zelf heb ik het nooit nodig gehad, en om eerlijk te zijn weet ik niet zeker of het nut heeft, maar ik denk dat je beter met een kopietje van je paspoort bij de ambasade kan staan, dan met lege handen
Annulering zit al bij mijn reisverzekering in.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:31 schreef Blik het volgende:
Annuleringsverzekering vind ik zo ongeveer de grootste geldklopperij die er bestaat, ik zou er persoonlijk niet aan beginnen.
Ik dacht dat annulering alleen was als je niet op vakantie gaat door bepaalde omstandigheden, dat je het geboekte reisbedrag terugontvangt. Wat je schrijft over terugvlucht etc. wordt volgens mij gewoon door je reisverzekering betaald...quote:Op donderdag 4 november 2010 15:35 schreef Godtje het volgende:
[..]
Annulering zit al bij mijn reisverzekering in.
Als ik bijvoorbeeld mijn been breek in Vietnam dan gaan de ziektekosten naar mijn zorgverzekering. Alles wat boven het te vergoeden bedrag gaat van de zorgverzekering gaat naar mijn reisverzekering en......... als ik dan naar huis moet met mijn gebroken been gaan de extra kosten voor de terugvlucht en overige kosten ter compensatie worden betaald vanuit de annulering optie.
Dus geheel onzin vind ik het niet eigenlijk.
Ik heb dit ook niet verzonnen maar het kan nog zo zijn dat de ABN medewerker een beetje in de war was er over. Ik wilde namelijk weten of in dit soort gevallen ik ook terug gevlogen zou worden. Zijn antwoord was ja omdat ik dat annuleringsstukje er bij heb.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:10 schreef thomaster het volgende:
[..]
Ik dacht dat annulering alleen was als je niet op vakantie gaat door bepaalde omstandigheden, dat je het geboekte reisbedrag terugontvangt. Wat je schrijft over terugvlucht etc. wordt volgens mij gewoon door je reisverzekering betaald...
vliegtickets krijg je per mail dus die staan er sowiso al opquote:Op donderdag 4 november 2010 14:45 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Weet je wat ook een handige tip is Godtje, ik weet niet eerder of ik hem heb gegeven in je topic ?
Maar ik heb allerlei documenten ingescand in mijn mail staan, zodat ik bij verre reizen toch een kopie van mijn paspoort, ziektekostenpasje e.d. heb, mocht je het verliezen of gestolen van je worden.
Hetzelfde geld voor mijn vliegtickets e.d.
Zelf heb ik het nooit nodig gehad, en om eerlijk te zijn weet ik niet zeker of het nut heeft, maar ik denk dat je beter met een kopietje van je paspoort bij de ambasade kan staan, dan met lege handen
in zuid oost azie zijn geen abn ambro'squote:Op donderdag 4 november 2010 15:17 schreef Godtje het volgende:
Idd handige tips!
Momenteel heb ik een doorlopende reisverzekering van de ABN AMRO. Deze bevalt tot nu toe prima met o.a.
Winter- en onderwatersport meeverzekerd
Verzekerd voor een onbeperkt aantal vakanties
Wereldwijde dekking
En ik heb hier ook een annuleringsverzekering bij ingesloten. Standaard gaat deze tot 60 dagen en voor 60 euro kan ik hem verlengen voor mijn verblijfsduur. Die kosten zijn dus volgens mij te over zien. Dan dekken ze tot ongeveer 450 euro. Dat is misschien iets te weinig en verhoog ik misschien tot 1200 met de uitgebreide verzekering. Al is dat waarschijnlijk weer erg veel.
Hebben jullie nog tips voor dekking waar ik op moet letten?
Ten tweede.... gaf de aardige helpdesk meneer mij wat ik vind een geweldige tip. Ik kende hem in elk geval niet en het gaat over de stand-by service.
Als mijn paspoort en/of bankpassen gejat worden dan zorgt de ABN voor een geldig reisdocument waarmee ik mijn trip kan vervolgen of terug kan vliegen. Ik hoef dat niet te regelen met de ambassade die zorgen nemen ze mij uit handen.
tevens regelen ze in het geval van bankpassen weg dat deze geblokkeerd worden en zorgen ze dat er bij het dichtstbijzijnde bankfiliaal 1000 euro cash klaar ligt zodat ik niet op straat hoef te slapen.
Deze paspoort en geld service kost slechts 1 euro per maand.
alleen er zijn addertjes onder het gras:quote:Op donderdag 4 november 2010 16:10 schreef thomaster het volgende:
[..]
Ik dacht dat annulering alleen was als je niet op vakantie gaat door bepaalde omstandigheden, dat je het geboekte reisbedrag terugontvangt. Wat je schrijft over terugvlucht etc. wordt volgens mij gewoon door je reisverzekering betaald...
had mijn pa ook (zat verder niks in) maar dan breken ze het lipje ( dus de rits open) dat het slotje nog maar aan een lipje zit en dat is ook gelijk het teken van ik heb hier iets belangrijks inzitten!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:57 schreef Ruud het volgende:
[..]
Zorg dat je een rugzak hebt waar een rits met 2 sluitingen op zit, daar kun je een klein slotje doorheen doen. Dan is het onmogelijk om in een paar seconden de rugzak open te maken.
Dankquote:Op donderdag 4 november 2010 18:46 schreef kepler het volgende:
@Jeloen,
Ze hebben volgens mij wel ABNAMRO's in Azie, ik ze volgens mij gezien
En de standby-service is meer dan je bankpassen blokkeren. Ze helpen je met allerlei papierwerk, geven je (contant!) een voorschot qua geld, helpen met het aanvragen van een nieuw paspoort (volgens mij regelen ze het zelf), etc, etc. Ik had hem ook om die reden aangeschaft (die 1 euro is de moeite niet). Het is volgens mij echt heel handig
Annuleringsverzekering geldt alleen als je voor vertrek annuleert, en kan ook gelden bij natuurrampen/politiek omstandigheden. Echter moet er dan wel een negatief reisadvies gelden(en dat gebeurt niet snel
)
@Godje, let er wel op dat je ABN Verzekering maar voor 60 dagen achtereen is... Ik zou dat nog even zelf goed nazoeken, en nog een keer bellen voor de zekerheid. Anders kan je ook naar Joho voor een langdurige reisverzekering (a 40 euro per maand).
Visum voor Thailand kan misschien handig zijn als je denkt langer dan 30 dagen te blijven. Bij aankomst krijg namelijk maar een visum van 2 weken. (of op het vliegveld juist wel?? Iemand die dit weet?). Andere visa kan je makkelijk in Bangkok (laten) regelen
Veel plezier alvast!!
niet in de landen waar hij heen gaat (en je kan quoten net als ik doequote:Op donderdag 4 november 2010 18:46 schreef kepler het volgende:
@Jeloen,
Ze hebben volgens mij wel ABNAMRO's in Azie, ik ze volgens mij gezien
En de standby-service is meer dan je bankpassen blokkeren. Ze helpen je met allerlei papierwerk, geven je (contant!) een voorschot qua geld, helpen met het aanvragen van een nieuw paspoort (volgens mij regelen ze het zelf), etc, etc. Ik had hem ook om die reden aangeschaft (die 1 euro is de moeite niet). Het is volgens mij echt heel handig
Annuleringsverzekering geldt alleen als je voor vertrek annuleert, en kan ook gelden bij natuurrampen/politiek omstandigheden. Echter moet er dan wel een negatief reisadvies gelden(en dat gebeurt niet snel
)
@Godje, let er wel op dat je ABN Verzekering maar voor 60 dagen achtereen is... Ik zou dat nog even zelf goed nazoeken, en nog een keer bellen voor de zekerheid. Anders kan je ook naar Joho voor een langdurige reisverzekering (a 40 euro per maand).
Visum voor Thailand kan misschien handig zijn als je denkt langer dan 30 dagen te blijven. Bij aankomst krijg namelijk maar een visum van 2 weken. (of op het vliegveld juist wel?? Iemand die dit weet?). Andere visa kan je makkelijk in Bangkok (laten) regelen
Veel plezier alvast!!
Het is risicobeperkend. Niks is 100% en voor die ene euro hoef ik het niet te laten.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:31 schreef jeloen het volgende:
ik snap wel dat je dan gewoon die 1000 euroos op je rekenig ofso krijgt
maar stel je bent bestolen je id en pasjes zijn weg je zit ergens in het noorden van thailand
je kunt dan niks , het enige is naar een ambasade in bangkok heel ver weg dus .
je hebt geen geld dus je kan niks en die duizend euro kunnen ze je denk ik niet geven als jij je niet kan identificeren, ik bedenk me nu trouwens wel dat als je ingescande papieren hebt je ook enigsinds kan aantonen wie je bent maar er is nog een spel breker : de taal in de gemiddelde bank in oost thailand spreken ze geen engels en dan wordt het moeilijk
conclusie : als je al je spullen kwijt bent sta je kansloos.
oplossing: heb ik nog niet
Ook in het Noorden van Thailand is wel een bank te vinden lijkt me. En voor die identificatie is vast wat te vinden, je zal niet de eerste zijn met dat probleem namelijkquote:Op donderdag 4 november 2010 19:31 schreef jeloen het volgende:
ik snap wel dat je dan gewoon die 1000 euroos op je rekenig ofso krijgt
maar stel je bent bestolen je id en pasjes zijn weg je zit ergens in het noorden van thailand
je kunt dan niks , het enige is naar een ambasade in bangkok heel ver weg dus .
je hebt geen geld dus je kan niks en die duizend euro kunnen ze je denk ik niet geven als jij je niet kan identificeren, ik bedenk me nu trouwens wel dat als je ingescande papieren hebt je ook enigsinds kan aantonen wie je bent maar er is nog een spel breker : de taal in de gemiddelde bank in oost thailand spreken ze geen engels en dan wordt het moeilijk
conclusie : als je al je spullen kwijt bent sta je kansloos.
oplossing: heb ik nog niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |