Is redelijk goed verkrijgbaar bij de apotheken in Thailand. Wel lagere percentages dan in Nederland (rond de 20 a 30% DEET).quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:37 schreef Godtje het volgende:
[..]
Deet zal inderdaad in ruime hoeveelheden mee gaan.
Hoe is de beschikbaarheid van Deet ter plekke eigenlijk?
Hehe. Dit heb ik een keer gehad met thaise DEET.quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:15 schreef kanovinnie het volgende:
Als je DEET meeneemt, zorg dan dat je het echt heel goed verpakt. Dat wil je niet door je tas hebben.
Zal vast al wel eens gezegd zijn, maar gewoon met Google Maps je eigen kaart maken. Werkt perfect! Je kan dan lijnen toevoegen, afstand meten, enzovoorts.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:31 schreef bacobas het volgende:
Ik zou een grote kaart maken van de landen die je wilt bezoeken en daar met punaises de tips opzetten. Zo kan je mooi overzichtelijk met een rood draadje een route trekken en heb je een globale reislijn![]()
Ouderwetsch? Ja. Handig? Ja!
[...]
In Azie ga je natuurlijk niet op je handdoek op een strand liggen. Daar huur je voor om en nabij een dollar gewoon een strandstoel, of koop je voor dezelfde prijs even zo'n matje.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:04 schreef Godtje het volgende:
Handdoeken weet ik niet zo goed. Lichtgewicht en snel drogen lijkt me heerlijk maar zijn die het formaat dat ze ook nuttig zijn om op te liggen?
Nou dat doe ik natuurlijk wel. Als ik een bedje huur (wat altijd is als die beschikbaar is) dan leg ik daar een handdoek op. En er zijn natuurlijk niet overal bedjes te huur dus een handdoek kan gewoon wel praktisch zijn.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In Azie ga je natuurlijk niet op je handdoek op een strand liggen. Daar huur je voor om en nabij een dollar gewoon een strandstoel, of koop je voor dezelfde prijs even zo'n matje.
En wat betreft die handdoeken, ik heb niet het hele topic gelezen, maar die polyester handdoeken zijn gewoon perfect. Ik heb een grote en een kleine maar eigenlijk alleen die kleine altijd bij me. Drogen goed af en zijn zo weer droog. Het is even wennen, maar ze doen hun werk perfect. (Beversport!)
Ik weet niet hoe het verder in ZO Azie zit, maar hier in Manila heb ik de grootste moeite deze maat te vinden. Heb persoonlijk 36x36. Heb viaviavia iemand gevonden die af en toe er een paar heeft en me dan laat weten. Maar in de winkel of de markt wordt het heel lastig. Meestal gaat men tot 34.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:21 schreef Lemans24 het volgende:
Kun je in Azie dan ook broeken kopen van lengtemaat 36? (ik bedoel geen op maat gemaakte)
Die kan ik echt vrijwel nergens buiten Nederland vinden. Als m'n lange broek(en) gestolen zouden worden of uiteindelijk versleten zijn, is het eigenlijk gewoon einde trip... of een broek laten maken.
Ik vond hem eigenlijk niet zo heel groot de 65. Breed in elk geval niet. Ik ben 1m86 en volgens mij viel die wel lekker weg achter mijn rug.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:39 schreef kepler het volgende:
65+15 is echt te groot, maar dat is persoonlijk natuurlijk
Verder heb ik als dagrugzak de Fjall Raven Campus Air 20L. Die is echt perfect, ook met frame voor een droge rug
Wat ruimte voor souvenirs is natuurlijk nooit wegquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:39 schreef kepler het volgende:
65+15 is echt te groot, maar dat is persoonlijk natuurlijk
Verder heb ik als dagrugzak de Fjall Raven Campus Air 20L. Die is echt perfect, ook met frame voor een droge rug
En waar hou je dan rekening mee wat je meeneemt in een daypack? Wat drinken. handdoek,.....?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat ruimte voor souvenirs is natuurlijk nooit weg
Ik zou als dagrugzak inderdaad wel eentje kiezen met frame. Let alleen wel op dat er dan nog genoeg in je rugzak kan. Ik heb er nu 2, waarvan er ééntje eigenlijk te klein om is om als volwaardige daypack te dienen
Als je lang bent, is een lekker zittende rugzak automatisch groter. Zelf ben ik 1m95 en dan is er echt niks onder de 65 liter comfortabel. (dagrugzakjes wel natuurlijk)quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:41 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik vond hem eigenlijk niet zo heel groot de 65. Breed in elk geval niet. Ik ben 1m86 en volgens mij viel die wel lekker weg achter mijn rug.
ligt eraan wat je gaat doen. Soms als ik ver ga lopen, gaat er 5 kilo eten meequote:Op woensdag 1 september 2010 11:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
En waar hou je dan rekening mee wat je meeneemt in een daypack? Wat drinken. handdoek,.....?
Reisgidsen.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
ligt eraan wat je gaat doen. Soms als ik ver ga lopen, gaat er 5 kilo eten mee
Maar normaal, voor een halve tot hele dag op reis (buiten de stad): toch voornamelijk eten, daarnaast wat te drinken, fleece en eventueel een reisgids en/of een verrekijker.
Ligt er dus echt aan wat je gaat doenquote:Op woensdag 1 september 2010 11:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
En waar hou je dan rekening mee wat je meeneemt in een daypack? Wat drinken. handdoek,.....?
En omdat je gewoon kan zien dat het echt onder een kopieerapparaat is gelegdquote:Op woensdag 1 september 2010 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
Kopie reisgidsen zijn meestal wel snel te herkennen aan het feit dat de kaartjes doordrukken op de achterkant van de pagina, en dat ze soms 2x zo dik zijn
Waarom is een kopie dan niet goed? Kost veel minder en je laat het toch ook weer achter?quote:Op woensdag 1 september 2010 19:38 schreef kepler het volgende:
Over de reisgidsen. Die kan je overal in Azie kopen, voor veel goedkoper dan hier (toeristen laten ze daar achter). Let wel goed op dat je geen kopie krijg/koopt en je kan sowieso minstens de helft van prijs afkrijgent!!!
Ik zou gewoon hier een (2e hands) reisgids kopen voor je 1e land, en dan ter plekke kopen
Omdat ze vaak niet goed leesbaar zijn (iig de kaarten), er vaak de helft mist (of juist de helft dubbelquote:Op woensdag 1 september 2010 21:28 schreef v_ het volgende:
[..]
Waarom is een kopie dan niet goed? Kost veel minder en je laat het toch ook weer achter?
Ah, oke!quote:Op woensdag 1 september 2010 21:35 schreef kepler het volgende:
[..]
Omdat ze vaak niet goed leesbaar zijn (iig de kaarten), er vaak de helft mist (of juist de helft dubbel) en ze vallen na 3 dagen gebruik uit elkaar
Je kan ze wel kopen, maar ik zou ze goed controlerenOf gewoon maar 1/2 euro voor betalen
Ja, mooiste was dat de films gewoon achter elkaar getoond werden. Volgens mij heb ik de helft van twee films achter elkaar gezienquote:Op woensdag 1 september 2010 21:43 schreef v_ het volgende:
[..]
Ah, oke!
Leuke blog heb je. Ben het helemaal eens met je 'Tofste-bioscoop-ervaring-award'. Vond het ook een onwijs leuke ervaring!
Ik was toeschouwer van een gezellige vechtpartijquote:Op woensdag 1 september 2010 21:49 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja, mooiste was dat de films gewoon achter elkaar getoond werden. Volgens mij heb ik de helft van twee films achter elkaar gezien
Ik ben in China naar een Bond film geweest, was toch een vrij normale bios. Of bedoel je dat niet?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:07 schreef v_ het volgende:
[..]
Ik was toeschouwer van een gezellige vechtpartij. De ondertiteling heb ik geen moment gemist!
(en China is een absolute aanrader)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |