Het couveuse filmpje heb ik gewoon bij de NOS gezien hoor, ook nooit enige rectificatie over gelezen.quote:
quote:Er sterven nauwelijks patiënten meer aan bof. Dit is te danken aan de hoge vaccinatiegraad in Nederland.
De ziekte steekt vooral de kop op in de streek tussen Zeeland en de Veluwe, waar veel orthodox-protestanten wonen.
http://nos.nl/artikel/70453-bof-steekt-de-kop-op.html
quote:Juist nu de gezondheidsautoriteiten schoorvoetend moeten toegeven dat er wel eens een verband zou kunnen zijn tussen de BMR-prik (bof-mazelen-rubella) en autisme, blijkt ook nog uit een nieuw onderzoek dat de prik niet eens werkt.
http://www.medischdossier(...)anks_bmr_vaccin.html
Invoering EU grondwet, toen was de NOS ook zo lekker objectief.quote:Uitbraak bof onder studenten.
Opmerkelijk is dat de ziekte ook voorkomt onder studenten die zijn ingeënt tegen de bof.
http://www.delta.tudelft.(...)nder-studenten/20984
En daar sluit ik me helemaal bij aan.quote:Het CIA document stelt dat 80 procent van de Franse en Duitse bevolking tegen de oorlog is, maar dat de leiders wegkomen met het sturen van troepen aan het ISAF door de algemene apathische houding die er in de landen heerst.
http://file.wikileaks.org/file/cia-afghanistan.pdf
Niet?quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:39 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Het couveuse filmpje heb ik gewoon bij de NOS gezien hoor, ook nooit enige rectificatie over gelezen.
quote:
Mja...ik zie het al, jullie hebben het in ieder geval nietquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zie het meer als nieuwsgierigheid in combinatie met wantrouwen en een rijke fantasie
Wat dan? Openheid, buiten 'de box' durven denken?quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:59 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
Mja...ik zie het al, jullie hebben het in ieder geval niet
Bingo!quote:
Met conspiracy bedoel je "complot"? Er bestaat namelijk een Nederlands woord voor. Engels klinkt natuurlijk heel erg stoer enzo, maar het scheelt wel typen dat Nederlands.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat ze ook gelijk in alle conspiracies geloven, niet alleen chemtrails maar ook gelijk vaccin doemdenken, dat aids een gemaakt virus is, etc etc
Zijn er hier ook conspiracy-isten die alleen maar in 1 conspiracy geloven en niet in de rest?
Ik heb ook het woord samenzweringsdenken gebruikt, ik bedoel in deze de theorien dat er een hogere orde bestaat die er alles voor doet om ons het leven vervelend te maken en dat heel goed kan verbergen, behalve voor een kleine groep mensen blijkbaar.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:59 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Met conspiracy bedoel je "complot"? Er bestaat namelijk een Nederlands woord voor. Engels klinkt natuurlijk heel erg stoer enzo, maar het scheelt wel typen dat Nederlands.
Maar goed, wat is complot dan precies? In veel gevallen waar men de ene kant van complot bestempeld kan net zo goed de andere kant juist een complot zijn. Dus waar hebben we het over?
Ik denk dat de meeste mensen er best buiten durven te denk maar dan nog wel de geldende regels toepassen, logica en falsificatie. Buiten de box denken prima maar niet buiten de logica.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:25 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Bingo!
En niet alleen durven denken, maar vooral kunnen denken, de meeste mensen zitten hopeloos vast in vaste denkpatronen, leefwerelden en anderszins afgebakende gebieden waar ze niet buiten kunnen, willen of durven denken, en dat beperkt weer heel erg veel mensen in hun kunnen.
En dat is dus waar je in [BNW] stukloopt, een raar verhaal, prima, een raar verhaal wat volgens de logisch geldende wetten onmogelijk is? niet prima, en juist daar zou je verder moeten durven denken, en je niet laten limiteren door zuurpruimen die alles at first onderuit trappen want het is klinkklare onzin, aan dat soort geluiden gaat [BNW] juist kapot.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Buiten de box denken prima maar niet buiten de logica.
En Misschien is dat ook wel zo. Hoe weet jij zo zeker dat elke complot theorie, zoals jij ze bestempeld, ook fout is?quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb ook het woord samenzweringsdenken gebruikt, ik bedoel in deze de theorien dat er een hogere orde bestaat die er alles voor doet om ons het leven vervelend te maken en dat heel goed kan verbergen, behalve voor een kleine groep mensen blijkbaar.
Maar ook dan weer: jij bent niet alleswetend en kunt niet met zekerheid zeggen dat je daarmee alles bij het juiste end hebt. Toch?quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:07 schreef YuckFou het volgende:
En om derhalve op je allereerste stelling terug te komen, geloven conspiracybelievers alles, ja&nee, ik lees veel denk over alles na maar sommige zaken verwijs ik naar het Koninkrijk der fabelen terwijl anderen meer van mn aandacht verdienen dan ze krijgen, hoe vergezocht ze soms ook zijn....
Dat weet ik niet zeker hoe weten anderen wel dat elke complot theorie waar is?quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:08 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
En Misschien is dat ook wel zo. Hoe weet jij zo zeker dat elke complot theorie, zoals jij ze bestempeld, ook fout is?
Niet.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat weet ik niet zeker hoe weten anderen wel dat elke complot theorie waar is?
Alhoewel ik wel niet-euclidische meetkunde kan toepassen en als je dat voor het eerst hoort denk je ook van "huh" 2 parralel lopende lijnen die elkaar kruizen WTF maar als je dat kunt demonstreren en uitleggen ben ik er wel voor te porren.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:07 schreef YuckFou het volgende:
[..]
En dat is dus waar je in [BNW] stukloopt, een raar verhaal, prima, een raar verhaal wat volgens de logisch geldende wetten onmogelijk is? niet prima, en juist daar zou je verder moeten durven denken, en je niet laten limiteren door zuurpruimen die alles at first onderuit trappen want het is klinkklare onzin, aan dat soort geluiden gaat [BNW] juist kapot.
En om derhalve op je allereerste stelling terug te komen, geloven conspiracybelievers alles, ja&nee, ik lees veel denk over alles na maar sommige zaken verwijs ik naar het Koninkrijk der fabelen terwijl anderen meer van mn aandacht verdienen dan ze krijgen, hoe vergezocht ze soms ook zijn....
Achja dat gebeurt over en weer, hoevaak mij wel niet gezegd is, in dit topic zelfs dat ik mijn ogen open moet doen, en niet moet geloven wat 'men' zegt.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:13 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Niet.
Daarom discussieert men erover. Maar er lijkt een soort idee te bestaan dat wanneer je een complot theoristje uit durft te lachen en voor gek verslijt, je dan bij de groten der aarde hoort. Krankzinnig, ik weet, maar het gebeurd.
Nee kan ik zeker niet, enerzijds gelukkig maar want altijd gelijk hebben is oersaai, anderzijds jammergenoeg want dan had ik eindeloos de wijsheid in pachtquote:Op donderdag 29 juli 2010 18:09 schreef Wijze_appel het volgende:
Maar ook dan weer: jij bent niet alleswetend en kunt niet met zekerheid zeggen dat je daarmee alles bij het juiste end hebt. Toch?
Dat is minder erg dan als idioot of schizofreen weggezet worden. En zo zie je maar dat juist de mensen die kritiek hebben op complot theorieën eigenlijk de meest onredelijken zijn. Ze voelen zich verheven en denken zelfs het recht te hebben dat als een persoon 1 klein detail mee denkt, maar nog niet in de theorie gelooft, diegene direct wel zo behandeld wordt als "het andere kamp dat de kop eraf gehakt moet worden"quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Achja dat gebeurt over en weer, hoevaak mij wel niet gezegd is, in dit topic zelfs dat ik mijn ogen open moet doen, en niet moet geloven wat 'men' zegt.
Waar zie jij mij mensen 'de kop af hakken' ? Volgensmij gedraag ik me heel redelijk hier op het forum?quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:17 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Dat is minder erg dan als idioot of schizofreen weggezet worden. En zo zie je maar dat juist de mensen die kritiek hebben op complot theorieën eigenlijk de meest onredelijken zijn. Ze voelen zich verheven en denken zelfs het recht te hebben dat als een persoon 1 klein detail mee denkt, maar nog niet in de theorie gelooft, diegene direct wel zo behandeld wordt als "het andere kamp dat de kop eraf gehakt moet worden"
Ik praat over het gemiddelde, net als jij. Kun je dus niet persoonlijk aantrekken.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waar zie jij mij mensen 'de kop af hakken' ? Volgensmij gedraag ik me heel redelijk hier op het forum?
Ik heb altijd mijn ideeën onderbouwd en niemand voor wat dan ook uitgemaakt.
Onredelijkheid komt in beide 'kampen' voor. Ongenuanceerdheid ook.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:17 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Dat is minder erg dan als idioot of schizofreen weggezet worden. En zo zie je maar dat juist de mensen die kritiek hebben op complot theorieën eigenlijk de meest onredelijken zijn. Ze voelen zich verheven en denken zelfs het recht te hebben dat als een persoon 1 klein detail mee denkt, maar nog niet in de theorie gelooft, diegene direct wel zo behandeld wordt als "het andere kamp dat de kop eraf gehakt moet worden"
En dit. Kwestie van de krenten uit de pap vissen, er zitten soms pareltjes van complotten tussen die de moeite van het volgen waard zijn.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:07 schreef YuckFou het volgende:
[..]
En dat is dus waar je in [BNW] stukloopt, een raar verhaal, prima, een raar verhaal wat volgens de logisch geldende wetten onmogelijk is? niet prima, en juist daar zou je verder moeten durven denken, en je niet laten limiteren door zuurpruimen die alles at first onderuit trappen want het is klinkklare onzin, aan dat soort geluiden gaat [BNW] juist kapot.
Natuurlijk is dat menselijk én begrijpelijk.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waar zie jij mij mensen 'de kop af hakken' ? Volgensmij gedraag ik me heel redelijk hier op het forum?
Ik heb altijd mijn ideeën onderbouwd en niemand voor wat dan ook uitgemaakt.
En ik zal al helemaal de laatste zijn die als iemand aangeeft iets niet te snappen het niet zo begrijpelijk mogelijk uit te leggen. Als dat soms met wat linkjes en veel "zucht je begrijpt er ook niks van" wordt weggewuift dan kan ik soms wel iets kribbiger worden maar dat is menselijk denk ik toch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |